خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

انتقال تخفیف بیمه بدنه را چگونه انجام دهیم؟

انتقال تخفیف بیمه بدنه را چگونه انجام دهیم؟

انتقال تخفیف بیمه بدنه
بیمه

انتقال تخفیف بیمه بدنه امکان‌پذیر است، اما شرایط خاص خود را دارد که باید بدان توجه کنید. برای آگاهی از نحوه انتقال تخفیف بیمه بدنه خودرو به خواند‌ن ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ ادامه دهید.

آیا امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه وجود دارد؟

انتقال تخفیف بیمه بدنـه به خودروی جدید یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هنگام خرید بیمـه بدنـه باید به آن توجه داشت. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که تخفیفات بیمه بدنه را از خودروی قدیمی به خودروی جدید منتقل کرد.

طبق قوانین شرکت‌های بیمه، تخفیفات بیمـه بدنه به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد و به خودروی خاصی اختصاص ندارد. بنابراین، اگر خودروی خود را فروختید یا به خودروی جدیدی خریدید، می‌توانید تخفیفات بیمه بدنه خود را به خودروی جدید منتقل کنید.

بنابراین انتقال تخفیف‌ بیمـه بدنه از یک خودرو به خودروی دیگر یا از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر، امکان‌پذیر است. اما فقط تخفیـف عدم خسارت بیمـه بدنه قابلیت انتقال دارد و سایر تخفیف‌ها مانند تخفیف‌های مناسبی، گروهی و… قابل انتقال نیستند. همچنین برای انتقال تخفیف بیمه بدنه باید نهایتا تا ۲۴ ساعت بعد از معامله خودرو، اقدامات مربوط به انتقال تخفیـف بیمـه بدنـه را انجام دهید.

منتقل کردن بیمه ماشین

انتقال تخفیف بیمه بدنه به شخص دیگر

منتقل کرد‌ن بیمه بدنه به اشخاص دیگر تنها برای اعضای درجه یک خانواده یعنی پدر، مادر، فرزند و همسر وجود دارد و نمی‌توان تخفیف را به افراد دیگری انتقال داد.

انتقال تخفیف بیمه بدنه به شرکت دیگر

نوع دیگری از روش‌های انتـقال تخفیف بیمـه بدنه هم وجود دارد که در آن می‌توانید تخفیف بیمـه خود را به شرکت بیمـه دیگری انتقال دهید. برای مثال، اگر هنگام تمدید بیمه‌نامه بخواهید شرکت بیمه دیگری را برای خرید بیمه بدنه انتخاب کنید، می‌توانید تخفیف‌های بیمـه بدنه خود را به بیمه‌نامه جدید انتقال دهید. البته در این صورت، حتما باید الحاقیه بیمه بدنه برای شما صادر گردد.

خرید بیمه بدنه خودرو

انتقال تخفیف بیمه بدنه به خودرو جدید

اگر قصد تعویض خودروی خود را دارید، باید ظرف ۲۴ ساعت با رضایت مالک جدید خودروی خود اقدام به انتقال بیمه بدنه کنید. در این صورت، فرقی ندارد که خودروب شما صفر است یا کارکرده، در نهایت روش انتقال بیمه‌نامه شما برابر است. فقط لازم است پیش از انتقال بیمه بدنه به ماشین دیگر، نکات زیر را در نظر داشتـه باشید:

انتقال تخفیف بیمـه بدنه ماشین‌ تنها تحت شرایط خاصی انجام می‌شود. مهم‌ترین شرایط انتقال تخفیف بیمـه بدنه مواردی از قبیل زیر هستند:

  1. بیمه‌نامه باید معبر و دارای تاریخ باشد. 
  2. بیمـه بدنه شما حداقل یک سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید.
  3. نباید بیشتر از ۱۰ یا ۱۵ سال از سال ساخت ماشین جدید گذشته باشد.
  4. نوع کاربری خودروی جدید و قدیمی یکسان باشد. برای مثال، هر دو سواری یا هر دو وانت باشند.
  5. ارزش هر دو خودرو یکسان باشد. در غیر این صورت، انتقال تخفیـف بیمـه بدنه به ماشین دیگر، تنها با پرداخت حق بیمـه مربوط به ماشین جدید ممکن است.

انتقال تخفیف به شخص دیگر

مدارک مورد نیاز برای انتقال تخفیف بیمه بدنه

برای انتقال تخفیف بیمـه بدنه مدارک زیر را نیاز خواهید داشت:

  • سند فروش ماشین
  • کارت ماشین
  • مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه و…

مراحل انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

جهت انتقال تخفیف بیمـه بدنه، به یکی از شعب یا نمایندگی‌های شرکت بیمـه مراجعه کنید. در آن‌جا، یک فرم مخصوص برای درخواست انتقال بیمه بدنه به شما داد‌ه می‌شود که باید به دقت آن را پر کنید.

کارشناس بیمه درخواست و مدارک شما را بررسی می‌کند. در صورت تایید، استعلام بیمه بدنه خودرو را انجام خواهد داد. در نهایت، اگر تمامی وارد طبق مقررات باشد، یک الحاقیه برای بیمه‌نامه صادر شد‌ه و تخفیف بیمـه بد‌نه به بیمـه نامه جدید منتقل می‌شود.

نکات مهم در انتقـال تخفیف بیمـه بدنه

برای انتقال تخفیف بیمـه بدنه به خودرو جدید، باید به برخی نکات مهم توجه کنید که در ادامه آنها را ذکر می‌کنیم:

  • امکان ثبت درخواست انتقال بیمه بدنه، تنها تا ۲۴ بعد از فروش ماشین مهیا است.
  • پس از فروش خودرو یا انقضای بیمه‌ بدنه، ظرف مدت ۶ ماه باید انتقال سوابق یا تخفیفات بیمـه خود را انجام دهید.
  • در صورت عدم صدور الحاقیه انتقال بیمه‌ بدنه برای مالک جدید، مبلغ خسارت به مالک قبلی پرداخت می‌شود.
  • پس از انتقال تخفیف بیمـه بدنه، حق بیمـه باقی‌مانده به تعداد روزهای باقیمانده از اعتبار بیمه‌نامه محاسبه و به فرد بیمه‌شد‌ه پرداخت می‌شود.

سخن پایانی

افرادی که بیمه بدنه دارند، مدام نگران این هستند که با خرید خودروی جدید تخفیف بیمـه بدنه آنها باطل شود. در صورتیکه انتقال تخفیف بیمه بدنه به ماشین دیگر، شخص دیگر و پلاک جدید هم امکان دارد. تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز برای انتـقال تخفیف بیمـه بدنه را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. چنانچه در این مسیر با مشکلی مواجه شدید، کارشناسان کاریزما بیمه راهنمای تمام وقت شما هستند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.