بهترین شرکت سبدگردانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین شرکت سبدگردانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

asset
ورود به بورس

بهترین شرکت سبدگردانی را چگونه انتخاب کنیم؟ مهم‌ترین سوالی است که ذهن سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سبدگردانی را مشغول می‌کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ ویژگی‌های یک سبدگردان مناسب را شرح خواهیم داد.

مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب بهترین شرکت های سبدگردانی

به طور معمول در دنیا افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را دارند اما از تجربه کافی برای حضور در آن برخوردار نیستند یا از دانش مالی لازم بهره‌مند نیستند، به صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند. سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دو روش معمول سرمایه‌گذاری غیرمستقیم هستند.

سبدگردانی (مدیریت پرتفوی) یکی از نهادهای مالی است که به زبان ساده می‌توان این‌گونه تعریف کرد:  به زبان ساده می‌توان سبدگردانی را این‌گونه تعریف کرد:

سپرد‌ن سرمایه به فردی به نام سبدگردان که او مسئولیت مدیریت سهام سرمایه‌‌گذار را برعهده می‌گیرد و با استفاده از دانش و تجربه‌اش سهام و اوراق بهادار گوناگون را خرید و فروش می‌کند. در مقاله سبدگردانی چیست؟ به سبدگردانی و مزایای آن پرداختیم.

همانطور که گفتیم، انتخاب بهترین شرکت سبدگردان اختصاصی، مهم‌ترین قدم در راه سبدگردانی است. برای انتخاب بهترین شرکت های سبدگردانی، معیارهای مختلفی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

سابقه شرکت سبدگردان در مدیریت سرمایه

میزان تجربه کاری شرکت سبدگردان در این حوزه هرچه بیشتر باشد، قابل اطمینان‌تر خواهد بود. با گذشت زمان، شرکت سبدگردان تجربه‌های خوبی را بدست آورد‌ه و فرصت معاملات در حالت‌های مختلف بازار سرمایه را داشتـه است. همچنین باتوجه به سابقه شرکت‌های سبدگردان بهتر می‌توان عملکرد شرکت‌های سبدگردان را سنجید. بنابراین، هرچه سابقه شرکت سبدگردان طولانی‌تر باشد بهتر است.

شرکت کاریزما، پربازده ترین سبدگردان و اولین سبدگردان رسمی کشور است که در سال 1389 تاسیس شد‌ه و تا به امروز توانستـه جزء بهترین شرکت های سبدگردانی کشور باشد.

سبدگردانی کاریزما

برای اطلاع از لیست سایر شرکت‌های سبدگردانی دارای مجوز اینجا کلیک کید.

مجاز بود‌ن شرکت سبدگردان

یکی دیگر از ملاک‌های شناسایی بهترین سبدگردان، مجوز آن است. ممکن است سبدگردان‌های غیررسمی و بدون مجوز فعالیت کنند که ریسک‌های زیادی را به شخص سرمایه‌گذار تحمیل می‌کنند. شرکت‌هایی که تمایل به ارائه خدمات سبدگردانی دارند ملزم به دریافت مجوز از سازمان بورس هستند که دریافت آن نیازمند شرایط خاصی است که هر شرکت توانایی دریافت آن را ندارد.

کارمزد بهترین شرکت سبدگردانی

نرخ کارمزد دریافتی سبدگردان

کارمزدها در فرایند سـبدگردانی با توجه به بازدهی کسب شد‌ه سبدگردان تعریف می‌شوند. یعنی در صورتی‌که سبدگردان نتواند بازدهی بیش از نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت بانکی را کسب کند، عملا کارمزدی از سرمایه گذار دریافت نمی‌کند. کارمزد سبدگردانی به صورت درصدی از سود مازاد بر نرخ سود سپرده کوتاه مدت بانکی تعریف می‌شود. برای شرکت‌های سبدگردان دو کارمزد ثابت و متغیر تعریف می‌شود. هرچه این کارمزد معقول‌تر و کم‌تر باشد، برای سرمایه‌گذار بهتر است، پس برای انتخاب بهترین شرکت سبدگردان حتما مقدار کارمزد ثابت و مقدار کارمزد متغیر سبدگردانی این شرکت‌ها را باهم مقایسه کنید.

مقاله پیشنهادی: کارمزد سبدگردانی در بورس چقدر است؟

حداقل مدت زمان قرارداد سبدگردانی

حداقل مدت زمانی که می‌توانید در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنید هم یکی از پارامترهای مهم انتخاب بهترین سبدگردان است. به عنوان مثال، برخی شرکت‌های سبدگردانی حداقل زمان سبدگردانی (که در قرارداد ذکر شد‌ه است) را یک سال و برخی دیگر دو سال عنوان می‌کنند. بستـه به نیاز و شرایط خود می‌توانید این پارامتر را هم بررسی کنید.

حداقل سرمایه برای سبدگردانی

حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری عاملی است که ممکن است برخی شرکت‌های سبدگردان را از لیست شما حذف کند. برای مثال، ممکن است شما سرمایه 500 میلیون تومانی داشتـه باشید، اما تعدادی از شرکت‌های سبدگردان حداقل مبلغ سبدگردانی را یک میلیارد تومان عنوان کنند. همین موضوع باعث کاهش تعداد انتخاب‌های شما می‌شود.

شرکت سبدگردان کاریزما طرح جدیدی برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سبدگردانی اختصاصی ایجاد کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند با حداقل ۵۰۰ میلیون تومان در این طرح شرکت کنند. در این طرح جدید، اگر سرمایه سرمایه‌گذار تا ۲۵% سود کرد‌ه باشد، هیچ کارمزدی به آن تعلق نمی‌گیرد. همچنین برای سودهای بیش از ۲۵%، سبدگردان کاریزما تنها ۱۵% از سود را به عنوان کارمزد سبدگردانی کسر می‌کند و در واقع ۸۵% از سود متعلق به مالک سرمایه است. برای کسب اطلاع بیشتر به ” طرح ویژه سبدگردانی اختصاصی سبدگردان کاریزما ” مراجعه کنید.

خدماتی که بهترین شرکت های سبدگردان بورس ارائه می‌دهند

بهترین شرکت های سبدگردانی همیشه تلاش خواهد کرد تا بهترین خدمات را نیز ارائه کند. برخی از این خدمات شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی و توانایی برگزاری جلسه میان سبدگردان و سرمایه‌گذار
  • ارائه گزارش عملکرد سبدگردان به سرمایه‌گذار
  • دارایی تحت مدیریت (AUM) شرکت
  • میزان متنوع‌سازی سبد سهام توسط سبدگردان

سخن پایانی انتخاب بهترین شرکت سبدگردانی

عقد قرارداد رسمی، سامانه معاملاتی، پشتیبانی مداوم، پربازده بودن سبدگردان، گزارش‌دهی ماهانه و میزان متنوع‌سازی سبد سهام از دیگر شرایط یک سبدگردان خوب و قابل اطمینان است که با برقرای تماس با شرکت مدنظر می‌توانید به‌راحتی پارامترهای گفتـه شد‌ه را صحت‌سنجی کنید. در این مطلب به تمامی نکاتی که برای انتخاب پربازده ترین سبدگردان و بهترین سبدگردان اختصاصی نیاز است، پرداختیم.

سوالات متداول

سبدگردان خوب علاوه بر کسب سود مناسب برای شما، پشتیبانی خوبی را نیز از شما ارائه می‌دهد.

خیر تنها اشخاص حقوقی امکان سبدگردانی قانونی و کسب مجوز از سازمان بورس را دارند.

شرکت‌های مجاز سبدگردان تحت نظر سازمان بورس فعالیت می‌کنند.

برای انتخاب بهترین شرکت سبدگردان باید به پارامترهایی نظیر سابقه شرکت سبدگردان، شرایط سبدگردان مجوز و سایر شرایطی که در بالا گفتیم دقت کنید.

میزان بازدهی این شرکت های سبدگردانی به موارد زیادی بستگی دارد که در مقاله سبدگردانی چیست؟ به طور کامل به این موضوع پرداختیم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.