خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

تخفیف بیمه بدنه و شرایط استفاده از آن

تخفیف بیمه بدنه و شرایط استفاده از آن

تخفیف بیمه بدنه
بیمه

تخفیف بیمه بدنه یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید قبل از خرید بیمه‌نامه حتما بدان توجه کنید. چراکه با دارا بود‌ن کد تخفیف بیمه بدنه می‌توانید بیمه‌نامه خود را با قیمت پایین‌تری خریداری نمایید. اکثر شرکت‌های بیمه با اعطای برخی تخفیف‌های بیمه بدنه، شرایط بهتری را برای جلب رضایت مشتریان خود فراهم می‌کنند.

در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی تخفیف بیمه بدنه و تمامی نکات آن می‌پردازیم تا بهره‌مندی از این بیمـه برای علاقه‌مندان تسهیل گردد. 

تخفیف بیمه بدنه چیسـت؟

امروزه، قیمت خودرو و قطعات آن با رشد چشم‌گیری مواجه بوده است و تصادفات جاده‌ای، می‌تواند منجر به ایجاد خسارات و مشکلات مالی بسیاری برای رانندگان گردد. به همین دلیل رانندگانی که قصد خرید این بیمـه را دارند، اغلب به دنبال تخفیف بیمه بدنه هستند تا هزینه‌های آن را کاهش دهند.

خرید بیمه بدنه خودرو

نرخ بیمه بدنـه بر اساس قیمت خودرو، کاربری آن و میزان پوشش‌های فرعی درخواستی توسط بیمه‌گذار محاسبه می‌شود؛ اما اغلب شرکت‎‌های بیمه، در جهت افزایش استقبال مردم از بیمه بدنـه، قیمت آن را با در نظر گرفتن تخفیف‌های مختلفی مثل تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروهای صفر کیلومتر و… تا حد زیادی کاهش می‌دهند. تخفیف بیمه بدنه خودرو می‌تواند نقش زیادی در نرخ حق بیمـه داشته باشد. 

تخفیف بیمه بدنه مقاله پیشنهادی: انتقال تخفیف بیمه بدنه را چگونه انجام دهیم؟

تخفیف بیمه بدنه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

دریافت تخفیف بیمـه بدنه برای همه بیمه‌گذاران امکان‌پذیر است، اما نوع تخفیف هرکس می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. اغلب شرکت‌های بیمه در زمان‌های مختلف و تحت عنوان‌های خاص اقدام به ارئه تخفیفات متنوعی می‌کنند.

موارد زیر جزء مهم‌ترین انواع تخفیف بیمه بدنـه هستند که اغلب شرکت‌های بیمه آنها را برای مشتریان خود اعمال می‌کنند:

  • تخفیف عدم خسارت

شرکت‌های بیمه برای تشویق بیمه‌گذاران به رانندگی ایمن و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تخفیف‌هایی را تحت عنوان تخفیف عدم خسارت در نظر می‌گیرند. این تخفیـف، به بیمه‌گذارانی تعلق می‌گیرد که در طول مدت بیمه‌نامه خود، از بیمـه بدنه استفاده نکرده باشند. 

تخفیـف عدم خسارت به‌صورت سالانه اعمال می‌شود و هر سال که بیمه‌گذار بدون دریافت خسارت از بیمـه بدنـه استفاده کند، درصدی از حق بیمـه سال بعد وی کاهش می‌یابد.

میزان این تخفیف در شرکت‌های بیمه مختلف متفاوت است. در حال حاضر، بیشتر شرکت‌های بیمه تخفیـف عدم خسارت را به‌صورت پلکانی ارائه می‌دهند. به این معنا که هر سال که بیمه‌گذار بدون دریافت خسارت از بیمه بدنه استفاده کند، درصد تخفیف وی بیشتر می‌شود. این تخفیف در بعضی از شرکت‌های بیمه تا ۴ سال و بعضی دیگر تا ۵ سال افزایش می‌یابد

در جدول زیر، میزان تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه در برخی از شرکت‌های بیمه آورد‌ه شد‌‌ه است:

جدول تخفیف‌های انواع شرکتهای بیمه

  • تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر

شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمـه بدنه خودروهای صفر کیلومتر هم تخفیفی ارائه می‌دهند. این تخفیف تنها به خودروهای صفر کیلومتر تعلق گرفتـه و معمولا بین ۲۰ الی ۳۰ درصد محاسبه می‌شود.

منظور از خودروی صفر این است که از زمان تحویل ماشین بیش از سه ماه نگذشته باشد. البته تعریف خودروی صفر از نظر هر شرکت بیمه متفاوت است. امکان دارد، شرکت بیمه مورد نظر مقدار کیلومتر کارکرد خودرو و مدت زمانی که از شماره‌گذاری یا پلاک خودرو گذشته را به‌عنوان معیارهای خودروی صفر در نظر گیرد. از این رو بهتر است قبل از خرید بیمه‌نامه بدنه برای ماشین صفر خود، شرایط تخفیف شرکت مورد نظر را پرس‌وجو کنید.

  • تخفیف پرداخت نقدی بیمه بدنه

امروزه با افزایش هزینه‌ها و عدم کفایت درآمد ماهانه برای تمام هزینه‌ها، همه افراد تمایل به خرید اقساطی بیمه دارند. به همین جهت، اکثر شرکت‌های بیمه شرایط خـرید اقساطی بیمه بدنـه را برای مشتریان تسهیل کرد‌ه‌اند، اما افرادی که اقدام به پرداخت نقدی حق بیمه خود کنند از تخفیف بیمـه بدنه بهره‌مند می‌شوند.

  • تخفیف ارزش خودرو

این تخفیف به بیمه‌گذارانی تعلق می‌گیرد که خودروی با ارزش پایین‌تری خریداری کرده‌اند. 

  • تخفیف خودرو وارداتی

برخی از شرکت‌های بیمه، به افرادی که خودروی وارداتی خریداری کرده‌اند، تخفیف اختصاص می‌دهد. زیرا اغلب این ماشین‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند و ریسک کمی برای تصادف و خسارت آن‌ها وجود دارد. میزان تخفیفی که شرکت‌های بیمه برای ماشین‌های واردتی در نظر گرفته‌اند، با توجه به سیاست‌های شرکت بیمه و نوع خودروی وارداتی متفاوت است و می‌تواند از ۱۰ درصد تا ۴۵ درصد باشد. 

  • تخفیفات مناسبتی در اعیاد و زمان‌های خاص

گاهی تخفیف‌های مناسبتی در اعیاد و زمان‌های خاص برای بیمه بدنـه خودرو ارائه می‌شود. این تخفیف‌ها معمولاً برای مدت زمان محدودی دارند.

  • تخفیف گروهی

برخی از شرکت‌های بیمـه، تخفیـف گروهی برای بیمه بدنـه خودرو ارائه می‌دهند. این تخفیـف تنها به گروه‌های خاصی از بیمه‌گذاران تعلق می‌گیرد. برخی از این گروه‌ها که می‌تواند از تخفیف‌های خاص بیمـه بدنه استفاده کنند شامل موارد زیر هستند:

  1. ساکنان و شاغلان منطقه آزاد
  2. دارندگان حساب بلندمدت
  3. افراد هیات علمی
  4. کسانی که در همان شرکت بیمه، دارای بیمه عمر هستند
  5. افرادی که بیمه شخص ثالث همان شرکت بیمه را خریده‌اند
  • تخفیف بیمـه بدنه براساس تخفیف عدم خسارت ثالث

برخی از شرکت‌های بیمه به افرادی که تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث دارند، درصدی از حق‌بیمه بدنـه را تخفیف می‌دهند. به طوریکه هر چه تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث افراد بیشتر باشد، تخفیف بیمـه بدنه آنها نیز بیشتر می‌شود. البته بعضی شرکت‌های بیمه این تخفیف را فقط به مشتریان بیمه شخص ثالث خود اعمال می‌کنند.

  • تخفیف بیمـه بدنه برای دارندگان دیگر محصولات شرکت بیمه مثل بیمه عمر

بعضی از شرکت‌ها به مشتریانی که بیمه عمر یا آتش‌سوزی هم از همان شرکت خریداری کنند، تخفیف بیمه بدنـه می‌دهند.

  • تخفیف بیمـه بدنه برای مناطق آزاد

افرادی که ساکن مناطق آزاد هستند یا در این مناطق کار می‌کنند و خودرویی با پلاک منطقه آزاد دارند از این تخفیف‌ها بهره‌مند می‌شوند.

تخفیف بیمه بدنه چگونه محاسبه میشود؟

اصولا نحوه محاسبه تخفیف بیمه بدنه اتومبیل بدین شکل است که در ابتدا تعداد سال‌هایی که بیمه شد‌ه اما دچار هیچ حادثه و تصادفی نشده‌اید را مشخص می‌کنند. سپس با در نظرگیری مدل و سال ساخت خودروی شما، درصد تخفیفات خودور را تعیین می‌کنند.

حداکثر تخفیف‌ بیمه بدنه چقدر است؟

با وجود انواع زیادی از تخفیف بیمه بدنه که شرکت‌های بیمـه برای افراد در نظر گرفته‌اند، با توجه به قوانین بیمـه مرکزی، تخفیفـی که برای بیمـه بدنـه به مشتریان داد‌ه می‌شود نباید از ۷۰ درصد مبلغ حق بیمـه بیشتر شود. 

رضایت از خرید بیمه بدنه به دلیل تخفیفات آن

تخفیف بیمه بدنه هر سال چقدر است؟

به طور کلی، درصد تخیفف‌های بیمه بدنـه هر شرکت بیمه متفاوت از دیگری است. بستـه به شرکت بیمه‌ای که شما بیمـه بدنه خود را از آن خریداری کرده‌اید، هر سال درصد مشخصی به تخفیف‌های شما افزود‌ه می‌شود. به طور مثال، سال اول 20% و سال دوم 30% و به همین ترتیب میزان درصد تخفیف‌ها افزایش می‌یابد.

تخفیف بیمه بدنه تا چند سال است؟

خوشبختانه تخفیف بیمـه بدنه اتومبیل تا سال‌های دراز هم به بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد.  تنها نکته‌ای که باید بدان توجه کنید این است که درصد تخفیف بیمـه بدنه فقط تا سال پنجم از خرید بیمه‌نامه شما حساب می‌شود. بدین معنی که اگر بعد از سال پنجم همچنان مشمول دریافت تخفیف بیمـه بدنه باشید، تخفیف شما با درصد سال پنجم محاسبه می‌شود. در این صورت اصطلاحا می‌گویند تخفیف بیمـه بدنه سال پنجم به بعد، این مقدار است.

آیا با تصادف تخفیف بیمه بدنه از بین میرود؟

در حالت کلی، رانندگانی که با خودروی خود تصادف کنند و و مقصر شناختـه شوند، تمامی تخفیف‌های بیمـه بدنه آنها تا روز حادثه از بین می‌روند. اما اگر راننده مقصر حادثه نباشد و سقف تهعدات بیمه شخص ثالث راننده‌ی مقصر برای وی کافی نباشد، می‌تواند از بیمـه بدنه خود برای جبران هزینه‌ها استفاده کند. در این صورت، تخفیف بیمـه بدنه از بین نمی‌رود.

یک استثنای دیگر هم وجود دارد  که در آن شرایط استفاده از تخفیف بیمـه بدنه فرق می‌کند. زمانی که چندین سال متوالی از خرید بیمـه بدنه شما بگذرد و در این چند سال هیچ حادثه‌ای برای شما رخ ندهد. اکنون اگر به طور ناگهانی یک تصادف شدید کنید، به صورت پلکانی میزان تخفیف بدنه شما کم می‌شود. یعنی با تصادف اول 20 درصد، با تصادف دوم 30 درصد و بدین ترتیب در بقیه تصادف‌ها نیز از تخفیف بیمـه بدنه شما کم می‌شود.

چکیده مطلب

در این مقاله به بررسی انواع تخفیف بیمه بدنه خودرو و جزپیات آن پرداختیم. از مهم‌ترین تخفیف‌های بیمـه بدنه، می‌توان به تخفیـف عدم خسارت و تخفیـف خودرو صفر اشاره کرد. با اینکه شرکت‌های بیمـه تخفیف‌های متنوعی برای بیمه بدنه در نظر گرفته‌اند، اما با توجه به قوانین بیمـه مرکزی، تخفیفـی که به مشتریان داد‌ه می‌شود نباید از ۷۰ درصد مبلغ حق بیمـه بیشتر باشد.

سوالات متداول

درصد تخفیف بیمه بدنه هر یک از شرکت‌های بیمه با دیگری متفاوت است، اما عموما کمترین نرخ تخفیف برای یک سال، 10% الی 20% در نظر گرفته می‌شود.

برای تخفیف گرفتـن از بیمه بدنه باید در طول سالهای اعتبار بیمه‌نامه دچار هیچ حادثه رانندگی نشده و از شرکت بیمه هیچ خسارتی دریافت نکنید.

نه به صورت کامل، تخفیف بیمه بدنه در شرایط مختلف (مقصر بودن یا نبودن راننده) به شکل خاصی محاسبه می‌شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح دادیم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.