خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بهترین بیمه تکمیلی را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین بیمه تکمیلی را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین بیمه تکمیلی
بیمه

بهترین بیمه تکمیلی کدام است؟ معمولا پاسخ داد‌ن به این سوال برای افراد ناآشنا با صنعت بیمه دشوار به‌نظر می‌رسد؛ زیرا پاسخ به آن نیازمند آشنایی با بیمه تکمیلی و نکات مربوط به آن است.

در این مقاله از کاریزما لرنینگ، با بیمه تکمیلی آشنا شده و ضمن بررسی انواع بیمه‌های تکمیلی موجود و ویژگی آن‌ها، به معرفی بهترین بیمه های تکمیلی می‌پردازیم.

آشنایی با بیمه تکمیلی و انواع آن 

بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه درمانی است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن برای پوشش هزینه‌های درمان انواع بیماری استفاده کنند. تو‌‌‌‌جه دا‌‌‌شته باشید که بهره‌مندی از این خدمات در برخی از شرکت‌‎های بیمه‌گر، نیازمند د‌‌ا‌شـتن بیمه پا‌‌یه است و بیمه درمان تکمیلی، آن بخش از هزینه‌ها که توسط بیمه پایه پوشش داد‌ه نمی‌شوند را پوشش می‌دهد.

اما برخی از شرکت‌های بیمه این امکان را برای متقاضیان بیمه تکمیلی فراهم کرده‌اند که بدون نیاز به داشتن بیمه پایه (مانند بیمه تامین اجتماعی)، اقدام به خریداری آن کنند.

خرید بیمه درمان تکمیلی

انواع مختلف بیمه تکمیلی را می‌توان به‌صورت زیر در نظر گرفت:

  • بیمه تکمیلی گروهی

این نوع از بیمه تکمیلی، به‌صورت گروهی ارائه شد‌ه و اغلب توسط کارفرمایان برای افراد فعال در سازمان مر‌بو‌طه خریداری می‌شود. امکان خرید بیمه تکمیلی گروهی از شرکت‌های بیمه دی، ایران، البرز، دانا، آسیا، تعاون، آسماری، سامان، ملت، پارسیان و … فراهم است.

  • بیمه تکمیلی خانواده

این نوع از بیمه تکمیلی برای اعضاء یک خانواد‌‌ه در نظر گر‌فته شد‌‌ه و تهیه آن در برخی از شرکت‌های بیمه نیازی به داشـتن بیمه پایه ندارد. شرکت‌های دی، آسماری، سامان و کارآفرین این نوع از بیمه را ار‌ائه می‌دهند.

  • بیمه تکمیلی انفرادی

با اینکه اغلب بیمه‌های تکمیلی به‌صورت گروهی ارائه می‌شوند، اما امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی انفرادی نیز توسط برخی از شرکت‌های بیمه وجود دارد. این نوع از بیمه می‌تواند طرح‌ها و پوشش‌های متنوعی داشته باشد که با توجه به درخواست فرد بیمه‌گذار و سن او قابل بهره‌مندی است. 

  • بیمه درمان تکمیلی بازنشستگی

بازنشستگان و افراد تحت تکفلشان نیز می‌‌توانند با مراجعه به کانون بازنشستگی تامین اجتماعی از مزایای بیمه تکمیلی استفاده کنند.

بهترین بیمه تکمیلی مقاله پیشنهادی: بیمه تکمیلی چیست و چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

نکات مهم برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه مختلفی در کشور فعال هستند و هر شرکت نیز طرح‌های گوناگونی را برای بیمه تکمیلی ارائه می‌کند، متقاضیان استفاده از این خدمت می‌توانند با توجه به انتظاراتشان از بیمه تکمیلی و شرایط خود، اقدام به بررسی و خرید آن کنند. 

توجه داشته باشید که نیازهای هر فرد و انتظاراتش متفاوت است، لذا برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، باید براساس بودجه و انتظاراتتان اقدام به بررسی طرح‌های بیمه تکمیلی موجود نمایید. از نکات مهمی که پیش از خرید بیمه باید به آن توجه داشته باشید، می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • فرانشیز بیمه‎‌نامه

یکی از نکات بسیار مهم برای بررسی بیمه‌های تکمیلی، فرانشیز است. فرانشیز نشان می‌دهد که چند درصد از هزینه درمان، سهم فرد بیمه‌شده است و توسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود. 

بنابراین درصد فرانشیز کمتر به این معناست که در صورت بروز بیماری و حادثه، بیمه تکمیلی هزینه‌های بیشتری را پوشش خواهد داد. برای مثال، فرانشیز ۱۰ درصد به این معناست که تنها ۱۰ درصد هزینه درمان بر عهده  فرد بیمه‌شده خواهد بود. اگر تمایل دارید که در صورت بروز بیماری، درصد کمتری از هزینه درمان را پرداخت کنید، بهترین بیمه تکمیلی برای شما، بیمه‌ای است که فرانشیز کمتری دارد. 

  • دوره انتظار بیمه تکمیلی

هنگام خرید بیمه تکمیلی، توجه به دوره انتظار بیمه اهمیت زیادی دارد. دوره انتظار، مدت زمانی است که بیمه‌گر در طی آن تعهدی به پرداخت برخی از خسارت‌های درمانی ندارد.

شرکت‌های بیمه برای اطمینان از سلامت فرد بیمه‌شده و کاهش ریسک خود، این دوره را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، دوره انتظار برای پوشش زایمان معمولاً ۹ ماه است. یعنی بیمه‌شده تا ۹ ماه پس از خرید بیمه‌نامه، نمی‌تواند از این پوشش استفاده کند.

بنابراین، قبل از خرید بیمه تکمیلی، باید به نیازهای خود و مدت زمان انتظار هر پوشش توجه کنید. اگر به خدماتی نیاز دارید که دوره انتظار طولانی دارند، بهتر است قبل از خرید بیمه‌نامه، وضعیت سلامت خود را بررسی کنید. اگر امکان بروز بیماری برای شما وجود دارد، بهترین بیمه تکمیلی درمان برای شما، بیمه‌ای است که دوره انتظار طولانی نداشته باشد.

  • تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد

تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه و سهولت دسترسی به آن‌ها اهمیت بالایی دارد. چراکه هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه‌گر، نیازی به پرداخت مستقیم هزینه‌ها و سپس ارائه صورت‌حساب به شرکت بیمه جهت بازپرداخت هزینه‌های انجام شد‌ه نیست.

اما اگر بخواهید از خدمات مرکز درمانی خاصی استفاده کنید که با بیمه شما قرارداد ندارد، باید ابتدا خودتان هزینه‌‌های درمان را پرداخت کنید. سپس به‌همراه مدارک و پرونده‌‌های پزشکی خود به یکی از شعب شرکت بیمه خود مراجعه کنید تا مبالغ تحت پوشش، پس از ارزیابی پرونده به شما پرداخت شود. 

عده زیادی از افراد تمایلی به این کار ندارند و ترجیح می‌دهند که به مراکز طرف قرارداد بیمه خود مراجعه کنند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، بیمه‌ای که مراکز درمانی متعدد و نزدیک به محل زندگی شما داشته باشد، برای شما بهترین بیمه تکمیلی خواهد بود.

  • تعداد شعب شرکت بیمه‌گر

ممکن است گاهی نیاز داشته باشید که به صورت حضوری به یکی از شعب یا نمایندگی‌های شرکت بیمه مراجعه کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مدارک بیمه‌نامه خود را دریافت کنید یا برای دریافت خسارت‌های درمانی خود اقدام کنید.

بنابراین، بهتر است شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که شعب و نمایندگی‌های زیادی در سراسر کشور دارد. این موضوع باعث می‌شود که در صورت نیاز، بتوانید به راحتی به یکی از شعب یا نمایندگی‌های شرکت بیمه مراجعه کنید.

  • پوشش‌های بیمه تکمیلی

هنگام خرید بیمه تکمیلی، حتما تعهدات و پوشش‌های مختلف را بررسی کنید. زیرا میزان حق بیمه با توجه به سقف پوشش آن مشخص خواهد شد. یعنی هرچه بیمه تکمیلی شما هزینه‌های بیشتری را متقبل شود، باید حق‌بیمه بیشتری پرداخت کنید. بنابراین بهتر است از خدمات شرکت بیمه‌ای استفاده کنید که با توجه به میزان حق بیمه پرداختی، پوشش‌های کاملی ارائه دهد. 

  • حق بیمه

هنگام خرید بیمه تکمیلی، قیمت یکی از عوامل مهمی است که مورد توجه بیمه‌گذاران قرار می‌گیرد. اما همیشه ارزان‌ترین بیمه، بهترین گزینه نیست.

در بیمه تکمیلی، هر‌چه حق بیمه پرداختی کمتر باشد، سقف پوشش‌ها نیز پایین‌تر خواهد بود. لذا در صورت بروز بیماری یا هرگونه خسارت، بیمه‌گر درصد کمتری از هزینه کل درمان را به بیمه‌گذار می‌پردازد. بنابراین، هنگام خرید بیمه تکمیلی، علاوه بر قیمت، به پوشش‌ها و سقف تعهدات نیز توجه کنید. 

بیمه تکمیلی و بهترین آن

بهترین بیمه های تکمیلی انفرادی

بیمه شخص واحد دی و همچنین بیمه‌های تکمیلی انفرادی شرکت‌های تعاون و سامان از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید بیمه درمان تکمیلی هستند.

بهترین بیمه تکمیلی گروهی

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی گروهی به نیازهای سازمان و کارکنان آن بستگی دارد. بنابراین، توصیه می‌شود که سازمان پیش از خرید بیمه، مقایسه‌ای بین طرح‌های مختلف بیمه‌ای انجام دهد و بیمه‌ای را انتخاب کند که بهترین گزینه برای آن باشد.

بیمه تکمیلی شرکت‌های دی، آسماری،سامان و پاسارگاد، از جمله بهترین بیمه‌های تکمیلی هستند که پوشش‌های کامل و قیمت مناسبی برای برای هزینه‌های درمانی ارائه می‌دهند. 

بهترین بیمه تکمیلی برای دندانپزشکی

هزینه‌های دندانپزشکی در ایران، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم هستند. این هزینه‌ها، نزدیک به ۲۰ درصد کل هزینه‌های خدمات درمانی در کشور را تشکیل می‌دهند و بعد از هزینه‌های بستری، بالاترین هزینه‌های درمان را به خود اختصاص می‌دهد.

بیمه‌های پایه میزان بسیار پایینی از هزینه‌های دندان‌پزشکی را پوشش می‌دهند و در بیشتر موارد استفاده از خدمات آنها مستلزم زمان انتظار است. این موضوع سبب شد‌ه است که انتخاب پوشش خدمات دندان پزشکی یکی از گزینه‌های محبوب به هنگام خرید بیمه درمان تکمیلی باشد.

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان

از بهترین بیمه‌های تکمیلی برای زایمان می‌توان به بیمه‌های دی، تعاون آسماری، سامان و پاسارگاد اشاره کرد.

بهترین شرکت های بیمه تکمیلی از نظر مردم

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی در ایران می‌تواند تحت تاثیر موضوعات زیادی قرار بگیرد اما بعضی از شرکت‌های بیمه توسط افراد بیشتری استقبال شد‌ه و طرفداران بیشتری دارند. از این شرکت‌ها می‌توان به شرکت بیمه ایران، دی، SOS، بیمه سامان، بیمه پاسارگاد، بیمه ملت و بیمه تعاون اشاره کرد.

خلاصه مطالب

برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، ابتدا باید انتظاراتتان از بیمه خریداری شده و بودجه خود را در نظر بگیرید. همچنین از نکات مهم برای خرید بیمه، می‌توان به درصد فرانشیز، دوره انتظار، پوشش‌های در نظر گرفته شده، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه و تعداد شعب آن، حق بیمه و… اشاره کرد.

سوالات متداول

بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه درمانی است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن برای پوشش هزینه‌های درمان انواع بیماری استفاده کنند.

بیمه تکمیلی را می‌توان در دسته‌های گروهی، انفرادی، خانواده و بازنشستگی تقسیم‌بندی کرد.

برای انتخاب بیمه تکمیلی باید به عواملی مانند فرانشیز بیمه‎‌نامه، دوره انتظار، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه، تعداد شعب شرکت بیمه‌گر، حق بیمه و پوشش‌های آن توجه کرد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.