ثبت نام سجام برای ایرانیان خارج از کشور

ثبت نام سجام برای ایرانیان خارج از کشور

سجام خارج از کشور
ورود به بورس

ثبت نام سجام برای افراد خارج از کشور هم امکان‌پذیر است. کافی‌ست مراحل مندرج در این مقاله از کاریزما لرنینگ را طی کنید تا فرآیند ثبت نام سجام خارج از کشور شما تکمیل شود. سپس با خیال آسود‌ه شروع به فعالیت در بازار بورس کنید.

شرایط ثبت نام سجام برای افراد خارج از کشور

خوشبختانه با فراگیر شد‌ن سرمایه‌گذاری در بورس و بازار سرمایه، از سال ۱۴۰۰ ورود به سامانه سجام در برخی از کشورها امکان‌پذیر شد. از آن پس تاکنون، افراد مقیم کشورهای خارجی قادر به این شدند که با وارد کرد‌ن اطلاعات هویتی خود در سامانه سـجام فرآیند ثبت نام سـجام در خارج از کشور را به راحتی انجام دهند. 

در صورتی‌که افراد در کشور محل اقامت خود به سامانه سجام دسترسی نداشتـه باشند، برای ثبت نام در این سامانه باید وکالت‌نامه تنظیم کنند. سپس مدارک هویتی خود همراه با کپی برابر اصل آنها را برای وکیل خود در ایران یا سایر نقاط جهان ارسال کنند تا وکیل ثبت نام آنها در سجام را انجام دهد. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام و احراز هویت سجام توسط وکیل، موکل وی با دریافت کد بورسی از طریق پیامک امکان معامله در بورس را خواهد داشت.

دریافت کد بورسی

مراحل ثبت نام سجام برای ایرانیان خارج از کشور

اگر شما هم مقیم کشورهای دیگر هستید و قصد ثبت نام در سامانه سجام را دارید، نیاز نیست مراحل سخت و پیچیده‌ای را طی کنید. برای این کار فقط لازم است مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم را طی نمایید. سپس اقدامات لازم برای احراز هویت سجام در خارج از کشور را انجام دهید و در انتها با ارائه مدارکی که خواهیم گفت، فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. به همین سادگی قادر خواهید بود که در بورس خارج از کشور شروع به فعالیت کنید.

مراحل ثبت نام سجام افراد خارج از کشور به شرح زیر است:

  1. در ابتدا، باید وارد آدرس اینترنتی Sejam.ir شد‌ه و آی‌پی کشور محل اقامت خود را بررسی کنید. برای این کار باید آی‌پی کشور محل اقامت خود را به ایران تغییر دهید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد، باید با مراجعه به یکی از سایت‌های معتبر اقدام به خرید آی‌پی ایرانی کنید.
  2. با شماره همراه ایرانی خود به صورت آنلاین و غیرحضوری مراحل ثبت نام در سامانه را انجام دهید.
  3. سپس، هزینه ثبت‌نام در سجام را با کارت بانکی ایرانی پرداخت کنید و منتظر بمانید کد رهگیری احراز هویت سجام به تلفن همراه شما ارسال شود.
  4. در این مرحله، فرآیند احراز هویت سجام برای ایرانیان مقیم خارج از کشور انجام خواهد شد.
  5. در آخر، کد بورسی فرد متقاضی صادر شد‌ه و از طریق پیامک به اطلاع وی خواهد رسید.
  6. پس از دریافت کد بورسی، باید یکی از کارگزاران فعال در بورس ایران را انتخاب کنید تا بتوانید در بورس فعالیت کنید. برخی از کارگزاری‌های ایرانی مجوز فعالیت در خارج از کشور دارند. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به شعب آنها در کشور محل اقامت خود اقدام به ثبت‌نام در کارگزاری کنید. در غیر این صورت، می‌توانید با ثبت‌نام آنلاین در سایت کارگزاری مورد نظر، این کار را به اتمام برسانید.

ثبت نام سجام در کشورهای خارجی

نحوه احراز هویت سجام برای ایرانیان خارج از کشور

احراز هویت سجام در خارج از کشور به دو صورت زیر امکان پذیر است:

  • حضوری: در این روش، باید شخصا به کنسولگری یا سفارت ایران در کشور اقامت خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی، اقدام به دریافت کد بورسی خود کنید.​
  • غیرحضوری: این کار به تنهایی از طریق سایت اینترنتی که مراحل ثبت خود را انجام داده‌اید، امکان می‌یابد.

مقاله پیشنهادی: بورس چیست؟

مدارک لازم جهت ثبت نام سجام افراد خارج از کشور

به منظور انجام صفر تا صد مراحل ثبت نام سجام خارج از کشور، لازم است که ایرانیان مقیم کشورهای خارجی مدارک زیر را تهیه نمایند:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • کارت بانکی مربوط به حساب بانکی ایران
  • شماره همراه مربوط به یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران

لازم به ذکر است که چنانچه هریک از مدارک فوق را در اختیار نداشتـه باشید، قادر به احراز هویت سجام در خارج از کشور نخواهید بود. در این صورت، تنها راه پیش روی شما این است که از طریق اعطای وکالت‌نامه اقدام به ثبت نام سجام کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام سجام

هزینه ثبت نام سجام برای افراد خارج از کشور

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، انجام مراحل ثبت‌نام سـجام افراد خارج کشور یا به صورت غیرحضوری و یا از طریق وکالت‌نامه امکان می‌یابد. به همین جهت، فرد متقاضی ثبت نام باید هزینه‌ای جزئی و اندک بابت ثبت نام آنلاین خود بپردازد که واریز این وجه از طریق کارت بانکی امکان‌پذیر است.

در صورتی که افراد با تنظیم وکالت‌نامه خواهان ثبت‌نام در سامانه سـجام خارج از کشور باشند، بایستی هزینه ارسال مدارک مربوطه به وکیل را هم بپردازند. لذا علاوه‌بر هزینه تنظیم وکالت‌نامه هزینه‌ای از بابت ارسال مدارک خود هم باید در نظر بگیرند. با این حال، کل مراحل ثبت نام و احراز هویت سجام برای ایرانیان خارج از کشور، مبلغ بسیار ناچیزی خواهد بود.

سخن پایانی

ایرانیان خارج از کشور نیز می‌توانند با دسترسی به سامانه سـجام، اقدام به ثبت نام در بورس کنند. از آنجایی‌که ثبت نام و احراز هویت سجام در خارج از کشور به صورت آنلاین انجام می‌شود، نیاز به طی روند سخت و پیچیده‌ای برای این کار نیست. تنها کافی‌ست مراحل ثبت نام و احراز هویت سجام را طبق روال مذکور در این مقاله انجام دهید و مدارک مربوطه را در اختیار داشتـه باشید.

در صورتی‌که به هر دلیل انجام فرآیند ثبت نام و احراز هویت سجام در خارج از کشور برای شما سخت شد، می‌توانید با تنظیم یک وکالت‌نامه کار را به وکیل کاردان بسپارید و با اندک هزینه‌ای کد بورسی خود را دریافت و شروع به فعالیت در بازار بورس و اوراق بهادار ایران کنید.

سوالات متداول

ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی می‌توانند با دسترسی به سامانه سجام و ثبت نام در آن اقدام به احراز هویت سامانه سجام کرده و در بورس ثبت نام کنند.​

این کار با ثبت نام در سایت سجام و یا استفاده از وکالت نامه امکان پذیر است که در مقاله فوق به طور کامل مراحل و روند انجام آن را شرح دادیم.​

شماره تلفن همراه فرد متقاضی حتما باید به نام خود او باشد، در غیر این صورت امکان ثبت نام در سامانه سجام خارج از کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.