نحوه ترسیم انواع فیبوناچی

نحوه ترسیم انواع فیبوناچی

GJ1Rru
تحلیل تکنیکال

ترسیم فیبوناچی به سه صورت انجام می گیرد که در این مطلب به بررسی انواع روش های ترسیم آن می پردازیم.

 

مطلب پیشنهادی: ابزار فیبوناچی در بازار سرمایه

 

فیبوناچی اصلاحی  Fibonacci Retracement

در این روش ابتدا بالاترین و پایین ترین نقطه در روند مورد نظرتان را مشخص نمایید. سپس با انتخاب گزینه فیبوناچی اصلاحی و انتقال آن با موس به نقطه شروع روند مورد نظرتان (پایین ترین نقطه در روند صعودی و بالاترین نقطه در روند نزولی) و همچنان که دکمه موس را نگه داشته اید آن را تا نقطه پایانی روند بکشاند. در این حالت نرم افزار به صورت خودکار سطوح مربوطه را رسم می نماید.

در صورت انجام صحیح عمل فوق نرم افزار بایستی سطوح   ۲۳.۶%، ۳۸.۲%، ۵۰%، ۶۱.۸%، 78.6% را بر روی نمودار ترسیم کند. به عبارت دیگر برای اصلاحات زیر 100 درصد می باشد. این سطوح درصدی در واقع نشان دهنده آن درصد به خصوص از کل روند فرض شده می باشند. به طور مثال، سطح ۳۸.۲% نشان دهنده ۳۸.۲ درصد فاصله بین بالاترین نقطه تا پایین ترین نقطه اخذ شده می باشد.

فیبوناچی اکستنشن Fibonacci Extention

فیبوناچی گسترشی یا همان Fibonacci Extension  ابزاری است که بیشتر به منظور تعیین اهداف قیمتی استفاده می شود. البته برخی افراد نیز از فیبوناچی اکستنشن برای بدست آوردن نقاط ورود استفاده می کنند که معمولا به صورت ترکیبی با فیبوناچی پروجکشن می باشد.

اگر یادتان باشد، در قسمت قبلی گفتیم که فیبوناچی اصلاحی شامل درصدهای  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ –  ۵۰ –  ۶۱٫۸ و ۷۸٫۶ می باشد. همه این اعداد زیر ۱۰۰ هستند و به آنها درصدهای داخلی گفته می شود. اما فیبوناچی اکستنشن اعداد بالاتر از ۱۰۰% را در بر می گیرد. این اعداد عبارتند از: 127,2 – 161,8 – 261,8 – 423,6 

البته از بین درصدهای بالا بیشتر روی ۱۲۷٫۲ و ۱۶۱٫۸ تاکید می شود. چرا که اهداف نزدیکتر و قابل دستیابی تری می باشند. برای اهداف دور و خیلی دور از ۲۶۱٫۸ و ۴۲۳٫۶ استفاده می کنند. برای ترسیم فیبوناچی اکستنشن از همان ابزار فیبوناچی اصلاحی استفاده می شود.

فیبوناچی پروجکشن (فیبوناچی سه نقطه ای)

برای رسم فیبوناچی پروجکشن ابتدا باید یک روند (موج) صعودی یا نزولی را پیدا کنید، سپس در روند صعودی به گونه ای نقطه حداکثر (قله) را به نقطه حداقل (دره) وصل نمایید تا تراز 100 درصد فیبوناچی سه نقطه ای در نقطه حداکثر واقع شود. همچنین در روند نزولی به گونه ای نقطه حداقل را به نقطه حداکثر وصل نمایید تا تراز 100 درصد فیبوناچی پروجکشن در نقطه حداقل واقع شود.

ترازهای مهم فیبوناچی اکسپنشن 100 –  127,2 – 161,8 – 261,8 و 423,6  درصد می باشند. برای اینکه اهداف قیمتی به درستی مشخص شوند، باید ترازهای ذکر شده پس از تراز 100 درصد قرار گیرند، به این صورت که در روند صعودی ترازهای ذکر شده در بالای تراز 100 درصد و در روند نزولی در پایین تراز 100 درصد واقع شوند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.