خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در 1403 + اطلاع‌رسانی بخشودگی

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در 1403 + اطلاع‌رسانی بخشودگی

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث
بیمه

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث یکی از موضوعاتی است که اغلب دارندگان وسائل نقلیه از آن گلایه دارند. اما تصور کنید که سوار بر خودروی خود در خیابان هستید و ناگهان… تصادف! وحشت سراسر وجودتان را فرا می‌گیرد؛ اما به یاد بیمه شخص ثالث خود می‌افتید و منتظر رسید‌ن ماموران می‌مانید. غافل از آنکه… بیمه شخص ثالث شما باطل شد‌ه است!

چنین تجربه‌ای برای همه ما سخت و پر از استرس است؛ به‌خصوص اگر ضرر سنگینی به خودرو یا فرد دیگر وارد شد‌ه و جبران این خسارت دشوار باشد. زیرا در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، جبران تمام خسارت برعهده مالک وسیله نقلیه خواهد بود. به همین دلیل، خرید بیمه شخص ثالث و تمدید سالانه آن برای تمامی دارندگان وسایل نقیه موتوری ضروری است.

با اینکه همه ما از اهمیت بیمه شخص ثالث آگاه هستیم، گاهی به دلیل مشغله‌های روزمره، تمدید به موقع این بیمه‌نامه را فراموش کرده و با مسئله‌ای به نام جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روبه‌رو می‌شویم. در این زمان است که موضوع تخفیف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و مقدار آن برای ما اهمیت پیدا می‌کند.

در این مقاله از کاریزما لرنینگ، با نگاهی دقیق و موشکافانه به ابعاد مختلف جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث، سعی داریم با بررسی نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، اهمیت تمدید به موقع این بیمه و راهکارهای جلوگیری از پرداخت جریمه‌های اضافی را بررسی کنیم. بنابراین همراه ما باشید تا با سفری در دل قوانین و مقررات بیمه شخص ثالث، با چالش‌های جر‌یمه دیرکرد بیمه شخص ثالث آشنا شویم.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

جر‌یمه دیر‌کر‌د بیمه شخص ثالث به این معنی است که اگر بیمه‌نامه شخص ثالث خودروی شما به موقع تمدید نشود، بابت هر روز تأخیر در تمدید بیمه‌نامه، جریمه‌ای به شما تعلق می‌گیرد. این جریمه به عنوان درصدی از حق بیمه پایه محاسبه می‌شود و بسته به نوع خودرو و مدت زمان تأخیر متفاوت است.

توجه داشته باشید که در صورت بروز حادثه در زمانی که بیمه شخص ثالث شما منقضی شد‌ه و تمدید نشد‌ه باشد، هزینه‌های خسارت به طور کامل بر عهده شما خواهد بود و شرکت بیمه هیچ تعهدی در قبال جبران خسارت نخواهد داشت. به همین دلیل، تمدید به موقع بیمه شخص ثالث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

link مقاله پیشنهادی : بیمه شخص ثالث چیست آنچه باید درباره بیمه شخص ثالث بدانید

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است؟

محاسبه جر‌یمه دیر‌کرد بیمه شخص ثا‌لث روزانه، فرآیند ساده‌ای دارد و طی سه مرحله زیر انجام می‌شود:

  1. قیمت پایه بیمه شخص ثالث: مبلغی که هر سال توسط بیمه مرکزی برای خودروی شما تعیین می شود را پیدا کنید. می توانید این عدد را از وب‌سایت بیمه مرکزی یا سایت کاریزمابیمه استعلام بگیرید.
  2. تقسیم بر 365: قیمت پایه را بر 365 روز سال تقسیم کنید. عدد حاصل، نرخ جریمه دیرکرد روزانه شما خواهد بود.

در نظر داشته باشید که جر‌یمه دیرکر‌د بیمه شخص ثالث تا حداکثر یک سال به صورت روزانه حساب می‌شود و پس از گذشت یک سال، مبلغ دیگری به جر‌یمه اضافه نخواهد شد. یعنی اگر چند سال از اتمام زمان اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث شما گذشته باشد، تنها به ازای یک سال دیرکرد، جریمه می‌پردازید.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روشی برای جلوگیری از اهمال‌کاری رانندگان در خرید بیمه شخص ثالث است.

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه است؟

برای هر روز تأخیر در تمدید بیمه شخص ثالث، مبلغی به عنوان جریمه تعیین می‌شود. البته مبلغ جریمه بسته به نوع وسیله نقلیه و تعداد روزهای تأخیر متفاوت است. جریمه دیرکرد به صورت روزانه محاسبه می‌شود و در زمان تمدید این بیمه‌نامه به حق بیمه پایه اضافه می‌شود. مراحل محاسبه محاسبه جریمه دیرکرد به صورت زیر است:

  1. تعیین تعداد روزهای تأخیر: تعداد روزهای تأخیری که بیمه‌نامه جدید را پس از انقضای بیمه‌نامه قبلی تهیه کرده‌اید، محاسبه می‌شود.
  2. مبلغ جریمه روزانه: مبلغ جریمه روزانه برای هر روز تأخیر مشخص می‌شود. این مبلغ بسته به نوع وسیله نقلیه (سواری، موتور سیکلت، کامیون، و غیره) متفاوت است.
  3. محاسبه جریمه کل: تعداد روزهای تأخیر در مبلغ جریمه روزانه ضرب می‌شود تا جریمه کل محاسبه شود.

برای مثال، اگر شما ۱۰ روز دیرکرد داشته باشید و مبلغ جریمه روزانه ۱۱ هزار تومان باشد، جریمه کل به این صورت محاسبه می‌شود:

۱۱۰ هزار تومان = ۱۱۰۰۰ × ۱۰

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از افزایش هزینه خود، حتما بیمه شخص ثالث را به‌موقع تمدید کنید. البته در صورتی دارای تخفیف خرید باشید، جریمه شما جبران خواهد شد.

اگر تمایل دارید که زمان تخفیفات خرید بیمه شخص ثالث به شما اعلام شود، ایمیل خود را وارد کنید در اولین فرصت، کاریزمابیمه این مورد را به شما اطلاع رسانی کند.

ایمیل

کد امنیتی را وارد کنید.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث 1403 چقدر است؟

در سال 1403، جر‌یمه دیر‌کرد بیمه شخص ثالث همچنان به صورت روزانه بررسی شد‌‌ه و بر اساس حق بیمه پایه تعیین شد‌ه برای خودروی شما محا‌سبه می‌گردد. مبلغ جر‌یمه بر اساس نوع خودرو و حق بیمه پایه آن متفاوت است. در ادامه به بررسی جریمه تاخیر بیمه شخص ثالث روزانه برای انواع وسائل نقلیه می‌پردازیم:

جدول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت با خودرو متفاوت است. امکان بررسی مبالغ جریمه روزانه بیمه شخص ثالث انواع موتورسیکلت از طریق جدول زیر مهیاست:جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت

اگر دارای خودروهای سنگین هستید، جریمه دیرکرد شما افزایش خواهد یافت. زیرا این نوع از خودروها از ریسک بیشتری برخوردارند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث کامیون

آیا امکان حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث وجود دارد؟

بله، اگر خودروی شما تحت شرایط خاصی باشد، حتی در صورت گذشت زمان تمدید بیمه‌نامه نیز مشمول این جر‌یمه نخواهید شد. همچنین گاهی بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. شرایط مدنظر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خودرو در پارکینگ باشد: اگر خودرو شما در پارکینگ ناجا یا سایر پارکینگ‌های عمومی باشد و در این مدت بیمه آن تمام شود، جر‌یمه دیرکرد شما بخشیده می‌شود. فقط کافی است نامه پارکینگ را به شرکت بیمه ارائه دهید.
  • خودرو دزدیده شد‌ه باشد: اگر در زمان تمام شدن بیمه، خودروی شما دزدیده شد‌ه باشد، جریمه دیرکرد به شما تعلق نمی‌گیرد. برای اثبات این موضوع، باید گواهی سرقت از کلانتری به همراه مشخصات کامل خودرو را به شرکت بیمه ارائه دهید.

چه زمانی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می شود؟

طرح‌های بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای حمایت از مردم در برابر تورم و شرایط اقتصادی و به مناسبت‌های خاص اجرا می‌گردد. در این طرح‌ها، جریمه رانندگان به طور کامل بخشیده می‌شود. بخشودگی جرایم بیمه برای موتور سیکلت و خودرو مطابق بند ب از ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث است و رانندگانی که بیمه‌نامه یکساله خرید‌‌ه باشند، مشمول طرح‌های بخشودگی می‌شوند.

در حال حاضر به مناسبت آغاز هفته دولت و ولادت باسعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، جر‌یمه دیر‌کر‌د بیمه شخص ثا‌لث برای تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه معتبر به مدت 30 روز بخشیده می‌شود. این بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو از 2 شهریور 1403 تا 31 شهریور 1403 ادامه خواهد داشت.

طبق بخشنامه بیمه مرکزی به شرکت های بیمه، در این مدت 30 روزه، شرکت های بیمه مجاز به دریافت جر‌یمه دیرکرد از دارندگان خودروهای بدون بیمه شخص ثالث نیستند.

لازم به ذکر است که بخشودگی بیمه شخص ثالث فقط شامل جریمه دیر کرد بیمه شد‌ه و مشمول سایر تخفیفات و پوشش های بیمه‌ای نمی‌شود. همچنین برای بهره‌مندی از این بخشودگی، مالک خودرو باید در بازه زمانی تعیین شد‌ه، نسبت به خرید بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده با اعتبار یک ساله اقدام کند. زمان چنین طرح‌هایی از پیش تعیین شد‌‌ه نیست و برای اطلاع از آن‌ها، می‌توانید به وب‌سایت بیمه مرکزی یا سایت کاریزمابیمه مراجعه کنید.

تاثیر جریمه دیرکر‌د شخص ثا‌لث روی تخفیفات آن چگونه است؟

جـریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به هیچ وجه تخفیف‌های بیمه ناشی از عدم دریافت خسارت را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. این دو موضوع کاملا جداگانه هستند. جریمه دیرکرد به صورت روزانه محاسبه شد‌ه و مبلغ آن به طور جداگانه از حق بیمه دریافت می‌شود. اما تخفیف عدم خسارت نیز به صورت مستقل در حق بیمه نهایی لحاظ می‌شود.

درواقع، حتی اگر در تمدید بیمه شخص ثا‌لث خود تاخیر داشته باشید، پس از پرداخت جریمه دیر کرد بیمه، همچنان از تخفیف‌های مربوط به عدم دریافت خسارت در بیمه نامه خود بهره‌مند خواهید شد.

نحوه پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه است؟

اگر دارای جر‌یمه دیر‌کرد بیمه شخص ثا‌لث باشید، در زمان خرید مجدد این بیمه‌نامه، باید علاوه بر پرداخت هزینه بیمه‌نامه خود، جریمه تاخیر بیمه شخص ثالث را نیز بپردازید.

مبلغ جریمه دیرکرد بستگی به عواملی مثل مدت زمان تاخیر و نوع خودرو دارد.

خلاصه آنچه درباره جر‌‌یمه د‌یر‌کر‌‌د بیمه شخص ثا‌‌لث باید بدانید!

بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه است که مطابق قانون برای همه رانندگان اجباری بوده و عدم تمدید به موقع آن می‌تواند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. یکی از این عواقب، جر‌یمه دیر‌کرد است که به ازای هر روز تاخیر در تمدید، به حق بیمه شما اضافه می‌شود.

میزان جریمه دیر کرد بیمه به میزان حق بیمه پایه و نوع وسیله نقلیه (تعداد سیلندر و ظرفیت بار) آن بستگی دارد. برای محاسبه جر‌یمه دیر‌کرد باید نرخ پایه جریمه روزانه را از جدول مربوطه استخراج کنید. سپس تعداد روزهای تاخیر را محاسبه و نرخ پایه را در تعداد روزهای تاخیر ضرب کنید.

همچنین، در برخی از مناسبت‌ها، بخشودگی جرایم بیمه اعمال می‌شود. برای استعلام جریمه بیمه شخص ثالث و طرح‌های بخشودگی می‌توانید به بخشنامه‌های سایت بیمه مرکزی و یا شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

سوالات متداول

بله، در صورتی که از تاریخ اعتبار بیمه شخص ثالث خودروی شما بگذرد و اقدام به تمدید آن نکنید، به ازای گذشت هر روز باید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بپردازید.

تنها بیمه شخص ثالث در صورت اتمام و عدم تمدید دارای جریمه روزانه خواهد بود و سایر بیمه‌ها مثل بیمه بدنه جریمه‌ای ندارند​. لذا جریمه دیرکرد بیمه ماشین تنها برای بیمه شخص ثالث است.

جریمه ی دیرکرد بیسمه شخص ثالث خودرو به حق بیمه پایه، مدت زمان تاخیر و نوع خودرو بستگی دارد. برای محاسبه جریمه هر روز دیرکرد بیمه شخص ثالث خودروی خود، ابتدا مبلغی که امسال توسط بیمه مرکزی به عنوان حق بیمه پایه برای خودروی شما تعیین شده است را تقسیم را بر 365 کنید. سپس عدد به دست آمده را در تعداد روزهای تاخیر ضرب کنید.

در حالت کلی خیر، اما گاهی بیمه مرکزی، اقدام به ارائه طرح بخشودگی جریمه می‌کند. در این صورت می‌توانید بدون نیاز به پرداخت جریمه دیرکرد خود، بیمه شخص ثالث خریداری کنید.

خیر، اگر در زمانی که تاریخ بیمه‌نامه شخص ثالث شما به پایان می‌رسد، خودروی شما به سرقت رفته باشد، می‌توانید با ارائه گواهی از کلانتری، جریمه دیرکرد را نپردازید.

بنا بر اعلام بیمه مرکزی، به مناسبت دهه امامت و ولایت، جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، به مدت ۲۰ روز بخشوده خواهد شد. این بخشودگی از تاریخ دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ تا ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳ اعمال می‌گردد.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.