خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

استعلام بیمه بدنه خودرو به چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟!

استعلام بیمه بدنه خودرو به چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟!

استعلام بیمه بدنه خودرو
بیمه

استعلام بیمه بدنه خودرو به این منظور انجام می‌شود که بتوان در مواقع لزوم خدمات بیمه‌نامه مذکور را مشاهده کرد. البته برخی از افراد برای تایید اصالت بیمه‌نامه نیز اقدام به استعلام بیمه بدنه ماشین می‌کنند. استعلام بیمه بدنه اتومبیل از طریق پلاک، کد ملی، شماره شاسی و شماره بیمه نامه هم امکان‌پذیر است.

در این مقاله از کاریزما لرنینگ به توصیف نحوه استعلام بیمه بدنه خودرو به هر یک از روش‌های فوق می‌پردازیم.

استعلام بیمه بدنه خودرو به چه منظوری انجام می‌شود؟

اگر قصد خرید یک خودروی کارکرده و دست دوم را دارید، باید سوابق خودروی مورد نظر را حتما قبل از خرید بررسی کنید. از آنجاییکه برخی دلالان و کلاهبرداران اطلاعات کذب و دروغی را در حین فروش ماشین به خریداران می‌دهند، استعلام بیمه خودرو اطلاعات کامل‌ و دقیق‌تری را به شما ارائه خواهد داد.

برای اطمینان از وضعیت بیمه‌ای خودروی مورد نظر می‌توانید اقدام به استعلام اعتبار، تاریخ، تخفیف و اصالت بیمه بدنه خودرو کنید. با اطلاع از موارد مذکور، خرید موفق‌تری خواهید داشت. حال اینکه چگونه می‌توان در کمترین زمان ممکن بیمه بدنه خودرو را استعلام گرفت، در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد.

کاربرد استعلام بیمه‌نامه مقاله پیشنهادی: بیمه بدنه چیست؟ + صفر تا صد بیمه بدنه خودرو

نحوه استعلام بیمه بدنه خودرو

استعلام بیمه بدنه ماشین کار سخت و پیچید‌ه و زمان‌بری نیست. این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که در ادامه به ذکر تمامی آنها خواهیم پرداخت.

اگرچه امکان استعلام حضوری بیمه‌نامه از شرکت بیمه‌گر هم وجود دارد، اما در دنیای دیجیتال امروز افراد به دنبال آسان‌ترین راه ممکن برای انجام امور اداری خود می‌گردند. به همین منظور، سازمان بیمه مرکزی سامانه‌ای را برای استعلام بیمه‌نامه‌ها ایجاد کرد‌ه است که بواسطه آن بتوانید در کمترین زمان ممکن عملیات استعلام آنلاین بیمه بدنه خود را انجام دهید.

بهترین راه برای پیگیری بیمه بدنه خودرو، استعلام از سایت بیمه مرکزی است. برای این کار می‌توانید وارد سامانه استعلام بیمه بدنه خودرو (centinsur.ir) شد‌ه و روی گزینه «استعلام اصالت بیمه‌نامه» کلیک کنید. دسترسی به این سایت بسیار آسان بود‌ه و هیچ محدودیت و هزینه‌ای برای افراد ندارد. تنها نکته‌ای که باید بدان توجه کنید این است که در سامانه سنهاب می‌توان به چند روش مختلف اقدام به استعلام بیمه بدنه ماشین کرد. در ادامه به هریک از این روش‌ها اشاره کرد‌ه و مراحل هریک را توضیح خواهیم داد:

1- استعلام بیمه بدنه خودرو با کد ملی

بدون شک اولین و مهم‌ترین شاخصه برای استعلام هویت افراد، کد ملی آنها است که در تمامی امور به کار می‌رود. برای استعلام بیمه بدنه اتومبیل به هر طریق نیز باید از کد ملی خود استفاده کنید. به طوریکه با ورود به بخش استعلام بیمه بدنه در سامانه بیمه مرکزی، در ابتدا باید کد ملی خود را به عنوان مالک ماشین (یا بیمه‌گزار) وارد کنید تا قادر به ادامه روند استعلام باشید.

2- استعلام بیمه بدنه با شماره بیمه نامه

همانطور که می‌دانید تمامی بیمه‌نامه دارای یک کد چند رقمی و منحصربه‌فرد تحت عنوان ” شماره بیمه‌نامه ” هستند. با وجود این شماره، استعلام اصالت بیمه بدنه خودرو برای شما راحت خواهد بود. برای این کار کافی‌ست به سامانه استعلام بیمه مرکزی وارد شد‌ه و بر روی گزینه «استعلام با شماره بیمه نامه» کلیک کنید. در صفحه پیش رو، شماره بیمه‌نامه بدنه خود را وارد کرد‌ه و با کلیک بر روی گزینه «استعلام» اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنید.

3- استعلام بیمه بدنه خودرو با پلاک

در مواردی که شما قصد دارید بیمه بدنه یک ماشین را استعلام بگیرید اما هیچ اطلاعاتی از مالک و بیمه‌نامه وی در دست شما نیست، تنها با وارد کرد‌ن شماره پلاک ماشین می‌توانید از بیمه مرکزی استعلام بگیرید. برای این کار لازم است که در قسمت استعلام بیمه نامه در سایت بیمه مرکزی، گزینه استعلام با پلاک خودرو را انتخاب کنید

4- استعلام بیمه بدنه با شماره شاسی یا کد VIN

یکی از دیگر راهکارهای استعلام بیمه بدنه خودرو، استعلام با  کد VIN یا همان شماره شاسی ماشین است. این کد در پشت و روی کارت ماشین شما نوشته شد‌ه و با درج آن در سایت بیمه مرکزی می‌توانید به استعلام اعتبار بیمه بدنه خودروی مورد نظر بپردازید. بدین روش اگر بیمه‌نامه خود را گم کنید یا به هر دلیلی آن را در دسترس نداشته باشید، تنها با استفاده از کد VIN قادر به دریافت اطلاعات مربوط به بیمه بدنه اتومبیل خود خواهید بود.

5- استعلام بیمه بدنه از طریق پیامک

در مواقعی که شما دسترسی به اینترنت یا سایت بیمه مرکزی ندارید، می‌توانید از طریق پیامک نیز به اطلاعات بیمه‌نامه بدنه خود دست یابید. برای این کار لازم است که یک پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید. محتوای پیامک شما باید به یکی از شکل‌های زیر باشد:

استعلام بیمه با پیامک

بعد از اینکه به یکی از روش‌های فوق پیامک ارسال کردید، نتیجه استعلام بیمه بدنه خودرو به شما اطلاع داد‌ه خواهد شد.

چکیده مطلب

از آنجاییکه قیمت خودرو نیز همگام با تمامی تحولات اقتصادی همواره در حال افزایش است، لذا وجود بیمه بدنه امری ضروری برای محافظت از خودرو و سرمایه شما می‌باشد. با وجود بیمه بدنه خیال شما از بابت تمامی هزینه‌های غیرمترقبه آسوده می‌شود. بنابراین لازم است که قبل از خرید هر وسیله نقلیه‌ای اقدام به استعلام بیمه بدنه آن کنید. استعلام اصالت و اعتبار بیمه‌نامه یا تاریخ، قیمت، تخفیف و تمامی پوشش‌ها و سوابق بیمه بدنه به شما کمک خواهد کرد که اطلاعات کاملی در مورد خودروی مورد نظر به دست آورید.

اگر قصد خرید یا تمدید بیمه‌نامه بدنه خودروی خود را دارید، اینجا کلیک کنید:

خرید بیمه بدنه

در مطلبی که مطالعه کردید تمامی روش‌های استعلام بیمه بدنه از سایت بیمه مرکزی را شرح داد‌ه و مراحل هریک از آنها را توضیح دادیم. با آگاهی از این روش‌ها خواهید توانست که در شرایط مختلف بیمه‌نامه یک خودرو را استعلام بگیرید و به‌راحتی تمام اطلاعات مربوط به آن ماشین را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.