خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه شخص ثالث تراکتور چیست و چه اهمیتی دارد؟

بیمه شخص ثالث تراکتور چیست و چه اهمیتی دارد؟

بیمه شخص ثالث تراکتور
بیمه

بیمه شخص ثالث تراکتور از نظر اغلب کشاورزان امری واجب و ضروری نیست. در حالیکه با رونق گسترده کشاورزی در مناطق مختلف کشور، نیاز به استفاده از ماشین‌آلاتی همچون تراکتور برای زراعت افزایش یافتـه است. به همین سبب، امکان وقوع پیشامدهای مختلفی در حین کار کشاورزی وجود دارد که باید از قبل به فکر اقداماتی برای مقابله با آنها باشیم. بیمه ثالث تراکتور بهترین راه برای رهایی از زیر بار خطرات مالی و جانی ناشی از حوادث مختلف است. 

در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ همراه ما باشید تا با علت اهمیت بیمه تراکتور و قیمت خرید این بیمه‌نامه آشنا شوید.

بیمه شخص ثالث تراکتور چیست و چرا اهمیت دارد؟

بیمه شخص ثالث برای تراکتور هم عین سایر وسایل نقلیه اجباری بود‌ه و همه کشاورزان موظف به خرید این بیمه‌نامه هستند. با خرید این نوع از بیمه‌نامه‌ها، تمامی خسارات جانی و مالی وارد شد‌ه به اشخاص ثالث در اثر حوادث و رویدادهای مختلف از جانب شرکت بیمه پرداخت می‌شود. 

از آنجایی‌که مسیر مزارع و باغات کشاورزی دارای ناهمواری‌های زیادی است، امکان وقوع حوادث غیرمترقبه‌ای برای سرنشینان تراکتور وجود دارد. به علت بالا بود‌ن قیمت تراکتور و نرخ دیه انسان، بروز حوادث ناگهانی باعث خسارات مالی شدیدی خواهد شد. بیمه شخص تراکتور در این مواقع به کمک راننده آمد‌ه و تمام خسارات وارد‌ه را جبران می‌کند.

مقاله پیشنهادی: بیمه شخص ثالث چیست؟ آنچه باید درباره بیمه ثالث بدانید 

پوشش‌های بیمه شخص ثالث تراکتور چیست؟

انتخاب پوشش‌های بیمه شخص ثالث کمباین و تراکتور هم مانند سایر وسایل نقلیه، بر عهده خود بیمه‌گذار است. به طوریکه کشاورزان بنا به صلاحدید خود پوشش‌های زیر را انتخاب می‌کنند:

  • جبران خسارات جانی وارده بر سرنشینان ازجمله فوت و نقض‌ عضو (بر اساس دیه انسان کامل در همان سال)
  • پرداخت خسارات مالی وارد شد‌ه به اشخاص ثالث (مطابق با سقف خسارت بیمه)

اهمیت بیمه تراکتور

بیمه تراکتور چقدر است؟

اغلب کشاورزان به اشتباه می‌پندارند که قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث تراکـتور به علت تردد کمتر این ماشین‌آلات پایین‌تر از حق بیمه خودروهای شخصی و کامیون‌ها است. در صورتی‌که، هزینه بیمه شخص ثالث تراکتور نیز همانند سایر حق بیمه‌ها براساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود.

مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین نرخ حق بیمه تراکتور، مواردی همچون نوع تراکتور، میزان پوشش‌های بیمه‌ای درخواست شد‌ه، مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه شما و نرخ حق بیمه پایه است. لازم است بدانید که سازمان بیمه مرکزی قیمت بیمه تراکتور 1402 را حدود ۱,۲۶۳,۲۰۰ تعیین کرد‌ه است. لذا مبلغ بیمه پایه به اضافه مواردی که در زیر ذکر شد‌ه‌اند، قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث تراکــتور شما را تعیین خواهد کرد:

1- تخفیف عدم خسارت

در صورتی که راننده تراکتور در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه دچار هیچ سانحه و تصادفی نشود و از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکند، مشمول تخفیف عدم خسارت می‌شود. بدین ترتیب، هنگام خرید و تمدید بیمه‌نامه، شرکت بیمه تخفیفی را به وی اعطا می‌کند. این تخفیف به منظور تشویق کشاورزان برای رانندگی ایمن و کاهش هزینه‌های بیمـه شخص ثالث آنها در نظر گرفتـه می‌شود. 

2- طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمـه شخص ثالث تراکتور

در روزهای خاصی از سال، شرکت‌های بیمه برای تشویق کشاورزان به تمدید بیمه‌نامه در موعد مقرر، طرح‌هایی را برای بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه اجرا می‌کنند. با اجرای این طرح، کشاورزان از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه‌نامه رها شد‌ه و تنها هزینه بیمه شخص ثالث خود را به شرکت بیمه می‌پردازند. 

3- تخفیف بیمه شخص ثالث تراکتور توسط شرکت‌های بیمه‌گر

علاوه‌بر تخفیف عدم خسارت، شرکت‌های بیمه یک تخفیف دیگر برای بیمه‌های شخص ثالث و بیمه بدنه دارند. این تخفیف‌ها به ماشین‌‌آلات سنگین، تراکتور و کمباین هم تعلق می‌گیرد. به همین جهت، باید قبل از خرید بیمه‌نامه خود اقدام به استعلام نرخ بیمه تراکتور کرد‌ه و از قیمت نهایی بیمه شخث ثالث خود مطلع شوید. تخفیف بیمه تراکتور چقدر است؟

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه تراکتور چیست؟

برای خرید بیمه شخص ثالث تراکتور، باید مدارکی را از قبل تهیه و تحویل شرکت بیمه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • سند تراکتور
  • گواهی‌نامه ویژه
  • مدارک شناسایی بیمه‌گذار
  • نامه کتبی درخواست بیمه‌گذار 
  • اصل برگه اسقاط خودرو فرسود‌ه
  • الحاقیه فسخ بیمه‌نامه شخص ثالث قبلی
  • تصویر بیمه‌نامه قبلی (در صورت وجود)

چکیده مطلب

با رونق شغل کشاورزی و افزایش آمار حوادث در مزارع، خرید بیمه تراکتور از جانب سازمان بیمه مرکزی برای تمامی کشاورزان الزامی شد‌ه است. یعنی ماشین‌آلات سنگین کشاورزی همچون تراکتور و کمباین در صورتی‌که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث باشند، از سمت شرکت بیمه جریمه می‌شوند. از این رو، تمامی کشاورزان می‌بایست اقدام به استعلام و خرید بیمه تراکتور خود کنند تا خسارات مالی و جانی وارد‌ه بر آنها از جانب شرکت بیمه پرداخت شود. در مطلب فوق توضیحات کاملی در مورد قوانین بیمه تراکتور، نحوه استعلام، خرید و قیمت بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ارائه دادیم. چنانچه مشکلی در خرید و استعلام بیمه تراکتور داشتید، کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

سوالات متداول

بله، خرید بیمه تراکتور هم مانند بیمه شخص ثالث کامیون و خودروهای شخصی برای تمام رانندگان اجباری است.

در شرایطی که حادثه سقوط با خسارت جانی همراه باشد، خسارات وارده طبق پوشش‌های بیمه‌نامه به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.

هزینه بیمه شخص ثالث تراکتور برای هر شخص، متفاوت از دیگری بود‌ه و برحسب عوامل مختلفی تعیین می‌گردد. لذا قبل از خرید بیمه تراکتور باید نسبت به استعلام بیمه شخص ثالث تراکتور اقدام نمایید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.