خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

بیمه عمر چیست و انواع آن

1x
: :

79 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ قیمت و شرایط بیمه درمان انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی یکی از انواع بیمه های تکمیلی درمان است که به صورت جداگانه و برای هر فرد خاص ارائه می‌شود. این بیمه، منجر به کاهش بار مالی درمان و ارائه خدمات پزشکی گسترده‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود. لذا افرادِ دارای بیمه های انفرادی تکمیلی از تمامی پوشش‌های جامع پزشکی همچون ویزیت پزشکان متخصص، آزمایشات تشخیصی، بستری در بیمارستان، جراحی‌ها، داروها و سایر خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند. به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبان عزیز، در این بخش از مقاله کاریزما لرنینگ، شرایط بیمه تکمیلی به صورت انفرادی را توضیح خواهیم داد. بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ اغلب افراد به منظور کاهش هزینه‌های درمانی خود از بیمـه تکمیلی استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید، بیمـه تکمیلی هم انواع مختلفی داشته و هر نوع از آن مخصوص افراد خاصی است. افرادی که قصد خرید بیمه تکمیلـی برای اعضای خانواده خود نیز دارند، بیمه تکمیلی گروهی را انتخاب می‌کنند. اما کسانی‌که می‌خواهند تنها خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند، یکی از بیمه تکمیلی‌های انفرادی را برای خود برمی‌گزینند. بیمه درمان انفرادی برای طیف گسترده‌ای از افراد مناسب است که عمده آنها اشخاص دارای مشاغل آزاد، فریلنسرها و زنان خانه دار هستند. در واقع، افرادی که امکان تهیه بیمه درمـان تکمیلی از ارگان یا سازمان خاصی را ندارند، به سادگی می‌توانند خود را بیمـه تکمیلی انفـرادی کنند و از پوشش‌های این بیمه‌نامه استفاده نمایند. شرایط بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ در حالت کلی، دریافت بیمـه تکمیلی انفرادی بسیار ساده بوده و شرایط خاصی ندارد. بنابراین، قریب به اکثر افراد می‌توانند، با طی مراحلی آسان اقدام به خرید بیمه‌نامه درمان انفرادی کنند. اگرچه هر یک از شرکت‌های بیمه برخی شرایط عمومی برای خود دارند، اما عموما برای دریافت بیمه تکمیلی های انفرادی کافی‌ست شرایط زیر را دارا باشید: به سن قانونی رسید‌ه باشید. درخواست خرید بیمه‌نامه از سایت مورد نظر را دهید. فرم‌های مورد نیاز برای دریافت بیمه نامه را پر کنید و در صورت نیاز، آزمایشات و معاینات پزشکی لازم را در انجام دهید. پرسشنامه سلامت و اطلاعات شخصی مورد نیاز را در سایت مربوطه پر کنید و درخواست خود برای خرید را نهایی کنید. حق بیمه تعیین شد‌ه را به صورت یکجا یا برابر شرایط خصوصی بیمه‌نامه پرداخت نمایید. چگونه بیمه تکمیلی انفرادی شویم؟ همانطور که در بالا گفتیم، تمام افراد (به استثنای افراد زیر 18 سال و بالای 70 سال) می‌توانند به راحتی با طی مراحلی ساده و آسان خود را به صورت انفرادی بیمه تکمیلـی نمایند. اگر قصد خرید بیمه درمان انفرادی از سایت کاریزما را دارید، باید مراحل ساده‌ی زیر را طی نمایید: مراجعه به سایت اصلی کاریزما انتخاب نوع بیمه‌نامه تکمیل فرم درخواستی و درج اطلاعات شخصی انتخاب بیمه پایه و پوشش‌های درخواستی انتخاب سابقه عدم خسارت (به منظور محاسبه دقیق‌تر قیمت تکمیلی انفرادی و اخذ تخفیف) وارد کردن کد تخفیف کاریزما بیمه پرداخت حق بیمه تکمیلی انفرادی پس از اینکه مراحل فوق را طی کردید، در سریعترین زمان ممکن بیمه‌نامه صادر و برای شما ارسال خواهد شد. برای ثبت نام جهت بیمه تکمیلی انفرادی از طریق کارگزاری کاریزمابیمه، لینک دکمه زیر را کلیک کنید: بیمه های تکمیلی انفرادی کدامند؟ بیمـه تکمیلی‌های انفرادی به آن دسته از بیمه‌نامه‌های تکمیلـی اطلاق می‌شود که بیمه‌شده خود به تنهایی می‌تواند از پوشش‌های مندرج در بیمه‌نامه استفاده نماید. به طوریکه اعضای خانواده وی تحت پوشش نبود‌ه و قادر به دریافت خسارت از بیمه‌گر نخواهند بود. هریک از شرکت‌های بیمه پوشش‌های خاصی را برای بیمـه درمان انفرادی تعیین کرد‌ه‌اند که لازم است افراد قبل از خرید به آنها توجه نمایند. با این حال، عمده شرکت‌های بیمه پوشش های زیر را برای بیمـه تکمیلـی انفرادی ارائه می‌دهند: جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه اول و دوم و سوم پرداخت هزینه آمبولانس شهری و غیرشهری پرداخت هزینه‌های زایمان و درمان نازایی پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی پرداخت هزینه خدمات توانبخشی پرداخت هزینه عینک و سمعک پرداخت هزینه‌های جراحی سرپایی جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی خاص پرداخت هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان پرداخت هزینه ویزیت پزشک، دارو و خدمات اورژانس پرداخت هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم (تار دیدن تصاویر) چه بیمه هایی بیمه تکمیلی انفرادی دارند؟ عموما اغلب شرکت‌های بیمه، انواع بیمه درمان انفرادی، گروهی و خانواده را ارائه می‌دهند. تنها تفاوت بیمه‌های انفرادی تکمیلی در حق بیمه و پوشش‌های آنهاست که لازم است قبل از خرید حتما نسبت به مقایسه آنها با سایر شرکت‌های بیمه اقدام نموده و در نهایت بهترین بیمه‌نامه را با قیمتی مقرون به صرفه برای خود انتخاب نمایید. در حال حاضر کارگزاری کاریزمابیمه، ارائه‌دهنده بیمه درمان انفرادی از شرکت‌های بیمه دی، تعاون و سامان بوده که هریک در طرح‌های ویژه‌ای به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. قیمت بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ عموما قیمت بیمـه تکمیلی انفرادی با توجه به پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌نامه شما تعیین می‌شود. بدین معنی که هرچه سقف تعهدات بیمه‌نامه بیشتر باشد، قیمت بیمه‌نامه شما نیز بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت بیمه تکمیلی انفرادی از بیمه تکمیلی گروهی بیشتر بود‌ه و حق بیمـه آن با توجه به تعهدات بیمه‌گر محاسبه و تعیین می‌شود. مدت زمان انتظار بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ در اغلب موارد، شرکت‌های بیمه به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و تضمین اینکه بیمه‌گذار برای دریافت پوشش بیمه‌ای اقدام به درمان‌های پرهزینه نکند، یک دوره انتظار برای بیمه‌گذاران تعیین می‌کنند. مدت زمان انتظار بیمه های تکمیلی انفرادی بستـه به نوع بیمه و شرایط شرکت بیمه ممکن است متفاوت باشد و معمولاً برای مواردی مانند زایمان، جراحی‌های بزرگ و بیماری‌های خاص اعمال می‌شود. اکثر شرکت‌های بیمه برای پوشش‌های جراحی عمومی و تخصصی و زایمان و درمان نازایی یک دوره انتظار تعیین می‌کنند. اغلب شرکت‌های بیمه‌گر مدت زمان انتظار بیمـه تکمیلـی انفرادی را برای جراحی‌ها سه ماه و برای زایمان و درمان نازایی نه ماه در نظر می‌گیرند. کلام پایانی بیمـه تکمیلی انفرادی نوع خاصی از بیمه‌های درمان است که افراد دارای مشاغل آزاد یا کسانی که در یک ارگان دولتی یا سازمانی مشغول به کار نیستند، قادر به خرید آن هستند. این بیمه‌نامه نیاز به بیمه پایه نداشته و برای تمامی افراد بالای 18سال و حداکثر 70 سال ارائه می‌شود. شرکت‌های بیمه‌ پوشش‌های مختلفی را برای این نوع از بیمه‌نامه ارائه می‌دهند که خریدار در هنگام خرید بیمه‌نامه موظف به بررسی و انتخاب هریک از آنها است. توصیه می‌شود برای انتخاب […]
ادامه
بیمه تکمیلی خانواده

بیمه تکمیلی خانواده؛ پوشش‌ها، شرایط و نحوه خرید

سلامتی یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر خانواده است. زیرا بیماری‌ها علاوه بر مشکلات روحی و روانی، می‌توانند بار مالی سنگینی را بر دوش خانواده‌ها بگذارند. اینجاست که بیمه تکمیلی خانواده به کمک می‌آید. این نوع از بیمه تکمیلی نه تنها هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد، بلکه به خانواده‌ها آرامش خاطر می‌بخشد تا با خیال راحت‌تری به سلامت و رفاه یکدیگر بپردازند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ با مفهوم بیمه تکمیلی خانواده، شرایط و بهترین گزینه‌ها برای انتخاب این بیمه آشنا می‌شویم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ بیمه تکمیلی خانواده یکی از انواع بیمه تکمیلی است که هزینه‌های درمانی خانواده را پوشش می‌دهد. بیمه‌های پایه معمولاً خدمات اصلی پزشکی، بستری و داروهای ضروری را پوشش می‌دهند، اما ممکن است هزینه‌های بالای درمانی، عمل‌های جراحی خاص، درمان‌های ویژه و داروهای گران‌قیمت را شامل نشوند. به همین دلیل، خانواده‌ها می‌توانند با تهیه بیمه تکمیلی به آرامش خاطر بیشتری در مواجهه با هزینه‌های درمانی برسند.  بیمه تکمیلی خانواده به ویژه برای افراد شاغلی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستند، گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل به شمار می‌آید. با خرید این بیمه، شما می‌توانید خود، همسر، فرزندان و حتی والدین خود را تحت پوشش قرار دهید. اگر نمی‌دانید بیمه تکمیلی چه پوشش‌های و شرایطی دارد، پیش از ادامه این مقاله، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید: بیمه تکمیلـی خانواده بدون نیاز به داشتن بیمه پایه در گذشته، داشتن بیمه پایه (مانند تأمین اجتماعی) برای خرید بیمه تکمیلی الزامی بود. اما خوشبختانه، امروزه برخی شرکت‌های بیمه‌ای با حذف این شرط، امکان خرید بیمه تکمیلی را برای همه افراد فراهم کرده‌اند. بدین ترتیب، حتی افرادی که بیمه پایه ندارند نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر، از پوشش‌های متنوع بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند. این تغییر شرایط، خرید بیمه تکمیلی را برای همه افراد آسان‌تر کرده است. پوشش‌های بیمه تکمیلی خانواده پوشش‌های بیمه تکمیلی طرح خانواده بسته به شرکت بیمه و شرایط آن متفاوت است. اما برخی از متداول‌ترین پوشش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند: آزمایش‌ها و تصویربرداری: تمامی آزمایش‌های تشخیصی مانند خون، ادرار، سونوگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن، رادیوگرافی، ماموگرافی و نوار قلب تحت پوشش قرار دارند. خدمات تخصصی: هزینه‌های انواع عمل‌های جراحی، از جمله مغز و اعصاب، قلب، سرطان، پیوند اعضا و همچنین شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و سایر درمان‌های تخصصی پوشش داده می‌شود. بستری و زایمان: هزینه‌های بستری در بیمارستان، اتاق عمل، زایمان طبیعی و سزارین، داروهای مصرفی در بیمارستان و هزینه‌های همراه بیمار تحت پوشش قرار دارند. خدمات سرپایی: هزینه‌های درمان‌های سرپایی مانند گچ‌گیری، بخیه و سایر خدمات اورژانسی پرداخت می‌شود. درمان‌های خاص: هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی، عیوب انکساری چشم (مانند لیزیک و لازک)، شنوایی‌سنجی و تهیه سمعک و همچنین تهیه اروتز (وسایل ارتوپدی) تحت پوشش قرار دارند. خدمات دندانپزشکی: بسیاری از خدمات دندانپزشکی از جمله عصب‌کشی، پر کردن، کشیدن دندان و درمان‌های لثه‌ای پوشش داده می‌شود. (توجه: ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه از پوشش خارج هستند.) خدمات اورژانسی: هزینه‌های ویزیت پزشک، دارو و سایر خدمات اورژانسی در صورت بروز حادثه یا بیماری ناگهانی پوشش داده می‌شود. داروهای خاص و پرهزینه: بسیاری از داروهای تخصصی و پرهزینه که تحت پوشش بیمه پایه قرار ندارند یا پوشش آن‌ها محدود است، توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شوند. به این ترتیب، بیماران می‌توانند با خیالی آسوده به درمان خود ادامه دهند. فیزیوتراپی و توانبخشی: هزینه‌های جلسات فیزیوتراپی، کاردرمانی و سایر درمان‌های توانبخشی که برای بهبود عملکرد جسمی و توانایی‌های فرد ضروری هستند، در بسیاری از طرح‌های بیمه تکمیلی گنجانده شده‌اند. مزایای بیمه تکمیلی خانواده بیمه تکمیلی خانواده مزایای زیادی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: پوشش هزینه‌های اضافی: این بیمه‌ها می‌توانند هزینه‌های اضافی را که بیمه پایه پرداخت نمی‌کند، مانند هزینه‌های جراحی، درمان‌های تخصصی و مشاوره‌های پزشکی پوشش دهند. دسترسی به خدمات بهتری: خانواده‌های دارای بیمه تکمیلی می‌توانند به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت‌تر و سریع‌تر دسترسی پیدا کنند. کاهش فشار مالی: هزینه‌های درمانی می‌تواند به شدت بر بودجه خانواده تاثیر بگذارد. بیمه تکمیلی این فشار را کاهش می‌دهد و آرامش بیشتری را برای خانواده ایجاد می‌کند. پوشش بیمه‌ای برای تمام اعضای خانواده: این نوع بیمه برای تمام اعضای خانواده طراحی شده است و محدودیتی برای نوع بیمه پایه افراد وجود ندارد. یعنی همه افراد بدون توجه به بیمه پایه خود، می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند. همچنین، هیچ محدودیتی برای تعداد افراد بیمه شده وجود ندارد و شما می‌توانید تمام اعضای تحت تکفل خود را بدون در نظر گرفتن تعداد آن‌ها بیمه کنید. شرایط بیمه تکمیلی خانواده شرایط بیمه تکمیلی خانواده معمولاً شامل موارد زیر است: دوره انتظار: برای برخی از پوشش‌های مهم مانند جراحی، بستری و زایمان، دوره انتظار مشخصی در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که شما باید مدتی پس از شروع بیمه، برای استفاده از این پوشش‌ها منتظر بمانید. سابقه بیماری: وجود سابقه بیماری می‌تواند بر پوشش‌های بیمه‌ای شما تأثیر بگذارد. برخی بیماری‌ها ممکن است از پوشش‌های بیمه خارج شده یا نیاز به پرداخت فرانشیز بیشتری داشته باشند. حق بیمه: هر یک از اعضای خانواده که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، باید حق بیمه جداگانه‌ای پرداخت کند. محدودیت سنی: سن سرپرست باید بین 18 تا 70 سال باشد. فرزندان دختر تا 18 سالگی و فرزندان پسر تا 22 سالگی می‌توانند تحت پوشش باشند. پس از این سن، دختران به شرط مجرد بودن و پسران به شرط اشتغال به تحصیل، امکان تمدید بیمه را دارند. شرایط خاص هر شرکت بیمه‌ای: هر شرکت بیمه‌ای شرایط و پوشش‌های خاص خود را دارد. قبل از خرید، حتماً شرایط مختلف شرکت‌ها را مقایسه کنید. بهترین بیمه تکمیلی خانواده کدام است؟ انتخاب بهترین بیمه تکمیلی درمانی خانواده بستگی به نیازهای خاص هر خانواده دارد. اما در اینجا به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که می‌تواند در انتخاب شما کمک کند: پوشش‌های متنوع: یک بیمه خوب باید طیف وسیعی از خدمات درمانی را پوشش دهد. از خدمات اورژانسی تا درمان‌های تخصصی، هر کدام اهمیت خاص خود را دارند. نرخ حق بیمه: هزینه بیمه تکمیلی خانوادگی باید با توجه به بودجه خانواده منطقی باشد. بررسی هزینه‌ها و مقایسه بین طرح‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. تجربه شرکت بیمه: سابقه و تجربه شرکت بیمه در ارائه خدمات درمانی نیز نکته‌ای حائز اهمیت است. شرکت‌هایی که […]
ادامه
بیمه آتش سوزی مغازه

بیمه آتش سوزی مغازه + نحوه ثبت نام، هزینه و پوشش‌ها

آتش‌سوزی، کابوسی است که هر کسب‌وکاری را تهدید می‌کند. تصور کنید تمام زحمات و سرمایه شما در یک لحظه خاکستر شود. برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای، بیمه آتش سوزی مغازه ضروری‌ترین ابزار است. بیمه آتش سوزی نه تنها از سرمایه شما محافظت می‌کند، بلکه به شما آرامش خاطر می‌دهد تا بتوانید با خیالی آسوده به کسب‌وکار خود ادامه دهید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی تمامی جوانب بیمه سرقت و آتش سوزی مغازه از شرایط و مدارک لازم گرفته تا هزینه‌ها و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی مغازه می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید خود و کسب‌وکارتان را در برابر خطر آتش‌سوزی مصون نگه دارید، با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم تا از سرمایه‌تان به بهترین شکل محافظت کنید! بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه یک نوع از بیمه آتش سوزی است که به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره مانند آتش‌سوزی، بتوانند خسارت‌های مالی ایجاد شده را جبران کنند. این بیمه‌نامه به‌طور خاص برای مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکارها طراحی شده و می‌تواند خسارات واردشده به ساختمان مغازه، تجهیزات، اجناس و حتی کالاهای انبارشده را پوشش دهد. اگر اطلاعات کاملی از بیمه آتش سوزی ندارید و می‌خواهید بیشتر درباره این بیمه بدانید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید: خرید بیمه آتش‌سوزی اجباری نیست، اما خرید آن به تمامی مغازه‌داران توصیه می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فقط مالکان می‌توانند برای مغازه خود بیمه آتش‌سوزی تهیه کنند. اما این تصور اشتباه است. شما به‌عنوان مستاجر هم می‌توانید تمام اموال و تجهیزات موجود در مغازه خود را بیمه کنید. انواع بیمه آتش سوزی مغازه    بیمه آتش سوزی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شود. به جز بیمه منازل مسکونی، سایر انواع آن برای ساختمان‌های اداری و تجاری قابل استفاده هستند: بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی اگر شما صاحب یک مرکز صنعتی یا تولیدی هستید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، تهیه بیمه آتش سوزی مخصوص مراکز صنعتی است. این نوع بیمه نه تنها خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، بلکه خطراتی مانند انفجار و برخورد صاعقه را نیز پوشش می‌دهد. در این بیمه، می‌توان اجزای مختلف مرکز را از جمله ساختمان‌ها، تأسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه و وسایل نقلیه بیمه کرد. بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی بیمه آتش سوزی اداری و تجاری برای مراکز غیرصنعتی مانند فروشگاه‌ها، ادارات، انبارها و پاساژها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان صدور این بیمه، کارشناس بیمه با دقت محل را بررسی می‌کند و بر اساس ایمنی ساختمان در برابر آتش و دیگر خطرات، حق بیمه تعیین می‌شود. همچنین، ارزش کالاهای موجود در محل نیز محاسبه می‌شود تا در صورت بروز حادثه، فرآیند دریافت خسارت آسان‌تر شود. بیمه نامه های اظهار نامه‌ای این نوع بیمه‌نامه عموما زیر مجموعه بیمه نامه‌های صنعتی و غیرصنعتی و انبار هستند. اگر موجودی انبار شما به‌طور مداوم در حال تغییر است و مبلغ آن قابل توجه است، بیمه آتش سوزی شناور گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. در این بیمه، شما باید حداکثر سرمایه‌ای که طی سال به انبار وارد می‌شود را تخمین زده و به شرکت بیمه اعلام کنید. سپس، شرکت مبلغی را به‌عنوان «حق بیمه موقت» تعیین کرده و شما به صورت ماهانه آن را پرداخت می‌کنید. در پایان سال، شرکت بیمه با محاسبه موجودی انبار، مبلغ نهایی حق بیمه را مشخص می‌کند. این نوع بیمه به‌خصوص برای فروشگاه‌ها و مراکز خرید مناسب است. پوشش های بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه دارای چندین پوشش مهم است که به مالکان کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث ناگوار، خسارت‌های مالی خود را جبران کنند. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند: آتش‌سوزی: این پوشش اصلی‌ترین بخش بیمه آتش‌سوزی است و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی مستقیم را جبران می‌کند. صاعقه: خسارت‌های ناشی از صاعقه و آتش‌سوزی ناشی از آن تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد. انفجار: خسارت‌های ناشی از انفجار، چه در اثر آتش‌سوزی و چه به دلایل دیگر، تحت پوشش قرار می‌گیرد. پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی مغازه علاوه بر پوشش‌های اصلی، بسیاری از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های اضافی دیگری را نیز ارائه می‌دهند که می‌توان با افزایش قیمت بیمه آتش سوزی مغازه، آن‌ها را به بیمه‌نامه اضافه کرد. برخی از این پوشش‌ها عبارتند از: حوادث طبیعی زلزله: پوشش خسارات ناشی از لرزش زمین و اثرات ثانویه آن مانند ریزش ساختمان. آتشفشان: پوشش خسارت‌های ناشی از فوران آتشفشان، گدازه و خاکستر آتشفشانی. سیل و طغیان آب: پوشش خسارت‌های ناشی از بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا دریا و جاری شدن آب در مناطق خشک. طوفان: پوشش خسارت‌های ناشی از بادهای شدید، گردباد و تندباد. برف و باران: پوشش خسارت‌های ناشی از بارش شدید برف و باران، مانند ریزش بهمن و آسیب به ساختمان. سقوط بهمن: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش بهمن. نشست و رانش زمین: پوشش خسارت‌های ناشی از جابه‌جایی لایه‌های زمین. ریزش کوه: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش کوه. حوادث غیرمترقبه آتش‌سوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی. انفجار: پوشش خسارت‌های ناشی از انفجار. صاعقه: پوشش خسارت‌های ناشی از برخورد صاعقه. شکست شیشه: پوشش خسارت‌های ناشی از شکستن شیشه‌ها و ویترین‌ها. سرقت با شکستن حرز: پوشش خسارت‌های ناشی از سرقت با شکستن قفل یا شیشه. خودسوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از خودسوزی مواد قابل اشتعال. سایر خطرات سقوط هواپیما: پوشش خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیما بر روی ساختمان یا اموال. نوسانات برق: پوشش خسارت‌های ناشی از نوسانات برق و آسیب به تجهیزات برقی. هزینه‌های اضافی: پوشش هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های پاکسازی و آواربرداری. استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه یعنی شرایط و حوادثی که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند. از جمله مهم‌ترین استثنائات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خسارت‌های عمدی: اگر مالک یا کارمندان به طور عمدی باعث آتش‌سوزی شوند، بیمه مسئولیتی در قبال خسارت‌ها نخواهد داشت. آتش‌سوزی‌های ناشی از جنگ و شورش: خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، یا هرگونه ناامنی اجتماعی معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. عدم اطلاع‌رسانی: در صورتی که بیمه‌گذار اطلاعات نادرست یا ناقص درباره دارایی‌ها یا وضعیت مغازه ارائه دهد، ممکن است خسارت‌ها پوشش داده نشوند. خسارت‌های وارده به اشیا قیمتی: طلا، سکه، اوراق بهادار، فلزات گران‌بها، آثار هنری، نسخ خطی و اسناد تاریخی تحت پوشش بیمه قرار نگیرند. هزینه بیمه آتش سوزی مغازه […]
ادامه
دریافت خسارت افت قیمت خودرو در تصادف از بیمه

خسارت افت قیمت خودرو در تصادف را از بیمه بگیرید

خسارت افت قیمت خودرو در تصادف طبق اعلام بیمه مرکزی، از این به بعد بر عهده بیمه‌ شخص ثالث است. بعد از هر تصادف ذهن دو طرف درگیر خسارت‌های واردشده و البته افت قیمت خودروها است. این اتفاق تلخ معمولاً به ضرر مالک خودروی آسیب‌دیده است و در طرف مقابل، فرد مقصر بایستی علاوه بر جبران خسارت‌های تصادف، خسارت افت قیمت ماشین طرف آسیب‌دیده را نیز بپردازد که البته موضوع چندان هم ساده نیست! اگر خودروی آسیب‌دیده خودروی خارجی باشد، مشکل دوچندان می‌شود! اگر زیاد رانندگی می‌کنید، خودروی خارجی دارید یا می‌خواهید در مورد قانون جدید افت قیمت خودرو و نحوه دریافت خسارت افت قیمت خودرو بدانید، حتماً این مطلب از کاریزما لرنینگ را تا انتها بخوانید. تمام سوالات شما را پاسخ خواهیم داد. آیا بیمه شخص ثالث افت قیمت خودرو را می‌دهد؟ در قانون جدید افت قیمت خودرو، پرداخت افت قیمت خودروهای تصادفی برای شرکت‌های بیمه اجباری شده است. سخنگوی دولت در جلسه‌ی هیئت دولت در تاریخ ۲۳ خرداد 1403 اعلام کرد که از این پس شرکت‌های بیمه شخص ثالث موظف هستند خسارت افت قیمت وسایل نقلیه موتوری را بدون دریافت هزینه‌ی اضافه پوشش دهند. خسارت افت قیمت خودرو: هنگامی پرداخت می‌شود که بدنه خودرو آسیب شدیدی ببیند. آسیب‌های جزئی شامل این قانون نمی‌شوند و افت قیمت لحاظ نخواهد شد. هر خودرو تنها یک بار می‌تواند خسارت افت قیمت دریافت کند. بنابراین اگر در آینده سانحه‌ای در رانندگی برای شما پیش آمد و مقصر شما بودید، جای نگرانی نیست و به راحتی می‌توانید افت قیمت را از بیمه مطالبه و پرداخت کنید. مطلب زیر را بخوانید تا در خصوص دریافت خسارت بیمه شخص ثالث اطلاعات کاملی داشته باشید. منظور از افت قیمت چیست؟ در فلسفه حاکم بر بازار خرید و فروش خودرو، اصطلاح «افت قیمت خودرو» بیشتر زمانی به کار می‌رود که خودرو تصادف شدیدی داشته باشد و آسیب جدی ببیند. خودرو و قطعات آن تماماً مصرفی هستند و هرچه زمان می‌گذرد کیفیت یک خودرو و قطعاتش پایین می‌آیند. بنابراین منطقی است که یک خودروی خوب که سال 1390 تولید شده از یک خودروی معمولی که سال 1402 تولید شده، قیمت پایین‌تری داشته باشد. هرچه سن خودرو بیشتر می‌شود، نیاز به تعمیر و تعویض قطعات و هزینه کردن برای خودرو افزایش می‌یابد. حال تصور کنید خودرویی تصادف شدیدی داشته و بیشتر قطعات آن تعویض و تعمیر شده‌اند. در این صورت قطعاً افراد کمتری حاضر به خرید این خودرو و پذیرش ریسک تعمیرات احتمالی در آینده هستند. دلایل افت قیمت خودرو به طور کلی عبارت‌اند از: سال تولید و کارکرد خودرو قیمت روز خودرو داخلی یا خارجی (وارداتی) بودن خودرو سابقه خسارت میزان خسارت رنگ‌شدگی نیاز یا عدم نیاز به تعویض قطعات قسمت‌های آسیب‌دیده (درب‌ها، کاپوت، صندوق عقب، سپرها و …) مالکین خودرو دوست ندارند خودروی خود را با قیمت پایین بفروشند و خریدارها نیز نمی‌خواهند خودرویی را بخرند که دائماً نیاز به مراجعه به تعمیرگاه دارد! حال اگر شما با یک خودرو تصادف کنید و مقصر باشید، مالک افت قیمت خودرو را از شما طلب می‌کند؛ چراکه در آینده نمی‌تواند خودروی خود را به قیمت روز بفروشد. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که پرداخت افت قیمت خودرو بر عهدۀ چه کسی است؟ قطعاً هیچکس از عمد تصادف نمی‌کند و از طرفی تصادف بخش جدانشدنی رانندگی است. بهتر است به قانون و مفاد آن مراجعه کنیم. قوانین در مورد دریافت افت قیمت خودرو چه می‌گویند؟ در وهله‌ی اول قانون صراحتاً اعلام کرده است که بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه موتوری اجباری است. اگر به هر دلیلی بیمه شخص ثالث شما تمام شود و آن را تمدید نکنید، مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شوید. بیمه شخص ثالث را می‌توانید آنلاین به آسانی خریداری کنید. در خصوص افت قیمت خودرو در تصادف نیز قوانینی داریم: بر اساس ماده ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی، هر شخصی که به مال یا آبروی شخص دیگر خسارتی وارد نماید، باید آن را جبران کند. ماده ۲ قانون رسیدگی فوری به خسارت ناشی از تصادفات رانندگی نیز می‌گوید که در هر تصادف، کارشناس فنی باید میزان خسارت اعم از هزینه‌ی تعمیر و افت قیمت خودرو را مشخص کند. گاهی پیش می‌آید که دو طرف با یکدیگر توافق می‌کنند و فرد مقصر هزینه‌ها را تماماً بر عهده می‌گیرد. اما در شرایطی که طرفین نتوانند به راه حل مشترکی برسند، قانون وارد عمل می‌شود. در ادامه‌ی مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم که شرایط دریافت خسارت افت قیمت خودرو چیست و چگونه می‌توان برای دریافت خسارت اقدام کرد. شرایط دریافت خسارت افت قیمت خودرو چیست؟ خسارت‌هایی که بعد از تصادف به یک خودرو وارد می‌شود را می‌توان دسته‌بندی کرد. دریافت خسارت افت قیمت خودرو در تصادف نیز بر همین اساس محاسبه و لحاظ می‌شود. به طور کلی، دسته‌بندی آسیب‌های واردشده به خودرو عبارت‌اند از: افت قیمت 4 درصد: اگر قطعاتی که با پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند آسیب ببینند (مانند درب‌های خودرو و گلگیرها)، خودرو تا 4 درصد افت قیمت خواهد داشت. افت قیمت 5 درصد: اگر قسمت‌های عقب خودرو آسیب ببینند، تا 5 درصد افت قیمت محتمل است. همچنین اگر قسمت‌های مهمی که کارکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند (مانند شاسی‌ها) دچار آسیب شوند، هر قسمت می‌تواند 5 درصد افت قیمت را برای خودرو به ارمغان بیاورد! افت قیمت 10 درصد: در صورتی که به سقف خودرو آسیب برسد، تا 10 درصد افت قیمت را می‌توان متصور شد. افت قیمت 60 درصد: اگر خودرویی بعد از تصادف آسیب زیادی ببیند و به طور کامل رنگ شود، تا ۶۰ درصد افت قیمت خودرو دور از ذهن نیست! در کنار چهار مورد مطرح‌شده، رنگ شدن بخشی از خودرو نیز بسیار مهم است. خریدارها و فروشنده‌ها روی این موضوع حساسیت خاصی دارند. در جدول زیر، افت قیمت خودرو ناشی از رنگ‌‌شدگی را آورده‌ایم. البته درصد‌های ذکرشده در این جدول ممکن است کمی تغییر کنند. یک مطلب مهم را باید در اینجا ذکر کنیم. گاهی به تشخیص کارشناسان راهنمایی و رانندگی و بیمه، هر دو طرف به یک اندازه در تصادف مقصر هستند. در این حالت شرایط 50-50 پیش می‌آید. در میان مطالب ما، مقاله‌ای با عنوان «خسارت تصادف 50-50 چگونه پرداخت می‌شود؟» وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را بخوانید […]
پخش صوتی
ادامه
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه
بهترین بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله + راهنمای خرید

بهترین بیمه آتش سوزی چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که می‌دانید بیمه آتش سوزی علاوه‌بر حفاظت از اموال و دارایی‌ها، یک حمایت مالی در برابر هزینه‌های ناشی از آتش سوزی و زلزله است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به معیارهای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه آتش سوزی کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه آتش سوزی چیست؟” گفته شد بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه است و در واقع زیرمجموعه‌ بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی به عوامل و معیارهای متفاوتی وجود دارد که باید پیش از انتخاب شرکت بیمه به آن توجه کرد. این معیارها شامل نوع پوشش، سقف تعهدات، خدمات پس از فروش و غیره است. برای خرید بیمه آتش سوزی با مناسب‌ترین قیمت از کاریزما بیمه، روی تصویر زیر کلیک کنید. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نیازمند در نظر گرفتن معیارها و عوامل زیادی است که به افراد کمک می‌کند تا پوشش‌های لازم را برای حفاظت از اموال خود داشته باشند. یکی از مهم‌ترین معیارها، میزان پوشش بیمه‌ای است؛ به این معنا که بیمه آتش سوزی چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد و شامل چه خطراتی می‌شود. معیارها و فاکتورهای بهترین بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر است: ارزش اموال انتخاب پوشش‌ها شرایط بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه محبوبیت و اعتبار شرکت بیمه میزان فرانشیز رضایت مشتریان محدودیت‌های شرکت بیمه بهترین بیمه‌ آتش‌ سوزی براساس اموال بیمه آتش سوزی طبق ارزش اموال به صورت زیر تقسیم می‌شوند: بیمه آتش سوزی منزل این بیمه آتش سوزی برای تمامی مالکین و حتی مستاجرین کاملا ضروری است. بهترین بیمه آتش سوزی منزل، علاوه‌بر اینکه هزینه‌های ناشی از آتش‌سوزی را پوشش می‌دهد بلکه برخی از پوشش‌ها مانند زلزله و آتشفشان، ضایعات ناشی از برف و باران و غیره را به عنوان پوشش اضافی ارائه می‌دهند. بیمه آتش سوزی ساختمان بیمه آتش سوزی ساختمان، خساراتی که به ساختمان و مشاعات آن وارد می‌شود را جبران می‌کند. این بیمه‌نامه برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار مفید است. بهترین بیمه آتش سوزی ساختمان به این منظور است که ساختمان‌ها در معرض خطرات زیادی مانند آتش‌سوزی، زلزله، حوادث طبیعی قرار دارند. بیمه اتش سوزی مغازه همانطور که بیمه آتش‌سوزی برای ساختمان و منزل ضروری است مغازه‌ها نیز به دلیل دارایی‌های ارزشمندی که داخل مغازه نگهداری می‌شود، به بیمه آتش سوزی احتیاج دارند. بهترین بیمه اتش سوزی مغازه خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار و غیره را پوشش می‌دهد. صاحبان مغازه و فروشگاه‌‌ها می‌توانند تاسیسات بنا، موجودی و اثاثیه، دکوراسیون و شیشه‌های مغازه خود را بیمه کنند. به این نکته توجه کنید که حق‌ بیمه فروشگاه‌ها براساس نوع کالایی که می‌فروشند متفاوت است. حق بیمه در انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه یکی از نکات مهمی است در انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کرد. موارد زیر در تعیین نرخ حق بیمه تاثیرگذار است: پوشش‌های اضافی: پوشش‌هایی مانند زلزله، سیل و طغیان، طوفان و گردباد، نشت و رانش زمین و غیره با افزایش حق بیمه همراه است. تخفیف‌ بیمه آتش‌سوزی: شرکت‌های بیمه، عموما تخفیفات بیمه عمر، حساب بلند مدت و خرید گروهی ارائه می‌دهند و باعث کاهش حق بیمه می‌شود. ریسک: میزان ریسک در بررسی اموال، تاثیر بسزایی بر حق بیمه دارد. ارزش بنا: در این بیمه‌نامه، ارزش ساخت معیار ارزشگذاری مورد بیمه است. نوع موجودی مغازه: نوع اموال داخل ساختمان و مغازه در میزان نرخ حق بیمه تاثیرگذار است. مدت زمان بیمه‌نامه: قرارداد بیمه آتش سوزی در سه حالت زمانی بلند مدت، یکساله و کوتاه مدت در دسترس است. همانطور که در بخش تخفیف‌ها گفته شد هر چقدر مدت قرارداد طولانی‌تر باشد از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. مقایسه فرانشیز بیمه‌ های آتش سوزی بهترین شرکت‌های بیمه، عموما برای پوشش‌های اصلی مانند آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، فرانشیز در نظر نمی‌گیرد؛ اما برای پوشش‌های فرعی و اضافی، مبلغی را به عنوان فرانشیز کم می‌کند. میزان فرانشیز برای خطرات فرعی، در جدول زیر دسته‌بندی شده‌است. بیشترین میزان فرانشیز مربوط به پوشش‌های ریزش چاه، شکست شیشه، سرقت و رانش زمین می‌باشد. معرفی بهترین شرکت های بیمه آتش سوزی  یکی از نکاتی که برای انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کنید، تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده و سهم از بازار شرکت‌های بیمه است. در جدول زیر سهم بازار، نرخ رشد و طرح‌های محبوب هر یک از شرکت‌های بیمه می‌پردازیم. بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی دی به نوع ساختمان و دارایی‌های آن بستگی دارد. همانطور که گفته شد ساختمان‌ها و اموال تحت پوشش به سه گروه واحدهای مسکونی، مراکز صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های اصلی و خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی دی به شرح زیر است: آتش‌سوزی صاعقه انفجار در حالی که پوشش‌های فرعی و خسارت‌های اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی به شرح زیر است: خسارت‌های ناشی از سیل، طغیان آب دریا یا رودخانه ریزش کوه و سقوط بهمن زلزله طوفان و گرد و غبار سقوط هواپیما، هلیکوپتر و قطعات آن برخورد اجسام خارجی به ساختمان خسارت‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی مسئولیت مدنی و اجتماعی در قبال همسایگان ریزش سقف به علت بارش برف سنگین نشست، ریزش و رانش زمین دعوا، شورش و بلوا، اغتشاش و آشوب هزینه جمع‌آوری ضایعات ناشی از حادثه برای خرید آسان و آنلاین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی از کاریزما بیمه روی دکمه زیر کلیک کنید و از خدمات آن استفاده کنید. بیمه آتش سوزی شرکت دی چه هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟ خسارت‌های عدم تحت پوشش بیمه دی شامل موارد زیر است: اوراق بهادار و پول نقد طلا و جواهرات نسخه‌های خطی و ارزشمند قدیمی خسارت‌های ناشی از امواج صوتی و مواد رادیواکتیو هزینه‌های ناشی از نفوذ حشرات و حیوانات موذی هزینه‌های ناشی ازاستهلاک بنا و بازسازی خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی عمدی بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت آسیا شرکت بیمه آسیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران است که با ارائه خدمات جدید، سوابق درخشانی کسب کرده است. همانند دیگر بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه […]
ادامه
مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه خودرو

مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه؛ کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؟؟

مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه از مهمترین کارهایی است که کسانی‌که خودرو ایرانی می‌خرند انجام می‌دهند. شاید برای شما هم سوال باشد که تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی چیست؟ آیا بیمه بدنه خودرو به تنهایی پوشش‌های جامعی را به دارندگان وسایل نقلیه ارائه می‌دهد یا به کارت طلایی هم نیاز است؟!  این مطلب از کاریزما لرنینگ به مقایسه و مزایای این دو پرداخته و فرق بین کارت طلایی و بیمه بدنه ​را به طور کامل توضیح داده‌ است. تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که معتقدند کارت طلایی و بیمه بدنه یکسان هستند، لازم است که در این قسمت به مقایسه بیمه بدنه با کارت طلایی بپردازیم و خدمات هرکدام را کامل توضیح دهیم و مزایا و معایب آنها را توضیح می‌دهیم. خدماتی که بیمه بدنه خودرو تحت پوشش قرار می‌‎دهد بیمه بدنه‌ شامل دو نوع خسارت اضافی و اصلی می‌شود. مهم است که شرایط و مقررات خاص هر بیمه‌نامه بدنه را به دقت مطالعه کرد تا از پوشش‌های آن آگاه شد. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله “بیمه بدنه چیست” را بخوانید تا بیشتر با بیمه بدنه آشنا شوید. در ادامه به انواع پوشش‌های بیمه‌بدنه می‌پردازیم: پوشش خسارت‌های اصلی بیمه بدنه  خسارت‌های اصلی شامل موارد زیر است: هر خسارتی که به علت تصادف با خودروهای دیگر و اجسام ثابت رخ می‌دهد. هزینه‌ای که به علت حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله، صاعقه، وازگونی به وجود می‌آید. آسیب‌هایی که به علت سرقت به خودرو وارد شده‌است. خسارت‌هایی که به علت انتقال خودرو رخ می‌دهد. هرگونه خسارتی که به لاستیک و باتری ماشین وارد می‌شود. مقاله پیشنهادی: خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه چیست؟ پوشش خسارت‌های اضافی بیمه بدنه  پوشش‌های اضافی بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی، بخش عمده‌ای از نگرانی‌های افراد را برطرف می‌کند  بنابراین در زمان انتخاب پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به این موارد هم توجه نمایید. پوشش شکستـن شیشه بر اثر سرقت یا هر بلایای طبیعی پاشید‌ن رنگ و مواد اسیدی به خودرو پوشش‌های اضافی مربوطه به نوسان اقتصادی ایاب و ذهاب و ترانزیت خودرو استهلاک و کاهش ارزش ماشین حذف کردن فرانشیز بیمه خواب خودرو و عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی خدماتی که کارت طلایی تحت پوشش قرار می‌‎دهد خدماتی که کارت طلایی خودروهای ایرانی ایران‌خودرو و سایپا ارائه می‌دهند عبارتند از: تعمیر خودرو و امداد رایگان در صورت مواجه با هرگونه نقص فنی امداد و حمل رایگان خودرو در جاده‌ها و مسیرهای شهری و بین شهری اگر خودرویی قطعه معیوب داشته باشد به طور رایگان تعویض می‌شود. منتقل کردن سرنشینان خودرو در جاده به نزدیک‌ترین شهر خسارت ناشی از تصادف، سرقت و حوادث طبیعی پاشید‌ن اسید بر روی ماشین، ترکیدگی لاستیک و شکستـن شیشه اگر خسارت بیش از 60% قیمت قبلی خودرو باشد امکان تعویض خودرو برای دارندگان کارت طلایی وجود دارد. هزینه براساس نقص فنی مهمترین فرق‌ های بین کارت طلایی و بیمه بدنه چیست؟ در پایین به مهم‌ترین تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی می‌پردازیم: اولین تفاوت بیمه بدنه با کارت طلایی، قیمت آنهاست. بیمه بدنه قیمت خیلی کمتری نسبت به کارت طلایی دارد به همین علت افراد بیشتری تمایل به خرید بیمه بدنه دارند. کارت طلایی با ارائه تعویض خودرو با خسارت بیش از 60 درصد، امداد رایگان و … تفاوت اساسی با پوشش اضافی بیمه بدنه دارد. در بیمه بدنه برای پرداخت خسارت و مکان تعمیرگاه آزادی عمل وجود دارد. این در حالیست در کارت طلایی، تنها باید به نمایندگی ایران‌خودرو و سایپا مراجعه کرد. در بیمه بدنه شما امکان انتقال تخفیف بیمه به اقوام درجه یک بلاواسطه را دارید مانند پدر، مادر، همسر و فرزندان، ولی در کارت طلایی این امکان وجود ندارد. در بیمه بدنه امکان لغو قرارداد وجود دارد ولی در کارت طلایی نمی‌توان قرارداد را لغو کرد. در کارت طلایی هیچ محدودیتی برای دریافت خسارت بدون کروکی وجود ندارد ولی در بیمه بدنه تنها مجاز به یکبار دریافت خسارت بدون کروکی پلیس هست. آخرین و مهم‌ترین تفاوت میان کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو این است که بیمه‌بدنه تمامی خودروهای ایرانی و خارجی را شامل می‌شود ولی کارت طلایی تنها برای خودروهای تولید شد‌ه در ایران قابل استفاده‌ است. بیمه بدنه برای تمامی خودروهای نو و فرسود‌ه قابل استفاده‌ است. کارت طلایی مختص خودروهایی با طول عمر کمتر از 10 سال است. خرید بیمه بدنه به صورت اینترنتی و حضوری امکان‌پذیر است درحالی که برای خرید کارت طلایی تنها باید به نمایندگی مراجعه کرد. استعلام بیمه خودرو با کارت ملی امکان‌ دارد، در حالی که استعلام کارت طلایی نیاز به بررسی کارشناس خودرو دارد. مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه از لحاظ قیمت بیمه بدنه بسیار ارزانتر از کارت طلایی است وباید به این توجه کرد که بیمه بدنه شامل تخفیف عدم خسارت است به طوریکه اگر هر سال از آن استفاده نشود شامل تخفیف سالانه می‌شود این در صورتی است که بیمه بدنه از کارت طلایی بسیار ارزان تر است. بزرگترین مزیت بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی بیمه بدنه برای تمامی خودروهای ایرانی و غیرایرانی، فرسود‌ه و نو قابل استفاده است. کارت طلایی تنها برای خودروهای ایرانی و با عمر زیر 10 سال استفاده می‌شود. در بیمه بدنه هنگام خرید و فروش خودرو می‌توان بیمه و تمامی تخفیفات آن را انتقال داد ولی این امکان در کارت طلایی وجود ندارد. آیا قیمت کارت طلایی در برابر خدمات آن ارزش دارد؟ این تصمیم به عهده خریدار است که بیشتر از چه امکاناتی می‌خواهد استفاده کند و تا چه میزان بودجه برای بیمه کنار گذاشته‌است. به عنوان مثال، راننده‌ای که سفرهای بین شهری زیادی می‌رود، خدمات امداد و حمل رایگان کارت طلایی با پرداخت پول بیشتر، به صرفه‌تر است. اگر فردی خدمات بیشتری از قبیل انتقال تخفیف، بیمه خودروهای بیش از 10 سال و … را بخواهد قطعا بیمه بدنه برای او بهتر است. آیا کارت طلایی قابل انتقال است؟ همانطور که در بالا اشاره شد یکی از بزرگترین مزیت‌های بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی امکان انتقال آن به دیگران است. کارت طلایی ایران خودرو در صورت فروش خودرو، به فرد خریدار منتقل نمی‌شود. امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه به اعضای درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان) امکان‌پذیر است. تفاوت گارانتی و کارت […]
ادامه
بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن

چرا بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟!

بیمه مسافرتی شینگن برای افرادی که قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارند، طراحی شده است. اگر قصد سفر به این کشورها را دارید این مقاله از کاریزما لرنینگ را مطالعه کنید تا همه چیز را درباره بیمه نامه مسافرتی شینگن بدانید. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه مسافرتی ویزای شینگن چیست؟ برای سفر به 26 کشور اروپایی از جمله کشورهای حوزه شیگن که عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، امضای توافقنامه شینگن را امضا کرده‌اند، قوانین و ضوابط مشترکی برای مسافرت و اقامت ارائه داده‌اند. هدف اصلی از تشکیل حوزه شینگن، حذف مرزهای داخلی، امکان سفر و اقامت آسان‌تر شهروندان میان کشورهای عضو شینگن است. بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن نه تنها به عنوان یکی از الزامات ویزای شینگن محسوب می‌شود، بلکه در مواجهه با مشکلات و حوادث ناخواسته در سفر به شما کمک می‌کند. این بیمه مسافرتی، مسافران را در برابر هزینه‌های پزشکی، حوادث، و مشکلات سفر مانند گم شدن بار یا لغو پرواز محافظت می‌کند. کشورهای عضو شینگن از متقاضیان ویزا می‌خواهند که بیمه‌ای با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو داشته باشند. این بیمه‌نامه نه تنها امنیت شما را تضمین می‌کند بلکه از هزینه‌های غیرمنتظره جلوگیری می‌کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید بیمه مسافرتی شینگن، روی لینک زیر کلیک کنید: آیا بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن اجباری است؟ بله؛ بیمه مسافرتی شینگن اجباری است و بدون داشتن آن، نمی‌توان ویزای شینگن را دریافت کرد. به عبارت دیگر، تا زمانی که بیمه مسافرتی حوزه شینگن را به سفارت ارائه ندهید، مدارک شما از نظر کشور مقصد ناقص است و در نتیجه ویزای شما صادر نخواهد شد. شاید از نظر شما این سختگیری کمی نابجا باشد ولی ارزش آن را زمانی درک می‌کنید که مجبور به استفاده از موارد تحت پوشش آن باشید؛ پس اطمینان داشته باشید این حساسیت کاملا ضروری است. این بیمه باید حداقل پوشش 30,000 یورو برای هزینه‌های پزشکی و بازگشت به کشور در مواقع اضطراری را داشته باشد. انواع ویزا در بیمه مسافرتی کشور های شینگن بیمه مسافرتی برای کشورهای حوزه شینگن شامل ویزاهای مختلفی است که بسته به هدف و مدت زمان اقامت، می‌توانند متفاوت باشند و هر نوع ویزا نیازمند بیمه مسافرتی با پوشش‌های خاص است. در اینجا به معرفی انواع ویزاهای شینگن می‌پردازیم: ویزای توریستی (Visa Type C): برای مدت حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است. ویزای تجاری (Business Visa): به منظور شرکت در جلسات کاری، کنفرانس‌ها، و نمایشگاه‌ها به مدت حداکثر 90 روز صادر می‌شود.  بیمه مسافرتی ویزای تحصیلی (Study Visa): این نوع ویزا برای مدت زمان طولانی‌تر از ۹۰ روز صادر می‌شود و ممکن است تا چند سال اعتبار داشته باشد. ویزای پزشکی (Medical Visa): بسته به مدت درمان و توصیه‌های پزشکان، ممکن است برای مدت کوتاه یا بلندمدت صادر شود. ویزای دیدار خانواده و دوستان (Family and Friends Visit Visa): به منظور دیدار خانواده و دوستان خود، حداکثر 90 روز معتبر است. ویزای ترانزیت (Transit Visa): برای مدت کوتاه‌تری از ۲۴ تا ۴۸ ساعت صادر می‌شود و داشتن بیمه مسافرتی برای این ویزا اجباری نیست. بیمه مسافرتی شینگن چه مواردی را پوشش می دهد؟ بیمه مسافرتی شینگن باید پوشش کافی برای شرایط مختلف را داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات یا شرایط اضطراری در سفر، حمایت لازم از مسافر به عمل آید. مواردی که این بیمه باید پوشش دهد عبارتند از: 1- پوشش هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی پوشش پزشکی و اورژانسی بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن شامل پرداخت هزینه‌های پزشکی و درمانی به استثنای هزینه‌های زیبایی در طول مدت سفر می‌باشد. هزینه‌های درمان پزشکی: شامل ویزیت پزشک، هزینه‌های بیمارستانی، جراحی‌ها و داروهای تجویز شده. هزینه‌های بستری در بیمارستان: شامل اقامت در بیمارستان و مراقبت‌های پزشکی لازم. انتقال اورژانسی: شامل هزینه‌های انتقال اورژانسی به بیمارستان یا بازگشت به کشور خود برای درمان پزشکی. انتقال جسد: در صورت فوت، هزینه‌های بازگرداندن جسد به کشور مبدا. هزینه دندانپزشکی: برای درمان‌های اورژانسی دندانپزشکی که نمی‌توان تا بازگشت به کشور مبدا به تعویق انداخت. 2- بازگشت فوری به کشور بازگشت فوری به کشور در بیمه مسافرتی ویزای شینگن یکی از پوشش‌های مهم است که در صورت بروز شرایط اضطراری به مسافران امکان می‌دهد تا با کمترین دغدغه به کشور خود بازگردند. این پوشش شامل موارد مختلفی می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود: بیماری یا صدمه جدی: در صورتی که مسافر به سبب بیماری یا آسیب شدید نیاز به بازگشت سریع به کشور خود داشته باشد، هزینه‌های بازگشت اورژانسی با هواپیما، آمبولانس هوایی یا زمینی را پوشش می‌دهد. شرایط اضطراری در کشور مبدا: در صورتی که در کشور مبدا بلایای طبیعی، بحران‌های سیاسی یا امنیتی رخ دهد و نیاز به بازگشت فوری به کشور خود باشد، بیمه مسافرتی این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. مشکلات در اقامت: اگر محل اقامت مسافر در مقصد دچار آتش‌سوزی، سیل یا هر حادثه غیرمنتظره دیگری شود که ادامه اقامت را غیرممکن کند، بیمه هزینه‌های بازگشت را تأمین می‌کند. فوت اعضای خانواده: هزینه‌های بازگشت اضطراری به کشور مبدا در صورت وقوع حوادث ناگوار مانند مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده را پوشش می‌دهد. 3- پوشش خسارت و سرقت وسایل شخصی جبران هزینه خسارت و سرقت وسایل شخصی یکی از پرکاربردترین بیمه مسافرتی شینگن است که به مسافران کمک می‌کند تا در صورت بروز گم شدن، سرقت یا آسیب دیدن وسایل شخصی، خسارت مالی خود را جبران کنند؛ برخی از وسایل مانند پول نقد، مدارک سفر (پاسپورت و بلیت) و برخی از اقلام بسیار ارزشمند، ممکن است تحت پوشش بیمه مسافرتی نباشند، در ادامه، به جزئیات این پوشش و نکات مرتبط با آن می‌پردازیم: سرقت وسایل شخصی: در صورت سرقت وسایل شخصی مانند وسایل الکترونیکی، لباس‌ها، جواهرات و دیگر اقلام ارزشمند، بیمه مسافرتی خسارت مالی را جبران می‌کند. خسارت به وسایل شخصی: اگر وسایل شخصی مسافر در طول سفر دچار آسیب شوند، بیمه هزینه‌های تعمیر یا تعویض آن‌ها تقبل می‌کند. گم شدن وسایل شخصی: در صورتی که وسایل شخصی مسافر گم شوند، بیمه هزینه‌های مربوط به جبران خسارت را فراهم می‌کند. تصادف با خودرو اجاره‌ای: در صورت بروز تصادف غیرقابل پیش بینی با خودرو اجاره‌ای، خرید بیمه مسافرتی نگرانی شما را در این […]
پخش صوتی
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.