خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

120 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد

در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟!

در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد و خسارت‌های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟ این سوالی است که در این مطلب از کاریزما لرنینگ به توضیح آن پرداخته‌ است؛ هر چند بیمه بدنه اجباری نیست ولی این روزها به دلیل سرقت خودرو و لوازم اصلی، افراد زیادی ترجیح می‌دهند در کنار بیمه شخص ثالث خود بیمه بدنه را هم خریداری کنند. بیمه بدنه در کنار تمام پوشش هایی که در هنگام وقوع حوادث دارد، خسارتهای غیر قابل جبران نیز دارد که بیمه بدنه مسئولیت پرداخت آنرا بر عهده نمی‌گیرد. در ادامه با همراه باشید. بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی شود؟ همانطور که در مقاله ” بیمه بدنه چیست” به طور کامل به معرفی و بررسی بیمه بدنه پرداختیم در این مطلب صرفا به این سوال پاسخ دادیم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ اما پیش از آنکه به ادامه این مطلب بپردازیم لازم است از مزایای بیمه بدنه بیشتر بگوییم. بیمه بدنه با وجود اختیاری بودن، دارای اهمیت زیادی برای رانندگان است. برای خرید و مقایسه انواع بیمه از سایت کاریزما بیمه روی تصویر زیر کلیک کنید. ابتدا باید بدانیم که هر بیمه بدنه‌ای دو نوع خسارت را پوشش می‌دهد: پوشش‌های اصلی که شامل حوادث و صادف، آتش‌سوزی و صاعقه، سرقت و غیره می‌شود. پوشش‌های فرعی که شامل هزینه سرقت، هزینه حمل خودرو، شکستـن شیشه‌ها، نوسانات قیمتی، خطرات ناشی از اسیدپاشی و رنگ، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، پوشش حذف فرانشیز، حذف استهلاک، حوادث شخصی و غیره است. در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ در شرایط عمومی بیمه نامه بدنه وسایل نقلیه موتوری زمینی، در فصل سوم به خسارتهای غیر قابل جبران در بیمه بدنه پرداختـه‌ شد‌ه است. بیمه بدنه در کنار تمامی پوشش‌هایی که دارد قسمتی از خسارت‌ها را به علت قوانین وضع شد‌ه کشور بر عهده نمی‌گیرد. در مقاله ”پوشش های بیمه بدنه” تمامی پوشش‌های بیمه بدنه را ذکر کردیم. حال می‌خواهیم بگوییم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد. 1- خسارت های غیر قابل جبران حوادث در شرایطی که جنگ، شورش، تهاجم و بلوا به وجود بیاید و این اتفاقات به خودرو خسارت وارد کند، باید توجه داشت که شرکت بیمه‌گر هیچ تعهدی در قبال تعمیرات یا خسارت‌ ناشی از این حوادث ندارد. به عبارت دیگر، هرگونه هزینه یا خسارت مرتبط با این شرایط، به عهده فرد بیمه‌گذار می‌باشد و از سوی شرکت بیمه پوشش نخواهد داشت. 2- خسارت های غیر قابل جبران هسته‌ای در صورت وقوع خسارت‌های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از انفجارات هسته‌ای و تشعشعات رادیواکتیو، باید توجه داشت که شرکت‌های بیمه، این نوع خسارت‌ها را از پوشش خود خارج کردند و مسئولیت پرداخت هزینه‌ها را بر عهده نمی‌گیرند. به عبارت دیگر، اینگونه خسارت‌ها از نظر اکثر شرکت‌های بیمه، از جمله خسارت‌های مستثنی شد‌ه در شرایط عمومی بیمه بدنه قرار گرفتـه‌ شده‌اند. 3- خسارت های عمدی اگر تصادف یا سانحه‌ای به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار، ذینفع یا راننده خودرو صحنه‌ سازی شود، شرکت بیمه‌گر هیچ گونه خسارتی را پوشش نمی‌دهد. تعهد به پرداخت خسارت توسط بیمه‌گر معمولاً بر اساس وقوع حوادث ناخواسته و غیرعمدی است. اقدامات عمدی مانند ساخت تصادف‌هایی است که به صورت ارادی انجام می‌شوند. 4- خسارت های غیر قابل جبران فرار از نیروی انتظامی اگر خودرویی در حال تعقیب و گریز از دست پلیس باشد و برای خودرو حادثه‌ای رخ بدهد بیمه قبول مسئولیت نمی‌کند. به این نکته مهم توجه کنید که اگر فردی به صورت غیرقانونی خودرو را تصرف کرده باشد و در حال تعقیب و گریز مشکلی برای خودرو پیش بیاید، بیمه به همان اندازه که تعهد کرده‌است خسارت را می‌پردازد. 5- خسارت‌ های مربوط به گواهینامه اگر فردی هنگام وقوع تصادف گواهینامه رانندگی مرتبط با نوع وسیله نقلیه‌ای که در آن لحظه رانندگی می‌کند را نداشتـه باشد یا گواهینامه او باطل شد‌ه باشد و زمان ابطال آن گذشته باشد، بیمه هزینه خسارت را نمی‌پردازد. به این نکته توجه کنید که هنگام رانندگی حتما گواهینامه مرتبط با سواری را داشته باشید. به عنوان مثال، با گواهینامه موتورسیکلت نمی‌توان از خودروی سواری استفاده کرد. 6- خسارت‌ های مربوط به راننده خودرو در تمامی کشورها رانندگی با حالت مستی ممنوع است. اگر راننده‌ای قبل از رانندگی مشروبات الکلی و مواد مخدر و قرص‌های روانگردان مصرف کند جریمه می‌شود. اگر اثبات شود که هنگام تصادف، راننده مواد روانگردان و مخدر مصرف کرده‌ است، بیمه خسارتی پرداخت نمی‌کند. به این نکته توجه کنید که این اقدام از نظر حقوقی جرم شناخته می‌شود و امکان دارد باعث عدم تمدید بیمه نامه نیز بشود. 7- سایر خسارت‌ هایی که بیمه بدنه پرداخت نمی‌کند هزینه خسارت هایی که بر اثر بکسل کردن و حمل خودرو به وجود می‌آید توسط بیمه بدنه پوشش داد‌ه نمی‌شود. اگر خودرویی بیش از اندازه بار حمل کند، بیمه‌گر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. همچنین خسارت‌های ناشی از نقص فنی و خرابی تسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود. در آخر، توصیه می‌شود برای اطلاع از تمامی پوشش‌های قابل جبران و غیرقابل جبران بیمه بدنه خود، اقدام به استعلام بیمه بدنه ماشین خود بگیرید تا خیال شما از بابت حوادث رخ داد‌ه آسود‌ه شود. سخن پایانی در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ اطلاعات دقیق در مورد پوشش‌ها و شرایط عمومی بیمه و قوانین هر کشور متفاوت است. توصیه می‌شود همیشه شرایط عمومی بیمه‌ نامه خود را مطالعه کنید و در صورت ابهام یا نیاز به توضیحات بیشتر از مشاور بیمه سوال کنید. در این مطلب سعی کردیم که با توضیح کامل خسارت های غیرقابل پوشش بیمه بدنه به این سوال پاسخ دهیم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد. لازم به ذکر است که کاریزما بیمه با حضور متخصصان خود می‌تواند در این راستا به شما کمک کند و پاسخگوی سوالات شما باشد.  
ادامه
معرفی نامه بیمه تکمیلی

معرفی نامه بیمه تکمیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی نامه بیمه تکمیلی یکی از ابزارهای بیمه تکمیلی است که به بیمه‌شدگان این امکان را می‌دهد تا از خدمات درمانی بدون پرداخت مستقیم هزینه‌ها بهره‌مند شوند. بیمه تکمیلی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سنگین درمانی ایفا می‌کند. کاریزما لرنینگ در این مقاله به بررسی کامل معرفی نامه بیمه تکمیلی، شرایط دریافت، مدارک لازم و سایر جزئیات مرتبط می‌پردازد. معرفی نامه بیمه تکمیلی چیست؟ معرفی‌نامه بیمه تکمیلی یک سند رسمی است که از سوی شرکت بیمه برای شما به‌عنوان بیمه‌شده صادر می‌شود و به‌واسطه آن، شما می‌توانید از خدمات درمانی بدون نیاز به پرداخت مستقیم استفاده کنید. این معرفی‌نامه به مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه ارائه می‌شود و هزینه‌های درمان به‌صورت مستقیم از سوی شرکت بیمه با مرکز درمانی تسویه می‌شوند. معرفی‌نامه معمولاً برای خدماتی مانند بستری شدن در بیمارستان، جراحی‌ها، زایمان، آزمایش‌های تخصصی و سایر خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، صادر می‌شود. شرایط دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی برای دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، بیمه‌شده باید شرایط خاصی را داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است: داشتن بیمه تکمیلی معتبر: اولین شرط اساسی این است که فرد باید یک بیمه‌نامه تکمیلی معتبر از یک شرکت بیمه داشته باشد. مراکز درمانی طرف قرارداد: شرکت بیمه معمولاً معرفی‌نامه را برای مراکز درمانی خاصی که با آن‌ها طرف قرارداد هستند، صادر می‌کند. بنابراین باید مطمئن باشید که مرکزی که قصد مراجعه به آن را دارید، با شرکت بیمه شما قرارداد دارد. پوشش خدمات مورد نیاز: خدمات درمانی مد نظر شما باید تحت پوشش بیمه تکمیلی باشند. هر بیمه‌نامه دارای سطح خاصی از پوشش‌ها است و برخی خدمات مانند جراحی‌های زیبایی، دندان‌پزشکی و یا برخی آزمایشات ممکن است تحت پوشش نباشند. محدوده زمانی و جغرافیایی: معرفی‌نامه برای زمانی خاص و همینطور برای یک ناحیه یا منطقه جغرافیایی مشخص صادر می‌شود. مدارک لازم برای دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی برای دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، ارائه مدارک زیر ضروری است: کپی بیمه‌نامه تکمیلی: ارائه کپی بیمه‌نامه تکمیلی جهت اعتبارسنجی الزامی است. مدارک شناسایی: مدارک شناسایی مانند کارت ملی یا شناسنامه را باید همراه داشته باشید تا هویت شما تأیید شود. درخواست کتبی: در برخی موارد، باید درخواست کتبی خود را به شرکت بیمه ارائه دهید تا درخواست صدور معرفی‌نامه ثبت شود. گزارش پزشک: اگر برای یک عمل جراحی یا درمان خاص نیاز به معرفی‌نامه دارید، ارائه گزارش پزشک معالج یا دستور پزشک ممکن است الزامی باشد. بررسی سوابق درمانی: در برخی موارد، شرکت بیمه ممکن است نیاز به بررسی سوابق درمانی شما داشته باشد تا مطمئن شود که درمان یا خدمات مورد نظر، تحت پوشش بیمه قرار دارند. نحوه گرفتن معرفی نامه بیمه تکمیلی دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی از شرکت بیمه معمولاً شامل مراحل زیر است: تماس با شرکت بیمه: ابتدا باید با شرکت بیمه تماس بگیرید و درخواست معرفی‌نامه برای خدمات درمانی مورد نیاز خود را ثبت کنید. ارائه مدارک: مدارک مورد نیاز که شامل بیمه‌نامه، مدارک شناسایی و گزارش پزشک است را به شرکت بیمه ارائه دهید. صدور معرفی‌نامه: پس از بررسی مدارک و تأیید درخواست، شرکت بیمه معرفی‌نامه را برای شما صادر می‌کند. ارائه معرفی‌نامه به مرکز درمانی: پس از دریافت معرفی‌نامه، آن را به مرکز درمانی ارائه کنید تا از خدمات درمانی بدون نیاز به پرداخت مستقیم هزینه‌ها استفاده کنید. معرفی نامه آنلاین بیمه تکمیلی چیست؟ امروزه بسیاری از شرکت‌های بیمه به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و وقت مشتریان خود و همینطور تسریع فرآیند رسیدگی به پرونده‌های بیمه، خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند. در حال حاضر تقریباً تمام معرفی‌نامه‌ها از سمت شرکت‌های بیمه به‌صورت آنلاین و تنها با ارائه کد ملی صادر می‌شوند و معرفی نامه آنلاین بیمه تکمیلی در واقع همان معرفی نامه بیمه تکمیلی است و تفاوتی با آن ندارد. اگر شرکت بیمه شما این خدمت را به‌صورت آنلاین ارائه نمی‌دهد، بایستی با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به نزدیک‌ترین شعبه‌ی بیمه مراجعه کنید و درخواست معرفی‌نامه بدهید. شرکت‌های بیمه در وب‌سایت خود آدرس تمامی شعب خود را ثبت کرده‌اند. برای مثال برای دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی دی، کافیست به سامانه دی‌دار مراجعه کنید و در بخش «حضوری کجا برم؟» می‌توانید آدرس و شماره تماس تمام شعب بیمه دی را جهت مراجعه حضوری مشاهده کنید. تعاریف و اصطلاحات مرتبط با معرفی نامه بیمه تکمیلی برای درک بهتر معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، آشنایی با برخی از اصطلاحات مرتبط ضروری است: پوشش بیمه‌ای: به خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه قرار دارند، پوشش بیمه‌ای گفته می‌شود. این پوشش‌ها می‌توانند شامل بستری، جراحی، آزمایشات و خدمات تخصصی باشند. فرانشیز: فرانشیز به سهم بیمه‌شده از هزینه‌های درمانی گفته می‌شود که باید به‌صورت نقدی توسط شخص بیمه‌شده پرداخت شود. برخی بیمه‌ها ممکن است بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهند و پرداخت مابقی هزینه‌ها بر عهده‌ی شخص است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرانشیز بیمه، می‌توانید مقاله‌ی «فرانشیز بیمه چیست؟» را مطالعه کنید. مراکز طرف قرارداد: به مراکزی که با شرکت بیمه قرارداد دارند و از طریق معرفی‌نامه می‌توان از خدمات آن‌ها استفاده کرد، مراکز طرف قرارداد گفته می‌شود. نمونه معرفی نامه بیمه تکمیلی در اینجا یک نمونه معرفی‌نامه بیمه تکمیلی مربوط به بیمه سامان آورده شده است: مزایای استفاده از معرفی نامه بیمه تکمیلی استفاده از معرفی‌نامه بیمه تکمیلی برای بیمه‌شدگان مزایای زیادی دارد: کاهش هزینه‌های درمانی: با استفاده از معرفی‌نامه، بیمه‌شده نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی ندارد و تسویه هزینه‌ها مستقیماً بین شرکت بیمه و مرکز درمانی انجام می‌شود. دسترسی به خدمات درمانی تخصصی: بیمه‌شدگان می‌توانند با استفاده از معرفی‌نامه از خدمات درمانی تخصصی و باکیفیت در مراکز معتبر استفاده کنند. پرداخت مستقیم از سوی بیمه: استفاده از معرفی‌نامه باعث می‌شود که بیمه‌شده نیاز به پرداخت هزینه‌های درمان نداشته باشد و این امر به تسهیل فرآیند درمان کمک می‌کند. کاهش استرس مالی: با داشتن بیمه تکمیلی و استفاده از معرفی‌نامه، افراد از فشار مالی ناشی از هزینه‌های درمانی رهایی می‌یابند. دو نکته مهم در استفاده از معرفی نامه بیمه تکمیلی معرفی‌نامه‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی هستند و باید قبل از پایان اعتبار آن از خدمات درمانی استفاده شود. معرفی‌نامه بیمه تکمیلی از تاریخ صدور معمولاً 5 روز اعتبار دارد. نکته‌ی دوم این است که همیشه باید قبل از مراجعه به مرکز درمانی، از تحت پوشش بودن خدمات مورد نیاز خود اطمینان […]
ادامه
دوره انتظار بیمه تکمیلی

دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست و چرا اهمیت دارد؟!

دوره انتظار بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که در آن شرکت بیمه هیچ تعهدی برای جبران خسارت ندارد. مدت زمان انتظار در بیمه تکمیلی از مهمترین نکاتی است که باید در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی در نظر گرفت و نسبت به آن آگاهی پیدا کرد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی و بیمه درمان تکمیلی بدون دوره انتظار می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. منظور از دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی چیست؟ شرکت‌های بیمه برای اطمینان از سلامت فرد بیمه‌شده و کاهش ریسک خود، این دوره را در نظر می‌گیرند. طبق آیین نامه شماره ۹۹ مصوب شورای عالی بیمه، دوره انتظار زمانی است که شرکت بیمه درمان هیچ تعهدی در جبران هزینه و خسارت ندارد. به عبارتی دوره انتـظار بیمه درمان  به مدت زمانی اشاره دارد که پس از خرید بیمه باید گذراند تا بتوان از برخی خدمات آن استفاده کرد. شرایط بیمه‌های مختلف برای دوره انتظار متفاوت است. همانطور که گفتیم دوره انتظار در مورد تمام پوشش‌ها و خدمات بیمه درمان اعمال نمی‌شود، بلکه تنها در برخی پوشش‌های پرهزینه و پر ریسک در نظر گرفته می‌شود. این پوشش‌ها و خدمات به شرح زیر هستند: خدمات زایمان جراحی و بستری دندانپزشکی خدمات پاراکلینیکی دوره انتظار بیمه تکمیلی برای زایمان اگر برای شما سوال است که ” کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار زایمان دارد؟” باید بگوییم  که طبق آیین نامه شماره 99 مصوب شورای عالی بیمه، دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان، دی، تعاون و نوین برای زایمان، 9 ماه است. این در صورتی است که اگر فرد بیمه‌شده، سابقه پوشش درمان تکمیلی داشته باشد، هیچ دوره انتظاری برای او اعمال نمی‌شود. همچنین در بیـمه درمان به صورت گروهی برای زایمان، اگر برای گروه بیش از 1000 نفر باشد، مدت زمان انتظار برای بیمه تکمیلی زایمان در نظر گرفته نمی‌شود. دوره انتظار بیمه تکمیلی برای جراحی پوشش‌های مربوط به جراحی و بستری جز پرهزینه‌ترین و پرریسک‌ترین پوشش‌های بیمه درمان است به همین علت برای آن دوره انتظار در نظر گرفته شده است. دوره انتظار بیمه تکمیلی دی، سامان، تعاون و نوین برای جراحی و بستری 3 ماه است. با این حال هزینه‌هایی که ناشی از بیماری قبلی نباشد و در اثر حادثه ایجاد شوند و نیاز به خدمات فوری داشته باشند شامل دوره انتظار نمی‌شوند؛ اما تشخیص اینگونه موارد و حذف دوره انتظار صرفا توسط پزشک معتمد بیمه صورت خواهد گرفت. زمان انتـظار بیمه تکمیلی دندانپزشکی پوشش‌های بیمه دندانپزشکی که شامل هزینه‌های دندانپزشکی به استثنای ارتودنسی، ایمپلنت و موارد زیبایی است از جمله پوشش‌های پرهزینه و پرریسک است که دارای دوره انتظار است. دوره انتظار بیمه تکمیلی تعاون، سامان، دی و نوین برای دندانپزشکی شامل 3 ماه است. البته برای کشیدن دندان و هزینه‌های ناشی از حادثه که نیاز به خدمات فوری داشته باشند دوره انتظار در نظر گرفته نمی‌شود. زمان انتـظار بیمه تکمیلی خدمات پاراکلینیکی هزینه‌های خدمات پاراکلینیکی شامل جبران هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسكن، انواع اندوسكوپی، ام آرآی، اكوكاردیوگرافی استرس اكو، جبران هزینه‌های مربوط‌ به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی و غیره است. دوره انتظار بیمه تکمیلی نوین، تعاون، دی و سامان برای خدمات پاراکلینیکی شامل 3 ماه است. بیمه تکمیلی را از کجا بخریم؟ کاریزما بیمه یک سایت جامع و یکپارچه است که قابلیت مقایسه بهترین بیمه‌های تکمیلی، شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر و غیره را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بهترین تصمیم را بگیرند و آگاهانه بهترین بیمه را انتخاب کنند. برای مقایسه بیمه تکمیلی سامان، دی، تعاون و نوین روی تصویر زیر کلیک کنید تا از مزایای آن استفاده کنید. علت حذف دوره انتظار در بعضی از بیمه‌های درمان همانطور که در مقاله “بیمه تکمیلی چیست و چگونه بیمه تکمیلی شویم؟” توضیح دادیم بیمه تکمیلی شامل انفرادی، گروهی و خانواده است. دوره انتظار بیمه تکمیلی انفرادی، معمولا از بیـمه گروهی بیشتر است. به عنوان مثال اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 1000 نفر باشد، در دوره انتظار، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه‌ها ندارد، اگر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشند دوره انتظار حذف خواهد شد. هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است. کمترین دوره انتظار بیمه تکمیلی برای گروه‌های 250 نفره تا 100 نفره است. براساس محاسبات مالی شرکت‌ها، افزایش تعداد بیمه‌شدگان با گذشت زمان می‌تواند هزینه‌های احتمالی را جبران کند. همچنین، برخی شرکت‌ها با حذف دوره انتظار، اقدام به دریافت حق بیمه بیشتری از بیمه‌گزاران می‌کنند تا از این طریق ریسک‌های مالی خود را مدیریت و تأمین کنند. کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار ندارد؟ هیچ شرکتی، زمان انتـظار را به طور کامل حذف نکرده‌است؛ اما با وجود شرایط ویژه‌ای، امکان حذف دوره انتظار بیمه درمان وجود دارد. در صورت شرایط زیر می‌توان دوره انتظار را حذف کرد: اگر از قرارداد بیمه تکمیلی سال گذشته فرد بیمه‌شده تا قرارداد جدید او حداکثر 30 روز گذشته باشد. دوره انتظار بیمه تکمیلی گروهی برای افراد بیش از 1000 نفر به طور کامل حذف خواهد شد. اگر قبل از استفاده از خدمت بیمه درمان تکمیلی گروهی، فرد بیمه انفرادی یا خانوادگی شده باشد، دیگر نیازی به طی کردن زمان انتظار ندارد. چگونه بیمه تکمیلی با کمترین زمان انتظار انتخاب کنیم؟ اگر امکان بروز بیماری برای شما وجود دارد، انتخاب بهترین بیمه درمان با توجه به دوره انتظار بیمه‌‎نامه، بیمه‌ای است که زمان انتـظار کمتری دارد. انتخاب بهترین بیمه درمان با کمترین دوره انتظار، نیازمند مقایسه است. برای انتخاب بهترین بیمه، باید به شرایط و نیازهای خود توجه کرده و بیمه‌ای را انتخاب کرد که با وضعیت فرد سازگار باشد. برخی از نکات مهم برای انتخاب بیمه تکمیلی مناسب عبارت است از: بررسی شرکت‌های مختلف: به شرکت‌هایی مانند سامان، دی، نوین و تعاون نگاهی بیندازید و شرایط دوره انتظار آن‌ها را مقایسه کنید. نیازهای شخصی: آیا نیاز فوری به خدمات درمانی خاص دارید؟ در این صورت، بیمه‌ای بدون دوره انتظار یا با دوره انتظار کوتاه را انتخاب کنید. مقایسه قیمت‌ها: بیمه‌نامه‌ها براساس میزان پوشش‌هایی که ارایه می‌دهند، حق بیمه‌های متفاوتی دارند. سخن پایانی دوره انتظار بیمه درمان یکی از عوامل کلیدی در انتخاب بیمه درمان مناسب است. با آگاهی از دوره انتظار در بیمه‌های درمانی مختلف می‌توان تصمیم بهتری گرفت و بیمه‌ای را انتخاب کرد که با نیازهای فرد هماهنگ باشد. اگر به دنبال […]
ادامه
بیمه آتش سوزی مغازه

بیمه آتش سوزی مغازه + نحوه ثبت نام، هزینه و پوشش‌ها

آتش‌سوزی، کابوسی است که هر کسب‌وکاری را تهدید می‌کند. تصور کنید تمام زحمات و سرمایه شما در یک لحظه خاکستر شود. برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای، بیمه آتش سوزی مغازه ضروری‌ترین ابزار است. بیمه آتش سوزی نه تنها از سرمایه شما محافظت می‌کند، بلکه به شما آرامش خاطر می‌دهد تا بتوانید با خیالی آسوده به کسب‌وکار خود ادامه دهید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی تمامی جوانب بیمه سرقت و آتش سوزی مغازه از شرایط و مدارک لازم گرفته تا هزینه‌ها و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی مغازه می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید خود و کسب‌وکارتان را در برابر خطر آتش‌سوزی مصون نگه دارید، با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم تا از سرمایه‌تان به بهترین شکل محافظت کنید! بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه یک نوع از بیمه آتش سوزی است که به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره مانند آتش‌سوزی، بتوانند خسارت‌های مالی ایجاد شده را جبران کنند. این بیمه‌نامه به‌طور خاص برای مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکارها طراحی شده و می‌تواند خسارات واردشده به ساختمان مغازه، تجهیزات، اجناس و حتی کالاهای انبارشده را پوشش دهد. اگر اطلاعات کاملی از بیمه آتش سوزی ندارید و می‌خواهید بیشتر درباره این بیمه بدانید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید: خرید بیمه آتش‌سوزی اجباری نیست، اما خرید آن به تمامی مغازه‌داران توصیه می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فقط مالکان می‌توانند برای مغازه خود بیمه آتش‌سوزی تهیه کنند. اما این تصور اشتباه است. شما به‌عنوان مستاجر هم می‌توانید تمام اموال و تجهیزات موجود در مغازه خود را بیمه کنید. انواع بیمه آتش سوزی مغازه    بیمه آتش سوزی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شود. به جز بیمه منازل مسکونی، سایر انواع آن برای ساختمان‌های اداری و تجاری قابل استفاده هستند: بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی اگر شما صاحب یک مرکز صنعتی یا تولیدی هستید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، تهیه بیمه آتش سوزی مخصوص مراکز صنعتی است. این نوع بیمه نه تنها خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، بلکه خطراتی مانند انفجار و برخورد صاعقه را نیز پوشش می‌دهد. در این بیمه، می‌توان اجزای مختلف مرکز را از جمله ساختمان‌ها، تأسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه و وسایل نقلیه بیمه کرد. بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی بیمه آتش سوزی اداری و تجاری برای مراکز غیرصنعتی مانند فروشگاه‌ها، ادارات، انبارها و پاساژها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان صدور این بیمه، کارشناس بیمه با دقت محل را بررسی می‌کند و بر اساس ایمنی ساختمان در برابر آتش و دیگر خطرات، حق بیمه تعیین می‌شود. همچنین، ارزش کالاهای موجود در محل نیز محاسبه می‌شود تا در صورت بروز حادثه، فرآیند دریافت خسارت آسان‌تر شود. بیمه نامه های اظهار نامه‌ای این نوع بیمه‌نامه عموما زیر مجموعه بیمه نامه‌های صنعتی و غیرصنعتی و انبار هستند. اگر موجودی انبار شما به‌طور مداوم در حال تغییر است و مبلغ آن قابل توجه است، بیمه آتش سوزی شناور گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. در این بیمه، شما باید حداکثر سرمایه‌ای که طی سال به انبار وارد می‌شود را تخمین زده و به شرکت بیمه اعلام کنید. سپس، شرکت مبلغی را به‌عنوان «حق بیمه موقت» تعیین کرده و شما به صورت ماهانه آن را پرداخت می‌کنید. در پایان سال، شرکت بیمه با محاسبه موجودی انبار، مبلغ نهایی حق بیمه را مشخص می‌کند. این نوع بیمه به‌خصوص برای فروشگاه‌ها و مراکز خرید مناسب است. پوشش های بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه دارای چندین پوشش مهم است که به مالکان کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث ناگوار، خسارت‌های مالی خود را جبران کنند. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند: آتش‌سوزی: این پوشش اصلی‌ترین بخش بیمه آتش‌سوزی است و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی مستقیم را جبران می‌کند. صاعقه: خسارت‌های ناشی از صاعقه و آتش‌سوزی ناشی از آن تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد. انفجار: خسارت‌های ناشی از انفجار، چه در اثر آتش‌سوزی و چه به دلایل دیگر، تحت پوشش قرار می‌گیرد. پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی مغازه علاوه بر پوشش‌های اصلی، بسیاری از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های اضافی دیگری را نیز ارائه می‌دهند که می‌توان با افزایش قیمت بیمه آتش سوزی مغازه، آن‌ها را به بیمه‌نامه اضافه کرد. برخی از این پوشش‌ها عبارتند از: حوادث طبیعی زلزله: پوشش خسارات ناشی از لرزش زمین و اثرات ثانویه آن مانند ریزش ساختمان. آتشفشان: پوشش خسارت‌های ناشی از فوران آتشفشان، گدازه و خاکستر آتشفشانی. سیل و طغیان آب: پوشش خسارت‌های ناشی از بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا دریا و جاری شدن آب در مناطق خشک. طوفان: پوشش خسارت‌های ناشی از بادهای شدید، گردباد و تندباد. برف و باران: پوشش خسارت‌های ناشی از بارش شدید برف و باران، مانند ریزش بهمن و آسیب به ساختمان. سقوط بهمن: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش بهمن. نشست و رانش زمین: پوشش خسارت‌های ناشی از جابه‌جایی لایه‌های زمین. ریزش کوه: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش کوه. حوادث غیرمترقبه آتش‌سوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی. انفجار: پوشش خسارت‌های ناشی از انفجار. صاعقه: پوشش خسارت‌های ناشی از برخورد صاعقه. شکست شیشه: پوشش خسارت‌های ناشی از شکستن شیشه‌ها و ویترین‌ها. سرقت با شکستن حرز: پوشش خسارت‌های ناشی از سرقت با شکستن قفل یا شیشه. خودسوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از خودسوزی مواد قابل اشتعال. سایر خطرات سقوط هواپیما: پوشش خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیما بر روی ساختمان یا اموال. نوسانات برق: پوشش خسارت‌های ناشی از نوسانات برق و آسیب به تجهیزات برقی. هزینه‌های اضافی: پوشش هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های پاکسازی و آواربرداری. استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه یعنی شرایط و حوادثی که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند. از جمله مهم‌ترین استثنائات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خسارت‌های عمدی: اگر مالک یا کارمندان به طور عمدی باعث آتش‌سوزی شوند، بیمه مسئولیتی در قبال خسارت‌ها نخواهد داشت. آتش‌سوزی‌های ناشی از جنگ و شورش: خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، یا هرگونه ناامنی اجتماعی معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. عدم اطلاع‌رسانی: در صورتی که بیمه‌گذار اطلاعات نادرست یا ناقص درباره دارایی‌ها یا وضعیت مغازه ارائه دهد، ممکن است خسارت‌ها پوشش داده نشوند. خسارت‌های وارده به اشیا قیمتی: طلا، سکه، اوراق بهادار، فلزات گران‌بها، آثار هنری، نسخ خطی و اسناد تاریخی تحت پوشش بیمه قرار نگیرند. هزینه بیمه آتش سوزی مغازه […]
ادامه
بهترین بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله + راهنمای خرید

بهترین بیمه آتش سوزی چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که می‌دانید بیمه آتش سوزی علاوه‌بر حفاظت از اموال و دارایی‌ها، یک حمایت مالی در برابر هزینه‌های ناشی از آتش سوزی و زلزله است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به معیارهای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه آتش سوزی کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه آتش سوزی چیست؟” گفته شد بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه است و در واقع زیرمجموعه‌ بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی به عوامل و معیارهای متفاوتی وجود دارد که باید پیش از انتخاب شرکت بیمه به آن توجه کرد. این معیارها شامل نوع پوشش، سقف تعهدات، خدمات پس از فروش و غیره است. برای خرید بیمه آتش سوزی با مناسب‌ترین قیمت از کاریزما بیمه، روی تصویر زیر کلیک کنید. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نیازمند در نظر گرفتن معیارها و عوامل زیادی است که به افراد کمک می‌کند تا پوشش‌های لازم را برای حفاظت از اموال خود داشته باشند. یکی از مهم‌ترین معیارها، میزان پوشش بیمه‌ای است؛ به این معنا که بیمه آتش سوزی چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد و شامل چه خطراتی می‌شود. معیارها و فاکتورهای بهترین بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر است: ارزش اموال انتخاب پوشش‌ها شرایط بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه محبوبیت و اعتبار شرکت بیمه میزان فرانشیز رضایت مشتریان محدودیت‌های شرکت بیمه بهترین بیمه‌ آتش‌ سوزی براساس اموال بیمه آتش سوزی طبق ارزش اموال به صورت زیر تقسیم می‌شوند: بیمه آتش سوزی منزل این بیمه آتش سوزی برای تمامی مالکین و حتی مستاجرین کاملا ضروری است. بهترین بیمه آتش سوزی منزل، علاوه‌بر اینکه هزینه‌های ناشی از آتش‌سوزی را پوشش می‌دهد بلکه برخی از پوشش‌ها مانند زلزله و آتشفشان، ضایعات ناشی از برف و باران و غیره را به عنوان پوشش اضافی ارائه می‌دهند. بیمه آتش سوزی ساختمان بیمه آتش سوزی ساختمان، خساراتی که به ساختمان و مشاعات آن وارد می‌شود را جبران می‌کند. این بیمه‌نامه برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار مفید است. بهترین بیمه آتش سوزی ساختمان به این منظور است که ساختمان‌ها در معرض خطرات زیادی مانند آتش‌سوزی، زلزله، حوادث طبیعی قرار دارند. بیمه اتش سوزی مغازه همانطور که بیمه آتش‌سوزی برای ساختمان و منزل ضروری است مغازه‌ها نیز به دلیل دارایی‌های ارزشمندی که داخل مغازه نگهداری می‌شود، به بیمه آتش سوزی احتیاج دارند. بهترین بیمه اتش سوزی مغازه خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار و غیره را پوشش می‌دهد. صاحبان مغازه و فروشگاه‌‌ها می‌توانند تاسیسات بنا، موجودی و اثاثیه، دکوراسیون و شیشه‌های مغازه خود را بیمه کنند. به این نکته توجه کنید که حق‌ بیمه فروشگاه‌ها براساس نوع کالایی که می‌فروشند متفاوت است. حق بیمه در انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه یکی از نکات مهمی است در انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کرد. موارد زیر در تعیین نرخ حق بیمه تاثیرگذار است: پوشش‌های اضافی: پوشش‌هایی مانند زلزله، سیل و طغیان، طوفان و گردباد، نشت و رانش زمین و غیره با افزایش حق بیمه همراه است. تخفیف‌ بیمه آتش‌سوزی: شرکت‌های بیمه، عموما تخفیفات بیمه عمر، حساب بلند مدت و خرید گروهی ارائه می‌دهند و باعث کاهش حق بیمه می‌شود. ریسک: میزان ریسک در بررسی اموال، تاثیر بسزایی بر حق بیمه دارد. ارزش بنا: در این بیمه‌نامه، ارزش ساخت معیار ارزشگذاری مورد بیمه است. نوع موجودی مغازه: نوع اموال داخل ساختمان و مغازه در میزان نرخ حق بیمه تاثیرگذار است. مدت زمان بیمه‌نامه: قرارداد بیمه آتش سوزی در سه حالت زمانی بلند مدت، یکساله و کوتاه مدت در دسترس است. همانطور که در بخش تخفیف‌ها گفته شد هر چقدر مدت قرارداد طولانی‌تر باشد از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. مقایسه فرانشیز بیمه‌ های آتش سوزی بهترین شرکت‌های بیمه، عموما برای پوشش‌های اصلی مانند آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، فرانشیز در نظر نمی‌گیرد؛ اما برای پوشش‌های فرعی و اضافی، مبلغی را به عنوان فرانشیز کم می‌کند. میزان فرانشیز برای خطرات فرعی، در جدول زیر دسته‌بندی شده‌است. بیشترین میزان فرانشیز مربوط به پوشش‌های ریزش چاه، شکست شیشه، سرقت و رانش زمین می‌باشد. معرفی بهترین شرکت های بیمه آتش سوزی  یکی از نکاتی که برای انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کنید، تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده و سهم از بازار شرکت‌های بیمه است. در جدول زیر سهم بازار، نرخ رشد و طرح‌های محبوب هر یک از شرکت‌های بیمه می‌پردازیم. بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی دی به نوع ساختمان و دارایی‌های آن بستگی دارد. همانطور که گفته شد ساختمان‌ها و اموال تحت پوشش به سه گروه واحدهای مسکونی، مراکز صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های اصلی و خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی دی به شرح زیر است: آتش‌سوزی صاعقه انفجار در حالی که پوشش‌های فرعی و خسارت‌های اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی به شرح زیر است: خسارت‌های ناشی از سیل، طغیان آب دریا یا رودخانه ریزش کوه و سقوط بهمن زلزله طوفان و گرد و غبار سقوط هواپیما، هلیکوپتر و قطعات آن برخورد اجسام خارجی به ساختمان خسارت‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی مسئولیت مدنی و اجتماعی در قبال همسایگان ریزش سقف به علت بارش برف سنگین نشست، ریزش و رانش زمین دعوا، شورش و بلوا، اغتشاش و آشوب هزینه جمع‌آوری ضایعات ناشی از حادثه برای خرید آسان و آنلاین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی از کاریزما بیمه روی دکمه زیر کلیک کنید و از خدمات آن استفاده کنید. بیمه آتش سوزی شرکت دی چه هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟ خسارت‌های عدم تحت پوشش بیمه دی شامل موارد زیر است: اوراق بهادار و پول نقد طلا و جواهرات نسخه‌های خطی و ارزشمند قدیمی خسارت‌های ناشی از امواج صوتی و مواد رادیواکتیو هزینه‌های ناشی از نفوذ حشرات و حیوانات موذی هزینه‌های ناشی ازاستهلاک بنا و بازسازی خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی عمدی بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت آسیا شرکت بیمه آسیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران است که با ارائه خدمات جدید، سوابق درخشانی کسب کرده است. همانند دیگر بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه […]
ادامه
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث؛ شرایط، قوانین و نحوه انتقال تخفیف

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث با قانون جدید

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، یکی از چالش‌های مهم بسیاری از راننده‌ها و مالکان خودرو محسوب می‌شود. به خصوص اگر سال‌ها  با احتیاط رانندگی کنید و بتوانید تخفیف خوبی از بیمه شخص ثالث بگیرید یا اگر بخواهید خودرو بخرید و بفروشید، باید بدانید آیا امکان انتقـال تخفیف وجود دارد یا خیر. با یک جستجوی ساده در اینترنت، به این پرسش‌ها می‌رسیم که آیا امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث وجود دارد؟ چگونه تخفیف بیمه شخص ثالث را انتقال دهیم؟ و آیا از اساس تخفیف بیمه قابل انتقال است یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تخفیف بیمه شخص ثالث، می‌توانید مقاله «تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو و شرایط انتقال آن» را مطالعه کنید. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، به این سوالات کامل پاسخ می‌دهیم و البته جزئیات واگذاری تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث شامل قوانین انتقال در سال 1404 را کامل بیان می‌کنیم. با خواندن این مطلب، تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت خواهید کرد. برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟ بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شد‌‌‌ه به اشخاص ثا‌لث در حوادث رانندگی در نظر گر‌فته شد‌‌ه و برای تمام وسایل نقلیـه موتوری، از جمله خودرو و موتور سیکلت صادر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه شخص ثالث، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی زیر را بخوانید. هنگام تمدید بیمه‌نامه، برای راننده‌هایی که در سال گذشته دچار حادثه و تصادف نشده‌اند، تخفیفی به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود. هرچه تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه بیشتر باشد، راننده تخفیف بیشتری دریافت می‌کند. اگر 14 سال از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکنید، تا سقف ۷۰ درصد تخفیف می‌گیرید! پس انتقال این تخفیف بعد از فروش خودرو بسیار مهم است. قبل از پاسخ دادن به این سوال، باید سوال مهم‌تری بپرسیم: آیا سوابق تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال است؟ به شکل کلی، در دو حالت می‌توانیم تخفیف بیمه شخص ثالث را منتقل کنیم: اگر خودروی فرسوده یا اسقاطی دارای بیمه‌نامه داشته باشیم. اگر قصد فروش خودروی فعلی و خرید خودروی جدید داشته باشیم. شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چیست؟ برای انتقال سوابق بیمه‌ی خود ابتدا از سامانۀ سنهاب سوابق بیمه‌نامه را استعلام بگیرید. روش‌های مختلفی برای استعلام سوابق بیمه وجود دارد. اگر با روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم مقالۀ «استعلام بیمه شخص ثالث + روش‌های استعلام فوری اعتبار بیمه‌ نامه» را بخوانید. آموزش انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث طبق قوانین و آیین‌نامه جدید انتقـال تخفیفات بیمه شخص ثالث، برای انتقـال تخفیف بایستی یک سری شرایط را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از: اگر خودروی خود را فروخته‌اید، یا خودروی جدیدی خریداری کرده‌اید، انتقال سند خودرو بایستی قطعی شده باشد. سپس برای انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودرو جدید اقدام کنید. انـتـقـال تـخـفـیـف بـیـمـه با استفاده از وکالت‌نامه، وکالت کاری، قولنامه و … ممکن نیست! مالک خودروی قدیمی و جدید بایستی یک نفر باشد. به عبارت دیگر، اگر خودروی خود را بفروشید، و خودروی جدیدی بخرید، مالک خودروی جدید باید خود شما باشید تا انتقال سوابق تخفیف بیمه‌نامه میسر باشد. بنابراین شما نمی‌توانید تخفیف بیمه خود را به دوست یا همکار خود منتقل کنید! انتقـال تخفیف بیمـه از خودروی سواری به خودروهای سنگین مانند کامیون، یا بالعکس، انتقـال تخفیف به موتور سیکلت مقدور نیست! در واقع نوع دو خودرو و جزئیات آن‌ها، حتی تعداد سیلندرها، بایستی یکسان باشد. انتقـال تخفیف پیش از اتمام اعتبار بیمه‌نامه ممکن نیست. می‌توانید به نوعی مراحل اداری و پر کردن فرم و … را انجام دهید و زمان تمدید بیمه‌نامه، انتقـال تخفیف را نهایی کنید. اگر شما به عنوان فروشنده پلاک خودرو را به نام خود تعویض کرده باشید، تخفیف‌های عدم خسارت حذف می‌شوند. انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به بستگان درجه یک قانون انتقـال تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث از زمستان 1398 به اجرا درآمده است. اگر بعد از زمستان سال 1398 خودروی خود را فروخته‌ و خودروی دیگری خریده‌اید، تخفیف بیمه‌ شخص ثالث شما در حال حاضر هم قابل انتقال است. انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث فقط و فقط به افراد زیر امکان‌پذیر است: انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به فرزند انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به همسر انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به پدر و مادر به‌عبارت بهتر، شما فقط می‌توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خود را به بستگان درجه یک خود منتقل کنید. دقت داشته باشید خواهر و برادر در اینجا جزء بستگان درجه یک حساب نمی‌شوند و انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث به برادر یا خواهر میسر نیست! انتقـال تخـفـیـف بیمـه‌نامـه شخص ثالث به خریدار خودرو نیز به هیچ عنوان میسر نیست! این مورد هنگام خرید و فروش خودرو، مزیت محسوب نمی‌شود و بیمه شخص ثالث کاملاً راننده‌محور است. سوال مهمی که ممکن است پیش بیاید این است که اگر هنگام فروش خودرو، قصد خرید خودروی جدید نداشته باشیم، آیا در آینده می‌توانیم باز هم تخفیف‌هایی که داریم را منتقل کنیم یا خیر. پاسخ این سوال را در پاراگراف بعدی مطالعه کنید. آیا می‌توانیم تخفیف بیمه شخص ثالث را برای آینده حفظ کنیم؟ اگر در زمان فروش خودرو، قصد انتقـال تخفیف بیمـه‌نامه خود را ندارید، می‌توانید از شرکت بیمۀ خود گواهی حفظ تخفیف‌های عدم خسارت شخص ثالث بگیرید. تا زمانی که خودروی جدیدی بخرید، تخفیف بیمه‌ی شما محفوظ خواهد ماند و بعدها می‌توانید سابقه‌ی تخفیف بیمه‌نامه خود را به خودروی جدید انتقال دهید. نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث اما برسیم به اصل مطلب؛ طریقه انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه است؟ اگر قصد دارید سابقه بیمه‌ی خود را منتقل کنید، بایستی به نمایندگی صدور بیمه‌نامه یا شعبه مرکزی شرکت بیمه خود مراجعه کنید. شرکت بیمه یک الحاقیه صادر می‌کند. تخفیف‌های بیمه‌نامه خودروی قدیمی حذف و با پرداخت هزینه، تخفیف‌ها به خودروی جدید منتقل می‌شوند. هزینه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟ شرکت بیمه مابه‌التفاوت هزینه بیمه شخص ثالث خودروی قدیمی در روزهای باقی‌مانده بدون لحاظ تخفیف را از شما می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، شما برای انتقـال تخفیف، مقدار تخفیف اعمال‌شده روی بیمه‌نامه را پرداخت کنید و سپس می‌‌توانید تخفیف‌ها را انتقال دهید. مدارک انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث قبل از مراجعه به کارشناس بیمه حتماً مدارک زیر را تهیه کنید تا کار انتقال شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. مدارک مورد نیاز برای […]
پخش صوتی
ادامه
مقصر تصادق زنجیره ای

مقصر تصادف زنجیره ای کیست؟ + نحوه تعیین خسارت

مقصر تصادف زنجیره ای کیست؟ در بزرگراه شلوغ و پرسرعت یا در ترافیک سنگین شهری، وقتی ناگهان چندین خودرو به هم برخورد می‌کنند، مشخص کردن مقصر اصلی به یک معمای پیچیده تبدیل می‌شود. در چنین شرایطی، قوانین تصادفات زنجیره ای راهکارهای مختلفی برای تعیین مقصر و پرداخت خسارت ارائه می‌دهند؛ اما همیشه نمی‌توان به سادگی فرد یا وسیله نقلیه‌ای را که اولین برخورد را ایجاد کرده، مقصر اصلی دانست.  آیا می‌دانید قانون چه تعریفی از مقصر در این نوع حوادث دارد و روند پرداخت خسارت در تصادفات زنجیره ای چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی قوانین و شرایط مربوط به تصادفات زنجیره ای می‌پردازیم تا پاسخی روشن به این پرسش‌های مهم پیدا کنیم. تصادف زنجیره‌ ای چیست؟ تصادف زنجیره ای به حادثه‌ای گفته می‌شود که در آن چندین وسیله نقلیه به صورت متوالی با یکدیگر برخورد می‌کنند. این نوع تصادفات معمولاً در جاده‌هایی با ترافیک بالا، شرایط آب و هوایی نامساعد یا در اثر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اتفاق می‌افتند. دلایل بروز تصادفات زنجیره ای  از مهم‌ترین دلایل وقوع تصادف زنجیره‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سرعت زیاد: یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات زنجیره ای است. زمانی که سرعت خودروها بالا باشد، در این صورت، راننده‌ها زمان کافی برای واکنش به اتفاقات ناگهانی را نخواهند داشت. فاصله کم بین خودروها: رعایت نکردن فاصله ایمنی بین خودروها، احتمال برخورد در صورت توقف ناگهانی خودروی جلویی را افزایش می‌دهد. تغییر ناگهانی مسیر: تغییر مسیر ناگهانی بدون دادن علامت، یکی دیگر از دلایل رایج تصادفات زنجیره ای است. شرایط نامساعد جوی: بارندگی، مه، برف و یخ‌زدگی جاده‌ها، دید راننده را کاهش داده و کنترل خودرو را دشوار می‌کند. خستگی و خواب‌آلودگی: رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، توانایی راننده را در تمرکز کاهش داده و احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد. نقص فنی خودرو: نقص فنی در سیستم ترمز، فرمان یا سایر قسمت‌های خودرو، می‌تواند باعث از دست دادن کنترل خودرو و وقوع تصادف شود. در تصادف زنجیره ای مقصر کیست؟ در تصادفات زنجیره ای، تعیین مقصر دشوار است زیرا چندین خودرو به صورت زنجیره‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند. مقصر اصلی در تصادف زنجیره ای معمولاً فردی است که به دلیل عدم رعایت فاصله ایمنی یا سرعت بالا نتوانسته به موقع واکنش نشان دهد و به خودروی جلویی برخورد کرده است. در این نوع حوادث، اگر تصادف در بزرگراه رخ داده باشد، مقصر تصادف زنجیره ای در بزرگراه فردی است که اولین برخورد را ایجاد کرده و باعث وقوع تصادف‌های زنجیره‌ای بعدی شد‌ه است. اما اگر تمامی رانندگان به دلیل عدم رعایت فاصله مناسب مقصر باشند، مسئولیت میان همه خودروها تقسیم می‌شود. درواقع می‌توان گفت که به طور کلی، دو حالت اصلی برای این نوع تصادفات وجود دارد: تصادف زنجیره ای در حالت ایست احتمال وقوع تصادفات زنجیره ای در ترافیک‌های سنگین، بیشتر است. وقتی خودروها در ترافیک، پشت چراغ قرمز یا به هر دلیل دیگری کاملاً متوقف شد‌ه‌اند و سپس تصادف رخ می‌دهد، معمولاً اولین خودرویی که به خودرو جلویی خود برخورد کرده است، به عنوان  مقصر تصادف در ترافیک شناخته می‌شود. بنابراین مسئول جبران خسارت تمام خودروهای آسیب‌دیده خواهد بود و باید از طریق بیمه شخص ثالث خود هزینه‌ها را پرداخت کند. تصادف زنجیره ای در حال حرکت در صورتی که خودروها در حال حرکت باشند و تصادف زنجیره ای رخ دهد، تعیین مقصر پیچیده‌تر می‌شود. در این حالت، پلیس عواملی مانند فاصله ایمنی، سرعت خودروها و شرایط جاده را نیز برای تعیین مقصر در نظر می‌گیرد. بنابراین؛ به جز اولین خودرویی که به خودروی جلویی خود برخورد کرده است، تمام خودروهایی که به دلیل فاصله نامناسب، امکان کنترل خودروی خود را نداشته و با خودروی جلویی برخورد کرده‌اند نیز مقصر شناخته خواهند شد. قانون خسارت تصادف زنجیره ای و پرداخت خسارت بیمه قانون تصادفات زنجیره ای بر اساس سهم تقصیر هر راننده تعیین می‌شود. در صورتی که تنها یک یا چند خودرو مسئولیت تصادف را بر عهده داشته باشند، شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت خسارت بیمه تصادف زنجیره ای خواهند بود. اما اگر تمامی خودروها به نحوی در تصادف مقصر شناخته شوند، تقسیم هزینه و پرداخت خسارت در تصادف زنجیره ای، میان تمامی افراد دخیل در تصادف تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک راننده به خودروی جلویی برخورد کند و این برخورد باعث شود که خودروی دوم نیز به خودروی سوم برخورد کند، راننده اول به عنوان مقصر اصلی در تصادف زنجیره ای شناخته می‌شود و باید خسارت وارد شد‌ه به سایر خودروها را بپردازد. اما در موارد پیچیده‌تر که تمامی رانندگان به نحوی مقصر باشند، پرداخت خسارت بر اساس درصد تقصیر انجام می‌پذیرد. نحوه پرداخت خسارت در تصادفات زنجیره ای پس از مشخص شدن مقصر در یک تصادف زنجیره ای، نوبت به پرداخت خسارات وارده به خودروهای آسیب‌دیده می‌رسد. نحوه دریافت خسارت بیمه شخص ثالث به  دو حالت زیر بستگی دارد: خسارت کمتر از سقف بیمه شخص ثالث: چنانچه خسارت وارد شد‌ه به خودروهای دیگر از سقف پوشش بیمه شخص ثالث شما کمتر باشد، شرکت بیمه تمامی هزینه‌های تعمیرات را پرداخت خواهد کرد. با این حال، هزینه‌های جانبی مانند جریمه‌های راهنمایی و رانندگی و هزینه پارکینگ خودرو، تحت پوشش بیمه نبوده و باید به صورت جداگانه پرداخت شوند. خسارت بیشتر از سقف بیمه شخص ثالث: در صورتی که مجموع خسارات وارد شد‌ه به خودروهای دیگر از سقف پوشش بیمه شخص ثالث بیشتر باشد، شرکت بیمه تنها تا سقف تعهدات خود هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. در حال حاضر، حداقل پوشش مالی برابر با ۴۰ میلیون و حداکثر آن برابر با ۸۰۰ میلیون است و مابقی خسارت باید توسط مقصر حادثه پرداخت شود. فرمول نحوه محاسبه خسارت در تصادف زنجیره ای فرض کنید راننده مقصر یک تصادف زنجیره ای، بیمه شخص ثالث با سقف تعهدات 40 میلیون تومان داشته باشد. در این تصادف زنجیره ای 5 ماشین آسیب دیده‌اند و راننده باید خسارت هر 5 زیان‌دیده را جبران کند. فرض می‌کنیم پس از کارشناسی، میزان خسارت وارده به هر خودرو به شرح زیر باشد: خودرو اول: 10 میلیون تومان خودرو دوم: 15 میلیون تومان خودرو سوم: 8 میلیون تومان خودرو چهارم: 7 میلیون تومان خودرو پنجم: 12 میلیون تومان مجموع خسارت وارد شد‌ه به تمام خودروها برابر است با 10 + […]
ادامه
فرانشیز بیمه تکمیلی

فرانشیز بیمه تکمیلی چیست و چگونه محاسبه میشود؟

فرانشیز بیمه تکمیلی یکی از اصطلاحات و مفاهیم مهم در بیمه تکمیلی است که تاثیر کاملا مستقیمی بر میزان هزینه‌های فرد بیمه‌شده دارد. حق فرانشیز بیمه تکمیلی به بخشی از هزینه‌های درمانی اشاره دارد که شرکت بیمه‌گر تعهدی به پرداخت آن ندارد و بیمه‌گزار موظف است که این مبلغ را بپردازد. در ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ به فرانشیز بیمه تکمیلی می‌پردازیم و نحوه محاسبه آن را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. فرانشیز بیمه تکمیلی چیست؟ تمامی بیمه‌نامه‌ها دارای حق فرانشیز هستند. حق فرانشیز بیمه به قسمتی از هزینه خسارت گفته می‌شود که پرداخت آن بر عهده بیمه‌گر نیست و فرد بیمه‌گزار باید آن را پرداخت کند. هدف از تعیین فرانشیز، تقسیم هزینه‌های درمانی میان فرد بیمه‌شده و شرکت بیمه‌گر است که به صورت درصدی از کل هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. هرچه درصد فرانشیز بیشتر باشد، سهم بیمه‌شده در پرداخت هزینه‌ها افزایش خواهد یافت. درصد فرانشیز معمولا میان  10 تا 30 درصد بوده و عدد دقیق آن در قرارداد بیمه‌نامه ذکر می‌شود. به عنوان مثال اگر در قرارداد بیمه تکمیلی، فرانشیز 10 درصد باشد به این معناست که اگر فردی یک میلیون تومان برای یک امر درمانی هزینه کرده باشد و سپس مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را جهت جبران خسارت به نماینده شرکت بیمه‌گر تحویل دهد. بیمه مبلغ نهصد هزار تومان آن را پرداخت نموده و صد هزار تومان را به عنوان فرانشیز بیمه درمان فرد بیمه‌‌گزار پرداخت می‌کند. به همین علت هرچه درصد فرانشیز کمتر باشد، سهم جبران هزینه‌ها برای شرکت بیمه، بیشتر است که این موضوع برای بیمه‌شدگان مطلوب‌تر است. ​ درصد فرانشیز بیمه تکمیلی چیست؟ درصد فرانشیز بیمه تکمیلی بیانگر میزان هزینه‌ای است که فرد بیمه‌گزار ملزم به پرداخت آن است. به طور معمول شرکت‌های بیمه درصد معینی را به عنوان فرانشیز مشخص می‌کنند که بستگی به نوع خدمات درمانی و شرایط بیمه‌نامه دارد. نحوه محاسبه فرانشیز فرمول ساده‌ای دارد که به شرح زیر است: مبلغ فرانشیز = (۱۰۰ ÷ درصد فرانشیز) × مبلغ کل خسارت نحوه محاسبه فرانشیز بیمه تکمیلی حق فرانشیز به چند نوع تقسیم می‌شود که هرکدام میزان پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه‌گزار را مشخص می‌کند. انواع محاسبه فرانشیز بیمه درمان به شرح زیر است: 1- فرانشیز به صورت درصدی از خسارت زمانی فرانشیز بیمه درمان به صورت درصدی بیان می‌شود که در قرارداد بیمه‌نامه، شرکت بیمه‌گر اعلام می‌کند چند درصد از هزینه‌های خسارت را باید فرد بیمه‌گزار پرداخت کند. فرانشیز به صورت درصدی از خسارت معمولاً برای کنترل هزینه‌های بیمه و جلوگیری از تقاضای غیرضروری برای خدمات درمانی به کار می‌رود و می‌تواند درصدهای متفاوتی بر اساس نوع بیمه‌نامه و خدمات داشته باشد. با ذکر مثال به محاسبه درصد فرانشیز بیمه می‌پردازیم. به عنوان مثال اگر هزینه درمانی 10 میلیون تومان باشد، با فرانشیز 10 درصدی فرد بیمه‌شده موظف به پرداخت یک میلیون تومان آن است و باقیمانده آن (9 میلیون تومان) را شرکت بیمه باید بپردازد. 2- فرانشیز به صورت یک رقم ثابت منظور از فرانشیز در بیمه تکمیلی به صورت یک رقم معین و ثابت این است که فرد بیمه‌شده پس از هر بار استفاده از خدمات درمانی، مبلغ معینی را بدون توجه به کل هزینه درمان باید پرداخت کند. به عنوان مثال اگر حق فرانشیز بیمه درمان 500 هزار تومان باشد و هزینه کل درمان فرد 5 میلیون تومان شود، فرد بیمه‌شده تنها موظف است که 500 هزار تومان از هزینه‌ها را بپردازد و مابقی مبلغ ( چهار میلیون و پانصد هزار تومان) تحت پوشش بیمه است. 3- فرانشیز به صورت درصدی از مبلغ بیمه در این نوع محاسبه فرانشیز، مبلغی به عنوان مبلغ بیمه در قرارداد بیمه‌ای لحاظ می‌شود و حق فرانشیز بیمه درمان تکمیلی درصد ثابتی از این مبلغ اعلام می‌شود. در این موقعیت، هر چه مبلغ بیمه بیشتر باشد، حق فرانشیز نیز بیشتر می‌شود. به عنوان مثال اگر مبلغ بیمه 100 میلیون تومان و فرانشیز 10 درصد مبلغ کل بیمه باشد، شرکت بیمه 90 میلیون تومان از خسارت را جبران می‌کند و 10 میلیون تومان باقیمانده به عنوان فرانشیز بر عهده بیمه‌گذار است. 4- فرانشیز به صورت تعیین سقف غرامت فرانشیز سقف غرامت به این صورت است که بیمه‌گزار می‌تواند حداکثر مبلغی که در صورت وقوع حادثه دریافت کند را مشخص کند. در این حالت، شرکت بیمه‌گر تنها به اندازه سقف غرامت تعیین‌شده خسارت را جبران می‌کند و مابقی خسارت که از سقف غرامت بالاتر است را خود بیمه‌گزار باید پرداخت نماید. این روش به بیمه‌گزار این امکان را می‌دهد که ریسک خود را مدیریت کند و در عین حال از پوشش‌های بیمه‌ای مناسب بهره‌مند شود. به عنوان نمونه، اگر سقف غرامت تعیین‌شده 50 میلیون تومان باشد، در صورت وقوع خسارتی بیش از 50 میلیون تومان، بیمه‌گر تنها تا این مبلغ را جبران می‌کند و بیمه‌گزار باید باقی‌مانده هزینه‌ها را خود پرداخت کند. 5- فرانشیز به صورت ترکیبی در این روش فرانشیز به صورت درصد و یک مبلغ معین اعلام می‌شود. در این نوع فرانشیز، از ترکیب فرانشیز ثابت و درصدی استفاده می‌شود. آیا کسورات بیمه تکمیلی تنها شامل فرانشیز است؟ خیر؛ حق فرانشیز بیمه درمان یکی از مهم‌ترین موارد کسورات بیمه تکمیلی است اما تنها دلیل این کسورات نیست. علاوه بر فرانشیز، کسورات دیگری نیز در بیمه تکمیلی وجود دارد. از جمله کسورات، حداکثر سقف غرامت و برخی شرایط خاص است که می‌تواند براساس نوع بیمه‌نامه میان  بیمه‌گذار و بیمه‌گر متفاوت باشد. هنگام محاسبه خسارت‌های بیمه تکمیلی، شرکت بیمه چند مورد را به عنوان کسورات در نظر می‌گیرد. پس از کسر این موارد، مبلغ پرداختی به فرد بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. عوامل موثر بر فرانشیز بیمه تکمیلی همانطور که در مقاله “بیمه تکمیلی چیست” گفته شد؛ چندین عامل می‌تواند بر میزان فرانشیز تاثیرگذار باشد. این عوامل شامل موارد زیر است: فرانشیز شرکت های بیمه چقدر است؟ شرکت‌های بیمه‌ای ممکن است فرانشیز متفاوتی داشته باشند. در ادامه به برخی از شرکت‌های بیمه‌ای که در کاریزما بیمه وجود دارد اشاره می‌کنیم: فرانشیز بیمه دی: حق فرانشیز بیمه درمان دی بستگی به نوع قرارداد و طرح انتخابی دارد. فرانشیز یا سهم بیمه شده چیزی حدود 5 تا 30 درصد هزینه‌ها می‌باشد. فرانشیز بیمه تکمیلی سامان: فرانشیز بیمه درمان انفرادی سامان 10 درصد است. در صورت ارائه بیمه‌ پایه و تایید آن توسط مراکز درمانی، فرانشیز […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.