بهترین صندوق سرمایه گذاری با سود بالا را بشناسید

بهترین صندوق سرمایه گذاری با سود بالا را بشناسید

بهترین صندوق سرمایه گذاری
صندوق‌های سرمایه‌گذاری

بهترین صندوق سرمایه گذاری را معمولا از روی میزان بازدهی و ریسک آن تشخیص می‌دهند. بدین معنی که یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری، پیدا کردن پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری است.

در این مقاله کاریزما بازده صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، سهامی، مختلط و طلا را بررسی می‌نماییم. همچنین برای آسودگی خاطر شما سرمایه‌گذران عزیر، بهترین صندوق سرمایه گذاری از نظر مردم را نیز معرفی خواهیم کرد.

بهترین صندوق سرمایه گذاری کدام است؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نقش واسطه مالی را دارند. به این‌گونه که سرمایه اشخاص را جمع‌آوری کرد‌ه و به‌وسیله تیم تحلیل و با نظر مدیر صندوق اقدام به سرمایه‌گذاری در ابزارهای مالی گوناگون می‌کنند. بدین وسیله ورود افراد غیرحرفه‌ای به بازار سرمایه تسهیل شد‌ه و این افراد می‌توانند از فرصت‌های مناسب بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

تعریف صندوق سرمایه‌گذاری به طور خلاصه نهاد مالی واسطی است که سرمایه‌گذاری را برای افراد غیرحرفه‌ای آسان و با ابزارهای موجود، ریسک آنرا کم می‌کند.

در سال‌های گذشته انواع بیشتر و جدیدتری ازجمله صندوق‌های طلا، مسکن و جسورانه به بازار سرمایه وارد شدند. از همین جهت، امکان سرمایه‌گذاری در ابزارهایی جز سهام را نیز فراهم کرده‌اند. همچنین ورود صندوقهایی مثل صندوق تضمین و مختص اوراق دولتی، امکان سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک‌‌ناپذیری که دنبال سود مطمئن هستند را فراهم کرده است.

در مجموع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به امکانات و توانایی‌هایی که در اختیار دارند، تلاش می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بازار را جذاب‌تر کرده و فرصت‌ها و انتخاب‌های بیشتری را با ریسک کمتر و بازدهی بالاتر برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند. تنوع صندوق‌ها متناسب با خواسته‌ها و انتظارات سرمایه‌گذاران گوناگون ازجمله مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

برای یافتـن پربازده ترین صندوق سرمایه گذاری تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بازدهی صندوقهای سرمایه‌گذاری

برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری نمی‌توان تنها به یک ملاک بسنده کرد. به عنوان مثال، نمی‌توان گفت بهترین صندوق سرمایه گذاری، گزینه‌ای است که در ماه گذشته بیشترین بازدهی را داشتـه، یا صندوقی که در سال گذشتـه بهترین عملکرد را نشان داد‌ه، یا صندوق درآمد ثابت بهتر از صندوق مختلط است، یا صندوقهای سهامی سود بیشتری دارند، یا… در انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری در بورس، گزینه‌های زیادی تاثیرگذار هستند. سرمایه‌گذار نیز باید یکسری مراحل را طی کند تا راحت‌تر بتواند صندوق سرمایه‌گذاری مناسب خودش را انتخاب کند.

مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری بورسی، عبارتند از:

  • ریسک‌پذیری فردِ سرمایه‌گذار
  • بررسی شرایط اقتصادی کشور
  • مقایسه و انتخاب بهترین صندوق
  • بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری

مقاله پیشنهادی:چگونه بهترین صندوق سرمایه گذاری را انتخاب کنیم؟

در این مقاله تمرکز ما بر روی شناسایی پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری است. قبل از اینکه به بهترین صندوق سرمایه گذاری اشاره کنیم، باید انواع مختلف صندوقهای سرمایه‌گذاری را بشناسیم.

اقسام صندوق‌های سرمایه‌گذاری

نحوه معامله:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دو دسته کلی قابل معامله (etf) و صدور و ابطالی تقسیم بندی می شوند. صندوقهای قابل معامله قابلیت معامله و خرید و فروش در پنل‌های کارگزاری توسط سهامداران را دارند. اما برای خرید و فروش صندوقهای صدور و ابطالی باید از طریق سایت هر صندوق اقدام به خرید و فروش کرد. پس بزرگ‌ترین تفاوت این دونوع صندوق روش معامله صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

تقسیم سود ماهانه:

صندوق های سرمایه گذاری مقدار درآمد یا سود نقدی که بابت سهام و اوراق قرضه موجود در سبد دارایی‌های خود به دست می‌آورند را به عنوان درصدی از ارزش خالص دارایی (NAV) اعلام و در طول سال و به صورت دوره‌ای، به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کنند. در واقع برخی صندوق‌ها در برهه‌هایی مشخص سود محقق‌شده خودرا بین دارندگان تقسیم خواهند کرد.

مقاله پیشنهادی: مقایسه صندوق های سرمایه گذاری و بررسی تفاوت آنها

برترین صندوقهای سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

صندوق درآمد ثابت (Fixed Income) یکی از انواع صندوقهای مشترک هستند که با حداقل ریسک، بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران می ‏کنند. اشخاصی که در صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند، افراد ریسک‌گریزی هستند که می‌خواهند سود قابل قبولی هم به دست بیاورند. در واقع، صندوقهای درآمد ثابت یک روش سرمایه‌گذاری مطمئن در ایران محسوب می‌شوند.

طبق مصوبات سازمان بورس، صندوقهای درامد ثابت موظفند که حداقل 75% از دارایی‌شان را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند. همین امر باعث حداقل شد‌ن ریسک صندوق‌های درآمد ثابت می‌شود.

برترین صندوقهای سرمایه‌گذاری درامد ثابت در بازه یک ساله منتهی به ۳۱ اردیبهشت به شرح زیر هستند:

مقاله پیشنهادی:بهترین صندوق درآمد ثابت برای سرمایه گذاری کدام است؟!

برترین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی یکی از انواع صندوقهای سرمایه‌گذاری است که عمده اوراق موجود در پرتفوی یا سبد دارایی‌ آن را سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تشکیل می‌دهد. به این معنا که تمرکز اصلی این صندوق بر سهام است و قسمت بسیار کمی از سبد دارایی‌ آن به اوراق درآمد ثابت مانند سپرده بانکی و اوراق مشارکت و اوراق دولتی مانند اخزا تعلق می‌گیرد.

برترین صندوقهای سرمایه‌گذاری سهامی در بازه یک ساله منتهی به ۳۱ اردیبهشت به شرح زیر هستند:

برترین صندوق سرمایه‌گذاری مختلط

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است که معمولا دارایی‌ خود را با نسبت 40 تا 60 درصد در بازار سهام و 40 تا 60 درصد در اوراق با درآمد ثابت مانند سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت و… سرمایه‌گذاری می‌کنند.

هرچه مقدار سرمایه‌گذاری در بازار سهام بیشتر باشد، انتظار سودآوری بیشتر می‌شود و به دلیل طبیعت نوسانی بازار سهام میزان ریسک‌ افزایش می‌یابد. از سویی دیگر در بازار رکودی، مدیر صندوق می‌تواند با ایجاد تغییر در ترکیب دارایی صندوق و سرمایه‌گذاری بیشتر در اوراق با درآمد ثابت نسبت به سهام، ریسک را در این صندوق کاهش دهد.

برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط در بازه یک ساله منتهی به ۳۱ اردیبهشت به شرح زیر هستند:

برترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا

صندوقهای سرمایه‌گذاری طلا (Gold Funds)، یکی از انواع صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله (ETF) در بورس کالا هستند. این صندوقها سرمایه مشتریان خود را به جای خرید سهام، روی وجه نقد و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌ گذاری می‌‌کنند. صندوق‌های طلا حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را در خرید سکه طلا و مابقی را در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌‌‌گذاری می‌کنند.

برترین صندوقهای سرمایه‌گذاری طلا در بازه یک ساله منتهی به ۳۱ اردیبهشت به شرح زیر هستند:

مطلب پیشنهادی: بهترین صندوق طلا

پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی

صندوق اهرمی از نوع صندوق‌های سهامی است که با مکانیزم اهرم بازدهی مضاعفی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند و از دو نوع واحد سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. صندوق‌های اهرمی به افرادی که قصد دارند با پذیرش ریسک بیشتر وارد بازار سهام شوند این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از مدیریت حرفه‌ای پورتفوی و نقد شوندگی بالا، از ابزار اهرم نیز برخوردار شوند.

همانطور که اشاره شد، صندوق اهرمی دو نوع واحد برای سرمایه‌گذاری دارد که برای دو گروه از سرمایه‌گذاران با دو هدف و رویکرد متفاوت است. یک دسته واحدهای عادی و یک دسته واحدهای ممتاز است. واحدهای عادی بازدهی معادل صندوق درآمد ثابت داشتـه و واحدهای ممتاز بازدهی اهرمی را کسب می‌کنند.

بهترین صندوقهای سرمایه‌گذاری اهرمی در بازه یک ساله منتهی به ۳۱ اردیبهشت به شرح زیر هستند:

بهترین صندوق سرمایه گذاری با سود ماهانه

برای یافتـن بهترین صندوقهای سرمایه‌گذاری با سود ماهانه کافی‌ست در جداول پربازده‌ترین صندوق‌ها، صندوق‌هایی که تقسیم سود ماهانه دارند را پیدا کنید.

سخن نهایی در باب بهترین صندوق های سرمایه گذاری در بورس

در مقاله فوق، شما را با بهترین و پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری در بورس آشنا کردیم. گفتیم که صندوق های درامد ثابت، سهامی، مختلط، اهرمی و… هریک چه میزان بازدهی دارند. همچنین میزان ریسک هریک از صندوق‌های را در قبال سوددهی آنها بررسی کردیم تا انتخاب بهترین و صندوق سرمایه گذاری را برای شما آسان کنیم. 

با مطالعه این مقاله، می‌توانید صندوق های سرمایه گذاری را با یکدیگر مقایسه کنید. سپس با شناسایی میزان ریسک‌پذیری خود، بهترین و مطئمن ترین صندوق سرمایه گذاری را برای خرید انتخاب نمایید.

سوالات متداول

برای مشاهده بازدهی و سود هر صندوق به صفحه اختصاصی آن صندوق در سایت کاریزما (https://charisma.ir) مراجعه نمایید.

صندوق های درآمد ثابت کم ریسک‌ترین نوع از صندوق‌ها هستند که سود مطلوبی را در بازه زمانی معین به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند.

صندوق سرمایه گذاری اهرمی با توجه به شرایط بازار نوسان سود بالا و پایینی دارد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 دیدگاه برای این مطلب

  1. مایحه امراللهی ۸ آبان ۱۴۰۲ 3 پاسخ

    سلام صندوق های درآمد ثابت کاریزما و امین آشنا ایرانیان اصلا در جداول فوق مطرح نیستند؟
    من و خانواده در هردو سرمایه گذاری کردم

    ۸ آبان ۱۴۰۲ 3 پاسخ
    1. حمیدرضا گروسی‌ها ۹ آبان ۱۴۰۲

      سلام وقت شما بخیر، این بهترین صندوق‌‌ها به صورت ماهانه بازدهیشون آپدیت می شود و امکان دارد برخی اوقات صندوق‌هایی که فرمودین جزو 10 صندوق نباشند اما همچنان بازدهی خوبی داشته باشند.

      ۹ آبان ۱۴۰۲
    2. مهدی ۱ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ

      ببخشید سود سالانه این صندوق چقدر هست؟

      ۱ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ
      1. بهارک آقائی ۱ آذر ۱۴۰۲

        در این مقاله صندوق های متنوعی معرفی شده که سود سالانه هریک با دیگری متفاوت است. منظور شما کدام یک از این صندوق ها است؟

        ۱ آذر ۱۴۰۲
    3. محمد حنیف ناصری ۵ فروردین ۱۴۰۳ 1 پاسخ

      بهترین صندوق سرمایه گذاری کاریزماروزشمارسودبده یاماهانه میخواستم

      ۵ فروردین ۱۴۰۳ 1 پاسخ
      1. بهارک آقائی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

        صندوق های سرمایه گذاری همچون صندوق درآمد ثابت و صندوق کارا برای شما مناسب است.

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  2. سلامی ۲۴ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    سلام کدومشون مطمئن هستن؟

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۲۵ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ

      سلام و درود، مطمئن‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری از نظر اینکه سرمایه اولیه شما را تضمین کند، صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما است.

      ۲۵ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ
      1. مسعود ۲۹ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ

        سلام چند درصد سود میده روز شمار

        ۲۹ آذر ۱۴۰۲ 1 پاسخ
        1. بهارک آقائی ۳ دی ۱۴۰۲

          با سلام، بازدهی هریک از صندوق ها با دیگری متفاوت بوده و در سایت مختص خود صندوق به طور دقیق هست که میتونید مطالعه کنید.

          ۳ دی ۱۴۰۲
فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.