بررسی پرتفوی ماهانه اهرم+خرید‌های مهم

بررسی پرتفوی ماهانه اهرم+خرید‌های مهم

1234
صندوق‌های سرمایه‌گذاری

اهرم به عنوان بزرگ‌ترین صندوق سهامی قابل معامله، با خاصیت اهرمی خود توانسته نگاه سهامداران بازار سرمایه را به خود معطوف کند. در این مقاله پرتفوی سرمایه‌گذاری صندوق اهرم با نماد اهرم در فروردین 1403 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فملی، بزرگ ترین سهم پرتفوی اهرم

بزرگترین سهم‌های صندوق اهرم به ترتیب: فملی، فولا، وغدیر، رمپنا هستند. همچنین جمع ۱۰ سهم برتر پرتفوی اهرم در این ماه 39% از کل پرتفوی بوده است. دو سهمی که از کم ریسک‌ترین و بزرگ‌ترین سهم‌های بازار هستند. هم‌چنین در این پرتفوی سعی شده است که از تمامی صنایع بزرگ بازار مثل بانک، سرمایه‌گذاری، شیمیایی، پتروشیمی و فلزات در پرتفوی خریداری شود.

پرتفوی اهرم در فروردین

صندوق اهرمی کاریزما در ماه فروردین در نمادهای نوری، ذوب، سباقر، سشمال و شراز فروشده بوده است. همچنین اصلی ترین خریدهای اهرم در این ماه سپید، لطیف، فملی، سیمرغ و لخزر بوده اند.

تغییرات پرتفوی اهرم

  •  خالص خرید و فروش اهرم در ماه دی 6+ میلیارد تومان بوده است.
  •  خالص ارزش دارایی اهرم 11680 میلیارد تومان است.

صندوق اهرمی چیست؟

برای توضیح دلایل احتمالی استقبال سرمایه گذاران از این صندوق سهامی، خوب است ابتدا این صندوق را بهتر بشناسیم. صندوق های اهرمی از نوع صندوق های سهامی است ولی با این تفاوت که از دو نوع واحد برای سرمایه گذاری ایجاد می شود.صندوق های اهرمی به افرادی که قصد دارند با پذیرش ریسک بیشتر وارد بازار سهام شوند این امکان را می دهد که با بهره گیری از بسیاری از مزایای صندوق های سرمایه گذاری اعم مدیریت حرفه ای پورتفوی و نقد شوندگی بالا، از ابزار اهرم نیز برخوردار شوند. صندوق های اهرمی دو نوع واحد برای سرمایه گذاری دارند که برای دو گروه از سرمایه گذاران با دو هدف و رویکرد متفاوت است. یک دسته واحد های عادی و یک دسته واحد های ممتاز است.

خرید صندوق اهرم

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.