خرید بهترین بیمه تکمیلی با تخفیف استثنایی!

بهترین بیمه تکمیلی 1403: راهنمای کامل برای انتخاب هوشمندانه

بهترین بیمه تکمیلی 1403: راهنمای کامل برای انتخاب هوشمندانه

بهترین بیمه تکمیلی
بیمه

بهترین بیمه تکمیلی کدام است؟ این سوال اغلب افرادی است که قصد خرید بیمه تکمیلی را دارند. اگرچه پاسخ داد‌ن به این سوال برای افراد ناآشنا با صنعت بیمه دشوار به‌نظر می‌رسد. زیرا پاسخ به آن نیازمند آشنایی با بیمه تکمیلی و نکات مربوط به آن است.

در این مقاله از کاریزما لرنینگ، با بیمه تکمیلی آشنا شده و ضمن بررسی انواع بیمه‌های تکمیلی موجود و ویژگی آن‌ها، به معرفی بهترین بیمه های تکمیلی می‌پردازیم. اگر شما هم قصد خرید بیمه تکمیلی را دارید،  برای آشنایی با بهترین بیمه تکمیلی، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با بیمه تکمیلی و انواع آن 

بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه درمانی است که می‌توانید برای پوشش هزینه‌های درمان انواع بیماری، از آن استفاده کنید. تو‌‌‌‌جه دا‌‌‌شته باشید که خرید بیمه تکمیلی از طریق برخی شرکت‌‎های بیمه‌گر، نیازمند د‌‌ا‌شـتن بیمه پا‌‌یه است و بیمه درمان تکمیلی، آن بخش از هزینه‌ها که توسط بیمه پایه پوشش داد‌ه نمی‌شوند را پوشش می‌دهد. اما برخی از شرکت‌های بیمه این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوانید حتی بدون نیاز به داشتن بیمه پایه (مانند بیمه تامین اجتماعی)، اقدام به خریداری بیمه تکمیلی کنید. بنابراین، امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای همه افراد مهیاست.

خرید بیمه درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین انواع بیمه است نیازهای قشر گسترده‌ای از مردم را پوشش می‌دهد. به همین دلیل، با توجه به شرایط و ویژگی‌های افراد، به انواع مختلفی تقسیم شده است. انواع بیمه تکمیلی را می‌توان به‌صورت زیر در نظر گرفت:

  • بیمه تکمیلـی گروهی

این نوع از بیمه تکمیلی، به‌صورت گروهی ارائه شد‌ه و اغلب توسط کارفرمایان برای افراد فعال در سازمان مر‌بو‌طه خریداری می‌شود. امکان تهیه بیمه تکمیلی گروهی از شرکت‌های بیمه دی، ایران، البرز، دانا، آسیا، تعاون، آسماری، سامان، ملت، پارسیان و … فراهم است.

  • بیمه تکمیلـی خانواده

این نوع از بیمه تکمیلی برای اعضاء یک خانواد‌‌ه در نظر گر‌فته شد‌‌ه و تهیه آن در برخی از شرکت‌های بیمه نیازی به داشـتن بیمه پایه ندارد. شرکت‌های دی، آسماری، سامان و کارآفرین این نوع از بیمه را ار‌ائه می‌دهند.

  • بیمه تکمیلـی انفرادی

با اینکه اغلب بیمه‌های تکمیلی به‌صورت گروهی ارائه می‌شوند، اما امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی انفرادی نیز توسط برخی از شرکت‌های بیمه وجود دارد. این نوع از بیمه می‌تواند طرح‌ها و پوشش‌های متنوعی داشته باشد که با توجه به درخواست فرد بیمه‌گذار و سن او قابل استفاده است. 

  • بیمه درمان تکمیلـی بازنشستگی

بازنشستگان و افراد تحت تکفلشان نیز می‌‌توانند با مراجعه به کانون بازنشستگی تامین اجتماعی از مزایای بیمه تکمیلی استفاده کنند.

مقایسه انواع بیمه تکمیلی

اگرچه به معرفی مختصر بیمه تکمیلی و انواع آن پرداختیم؛ اما اگر  قصد دریافت اطلاعات بیشتر و جزئیات این بیمه کاربردی را دارید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

link مقاله پیشنهادی : بیمه تکمیلی چیست و چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

نکات مهم برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه مختلفی در کشور فعال هستند و هر شرکت نیز طرح‌های گوناگونی را برای بیمه تکمیلی ارائه می‌کند، متقاضیان استفاده از این خدمت می‌توانند با توجه به انتظاراتشان از بیمه تکمیلی و شرایط خود، اقدام به بررسی و خرید آن کنند. از نکات مهمی که پیش از خرید بیمه باید به آن توجه داشته باشید، می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • فرانشیز بیمه‎‌نامه

یکی از نکات بسیار مهم برای بررسی بیمه‌های تکمیلی، فرانشیز است. فرانشیز نشان می‌دهد که چند درصد از هزینه درمان، سهم فرد بیمه‌شده است و توسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود. 

بنابراین درصد فرانشیز کمتر به این معناست که در صورت بروز بیماری و حادثه، بیمه تکمیلی هزینه‌های بیشتری را پوشش خواهد داد. برای مثال، فرانشیز ۱۰ درصد به این معناست که تنها ۱۰ درصد هزینه درمان بر عهده  فرد بیمه‌شده خواهد بود. اگر تمایل دارید که در صورت بروز بیماری، درصد کمتری از هزینه درمان را پرداخت کنید،  بهترین بیمه تکمیلی از نظر فرانشیز بیمه‎‌نامه را برای خرید انتخاب کنید.

  • دوره انتظار بیمه تکمیلی

هنگام خرید بیمه تکمیلی، توجه به دوره انتظار بیمه اهمیت زیادی دارد اما توسط اغلب افراد نادیده گرفته می‌شود. دوره انتظار، مدت زمانی است که بیمه‌گر در طی آن تعهدی به پرداخت برخی از خسارت‌های درمانی ندارد.

شرکت‌های بیمه برای اطمینان از سلامت فرد بیمه‌شده و کاهش ریسک خود، این دوره را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، دوره انتظار برای پوشش زایمان معمولاً ۹ ماه است. یعنی بیمه‌شده تا ۹ ماه پس از خرید بیمه‌نامه، نمی‌تواند از این پوشش استفاده کند.

بنابراین، قبل از خرید بیمه تکمیلی، باید به نیازهای خود و مدت زمان انتظار هر پوشش توجه کنید. اگر به خدماتی نیاز دارید که دوره انتظار طولانی دارند، بهتر است قبل از خرید بیمه‌نامه، وضعیت سلامت خود را بررسی کنید. اگر امکان بروز بیماری برای شما وجود دارد، انتخاب بهترین بیمه تکمیلی با توجه به دوره انتظار بیمه‌‎نامه، بیمه‌ای است که دوره انتظار کمتری دارد.

  • تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد

تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه و سهولت دسترسی به آن‌ها اهمیت بالایی دارد. زیرا هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه‌گر، نیازی به پرداخت مستقیم هزینه‌ها و سپس ارائه صورت‌حساب به شرکت بیمه جهت بازپرداخت هزینه‌های انجام شد‌ه نیست.

اما اگر بخواهید از خدمات مرکز درمانی خاصی استفاده کنید که با بیمه شما قرارداد ندارد، باید ابتدا خودتان هزینه‌‌های درمان را پرداخت کنید. سپس به‌همراه مدارک و پرونده‌‌های پزشکی خود به یکی از شعب شرکت بیمه خود مراجعه کنید تا مبالغ تحت پوشش، پس از ارزیابی پرونده به شما پرداخت شود. 

عده زیادی از افراد تمایلی به این کار ندارند و ترجیح می‌دهند که به مراکز طرف قرارداد بیمه خود مراجعه کنند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، بیمه‌ای که مراکز درمانی متعدد و نزدیک به محل زندگی شما داشته باشد، برای شما بهترین بیمه تکمیلی خواهد بود.

  • تعداد شعب شرکت بیمه‌گر

ممکن است گاهی نیاز داشته باشید که به صورت حضوری به یکی از شعب یا نمایندگی‌های شرکت بیمه مراجعه کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مدارک بیمه‌نامه خود را دریافت کنید یا برای دریافت خسارت‌های درمانی خود اقدام کنید.

بنابراین، بهتر است شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که شعب و نمایندگی‌های زیادی در سراسر کشور دارد. این موضوع باعث می‌شود که در صورت نیاز، بتوانید به راحتی به یکی از شعب یا نمایندگی‌های شرکت بیمه مراجعه کنید.

  • پوشش‌های بیمه تکمیلی

هنگام خرید بیمه تکمیلی، حتما تعهدات و پوشش‌های مختلف را بررسی کنید. زیرا میزان حق بیمه با توجه به سقف پوشش آن مشخص خواهد شد. یعنی هرچه بیمه تکمیلی شما هزینه‌های بیشتری را متقبل شود، باید حق‌بیمه بیشتری پرداخت کنید. بنابراین بهتر است از خدمات شرکت بیمه‌ای استفاده کنید که با توجه به میزان حق بیمه پرداختی، پوشش‌های کاملی ارائه دهد. 

  • حق بیمه

هنگام خرید بیمه تکمیلی، قیمت یکی از عوامل مهمی است که مورد توجه بیمه‌گذاران قرار می‌گیرد. اما همیشه ارزان‌ترین گزینه، بهترین بیمه تکمیلی درمانی نیست.

در بیمه تکمیلی، هر‌چه حق بیمه پرداختی کمتر باشد، سقف پوشش‌ها نیز پایین‌تر خواهد بود. لذا در صورت بروز بیماری یا هرگونه خسارت، بیمه‌گر درصد کمتری از هزینه کل درمان را به بیمه‌گذار می‌پردازد. بنابراین، هنگام خرید بیمه تکمیلی، علاوه بر قیمت، به پوشش‌ها و سقف تعهدات نیز توجه کنید.

عوامل موثر بر تعیین بهترین بیمه تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی

برخی از افراد فکر می‌کنند که تنها افراد شاغل در شرکت‌ها یا ارگان‌ها می‌توانند از مزایای بیمه تکمیلی استفاده کنند. در حالی که امکان خرید بیمه تکمیلی به‌صورت انفرادی نیز وجود دارد. بیمه تکمیلی انفرادی دی و همچنین بیمه‌های تکمیلی انفرادی شرکت‌های تعاون و سامان، بهترین نوع بهترین بیمه تکمیلی انفرادی هستند.

بهترین بیمه تکمیلی گروهی

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی گروهی به نیازهای سازمان و کارکنان آن بستگی دارد. بنابراین، توصیه می‌شود که سازمان پیش از خرید بیمه، مقایسه‌ای بین طرح‌های مختلف بیمه‌ای انجام دهد و بیمه‌ای را انتخاب کند که بهترین گزینه برای آن باشد.

بیمه تکمیلی شرکت‌های دی، آسماری،سامان و پاسارگاد، از جمله بهترین بیمه‌های تکمیلی هستند که پوشش‌های کامل و قیمت مناسبی برای برای هزینه‌های درمانی ارائه می‌دهند. 

بهترین بیمه تکمیلی برای مشاغل آزاد

بسیاری از افراد بیمه تکمیلی را به عنوان یک مزیت شغلی می‌شناسند که معمولاً توسط سازمان‌ها و به صورت گروهی ارائه می‌شود. اما دارندگان مشاغل آزاد هم می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. در حال حاضر شرکت‌های بیمه سامان، تعاون و SOS بیمه تکمیلی انفرادی صادر می‌کنند.

بهترین بیمه تکمیلی خانواده

برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی خانواده، باید به چندین نکته توجه کنید. بیمه‌نامه‌هایی که خدمات مختلفی مانند بستری، جراحی، درمان‌های سرپایی، دارو و خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهند، گزینه‌های بهتری هستند. اما اگر خانواده شما نیاز به پوشش خاصی برای بیماری‌های مزمن یا جدی دارد، به بیمه‌هایی که این پوشش‌ها را ارائه می‌دهند، توجه کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که برخی از بیمه‌ها شرایط خاصی برای سنین مختلف دارند. بنابراین باید بیمه شما مناسب تمام اعضای خانواده باشد. همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که بیمه شما با بیمارستان‌ها و پزشکان معتبر و نزدیک به محل سکونت شما قرارداد دارد.

بهترین بیمه تکمیلی برای دندانپزشکی

هزینه‌های دندانپزشکی در ایران، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم هستند. این هزینه‌ها، نزدیک به ۲۰ درصد کل هزینه‌های خدمات درمانی در کشور را تشکیل می‌دهند و بعد از هزینه‌های بستری، بالاترین هزینه‌های درمان را به خود اختصاص می‌دهد.

بیمه‌های پایه میزان بسیار پایینی از هزینه‌های دندان‌پزشکی را پوشش می‌دهند و در بیشتر موارد استفاده از خدمات آن‌ها مستلزم زمان انتظار است. این موضوع سبب شد‌ه است که انتخاب پوشش خدمات دندان پزشکی یکی از گزینه‌های محبوب به هنگام خرید بیمه درمان تکمیلی باشد. به همین دلیل، اگر شما قصد استفاده از خدمات دندان‌پزشکی را دارید، از بین بهترین بیمه های تکمیلی ایران، گزینه‌ای را انتخاب کنید که پوشش بیشتری برای دندانپزشکی ارائه می‌دهد.

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان شامل گزینه‌هایی است که پوشش‌های جامع و مناسبی برای هزینه‌های مربوط به زایمان ارائه می‌دهند. از جمله شرکت‌های بیمه‌ای که بیمه‌های تکمیلی مناسب برای زایمان را ارائه می‌دهند می‌توان به بیمه‌های دی، تعاون، آسماری، سامان و پاسارگاد اشاره کرد.

این شرکت‌ها معمولاً پوشش‌های خوبی برای هزینه‌های بیمارستانی، مشاوره‌های پیش از زایمان و سایر خدمات مرتبط ارائه می‌کنند. هنگام انتخاب، بهتر است شرایط و پوشش‌های دقیق هر بیمه‌نامه را بررسی کنید تا متناسب با نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین بیمه تکمیلی از نظر مردم

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی در ایران می‌تواند تحت تاثیر موضوعات زیادی قرار بگیرد اما بعضی از شرکت‌های بیمه توسط افراد بیشتری استقبال شد‌ه و طرفداران بیشتری دارند. از این شرکت‌ها می‌توان به شرکت بیمه ایران، دی، SOS، بیمه سامان، بیمه پاسارگاد، بیمه ملت و بیمه تعاون اشاره کرد.

در نهایت کدام بیمه تکمیلی بهتر است؟

توجه داشته باشید که نیازهای هر فرد و انتظاراتش متفاوت است، لذا برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی ایران، باید براساس بودجه و انتظاراتتان اقدام به بررسی طرح‌های بیمه تکمیلی موجود نمایید. برای بررسی آنلاین انواع طرح‌های بیمه تکمیلی و حتی مقایسه قیمت آن‌ها می‌توانید به سایت کاریزما بیمه مراجعه کنید. کاریزما بیمه یک کارگزار رسمی بیمه است که به شما کمک می‌کند تا بهترین بیمه را برای خود انتخاب کنید و خرید بیمه را مطمئن‌تر از همیشه انجام دهید.

خرید بیمه درمان تکمیلی

خلاصه آنچه در این مقاله گفته شد!

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی یک تصمیم مهم است که نیاز به توجه به جزئیات و نیازهای فردی دارد. در این مقاله، با انواع بیمه‌های تکمیلی از جمله بیمه‌های گروهی، خانوادگی، انفرادی و بازنشستگی آشنا شدیم. همچنین نکات کلیدی برای انتخاب بهترین بیمه های تکمیلی را بررسی کردیم و گفتیم که عواملی مانند فرانشیز، دوره انتظار، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد و پوشش‌های بیمه‌ای از جمله مواردی هستند که باید برای خرید بهترین بیمه تکمیلی در نظر گرفته شوند.

به‌علاوه، بهترین شرکت بیمه تکمیلی مانند دی، سامان و پاسارگاد به عنوان گزینه‌های برتر معرفی شدند. انتخاب بیمه مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت خدمات درمانی شما تاثیر بگذارد. برای مقایسه و بررسی آنلاین انواع بیمه و انتخاب بهترین بیمه تکمیلی درمان، سایت کاریزما بیمه می‌تواند منبعی کارآمد باشد و شما را در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کند.

سوالات متداول

بله، برخی از شرکت‌های بیمه این امکان را فراهم کرده‌اند که افراد بدون نیاز به داشتن بیمه پایه، اقدام به خرید بیمه تکمیلی کنند. این گزینه برای افرادی که بیمه پایه ندارند، مناسب است.

برای انتخاب بیمه تکمیلی باید به عواملی مانند فرانشیز بیمه‎‌نامه، دوره انتظار، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه، تعداد شعب شرکت بیمه‌گر، حق بیمه و پوشش‌های آن توجه کرد.

بهترین بیمه تکمیلی برای خانواده‌ها باید خدمات متنوعی مانند بستری، جراحی، درمان‌های سرپایی و دندانپزشکی را پوشش دهد و همچنین شرایط خاصی برای سنین مختلف اعضای خانواده داشته باشد. انتخاب بیمه‌ای که با مراکز درمانی معتبر و نزدیک به محل سکونت قرارداد داشته باشد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای این مطلب

  1. mostafa 18 مرداد 1403 1 پاسخ

    عالی

    18 مرداد 1403 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی مدیر 24 مرداد 1403

      🙏🙏🙏

      24 مرداد 1403

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.