خرید آسان شاهین از بورس کالا

خرید آسان شاهین از بورس کالا

shahin-cover
بورس کالا

با توجه به اطلاعیه بورس کالا، تعداد 4000 دستگاه شاهین سفید در روز یک شنبه 18 دی عرضه می شود.

شاهین یکی از محصولات پرطرفدار سایپا است که در چند سال گذشته توانسته به محبوبیت بالایی در بازار خودرو برسد. با توجه به تقاضای بالایی که همواره برای این خودرو وجود دارد، در عرضه قبلی 2000 دستگاه شاهین عرضه شد که 4310 عدد تقاضا برای این خودروها وجود داشت.باتوجه به تعداد عرضه و تقاضا این شاهین ها حدود 15% رقابت شدند.با توجه به جذابیتی که خرید خودرو از بورس کالا دارد در این مقاله نحوه خرید، جزئیات عرضه و هزینه های خرید هایما در بورس کالا را بررسی خواهیم کرد.

خرید خودرو از بورس کالا

مشخصات عرضه شاهین در بورس کالا

گروه صنعتی سایپا یک شنبه 18 دی ماه 4000 دستگاه شاهین را عرضه می کند. از نکات قابل توجه عرضه شاهین در بورس کالا، درصد پیش پرداخت سفارش خرید آن است که 100 درصد درنظر گرفته شده است.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران این خودرو به قیمت 304 میلیون تومان بوده که تحویل این خودروها 30 فرودین 1402 بوده عرضه می شود.براساس مشخصات ارائه شده، هر کد ملی (حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یک دستگاه خودرو می باشد.

شرایط خرید خودرو شاهین در بورس کالا

هرکدملی(خریداران حقیقی)مجاز به ثبت سفارش برروی یکی ازکدهای عرضه شدهاست.ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی امکان پذیر نیست.اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو شده اند نمی توانند در این عرضه شرکت کنند.

نکته مهم: اشخاصی که از ابتدای سال 1398 در عرضه های قبلی در بورس کالا و یا از روشی دیگر (مثل قرعه کشی) موفق به خرید خودرو از شرکت های خودروسازی شده اند، امکان خرید در این عرضه را نخواهند داشت. برای اطلاع از شرایط کامل خرید و مشخصات فنی شاهین اینجا کلیک کنید.

هزینه های خرید شاهین در بورس کالا

هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه 12 درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود. بدیهی است درصورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

شاهین را تا چه قیمتی در بورس بخریم؟

خودروی شاهین در روز یک شنبه 18 دی 1401 قرار است در بورس کالا برای عموم عرضه می شود.با توجه به رقابتی بودن سفارش گذاری و تقاضای بالا در شاهین، یک پرسش مهم این است که تا چه قیمت رقابت برای خرید این خودرو صرفه اقتصادی خواهد داشت؟

در اطلاعیه منتشر شده، قیمت پایه خودرو شاهین 304 میلیون تومان است. علاوه بر قیمت پایه کارخانه، هزینه های دیگری  به قیمت های فوق برای خریدار افزوده خواهد شد. این هزینه ها عبارتند از: مالیات و هزینه عوارض، شماره گذاری و بیمه و … که به شرح زیر است:

1)  12 درصد مالیات بر روی قیمت فروش 2)  حدود 4.713 میلیون تومان ثابت

 با در نظر داشتن این هزینه ها و قیمت این خودرو در بازار آزاد، خرید با قیمت پایه در بورس کالا حاشیه سودی معادل جدول زیر خواهد داشت.

خرید شاهین در بورس کالا

از آنجا که قیمت بازار آزاد از قیمت بورس کالا فاصله دارد به احتمال زیاد تقاضا برای شاهین در قیمت های بالاتر از پایه شکل خواهد گرفت. باتوجه به فاصله قیمتی کارخانه و بازار آزاد، احتمال شکل گیری رقابت برای خرید شاهین وجود دارد، درصورت شکل گیری رقابت و افزایش قیمت پایه به میزان 20 درصد، حاشیه سود خریداران به شرح زیر خواهد بود:

شاهین در بورس کالا

خرید خودرو از بورس کالا

مقاله پیشنهادی: چگونه از بورس کالا خودرو بخریم

 

مراحل خرید شاهین از بورس کالا

برای خرید خودرو شاهین بدون قرعه‌ کشی از بورس کالا ابتدا باید مراحل دریافت کد بورس کالا در کارگزاری کاریزما را طی کرده و سپس اقدام به خرید خودرو شاهین کنید:

1.احراز هویت اینترنتی در سامانه اینترنتی sejam.ir

2.ثبت نام در کارگزاری کاریزما

3.ثبت نام در سامانه EBGO

4.خرید خودرو از بورس کالا

 برای کسب اطلاعات بیشتر از مراحل ثبت نام و نحوه خرید در بورس کالا ویدیو زیر را مشاهده کنید:

برای طرح سوالات و گرفتن مشاوره پیرامون خرید شاهین از بورس کالا با شماره 02141000 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.