بهترین صندوق طلا کدام است؟

بهترین صندوق طلا کدام است؟

بهترین صندوق طلا
صندوق‌های سرمایه‌گذاری

بهترین صندوق طلا برای سرمایه گذاری، قطعا پرسودترین و پربازده‌ترین نوع آن است. از آنجایی‌که انواع متعددی از صندوق‌های طلا در بازار سرمایه موجود هستند، انتخاب بهترین صندوق طلای بورسی برای اکثر افراد دشوار است. به همین جهت، در این بخش از مجله کاریزما مطلبی را برای شما گردآوری کرد‌ه‌ایم تا انتخاب بهترین صندوق طلا در بورس برای شما آسان شود.

کدام صندوق طلا بهتر است؟

سرمایه‌گذاری در طلا از گذشته تاکنون یکی از بهترین و امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در طول تاریخ بود‌ه است. در عصر حاضر نیز سرمایه‌گذاری در طلا همچنان یکی از روش‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. صندوق‌های سرمایه گذاری طلا را باید یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در طلا دانست. ماهیت این صندوق‌ها به نحوی است که افراد با خرید واحدهای صندوق به طور مستقیم از بازار طلا و سکه نیز کسب سود می‌کنند.اگر صندوق های سرمایه گذاری در طلا را به خوبی نمی شناسید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله صندوق طلا را مطالعه فرمایید.

اگرچه تنوع زیادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد، اما بهترین بازدهی صندوق طلا در دوران اخیر متعلق به کهربا بود‌ه است.

در ادامه مقاله، به تفصیل در مورد صندوق سکه طلای کهربا صحبت خواهیم کرد.

صندوق طلای کهربا؛ بهترین و پربازده‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلا

درمیان تمامی صندوق‌های طلا در یک سال گذشته، صندوق سرمایه‌گذاری طلای کهربا با بازدهی 96.77 درصد پربازده‌‍ترین صندوق بود‌ه است.

نگاهی به تاریخچه سودآوری کهربا نشان می‌دهد که میزان بازدهی این صندوق در یک سال گذشته از بازدهی دلار در یک سال اخیر بیشتر بود‌ه است.

در یک سال اخیر، بازدهی دلار 60.85 درصد و بازدهی سکه طلا 99.17 درصد بود‌ه است. این در حالی است که بازدهی صندوق طلای کهربا در این مقطع به 96.77 درصد رسید‌ه است.

سرمایه گذاری در صندوق کهربا

صندوق طلای کهربا که از مرداد ماه سال گذشته آغاز به کار کرد‌ه است، توانستـه گوی سبقت را از تمامی رقبای خود بگیرد و بهترین صندوق طلا در بازه‌های یک سال و شش ماه گذشته از نظر بازدهی شود. مدیریت حرفه‌ای صندوق طلای کهربا، باعث شد‌ه این صندوق در یک سال اخیر بازدهی بیش از 96 درصدی را ثبت کند که نشان‌دهنده یافتـن فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در طلا از سوی مدیران این صندوق است.

نمودار زیر نشان از بازدهی تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در یک سال گذشته دارد:

بهترین صندوق طلا با بازدهی بالا مقاله پیشنهادی: صندوق طلا چیست؟

صندوق کهربا کاریزما؛ بهتر از دلار و سکه

همانطور که بیان کردیم، صندوق طلای کهربا بهترین صندوق طلا در یک سال گذشته بود‌ه است. به طوریکه، با بررسی بازارهای موازی متوجه می‌شویم صندوق طلای کهربا از بازارهای دلار و سکه در یک سال گذشته نیز بهتر عمل کرد‌ه است. این خود نشان‌دهنده مدیریت حرفه‌ای این صندوق است.

دلار که در ماه‌های اخیر به شکلی افسارگسیخته رشد کرد‌‌ه و رکوردهای تاریخی خود را پشت‌سر گذاشتـه، در یک سال گذشتـه تاکنون (بازه 12 بهمن 1400 تا 12 بهمن 1401) رشد 60.85 درصدی را ثبت کرد‌ه است. در همین بازه، همزمان سکه نیز با رشد قابل توجهی مواجه بود‌ه است.

در حقیقت، اگر فردی قصد سرمایه‌گذاری در بازار طلا را داشتـه باشد و از افزایش قابل توجه قیمت دلار و سکه و بازدهی مطلوب این دو بازار به شکلی همزمان و به‌طور مستقیم برخوردار شود، می‌تواند صندوق طلای کهربا را خریداری کند.

بد نیست بدانید که طبق جدول زیر، بازدهی یک ساله سکه امامی 98.93 درصد است. سکه بهار آزادی نیز در این بازه، بازدهی 91.50 درصد را کسب کرد‌ه است. همانطور که مشاهده می‌کنید، نیم سکه نیز در یک سال اخیر بیش از 112 درصد رشد داشتـه است. در این میان، حتی ربع سکه هم از رشد قابل توجه در بازار طلا باز نمانده و با بیشترین رشد در انواع اقلام قابل سرمایه‌گذاری طلا، بازدهی 142.52 درصدی را در یک ساله اخیر تجربه کرد‌ه است.

بازدهی بازارهای مالی

برای آشنایی بیشتر شما هم‌میهنان عزیز، درادامه توضیح کامل‌تری از ماهیت صندوق طلای کهربا و مزایای آن ارائه می‌دهیم.

صندوق طلای کهربا چیست و چرا بهترین صندوق برای سرمایه‌ گذاری معرفی می‌شود؟

صندوق طلای کهربا نوعی از صندوق‌های سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده از مشتریان را در گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند. مدیران این صندوق‌ها با پشتوانه پولی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، می‌کوشند بازدهی مناسبی را از سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا توسط ابزارهای بازار سرمایه کسب کنند. همین موضوع باعث می‌شود سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در چنین صندوقی بازدهی به‌مراتب بیشتری از بازار طلا را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

دارایی های صندوق کهربا (بهترین صندوق طلا) چیست؟

دارایی اصلی صندوق طلای کهربا، گواهی‌های سپرده سکه طلا بود‌ه و به همین دلیل کاملا با نرخ سکه اقتصاد ایران مرتبط است. حداقل ۷۰ درصد سرمایه این صندوق‌ در گواهی سپرده کالایی سکه طلا و حداکثر ۲۰ درصد در اوراق مشتقه مبتنی بر طلا و مابقی در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. این صندوق‌ امکان ورود به بازار مشتقه برای پوشش ریسک سکه‌های خریداری‌شده را نیز دارد.

صندوق طلای کهربا مناسب چه افرادی است؟

صندوق طلای کهربا به دلیل اینکه در گواهی سپرده طلا سرمایه‌گذاری می‌کند، مناسب افرادی است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طلا و سکه هستند. مدیر صندوق طلای کهربا تلاش می‌کند با توجه به پیش‌بینی خود از روند طلا در اقتصاد ایران، بهترین استراتژی ممکن را برای مدیریت صندوق طلای کهربا در پیش بگیرد. مدیریت حرفه‌ای باعث شد‌ه است که این صندوق پربازده‌ترین صندوق طلا در بین تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا شود. به همین جهت، یکی از گزینه‌های مطلوب سرمایه‌گذاری در بازار دلار و سکه در اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

صندوق طلای کهربا چه مزایایی دارد؟

سرمایه‌گذاری در صندوق سکه طلای کهربا مزایای قابل توجهی از قبیل دارد:

– کاهش ریسک

یکی از مزیت‌های مهم صندوق طلای کهربا کاهش ریسک خرید فیزیکی سکه است. یکی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در بازار طلا تقلبی بود‌ن اقلام خریداری شده‌ و همچنین نگهداری طلای خریداری شد‌ه است. صندوق کهربا کاریزما این ریسک مهم را پوشش داد‌ه است.

– سرمایه‌گذاری با مبلغ کم

همانطور که می‌دانید، خرید سکه در ایران نیازمند مبلغ قابل توجهی سرمایه است. در ماه‌های اخیر حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید یک سکه طلای به بیش از 20 میلیون تومان رسید‌ه است. همین مسئله به خودی خود اهمیت سرمایه‌گذاری با مبالغ کم در طلا را نشان می‌دهد. از طرفی، خرید واحدهای صندوق‌ طلا برای برخی از افراد که قصد سرمایه‌گذاری به شکل کوتاه‌مدت (ماهانه) و با مبلغ کم در این بازار را دارند راهکار بسیار مطلوبی محسوب می‌شود.

نکته قابل توجه اینجا است که صندوق طلای کهربا را می‌توان با حداقل 500 هزار تومان خریداری کرد. با این مبلغ ناچیز، سرمایه‌گذار می‌تواند هم‌پای افرادی که سکه را به شکل کامل یا جزء خریداری می‌کنند از نوسانات قیمتی این بازار بهره‌مند شود.

– مدیریت حرفه‌ای

با تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا علاوه بر مزایای فوق این امکان به سرمایه‌گذار داد‌ه شد‌ه است که با ورود به این صندوق‌ها، از نظر و تخصص مدیران حرفه‌ای صندوق در مدیریت ریسک (در شرایط مختلف بازار) بهره‌مند شود.

بهترین صندوق طلا

نحوه خرید صندوق کهربا کاریزما چگونه است؟

صندوق طلای کهربا، از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از سامانه‌های آنلاین تمام کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه با جستجوی نماد “کهربا” در آن سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه گذاری در صندوق کهربا

مطلب پایانی در خصوص بهترین صندوق طلا 

صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا، روشی مطلوب و ایده‌آل برای بهره‌گیری از سود بازار طلا و سکه است. اگر تجربه خرید و فروش در سهام در بازار را داشتـه باشید، قطعا می‌دانید که در روند نزولی گاها امکان ضرر کرد‌ن بخشی از سرمایه شما وجود دارد. از سویی دیگر، خرید طلا و سکه نیز سختی‌های خاص خود را دارد که در مقاله فوق به طور کامل آنها را شرح دادیم. پس تنها راه ایمن و راحت برای کسب سود از بازار سکه و طلا، خرید صندوق های سرمایه گذاری در طلا است. این صندوق‌ها به دست مدیران حرفه‌ای و کاربلد بازار سرمایه مدیریت شد‌ه و بازدهی مطلوبی را به ارمغان می‌آورند.

سوالات متداول

صندوق طلای کهربا یکی از پربازده ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما است.

گزارشات عملکردی نشان می‌دهند که بازدهی صندوق طلا در سالهای اخیر از سکه و دلار بیشتر است.

خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا مزایای قابل توجهی دارد که مهم‌ترین آنها عبارت است از: کاهش ریسک، سرمایه‌گذاری با مبلغ کم و مدیریت حرفه‌ای

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 دیدگاه برای این مطلب

  1. محمدرضانیک رنگ ۱ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    سرمایه گذاری درکاریزما به نظرمن خیلی خوبه

    ۱ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۴ آذر ۱۴۰۲

      ممنون از حسن انتخاب شما 🙏

      ۴ آذر ۱۴۰۲
  2. محمدرضانیک رنگ ۱ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    بسیارخوب وعالی

    ۱ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۴ آذر ۱۴۰۲

      🙏🙏

      ۴ آذر ۱۴۰۲
  3. احمدرستمی پور ۲۲ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    نیازبه مشاور دارم

    ۲۲ دی ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۲۴ دی ۱۴۰۲

      سلام و درود، برای دریافت مشاوره‌های سرمایه‌گذاری با بخش پشتیبانی کاریزما تماس بگیرید. 41000-021

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
  4. شیرزاد کریمخانی ۵ فروردین ۱۴۰۳ 1 پاسخ

    در بورس چه چیزی رو خرید کنم برای کوتاه مدت سود کنم.

    ۵ فروردین ۱۴۰۳ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

      سلام و درود، با توجه به نوسانات بازار سرمایه و تغییر روزانه قیمت سهام، بهترین گزینه برای شما خرید صندوق های سرمایه گذاری همچون صندوق درآمد ثابت است.

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  5. Maryam ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 1 پاسخ

    سلام بنده چند ساله خرید و فروش سکه کار می‌کنم استفاده خیلی عالی و با سود بالا
    سرمایه هام رو استفاده کردم
    حالا دارم دوباره از صفر شروع سرمایه گذاری می‌کنم بفرمایید همان روش قبلی ام خرید و فروش سکه فیزیکی انجام بدم یا صندوق طلای کهربا ؟
    ممنونم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

      سلام و درود، اگر قصد نوسان گیری دارید و برای کوتاه مدت می‌خواهید سرمایه گذاری کنید خرید فیزیکی طلا اصلا به شما توصیه نمی‌شود چراکه باید هزینه بالایی را صرف اجرت ساخت و فروش طلا کنید. بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در طلا خرید صندوق طلای کهربا است که با رشد نرخ طلا روزانه سود می‌کنید و با پرداخت کارمزدی بسیار ناچیز از نوسانات بازار طلا بهره مند می‌شوید.

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین پست‌ها

خرید نقره برای سرمایه گذاری
خرید نقره برای سرمایه گذاری + معرفی بهترین نوع نقره
8 دقیقه
اوراق بهادار چیست
اوراق بهادار چیست و انواع آن کدامند؟
10 دقیقه
بیمه عمر زمانی
بیمه عمر زمانی چیست و چه مزایایی دارد؟
4 دقیقه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.