خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه بدنه چیست؟ + هر آنچه باید قبل از خرید بیمه بدنه بدانید!
1x
0:00 0:00

118 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه مهندسی چیست

بیمه مهندسی چیست؟ کلوزها، انواع بیمه مهندسی و پوشش‌ها

شاید در میان بیمه‌های مختلف، کمتر عنوان بیمه مهندسی را شنیده باشید و احتمالاً نمی‌دانید بیمه مهندسی چیست و چه پوشش‌هایی دارد. این بیمه، اگرچه کاملاً تخصصی و جدید است، اما کاربردهای خاص خود را دارد و خدمات زیادی را در اختیار مهندسان، پیمانکاران و مشاغل وابسته قرار می‌دهد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، ابتدا مفصل توضیح می‌دهیم بیمه نظام مهندسی چیست، سپس انواع و پوشش‌ها و شرایط بیمه مهندسی را بررسی می‌کنیم و در این میان سری هم به تاریخچه بیمه مهندسی خواهیم زد. البته قبل از شروع مطلب، ذکر یک نکته ضروری است. بیمه مهندسی با بیمه مسئولیت مهندسین ناظر تفاوت دارد! ماهیت این دو نوع بیمه‌نامه کاملاً متفاوت است. بیمه‌نامه مهندسی بخشی از بیمه اموال به‌حساب می‌آید، در حالی که بیمه‌نامه مسئولیت مهندسین ناظر زیرمجموعه‌ی بیمه مسئولیت است. پوشش‌ها و خسارت‌های جبران‌پذیر در هر یک از این بیمه‌نامه‌ها کاملاً متفاوت و مجزا از یکدیگر است. در ادامه‌ی این مطلب صرفاً به این می‌پردازیم که بیمه مهندسی چیست. بیمه مهندسی چیست؟ بیمه مهندسی زیرمجموعه‌ی بیمه اموال است که خسارات فیزیکی غیرقابل پیش‌بینی ناشی از حوادث را در پروژه‌های در حال احداث و همچنین سازه‌ها، تأسیسات و تجهیزات در حال بهره‌برداری تحت پوشش قرار می‌دهد. تمام اصول مربوط به بیمه‌نامه‌های اموال، از جمله غرامت، حسن نیت و جانشینی در تعریف بیمه مهندسی نیز صادق است. پروژه‌های زیربنایی، عمرانی، و سازه‌های صنعتی و ساختمانی در تمامی مراحل ساخت، از آغاز پروژه و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات گرفته تا دوره آزمایش و راه‌اندازی، در معرض خطرات متعددی قرار دارند. این خطرات می‌توانند منجر به آسیب و از بین رفتن سرمایه شوند. همچنین، احتمال وقوع زیان‌هایی به اشخاص ثالث وجود دارد که در نتیجه سهل‌انگاری یا خطاهای انسانی پیمانکاران و عوامل بیمه‌گزار به‌وجود می‌آید و این افراد به‌طور قانونی مسئول شناخته می‌شوند. بیمه‌های مهندسی به‌طور خاص برای پوشش‌دهی فعالیت‌های مهندسین در رشته‌های مختلف طراحی شده‌اند.  تاریخچۀ بیمه مهندسی تاریخچه بیمه مهندسی به قرن نوزدهم میلادی و انگلستان برمی‌گردد. استفاده از دیگ‌های بخار در آن زمان رایج بود که البته همین موضوع باعث شده بود کارگرهای زیادی در حین کار با این دیگ‌های بخار آسیب‌های جدی ببینند! در آن زمان سازمانی تحت عنوان «سازمان استفاده‌کنندگان از دیگ بخار» وجود داشت که وظیفه داشت این موضوع را بررسی و شرایط را بهبود بخشد تا اینکه در سال 1858، موضوع آسیب‌های دیگ بخار به تاسیس اولین شرکت بیمه در حوزۀ مهندسی منجر شد – شرکت بیمه دیگ بخار؛ و پس از آن شرکت‌های بیمه دیگری در حوزۀ مهندسی تاسیس شدند. اوایل قرن بیستم میلادی، اولین بیمه‌نامه ماشین‌آلات پیمانکاران در کشور آلمان صادر شد. همچنین شرکت آلمانی «مونیخ ری» اولین بیمه مهندسی را به ایران آورد و اولین بیمه‌نامه‌های مهندسی در ایران در واقع نسخۀ ترجمه‌شده‌ی بیمه‌نامه‌های این شرکت آلمانی هستند. اولین بیمه‌نامه مهندسی در ایران برای پروژه سد لتیان صادر شده است. اکنون با دانستن این تاریخچۀ مختصر، سراغ انواع بیمه‌ در حوزۀ مهندسی می‌رویم. کلوزهای بیمه مهندسی چیست؟ قبل از توضیح کلوز بیمه مهندسی، ابتدا اصطلاح «کلوز» را در بیمه تعریف کنیم. کلوز (Clause) در بیمه به‌معنی یک بند یا شرایط خاصی است که در بیمه‌نامه گنجانده می‌شود و طبق آن می‌توانیم شرایط اضافی، استثنائات یا توضیحات خاصی را در بیمه‌نامه لحاظ کنیم. برای مثال یک کلوز می‌تواند پوشش خطرات طبیعی مانند سیل یا زلزله را به بیمه‌نامه اضافه کند. مسلماً کلوز به شرایط بیمه‌نامه بستگی دارد. در بیمه‌نامه‌های مهندسی به‌طور کلی 4 کلوز داریم: افزایش‌دهنده پوشش‌ها کاهش‌دهنده پوشش‌ها محدودکننده پوشش‌ها مشروط‌کننده پوشش‌ها چنانچه قصد خرید بیمه مهندسی دارید، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید و کلوزهای زیر را به بیمه‌نامه خود اضافه نمایید. برای خرید انواع بیمه‌نامه‌های مهندسی، می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید: بررسی انواع بیمه مهندسی دسته‌بندی کلی بیمه‌های مهندسی شامل دو گروه می‌شود: بیمه‌های دوره احداث (Construction) بیمه‌های دوره بهره‌برداری (Operation) هر گروه شامل بیمه‌های خاصی می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. همانطور که از عنوان‌ها مشخص است، هر گروه شامل بیمه‌هایی می‌شود که به بخش خاصی از پروژه اختصاص دارند. این دو گروه را دقیق‌تر بررسی کنیم. انواع بیمه‌های دوره احداث در بیمه مهندسی چیست؟ در این گروه دو نوع بیمه‌نامه داریم: بیمه تمام خطر نصب (EAR) بیمه تمام خطر پیمانکاران (CAR) 1. بیمه تمام خطر نصب بیمه تمام خطر نصب (Erection All Risks) یکی از بیمه‌نامه‌های جدید در حوزه بیمه مهندسی است که کاربردهای گسترده‌ای دارد. این بیمه‌نامه به بیمه‌گزاران پوشش‌های لازم در زمان نصب ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات فلزی و ساخت و سازهای بلندمرتبه را ارائه می‌دهد. کلیه پروژه‌های احداث تأسیسات و کارخانه‌هایی که ارزش آن‌ها فراتر از مصالح و کارهای ساختمانی باشد، تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب قرار می‌گیرند. این بیمه‌نامه تقریباً شرایط مشابهی با بیمه‌نامه تمام خطر پیمانکاران دارد. تعهدات بیمه تمام خطر نصب بیمه‌نامه تمام خطر نصب، خسارت‌های غیرمنتظره‌ای را که ممکن است در زمان نصب ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به‌وقوع بپیوندد تحت پوشش قرار می‌دهد. این خسارات شامل آسیب‌های ناشی از دستگاه‌هایی مانند توربین‌ها، ژنراتورها، دیگ‌های بخار، کمپرسورهای درون‌سوز، و سایر تجهیزات صنعتی می‌شود. خساراتی که شرکت بیمه‌گر موظف به جبران آن‌ها است شامل موارد زیر می‌شود: حوادث ناشی از سقوط هواپیما، انفجار، صاعقه و آتش‌سوزی بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و برف زمین‌لرزه، نشست زمین و جابه‌جایی لایه‌های زمین سرقت و دزدی به‌ویژه در موارد شکست حرز خسارات ناشی از بی‌تجربگی و عدم مهارت بدون سوءنیت ریزش آوار و سایر عوامل خارجی در حین حمل و نقل خسارات و صدمات جانی به اشخاص ثالث و همچنین صدمات مالی به اموال آن‌ها هزینه‌های مربوط به از بین بردن ضایعات ناشی از حوادث خسارات خارج از پوشش بیمه تمام خطر نصب برخی خسارت‌ها نیز تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب نمی‌باشند: خسارت‌های ناشی از خطا در طراحی یا استفاده از مصالح نامناسب آسیب‌های مکانیکی یا الکتریکی خسارات عمدی یا ناشی از سهل‌انگاری بیمه‌گزار و کارکنان خسارات به دلیل تأخیر در تکمیل پروژه آسیب‌های ناشی از جنگ، شورش و اعتصابات خسارات ناشی از توقیف و ضبط اموال به دستور مراجع قانونی آسیب‌های ناشی از مشکلات هسته‌ای و مواد رادیواکتیو مدت اعتبار بیمه تمام خطر نصب مدت اعتبار این بیمه‌نامه از زمان تخلیه ماشین‌آلات و اشیای بیمه‌شده آغاز می‌شود و تا پایان عملیات و راه‌اندازی ادامه می‌یابد. به‌علاوه، تمام خسارات واردشده در […]
ادامه
معرفی نامه بیمه تکمیلی

معرفی نامه بیمه تکمیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی نامه بیمه تکمیلی یکی از ابزارهای بیمه تکمیلی است که به بیمه‌شدگان این امکان را می‌دهد تا از خدمات درمانی بدون پرداخت مستقیم هزینه‌ها بهره‌مند شوند. بیمه تکمیلی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سنگین درمانی ایفا می‌کند. کاریزما لرنینگ در این مقاله به بررسی کامل معرفی نامه بیمه تکمیلی، شرایط دریافت، مدارک لازم و سایر جزئیات مرتبط می‌پردازد. معرفی نامه بیمه تکمیلی چیست؟ معرفی‌نامه بیمه تکمیلی یک سند رسمی است که از سوی شرکت بیمه برای شما به‌عنوان بیمه‌شده صادر می‌شود و به‌واسطه آن، شما می‌توانید از خدمات درمانی بدون نیاز به پرداخت مستقیم استفاده کنید. این معرفی‌نامه به مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه ارائه می‌شود و هزینه‌های درمان به‌صورت مستقیم از سوی شرکت بیمه با مرکز درمانی تسویه می‌شوند. معرفی‌نامه معمولاً برای خدماتی مانند بستری شدن در بیمارستان، جراحی‌ها، زایمان، آزمایش‌های تخصصی و سایر خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، صادر می‌شود. شرایط دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی برای دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، بیمه‌شده باید شرایط خاصی را داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است: داشتن بیمه تکمیلی معتبر: اولین شرط اساسی این است که فرد باید یک بیمه‌نامه تکمیلی معتبر از یک شرکت بیمه داشته باشد. مراکز درمانی طرف قرارداد: شرکت بیمه معمولاً معرفی‌نامه را برای مراکز درمانی خاصی که با آن‌ها طرف قرارداد هستند، صادر می‌کند. بنابراین باید مطمئن باشید که مرکزی که قصد مراجعه به آن را دارید، با شرکت بیمه شما قرارداد دارد. پوشش خدمات مورد نیاز: خدمات درمانی مد نظر شما باید تحت پوشش بیمه تکمیلی باشند. هر بیمه‌نامه دارای سطح خاصی از پوشش‌ها است و برخی خدمات مانند جراحی‌های زیبایی، دندان‌پزشکی و یا برخی آزمایشات ممکن است تحت پوشش نباشند. محدوده زمانی و جغرافیایی: معرفی‌نامه برای زمانی خاص و همینطور برای یک ناحیه یا منطقه جغرافیایی مشخص صادر می‌شود. مدارک لازم برای دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی برای دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، ارائه مدارک زیر ضروری است: کپی بیمه‌نامه تکمیلی: ارائه کپی بیمه‌نامه تکمیلی جهت اعتبارسنجی الزامی است. مدارک شناسایی: مدارک شناسایی مانند کارت ملی یا شناسنامه را باید همراه داشته باشید تا هویت شما تأیید شود. درخواست کتبی: در برخی موارد، باید درخواست کتبی خود را به شرکت بیمه ارائه دهید تا درخواست صدور معرفی‌نامه ثبت شود. گزارش پزشک: اگر برای یک عمل جراحی یا درمان خاص نیاز به معرفی‌نامه دارید، ارائه گزارش پزشک معالج یا دستور پزشک ممکن است الزامی باشد. بررسی سوابق درمانی: در برخی موارد، شرکت بیمه ممکن است نیاز به بررسی سوابق درمانی شما داشته باشد تا مطمئن شود که درمان یا خدمات مورد نظر، تحت پوشش بیمه قرار دارند. نحوه گرفتن معرفی نامه بیمه تکمیلی دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی از شرکت بیمه معمولاً شامل مراحل زیر است: تماس با شرکت بیمه: ابتدا باید با شرکت بیمه تماس بگیرید و درخواست معرفی‌نامه برای خدمات درمانی مورد نیاز خود را ثبت کنید. ارائه مدارک: مدارک مورد نیاز که شامل بیمه‌نامه، مدارک شناسایی و گزارش پزشک است را به شرکت بیمه ارائه دهید. صدور معرفی‌نامه: پس از بررسی مدارک و تأیید درخواست، شرکت بیمه معرفی‌نامه را برای شما صادر می‌کند. ارائه معرفی‌نامه به مرکز درمانی: پس از دریافت معرفی‌نامه، آن را به مرکز درمانی ارائه کنید تا از خدمات درمانی بدون نیاز به پرداخت مستقیم هزینه‌ها استفاده کنید. معرفی نامه آنلاین بیمه تکمیلی چیست؟ امروزه بسیاری از شرکت‌های بیمه به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و وقت مشتریان خود و همینطور تسریع فرآیند رسیدگی به پرونده‌های بیمه، خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند. در حال حاضر تقریباً تمام معرفی‌نامه‌ها از سمت شرکت‌های بیمه به‌صورت آنلاین و تنها با ارائه کد ملی صادر می‌شوند و معرفی نامه آنلاین بیمه تکمیلی در واقع همان معرفی نامه بیمه تکمیلی است و تفاوتی با آن ندارد. اگر شرکت بیمه شما این خدمت را به‌صورت آنلاین ارائه نمی‌دهد، بایستی با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به نزدیک‌ترین شعبه‌ی بیمه مراجعه کنید و درخواست معرفی‌نامه بدهید. شرکت‌های بیمه در وب‌سایت خود آدرس تمامی شعب خود را ثبت کرده‌اند. برای مثال برای دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی دی، کافیست به سامانه دی‌دار مراجعه کنید و در بخش «حضوری کجا برم؟» می‌توانید آدرس و شماره تماس تمام شعب بیمه دی را جهت مراجعه حضوری مشاهده کنید. تعاریف و اصطلاحات مرتبط با معرفی نامه بیمه تکمیلی برای درک بهتر معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، آشنایی با برخی از اصطلاحات مرتبط ضروری است: پوشش بیمه‌ای: به خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه قرار دارند، پوشش بیمه‌ای گفته می‌شود. این پوشش‌ها می‌توانند شامل بستری، جراحی، آزمایشات و خدمات تخصصی باشند. فرانشیز: فرانشیز به سهم بیمه‌شده از هزینه‌های درمانی گفته می‌شود که باید به‌صورت نقدی توسط شخص بیمه‌شده پرداخت شود. برخی بیمه‌ها ممکن است بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهند و پرداخت مابقی هزینه‌ها بر عهده‌ی شخص است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرانشیز بیمه، می‌توانید مقاله‌ی «فرانشیز بیمه چیست؟» را مطالعه کنید. مراکز طرف قرارداد: به مراکزی که با شرکت بیمه قرارداد دارند و از طریق معرفی‌نامه می‌توان از خدمات آن‌ها استفاده کرد، مراکز طرف قرارداد گفته می‌شود. نمونه معرفی نامه بیمه تکمیلی در اینجا یک نمونه معرفی‌نامه بیمه تکمیلی مربوط به بیمه سامان آورده شده است: مزایای استفاده از معرفی نامه بیمه تکمیلی استفاده از معرفی‌نامه بیمه تکمیلی برای بیمه‌شدگان مزایای زیادی دارد: کاهش هزینه‌های درمانی: با استفاده از معرفی‌نامه، بیمه‌شده نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی ندارد و تسویه هزینه‌ها مستقیماً بین شرکت بیمه و مرکز درمانی انجام می‌شود. دسترسی به خدمات درمانی تخصصی: بیمه‌شدگان می‌توانند با استفاده از معرفی‌نامه از خدمات درمانی تخصصی و باکیفیت در مراکز معتبر استفاده کنند. پرداخت مستقیم از سوی بیمه: استفاده از معرفی‌نامه باعث می‌شود که بیمه‌شده نیاز به پرداخت هزینه‌های درمان نداشته باشد و این امر به تسهیل فرآیند درمان کمک می‌کند. کاهش استرس مالی: با داشتن بیمه تکمیلی و استفاده از معرفی‌نامه، افراد از فشار مالی ناشی از هزینه‌های درمانی رهایی می‌یابند. دو نکته مهم در استفاده از معرفی نامه بیمه تکمیلی معرفی‌نامه‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی هستند و باید قبل از پایان اعتبار آن از خدمات درمانی استفاده شود. معرفی‌نامه بیمه تکمیلی از تاریخ صدور معمولاً 5 روز اعتبار دارد. نکته‌ی دوم این است که همیشه باید قبل از مراجعه به مرکز درمانی، از تحت پوشش بودن خدمات مورد نیاز خود اطمینان […]
ادامه
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث؛ شرایط، قوانین و نحوه انتقال تخفیف

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث با قانون جدید

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، یکی از چالش‌های مهم بسیاری از راننده‌ها و مالکان خودرو محسوب می‌شود. به خصوص اگر سال‌ها  با احتیاط رانندگی کنید و بتوانید تخفیف خوبی از بیمه شخص ثالث بگیرید یا اگر بخواهید خودرو بخرید و بفروشید، باید بدانید آیا امکان انتقـال تخفیف وجود دارد یا خیر. با یک جستجوی ساده در اینترنت، به این پرسش‌ها می‌رسیم که آیا امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث وجود دارد؟ چگونه تخفیف بیمه شخص ثالث را انتقال دهیم؟ و آیا از اساس تخفیف بیمه قابل انتقال است یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تخفیف بیمه شخص ثالث، می‌توانید مقاله «تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو و شرایط انتقال آن» را مطالعه کنید. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، به این سوالات کامل پاسخ می‌دهیم و البته جزئیات واگذاری تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث شامل قوانین انتقال در سال 1404 را کامل بیان می‌کنیم. با خواندن این مطلب، تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت خواهید کرد. برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟ بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شد‌‌‌ه به اشخاص ثا‌لث در حوادث رانندگی در نظر گر‌فته شد‌‌ه و برای تمام وسایل نقلیـه موتوری، از جمله خودرو و موتور سیکلت صادر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه شخص ثالث، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی زیر را بخوانید. هنگام تمدید بیمه‌نامه، برای راننده‌هایی که در سال گذشته دچار حادثه و تصادف نشده‌اند، تخفیفی به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود. هرچه تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه بیشتر باشد، راننده تخفیف بیشتری دریافت می‌کند. اگر 14 سال از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکنید، تا سقف ۷۰ درصد تخفیف می‌گیرید! پس انتقال این تخفیف بعد از فروش خودرو بسیار مهم است. قبل از پاسخ دادن به این سوال، باید سوال مهم‌تری بپرسیم: آیا سوابق تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال است؟ به شکل کلی، در دو حالت می‌توانیم تخفیف بیمه شخص ثالث را منتقل کنیم: اگر خودروی فرسوده یا اسقاطی دارای بیمه‌نامه داشته باشیم. اگر قصد فروش خودروی فعلی و خرید خودروی جدید داشته باشیم. شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چیست؟ برای انتقال سوابق بیمه‌ی خود ابتدا از سامانۀ سنهاب سوابق بیمه‌نامه را استعلام بگیرید. روش‌های مختلفی برای استعلام سوابق بیمه وجود دارد. اگر با روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم مقالۀ «استعلام بیمه شخص ثالث + روش‌های استعلام فوری اعتبار بیمه‌ نامه» را بخوانید. آموزش انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث طبق قوانین و آیین‌نامه جدید انتقـال تخفیفات بیمه شخص ثالث، برای انتقـال تخفیف بایستی یک سری شرایط را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از: اگر خودروی خود را فروخته‌اید، یا خودروی جدیدی خریداری کرده‌اید، انتقال سند خودرو بایستی قطعی شده باشد. سپس برای انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودرو جدید اقدام کنید. انـتـقـال تـخـفـیـف بـیـمـه با استفاده از وکالت‌نامه، وکالت کاری، قولنامه و … ممکن نیست! مالک خودروی قدیمی و جدید بایستی یک نفر باشد. به عبارت دیگر، اگر خودروی خود را بفروشید، و خودروی جدیدی بخرید، مالک خودروی جدید باید خود شما باشید تا انتقال سوابق تخفیف بیمه‌نامه میسر باشد. بنابراین شما نمی‌توانید تخفیف بیمه خود را به دوست یا همکار خود منتقل کنید! انتقـال تخفیف بیمـه از خودروی سواری به خودروهای سنگین مانند کامیون، یا بالعکس، انتقـال تخفیف به موتور سیکلت مقدور نیست! در واقع نوع دو خودرو و جزئیات آن‌ها، حتی تعداد سیلندرها، بایستی یکسان باشد. انتقـال تخفیف پیش از اتمام اعتبار بیمه‌نامه ممکن نیست. می‌توانید به نوعی مراحل اداری و پر کردن فرم و … را انجام دهید و زمان تمدید بیمه‌نامه، انتقـال تخفیف را نهایی کنید. اگر شما به عنوان فروشنده پلاک خودرو را به نام خود تعویض کرده باشید، تخفیف‌های عدم خسارت حذف می‌شوند. انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به بستگان درجه یک قانون انتقـال تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث از زمستان 1398 به اجرا درآمده است. اگر بعد از زمستان سال 1398 خودروی خود را فروخته‌ و خودروی دیگری خریده‌اید، تخفیف بیمه‌ شخص ثالث شما در حال حاضر هم قابل انتقال است. انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث فقط و فقط به افراد زیر امکان‌پذیر است: انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به فرزند انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به همسر انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به پدر و مادر به‌عبارت بهتر، شما فقط می‌توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خود را به بستگان درجه یک خود منتقل کنید. دقت داشته باشید خواهر و برادر در اینجا جزء بستگان درجه یک حساب نمی‌شوند و انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث به برادر یا خواهر میسر نیست! انتقـال تخـفـیـف بیمـه‌نامـه شخص ثالث به خریدار خودرو نیز به هیچ عنوان میسر نیست! این مورد هنگام خرید و فروش خودرو، مزیت محسوب نمی‌شود و بیمه شخص ثالث کاملاً راننده‌محور است. سوال مهمی که ممکن است پیش بیاید این است که اگر هنگام فروش خودرو، قصد خرید خودروی جدید نداشته باشیم، آیا در آینده می‌توانیم باز هم تخفیف‌هایی که داریم را منتقل کنیم یا خیر. پاسخ این سوال را در پاراگراف بعدی مطالعه کنید. آیا می‌توانیم تخفیف بیمه شخص ثالث را برای آینده حفظ کنیم؟ اگر در زمان فروش خودرو، قصد انتقـال تخفیف بیمـه‌نامه خود را ندارید، می‌توانید از شرکت بیمۀ خود گواهی حفظ تخفیف‌های عدم خسارت شخص ثالث بگیرید. تا زمانی که خودروی جدیدی بخرید، تخفیف بیمه‌ی شما محفوظ خواهد ماند و بعدها می‌توانید سابقه‌ی تخفیف بیمه‌نامه خود را به خودروی جدید انتقال دهید. نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث اما برسیم به اصل مطلب؛ طریقه انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه است؟ اگر قصد دارید سابقه بیمه‌ی خود را منتقل کنید، بایستی به نمایندگی صدور بیمه‌نامه یا شعبه مرکزی شرکت بیمه خود مراجعه کنید. شرکت بیمه یک الحاقیه صادر می‌کند. تخفیف‌های بیمه‌نامه خودروی قدیمی حذف و با پرداخت هزینه، تخفیف‌ها به خودروی جدید منتقل می‌شوند. هزینه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟ شرکت بیمه مابه‌التفاوت هزینه بیمه شخص ثالث خودروی قدیمی در روزهای باقی‌مانده بدون لحاظ تخفیف را از شما می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، شما برای انتقـال تخفیف، مقدار تخفیف اعمال‌شده روی بیمه‌نامه را پرداخت کنید و سپس می‌‌توانید تخفیف‌ها را انتقال دهید. مدارک انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث قبل از مراجعه به کارشناس بیمه حتماً مدارک زیر را تهیه کنید تا کار انتقال شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. مدارک مورد نیاز برای […]
پخش صوتی
ادامه
بیمه آتش سوزی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

بیمه آتش سوزی چیست؟ انواع، پوشش‌ها و نحوه خرید

بیمه آتش سوزی چیست؟ همانطور که می‌دانید آتش‌سوزی یکی از حوادثی است که هر سا‌له در سراسر جهان رخ می‌دهد و خسارات مالی و جانی زیادی به بار می‌آورد. به همین دلیل بیمه آتش سوزی به‌وجود آمد تا یک اقدام هوشمندانه برای جبران خسارت‌های ناشی از این حادثه باشد و افراد را از نگرانی‌های بعد از آتش‌سوزی نجات دهد. اینطور به‌نظر می‌رسد که به دلیل عدم آگاهی نسبت به بیمه ی آتش سوزی و پوشش‌های آن، استفاده از این نوع بیمه در ایران خیلی رایج نیست! اما با توجه به اینکه چنین حوادثی ممکن است خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به بار بیاورند، استفاده از بیمه آتش سوزی برای جبران این خسارت‌ها حیاتی به‌نظر می‌رسد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به این می‌پردازیم که بیمه آتش سوزی چیست و صفر تا صد آن شامل انواع اصطلاحات، پوشش‌ها، انواع بیمه آتش سوزی، شرایط، محاسبه حق بیمه، نحوۀ خرید و … را توضیح خواهیم داد. بیمه نامه آتش‌ سوزی چیست؟ بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه و در واقع زیرمجموعه‌ی بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق‌بیمه، محل یا بهتر بگوییم ساختمان مورد نظر خود مانند منزل، محل کار، کارخانه و غیره را همراه با تمامی اثاثیه آن در برابر خسارات ناشی از آتش‌سوزی و زلزله تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. توجه داشته باشید بیمه آتش سوزی شامل جبران خسارت جانی نمی‌شود! قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، بیایید یک ابهام را برطرف کنیم. بیمه زلزله یا بیمه آتش سوزی؛ کدام درست است؟ بسیاری از افراد، تفاوت بیمه زلزله و آتش سوزی را نمی‌دانند و به اشتباه گمان می‌کنند که بیمه زلزله و بیمه آتش سوزی دو بیمه‌نامه متفاوت هستند. در صورتی که پوشش زلزله، یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی است. بیمه زلزله در واقع همان بیمه آتش سوزی است که پوشش زلزله را هم دارد. بیمه آتش سوزی، در برابر خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار تعهد می‌دهد و با اضافه کردن پوشش زلزله، بیمه‌گر در برابر خسارت‌های ناشی از زلزله نیز ایمن خواهد بود. بنابراین، بیمه‌گزاران برای خرید بیمه زلزله، ابتدا باید بیمه آتش سوزی را خریداری کنند. سپس می‌توانند پوشش زلزله را به بیمه آتش سوزی خود اضافه کنند. پوشش زلزله، می‌تواند از ساختمان‌ها و اموال موجود در برابر خسارات ناشی از زلزله محافظت کند. اصطلاحات مهم بیمه آتش سوزی چیست؟ بحث را با آشنایی با اصطلاحات بیمه آتش سوزی شروع می‌کنیم. در بیمه‌نامه آتش سوزی و زلزله از اصطلاحاتی استفاده می‌شود که آگاهی از آن‌ها برای درک بهتر بیمه آتش سوزی الزامی است. 1. بیمه‌گر بیمه‌گرشرکت بیمه‌‌ای است که شخص قصد خرید بیمه‌نامه آتش سوزی از آن شرکت را دارد و مشخصات آن در ‌‌بیمه‌نامه نوشته می‌شود. بیمه‌گر یا همان شرکت بیمه، در ازای دریافت ‌‌‌حق‌بیمه، متعهد می‌شود که خسارت‌های مالی احتمالی را بر اساس شرایط مندرج در ‌‌بیمه‌نامه، جبران کند. 2. بیمه‌گزار شخص حقیقی یا حقوقی است که اقدام به خرید بیمه آتش سوزی کرده و متعهد به پرداخت ‌‌حق‌بیمه می‌شود. 3. ذی‌‌نفع شخصی است که به درخواست ‌‌بیمه‌گزار، نامش در ‌‌بیمه‌نامه درج شد‌ه و تمام یا بخشی از خسارت به او پرداخت می‌شود. 4. حق بیمه مبلغی است که در ‌‌بیمه‌نامه مشخص می‌شود و ‌‌بیمه‌گزار باید آن را به صورتی که در ‌‌بیمه‌نامه تعیین می‌شود به ‌‌بیمه‌گر پرداخت کند. 5‌‌. مورد بیمه مورد بیمه، نشان‌دهنده‌ی اموالی است که شرکت بیمه ملزم به جبران خسارت آن‌ها در صورت آتش سوزی است. اموال بیمه‌شد‌ه در بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر می‌شود: اموال مندرج در جدول مشخصات بیمه‌نامه که متعلق به بیمه‌گزار یا در تصرف او، در محل مورد بیمه باشد. اموال اشخاص دیگر، به‌صورتی که با نوع اشتغال بیمه‌گزار در ارتباط باشد. اثاثیه منزل و سایر اموال متعلق به اعضای خانواده بیمه‌گزار یا کارگرانی که در منزل او زندگی می‌کنند. در نظر داشته باشید، برای اینکه اموال مشمول بیمه آتش سوزی شوند، حتماً باید بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد و در محل مورد بیمه مستقر باشند. برای مثال، فرض کنید یک شرکت تولیدی، بیمه آتش سوزی برای ساختمان کارخانه و تجهیزات خود خریداری کرده است. در این صورت، اموال زیر مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود: ساختمان کارخانه تجهیزات تولیدی مواد اولیه محصولات تولیدشد‌ه همچنین، اگر در کارخانه، اثاثیه اداری یا وسایل شخصی کارکنان نیز وجود داشته باشد، در صورتی که بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد، مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود. 6. مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه اغلب بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و زلزله، یک ساله هستند اما تاریخ شروع و پایان اعتبار ‌‌بیمه‌نامه به صورتی خواهد بود که در متن ‌‌بیمه‌نامه ثبت ‌می‌شود. 7. ارزش بنا منظور از ارزش بنا قیمت ساخت ساختمان بدون ارزش ملک است. بیمه آتش سوزی شامل چیست؟ خسارت‌ها یا پوشش‌های تحت پوشش بیمه‌ آتش سوزی به دو دسته‌ی اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی به‌صورت پیش‌فرض در بیمه‌نامه‌ها وجود دارند. نگاهی دقیق به پوشش‌های اصلی و اضافی داشته باشیم … خسار‌ت‌های اصلی بیمه آتش سوزی چیست؟ به خسارت‌هایی گفتـه می‌شود که به‌طور مستقیم و در اثر حوادث آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه به ساختمان یا اموال بیمه‌شد‌‌ه وارد می‌شوند. این خسارت‌ها در تمامی بیمه‌نامه‌های آتش سوزی ثبت شد‌ه‌اند و مبلغ جبران آن به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. در اصلاح به پوشش‌های اصلی، آصا نیز گفته می‌شود. آتش: هر ماده‌ای که با اکسیژن ترکیب شود و تولید شعله کند در دسته‌بندی آتش قرار خواهد گرفت که منشأ بیشتر حوادث در آتش‌سوزی این مورد است. صاعقه: این مورد از تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین رخ می‌دهد. صاعقه یکی از پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی است. انفجار: اگر در اثر آزاد شدن انرژی ناگهانی گاز یا بخار خسارتی رخ دهد، در دسته انفجار قرار گرفته و تحت پوشش بیمه‌نامه آتش‌سوزی، خسارت‌ها پرداخت خواهد شد. البته هر نوع انفجاری در این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد؛ برای مثال انفجار هسته‌ای، جزو موارد تحت پوشش نیست! توجه داشته باشید که بیمه آتش‌سوزی نوعی از بیمه اموال است. به همین دلیل تنها شامل خسارت‌های مالی می‌شود و خسارت‌های جانی که در اثر آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و … ایجاد شد‌ه باشند، تحت پوشش قرار […]
ادامه
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه
بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر

بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر و راهنمای خرید آن

با افزایش قیمت خودروهای خارجی و روی آوردن مردم به خودروهای ایرانی و همینطور کیفیت نه چندان خوب خودروهای تولید ایرانی، توجه به بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر افزایش پیدا کرد‌ه‌ است. صاحبان خوروهای صفر کیلومتر برای کاهش نگرانی‌ها اقدام به خرید بیمه بدنه برای خودروهای خود می‌کنند. این مقاله از کاریزما لرنینگ به قیمت و نحوه خرید بهترین بیمه بدنه برای خودرو صفر کیلومتر پرداخته‌است، در ادامه با ما همراه باشید. بیمه بدنه خودرو (ماشین) صفر کیلومتر چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به این سوال که اساسا خودرو صفر چیست بپردازیم. تعاریف متعددی برای ماشین صفر کیلومتر وجود دارد. برخی معتقدند که خودرویی که از کارخانه بیرون می‌آید صفر است و برخی می‌گویند خودرو تا 500 کیلومتر نیز صفر محسوب می‌شود. ملاک شرکت‌‌های بیمه برای در نظر گرفتـن بیمه بدنه خودرو صفر، متفاوت است. برای آگاهی از شرایط آن باید به شرکت بیمه خود مراجعه کنید. به این نکته توجه کنید که امکان دارد در کنار تمام ملا‌ک‌های زیر، شرکت بیمه شرایط دیگری نیز برای خورو صفر داشته‌باشد: میزان کارکرد خودرو بر اساس تعداد کیلومتر مدت زمانی که از پلاک خودرو می‌گذرد مدت زمانی که از شماره‌گذاری ماشین می‌گذرد سال تولید خودرو اگر شما خودرویی خرید‌ه باشید که از زمان تولید آن بیش از 3 ماه یا یکسال بگذرد دیگر خودرو صفر محسوب نمی‌شود حتی اگر میزان کارکرد آن کمتر از 500 کیلومتر باشد. به همین علت هنگام خرید خودرو صفر، اولین کار خرید بیمه بدنه خودرو صفر است. سوالی که پیش می‌آید این است که ” آیا خودرو صفر بیمه بدنه دارد؟ “ در پاسخ باید بگوییم که خیر، هیچ ماشین صفری بیمه بدنه ندارد و قبل از تحویل خودرو بهتر است اقدام به خرید آن کرد. بیمه بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟  اگر آشنایی با میزان خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله “بیمه بدنه چیست“ را مطالعه کنید. در ادامه به خسارت‌هایی که بیمه بدنه برای خودروی صفر پوشش می‌دهد را می‌گوییم که همانند هر بیمه دیگری، به دو بخش پوشش اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین صفر کیلومتر به شرح زیر است و خسارات زیر را جبران می‌کند: سرقت خودرو اگر هنگام حمل و نقل ماشین به آن آسیب برسد. حوادثی که بر اثر صاعقه و آتش‌سوزی و… به خودرو وارد شود. پرداخت خسارت تا 50 درصد قیمت نو قطعات باتری خودرو و لاستیک در کنار پوشش‌های اصلی، پوشش‌های اضافی با پرداخت حق بیمه هستند که می‌توان از آن بهره برد: سرقت درجای از خودرو مانند ضبط، لاستیک، رینگ و… شکستن شیشه براثر عواملی به جز پوشش‌های اصلی عدم استفاده از خودرو هنگام تعمیر خودرو و دریافت غرامت بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله پاشیدن اسید و رنگ‌های شیمیائی مقاله پیشنهادی: خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه چیست؟ جدول پرداخت خسارت افت قیمت در خودروهای زیر 7 سال ساخت یکی از پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه خودروهای صفر کیلومتر، پرداخت خسارت افت قیمت تا 7 سال است که در جدول زیر خسارت افت قیمت را محاسبه کرده‌ایم: اگر می‌خواهید بدانید که میزان افت قیمت، چند درصد از قیمت کل خودرو است می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید: عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه نرخ بیمه بدنه خودرو صفر به عواملی همچون نوع خودرو، تعداد سیلندر، سال تولید، برخورداری از تخفیفات بیمه بدنه بر قیمت بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر تاثیرگذار است. البته به این نکته توجه کنید که این خدمت جز خدمات اضافی است و هر شرکتی آن را ارائه نمی‌دهد اگر برای شما دارای اهمیت است قبل از خرید بیمه بدنه از شرکت بیمه از این پوشش مطمئن شوید. چگونه قیمت بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر را کاهش دهیم؟ با افزایش پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه و اهمیت وخود این بیمه برای خودروهای نو با روش‌های زیر می‌توانیم قیمت آن  را کاهش دهیم: تخفیفات بیمه بدنه ماشین قبلی خود را به خودروی جدید انتقال بدهیم به این صورت که هر چه کمتر تصادف کرده باشید یا از بیمه بدنه استفاده نکرده باشید میزان تخفیف بیشتر می‌شود. از تخفیف بیمه بدنه برای خودروهای صفر استفاده کنیم که تمامی شرکت‌های بیمه خدمات ویژه‎‌ای برای آن در نظر گرفتند. نحوه انتقال تخفیفات بیمه بدنه خودرو صفر اگر در طول استفاده از بیمه بدنه خودرو قبلی، تصادفی نداشته‌باشید و از مزایای تخفیف آن بهره برده‌باشید این نوید را به شما می‌دهیم که می‌توانید مزایای تخفیف آن را به خودرو جدید صفر منتقل کرد. سوالی که در ادامه پاسخ می‌دهیم این است که آیا خودرو صفر تخفیف بیمه بدنه دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. هر کدام از شرکت‌های بیمه‌ای بنا به نوع استراتژی شرکت، تخفیفات ویژه‌ای درنظر می‌گیرند. درصد تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر برای خودرو‌های ایرانی و وارداتی متفاوت است. صدور بیمه بدنه با ارائه برگه سبز یا کارت ماشین امکان‌پذیر است که تاریخ شماره گذاری خودرو بررسی شود. مراحل صدور بیمه بدنه برای خودروهای صفر مراحل صدور این بیمه‌ بدنه در شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است که به شرح زیر است: ارائه برگه سبز برای خودروهایی که پلاک‌گذاری نشدند یا کارت خودرو بازدید کارشناس از خودرو به صورت حضوری یا آنلاین برای تعیین سلامت و قیمت‌گذاری از خودرو(طبق قانون بانک مرکزی، کارشناسی خودرو صرفا با عکس غیرقانونی است و باید کارشناس مربوطه از آن بازدید کند) بعد از بازدید کارشناس و بررسی قیمت و سلامت خودرو صفر، برخ بیمه مشخص می‌شود. در نهایت شرکت بیمه بعد از اعمال تخفیف بیمه بدنه صفر و بیمه خودرو قدیمی، بیمه را صادر می‌کند. برای دریافت بیمه بدنه برای اولین بار، تفاوتی نمی‌کند خودروی صفر خریده‌باشید یا خودروی کارکرده خود را برای اولین بار بیمه بدنه کنید، در هر دو صورت برای دریافت بیمه بدنه تنها مدرک کارت ماشین است و اگر بنا به هر دلیلی کارت ماشین در دسترس نبود می‌توان با برگه سبز این کار را انجام داد. تمدید بیمه بدنه خودروهای صفر چگونه انجام می‌شود؟ برای تمدید هر بیمه بدنه‌ای فارغ از نوع خودرو و سال تولید دو حالت وجود دارد: اگر تاریخ اعتبار بیمه بدنه تمام شده‌باشد، برای تمدید بیمه بدنه نیاز به کارشناسی مجدد است. اگر خسارتی در بیمه‌نامه قبلی صورت نگیرد و تمدید بیمه نامه با همان شرکت انجام شود […]
ادامه
بهترین بیمه شخص ثالث

بهترین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ کدام است؟

بهترین بیمه شخص ثالث دارای پوشش‌ها و خدماتی است که برای هر راننده موتورسیکلت و خودرویی ضروری محسوب می‌شود. بیمه شخص ثالث جبران‌کننده هزینه‌های ناشی از تصادفات و آسیب‌های جانی به دیگران است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بهترین بیمه شخص ثالث در ایران می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه شخص ثالث چیست؟ بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شد‌‌‌ه به اشخاص ثا‌لث در حوادث رانندگی در نظر گر‌فته شد‌‌ه و برای تمام وسایل نقلیـه موتوری، از جمله خودرو و موتور سیکلت صادر می‌شود. اجباری بودن این بیمه در کشور ایران، آن را به یکی از پرفروش‌ترین بیمه‌نامه‌های موجود تبدیل کر‌ده است. برای دریافت بهترین بیمه شخص ثالث برای ماشین باید به موارد و نکاتی دقت کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. بهترین بیمه شخص ثالث کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه شخص ثالث چیست” گفته شد؛ انتخاب بهـترین بیمه نامه شخص ثالث به نیازهای فرد بیمه‌شده بستگی دارد و دارای ویژگی‌هایی است که باید به آن‌ها توجه کرد که به شرح زیر است: 1- قیمت و هزینه مناسب بیمه‌ای که هزینه و قیمت آن با بودجه فرد خریدار متناسب باشد، یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی برای خرید بیمه شخص ثالث است. این ویژگی به فرد کمک می‌کند تا علاوه‌بر مدیریت هزینه‌ها، از خدمات و مزایای بیمه بهره‌مند شود. انتخاب بیمه‌ای با قیمت مقرون‌به‌صرفه، می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری در برابر هزینه‌های غیرمترقبه فراهم کند. 2- گستردگی پوشش‌های بیمه‌ شخـص‌ثالـث پس از قیمت یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب مناسب‌‌ترین بیمه شخص ثالث در نظر گرفت، پوشـش‌های آن بیمه است. شرکت‌های بیمه برای جذب مشتریان بیشتر، پوشش‌های متنوع و گسترده‌ای را برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر هستند: خسارت مالی خسارت جانی پوشش حوادث راننده 3- توانگری و اعتبار شرکت بیمه توانگری سطح یک و دو، بیانگر توانمندی شرکت در پرداخت خسارت است؛ در حالی که توانگری سطح چهار، نشان‌دهنده این است که شرکت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و با چالش‌های مالی بسیاری مواجه است. سطح‌های توانگری و اعتبار مالی شرکت‌های بیمه‌ای به شرح زیر است: سطح یک: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بیشتر یا مساوی 100 درصد است. سطح دو: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 70 الی 100 درصد است. سطح سه: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 50 الی 70 درصد است. سطح چهار: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 10 الی 50 درصد است. سطح پنج: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها کمتر از 10 درصد است. به این نکته توجه شود که شرکت‌های بیمه با سطح توانگری مالی سطح پنج، از طرف بیمه مرکزی اجازه فعالیت ندارند. 4- تعداد مراکز و شعب پرداخت خسارت یکی از نکاتی که هنگام انتخاب مناسبترین بیـمه برای شخص ثالث، تعداد مراکز پرداخت و دسترسی ساده به این شعب است. در صورت وقوع حادثه، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توان خسارت خود را دریافت کرد. در جدول زیر لیست بهترین بیمه های شخص ثالث از نظر تعداد مراکز و شعب پرداخت خسارت آورده شده است: لیست بهترین شرکت ها برای بیمه شخص ثالث نام شرکت تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه ایران 120 بیمه آسیا 46 بیمه البرز 54 همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید بیمه ایران، به عنوان بهترین شرکت برای بیمه شخص ثالث است که بیش از 100 شعبه پرداخت خسارت در سراسر کشور دارد. برای خرید و مقایسه مناسبترین بیمه های شخص ثالث روی دکمه زیر کلیک کنید. بهترین بیمه شخص ثالث از نظر پرداخت خسارت علاوه‌بر تمامی مواردی که پیشتر گفته شد از جمله سادگی و سهولت، موارد دیگری نیز هستند که باید به آن توجه کرد. این موارد شامل رسیدگی به شکایات، نظرات و رضایات مشتری است که در ادامه مناسب‌ترین بیمه شخص ثالث از نظر کاربران را بررسی می‌کنیم. در جدول زیر مقایسه شرکت‌های ایران آسیا و البرز را که جز بهترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث هستند را مقایسه کرده‌ایم.                                   شاخص های محبوبیت بهترین بیمه شخص ثالث رتبه رسیدگی به شکایات رضایت از مبلغ خسارت دریافتی سهولت پرداخت خسارت سهم از بازار 1 ایران ایران آسیا ایران (49/3%) 2 آسیا آسیا ایران آسیا (13/2%) 3 البرز البرز البرز البرز (3/9%) 5- امکان پرداخت خسارت سیار  امکان پرداخت خسارت سیار یکی از مزایا و ویژگی‌های بیمه شخص ثالث است. خسارت سیار یا همان پرداخت خسارت در محل، می‌تواند فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت را سریع و راحت کند. در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، البرز مراکز پرداخت خسارت به‌ صورت سیار دارند. جدول زیر در این خصوص اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد. با امکان پرداخت خسارت سیار، احتیاجی به مراجعه حضوری پس از وقوع تصادف نیست. تنها کافی است با مرکز بیمه موردنظر تماس گرفت تا کارشناس به محل حادثه مراجعه کند. 6- تعهدات مالی در سال 1404، حداقل تعهد مالی برای بیمه شخص ثالث، حدود 53 میلیون تومان و حداکثر یک میلیارد و 66 میلیون تومان است. به همین علت هر شرکت بیمه‌ای تعهدات مالی مشخصی را برای بیمه شخص ثالث در نظر می‌گیرد. از این رو خریداران هنگان خرید بیمه، باید از میزان تعهدات مالی شرکت آگاهی داشته باشند. کاریزما بیمه؛ بهترین سایت خرید بیمه شخص ثالث خرید و مقایسه مناسب‌ترین بیمه‌های شخص ثالث از کاریزما بیمه امکان‌پذیر است. کاریزما بیمه با ارائه خدمات متنوع، مقایسه قیمت و شرایط بیمه‌نامه‌ها را در دسترس قرار می‌دهد و از طریق پشتیبانی 24 ساعته، فرآیند خرید ساده و تجربه‌ای راحت و امن برای مشتریان فراهم می‌کند. اگر به دنبال مناسب‌ترین بیمه شخص ثالث با شرایط مناسب و خدمات عالی هستید، کاریزما بیمه گزینه‌ای ایده‌آل است. خرید بهترین بیمه شخص ثالث با بیشترین تخفیف برای دریافت بیمه‌نامه‌ای با کیفیت بالا و هزینه مناسب و بیمه شخص‌ثالث با بیشترین تخفیف، می‌توان به کاریزما بیمه مراجعه کرد. در این سایت بهترین شرکت‌های بیمه با تخفیف‌های ویژه‌ای وجود دارند که قابلیت مقایسه قیمت در آن وجود دارد. با جستجوی شرکت‌های بیمه ایران، البرز و آسیا می‌توان از مزایای آنها بهره برد. بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم در جدول زیر میزان رضایتمندی از شرکت‌های بیمه از نظر مردم […]
ادامه
بیمه تکمیلی برای زایمان

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان و بارداری + شرایط و نحوه خرید

بیمه تکمیلی برای زایمان نوعی بیمه درمان است که به والدین کمک می‌کند تا دوران بارداری و زایمان را با آرامش بیشتری پشت سر بگذارند. بیمه تکمیلی زایمان به منظور پوشش هزینه‌های مربوط به بارداری و زایمان ارائه می‌شود که شامل هزینه‌های مرتبط با معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و حتی مراقبت‌های پس از زایمان باشد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی بهترین بیمه تکمیلی برای بارداری و زایمان و شرایط بیمه تکمیلی زایمان می‌پردازیم. آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان میشود؟ بله، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند شامل زایمان شود اما این موضوع بستگی به نوع بیمه و شرایط آن دارد. بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی بارداری و زایمان را به عنوان بخشی از پوشش‌های خود ارائه می‌دهند. این بیمه‌ها معمولاً شامل هزینه‌های مرتبط به معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و مراقبت‌های پس از زایمان می‌شوند. بیمه تکمیلی برای زایمان چگونه است؟ بیمه تکمیلی چیست؟ بیمـه تکمیلی نوعی از بیمه است که برای جبران هزینه‌های درمان انواع بیماری‎‌ها به‌کار می‌رود و می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری و حادثه را پوشش دهد. بیمه تکمیلی زایمان یک بیمه درمان است که به منظور تامین هزینه‌های دوران بارداری و زایمان ارائه می‌شود. مهم‌ترین فاکتور استفاده از بیمه درمان زایمان، گذشتن دوره انتظار آن است. برای افرادی که برای اولین بار اقدام به دریافت این بیمه تکمیلی می‌کنند این دوره انتظار تا 9 ماه طول می‌کشد. افرادی که قصد تمدید بیمه تکمیلی بارداری و زایمان دارند، نیازی به گذراندن این دوره انتظار ندارند. برای استفاده از این پوشش بیمه، فرد نباید در زمان خرید بیمه درمان باردار باشد و بعد از سپری کردن دوران بارداری نیز امکان خرید این بیمه درمان برای بارداری وجود ندارد. در بیمه‌های تکمیلی که به صورت گروهی و سازمانی ارائه می‌شود و بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی آن هستند، محدودیتی برای اقدام به دریافت بیمه درمان برای زایمان در حین بارداری وجود ندارد و بدون دوره انتظار است. برای تجربه‌ی زایمانی آرام و بدون دغدغه، بهترین راهکار خرید بیمه تکمیلی زایمان است. با داشتن بیمه تکمیلی بارداری، می‌توان از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا بهره‌مند شد و هزینه‌های زایمان را به حداقل رساند. برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی زایمان و آگاهی از جزئیات بیشتر، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین انتخاب را برای سلامت خود و فرزندتان انجام دهید. انواع بیـمه درمان برای زایمان بیمه تکمیلی زایمان در انواع مختلفی ارائه می‌شود که این بیمه‌های درمان می‌توانند پوشش‌های متفاوتی برای معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان داشته باشند. در ادامه به بررسی انواع بیمه تکمیلی برای بارداری می‌پردازیم. 1- بیمه تکمیلی گروهی: توسط کارفرمایان به کارکنان خود ارائه می‌شود. این نوع بیمه به دلیل تعداد بالای بیمه‌گذاران، هزینه کمتری دارد و شامل پوشش‌های گسترده‌ای است. بیمه تکمیلی گروهی بدون نیاز به دوره انتظار است. 2- بیمه تکمیلی انفرادی: برای کسانی است که به صورت مستقل و بدون ارتباط با یک سازمان خاص اقدام به خرید بیمه می‌کنند. این نوع بیمه دارای پوشش‌های دلخواه برای فرد است و هزینه آن بیشتر از بیمه گروهی است. بیمه تکمیلی انفرادی معمولا دوره انتظار دارد. کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار زایمان دارد؟ مدت انتظار بیمه تکمیلی زایمان، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خرید بیمه تکمیلـی باید به آن توجه کرد. در دوره انتظار، شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به فرد بیمه‌شده ندارد و خدماتی را در طول این مدت ارائه نمی‌دهد. دوره انتظار بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از شروع بیمه‌نامه، بیمه‌گذار باید منتظر بماند تا بتواند از خدمات و پوشش‌های بیمه تکمیلی استفاده کند. این دوره انتظار معمولاً برای جلوگیری از سو استفاده احتمالی و مدیریت بهتر هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر بیمه‌نامه تکمیلی دارای دوره انتظار شش ماهه برای عمل جراحی باشد به این معناست که تا شش ماه پس از تاریخ شروع بیمه‌نامه، هزینه‌های مربوط به عمل جراحی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و پس از پایان دوره انتظار، این هزینه‌ها پرداخت خواهند شد. دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی تا 9 ماه است اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم مدت زمان این دوره به نوع بیمه بستگی دارد. به همین علت باید خرید بیمه تکمیلی چند ماه قبل از زایمان انجام شود. با توجه به دوره انتظار بیمه، اگر پس از بارداری اقدام به خرید این بیمه تکمیلی کرد، نمی‌توان از پوشش‌های آن استفاده کرد و شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت خسارت ندارد. به عنوان مثال اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 1000 نفر باشد، در دوره انتظار 9 ماه، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه‌های زایمان ندارد، اگر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشند دوره انتظار حذف خواهد شد. هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است. بیمه تکمیلی چقدر از هزینه زایمان را پرداخت میکند؟ همانطور که گفته شد بیمـه درمان برای بارداری به دو صورت بیمه درمان گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌شوند. هر کدام از آنها پوشش‌ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بیمه درمان، میزان پوشش‌ها و سقف تعهدات درمانی در این بیمه است. به این معنا است که وقتی بیـمه درمان با حق بیمه بالایی خریداری شود، پوشش‌ها و سقف تعهدات بالاتری دارد. به عنوان مثال اگر سقف پوشش زایمان در بیمـه درمان ۵ میلیون تومان باشد، به این معنی است که فرد تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را می‌تواند از بیمه دریافت کند؛ البته پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده فرد است. میزان فرانشیز بیمه تکمیلی به نوع بیمه پایه خدمات درمانی و بیمـه درمان انتخاب شده بستگی دارد.  تقریباً بیمه‌های تکمیلی دارای فرانشیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد هستند. در زمان خرید بیمه درمان، حتما باید به سقف پوشش زایمان و میزان فرانشیز آن دقت کرد تا در زمان استفاده از بیـمه و دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشد. بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان چه پوشش هایی دارد؟ برخی تصور می‌کنند هزینه بیمه درمان […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.