خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

118 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه سرقت منزل

بیمه سرقت منزل: بهترین راه برای پیشگیری از دزدی خانه

بیمه سرقت منزل یکی از پوشش‌های فرعی بیمه آتش سوزی است که امروزه با در نظر گرفتن قیمت اثاثیه منزل و متاسفانه افزایش سرقت‌ها و حرفه‌ای‌تر شدن سارقان، داشتن آن از واجبات است. در کنار استفاده از قفل‌های پیشرفته و سیستم‌های امنیتی، داشتن بیمه سرقت لوازم منزل می‌تواند راهکاری مطمئن برای جبران خسارات ناشی از سرقت باشد. این بیمه به شما اطمینان را می‌دهد که در صورت وقوع حادثه، هزینه‌های واردشده به اموالتان جبران می‌شود و نگرانی‌های مالی شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اما بیمه سرقت وسایل منزل دقیقاً چه مواردی را پوشش می‌دهد؟ چگونه می‌توان بهترین بیمه را انتخاب کرد؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی نکات کلیدی بیمه سرقت منازل، شرایط دریافت خسارت و معیارهای انتخاب بهترین پوشش بیمه‌ای خواهیم پرداخت. بیمه سرقت منزل چیست؟ بیمه سرقت منزل، همانطور که از عنوان آن مشخص است، نوعی پوشش بیمه‌ای است که خسارت‌های ناشی از دزدی و سرقت را جبران کرده و هزینه‌های ناشی از مفقود شدن اموال و اشیای تحت پوشش بیمه‌گر را پرداخت می‌کند. این بیمه در دسته بیمه‌نامه‌های اموال قرار دارد و به‌عنوان یکی از پوشش‌های تکمیلی در بیمه آتش‌سوزی ارائه می‌شود. در صورت خرید بیمه آتش‌سوزی، می‌توانید بیمه سرقت را نیز انتخاب کنید. همانطور که گفتیم، بیمه سرقت منازل، زیرمجموعه‌ی بیمه‌ی آتش‌سوزی محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم مقاله‌ی زیر را در مورد بیمه آتش‌سوزی مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی کسب نمایید: به‌طور کلی بیمه سرقت شامل بیمه سرقت از منزل، سرقت از واحدهای تجاری و صنعتی و سرقت بانک‌ها می‌شود. در قرارداد بیمه، شرکت بیمه متعهد می‌شود خسارت‌هایی که بر اثر سرقت به بیمه‌گزار وارد می‌شود را تحت پوشش قرار دهد. اکنون این سوال مطرح می‌شود که بیمه سرقت و آتش سوزی منزل چه پوشش‌ها و شرایطی دارد؟ پوشش‌های بیمه سرقت منزل بیمه سرقت منزل مسکونی سه نوع پوشش زیر را ارائه می‌دهد: خسارت اموالی که به سرقت می‌روند. خسارت اموالی که آسیب می‌بینند. خسارت اموالی که ارزش آن‌ها کاهش می‌یابد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله‌ی خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی مراجعه کنید و این مطلب را بخوانید. 1. پوشش اموال به سرقت رفته پس از وقوع سرقت، شرایط بیمه‌نامه و فهرست اموال تحت پوشش بررسی و پرونده‌ای تشکیل می‌شود. کارشناس بیمه بعد از ارزیابی‌های لازم، میزان خسارت واردشده را تایید می‌کند. سپس شرکت بیمه مطابق با سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه، خسارت اموال سرقت‌شده را به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند. 2. پوشش اموال آسیب دیده در صورتی که در هنگام ورود یا خروج سارق، خسارتی به بخش‌هایی از منزل وارد شود، شرکت بیمه مطابق با ارزش اموال و تا سقف تعهدات تعیین‌شده در بیمه‌نامه، خسارت را جبران خواهد کرد. 3. پوشش کاهش ارزش اموال اموالی که سارق به آن‌ها خسارت وارد می‌کند چنانچه قابل تعمیر باشند، تحت پوشش بیمه سرقت اثاثیه منزل قرار می‌گیرند و شرکت بیمه خسارت آن‌ها را پرداخت می‌کند. منظور از سرقت منزل با شکست حرز چیست؟ منظور از شکست حرز این است که سارق هنگام ورود به منزل با مانعی مواجه شود و آن را از میان بردارد و دست به سرقت بزند. نمونه‌های رایج سرقت با شکست حرز عبارت‌اند از: وارد شدن به منزل از راه‌های غیرعادی مانند استفاده از نردبان و شکستن شیشه باز کردن در ساختمان با استفاده از ابزارهای مختلف ورود به منزل با تهدید افراد سرقت در شب و وارد شدن از طریق پشت بام یا از روی دیوار در هر یک از این شرایط، شرکت بیمه متعهد است خسارت‌های شما را جبران نماید. قیمت بیمه سرقت منزل چقدر است؟ بیمه سرقت منزل به‌عنوان یک بیمه‌نامه مستقل ارائه نمی‌شود و همانطور که گفتیم، یکی از پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی است. به همین دلیل، عوامل متعددی بر تعیین قیمت این بیمه‌نامه تأثیر دارند، از جمله: ارزش و قیمت وسایل خانه: هرچه دارایی‌های داخل منزل گران‌قیمت‌تر باشند، حق بیمه به تناسب افزایش می‌یابد. سال ساخت ساختمان: ساختمان‌های قدیمی‌تر ممکن است به دلیل افزایش خطر سرقت و آسیب‌پذیری بیشتر، هزینه بیمه بالاتری داشته باشند. متراژ ساختمان: خانه‌های بزرگ‌تر معمولاً دارای وسایل بیشتری هستند که می‌تواند مبلغ بیمه را افزایش دهد. از آنجایی که بیمه سرقت و بیمه آتش‌سوزی منزل به‌طور همزمان ارائه می‌شوند، انتخاب یک بیمه‌نامه با پوشش‌های کامل و گسترده اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود هنگام خرید، بیمه آتش‌سوزی را همراه با پوشش شکست حرز انتخاب کنید تا در صورت ورود سارق به منزل از طریق تخریب قفل یا ایجاد شکستگی، خسارت‌های ناشی از سرقت نیز تحت پوشش قرار گیرند. نحوه دریافت خسارت در صورت سرقت از منزل شما به‌عنوان بیمه‌گزار، در صورت وقوع سرقت بایستی اقدامات زیر را برای دریافت خسارت انجام دهید: اطلاع‌رسانی به مراجع انتظامی: پس از وقوع سرقت، در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را به اداره آگاهی و کلانتری اطلاع دهبد. اعلام اولیه خسارت به شرکت بیمه: به‌صورت تلفنی یا شفاهی مبلغ تقریبی خسارت را به شرکت بیمه اطلاع دهید. ارائه لیست اموال مسروقه: ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام خسارت، فهرست دقیق و کاملی از اموال به‌سرقت‌رفته را به‌صورت کتبی به شرکت بیمه ارائه دهید. اطلاع‌رسانی‌های بعدی: در صورتی که پس از وقوع سرقت به اطلاعات جدیدی در خصوص حادثه دست پیدا کردید، بدون تأخیر مراتب را به شرکت بیمه اعلام کنید تا اقدامات لازم صورت گیرد. با رعایت این مراحل، روند دریافت خسارت بیمه‌ای تسریع شده و امکان جبران زیان‌های ناشی از سرقت به شکل بهتری فراهم می‌شود. مدارک لازم برای مطالبه خسارت سرقت از منزل برای مطالبه خسارت از شرکت بیمه لازم است مدارک زیر را در اسرع وقت آماده کنید و به شرکت بیمه تحویل دهید: اصل بیمه‌نامه گزارش پلیس در مورد سرقت گزارش بازدید کارشناس بیمه از محل سرقت و میزان خسارت وارده لیست اموال به‌سرقت‌رفته همراه با محاسبه مبلغ خسارت واردشده شرح سرقت انجام‌شده همراه با جزئیات به‌صورت کتبی موارد استثنا در بیمه سرقت منزل همیشه در بیمه‌نامه‌ها استثنا وجود دارد. در بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی و سرقت هم استثناهایی داریم که پیش از نهایی شدن بیمه‌نامه، بهتر است در مورد این موارد استثنا با شرکت بیمه به توافق برسید و در صورت نیاز حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. موارد استثنا را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید: البته گاهی بعضی موارد تحت هیچ شرایطی تحت پوشش بیمه سرقت قرار نمی‌گیرند. برای […]
ادامه
بیمه کارت سبز خودرو

بیمه کارت سبز؛ چگونه بیمه خودروی بین المللی بگیریم؟

تفاوتی ندارد با خودرو به محل کار می‌رویم یا مسافرت‌های طولانی؛ داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است، اما این بیمه صرفاً خسارت‌های ناشی از حوادث در داخل ایران را پوشش می‌دهد. حال فرض کنید می‌خواهیم با خودروی شخصی به یک کشور خارجی مانند عراق یا ترکیه سفر کنیم. در این صورت قطعاً به بیمه شخص ثالث خارج از کشور نیاز خواهیم داشت که در اصطلاح به آن بیمه کارت سبز می‌گویند. این بیمه از ما در برابر حوادث رانندگی در خارج از کشور محافظت می‌کند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم در مورد بیمه خودروی بین المللی صحبت کنیم. اگر قصد دارید مسافرت خارجی را با خودروی خودتان امتحان کنید، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید. بیمه کارت سبز چیست؟ بیمه کارت سبز خودرو معادل بین‌المللی بیمه شـخـص ثـالـث است و داشتن آن برای سفر به خارج از کشور با خودروی شخصی الزامی است. بیمه‌نامه شخص ثالثی که در داخل کشور تهیه می‌کنید، فقط در محدوده‌ی جغرافیایی ایران اعتبار دارد. اما اگر با خودروی خود به کشور دیگری سفر کنید، باید بیمه بین المللی خودرو را تهیه کنید تا در صورت تصادف یا بروز خسارت، تحت پوشش باشید. برای دریافت بیمه بین‌المللی خودرو داشتن بیمه شخص ثالث معتبر در ایران اجباری است. چنانچه هنوز بیمه شخص ثالث خود را تهیه نکرده‌اید، می‌توانید از طریق دکمه نسبت به مقایسه و خرید بهترین بیمه‌های شخص ثالث اقدام کنید. بیمه ثالث برای خارج از کشور در تمام کشورهای دنیا در دسترس نیست و کشورهای خاصی در مناطق جغرافیایی مشخص اصطلاحاً عضو کارت سبز هستند. چنانچه مقصد شما کشورهایی باشد که در آن‌ها بیمه ثالث بین المللی ارائه می‌شود، در صورت وقوع حادثه در آن کشورها، پوشش شخص ثالث را خواهید داشت و بیمه، درست همانند داخل کشور، خسارت‌های شما را پوشش می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید کشورهای عضو کارت سبز را مشاهده کنید: سیستم بین المللی کارت سبز چیست؟ سیستم بین‌المللی کارت سبز با هدف حمایت از زیان‌دیده‌های تصادفات جاده‌ای طراحی شد. این طرح بر اساس توصیه‌نامه شماره ۵ کمیته فرعی حمل‌ونقل جاده‌ای، که زیرمجموعه کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا است، در سال ۱۹۴۹ پایه‌گذاری شد. فعالیت رسمی این سیستم از سال ۱۹۵۳ آغاز شد و یکی از شروط اصلی عضویت در آن، تصویب قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث در کشور متقاضی بود. در حال حاضر ۴۸ کشور عضو این سیستم هستند که بیشتر آن‌ها در قاره اروپا قرار دارند. از میان این کشورها، آذربایجان و ترکیه دارای مرز مشترک با ایران هستند. ایران نیز در سال ۱۳۵۶ به این سیستم پیوست و از آن زمان بخشی از این شبکه بین‌المللی شده است. در نقاط مختلف جهان، بیمه‌هایی مشابه بیمه کارت سبز وجود دارند که پوشش‌های مشابهی را برای رانندگان فراهم می‌کنند. از جمله این بیمه‌ها می‌توان به کارت زرد و کارت قهوه‌ای در قاره آفریقا، کارت نارنجی ویژه کشورهای عربی، کارت آبی در منطقه آسه آن (ASEAN) و طرح کارت سفید اکو در منطقه اکو اشاره کرد. شرایط عضویت در سیستم کارت سبز برای عضویت در سیستم کارت سبز، کشور متقاضی باید دارای قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی وسایل نقلیه موتوری (Third-Party Liability Insurance) باشد. این شرط اساسی تضمین می‌کند که تمامی دارندگان خودرو در کشورهای عضو از پوشش بیمه‌ای کافی برخوردار هستند. کارت سبز توسط شرکت‌های بیمه‌ای صادر می‌شود که: بیمه‌نامه شخص ثالث را ارائه می‌دهند. عضو دفتر کارت سبز در کشور خود هستند. دفاتر کارت سبز و نقش آن‌ها دفاتر ملی کارت سبز در هر کشور عضو، مسئولیت مدیریت و رسیدگی به خسارات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری را بر عهده دارند. این دفاتر مطابق با قوانین ملی هر کشور عمل کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که خسارات وارده به درستی جبران شوند. در صورت وقوع تصادف با راننده‌ای خارجی که کارت سبز دارد، زیان‌دیدگان می‌توانند با مراجعه به دفتر کارت سبز کشور مربوطه، خسارات خود را جبران کنند. مدیریت و فروش بیمه کارت سبز از طریق دفاتر ملی هر کشور انجام می‌شود. دفتر مرکزی این سیستم در لندن واقع شده و بر فعالیت‌های بین‌المللی نظارت دارد. بیمه کارت سبز چه پوشش‌هایی را ارائه می‌دهد؟ همانطور که اشاره شد، بیمه کارت سبز همان بیمه شخص ثالث در مقیاس بین‌المللی است. بنابراین پوشش‌های این بیمه همان پوشش‌های بیمه‌ی ثالث است که شامل جبران خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث می‌شود. برای آشنایی بیشتر با پوشش‌های بیمه‌ی شخص ثالث، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید: چنانچه در یک کشور خارجی تصادف کنید و مقصر حادثه باشید، بیمه خودرو در خارج از کشور به کمک شما می‌آید و خسارت‌های مالی و جانی طرف زیان‌دیده را پرداخت می‌کند. البته ذکر دو نکته ضروری است و بهتر است قبل از اقدام برای تهیه بیمه خودرو برای خارج از کشور، این دو نکته را بدانید. اول اینکه بیمه کارت سبز مطابق با قوانین کشور محل وقوع حادثه عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد برای راننده مشکلی پیش بیاید. دفتر مرکزی کارت سبز هر سال تعهدات قانونی کشورهای عضو را اعلام می‌کند. دوم اینکه، این بیمه معمولاً خسارات واردشده به خودروی بیمه‌گزار را پوشش نمی‌دهد و فقط برای جبران خسارات اشخاص ثالث طراحی شده است! برای مثال، در ترکیه بیمه شخص ثالث (بیمه ترافیک) برای تمامی وسایل نقلیه اجباری است. هزینه بیمه شخص ثالث برای خودروهای چهار سیلندر برابر ۳۰ یورو است و شما با داشتن بیمه کارت سبز در کشور ترکیه تا ۳۶۰ هزار لیر پوشش جانی و تا ۳۶ هزار لیر پوشش مالی خواهید داشت. کدام شرکت بیمه کارت سبز صادر می‌کند؟ در ایران، تنها شرکت بیمه ایران (IRAN INSURANCE COMPANY) مجاز به صدور کارت سبز است و سایر شرکت‌ها این خدمات را ارائه نمی‌دهند. در تصویر زیر فرم بیمه کارت سبز شرکت بیمه ایران را می‌توانید مشاهده کنید: مدت زمان صدور و اعتبار بیمه بین المللی خودرو چقدر است؟ پس از ثبت درخواست و انجام مراحل مربوط به دریافت کارت سبز بیمه شخص ثالث، این بیمه‌نامه کمتر از یک هفته برای خودروی شما صادر می‌شود. پیش از اقدام حتماً اطمینان حاصل کنید که کشور مقصد عضو کشورهای تحت پوشش کارت سبز است. بیمه شخص ثالث بین‌المللی معمولاً ۱۵ روز اعتبار دارد. اگر مدت زمان سفر شما بیشتر از دو هفته است، می‌توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید و […]
ادامه
استعلام بیمه تکمیلی

استعلام بیمه تکمیلی | چگونگی استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی

استعلام بیمه تکمیلی بسیار حائز اهمیت است چرا که بیمه تکمیلی درمان نوعی بیمه است که برای جبران هزینه درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. با این بیمه می‌توان بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه‌گر اول مانند بیمه تأمین اجتماعی جبران نمی‌شود را توسط آن پوشش داد. بیمه تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل و به‌صورت اختیاری آن را تهیه کنند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ به چگونگی استعلام بیمه تکمیلی خدمات درمانی و استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی پرداختیم. با ما همراه باشید. چگونه استعلام بیمه تکمیلی بگیریم؟ بیمه تکمیلی از آن دسته از بیمه‌هایی است که افراد می‌توانند آن را به صورت انفرادی یا گروهی خریداری کنند. این بیمه تکمیلی توسط شرکت‌های متفاوتی صادر می‌شود، اما این احتمال وجود دارد که برخی از بیمه‌نامه‌ها اعتبار نداشته باشند و با مراجعه به مراکز درمانی، متوجه پایان اعتبار بیمه تکمیلی خود‌ شوید. برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است پیش از استفاده از خدمات بیمه تکمیلی، از اعتبار آن مطمئن شوید. به همین علت سایت استعلام بیمه تکمیلی توسط بیمه مرکزی راه‌اندازی شد. چگونگی استعلام بیمه تکمیلی از دو روش انجام می‌شود که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم: 1- پیگیری وضعیت بیمه تکمیلی با کد ملی در سامانه بیمه مرکزی سامانه بیمه مرکزی طراحی شد‌ه است تا بیمه‌شدگان بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب شرکت‌های بیمه، بتوانند اقدام به تمدید اعتبار بیمه تکمیلی خود کنند و از کد استـعلام بیمه‌تکمیلی و جزئیات آن مطلع شوند. پیگیری وضعیت بیمه در این سایت کاملا رایگان انجام می‌شود و برای عموم مردم آزاد است. طریقه استعلام بیمه تکمیلی از سایت بیمه مرکزی به شرح زیر است: ورود به سایت centinsure.ir ورود به منوی خدمات الکترونیک کلیک در بخش سوابق بیمه ای ورود به قسمت ثبت استعلام جدید در این روش تمامی افراد با هر بیمه تکمیلی از هر شرکت بیمه‌ای می‌توانند اقدام به استعلام بیمه تکمیلی گروهی کنند. بیمه مرکزی تمامی اطلاعات مربوط به بیمه‌های تکمیلی با کد ملی، برای هر یک از افراد ثبت کرده است و تمامی افراد می توانند با مراجعه غیرحضوری به سایت سازمان بیمه مرکزی، مراحل پیگیری وضعیت بیمه را انجام دهند. به این نکته توجه کنید که با وارد کردن اطلاعات هویتی مانند کد ملی، شماره تلفن همراه، سال تولد و… در قسمت گواهی سوابق بیمه‌نامه‌ها می‌توان پیگیری وضعیت تمامی بیمه‌های ثبت شد‌ه فرد را مشاهده کرد (کد ملی و شماره تلفن همراه باید با یکدیگر منطبق باشند و به نام فرد باشد.) بعد از تایید تمامی موارد، پیامکی حاوی کد تایید ارسال می‌شود و پس از گذشت زمان کوتاهی سیستم به طور خودکار پیغامی با عنوان “پیگیری وضعیت بیمه شما با موفقیت ثبت شد‌ه است” به شما نمایش داد‌ه می‌شود. نحوه پیگیری وضعیت بیمه از بیمه مرکزی چگونه است؟ چطور بفهمیم بیمه تکمیلی داریم؟ به سادگی تنها پس از گذشت چند دقیقه از درخواست استعلام، باری دیگر وارد سایت بیمه مرکزی شوید و از قسمت استعلام بیمه مرکزی این بار گزینه پیگیری استعلام را انتخاب کنید و با وارد کردن کد ملی و کد استعلام بیمه تکمیلی (همان کد پیگیری که سیستم به صورت پیامکی ارسال کرده است) اقدام به پیگیری آن کنید. در نهایت با کلیک بر گزینه دریافت نتیجه استعلام بیمه‌نامه، فایل pdf آن را دانلود کنید. 2- چگونگی استعلام بیمه تکمیلی در پورتال شرکت بیمه روش دوم استـعلا‌م قیمت بیمه‌ تکمیلی، مراجعه به وبسایت رسمی شرکت بیمه است. نحوه پیگیری وضعیت بیمه در سایت‌های رسمی مراحل یکسانی دارند اما در برخی مراحل عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه نحوه پیگیری وضعیت بیمه هریک از شرکت‌های بیمه را شرح می‌دهیم. طریقه استعلام بیمه تکمیلی از انواع شرکت های بیمه استعلام بیمه تکمیلی دانا با کد ملی با مراجعه به سایت پرتال مشتریان بیمه دانا با کامل کردن نام کاربری, کد ملی ده رقمی و کلمه عبور پیش فرض, سال تولد به صورت چهار رقمی می‌توان وارد پنل شد. اگر پرسنل آموزش و پرورش باشید، رمز عبور پیش فرض همان کد پرسنلی می‌باشد. در صورتیکه نتوانستید وارد پنل شوید از گزینه ارسال پیام می‌توانید وارد سامانه شوید. استعلام بیمه تکمیلی کوثر با کد ملی پورتال این بیمه تکمیلی همانند هر بیمه تکمیلی دیگر امکان خرید اینترنتی بیمه نامه را فراهم کرده است. برای خرید این بیمه نامه باید مراحل زیر را انجام دهید: به سایت einsure.kins.ir مراجعه کنید. با وارد کردن کدملی و تلفن همراه خود وارد “سامانه کوثر من” شوید. از قسمت بیمه‌نامه‌های من می‌توان سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کرد. در ادامه، می توان در بخش استعلام وصول بیمه نامه، برای پیگیری وضعیت بیمه درمانی خود اقدام کنید. استعلام بیمه تکمیلی البرز با کد ملی با مراجعه به سایت شرکت بیمه البرز می‌توان برای استعلام انواع بیمه‌ها با استفاده از کد ملی اقدام کرد. در ادامه به مراحل پیگیری وضعیت بیمه از البرز می‌پردازیم: ابتدا وارد سایت سایت alborzinsurance.ir شوید. از قسمت بالایی صفحه وارد گزینه اسنعلام و پرداخت شوید. سپس وارد قسمت استعلام کد بیمه شد‌ه شوید. در نهایت کد ملی بیمه‌شده و شماره موبایل خود و همچنین زمان شروع و پایان اعتبار بیمه را وارد کنید. پس از انجام مراحل بالا، فرآیند پیگیری وضعیت بیمه در سایت البرز به پایان میرسد. استعلام بیمه تکمیلی آسیا با کد ملی مراحل پیگیری وضعیت این بیمه همانند دیگر شرکت‌های بیمه، به شرح زیر است: وارد سایت بیمه آسیا به نشانی bimehasia.com‌ می‌شوید.  قسمت خدمات الکترونیک در بالای سایت را انتخاب کنید. وارد گزینه استعلام‌ها شوید. پس از ورود به پنل خود (شماره همراه را به طور صحیح وارد کنید زیرا تمامی پیامک‌ها به این شماره ارسال می‌شود) نام کاربری در این شرکت بیمه به هیچ عنوان قابل تغییر نمی‌باشد. در نهایت از قسمت استعلام هزینه‌های درمانی، استعلام خود را تکمیل کنید. استعلام بیمه تکمیلی معلم با کد ملی برای پیگیری وضعیت بیمه درمان ابتدا باید وارد وبسایت بیمه معلم شد. برای این کار مراحل زیر نیاز است: از قسمت انواع بیمه‌نامه‌ها، بیمه درمان را انتخاب کنید. از بالای صفحه، وارد خدمات الکترونیک شوید. در این قسمت می‌توان استعلام خسارت درمان و وضعیت بیمه‌نامه را مشاهده کرد. کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. با وارد کردن کد […]
ادامه
بهترین بیمه مسافرتی برای دبی

بهترین بیمه مسافرتی برای دبی کدام است؟

بهترین بیمه مسافرتی برای دبی را پیش از سفر به امارت باید شناخت. این بیمه مسافرتی اجباری نیست، اما در مواقع ضروری مانند بیماری، گم شدن بار، تأخیر در پرواز یا حوادث غیرمترقبه از مسافر حمایت مالی می‌کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بیمه مسافرتی برای دبی و هزینه آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه مسافرتی برای دبی به چه منظور است؟ همواره سفر به امارات یک تجربه هیجان‌انگیز و تاریخی است که با چالش‌هایی همراه است. یکی از این مشکلات که برای مسافران با هر سن و سالی پیش می‌آید، گرمازدگی است. در این مواقع توریست‌های این کشور در شهرهای دبی، ابوظبی، شارجه، العین، عجمان، راس‌الخیمه، فجیره، ام‌القیون و خور، مجبور به مراجعه به مراکز درمانی می‌شوند که هزینه بالایی دارد. به همین علت در این مواقع بیمه مسافرتی به کمک مسافران می‌آید و بیشتر هزینه‌های درمان را جبران می‌کند. با وجود داشتن بهترین بیمه مسافرتی برای دبی، دیگر احساس تنهایی نکیند، این بیمه مسافرتی همواره همراه مسافران است. برای دریافت بیمه مسافرتی برای دبی میتوان از کاریزما بیمه اقدام به خرید انواع بیمه مسافرتی کرد. آیا برای سفر به دبی بیمه مسافرتی لازم است؟ خیر، از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲، داشتن بیمه مسافرتی برای ورود به دبی الزامی نیست؛ با این حال، توصیه می‌شود برای پوشش هزینه‌های احتمالی، بیمه مسافرتی تهیه شود. هزینه‌های خدمات درمانی در دبی بسیار بالاست که این بیمه مسافرتی هزینه‌های درمانی را پوشش داده و از تحمیل هزینه‌های غیرمنتظره برای مسافر جلوگیری می‌کند. مدت بیمه مسافرتی برای دبی چقدر است؟ اعتبار بیمه مسافرتی برای دبی از تاریخ خروج از کشور شروع می‌شود. این بیمه نامه‌ها می‌توانند در بازه‌های زمانی هفتگی از یک هفته تا یک ساله اعتبار داشته باشند؛ در حالت کلی تا 92 روز متوالی اعتبار دارد. اعتبار بیمه مسافرتی برای بیش از 3 ماه، به این صورت است که باید حداکثر هر 92 روز یک بار به کشور بازگشت و در صورت تمایل دوباره به دبی سفر کرد. پوشش های بیمه مسافرتی برای دبی همانطور که در مقاله “بیمه مسافرتی چیست” گفتیم؛ این بیمه نامه، طیف گسترده‌ای از پوشش‌ها را شامل می‌شود که به فرد کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره، با خیالی آسوده به سفر خود ادامه داد. شرکت‌های بیمه، طرح‌های مختلفی با سقف پرداخت‌ و پوشش‌های متنوع برای بیمه مسافرتی امارات ارائه می‌دهند. در ادامه با برخی از پوشش‌های پایه که در اکثر شرکت‌های بیمه پشتیبانی می‌شود آشنا خواهیم شد. خسارات زیر تحت پوشش بیمه مسافرتی برای دبی هستند: جبران هزینه خدمات پزشکی و درمانی جبران هزینه دندانپزشکی فوری هزینه‌ برگرداندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده هزینه ‌برگرداندن کودک بی‌سرپرست در صورت فوت فرد بیمه‌شده پوشش اتفاق‌های احتمالی برای بار مسافر پوشش لغو سفر جبران خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما جبران تأخیر در آغاز سفر پرداخت و جبران هزینه‌ گم شدن مدارک هویتی هزینه‌ انتقال فوری اعضای درجه یک خانواده بیمه‌شده پرداخت هزینه بازگشت به مبدا در صورت فوت اقوام فرد بیمه‌شده جبران هزینه‌‌های مرتبط با مسائل حقوقی پرداخت هزینه‌ اضطراری برای تحویل دارو انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده در صورت مفقود شدن یا سرقت پول نقد فرد بیمه‌شده، شرکت بیمه مبلغ معادل آن را که فرد به شرکت سپرده است را برای او ارسال می‌کند. برخی شرکت‌های بیمه‌گر ممکن است پوشش‌های متنوع‌تر و سقف پرداخت خسارت متفاوتی داشته باشند. در هنگام انتخاب بیمه مسافرتی حتماً به این نکته دقت کنید. برای دریافت انواع بیمه مسافرتی می‌توان از کاریزما بیمه اقدام به خرید کرد و پوشش‌های هر یک را با یکدیگر مقایسه و در نهایت اقدام به خرید کرد. برای دریافت بیمه مسافرتی خارجی بر روی دکمه زیر کلیک کنید. بیمه مسافرتی برای دبی چه مواردی را پوشش میدهد؟ بهترین بیمه مسافرتی برای دبی در کنار خدمات و مزایایی که دارد، مواردی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد که به شرح زیر هستند: جبران خسارت به بیمه‌شدگان با اقامت بیش از 92 روز متوالی درمان بیماری‌های روانی، اختلالات مشاعر یا درمان این نوع از بیماری‌ها خسارت‌های ناشی از حملات تروریستی، جنگ، آشوب و مشارکت بیمه‌گزار در اقدامات جنایی یا اقدامات نیروهای مسلح هنگام صلح آسیب ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله خسارت‌های ناشی از تشعشعات مواد هسته‌ای و رادیواکتیو صدمات ناشی از شغل‌های پرخطر خسارات ناشی از مشارکت بیمه‌گزار در شرط‌‌بندی یا دعوا (به استثناء دفاع از خود) خسارات ناشی از بی توجهی یا بی احتیاطی جدی بیمه‌گزار صدمات یا مرگ ناشی از خودکشی هزینه‌های درمانی بیماری‌هایی سابق بیمه‌گزار قبل از شروع اعتبار بیمه‌نامه صدمات ناشی از شرکت کردن یا تمرین بیمه‌گزار در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی زیر نظر هر فدراسیونی جبران هزینه خسارت برای افراد مقیم دائم و دانشجویان خارج از کشور خسارات ناشی از حضور بیمه‌گزار در اقدامات عرفا خطرناک مانند موتورسواری، مشت‌زنی و غیره استفاده از وسایل غیر معمول حمل‌ونقل برای سفر هزینه اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون مشکلات ناشی از اپیدمی بیماری‌ها در سراسر جهان اقدامات توانبخشی و وسایل مربوط به آن مانند عصا و عینک هزینه زایمان در خلال سه ماه مانده به موعد زایمان و سقط جنین اختیاری صدمات ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر و داروهای بدون نسخه پزشک پیگیری و پرداخت هزینه‌های مسائل حقوقی در امارات اگر فردی در سفر به دبی با مشکلات حقوقی مواجه شود و به یک وکیل یا حقوقدان نیاز داشته باشد، می‌تواند از خدمات حقوقی شرکت‌های کمک رسان وابسته به شرکتی که از آن بیمه نامه مسافرتی دبی را خریداری‌کرده‌ استفاده کند. این شرکت‌ها خدماتی مانند پیگیری و پرداخت هزینه‌های مربوط به مسائل حقوقی را پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارک شناسایی در امارات، شرکت‌های کمک‌رسان هزینه‌های لازم برای صدور المثنی را تا سقف مبلغ مشخص بر عهده می‌گیرند. هزینه بیمه مسافرتی دبی چقدر است؟ عوامل متعددی بر میزان هزینه بیمه مسافرتی دبی تاثیرگذار است. در حال حاضر تعرفه ثابت و مشخصی برای بیمه مسافرتی امارات وجود ندارد. به طور کلی موارد زیر هزینه بیمه مسافرتی امارات را تعیین می‌کنند: سن مسافر میزان پوشش‌های بیمه سقف تعهدات مالی شرکت بیمه مدت زمان اقامت هرچه سن فرد بیمه‌شده و مدت اقامت بیشتر باشد، بیمه‌شده باید مبلغ بیشتری برای خرید بیمه مسافرتی برای دبی پرداخت کند. لازم به ذکر […]
ادامه
بیمه تکمیلی انفرادی چیست

بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ + شرایط دریافت بیمه درمان انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی چیست و جدول تعرفه بیمه تکمیلی انفرادی به چه صورت است؟ بیمه تکمیلی به صورت انفرادی، یک نوع بیمه درمان تکمیلی است که به صورت جداگانه و برای هر فرد خاص ارائه می‌شود. این بیمه، منجر به کاهش بار مالی درمان و ارائه خدمات پزشکی گسترده‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود. لذا افرادِ دارای بیمه های انفرادی تکمیلی از تمامی پوشش‌های جامع پزشکی همچون ویزیت پزشکان متخصص، آزمایشات تشخیصی، بستری در بیمارستان، جراحی‌ها، داروها و سایر خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به شرایط بیمه تکمیلی به صورت انفرادی می‌پردازیم. در ادامه با همراه باشید. بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ اغلب افراد به منظور کاهش هزینه‌های درمانی خود از بیمـه تکمیلی استفاده می‌کنند. همانطور که در مقاله بیمه چیست گفتیم، بیمـه تکمیلی هم مانند بیمه، انواع مختلفی داشته و هر نوع از آن مخصوص افراد خاصی است. افرادی که قصد خرید بیمه تکمیلـی برای اعضای خانواده خود نیز دارند، بیمه تکمیلی گروهی را انتخاب می‌کنند. اما کسانی‌که می‌خواهند تنها خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند، یکی از بیمه تکمیلی‌های انفرادی را برای خود برمی‌گزینند. شرایط بیمه تکمیلی انفرادی برای طیف گسترده‌ای از افراد مناسب است که عمده آنها اشخاص دارای مشاغل آزاد، فریلنسرها و زنان خانه دار هستند. در واقع، افرادی که امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی از ارگان یا سازمان خاصی را ندارند، به سادگی می‌توانند خود را بیمـه تکمیلی انفـرادی کنند و از پوشش‌های این بیمه‌نامه استفاده نمایند. شرایط بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ در حالت کلی، دریافت بیمـه تکمیلی انفرادی بسیار ساده بوده و شرایط خاصی ندارد. بنابراین، قریب به اکثر افراد می‌توانند، با طی کردن مراحل زیر، به سادگی اقدام به خرید بیمه‌نامه درمان انفرادی کنند. اگرچه هر یک از شرکت‌های بیمه برخی شرایط عمومی برای خود دارند، اما عموما برای ثبت نام جهت بیمه تکمیلی انفرادی کافیست شرایط زیر را دارا باشید: به سن قانونی رسید‌ه باشید. درخواست خرید بیمه‌نامه از سایت مورد نظر را دهید. فرم‌های مورد نیاز برای دریافت بیمه نامه را پر کنید و در صورت نیاز، آزمایشات و معاینات پزشکی لازم را در انجام دهید. پرسشنامه سلامت و اطلاعات شخصی مورد نیاز را در سایت مربوطه پر کنید و درخواست خود برای خرید را نهایی کنید. حق بیمه تعیین شد‌ه را به صورت یکجا یا برابر شرایط خصوصی بیمه‌نامه پرداخت نمایید. چگونه بیمه تکمیلی انفرادی شویم؟ همانطور که در بالا گفتیم، تمام افراد (به استثنای افراد زیر 18 سال و بالای 70 سال) می‌توانند به راحتی با طی مراحلی ساده و آسان خود را به صورت انفرادی بیمه تکمیلـی نمایند. اگر قصد خرید بیمه درمان انفرادی از سایت کاریزما را دارید، باید مراحل ساده‌ی زیر را طی نمایید: مراجعه به سایت کاریزما بیمه انتخاب نوع بیمه‌نامه تکمیل فرم درخواستی و درج اطلاعات شخصی انتخاب بیمه پایه و پوشش‌های درخواستی انتخاب سابقه عدم خسارت (به منظور محاسبه دقیق‌تر قیمت تکمیلی انفرادی و اخذ تخفیف) وارد کردن کد تخفیف کاریزما بیمه پرداخت حق بیمه تکمیلی انفرادی خرید بیمه تکمیلی به صورت انفرادی از کاریزما بیمه پس از اینکه مراحل فوق را طی کردید، در سریعترین زمان ممکن بیمه‌نامه صادر و برای شما ارسال خواهد شد. در سایت کاریزما بیمه می‌توانید انواع بیمه تکمیلی را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید. مراحل خرید بیمه تکمیلی از کاریزما بیمه به صورت زیر است: انتخاب بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی و سپس واردکردن اطلاعات اولیه از جمله سن بیمه شده و نام بیمه پایه مقایسه قیمت‌ها، پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف و خریداری بهترین گزینه تکمیل اطلاعات بیمه‌گذار و بیمه شده پرداخت نهایی جهت صدور بیمه‌نامه برای ثبت نام جهت بیمه تکمیلی انفرادی از طریق کاریزمابیمه، دکمه زیر را کلیک کنید: مدارک لازم برای خرید بیمه درمان از کاریزما بیمه تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه تصویر اصل کارت ملی تصویر صفحه اول دفترچه بیمه بیمه های تکمیلی انفرادی کدامند؟ بیمـه تکمیلی‌های انفرادی به آن دسته از بیمه‌نامه‌های تکمیلـی اطلاق می‌شود که بیمه‌شده خود به تنهایی می‌تواند از پوشش‌های مندرج در بیمه‌نامه استفاده نماید. به طوریکه اعضای خانواده وی تحت پوشش نبود‌ه و قادر به دریافت خسارت از بیمه‌گر نخواهند بود. در مقاله‌ای جدا تحت عنوان ” بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ + پاسخ به تمام سوالات شما ” تمامی پوشش‌ها و مزایای بیمه تکمیلی خانواده را گفته‌ایم. هریک از شرکت‌های بیمه پوشش‌های خاصی را برای بیمـه درمان انفرادی تعیین کرد‌ه‌اند که لازم است افراد قبل از خرید به آنها توجه نمایند. با این حال، عمده شرکت‌های بیمه پوشش های زیر را برای بیمـه تکمیلـی انفرادی ارائه می‌دهند: جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه اول و دوم و سوم پرداخت هزینه آمبولانس شهری و غیرشهری بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان و نازایی پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی بیمه تکمیلی انفرادی دندانپزشکی پرداخت هزینه خدمات توانبخشی پرداخت هزینه عینک و سمعک پرداخت هزینه‌های جراحی سرپایی جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی خاص پرداخت هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان پرداخت هزینه ویزیت پزشک، دارو و خدمات اورژانس پرداخت هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم (تار دیدن تصاویر) چه بیمه هایی بیمه تکمیلی انفرادی دارند؟ عموما اغلب شرکت‌های بیمه، انواع بیمه درمان انفرادی، گروهی و خانواده را ارائه می‌دهند. تنها تفاوت بیمه‌های انفرادی تکمیلی در حق بیمه و پوشش‌های آنهاست که لازم است قبل از خرید حتما نسبت به مقایسه آنها با سایر شرکت‌های بیمه اقدام نموده و در نهایت بهترین بیمه‌نامه را با قیمتی مقرون به صرفه برای خود انتخاب نمایید. در حال حاضر کاریزما بیمه، ارائه‌دهنده بیمه درمان انفرادی از شرکت‌های بیمه دی، تعاون و سامان بوده که هریک در طرح‌های ویژه‌ای به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. برای مشاهده و مقایسه انواع بیمه تکمیلی انفرادی از طریق کاریزما بیمه، دکمه زیر را کلیک کنید: قیمت بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ عموما قیمت بیمـه تکمیلی انفرادی با توجه به پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌نامه شما تعیین می‌شود. بدین معنی که هرچه سقف تعهدات بیمه‌نامه بیشتر باشد، قیمت بیمه‌نامه شما نیز بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت بیمه تکمیلی انفرادی از بیمه تکمیلی گروهی بیشتر بود‌ه و حق بیمـه آن با توجه به تعهدات بیمه‌گر محاسبه و تعیین می‌شود. مدت زمان انتظار بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ در اغلب موارد، شرکت‌های بیمه به منظور جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی و تضمین اینکه بیمه‌گذار برای دریافت پوشش بیمه‌ای اقدام […]
ادامه
پوشش نوسان قیمت بیمه بدنه خودرو

پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه چیست و چرا اهمیت دارد؟

امروزه در کشور ایران، نوسانات قیمت در بازار خودرو به امری عادی تبدیل شد‌ه است. در چنین شرایطی، صاحبان خودرو برای حفظ سرمایه خود به دنبال راهکارهایی از جمله استفاده از پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه هستند. پوشش نوسانات قیمت در بیمه بدنه، که به عنوان پوشش افزایش ارزش خودرو نیز شناخته می‌شود، ابزاری برای جبران افزایش قیمت خودرو در زمان وقوع حادثه است. این پوشش، علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو، به شما کمک می‌کند تا بتوانید خودروی خود را با قیمت روز تعمیر یا تعویض کنید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه پرداختـه و جزئیات آن را بررسی می‌کنیم. پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه چیست؟ مهم‌ترین ملاک برای تعیین مبلغ حق بیمه در بیمه‌های بدنه، قیمت خودرو است. یعنی با افزایش قیمت خودرو در بیمه بدنه، حق بیمه افزایش یا‌فته و هر چه قیمت خودرو کمتر باشد، مبلغ حق بیمه نیز کاهش خواهد یافت. همچنین ملاک پرداخت خسارت توسط بیمه‌گر، قیمتی است که برای خودرو در بیمه‌نامه بدنه لحاظ شد‌ه است. لذا در صورت افزایش قیمت خودرو پس از خرید بیمه بدنه، جبران هرگونه خسارتی که به خودرو وارد گردد، براساس مبلغ ثبت شد‌ه در بیمه‌نامه خواهد بود. برای مثال، در صورتی که در زمان خرید بیمه بدنه، ارزش خودرو ۵۰۰ میلیون تومان بوده و طی چند ماه، ارزش آن به ۶۰۰ میلیون تومان برسد. شرکت بیمه جبران خسارت وا‌رده به خودرو را بر اساس مبلغ ثبت شد‌ه در بیمه‌نامه، یعنی همان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند، نه قیمت روز آن.  اما اگر پوشش نوسانات قیمت خریداری شد‌‌‌ه باشد، بیمه بد‌نه ارزش ماشین را بیشتر از مبلغی که در بیمه‌نامه ثبت شد‌ه در نظر می‌گیرد و با توجه به آن، خسارت بیشتری نیز پرداخت می‌کند. یعنی خسارات دریافتی با توجه به قیمتی که به ارزش ماشین اضافه شد‌‌ه است، محاسبه می‌شود. اهمیت پوشش نوسانات قیمت بیمه بدنه همان‌طور که گفتـه شد، میزان خسارت پرداختی در بیمه بدنه، بر اساس ارزشی که برای خودرو در بیمه‌نامه ثبت شد‌ه است، تعیین می‌شود. بنابراین در زمان‌هایی که قیمت خودرو نوسانات زیادی دارد یا خودروی مدنظر جزو خودروهای لوکس به‌شمار می‌آید و تغییرات قیمت مشهودی خواهد داشت، این پوشش اهمیت زیادی پیدا می‌کند. چرا که در صورت افزایش قیمت خودرو، امکان دریافت خسارت را بر اساس قیمت روز خودرو از شرکت بیمه خواهید داشت. مزایای استفاده از پوشش نوسان قیمت جبران ضرر و زیان ناشی از افزایش قیمت خودرو: این پوشش به شما کمک می‌کند تا در صورت وقوع حادثه، بتوانید خودروی خود را با قیمت روز تعمیر یا تعویض کنید. حفظ ارزش سرمایه: این پوشش از ارزش سرمایه شما در برابر نوسانات بازار محافظت می‌کند. کاهش نگرانی و اضطراب: با وجود این پوشش، شما می‌توانید با خیالی آسوده‌تر رانندگی کنید و نگرانی کمتری در مورد نوسانات قیمت خودرو داشته باشید. نحوه محاسبه حق بیمه پوشش نوسانات قیمت حق بیمه این پوشش، به عوامل مختلفی از جمله میزان افزایش ارزش خودرو، نوع خودرو، سال ساخت و ارزش فعلی خودرو بستگی دارد. به طور کلی، هر چه میزان افزایش ارزش خودرو بیشتر باشد، حق بیمه این پوشش نیز بیشتر خواهد بود. سقف پوشش نوسان قیمت خودرو چقدر است؟ سقف تعهد این پوشش در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است و معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد ارزش روز خودرو در زمان صدور بیمه‌نامه را شامل می‌شود.  نحوه ارزش‌گذاری خودرو در پوشش نوسـا‌ن قیمت بیمه بد‌‍نه تعین ارزش خودرو برای ثبت شدن در بیمه نامه بدنه، توسط دارنده آن و در روز صدور بیمه‌نامه انجام می‌شود. اما در زمان بروز حاد‌ثه، کارشناس شرکت بیمه، قیمت روز خودرو را (همان روزی که خسارت اتفاق افتاد‌ه است) تعیین می‌کند. مبنای کار کارشناس، میانگین قیمت خودروی مشابه در وب‌سایت‌های معروف فروش خودرو است. برای یا‌فتن قیمت روز خودروی خود، می‌توانید به وب‌سایت‌های خرید و فروش خودرو مراجعه کرده و قیمت خودروهای مشابه خود را جست‌وجو کنید. نحوه پرداخت در پوشش نوسان قیمـت برآورد و دریافت خسارت برای افرادی که پوشش نوسان قیمت برای بیمه بدنه خودرو خریداری کرده‌اند، به این صورت است که پس از بروز حادثه و اقدام برای دریافت خسارت، ارزش خودرو مجددا و باتوجه‌به قیمت بازار بررسی می‌شود. درواقع، ملاک پرداخت خسارت بیمه بدنه، قیمت روز ماشین خواهد بود و افت قیمت براساس ارزش واقعی و روز خودرو برآورد می‌شود. نکات مهم در مورد پوشش نوسا‌نـا‌ت قیمت این پوشش، جزو پوشش‌های اضافی بیمه بدنه است و به صورت اختیاری ارائه می‌شود. میزان تعهد شرکت بیمه در این پوشش، در بیمه‌نامه‌های مختلف متفاوت است. در برخی از بیمه‌نامه‌ها، فقط خسارت‌های کلی تحت پوشش این پوشش قرار می‌گیرند. برای بهره‌مندی از این پوشش، قیمت خودروی شما در زمان صدور بیمه‌نامه باید به قیمت واقعی روز بازار ثبت شد‌ه باشد. برای بهره‌مندی از پوشش نوسانات قیمت در خسارات کلی، باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که این پوشش را برای موارد کلی نیز ارائه می‌دهد. جمع‌بندی پوشش نوسان قیمت یکی از پوشش‌های اختیاری در بیمه بدنه است که در زمان‌هایی که نوسان قیمت خودرو زیاد است و در کشورهای تورمی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. از طریق این پوشش، حتی با افزایش قیمت خودرو، در صورت ایجاد خسارت، می‌توانید جبران آن را متناسب با قیمت روز خودرو دریافت کنید.
ادامه
ایاب و ذهاب در بیمه بدنه

ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟ + نحوه محاسبه آن

با وجود اختیاری بودن بیمه بدنه، پوشش‌های اصلی و اضافی آن مانند پوشش ایاب ذهاب در بیمه بدنه، همه مالکان خودرو را ترغیب به خرید آن می‌کند. با توجه به افزایش استفاده از خودرو و قیمت قطعات و لوازم آن، یکی از نیازهای اصلی مردم شده‌است. همانطور که گفتیم یکی از پوشش‌های جذاب آن، ایاب و ذهاب در بیمه بدنه است که در ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ به معرفی کاربرد این پوشش و میزان هزینه ایاب و ذهاب می‌پردازیم. با ما همراه باشید. ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که اساسا ”بیمه بدنه چیست و چرا باید آن را تهیه کنیم؟ بیمه بدنه به علت افزایش روز افزون خودرو و قطعات آن، با وجود اینکه الزامی در خرید آن نیست ولی یکی از اصلی‌ترین بیمه‌هایی است که هر کسی می‌تواند آن را تهیه کند. شرکت بیمه در قبال سقف تعهد مقرر، ملزم به پرداخت خسارت به فرد بیمه‌شده است. ایاب و ذهاب همانطور که از اسم آن پیداست یک کلمه عربی است که در فارسی به معنای رفت و آمد است. اینکه چه زمان از وسیله ایاب و ذهاب استفاده شود کاملا به توافق طرفین بستگی دارد. گاهی برای برای انجام این کار، با دریافت هزینه جداگانه، مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌شود. ایاب و ذهاب در بیمه بدنه یکی از انواع پوشش‌هایی است که با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان آن را خریداری کرد. پوشش ایاب و ذهاب کاملا اختیاری است و می‌توان، هنگام صدور بیمه نامه آن را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که انتخاب این پوشش تغییر چشمگیری در میزان حق بیمه ندارد. در مقاله ”پوشش های بیمه بدنه” به طور کامل در مورد پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه صحبت کردیم. برای پیشگیری از هزینه‌های احتمالی و خسارت‌های واردشده به خودرو حتما بیمه بدنه خریداری کنید تا با اطمینان بیشتری رانندگی کنید و از خودرو خود استفاده کنید. از سایت کاریزما بیمه می‌توانید بهترین بیمه‌های بدنه را مقایسه و خریداری کنید. منظور از ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟ پوشش ایاب ذهاب بیمه بدنه به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و به علت غیرقابل استفاده شدن ماشین بعد از وقوع حادثه پرداخت می‌شود. به عنوان مثال اگر بعد از تصادف و حادثه‌ای، خودرویی دچار خطرات جدی آتش سوزی، تصادف، نقص فنی و غیره شود. به مدت زمانی که ماشین در تعمیرگاه باشد هزینه پرداخت می‌شود که این هزینه به ازای کرایه رفت و آمد با تاکسی و آژانس می‌باشد. نحوه محاسبه هزینه ایاب و ذهاب شاید برای شما سوال پیش بیاید که هزینه ایاب و ذهاب بیمه بدنه چگونه محاسبه می‌شود. البته این هزینه در شرکت‌های مختلف بیمه، کمی متفاوت است. هزینه ایاب و ذهاب به صورت روزانه پرداخت می‌شود و تا حداکثر 30 روز را پوشش می‌دهد. البته برخی از شرکت‌های بیمه زمانی کمتر از این را پرداخت می‌کنند و چند روز را به عنوان فرانشیز در نظر می‌گیرند. نحوه محاسبه آن به دو صورت است: در حالت اول شرکت بیمه درصدی از ارزش خودرو زمانی که بیمه‌شده را در نظر می‌گیرد؛ به عنوان مثال 0.3 درصد ارزش خودرو در حالت دوم شرکت بیمه مقدار معینی را تعیین می‌کند؛ به عنوان مثال روزی 20 هزار تومان تا مدت مشخص 30 روز یا کمتر چگونه از پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه استفاده کنیم؟ خسارتی که به یک خودرو وارد می‌شود به دو دسته خسارت جزئی یا خسارت کلی تقسیم می‌شوند در ادامه به توضیح هر کدام از این خسارات و نحوه جبران خسارت توسط شرکت‌های بیمه می‌پردازیم: خسارت کلی در پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه خسارات کلی زمانی انجام می‌شود که خودرو دچار خسارت جبران ناپذیر شود مانند سرقت خودرو که بیش از 60 روز به وقوع بپیوند یا خسارت وارده به خودرو بیش از سه چهارم ارزش اتومبیل در زمان حادثه باشد. به این صورت که ارزش اسقاطی و بازیافتی خودرو از میزان بیمه و ارزش خودرو کسر می‌شود؛ سپس هزینه حمل اتومبیل به آن اضافه می‌شود (به این شرط که از کل ارزش خودرو بیمه‌شده بیشتر نشود). پس از آن که هزینه خسارت کلی به مشتری پرداخت شود، قرارداد بیمه تمام می‌شود؛ اما در صورتی که مدت قرارداد بیشتر از یک سال باشد میزان حق بیمه باقیمانده تا تاریخ سررسید به مشتری برگردانده می‌شود. برای پیشگیری از هزینه‌های وارد شده به خودرو ، حتما اقدام به خرید بیمه بدنه کنید. کاریزما بیمه این امکان را در اختیار افراد قرار دادهاست تا انواع بیمه را با پوشش‌ها مقایسه و بهترین انتخاب را انجام دهند. بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صورت آنلاین و آسان بیمه بدنه خودرو خود را انجام دهید. ارزش بازیافتی خودرو توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود. فرض کنید شما به عنوان مالک خودرو با این ارزش بازیافتی موافق نباشید در این صورت شرکت بیمه خودرو را به تملک خود در می‌آورد. پس از انتقال سند، فرانشیز بیمه بدنه به عنوان کسورات از مبلغ خسارت کم می‌شود. خسارت جزئی در پوشش ایاب ذهاب در بیمه بدنه هر خسارتی که کلی نباشد، جزئی محسوب می‌شود. این خسارت براساس هزینه تعمیر که شامل دستمزد، قیمت لوازم و محاسبه فرانشیز و استهلاک به دست می‌آید که از مبلغ خسارت کسر می‌شود سپس هزینه پوشش ایاب و ذهاب بیمه بدنه که معادل تعداد روزهایی است که خودرو در تعمیرگاه است، پرداخت می‌شود. شرایط پوشش هزینه ایاب و ذهاب چگونه است؟ هر پوشش اضافی که در بیمه بدنه امکان خرید آن وجود داشته‌باشد دارای شرایط خاصی می‌باشند که پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به شرایط هزینه ایاب و ذهاب می‌پردازیم: اگر از خودرو به علت یکی از خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه استفاده نمی‌شود و در تعمیرگاه باشد. پوشش هزینه ایاب و ذهاب چون به صورت روزشمار محاسبه می‌شود، هزینه بیشتر از 30 روز را متعهد نمی‌شود. مدت زمان عدم استفاده از خودرو بر اثر تصادف، توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود. سخن پایانی برای همه ما روزهایی پیش می‌آید که به علت تصادف یا نقص فنی، امکان استفاده از خودرو را نداشته باشیم و برای مدتی اتومبیل به علت آسیب‌های کلی و جزئی در تعمیرگاه باشد. […]
ادامه
در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد

در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟!

در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد و خسارت‌های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟ این سوالی است که در این مطلب از کاریزما لرنینگ به توضیح آن پرداخته‌ است؛ هر چند بیمه بدنه اجباری نیست ولی این روزها به دلیل سرقت خودرو و لوازم اصلی، افراد زیادی ترجیح می‌دهند در کنار بیمه شخص ثالث خود بیمه بدنه را هم خریداری کنند. بیمه بدنه در کنار تمام پوشش هایی که در هنگام وقوع حوادث دارد، خسارتهای غیر قابل جبران نیز دارد که بیمه بدنه مسئولیت پرداخت آنرا بر عهده نمی‌گیرد. در ادامه با همراه باشید. بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی شود؟ همانطور که در مقاله ” بیمه بدنه چیست” به طور کامل به معرفی و بررسی بیمه بدنه پرداختیم در این مطلب صرفا به این سوال پاسخ دادیم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ اما پیش از آنکه به ادامه این مطلب بپردازیم لازم است از مزایای بیمه بدنه بیشتر بگوییم. بیمه بدنه با وجود اختیاری بودن، دارای اهمیت زیادی برای رانندگان است. برای خرید و مقایسه انواع بیمه از سایت کاریزما بیمه روی تصویر زیر کلیک کنید. ابتدا باید بدانیم که هر بیمه بدنه‌ای دو نوع خسارت را پوشش می‌دهد: پوشش‌های اصلی که شامل حوادث و صادف، آتش‌سوزی و صاعقه، سرقت و غیره می‌شود. پوشش‌های فرعی که شامل هزینه سرقت، هزینه حمل خودرو، شکستـن شیشه‌ها، نوسانات قیمتی، خطرات ناشی از اسیدپاشی و رنگ، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، پوشش حذف فرانشیز، حذف استهلاک، حوادث شخصی و غیره است. در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ در شرایط عمومی بیمه نامه بدنه وسایل نقلیه موتوری زمینی، در فصل سوم به خسارتهای غیر قابل جبران در بیمه بدنه پرداختـه‌ شد‌ه است. بیمه بدنه در کنار تمامی پوشش‌هایی که دارد قسمتی از خسارت‌ها را به علت قوانین وضع شد‌ه کشور بر عهده نمی‌گیرد. در مقاله ”پوشش های بیمه بدنه” تمامی پوشش‌های بیمه بدنه را ذکر کردیم. حال می‌خواهیم بگوییم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد. 1- خسارت های غیر قابل جبران حوادث در شرایطی که جنگ، شورش، تهاجم و بلوا به وجود بیاید و این اتفاقات به خودرو خسارت وارد کند، باید توجه داشت که شرکت بیمه‌گر هیچ تعهدی در قبال تعمیرات یا خسارت‌ ناشی از این حوادث ندارد. به عبارت دیگر، هرگونه هزینه یا خسارت مرتبط با این شرایط، به عهده فرد بیمه‌گذار می‌باشد و از سوی شرکت بیمه پوشش نخواهد داشت. 2- خسارت های غیر قابل جبران هسته‌ای در صورت وقوع خسارت‌های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از انفجارات هسته‌ای و تشعشعات رادیواکتیو، باید توجه داشت که شرکت‌های بیمه، این نوع خسارت‌ها را از پوشش خود خارج کردند و مسئولیت پرداخت هزینه‌ها را بر عهده نمی‌گیرند. به عبارت دیگر، اینگونه خسارت‌ها از نظر اکثر شرکت‌های بیمه، از جمله خسارت‌های مستثنی شد‌ه در شرایط عمومی بیمه بدنه قرار گرفتـه‌ شده‌اند. 3- خسارت های عمدی اگر تصادف یا سانحه‌ای به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار، ذینفع یا راننده خودرو صحنه‌ سازی شود، شرکت بیمه‌گر هیچ گونه خسارتی را پوشش نمی‌دهد. تعهد به پرداخت خسارت توسط بیمه‌گر معمولاً بر اساس وقوع حوادث ناخواسته و غیرعمدی است. اقدامات عمدی مانند ساخت تصادف‌هایی است که به صورت ارادی انجام می‌شوند. 4- خسارت های غیر قابل جبران فرار از نیروی انتظامی اگر خودرویی در حال تعقیب و گریز از دست پلیس باشد و برای خودرو حادثه‌ای رخ بدهد بیمه قبول مسئولیت نمی‌کند. به این نکته مهم توجه کنید که اگر فردی به صورت غیرقانونی خودرو را تصرف کرده باشد و در حال تعقیب و گریز مشکلی برای خودرو پیش بیاید، بیمه به همان اندازه که تعهد کرده‌است خسارت را می‌پردازد. 5- خسارت‌ های مربوط به گواهینامه اگر فردی هنگام وقوع تصادف گواهینامه رانندگی مرتبط با نوع وسیله نقلیه‌ای که در آن لحظه رانندگی می‌کند را نداشتـه باشد یا گواهینامه او باطل شد‌ه باشد و زمان ابطال آن گذشته باشد، بیمه هزینه خسارت را نمی‌پردازد. به این نکته توجه کنید که هنگام رانندگی حتما گواهینامه مرتبط با سواری را داشته باشید. به عنوان مثال، با گواهینامه موتورسیکلت نمی‌توان از خودروی سواری استفاده کرد. 6- خسارت‌ های مربوط به راننده خودرو در تمامی کشورها رانندگی با حالت مستی ممنوع است. اگر راننده‌ای قبل از رانندگی مشروبات الکلی و مواد مخدر و قرص‌های روانگردان مصرف کند جریمه می‌شود. اگر اثبات شود که هنگام تصادف، راننده مواد روانگردان و مخدر مصرف کرده‌ است، بیمه خسارتی پرداخت نمی‌کند. به این نکته توجه کنید که این اقدام از نظر حقوقی جرم شناخته می‌شود و امکان دارد باعث عدم تمدید بیمه نامه نیز بشود. 7- سایر خسارت‌ هایی که بیمه بدنه پرداخت نمی‌کند هزینه خسارت هایی که بر اثر بکسل کردن و حمل خودرو به وجود می‌آید توسط بیمه بدنه پوشش داد‌ه نمی‌شود. اگر خودرویی بیش از اندازه بار حمل کند، بیمه‌گر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. همچنین خسارت‌های ناشی از نقص فنی و خرابی تسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود. در آخر، توصیه می‌شود برای اطلاع از تمامی پوشش‌های قابل جبران و غیرقابل جبران بیمه بدنه خود، اقدام به استعلام بیمه بدنه ماشین خود بگیرید تا خیال شما از بابت حوادث رخ داد‌ه آسود‌ه شود. سخن پایانی در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ اطلاعات دقیق در مورد پوشش‌ها و شرایط عمومی بیمه و قوانین هر کشور متفاوت است. توصیه می‌شود همیشه شرایط عمومی بیمه‌ نامه خود را مطالعه کنید و در صورت ابهام یا نیاز به توضیحات بیشتر از مشاور بیمه سوال کنید. در این مطلب سعی کردیم که با توضیح کامل خسارت های غیرقابل پوشش بیمه بدنه به این سوال پاسخ دهیم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد. لازم به ذکر است که کاریزما بیمه با حضور متخصصان خود می‌تواند در این راستا به شما کمک کند و پاسخگوی سوالات شما باشد.  
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.