خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

آیا بیمه تکمیلی شامل عمل بینی می‌شود؟

آیا بیمه تکمیلی شامل عمل بینی می‌شود؟

بیمه تکمیلی عمل بینی پخش صوتی مقاله
بیمه

عمل بینی (رینوپلاستی / سپتوپلاستی) یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است که علاوه بر بهبود ظاهر، می‌تواند مشکلات تنفسی و عملکردی را نیز برطرف کند. اما هزینه‌های بالای این عمل باعث شده تا بسیاری از افراد برای انجام آن به دنبال راه‌حل‌های مالی مناسب باشند. اینجاست که از بیمه تکمیلی عمل بینی به‌عنوان یک گزینه‌ی جذاب و مقرون‌به‌صرفه می‌توان استفاده کرد. بیمه تکمیلی می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های جراحی، مراقبت‌های پس از عمل و حتی مشاوره‌های پزشکی را پوشش و نگرانی‌های مالی بیماران را کاهش دهد.

با توجه به افزایش تقاضا برای این نوع عمل‌ها و پیچیدگی‌های فرآیند بیمه، آگاهی از جزئیات و مزایای بیمه تکمیلی جراحی بینی می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی نکات کلیدی و مزایای بیمه تکمیلی عمل بینی پرداخته‌ایم و اطلاعاتی جامع و کاربردی در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید با آرامش و اطمینان بیشتری قدم به این مسیر بگذارید.

آیا بیمه تکمیلی شامل عمل زیبایی بینی می شود؟

بله، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بیمه‌های تکمیلی، برخلاف تصور عموم افراد، هزینه‌های عمل زیبایی بینی را پوشش می‌دهند. هدف بیمه‌های تکمیلی افزایش پوشش‌های درمانی است.

در مقاله‌ای جداگانه به انواع بیمه تکمیلی و مشخصات آن‌ها پرداخته‌ایم. بیمه‌های تکمیلی به صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شوند. بیمه تکمیلی گروهی، برای مثال اگر از سمت محل کار خود بیمه تکمیلی شده باشید، هزینه‌های عمل جراحی بینی با هدف درمان را پوشش می‌دهند. بیمه تکمیلی انفرادی نیز توضیح خاصی ندارد و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع بیمه می‌توانید می‌توانید مقاله‌ی «بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ قیمت و شرایط بیمه درمان انفرادی» را مطالعه کنید. 

قبل از هر اقدامی در خصوص جراحی بینی، باید بیمه تکمیلی داشته باشید. عموماً افراد اطلاعات کاملی در خصوص بیمه تکمیلی ندارند. در  این خصوص در یک مقاله‌ی جامع توضیح داده‌ایم که بیمه تکمیلی چیست و چگونه باید بیمه تکمیلی شویم. حتما این مقاله را مطالعه کنید.

برای عمل بینی، اکثر بیمه‌ها هزینه‌های جانبی مثل هزینه آزمایش، هزینه دارو و عکس سی تی اسکن صورت را متقبل می‌شوند.

اما توجه داشته باشید استفاده از بیمه تکمیلی برای عمل بینی در صورتی ممکن است که عمل زیبایی بینی در راستای حفظ سلامتی شما باشد. برای مثال اگر انحراف بینی داشته باشید یا دهلیز بینی شما تنگ و تنفس براش شما مشکل باشد، آنگاه می‌توانید از بیمه تکمیلی برای جراحی بینی استفاده کنید.

جراحی بینی و استفاده از بیمه تکمیلی در راستای حفظ سلامتی

بیایید سوال را بهتر بپرسیم …

در چه صورت بیمه تکمیلی عمل بینی را پوشش نمی‌دهد؟

جراحی زیبایی صرفاً برای بهبود ظاهر انجام می‌شود و جنبه‌ی درمانی ندارد. می‌توانیم موضوع را از این زاویه ببینیم که عده‌ای صرفاً می‌خواهند به ظاهر مطلوب خود برسند و سلامتی آن‌ها در خطر نیست. در این صورت استفاده از بیمه‌های تکمیلی برای عمل بینی ممکن نیست.

همچنین اگر مشکلی داشته باشید که جزو عیوب مادرزادی باشد و ریشه در گذشته داشته باشد، از آنجایی که این مشکل به قبل از خرید بیمه تکمیلی برمی‌گردد، نمی‌توانید از بیمه‌های تکمیلی انفرادی استفاده کنید.

حال فرض کنیم نیاز به عمل جراحی بینی داریم و می‌خواهیم از بیمۀ تکمیلی استفاده کنیم. کدام بیمه‌ها تا چه میزان هزینه‌ها را پوشش می‌د‌هند؟

چه بیمه ای هزینه عمل بینی را می دهد؟

عمل جراحی بینی به دو شکل انجام می‌شود:

  • رینوپلاستی: که ضرورت پزشکی ندارد و صرفاً برای زیبایی و تغییر فرم بینی انجام می‌شود.
  • سپتوپلاستی: که برای برطرف کردن مشکلی مانند انحراف بینی است و ضرورت پزشکی دارد.

بیمه‌های تکمیلی عمل جراحی سپتوپلاستی را پوشش می‌دهند. در جدول زیر تعرفه پوشش هزینه‌های جراحی بینی با بیمه درمان تکمیلی در سال ۱۴۰۳ را می‌توانید مشاهده کنید. اگر می‌خواهید از بیمه تکمیلی برای عمل بینی استفاده کنید، به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که طرف قرارداد بیمه‌های زیر باشند.

تعرفه پوشش هزینه‌های جراحی بینی با بیمه درمان تکمیلی

نکته جالب توجه این است که اگر بینی شما دچار شکستگی شدید شود، بیمه تامین اجتماعی تا 60 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

شاید پس از دیدن جدول بالا این سوال برای شما به‌وجود آمده باشد که بهترین بیمه تکمیلی از میان این همه گزینه کدام است و چطور باید بهترین بیمه تکمیلی را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال کافیست مقاله‌ی زیر را بخوانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

link مقاله پیشنهادی : بهترین بیمه تکمیلی را چگونه انتخاب کنیم؟

مشکلات بینی تحت پوشش بیمههای تکمیلی

عموماً افرادی که نیاز به جراحی بینی دارند، با یکی از سه مشکل زیر دست و پنجه نرم می‌کنند:

  • تنگ شدن دهلیز بینی
  • مخروط داخلی بزرگ در بینی
  • شکسته شدن استخوان بینی

تنگ شدن دهلیز و سخت شدن تنفس

اگر دیواره‌های اطراف بینی به سمت داخل حرکتت کنند، راه تنفس تقریباً بسته می‌شود و فرد نمی‌تواند به راحتی نفس بکشد. در این حالت تنها راه نجات جراحی است.

رشد مخروط داخلی بینی و تنگی نفس

مخروط‌های داخلی بینی وظیفه‌ی تمیز کردن هوا ورودی به بینی را بر عهده دارند، اما اگر این مخروط‌ها بیش از حد رشد کنند، آنگاه تنفس سخی می‌شود. باز هم راه نجات در جراحی و کوچک شدن مخروط‌ها است.

شکستن بینی و انحراف آن

بینی با یک ضربه محکم به راحتی می‌شکند. اکثراً در نزاع‌ها این اتفاق می‌اُفتد. بینی فرد بعد از شکستگی به یک سمت منحرف می‌شود و پزشک باید ساختار بینی را اصلاح کند تا تنفس بیمار به حالت عادی برگردد.

خرید آسان بیمه تکمیلی

هزینه عمل زیبایی بینی با بیمه تکمیلی

هزینه عمل جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که این عمل جراحی مستقیماً بر ظاهر شما تاثیر دارد، باید حتماً به یک بیمارستان واجد شرایط مراجعه کنید و پزشک مجرب جراحی را انجام دهد.

عوامل موثر بر هزینه عمل بینی عبارت‌‌اند از:

  • دستمزد جراح
  • هزینه‌های بیمارستان
  • نوع عمل (زیبایی یا درمانی یا ترمیمی)
  • تکنیک جراحی

علاوه بر موارد فوق، چند مورد هزینه‌ی دیگر مانند آزمایش‌های پزشکی، داروهای قبل و بعد از عمل و عکسبرداری یا طراحی سه‌بعدی بینی قبل از عمل را نیز باید متصور شد.

نحوه دریافت هزینه‌های جراحی بینی با بیمه تکمیلی

برای پوشش هزینه‌های جراحی بینی، به مراکز جراحی یا بیمارستان‌‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی خود مراجعه کنید. در این حالت هزینه‌‌های جراحی بعد از کسر فرانشیز از محل بیمه پوشش داده می‌شوند و نیازی نیست شما از جیب خود هزینه‌ای پرداخت کنید.

اگر با مفهوم «فرانشیز» در بیمه آشنایی ندارید، حتماً مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

link مقاله پیشنهادی : فرانشیز بیمه چیست؟ نکته مهمی که باید پیش از خرید بیمه بدانید!

اما اگر به یک مرکز درمانی مراجعه کردید که طرف قرارداد بیمه تکمیلی شما نیست، آنگاه باید ابتدا هزینه‌ها را تماماً خودتان پرداخت کنید، سپس مدارکی که در ادامه گفته‌ایم را به بیمه تکمیلی خود ارائه دهید و هزینه‌‌ها را بر اساس سقف تعهدات دریافت کنید.

توجه داشته باشید که برای دریافت هزینه جراحی بینی از شرکت‌های بیمه باید قبل از انجام عمل از پزشک معتمد شرکت بیمه تاییدیه بگیرید!

مدارکی که عموماً شرکت‌های بیمه درخواست می‌کنند عبارت‌اند از:

  • گواهی و تجویز پزشک مبنی بر ضرورت جراحی
  • اطلاعات مرکز درمانی یا بیمارستان با مهر معتبر
  • اصل یا تصویر کارت ملی
  • صورت‌حساب هزینه‌‌ها در بیمارستان یا مرکز درمانی
  • شرح عمل جراحی در فاکتور هزینه‌‌ها با تاریخ دقیق
  • فاکتور و نسخه داروهای تجویزی پزشک
  • فاکتور و نسخه تمام آزمایش‌‌های قبل و بعد از جراحی

عمل زیبایی بینی با بیمه تکمیلی کاریزمابیمه

کاریزمابیمه انواع بیمه‌های تکمیلی درمان را با پوشش‌های گسترده ارائه می‌دهد. انواع بیمه‌های تکمیلی کاریزمابیمه عبارت‌اند از:

  • بیمه تکمیلی درمان انفرادی
  • بیمه تکمیلی درمان خانواده
  • بیمه تکمیلی درمان گروهی
  • بیمه تکمیلی کسب و کارهای کوچک

با خرید بیمه تکمیلی از کاریزمابیمه می‌توانید انواع پوشش‌ها مانند پوشش‌های بستری، پاراکلینیکی، خدمات آزمایشگاهی و … را دریافت کنید.

در صورتی که نیاز به جراحی بینی داشته باشید، می‌توانید روی کمک کاریزمابیمه برای پوشش هزینه‌های خوب حساب کنید. تمام تلاش ما بر این است که هزینه‌های پزشکی را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما برگردانیم.

خرید آنلاین بیمه تکمیلی

سوالات متداول

بله، بیمه‌ تکمیلی هزینه عمل‌های درمانی بینی را تا سقف‌های مشخصی پوشش می‌دهند که در این مطلب مفصل به این موضوع پرداختیم.

در صورتی که عمل جراحی بینی از نظر پزشک ضرورتی نداشته باشد و صرفاً برای زیبایی بخواهیم عمل بینی انجام دهیم.

خیر، عیوب مادرزادی تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار نمی‌گیرند.

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی بیمه‌های تکمیلی، سقف مشخصی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند. در این مقاله می‌توانید تعرفه پوشش هزینه‌های جراحی بینی با بیمه درمان تکمیلی در سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید.

:
:
1x

آیا بیمه تکمیلی شامل عمل بینی می‌شود؟

بیمه تکمیلی عمل بینی
1x
: :

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه برای این مطلب

  1. نورا 2 مرداد 1403 1 پاسخ

    اگه بینی بشکنه و نیاز به عمل داشته باشه میشه موقع عمل، عمل زیبایی هم کرد؟ بیمه تکمیلی پولشو میده؟

    2 مرداد 1403 1 پاسخ
    1. محمدجواد آقابابایی مدیر 3 مرداد 1403

      درود بر شما. موردی که شما در خصوص بیمه تکمیلی و عمل بینی می‌فرمایید، تنها در یک صورت امکان‌پذیر هست که شکستگی بینی شما منجر به انحراف بینی بشه. اگر انحراف بینی به‌وجود بیاد و پزشک تایید کنه و مدارک لازم رو به پزشک معتمد بیمه ارائه بدید، می‌تونید از پوشش بیمه تکمیلی استفاده کنید. سایر عمل‌هایی که جنبه‌ی زیبایی داشته باشن شامل پوشش بیمه تکمیلی نمیشن و فقط بخش شکستگی بینی که برای سلامت شما خطر داره، شامل بیمه تکمیلی می‌شود.

      3 مرداد 1403
  2. فائزه 2 مرداد 1403 1 پاسخ

    سلام. بینی من قبلا شکسته و انحراف شدید داره منتها خودش جوش خورده و از بیمه استفاده نکردم. الان می‌تونم از بیمه تکمیلی برای دریافت هزینه‌‌های درمان استفاده کنم؟

    2 مرداد 1403 1 پاسخ
    1. محمدجواد آقابابایی مدیر 2 مرداد 1403

      سلام. اصل استفاده از بیمه تکمیلی برای عمل بینی بر این هست که عمل بینی در راستای حفظ سلامتی شما باشه. بنابراین اگر در گذشته شکستگی بینی داشتید و خودش خوب شده، الان نمی‌تونید از بیمه تکمیلی استفاده کنید.
      با این حال اگر بیمه تکمیلی دارید، به یکی از مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنید و شرایط خودتون رو توضیح بدید. دو حالت اینجا وجود داره:

        حالت اول این هست که در حال حاضر شما در تنفس مشکلی ندارید و شکستگی بینی شما برای سلامت شما در حال حاضر ضرر نداره که در این صورت عمل مجدد بینی برای شما صرفاً جنبه‌ی زیبایی داره.
        حالت دوم این هست که پزشک تشخیص بده شکستگی بینی شما در گذشته، الان سلامتی شما رو تحت تاثیر قرار داده که در این صورت می‌تونید با تایید پزشک معتمد شرکت بیمه، مجدد عمل بینی انجام بدید و از بیمه تکمیلی استفاده کنید.
      2 مرداد 1403

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.