خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه بدنه چیست؟ + هر آنچه باید قبل از خرید بیمه بدنه بدانید!
1x
0:00 0:00

120 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

شرایط تمدید پاسپورت

شرایط تمدید پاسپورت و مراحل تعویض گذرنامه در ایران

پاسپورت یا گذرنامه در کنار بیمه مسافرتی از مهم‌ترین مدارکی هستند که امکان سفر به کشورهای مختلف با خیال آسوده را برای شما فراهم می‌کند. هر گذرنامه‌ای دارای تاریخ انقضا است و برای استفاده از آن نیاز به تمدید وجود دارد. به همین علت در این مقاله از کاریزما لرنینگ به شرایط تمدید پاسپورت و شرایط جدید تمدید گذرنامه و تمدید پاسپورت غیر حضوری پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. چه زمانی نیاز به تعویض و تمدید پاسپورت وجود دارد؟ پاسپورت و گذرنامه نشانه هویت افراد در کشورهای خارجی است و بدون آن نمی‌توان از کشور خارج شد. پیش از اقدام به سفر به کشورهای خارجی باید از وضعیت اعتبار پاسپورت خود مطمئن شد. با توجه به شرایط زیر باید اقدام به تمدید پاسپورت کرد: مدارک لازم برای تمـدید گذرنامه در داخل کشور برای تمدید پاسپورت‌ در داخل کشور باید  به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کرد و مدارک زیر را ارائه داد: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی اصل پاسپورت معتبر تصویر بیومتریک که در دفتر پلیس+10 تکمیل فرم درخواست تمدید پاسپورت رضایت‌نامه محضری همسر برای زنان متأهل رضایت‌نامه ولی قانونی برای افراد زیر 18 سال گواهی اشتغال به تحصیل یا وثیقه برای مشمولان خدمات سربازی مجوز از یگان مربوطه برای نظامیان قبل از تمدید گذرنامه، بیمه مسافرتی تهیه کنید! داشتن پاسپورت معتبر برای هر سفر خارج از کشوری، لازم است اما یکی از نکات مهم در سفرهای خارجی، بیمه مسافرتی است. در پاسخ به این سوال که بیمه مسافرتی چیست؟ باید بگوییم که بیمه مسافرتی می‌تواند شما را از نگرانی‌ها و دغدغه‌های احتمالی در حین سفر، مانند حوادث، بیماری‌ها و غیره رها کند. بیمه مسافرتی تمام هزینه‌های پزشکی و غیرمنتظره را پوشش می‌دهد تا با آرامش بیشتری سفر کنید. اگر به دنبال بیمه‌ای مطمئن برای سفرهای داخلی یا خارجی هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت کاریزمابیمه، انواع بیمه مسافرتی را مقایسه کنید. برای خرید، همین حالا اقدام کنید. شرایط تمدید گذرنامه تاریخ گذشته اولین شرایط تمدید پاسپورت این است که گذرنامه فعلی شما حداقل 6 ماه تا انقضای خود زمان داشته باشد. اگر این مدت کمتر باشد، باید برای تمدید آن اقدام کنید. در صورتی‌ که گذرنامه‌ شما تاریخ گذشته باشد، نسبت به گذرنامه‌های معتبر نیازمند طی کردن مراحل اضافی و ارائه مدارک بیشتر است که به شرح زیر است: ارائه پاسپورت تاریخ گذشته و منقضی شده کارت ملی و شناسنامه برای احراز هویت چند قطعه عکس جدید که مطابق با استانداردهای گذرنامه مراجعه به اداره گذرنامه پرداخت هزینه تمدید پاسپورت بررسی تأییدیه‌ برای اطمینان از عدم وجود مشکلات قانونی یا ممنوعیت‌های خروج از کشور فرایند  زمانی بین 2 هفته تا چند ماه (تمدید گذرنامه فوری دارای هزینه بالاتری است.) ارائه گواهی سو پیشینه در برخی موارد به این نکته توجه کنید که اگر بیش از یک سال از تاریخ انقضای گذرنامه شما گذشته باشد، ممکن است بررسی‌های امنیتی بیشتری برای صدور گذرنامه جدید صورت بگیرد. شرایط تمدید گذرنامه در خارج از کشور بر اساس قانون گذرنامه ایران کسانی که پاسپورت مهلت تمدید آن‌ها در خارج از کشور تمام شود، می‌توانند به نزیک ترین سفارت خانه یا کنسول‌گری ایران در محل اقامت خود مراجعه کنند. در حقیقت همان‌طور که پلیس+ 10 متصدی صدور پاسپورت در داخل کشور است، سفارت‌ها و نمایندگی‌های سیاسی در خارج از ایران نیز می‌توانند پاسپورت ارائه کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله “تمدید پاسپورت در خارج از کشور و مواردی که باید بدانید!” را مطالعه کنید. مدارک لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور در ادامه به مدارک لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور و شرایط تمدید گذرنامه در خارج از کشور اشاره می‌کنیم: مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت ارائه گذرنامه تاریخ گشته یا در شرف انقضا ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه چند قطعه عکس رنگی مطابق با استانداردهای گذرنامه تکمیل فرم درخواست تمدید گذرنامه مدارک اقامت قانونی و ویزا پرداخت هزینه تمدید پاسپورت به صورت نقدی یا اعتباری فرآیند چند هفته‌ای برای بررسی‌ امنیتی یا اطلاعاتی تأیید هویت و وضعیت حقوقی پیش از مراجعه حضوری به سفارتخانه و کنسولگری، حتما از طریق وبسایت کنسولگری ایان در محل اقامت خودتان، از شرایط تمدید اعتبار گذرنامه مطلع شوید، زیرا در برخی موارد نیاز به وقت قبلی وجود دارد. شرایط تمدید گذرنامه برای دانشجویان دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز به تمدید گذرنامه خود داشته باشند، طریقه تمدید پاسپورت برای دانشجویان داخل یا کشور به شرح زیر است: اصل پاسپورت منقضی شده یا در شرف انقضا اصل کارت ملی و شناسنامه ایرانی چند قطعه عکس مطابق با استانداردهای گذرنامه گواهی معتبر اشتغال به تحصیل وضعیت اقامت قانونی یا ویزای تحصیلی تکمیل فرم درخواست تمدید پاسپورت از طریق وبسایت سفارتخانه‌ها یا اداره گذرنامه مراجعه به اداره گذرنامه برای دانشجویان در ایران مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری ایران برای دانشجویان خارج از کشور پرداخت هزینه تمدید پاسپورت تمدید گذرنامه فوری برای دانشجویان در صورتی انجام می‌شود که هزینه بیشتری برای فرآیند صدور گذرنامه جدید پرداخت شود. برای دانشجویان خارج از کشور، این هزینه ممکن است بیشتر از دانشجویان داخل کشور باشد. در حالت کلی فرآیند تمدید گذرنامه برای دانشجویان میان ۷ تا ۱۴ روز کاری زمان می‌برد. اگر درخواست تمدید فوری داده شود، این مدت زمان به ۲ تا ۳ روز کاری کاهش می‌یابد. یکی از نکات مهمی که دانشجویان باید به آن توجه کنند تمدید پیش از موعد پاسپورت و اطلاع‌رسانی به دانشگاه است. هزینه تمدید پاسپورت 1404 هزینه تمدید پاسپورت در سال 1404 برای هر نفر حدودا 465 تا 500 هزار تومان است. این هزینه در مجموع برای درخواست پاسپورت، عوارض شهرداری، چاپ گذرنامه و غیره است که پایین هر  کدام را شرح داده‌ایم: دریافت فرم‌های ثبت‌نام و شناسه گذرنامه عوارض شهرداری چاپ گذرنامه عکس بیومتریک پاسپورت احراز هویت هزینه خدمات دفتری انگشت نگاری هزینه دادرسی توجه داشته باشید که هزینه تمدید پاسپورت برای هر نفر در حال حاضر 465 تا 500 هزار تومان است و در طول زمان ممکن است تغییر کند؛ به همین علت پیش از هر اقدامی از آخرین مبلغ تمدید گذرنامه اطلاع پیدا کنید. تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟ تمدید گذرنامه فوری دارای شرایط خاصی است؛ به همین علت در شرایط عادی پلیس +10 هیچ‌ […]
ادامه
بیمه موتور سیکلت چیست

بیمه موتور سیکلت چیست؟ + راهنمای خرید در سال 1404

بیمه موتور سیکلت با افزایش روزافزون وسایل نقلیه موتوری در سطح شهر و احتمال بالای تصادف‌های جانی و مالی، برای دارندگان موتورسیکلت حیاتی‌تر از گذشته است. کاریزما‌ لرنینگ در این مطلب به این سوال که اساسا “بیمه موتور سیکلت چیست و چه کاربردی دارد؟” پرداخته‌ است و قانون جدید بیمه موتور سیکلت را بررسی می‌کند؛ با ما همراه باشید. بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟ بیمه موتورسیکلت بسیار شبیه به بیمه خودرو می‌باشد و داشتن آن اجباری و ضروری است. این بیمه یک قرارداد میان مالک موتور سیکلت و شرکت بیمه است که براساس آن هنگامی که خسارت جانی و مالی رخ دهد بیمه موظف است که خسارت‌های وارده به فرد زیان‌دیده را پوشش دهد. برای خرید بیمه موتورسیکلت از کاریزما بیمه بر روی بنر زیر کلیک کنید. نکته قابل توجه این است که با وجود الزام قانونی برای داشتن بیمه شخص ثالث، آمارها نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از موتور سیکلت‌ها در ایران، بدون هیچگونه پوشش بیمه‌ای تردد می‌کنند. این امر یک چالش مهم در حوزه حمل و نقل ایران به شمار می‌رود. انواع بیمه موتور سیکلت چیست؟ شرکت‌های بیمه برای موتورسیکلت همانند هر وسیله نقلیه دیگری، انواع بیمه نامه موتور سیکلت در نظر می‌گیرند. این بیمه‌ها ریسک‌های احتمالی رانندگی هیجان انگیز و پرخطر را تا حدودی جبران می‌کنند: بیمه شخص ثالث موتور سیکلت (Third-party insurance): برای مالکان موتورسیکلت اجباری است، خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث یا اموال آن‌ها را پوشش می‌دهد. بیمه بدنه موتورسیکلت (Body insurance): این بیمه، اختیاری است که خسارت‌های وارد شده به خود موتورسیکلت را تحت پوشش قرار می‌دهد. آیا بیمه موتورسیکلت اجباری است؟  بله؛ همانطور که در مقاله “بیمه شخص ثالث چیست” گفتیم؛ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت برای تمامی مالکان موتور در ایران الزامی است. این الزام قانونی شامل تمامی انواع موتور سیکلت، بدون در نظر گرفتن حجم موتور یا نوع کاربری آن‌ها می‌شود. عدم داشتن بیمه شخص ثالث معتبر، تخلف رانندگی تلقی شده و می‌تواند منجر به جریمه و توقیف موتورسیکلت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شود. برای ترخیص موتور سیکلت توقیف شده، مالک موظف به خرید بیمه و پرداخت جریمه‌ها و هزینه‌های مربوط به توقیف خواهد بود. در ایران، قانون اجباری بودن بیمه در شهریور ۱۳۸۷ به طور آزمایشی تصویب شد که بعد از آن، با تصویب قانون جدید بیمه به عنوان یکی از بیمه‌نامه‌های اجباری در نظر گرفته شد، اگر راننده‌ای توان پرداخت خسارت را نداشته‌ باشد عواقب سختی مانند شکایت و زندان به علت بدهی را پیش رو دارد. اگر تصادف، خسارت جانی داشته باشد در ماه‌های حرام، دیه حدود ۲ میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان برآورد می‌شود که هر کسی توان پرداخت آن را ندارد. قانون جدید بیمه موتور سیکلت به چه علت است؟ پرتکرارترین سوالی که درباره بیمه موتورسیکلت پرسیده می‌شود این است که “اگر موتور سیکلت، بیمه نداشته باشد، چه می‌شود؟” در پاسخ باید بگوییم که پلیس به محض شناسایی موتورسیکلت فاقد بیمه‌ شخص ثالث، آن را به پارکینگ منتقل می‌کند و هنگام ترخیص موتور از پارکینگ باید اقدام به پرداخت جرایم موتورسیکلت کرد. در بیمه موتور سیکلت، تخفیفات بیمه‌ای به جای تعلق به وسیله نقلیه، به شخص بیمه‌گذار اختصاص می‌یابد. این تغییر باعث می‌شود رانندگان بتوانند تخفیفات خود را به وسایل نقلیه دیگر یا اعضای خانواده منتقل کنند. ​قانون جدید بیمه موتور سیکلت برای افزایش پوشش بیمه‌ای، کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث و حمایت از اقشار کم درآمد است. مهم‌ترین دلایل این تغییرات عبارتند از: کاهش تعداد موتورسیکلت‌های بدون بیمه حمایت از اقشار کم‌درآمد با طرح‌هایی مانند بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد افزایش تعهدات بیمه‌ای با افزایش میزان دیه اصلاح ساختار تخفیفات بیمه‌ای ممنوعیت صدور بیمه‌نامه‌های کوتاه‌مدت (کمتر از سه ماه) ارائه تخفیف 20 درصدی برای موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر از دیگر اهمیت بیمه موتورسیکلت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هنگام خرید و فروش، موتور حتما باید دارای بیمه شخص ثالث باشد و بدون بیمه‌نامه خرید و فروش آن امکان پذیر نیست و برای تعویض پلاک، بیمه موتور الزامی است. بیمه موتور سیکلت صفر کیلومتر در روز 3 آبان 1402، شورای عالی بیمه به منظور حمایت از موتورسواران، طرحی را تصویب کرد که طبق آن، تخفیف 20 درصدی برای صدور بیمه‌نامه یک‌ساله شخص ثالث موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر در نظر گرفته شده است. پس از تصویب این قانون، تمامی خریداران جدید موتورسیکلت می‌توانند از این تخفیف 20 درصدی بهره‌مند شوند و بیمه‌نامه شخص ثالث یک‌ ساله خود را با هزینه کمتری تهیه کنند. برای خرید بیمه موتورسیکلت از کاریزما بیمه بر روی دکمه زیر کلیک کنید.  بیمه موتور سیکلت شامل چیست؟ پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور سیکلت به شرح زیر است: پوشش جانی و صدمات بدنی به شخص ثالث: شامل دیه و آسیب دیدگی و شکستگی، نقص عضو و از کار افتادگی، فوت و همچنین هزینه مراقبت‌های بیمارستانی می‌شود. پوشش مالی و خسارت اموال: شامل هزینه‌های جبران خسارت یا جایگزینی مال از دست رفته می‌شود. خسارت جانی به فرد مقصر: در صورت فوت یا خسارت جانی به راننده مقصر، بیمه آن‌ را پرداخت می‌کند. پوشش‌های بیمه بدنه موتور سیکلت به شرح زیر است: خسارات ناشی از آتش سوزی سرقت به صورت محدود تصادف و آسیب به موتور انفجار و صاعقه واژگونی و سقوط بلایای طبیعی خسارات ناشی از مواد شیمیایی بیمه موتور سیکلت چه مواردی را در برنمی‌گیرد؟ در پاسخ به این سوال که موارد غیرقابل پوشش در بیمه موتور سیکلت چیست، باید بگوییم بیمه‌‌ شخص ثالث موتور سیکلت موارد زیر را پوشش نمی‌دهند: تصادف عمدی خسارت ناشی از حمله و شورش به موتورسیکلت خسارت به محموله موتورسیکلت و حمل بار بیش از اندازه آسیب ناشی از تشعشعات رادیواکتیو و انفجار هسته‌ای هزینه‌های جرائم حقوقی و کیفری فرار از نیروی انتظامی و تعقیب و گریز مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر رانندگی بدون گواهینامه و گواهینامه ابطال شد‌ه خسارت ناشی از نقص فنی خسارت‌های وارد شده در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران مزایای بیمه موتور سیکلت چیست؟ تا به اینجای مطلب به اهمیت بیمه موتور سیکلت اشاره کردیم که طبیعتا مزایا و معایب آن در خرید بیمه موتور سیکلت اهمیتی ندارد؛ اما به هر حال در ادامه به بررسی مزایای بیمه موتورسیکلت می‌پردازیم. از مزایای بیمه موتور سیکلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: هنگام تصادف، افراد بیمه‌شده دیگر نگران […]
ادامه
نرخ دیه 1404

نرخ دیه 1404 چقدر است؟ + جدول دیه کامل انسان

نرخ دیه 1404 در 22 اسفند از سوی قوه قضاییه اعلام شد. در ایران، دیه که به آن خون‌بها می‌گویند، به مال و پولی گفته می‌شود که در صورت صدمه جانی به فردی یا فوت او، به بازماندگانش توسط مقصر پرداخت می‌شود، به همین منظور به علت افزایش قیمت دیه سال 1404، خرید بیمه شخص ثالث بسیار حائز اهمیت شده است؛ زیرا هر کسی توان پرداخت دیه کامل انسان را ندارد. در این مطلب از کاریزما لرنینگ به محاسبه دیه سال 1404 و جزئیات نرخ دیه 1404 می‌پردازیم. با ما همراه باشید. دیه چیست و نرخ دیه در سال 1404 چقدر است؟ میزان دیه مرد در سال 1404 در ماه‌های عادی، برابر 1 میلیارد و 600 میلیون تومان و در ماه‌های حرام، دیه با افزایش یک سوم آن، به 2 میلیارد و 133 میلیون تومان رسید. همانطور که می‌دانید در قانون کشور اسلامی ایران، دیه زن و مرد با یکدیگر متفاوت است؛ نرخ دیه کامل زن در ماه‌های عادی برابر 800 میلیون تومان و در ماه‌های حرام 1 میلیارد و 665 میلیون تومان است. دیه، پولی است که به علت آسیب رساندن یا به قتل رساندن انسانی، به فرد صدمه دیده‌ یا بازماندگان او پرداخت می‌شود. در جرایم غیرعمدی مانند تصادف که منجر به فوت یا آسیب جانی می‌شود، طبق قانون میزان دیه تعیین‌شده، باید به شخص زیان‌دیده پرداخت شود. به همین علت بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری است. دیه عبارت است از مقدار مال معین برای جبران جنایات که به دو دسته تقسیم می‌شود: جرایم عمدی که در آنها نیازی به قصاص نباشد. جرایم غیرعمدی (به‌عنوان مثال، تصادف، ضرب و شتم) در جرایم عمدی که نتوان مجرم را قصاص کرد، مبلغی را به عنوان دیه تعیین می‌کنند. البته گاهی با توافق طرفین ممکن است که اولیای دم با وجود حکم قصاص مایل به دریافت دیه یا کیفر نقدی باشند. انواع دیه و قوانین آن‌ها دیه براساس جرایم عمدی و غیرعمدی به چند نوع تقسیم می‌شود: دیه قتل: قتلی که به صورت عمدی یا غیرعمدی صورت بگیرد، هم‌اندازه دیه کامل محاسبه می‌شود. دیه منافع اعضا: اگر کارایی یک عضو بدون آسیب به آن عضو از بین برود میزان معینی دیه تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شنوایی فردی از بین برود در حالی که به گوش او آسیب نرسیده‌باشد. دیه شبه عمد: جنايت شبه‌عمد كه شبه‌خطا، عمد شبیه خطا و خطای شبیه عمد نيز نامیده می‌‏شود، عبارت است از جنايت فرد عاقل و بالغى كه قصد ارتكاب فعل منجر به آسيب را داشته ولی قصد آسيب‌زدن را نداشته است. به‌عنوان مثال، معلم قصد تادیب دانش‌آموز خود را دارد و بر اثر اقدام معلم دست دانش‌آموز آسیب ببیند. دیه مقدر: به دیه‌ای گفته می‌شود که شرع مقدار آن را مشخص کرده‌است (به‌عنوان مثال، دیه چشم نصف دیه کامل است. خطای محض: در این مورد فرد قصد ارتکاب جنایت ندارد ولی منجر به آسیب و خسارت شده‌است. به‌عنوان مثال، فرد با هدف شکار حیوان تیری شلیک می‌کند اما تیر به انسان برخورد می‌کند. ارش به چه معناست و تفاوت آن با دیه چیست؟ براساس قانون در صورتی که بتوان با استفاده از شرع میزان خسارت را تعیین کرد موضوع دیه مصداق پیدا می‌کند و در صورتی که قابل تعیین نباشد، اَرش به میان می‌آید. بر اساس قانون مجازات اسلامی ارش یا دیه غیرمقدر، به مواردی اطلاق می‌شود که میزان دیه بر اساس احکام اسلامی قابل تعیین نباشد. تعیین ارش از طریق محکمه قضایی و توسط قاضی انجام می‌شود. در مقابل، دیه در شرع و قانون مشخص شده‌است. تاکید بر این نکته مهم است که براساس قانون، دیه مرد دو برابر دیه زن است، اما در محاسبه اَرش تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد؛ همچنین، به هنگام تعیین ارش، مبلغ خسارت بیشتر از دیه عضو آسیب دیده در نظر گرفته‌می‌شود. میزان ارش، با توجه به موارد زیر تعیین می‌شود: نوع جرایم و تاثیر آن بر فرد آسیب‌دیده میزان خسارت نرخ دیه گزارش کارشناس مقایسه نرخ دیه سال 1404 و سال های گذشته نرخ دیه کامل مرد در ماه‌های عادی سال 1403، برابر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و در ماه‌های حرام دیه به 1 میلیارد و 600 میلیون تومان بود؛ همچنین دیه کامل زن در ماه‌های عادی 1403 برابر 600 میلیون تومان و در ماه‌های حرام 800 میلیون تومان بود. در جدول زیر نرخ دیه از سال 1390 تا 1404 را مشاهده می‌کنید: همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به مقایسه مبلغ دیه از سال 1390 تا 1404 پرداختیم که با سیر صعودی همراه بوده است. نرخ دیه 1404 با 33.4 درصد افزایش نسبت به سال 1403 اعلام شد. با توجه به نمودار بالا، در سال‌های اخیر، دیه به طور مداوم سیر صعودی داشته است و به طور چشمگیری افزایش یافت. بنابراین، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر هزینه‌های بالا دیه هنگام رانندگی، خرید بیمه شخص ثالث  است. بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شد‌‌‌ه به اشخاص ثا‌لث در حوادث رانندگی در نظر گر‌فته می‌شود. با خرید این بیمه، می‌توان از خدمات آنلاین و پوشش‌های بسیاری بهره‌مند شد. برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث، بر روی لینک زیر کلیک کنید. در ماه حرام، نرخ دیه انسان در سال 1404 چقدر است؟ همانطور که گفته‌شد نرخ دیه 1404 در ماه‌های حرام بیشتر از ماه‌های عادی است. ماه‌های حرام عبارتند از محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه که نحوه محاسبه دیه در ماه‌های حرام به این صورت است: دیه کامل + یک سوم از دیه کامل به عنوان مثال، در سال 1404 اگر فردی در ماه محرم مرتکب قتل غیرعمدی شود به‌جای پرداخت 1 میلیارد و 600 میلیون تومان باید 2 میلیارد و 133 میلیون تومان بپردازد. بسیاری بر این تصور هستند که دیه سال 1404 ماه رمضان، بر اساس ماه حرام محاسبه می‌شود در حالی‌که ماه رمضان ماه عادی است و تنها ماه‌های محرم، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و رجب بر حسب ماه حرام محاسبه می‌شود. در تصویر زیر ماه‌های حرام در سال 1404 نشان داد‌ه شد‌ه است: یکی از نکات مهمی که باید مد نظر داشت این است که اگر فردی در ماه عادی آسیب ببیند و در ماه حرام فوت کند، دیه او به صورت عادی محاسبه […]
ادامه
پوشش ویزیت و دارو‌ در بیمه تکمیلی

پوشش ویزیت و دارو‌ در بیمه تکمیلی؛ هر آنچه که باید بدانید!

در سالی که نرخ خدمات درمانی بیش از 46 درصد افزایش یافته است، پوشش ویزیت و دارو‌ در بیمه تکمیلی که یکی از پوشش‌های اختیاری در بیمه تکمیلی محسوب می‌شود، به یکی از ابزارهای مهمی تبدیل‌شده که می‌تواند بار مالی هزینه‌های درمانی را سبک کند و آرامش بیشتری به بیمه‌گزاران هدیه دهد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی کامل پوشش‌های دارویی و خدمات ویزیت در بیمه تکمیلی می‌پردازیم؛ برای اطلاع از تعرفه پزشکان در سال 1404 تا پایان مقاله همراه ما باشید. آیا بیمه تکمیلی هزینه ویزیت را میدهد؟ مهمترین سوالی که برای افراد هنگام خرید بیمه تکمیلی پیش می‌آید این است که “ایا بیمه تکمیلی پول دارو میده؟” بله؛ اما مقدار و پوشش‌های آن به نوع بیمه و شرایط قرارداد بستگی دارد. در حالت کلی تمامی بیمه‌های تکمیلی بخشی از هزینه ویزیت پزشک عمومی و متخصص را پرداخت می‌کنند. هزینه ویزیت پزشک عمومی، جراح و متخصص، توسط سازمان نظام پزشکی مشخص می‌شود. شرکت‌های بیمه نیزهمین مبالغ را به عنوان سقف پرداختی حق بیمه در نظر می‌گیرند. این در صورتی است که اگر به پزشکی مراجعه کنید که ویزیت بالاتری نسبت به نرخ مصوب داشته باشد، بیمه تکمیلی این مابه‌التفاوت را پرداخت نمی‌کند. اگر برای ویزیت و معالجه به مرکز درمانی مراجعه کنید که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست، با ارائه نسخه دارای مهر توسط پزشک معالج، می‌توان سقف پوشش را دریافت کرد. جدول نرخ ویزیت پزشکان در سال 1404 تعرفه ویزیت پزشکان در سال 1404 با افزایش 46 درصدی نسبت به سال گذشته است. هزینه ویزیت پزشک عمومی، جراح و متخصص، توسط سازمان نظام پزشکی مشخص می‌شود. نرخ ویزیت پزشکان و متخصصان در بخش خصوصی در جدول زیر آورده‌شده است. نرخ ویزیت پزشکان و متخصصان در بخش دولتی در جدول زیر آورده‌ شده است: دارو شامل بیمه تکمیلی میشود؟ داروها به سه دسته عمومی، تخصصی و آزاد تقسیم می‌شوند. برخی از داروها تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و برخی دیگر باید به صورت آزاد تهیه شوند.سقف داروها تحت پوشش بیمه تکمیلی، با توجه به سقف تعهد درج شده در بیمه‌نامه به بیمه‌گذاران پرداخت می شود. به عنوان مثال داروهای سرماخوردگی و مسکن که اغلب یه صورت افراطی استفاده می‌شوند از پوشش بیمه تکمیلی خارج شدند و باید به صورت آزاد خریداری شوند. به این نکته توجه کنید که داروهای خارجی تحت پوشش کامل نیستند و هزینه معادل با نسخه ایرانی آنها به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. همانطور که در مقاله “بیمه تکمیلی چیست” گفتیم تمامی بیمه‌ها دارای حق فرانشیز هستند. سایر داروها نیز دارای درصدی حق فرانشیز بیمه تکمیلی هستند. یعنی درصدی از مبلغ آن توسط شرکت بیمه و مابقی به عهده بیمه‌گذار است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که شرایط، قوانین و قراردادهای مربوط به هر شرکت بیمه قبل از خرید را بررسی کنید. خرید بیمه تکمیلی از کاریزما بیمه با پوشش ویزیت و دارو‌ خرید بیمه تکمیلی از کاریزما بیمه با پوشش ویزیت و دارو، فرصتی مناسب برای افرادی است که به دنبال کاهش هزینه‌های درمانی هستند. با این بیمه، می‌توان از پوشش‌های کامل برای هزینه‌های ویزیت پزشکان و داروهای تجویزی برخوردار شوید و با آرامش خاطر بیشتری از خدمات درمانی استفاده کنید. کاریزما بیمه با ارائه بهترین طرح‌های بیمه‌ای، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و با قیمتی مناسب، از پوشش‌های گسترده بهره‌مند شوید و هزینه‌های پزشکی خود را مدیریت کنید. چه داروهایی شامل بیمه تکمیلی میشود؟ تمامی بیمه‌‌های تکمیلی، داروهایی که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده‌اند را پوشش می‌دهند. در این شرایط، ابتدا بیمه پایه سهم خود را از هزینه درمان، پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود. در حال حاضر 1953 قلم دارو تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار دارند. لیست داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی به این صورت است که داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی در ابتدا باید توسط پزشک معتبر تایید شود. همچنین اگر دارو خارجی باشد، هزینه داروی ایرانی معادل آن توسط بیمه پرداخت می‌شود. در بیمه سامان، علاوه‌بر پوشش ویزیت و دارو‌ در بیمه تکمیلی، می‌توان با پرداخت حق بیمه بیشتر، داروهای آزاد و تخصصی را نیز به پوشش‌های بیمه‌ای اضافه کرد. البته برای بهره‌مندی از این امکانات خاص، داشتن پرونده درمانی ضروری است. پوشش ویزیت و دارو‌ در بیمه تکمیلی در حالت کلی شامل موارد زیر است: هزینه ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص دارو‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی خدمات اورژانس به جز بستری انواع تزریق و سرم درمانی داروها در حالت کلی به دو دسته داروهای بدون نسخه (OTC) و داروهای نیازمند نسخه تقسیم می‌شوند. داروهای بدون نسخه، قرص‌ها و شربت‌هایی هستند که قیمت پایینی دارند و مصرف آن‌ها بسیار رایج است. تعداد داروهای بدون نسخه حدود 79 قلم است. داروهای بدون نسخه که می‌توان آن‌ها را به راحتی از داروخانه تهیه کرد، در لیست داروهای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند و توسط بیمه تکمیلی نیز پوشش داده نمی‌شوند. نکته‌ای که باید توجه داشت این است که طبق قوانین، اگر پزشکی مصرف داروی بدون نسخه را برای کودکان زیر 12 سال تجویز کند، می‌توان از طریق ارائه نسخه به شرکت بیمه، هزینه داروی بدون نسخه را دریافت کرد. سقف ویزیت بیمه تکمیلی چقدر است؟ داروهای عمومی مانند قرص‌ و شربت‌ که در لیست داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، در شرکت‌‌های بیمه‌ای سقف تعهدات متفاوتی دارند. سقف ویزیت دارو در بیمه تکمیلی به نوع بیمه و میزان پوشش انتخابی افراد تعیین می‌شود؛ به همین علت نمی‌توان سقف مشخصی برای آن تعیین کرد. کمترین میزان پوشش هزینه ویزیت و دارو توسط شرکت های بیمه تکمیلی 100 هزار تومان تا 200 هزار تومان است و بیشترین میزان پوشش هزینه دارو و ویزیت از 1 میلیون الی 10 میلیون تومان است. سقف تعهدات پوشش ویزیت و دارو‌ در بیمه تکمیلی سامان در بیمه تکمیلی انفرادی سامان میزان فرانشیز این پوشش ۱۰ درصد است. فرد بیمه شده می تواند هر کدام از طرح های پیشنهادی را انتخاب کرده و خریداری نماید. برای اطلاعات بیشتر از لیست داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی سامان به کاریزما بیمه مراجعه کنید. برای خرید انواع بیمه تکمیلی با پوشش‌های ویزیت و دارو از کاریزما بیمه روی دکمه زیر کلیک کنید تا از مزایای بیمه تکمیلی بهره‌مند شوید. لیست داروهای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی داروهای […]
ادامه
بیمه تکمیلی عینک

راهنمای کامل بیمه تکمیلی عینک + مدارک دریافت هزینه عینک

طبق اخرین آمار، حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان به اصلاح بینایی نیاز دارند و از این میان، ۶۴ درصد استفاده از عینک را به لنزهای طبی ترجیح می‌دهند که این آمار نشان‌دهنده تقاضای بالای عینک در جامعه است؛ به همین علت بیمه تکمیلی عینک در این سال‌ها میان مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. در چنین شرایطی، سوالی‌ که مطرح می‌شود این است که آیا بیمه تکمیلی می‌تواند هزینه عینک طبی را جبران کند؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ به این سوال‌ پاسخ می‌دهیم. از جمله نکاتی که بررسی خواهیم کرد این است که تعهد بیمه تکمیلی برای عینک چقدر است و بیمه تکمیلی چه درصدی از هزینه را تأمین می‌کند؟ پاسخ تمامی سوال‌ها را در ادامه مطلب بخوانید. ایا بیمه تکمیلی هزینه عینک را میدهد؟ بله؛ اکثر شرکت‌های بیمه تکمیلی، معمولاً بخشی از هزینه‌ خرید عینک طبی (عدسی طبی و گاهی فریم) را تحت شرایط مشخص پوشش می‌دهند. به‌طور کلی اگر قرارداد بیمه تکمیلی شامل هزینه عینک طبی باشد، می‌توان بخشی از هزینه‌های خود را پس از خرید عینک با بیمه تکمیلی دریافت کرد. عینک جز بیمه تکمیلی است؟ بله؛ در قرارداد شرکت‌های بیمه تکمیلی معمولا هزینه خرید عینک تا حدود زیادی جبران می‌شود. پوشش بیمه تکمیلی معمولاً شامل موارد زیر است: عدسی طبی: خرید یا تعویض عدسی طبی عینک بر اساس نسخه پزشک فریم عینک: تعویض یا تعمیر فریم عینک در صورت آسیب لنز طبی: جبران بخشی از هزینه لنز طبی (در برخی موارد) به این نکته مهم باید توجه کرد که بیمه تکمیلی خرید عینک تنها برای عینک‌های طبی کاربرد دارد و برای عینک آفتابی پرداختی ندارد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. آیا عینک آفتابی با بیمه تکمیلی قابل خرید است؟ خیر؛ یکی از سوالات مهم این است که آیا بیمه تکمیلی هزینه خرید عینک آفتابی را پرداخت می‌کند یا نه؟ باید گفت، هر شرکت بیمه‌ای، قوانین و تعرفه متفاوتی برای بیمه تکمیلی عینک ارائه می‌دهند؛ اما به صورت کلی، اگر عینک آفتابی صرفا برای استفاده تزئینی و معمول استفاده شود، بیمه تکمیلی تحت هیچ شرایطی هزینه آن‌ را بر عهده نمی‌گیرد. مگر آنکه نامه‌ای از پزشک معتمد شرکت بیمه مبنی‌بر اینکه برای حفظ سلامت چشمان نیاز به استفاده از عینک آفتابی است؛ در غیر این‌صورت، بیمه تکمیلی هیچ هزینه‌ای بابت خرید عینک آفتابی پرداخت نمی‌کند. بیمه تکمیلی چقدر از هزینه عینک را می دهد؟ بیمه تکمیلی عینک، معمولا تمامی هزینه‌های خرید عینک را جبران نمی‌کند؛ بلکه تا سقف مشخصی از آن‌ را پوشش می‌دهد. برای درک این موضوع یک مثال می‌زنیم، فرض کنید هزینه کل عینک طبی 2 میلیون تومان می‌شود و تعرفه عینک بیمه تکمیلی 1 میلیون تومان باشد؛ در این شرایط، بیمه تکمیلی حداکثر  همان 1 میلیون تومان را پرداخت خواهد کرد، حتی اگر هزینه فرد بیشتر باشد. در مقاله “فرانشیز بیمه تکمیلی چیست” گفتیم که در بیمه‌های تکمیلی معمولاً بخشی از هزینه (فرانشیز) را خود بیمه‌گزار می‌پردازد و باقی تا سقف تعهد، از سوی بیمه پرداخت می‌شود. درصد فرانشیز قراردادهای مختلف اغلب بین 10 تا 30 درصد تعیین می‌شود.به همین علت پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید عینک، حتماً از شرکت بیمه درباره میزان تعهد بیمه تکمیلی برای عینک سوال شود. برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی با پوشش‌های گسترده از جمله عینک طبی، به کاریزما بیمه سر بزنید و انواع بیمه‌ تکمیلی را با یکدیگر مقایسه کنید. برای دریافت بیمه تکمیلی بر روی دکمه زیر کلیک کنید. سقف بیمه تکمیلی برای عینک میزان پوشش بیمه تکمیلی برای عینک به سقف تعهد آن در بیمه‌نامه بستگی دارد. این سقف تعهد معمولاً در قرارداد ذکر شده و ممکن است از یک بیمه به بیمه دیگر متفاوت باشد. به همین علت حتماً توافق تعهد بیمه تکمیلی برای عینک را باید در بیمه‌نامه و جدول پوشش بررسی کرد؛ چرا که مقدار دقیق آن بر اساس قرارداد بیمه‌نامه مشخص می‌شود. نکات مهم پیش از استفاده از بیمه تکمیلی عینک برای اینکه بتوان از پوشش خرید عینک با بیمه تکمیلی، بیشترین بهره را برد، باید چند نکته مهم را در نظر گرفت: بررسی قرارداد بیمه تکمیلی: ابتدا باید شرایط خرید عینک و سقف پوشش هزینه عینک را در بیمه‌نامه بررسی کرد. خرید عینک از فروشگاه معتبر: فروشگاهی را باید انتخاب کرد که پس از خرید عینک، فاکتور رسمی صادر کند و دارای مشخصات کامل محصول باشد. نگهداری مدارک لازم: نسخه چشم‌پزشک و فاکتور خرید را باید تا زمان مراجعه به شرکت بیمه نگهداری کرد. رعایت مهلت ارسال مدارک: هر شرکت بیمه‌ای برای تحویل مدارک، یک مهلت خاص تعیین‌ کرده است که پس از خرید عینک، فرآیند تسویه انجام شود. در ادامه به مدارک مورد نیاز برای استفاده از بیمه تکمیلی عینک بیشتر می‌پردازیم. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی عینک برای دریافت هزینه خرید عینک از بیمه تکمیلی معمولاً باید مدارک مشخصی ارائه کرد که شامل موارد زیر است:  برگه اپتومتری توسط متخصص چشم پزشکی یا اپتومتریست مبنی بر نیاز عینک اصل قبض و فاکتور خرید از مرکز خرید عینک برای اطلاعات بیشتر مقاله “مدارک لازم برای بیمه تکمیلی؛ چک‌لیست ضروری دریافت خسارت!” را مطالعه کنید. در نهایت چطور از بیمه تکمیلی عینک بیشترین بهره را ببریم؟ بیمه تکمیلی می‌تواند بخش قابل توجهی از انواع هزینه‌ها از جمله هزینه عینک طبی را جبران کند. برای استفاده از این پوشش، پیش از خرید عینک باید قرارداد بیمه را مطالعه و به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد و مدارک مورد نیاز را در اختیار داشت. اگر تجربه‌ای در استفاده از بیمه تکمیلی برای عینک دارید یا سوال دیگری درباره پوشش این هزینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “بیمه چیست” را مطالعه کنید.
ادامه
بیمه عمر کودکان

بیمه عمر کودکان؛ راهنمای کامل والدین با بررسی شرایط و مزایا

بیمه عمر کودکان یکی از روش‌های مطمئن برای آینده فرزندان است. این نوع بیمه نه‌ تنها یک پشتوانه مالی در مواقع ضروری به حساب می‌آید، بلکه به والدین کمک می‌کند تا با خیالی آسوده، آینده بهتری برای فرزندانشان بسازند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به نحوه دریافت بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه عمر کودکان چیست؟ بيمه عمر براي كودكان نوعی بیمه سرمایه‌گذاری است که برای کودکان و نوزادان صادر می‌شود و برای تأمین آینده مالی فرزندان طراحی شده است. این بیمه به والدین کمک می‌کند که با پرداخت حق بیمه‌ مقرون‌ به‌ صرفه‌تر، پس‌انداز مناسبی برای تحصیلات، ازدواج و سایر نیازهای مالی فرزند خود فراهم کنند. بیمه عمرکودک (بیمه آتیه فرزندان) به والدین این امکان را می‌دهد که از سنین پایین برای آینده فرزندان سرمایه‌گذاری کنند و در صورت مشکلات اقتصادی یا از کار افتادگی در بزرگسالی، نگرانی کمتری داشته باشند. اهمیت بیمه عمر برای کودکان بیمه آتیه فرزندان یکی از انواع بیمه عمر و سرمایه‌ گذاری برای تامین مالی آینده کودکان است. این بیمه در کنار پوشش‌های بیمه عمر، یک سپرده مطمئن و پرسود برای کودکان فراهم می‌کند تا پس از پایان مدت قرارداد بتوانند از مبلغ سپرده برای تامین مالی زندگی خود استفاده کنند. بیمه عمرکودک یک پشتوانه مالی در مواقع اضطراری محسوب می‌شود. به نقل از investopedia: ” بیمه عمر کودکان در بسیاری از کشورها به‌عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و پوشش ریسک‌های مالی استفاده می‌شود. این بیمه‌ها معمولاً از بدو تولد قابل خریداری هستند و شامل سود تضمینی و پوشش‌های تکمیلی می‌شوند. ” در ادامه مزایای آن‌ را بیشتر شرح می‌دهیم. بیمه عمر برای کودکان چه مزایایی دارد؟ این بیمه در کنار سرمایه‌گذاری برای آینده، پوشش‌های بیمه‌ای و مزایای گسترده‌ای دارد که در ادامه مزایای آن می‌پردازیم. در مقاله مزایا و معایب بیمه عمر به تفصیل درباره آن توضیح دادیم. 1- امکان بازخرید و دریافت وام در مقاله “بیمه عمر چیست” گفتیم که از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر کودکان، امکان دریافت وام است. قراردادهای این بیمه معمولاً بین 5 تا 30 سال هستند. به دلیل مدت زمان طولانی این بیمه، این امکان فراهم شده است که والدین پس از گذشت مدت زمان معینی از قرارداد، بتوانند سرمایه‌گذاری خود را به همراه سود دریافت کنند. در بیمه نامه عمر اندوخته دار (ثمر) امکان دریافت وام تا حدود 90 درصد موجودی اندوخته بدون نیاز به چک و ضامن فراهم است، به شرطی که یکسال از شروع قرارداد و پرداخت حق بیمه سال اول گذشته باشد. 2- معاف بودن از مالیات بیمه عمر برای کودکان کاملا معاف از مالیات است. سود حاصل از این بیمه بدون کسر مالیات به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. این معافیت مالیاتی می‌تواند یک مزیت اقتصادی قابل‌توجه باشد و آن را به گزینه‌ای جذاب برای والدینی تبدیل می‌کند که قصد دارند برای آینده فرزند خود سرمایه‌گذاری کنند. 3- سود بالا و متناسب با تورم این بیمه برخلاف سپرده‌های بانکی، دارای سود مرکب سالیانه است که به اندوخته اضافه می‌شود و به مراتب سود بیشتری نسبت‌ به بانک‌ها دارد؛ همچنین سودی که بیمه‌گذار دریافت می‌کند، متناسب با تورم جامعه است و بیمه‌گذاران می‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتر، سرمایه خود را در برابر تورم حفظ کنند. 4- امنیت بالا در سرمایه‌ گذاری بيمه عمر براي كودكان به علت عدم ریسک از دست رفتن سرمایه، یک گزینه مطمئن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به عبارتی بیمه عمر دارای ریسک صفر درصد است. شرکت‌های بیمه با نظارت بیمه مرکزی، حتی در صورت ورشکستگی نیز خسارت‌ را همراه با سود تعیین شده پرداخت می‌کنند. 5- سرمایه بدون باز پرداخت سرمایه‌ای که در انتهای قرارداد به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود، در واقع حاصل سرمایه‌گذاری فرد است و بازپرداخت ندارد. والدین یا فرزندان می‌توانند در زمان نیاز از این سرمایه برای موارد مختلف استفاده کنند. 6- پوشش‌های بیمه‌‌ای متنوع بیمه عمر کودکان علاوه‌بر سرمایه‌گذاری برای آینده، پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی را نیز فراهم می‌کند. پوشش‌های بیمه عمر کودک به شرح زیر است: پوشش سرمایه فوت: شامل فوت عادی و فوت ناشی از حادثه مانند تصادف یا سقوط است که مبلغ اضافی به ذی‌نفعان تعلق می‌گیرد. پوشش امراض خاص: در صورت ابتلای بیمه‌شده به یکی از بیماری‌های خاص، شرکت بیمه هزینه‌های درمان را طبق قرارداد پرداخت می‌کند. از کارافتادگی: اگر بیمه‌شده به‌ دلیل حادثه دچار ازکارافتادگی دائم و کامل شود، از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود و بیمه‌نامه همچنان معتبر خواهد بود. پوشش نقص عضو: در صورت وقوع حادثه و نقص عضو، بیمه هزینه‌های مربوطه را جبران می‌کند. پرداخت مستمری: در صورت ازکارافتادگی دائم، شرکت بیمه علاوه بر معافیت از پرداخت حق بیمه، حقوق مستمری نیز به فرد پرداخت می‌کند. هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه: اگر فرد بیمه‌شده در حادثه‌ای دچار آسیب شود، شرکت بیمه هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند. 7- امکان تمدید قرارداد بیمه عمر تا میانسالی بیمه عمرکودک دو راه را پیش روی فرزندان می‌گذارد. در راه اول می‌توان در سنین جوانی و در هر لحظه از مزایا و منافع بیمه عمر استفاده کرد. در راه دوم فرزند با تمدید قرارداد بیمه، در دوران میانسالی و بازنشستگی زندگی راحت‌تری را با کمک پس‌انداز روزهای کودکی و جوانی تجربه خواهد کرد. هزینه بیمه عمر کودکان یکی از ویژگی‌ها و مزایای بیمه عمر کودک، انعطاف‌پذیری آن در تعیین مبلغ حق بیمه است که به والدین این امکان را می‌دهد تا طبق توان مالی خود، هزینه این بیمه را تعیین کنند. هزینه بیمه عمر برای کودکان به انتخاب والدین بستگی دارد و مبلغ مشخصی ندارد. والدین می‌توانند بسته‌ به توان مالی خود مبلغی را برای بیمه فرزندانشان انتخاب کنند که این یکی از شرایط این بیمه است که آن را به‌ عنوان بهترین گزینه برای تضمین آینده کودکان مطرح می‌کند. شرایط بیمه عمر کودکان برای ثبت نام بیمه عمر کودکان نیازی به مدارک خاصی نیست و صرفا مدارک شناسایی نیاز است. برای تهیه این بیمه، تنها کافیست شناسنامه و کارت ملی والدین و فرزند را به همراه کپی این مدارک ارائه داد. فرم مربوط به آن نیز که به‌ طور معمول در دفتر بیمه پر می‌شود و نزد بیمه‌گر باقی می‌ماند. کدام بیمه عمر برای کودکان بهتر است؟ انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری برای کودکان مستلزم بررسی عوامل کلیدی مختلفی است. در قدم اول، بیمه‌ای مناسب […]
ادامه
آیا بیمه عمر قابل انتقال است

آیا بیمه عمر قابل انتقال است؟ نکات کلیدی و شرایط لازم

بیمه عمر علاوه بر پوشش‌های مالی، به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود؛ یکی از پرسش‌های رایج بیمه‌گذاران این است که “آیا بیمه عمر قابل انتقال است” یا به عبارتی آیا انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر امکان‌پذیر است؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ به صورت کامل شرایط تغییر بیمه‌گذار، معایب و مزایای بازخرید بیمه‌ عمر را بررسی خواهیم کرد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. آیا بیمه عمر قابل انتقال است؟ بیمه عمر یکی از انواع بیمه است که علاوه‌بر ارائه پوشش‌های مالی به بیمه‌شدگان، به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود. انتقال بیمه عمر به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در صنعت بیمه، به معنی انتقال حق بیمه و پوشش‌های بیمه‌ای از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر یا شخص دیگر است؛ به طور کلی، انتقال بیمه عمر از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر امکان‌پذیر نیست. بیمه‌گذار نمی‌تواند بیمه‌نامه فعلی خود را مستقیماً به شرکت دیگری منتقل کند؛ اما می‌تواند بیمه‌نامه جدیدی در شرکت دیگر خریداری کند و بیمه‌نامه قبلی را بازخرید کند. همان‌طور که می‌دانید بیمه عمر یک قرارداد طولانی‌مدت است که در مدت زمان بیمه، ممکن است صاحب بیمه‌نامه که همان بیمه‌گذار است به هر علت تصمیم بگیرد بیمه نامه خود را به یک شخص دیگر یا حتی یک شرکت بیمه دیگر منتقل نماید. در بیشتر مواقع، بیمه عمر قابل انتقال به فرد دیگری نیست، اما در برخی موارد و با موافقت شرکت بیمه، می‌توان آن را واگذار یا به شخص دیگری منتقل کرد. انتقال بیمه عمر می‌تواند به دو صورت انجام شود: انتقال بیمه عمر به شخص دیگر (تغییر بیمه‌گذار) انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر (بازخرید و خرید مجدد) هر یک از این نوع انتقال‌ها ویژگی‌ و تأثیرات خاص خود را دارد که در این بخش به بررسی تفاوت‌ها و جوانب مختلف آن‌ها پرداخته می‌شود. شرایط انتقال بیمه عمر (تغییر بیمه‌گذار) انتقال بیمه عمر به شخص دیگر به دلایل مختلفی از جمله تغییر در شرایط مالی، نیاز به پوشش‌های بیمه‌ای متفاوت، عدم رضایت از خدمات ارائه شده توسط شرکت فعلی انجام می‌‍شود. بیمه‌گذار همان شخص حقیقی یا حقوقی است که حق بیمه می‌پردازد و صاحب بیمه‌نامه محسوب می‌شود؛ در حالی که بیمه‌شده شخصی است که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. در صورتی که بیمه‌گذار و بیمه‌شده دو نفر متفاوت باشند و بیمه‌گذار فقط مسئول پرداخت حق بیمه باشد، بیمه‌گذار می‌تواند به هر دلیلی مانند تغییر شغل، ازدواج، طلاق، تغییر محل زندگی یا وضعیت اقتصادی، حق بیمه را پرداخت نکند و آن‌ را منتقل کند. به این نکته توجه کنید که شرط اصلی این است که  بیمه‌گذار جدید باید با بیمه‌شده در بیمه‌نامه اصلی، نسبت خانوادگی یا شراکت کاری داشته باشد و “اصل نفع بیمه پذیر” در بیمه‌نامه رعایت گردد. در غیر این‌ صورت انتقال بیمه عمر به شخص دیگر امکان پذیر نخواهد بود. شرط دیگر انتقال بیمه نامه عمر برای زمانی است که فرد بیمه‌گذار فوت می‌کند. در این صورت با موافقت وراث، یکی دیگر از اعضای خانواده به عنوان بیمه‌گذار جدید معرفی می‌شود. در صورت عدم موافقت به ادامه بیمه نامه، می‌توان درخواست بازخریدی بیمه‌نامه را به شرکت بیمه ارائه نمود. بازخرید و خرید مجدد بیمه عمر  انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر دارای فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند رعایت شرایط و قوانین خاصی است. در این بخش، به بررسی مهم‌ترین شرایط و مقررات مربوط به انتقال بیمه عمر می‌پردازیم تا اطمینان حاصل شود که این فرآیند به درستی انجام می‌شود. برای انتقال آن، باید با قوانین و مقررات دولتی و صنعتی مربوطه آشنا شد. در بسیاری از کشورها، قوانین خاصی برای انتقال بیمه‌های عمر وجود دارد که شامل موارد زیر است. به نقل از بخش مقررات بیمه مرکزی درباره انتقال بیمه‌های عمر و تأمین آتیه: ” انتقال مستقیم بیمه عمر به شرکت دیگر مطابق با مقررات بیمه مرکزی امکان‌پذیر نیست و بیمه‌گذار برای تغییر شرکت بیمه باید بیمه‌نامه قبلی را بازخرید و بیمه‌نامه جدید خریداری نماید. “ در برخی از موارد برای اطمینان از رعایت حقوق بیمه‌گذار در طول فرآیند بازخرید و خرید مجدد بیمه عمر، ارائه مدارک رسمی برای اثبات هویت و وضعیت بیمه‌گذار الزامی است. این شرایط شامل بررسی و ارزیابی وضعیت فعلی قرارداد، تأثیرات احتمالی بر پوشش‌ها، مزایای آن و پرداخت هزینه‌های مربوط به انتقال است. شرکت بیمه، باید شرایطی را برای پذیرش بیمه عمر در نظر بگیرد؛ این شرایط شامل ارزیابی وضعیت بیمه‌گذار، ریسک‌های احتمالی با بیمه عمر برای تعیین شرایط جدید، امضای قرارداد جدید و پذیرش شرایط جدید بیمه عمر است. عموماً انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. دلیل اصلی این است که شرکت‌های بیمه به طور مستقل فعالیت می‌کنند و هیچ سیستم مالی و قراردادی مشترکی بین آن‌ها وجود ندارد. اختلافات در شرایط، تعهدات و سیستم‌های بیمه‌گری باعث می‌شود عملاً انتقال بیمه‌نامه عمر به شرکت دیگر ممکن نباشد. معایب انتقال و بازخرید بیمه عمر بیمه‌گذار تنها زمانی می‌تواند نسبت به صدور بیمه نامه جدید در شرکت جدید اقدام نماید که بیمه‌نامه اولیه خود را بازخرید کند. به همین علت می‌گوییم این اقدام به هیچ عنوان برای بیمه‌گذار توصیه نمی‌شود؛ به ویژه اگر چندین سال از زمان بیمه‌نامه گذشته باشد. این امر به دلایل مهم زیر کاملا به ضرر بیمه‌گذار خواهد بود: 1- ارزیابی مجدد ریسک هنگام صدور بیمه‌نامه جدید در شرکت جدید، ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد و وضعیت سلامتی فرد دوباره بررسی می‌شود. اگر این فرد در زمان ارزیابی مجدد دچار بیماری جدی یا مشکات جسمانی نسبت به زمان صدور بیمه‌نامه قبلی‌اش باشد، به‌ دلیل افزایش ریسک سلامت ممکن است یا بیمه‌نامه جدید برای او صادر نشود یا حق بیمه مازاد از او گرفته شود. 2- افزایش سن و تأثیر آن بر حق بیمه همان‌طور که در مقاله “بیمه عمر چیست” گفته شد، حق بیمه برای بیمـه عمـر بر اساس عواملی مانند سن، مدت قرارداد، سرمایه فوت و پوشش‌های اضافی تعیین می‌شود. معمولاً بیمه عمـر برای افراد از بدو تولد تا ۷۰ سالگی صادر می‌شود. با افزایش سن بیمه‌گذار، حق بیمه لازم برای دریافت همان پوشش‌های قبلی بیشتر می‌شود. به همین علت، اگر فرد تصمیم بگیرد بیمه‌نامه جدیدی با شرایط مشابه قبلی تهیه کند، باید مبلغ حق بیمه بیشتری بپردازد. در غیر این صورت، ارزش اندوخته بیمه‌ای که در قرارداد جدید به […]
ادامه
کروکی تصادف

کروکی تصادف؛ نحوه دریافت کروکی تصادف و اعتراض به آن

تصادف‌های رانندگی برای همه ما پر از تنش و استرس هستند. با این حال، آگاهی از قوانین و تصمیم‌گیری فوری و صحیح می‌تواند از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کند. یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از وقوع چنین حوادثی، تهیه کروکی تصادف است.  اگرچه اسم کروکی تصادف برای همه ما آشناست؛ اما کروکی تنها یک نقشه ساده از صحنه تصادف نیست؛ بلکه یک سند رسمی است که می‌تواند سرنوشت ادعای خسارت را رقم بزند. درک اهمیت کروکی و رعایت نکات ضروری پس از تصادف، به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو ممکن از حقوق خود دفاع کرده و حتی بتوانید خسارت خود را از بیمه دریافت کنید. همچنین، آگاهی از مراحل استعلام و اعتراض به کروکی و… از جمله مواردی است که هر راننده‌ای باید در نظر داشته باشد.   به همین دلیل، در این مقاله از کاریزما لرنینگ، با جزئیات مهمی از نحوه دریافت کروکی تصادف، انواع کروکی تصادفات و نکات کلیدی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا از جزئیات این موضوع آگاهی کامل پیدا کنید. کروکی تصادف چیست؟ یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بعد از تصادف رانندگی انجام شود، آگاهی از نوع حادثه و در صورت لزوم تهیه کروکی توسط پلیس است. کروکی در واقع یک طرح دقیق از صحنه‌ی تصادف است که تمام جزئیات مهم مثل زمان، مکان، چگونگی وقوع حادثه و درصد تقصیر طرفین حادثه را به تصویر می‌کشد. این تصویر به عنوان یک سند رسمی برای مشخص کردن مقصر حادثه و تعیین میزان خسارت استفاده می‌شود. لذا کروکی تصادف یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از مقصر حادثه است. نکات مهم بعد از تصاد‌ف برای تهیه کر‌و‌کی  برای اینکه کروکی تصادف به بهترین شکل ممکن تهیه شود، در تصادفات شدید یا تصادفاتی که منجر به آسیب دیدن افراد می‌شود، بسیار مهم است که جای خودروها را تغییر ندهید تا پلیس بتواند با دقت بیشتری از صحنه‌ی حادثه عکس‌برداری کرده و کروکی دقیقی تهیه کند. اما اگر ناچار به تغییر صحنه تصادف شدید، لازم است که است که از محل حادثه عکس و فیلم بگیرید تا افسر بتواند کروکی بهتری ترسیم کند. چه اطلاعاتی در کر‌وکی تصادف ثبت می‌شود؟ در یک کروکی تصادف اطلاعاتی مانند تاریخ و زمان وقوع حادثه، محل دقیق حادثه، وضعیت جاده، مشخصات خودروهای درگیر، جهت حرکت خودروها، ، تعیین نقاط آسیب دیده خودروها، وجود یا عدم وجود مصدوم و یک نقشه شماتیک از محل حادثه که نشان‌دهنده‌ی وضعیت خودروها، جهت حرکت آن‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی است، ثبت می‌شود.  آشنایی با انواع کروکی تصادف دو نوع کروکی وجود دارد که بر اساس شرایط تصادف، توسط پلیس ترسیم می‌شود. این دو نوع کروکی‌ شامل موارد زیر است: کر‌وکی سازشی این نوع از کروکی زمانی ترسیم می‌شود که هر سه شرط زیر وجود داشته باشد: دو راننده در مورد نحوه‌ی وقوع حادثه و مقصر اختلاف نظری ندارند. خسارت جانی ایجاد نشده باشد. خسارات وارده تا سقف تعهدات بیمه‌گر باشد. خودروی زیان‌دیده می‌تواند با این کروکی به شرکت بیمه مراجعه و هزینه‌های خسارت ناشی از تصادف را حداکثر تا سقف تعهد مالی بیمه‌نامه، دریافت کند. اگر اطلاعات کاملی از بیمه شخص ثالث ندارید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید. کرو‌کی عدم سازش (کرو‌کی مرجع قضایی) کروکی غیرسازشی، گزارشی مفصل و دقیق از صحنه تصادف است که در دو صفحه تهیه می‌شود. صفحه اول این گزارش، جزئیات کاملی از محل حادثه، شرایط محیطی، وضعیت خودروهای درگیر، عابران پیاده و مشخصات رانندگان را ارائه می‌دهد. به عبارتی، یک تصویر کامل از آنچه در لحظه وقوع حادثه رخ داده است، در این صفحه ترسیم می‌شود. در صفحه دوم کروکی غیرسازشی، مشخصات کامل افسر راهنمایی و رانندگی که گزارش را تهیه کرده است، به همراه شرح دقیقی از وقایع و دلایل وقوع حادثه و میزان تقصیر طرفین حادثه، ثبت می‌شود. این اطلاعات با جزئیات کامل و به صورت مستند، به عنوان مدرکی معتبر برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین طرفین حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که این نوع کروکی به‌طور خاص برای مراجع قضایی تهیه می‌شود که در آن سازش یا توافقی بین طرفین وجود ندارد. شرکت بیمه پس از بررسی مستندات ارائه‌شده از سوی مراجع قضایی، خسارت را جبران می‌کند. دلایل ترسیم کروکی عدم سازش زمانی که طرفین حادثه در مورد جزئیات حادثه، میزان خسارت یا مسئولیت هر یک از طرفین به توافق نرسند، پلیس یا کارشناس رسمی دادگستری ناچار به تهیه‌ی کروکی غیر سازشی می‌شود. این نوع کروکی، به دلیل جامعیت و جزئیاتی که در آن ذکر می‌شود، می‌تواند به عنوان مدرکی قانونی در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد و از بروز اختلافات بیشتر جلوگیری کند. در واقع دلایل نیاز به کروکی عدم سازش شامل موارد زیر است: اختلاف نظر در تعیین مقصر: در صورتی که طرفین در خصوص مقصر حادثه اختلاف داشته باشند. عدم پذیرش نظر افسر: اگر یکی از طرفین یا هر دو نظر افسر را درباره مقصر حادثه نپذیرند. عدم تکمیل مدارک: اگر مدارک لازم مانند گواهینامه، کارت خودرو و برگه معاینه فنی تکمیل نباشد. خسارت بالا: خسارت ایجاد شده از سقف تعهد بیمه‌نامه مقصر بیشتر باشد. افت قیمت خودرو: طرفین تصادف بنا به دلیلی از جمله افت قیمت خودرو تقاضای پیگیری از مراجع قضایی داشته باشد. فرار مقصر حادثه: راننده مقصر از صحنه تصادف فرار کرده باشد. تصادفات جرحی و فوتی: ترسیم کروکی عدم سازش در تصادفاتی که منجر به خسارات جانی شده‌اند، الزامی است. در چه مواردی کروکی لازم است؟ برخی تصادفات جزئی برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه نیازی به کروکی ندارند. اما در بسیاری از موارد، تهیه کروکی چه سازشی و چه غیر سازشی ضروری است. تصادفاتی که نیاز به دریافت کروکی دارند، شامل موارد زیر می‌شوند: برای گرفتن کروکی تصادف چه باید کرد؟ برای دریافت کروکی تصادف، ابتدا باید با شماره ۱۱۰ تماس بگیرید تا پلیس به محل تصادف اعزام شود. پس از حضور پلیس، وی اقدام به ثبت و ترسیم کروکی می‌کند. در صورت عدم حضور پلیس، می‌توانید به دفاتر پلیس راهور مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، کروکی را دریافت کنید. دریافت کروکی تصادف برای بیمه اجباری است؟ به‌طور کلی، پیشنهاد می‌شود دریافت کروکی را در تصادفات جدی بگیرید. به‌ویژه در مواردی که خسارات مالی یا جانی قابل توجهی ایجاد شده باشد. اما در شرایطی که […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.