خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه
:
:
1x

استعلام بیمه بدنه خودرو + بهترین روش های استعلام

استعلام بیمه بدنه خودرو
1x
: :

استعلام بیمه بدنه خودرو + بهترین روش های استعلام

استعلام بیمه بدنه خودرو + بهترین روش های استعلام

استعلام بیمه بدنه خودرو پخش صوتی مقاله
بیمه

استعلام بیمه بدنه به این منظور انجام می‌شود که بتوان پس از خرید بیمه‌نامه در مواقع لزوم خدمات بیمه بدنه خود را مشاهده کرد. البته برخی از افراد برای تایید اصالت بیمه‌نامه نیز اقدام به استعلام بیمه بدنه خودرو می‌کنند که نحوه پیگیری بیمه بدنه از طریق پلاک، کد ملی، شماره شاسی و شماره بیمه نامه و سامانه سنهاب امکان‌پذیر است.

در این مقاله از کاریزما لرنینگ به نحوه استعلام بیمه بدنه خودرو و استعلام تاریخ بیمه بدنه از سایت بیمه مرکزی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه استعلام بیمه بدنه خودرو و ماشین

زمانی که افراد تاریخ سررسید بیمه بدنه خود را فراموش می‌کنند، این سوال ایجاد می‌شود که حال از کجا بفهمیم ماشین بیمه دارد یا اعتبار آن تمام شده؟ اطلاعات مربوط تمام بیمه‌نامه‌های صادر شده از سمت شرکت‌های بیمه‌گر، در سامانه سنهاب بیمه مرکزی ثبت می‌شود. به همین علت، می‌توان از این سامانه هم برای استعلام اصالت بیمه‌نامه و هم برای دریافت اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه استفاده کرد.

هنگام خرید یک خودرو کارکرده و دست دوم، برای اطمینان از وضعیت بیمه‌ای خودروی مورد نظر می‌توان اقدام به استعلام اعتبار، تاریخ، اصالت و تخفیف بیمه‌نامه خود کرد و با اطلاع از موارد مذکور، می‌توان خرید موفق‌تری داشت. حال اینکه چگونه می‌توان در کمترین زمان ممکن بیمه بدنه خودرو را پیگیری کرد، در ادامه روش اسـتعلام بیمه بدنـه خودرو توضیح خواهیم داد.

link مقاله پیشنهادی : بیمه بدنه چیست ؟ + هر آنچه که قبل از خرید باید بدانید!

استعلام قیمت و تخفیف بیمه بدنه خودرو در کاریزما‌بیمه

با مراجعه به سایت کاریزمابیمه، می‌توان به‌ راحتی استعلام قیمت بیمه بدنه و تخفیف‌های مربوط به آن را دریافت کرد. وب‌سایت کاریزمابیمه فرآیند استعلام و محاسبه هزینه‌های بیمه بدنه را برای کاربران تسهیل کرده است. یزای اطلاع از تخفیف‌های بیمه بدنه، پیشنهاد می‌شود مقاله ” تخفیف بیمه بدنه و شرایط استفاده از آن” مطالعه شود.

15 درصد تخفیف برای خرید بیمه بدنه

انواع روش های استعلام بیمه بدنه

برای گرفتن استعلام بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها توسط بیمه مرکزی و در سایت رسمی آن امکان پذیر شده است. برای پیگیری، استعلام و دیدن تاریخ شروع و پایان بیمه و کد یکتای بیمه شخص ثالث، باید اطلاعاتی مانند شماره پلاک، شماره VIN، کد ملی، نام شرکت بیمه و شماره بیمه‌‌نامه را در اختیار داشته باشید. تمامی این اطلاعات روی کارت ماشین و برگ سبز خودرو وجود دارد. در ادامه به انواع روش‌های پیگیری بیمه بدنه می‌پردازیم:

استعلام بیمه بدنه خودرو از بیمه مرکزی (سنهاب)

اگرچه امکان استعلام حق بیمه بدنه به صورت حضوری از شرکت بیمه‌گر وجود دارد اما در دنیای دیجیتال امروز افراد به دنبال آسان‌ترین راه ممکن برای انجام امور اداری خود می‌گردند. به همین منظور، سازمان بیمه مرکزی سامانه‌ای را برای استعلام بیمه‌نامه‌ها ایجاد کرد‌ه است که به واسطه آن بتوان در کمترین زمان ممکن عملیات استعلام آنلاین بیمه بدنه خود را انجام داد.

استعلام بیمه بدنه از بیمه مرکزی (سنهاب) نخستین قدم برای پیگیری بیمه بدنه اتومبیل است. برای این کار می‌توان وارد سامانه استعلام و پیگیری بیمه بدنه خودرو (centinsur.ir) شد‌ه و روی گزینه “استعلام اصالت بیمه‌نامه” کلیک کرد. دسترسی به این سایت بسیار آسان بود‌ه و هیچ محدودیت و هزینه‌ای برای افراد ندارد. تنها نکته‌ای که باید بدان توجه کرد این است که در سامانه سنهاب می‌توان به چند روش مختلف اقدام به پیگیری بیمه بدنه ماشین کرد. در ادامه به هریک از این روش‌ها اشاره کرد‌ه و مراحل هریک را توضیح خواهیم داد:

استعلام بیمه بدنه خودرو از بیمه مرکزی (سنهاب)

نحوه استعلام صحت و اصالت بیمه‌ بدنه

در سایت بیمه مرکزی (سنهاب) بخشی با عنوان سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه وجود دارد که می‌توان با وارد کردن اطلاعات بیمه‌نامه خود در سامانه بیمه مرکزی یا سنهاب، گواهی اصالت بیمه‌نامه را مشاهده کرد. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام،‌ می‌توان با سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی با شماره 2342 تماس گرفت.

استعلام بیمه بدنه خودرو با کد ملی

بدون شک اولین و مهم‌ترین شاخصه برای استعلام هویت افراد، کد ملی آنها است که در تمامی امور به کار می‌رود. برای پیگیری بیمه بدنه اتومبیل به هر طریق نیز باید از کد ملی خود استفاده کرد. به طوری که با ورود به بخش استعلام و پیگیری بیمه بدنه در سامانه بیمه مرکزی، در ابتدا باید کد ملی خود را به عنوان مالک ماشین (یا بیمه‌گزار) وارد کرد تا قادر به ادامه روند پیگیری بیمه بدنه شد.

1- استعلام بیمه بدنه با کد یکتا

کد یکتا، کدی چند رقمی و منحصربه‌فرد برای هر بیمه نامه است. برای چک کردن وضعیت بیمه وسیله نقلیه، می‌توان پس از ورود به سامانه استعلام اصالت بیمه مرکزی، به بخش “استعلام بیمه بدنه با کد یکتا” مراجعه کرد. در ادامه اقدام به وارد کردن شماره یکتا بیمه‌نامه، کد ملی بیمه‌گزار و کد ملی استعلام کننده کرد سپس با کلیک بر روی دکمه استعلام، می‌توان اطلاعات بیمه‌نامه را مشاهده کرد.

پیگیری بیـمه بدنـه با کد یکتا

2- استعلام آنلاین بیمه بدنه با شماره بیمه نامه

تمامی بیمه‌نامه‌ها دارای یک کد چند رقمی و منحصربه‌فرد تحت عنوان ” شماره بیمه‌نامه” هستند. با وجود این شماره در سامانه استعلام و پیگیری بیمه بدنه خودرو می‌توان به راحتی بیمه بدنه را پیگیری کرد. برای این کار کافی‌ست بوارد سامانه استعلام بیمه مرکزی شد و بر روی گزینه “استعلام با شماره بیمه نامه” کلیک کرد. در صفحه پیش رو، شماره بیمه‌نامه بدنه خود را وارد کرد‌ه و با کلیک بر روی گزینه «استعلام» اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنید.

استعلام آنلاین بیمه بدنه با شماره بیمه نامه

3- استعلام بیمه بدنه خودرو با vin

یکی دیگر از راهکارهای پیگیری بیمه بدنه خودرو، استعلام با کد VIN است. این کد در روی کارت ماشین نوشته شد‌ه و با درج آن در سایت بیمه مرکزی می‌توان به استعلام اعتبار بیمه بدنه خودروی مورد نظر پرداخت.اگر بیمه‌نامه فرد گم شود یا به هر دلیلی در دسترس نباشد، تنها با استفاده از کد VIN قادر به دریافت اطلاعات مربوط به بیمه بدنه اتومبیل خواهیم بود.

استعلام بیمه بدنه خودرو با vin

4- استعلام بیمه بدنه از طریق پیامک

در مواقعی که فرد دسترسی به اینترنت یا سایت بیمه مرکزی نداشته باشد، می‌تواند از طریق پیامک نیز به اطلاعات بیمه‌نامه بدنه خود دست یابد. برای این کار لازم است که یک پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کرد. محتوای پیامکی باید به یکی از شکل‌های زیر باشد:

پیگیری بیمه بدنـه از طریق پیامک

استعلام بیمه بدنه خودرو با پلاک

برخی از افراد می‌خواهند تنها با پلاک، بیمه بدنه خودرو را استعلام بگیرند؛ باید گفت این کار امکان پذیر نیست. پلاک خودرو در زمان بررسی تخفیفات بیمه شخص ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای پیگیری بیمه بدنه کاربردی ندارد. کد‌ملی، کد VIN، تلفن همراه به نام شخص اطلاعاتی هستند که در زمان استعلام تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث و حوادث راننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استعلام تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث

استعلام بیمه بدنه با شماره شاسی و شماره موتور

در گذشته استعلام بیمه ماشین از طریق شماره شاسی و شماره موتور وجود داشت اما چون روش سختی بود، این روش کنار گذاشته شد. کاربردهای شماره شاسی خودرو شامل موارد زیر می‌شود:

  • گرفتن قبض جریمه خودرو
  • استعلام خلافی خودرو
  • پیگیری گارانتی خودرو

در چه مواقعی استعلام بیمه­‌نامه ضروری است؟

مواقع مهمی وجود دارد که استعلام بیمه خودرو بسیار اهمیت دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • زمانی که تصادفی اتفاق می‌­افتد و بیمه‌­نامه همره نباشد، می‌توان به صورت آنلاین استعلام کرد.
  • اگر بیمه‌­نامه گم شده باشد تا زمان صدور المثننی یا گواهی بیمه، برای آگاهی از شرایط بیمه­ بدنه می‌­توان به صورت آنلاین اقدام به استعلام کرد.
  • برای اطلاع از تاریخ سررسید بیمه بدنه و تمدید آن استعلام بیمه بدنه ضروری است.

سخن پایانی

از آنجایی که قیمت خودرو نیز همگام با تمامی تحولات اقتصادی همواره در حال افزایش است، لذا وجود بیمه بدنه امری ضروری برای محافظت از خودرو و سرمایه هر کس می‌باشد. با وجود بیمه بدنه خیال فرد از بابت تمامی هزینه‌های غیرمترقبه آسوده می‌شود. بنابراین لازم است که قبل از خرید هر وسیله نقلیه‌ای اقدام به پیگیری بیمه بدنه آن کنید. استعلام اصالت و اعتبار بیمه‌نامه یا تاریخ، قیمت، تخفیف و تمامی پوشش‌ها و سوابق بیمه بدنه به افراد کمک خواهد کرد که اطلاعات کاملی در مورد خودروی مورد نظر به دست آورد.

اگر قصد استعلام قیمت بیمه بدنه خودرو و تمدید بیمه‌نامه بدنه خودروی خود را دارید، اینجا کلیک کنید:

خرید بیمه بدنه (تخفیف ویژه)

در مطلبی که ارائه شد نحوه استعلام و پیگیری بیمه بدنه خودرو از سایت بیمه مرکزی را شرح دادیم و مراحل هریک از آنها را توضیح دادیم. با آگاهی از این روش‌ها می‌توان در شرایط مختلف بیمه‌نامه یک خودرو را استعلام گرفت و به ‌راحتی تمام اطلاعات مربوط به آن ماشین را مشاهده کرد. با استفاده از قابلیت استعلام تخفیف بیمه بدنه می‌توان از میزان تخفیف بیمه خود نیز مطلع شد.

سوالات متداول

استعلام سوابق بیمه بدنه خودرو با کد ملی به این صورت است که پس از ورود به سایت بیمه مرکزی (سنهاب)، در ابتدا باید کد ملی خود را به عنوان مالک ماشین یا بیمه‌گزار وارد کرد تا قادر به ادامه روند استعلام باشید.​

در حال حاضر هیچ سامانه استعلام بیمه بدنه خودرو، به صورت مستقیم صرفا از شماره پلاک خودرو قادر به استعلام اصالت بیمه بدنه ماشین نیست. برای اطلاع بیشتر این قسمت ” استعلام بیمه بدنه با پلاک” را مطالعه کنید.

اولین قدم برای استعلام اعتبار بیمه بدنه خودرو، ورود به سایت بیمه مرکزی به آدرس centinsur.ir است. پس از ورود به این سایت می‌توان از طریق پلاک، کد ملی، شماره vin  و شماره بیمه‌نامه اقدام به استعلام سوابق بیمه بدنه خودرو کرد.​ برای اطلاع از نحوه استعلام در بیمه مرکزی اینجا را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه برای این مطلب

  1. سارا ابراهیمی 8 مرداد 1403 1 پاسخ

    برای استعلام بیمه بدنه میشه فقط با پلاک انجام داد؟!

    8 مرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 9 مرداد 1403

      سلام سارای عزیز
      پلاک خودرو در زمان بررسی تخفیفات بیمه شخص ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای پیگیری بیمه بدنه کاربردی ندارد.
      برای مطالعه بیشتر اینجا را مطالعه کنید.

      9 مرداد 1403
  2. سیدحمید ریاحی 12 مرداد 1403 1 پاسخ

    ممنون از مقاله خوب شما. اپلیکیشنی داریم که بشه باهاش استعلام بیمه بدنه گرفت؟

    12 مرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 13 مرداد 1403

      سلام دوست عزیز
      بله از اپلیکیشن “دولت من” می‌توان استعلام بیمه بدنه گرفت.

      13 مرداد 1403
فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.