خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه بدنه چیست؟ + هر آنچه باید قبل از خرید بیمه بدنه بدانید!
1x
0:00 0:00

120 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه
بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر

بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر و راهنمای خرید آن

با افزایش قیمت خودروهای خارجی و روی آوردن مردم به خودروهای ایرانی و همینطور کیفیت نه چندان خوب خودروهای تولید ایرانی، توجه به بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر افزایش پیدا کرد‌ه‌ است. صاحبان خوروهای صفر کیلومتر برای کاهش نگرانی‌ها اقدام به خرید بیمه بدنه برای خودروهای خود می‌کنند. این مقاله از کاریزما لرنینگ به قیمت و نحوه خرید بهترین بیمه بدنه برای خودرو صفر کیلومتر پرداخته‌است، در ادامه با ما همراه باشید. بیمه بدنه خودرو (ماشین) صفر کیلومتر چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به این سوال که اساسا خودرو صفر چیست بپردازیم. تعاریف متعددی برای ماشین صفر کیلومتر وجود دارد. برخی معتقدند که خودرویی که از کارخانه بیرون می‌آید صفر است و برخی می‌گویند خودرو تا 500 کیلومتر نیز صفر محسوب می‌شود. ملاک شرکت‌‌های بیمه برای در نظر گرفتـن بیمه بدنه خودرو صفر، متفاوت است. برای آگاهی از شرایط آن باید به شرکت بیمه خود مراجعه کنید. به این نکته توجه کنید که امکان دارد در کنار تمام ملا‌ک‌های زیر، شرکت بیمه شرایط دیگری نیز برای خورو صفر داشته‌باشد: میزان کارکرد خودرو بر اساس تعداد کیلومتر مدت زمانی که از پلاک خودرو می‌گذرد مدت زمانی که از شماره‌گذاری ماشین می‌گذرد سال تولید خودرو اگر شما خودرویی خرید‌ه باشید که از زمان تولید آن بیش از 3 ماه یا یکسال بگذرد دیگر خودرو صفر محسوب نمی‌شود حتی اگر میزان کارکرد آن کمتر از 500 کیلومتر باشد. به همین علت هنگام خرید خودرو صفر، اولین کار خرید بیمه بدنه خودرو صفر است. سوالی که پیش می‌آید این است که ” آیا خودرو صفر بیمه بدنه دارد؟ “ در پاسخ باید بگوییم که خیر، هیچ ماشین صفری بیمه بدنه ندارد و قبل از تحویل خودرو بهتر است اقدام به خرید آن کرد. بیمه بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟  اگر آشنایی با میزان خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله “بیمه بدنه چیست“ را مطالعه کنید. در ادامه به خسارت‌هایی که بیمه بدنه برای خودروی صفر پوشش می‌دهد را می‌گوییم که همانند هر بیمه دیگری، به دو بخش پوشش اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین صفر کیلومتر به شرح زیر است و خسارات زیر را جبران می‌کند: سرقت خودرو اگر هنگام حمل و نقل ماشین به آن آسیب برسد. حوادثی که بر اثر صاعقه و آتش‌سوزی و… به خودرو وارد شود. پرداخت خسارت تا 50 درصد قیمت نو قطعات باتری خودرو و لاستیک در کنار پوشش‌های اصلی، پوشش‌های اضافی با پرداخت حق بیمه هستند که می‌توان از آن بهره برد: سرقت درجای از خودرو مانند ضبط، لاستیک، رینگ و… شکستن شیشه براثر عواملی به جز پوشش‌های اصلی عدم استفاده از خودرو هنگام تعمیر خودرو و دریافت غرامت بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله پاشیدن اسید و رنگ‌های شیمیائی مقاله پیشنهادی: خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه چیست؟ جدول پرداخت خسارت افت قیمت در خودروهای زیر 7 سال ساخت یکی از پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه خودروهای صفر کیلومتر، پرداخت خسارت افت قیمت تا 7 سال است که در جدول زیر خسارت افت قیمت را محاسبه کرده‌ایم: اگر می‌خواهید بدانید که میزان افت قیمت، چند درصد از قیمت کل خودرو است می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید: عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه نرخ بیمه بدنه خودرو صفر به عواملی همچون نوع خودرو، تعداد سیلندر، سال تولید، برخورداری از تخفیفات بیمه بدنه بر قیمت بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر تاثیرگذار است. البته به این نکته توجه کنید که این خدمت جز خدمات اضافی است و هر شرکتی آن را ارائه نمی‌دهد اگر برای شما دارای اهمیت است قبل از خرید بیمه بدنه از شرکت بیمه از این پوشش مطمئن شوید. چگونه قیمت بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر را کاهش دهیم؟ با افزایش پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه و اهمیت وخود این بیمه برای خودروهای نو با روش‌های زیر می‌توانیم قیمت آن  را کاهش دهیم: تخفیفات بیمه بدنه ماشین قبلی خود را به خودروی جدید انتقال بدهیم به این صورت که هر چه کمتر تصادف کرده باشید یا از بیمه بدنه استفاده نکرده باشید میزان تخفیف بیشتر می‌شود. از تخفیف بیمه بدنه برای خودروهای صفر استفاده کنیم که تمامی شرکت‌های بیمه خدمات ویژه‎‌ای برای آن در نظر گرفتند. نحوه انتقال تخفیفات بیمه بدنه خودرو صفر اگر در طول استفاده از بیمه بدنه خودرو قبلی، تصادفی نداشته‌باشید و از مزایای تخفیف آن بهره برده‌باشید این نوید را به شما می‌دهیم که می‌توانید مزایای تخفیف آن را به خودرو جدید صفر منتقل کرد. سوالی که در ادامه پاسخ می‌دهیم این است که آیا خودرو صفر تخفیف بیمه بدنه دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. هر کدام از شرکت‌های بیمه‌ای بنا به نوع استراتژی شرکت، تخفیفات ویژه‌ای درنظر می‌گیرند. درصد تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر برای خودرو‌های ایرانی و وارداتی متفاوت است. صدور بیمه بدنه با ارائه برگه سبز یا کارت ماشین امکان‌پذیر است که تاریخ شماره گذاری خودرو بررسی شود. مراحل صدور بیمه بدنه برای خودروهای صفر مراحل صدور این بیمه‌ بدنه در شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است که به شرح زیر است: ارائه برگه سبز برای خودروهایی که پلاک‌گذاری نشدند یا کارت خودرو بازدید کارشناس از خودرو به صورت حضوری یا آنلاین برای تعیین سلامت و قیمت‌گذاری از خودرو(طبق قانون بانک مرکزی، کارشناسی خودرو صرفا با عکس غیرقانونی است و باید کارشناس مربوطه از آن بازدید کند) بعد از بازدید کارشناس و بررسی قیمت و سلامت خودرو صفر، برخ بیمه مشخص می‌شود. در نهایت شرکت بیمه بعد از اعمال تخفیف بیمه بدنه صفر و بیمه خودرو قدیمی، بیمه را صادر می‌کند. برای دریافت بیمه بدنه برای اولین بار، تفاوتی نمی‌کند خودروی صفر خریده‌باشید یا خودروی کارکرده خود را برای اولین بار بیمه بدنه کنید، در هر دو صورت برای دریافت بیمه بدنه تنها مدرک کارت ماشین است و اگر بنا به هر دلیلی کارت ماشین در دسترس نبود می‌توان با برگه سبز این کار را انجام داد. تمدید بیمه بدنه خودروهای صفر چگونه انجام می‌شود؟ برای تمدید هر بیمه بدنه‌ای فارغ از نوع خودرو و سال تولید دو حالت وجود دارد: اگر تاریخ اعتبار بیمه بدنه تمام شده‌باشد، برای تمدید بیمه بدنه نیاز به کارشناسی مجدد است. اگر خسارتی در بیمه‌نامه قبلی صورت نگیرد و تمدید بیمه نامه با همان شرکت انجام شود […]
ادامه
بهترین بیمه شخص ثالث

بهترین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ کدام است؟

بهترین بیمه شخص ثالث دارای پوشش‌ها و خدماتی است که برای هر راننده موتورسیکلت و خودرویی ضروری محسوب می‌شود. بیمه شخص ثالث جبران‌کننده هزینه‌های ناشی از تصادفات و آسیب‌های جانی به دیگران است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بهترین بیمه شخص ثالث در ایران می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه شخص ثالث چیست؟ بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شد‌‌‌ه به اشخاص ثا‌لث در حوادث رانندگی در نظر گر‌فته شد‌‌ه و برای تمام وسایل نقلیـه موتوری، از جمله خودرو و موتور سیکلت صادر می‌شود. اجباری بودن این بیمه در کشور ایران، آن را به یکی از پرفروش‌ترین بیمه‌نامه‌های موجود تبدیل کر‌ده است. برای دریافت بهترین بیمه شخص ثالث برای ماشین باید به موارد و نکاتی دقت کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. بهترین بیمه شخص ثالث کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه شخص ثالث چیست” گفته شد؛ انتخاب بهـترین بیمه نامه شخص ثالث به نیازهای فرد بیمه‌شده بستگی دارد و دارای ویژگی‌هایی است که باید به آن‌ها توجه کرد که به شرح زیر است: 1- قیمت و هزینه مناسب بیمه‌ای که هزینه و قیمت آن با بودجه فرد خریدار متناسب باشد، یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی برای خرید بیمه شخص ثالث است. این ویژگی به فرد کمک می‌کند تا علاوه‌بر مدیریت هزینه‌ها، از خدمات و مزایای بیمه بهره‌مند شود. انتخاب بیمه‌ای با قیمت مقرون‌به‌صرفه، می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری در برابر هزینه‌های غیرمترقبه فراهم کند. 2- گستردگی پوشش‌های بیمه‌ شخـص‌ثالـث پس از قیمت یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب مناسب‌‌ترین بیمه شخص ثالث در نظر گرفت، پوشـش‌های آن بیمه است. شرکت‌های بیمه برای جذب مشتریان بیشتر، پوشش‌های متنوع و گسترده‌ای را برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر هستند: خسارت مالی خسارت جانی پوشش حوادث راننده 3- توانگری و اعتبار شرکت بیمه توانگری سطح یک و دو، بیانگر توانمندی شرکت در پرداخت خسارت است؛ در حالی که توانگری سطح چهار، نشان‌دهنده این است که شرکت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و با چالش‌های مالی بسیاری مواجه است. سطح‌های توانگری و اعتبار مالی شرکت‌های بیمه‌ای به شرح زیر است: سطح یک: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بیشتر یا مساوی 100 درصد است. سطح دو: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 70 الی 100 درصد است. سطح سه: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 50 الی 70 درصد است. سطح چهار: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 10 الی 50 درصد است. سطح پنج: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها کمتر از 10 درصد است. به این نکته توجه شود که شرکت‌های بیمه با سطح توانگری مالی سطح پنج، از طرف بیمه مرکزی اجازه فعالیت ندارند. 4- تعداد مراکز و شعب پرداخت خسارت یکی از نکاتی که هنگام انتخاب مناسبترین بیـمه برای شخص ثالث، تعداد مراکز پرداخت و دسترسی ساده به این شعب است. در صورت وقوع حادثه، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توان خسارت خود را دریافت کرد. در جدول زیر لیست بهترین بیمه های شخص ثالث از نظر تعداد مراکز و شعب پرداخت خسارت آورده شده است: لیست بهترین شرکت ها برای بیمه شخص ثالث نام شرکت تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه ایران 120 بیمه آسیا 46 بیمه البرز 54 همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید بیمه ایران، به عنوان بهترین شرکت برای بیمه شخص ثالث است که بیش از 100 شعبه پرداخت خسارت در سراسر کشور دارد. برای خرید و مقایسه مناسبترین بیمه های شخص ثالث روی دکمه زیر کلیک کنید. بهترین بیمه شخص ثالث از نظر پرداخت خسارت علاوه‌بر تمامی مواردی که پیشتر گفته شد از جمله سادگی و سهولت، موارد دیگری نیز هستند که باید به آن توجه کرد. این موارد شامل رسیدگی به شکایات، نظرات و رضایات مشتری است که در ادامه مناسب‌ترین بیمه شخص ثالث از نظر کاربران را بررسی می‌کنیم. در جدول زیر مقایسه شرکت‌های ایران آسیا و البرز را که جز بهترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث هستند را مقایسه کرده‌ایم.                                   شاخص های محبوبیت بهترین بیمه شخص ثالث رتبه رسیدگی به شکایات رضایت از مبلغ خسارت دریافتی سهولت پرداخت خسارت سهم از بازار 1 ایران ایران آسیا ایران (49/3%) 2 آسیا آسیا ایران آسیا (13/2%) 3 البرز البرز البرز البرز (3/9%) 5- امکان پرداخت خسارت سیار  امکان پرداخت خسارت سیار یکی از مزایا و ویژگی‌های بیمه شخص ثالث است. خسارت سیار یا همان پرداخت خسارت در محل، می‌تواند فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت را سریع و راحت کند. در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، البرز مراکز پرداخت خسارت به‌ صورت سیار دارند. جدول زیر در این خصوص اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد. با امکان پرداخت خسارت سیار، احتیاجی به مراجعه حضوری پس از وقوع تصادف نیست. تنها کافی است با مرکز بیمه موردنظر تماس گرفت تا کارشناس به محل حادثه مراجعه کند. 6- تعهدات مالی در سال 1404، حداقل تعهد مالی برای بیمه شخص ثالث، حدود 53 میلیون تومان و حداکثر یک میلیارد و 66 میلیون تومان است. به همین علت هر شرکت بیمه‌ای تعهدات مالی مشخصی را برای بیمه شخص ثالث در نظر می‌گیرد. از این رو خریداران هنگان خرید بیمه، باید از میزان تعهدات مالی شرکت آگاهی داشته باشند. کاریزما بیمه؛ بهترین سایت خرید بیمه شخص ثالث خرید و مقایسه مناسب‌ترین بیمه‌های شخص ثالث از کاریزما بیمه امکان‌پذیر است. کاریزما بیمه با ارائه خدمات متنوع، مقایسه قیمت و شرایط بیمه‌نامه‌ها را در دسترس قرار می‌دهد و از طریق پشتیبانی 24 ساعته، فرآیند خرید ساده و تجربه‌ای راحت و امن برای مشتریان فراهم می‌کند. اگر به دنبال مناسب‌ترین بیمه شخص ثالث با شرایط مناسب و خدمات عالی هستید، کاریزما بیمه گزینه‌ای ایده‌آل است. خرید بهترین بیمه شخص ثالث با بیشترین تخفیف برای دریافت بیمه‌نامه‌ای با کیفیت بالا و هزینه مناسب و بیمه شخص‌ثالث با بیشترین تخفیف، می‌توان به کاریزما بیمه مراجعه کرد. در این سایت بهترین شرکت‌های بیمه با تخفیف‌های ویژه‌ای وجود دارند که قابلیت مقایسه قیمت در آن وجود دارد. با جستجوی شرکت‌های بیمه ایران، البرز و آسیا می‌توان از مزایای آنها بهره برد. بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم در جدول زیر میزان رضایتمندی از شرکت‌های بیمه از نظر مردم […]
ادامه
بیمه تکمیلی برای زایمان

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان و بارداری + شرایط و نحوه خرید

بیمه تکمیلی برای زایمان نوعی بیمه درمان است که به والدین کمک می‌کند تا دوران بارداری و زایمان را با آرامش بیشتری پشت سر بگذارند. بیمه تکمیلی زایمان به منظور پوشش هزینه‌های مربوط به بارداری و زایمان ارائه می‌شود که شامل هزینه‌های مرتبط با معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و حتی مراقبت‌های پس از زایمان باشد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی بهترین بیمه تکمیلی برای بارداری و زایمان و شرایط بیمه تکمیلی زایمان می‌پردازیم. آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان میشود؟ بله، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند شامل زایمان شود اما این موضوع بستگی به نوع بیمه و شرایط آن دارد. بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی بارداری و زایمان را به عنوان بخشی از پوشش‌های خود ارائه می‌دهند. این بیمه‌ها معمولاً شامل هزینه‌های مرتبط به معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و مراقبت‌های پس از زایمان می‌شوند. بیمه تکمیلی برای زایمان چگونه است؟ بیمه تکمیلی چیست؟ بیمـه تکمیلی نوعی از بیمه است که برای جبران هزینه‌های درمان انواع بیماری‎‌ها به‌کار می‌رود و می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری و حادثه را پوشش دهد. بیمه تکمیلی زایمان یک بیمه درمان است که به منظور تامین هزینه‌های دوران بارداری و زایمان ارائه می‌شود. مهم‌ترین فاکتور استفاده از بیمه درمان زایمان، گذشتن دوره انتظار آن است. برای افرادی که برای اولین بار اقدام به دریافت این بیمه تکمیلی می‌کنند این دوره انتظار تا 9 ماه طول می‌کشد. افرادی که قصد تمدید بیمه تکمیلی بارداری و زایمان دارند، نیازی به گذراندن این دوره انتظار ندارند. برای استفاده از این پوشش بیمه، فرد نباید در زمان خرید بیمه درمان باردار باشد و بعد از سپری کردن دوران بارداری نیز امکان خرید این بیمه درمان برای بارداری وجود ندارد. در بیمه‌های تکمیلی که به صورت گروهی و سازمانی ارائه می‌شود و بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی آن هستند، محدودیتی برای اقدام به دریافت بیمه درمان برای زایمان در حین بارداری وجود ندارد و بدون دوره انتظار است. برای تجربه‌ی زایمانی آرام و بدون دغدغه، بهترین راهکار خرید بیمه تکمیلی زایمان است. با داشتن بیمه تکمیلی بارداری، می‌توان از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا بهره‌مند شد و هزینه‌های زایمان را به حداقل رساند. برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی زایمان و آگاهی از جزئیات بیشتر، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین انتخاب را برای سلامت خود و فرزندتان انجام دهید. انواع بیـمه درمان برای زایمان بیمه تکمیلی زایمان در انواع مختلفی ارائه می‌شود که این بیمه‌های درمان می‌توانند پوشش‌های متفاوتی برای معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان داشته باشند. در ادامه به بررسی انواع بیمه تکمیلی برای بارداری می‌پردازیم. 1- بیمه تکمیلی گروهی: توسط کارفرمایان به کارکنان خود ارائه می‌شود. این نوع بیمه به دلیل تعداد بالای بیمه‌گذاران، هزینه کمتری دارد و شامل پوشش‌های گسترده‌ای است. بیمه تکمیلی گروهی بدون نیاز به دوره انتظار است. 2- بیمه تکمیلی انفرادی: برای کسانی است که به صورت مستقل و بدون ارتباط با یک سازمان خاص اقدام به خرید بیمه می‌کنند. این نوع بیمه دارای پوشش‌های دلخواه برای فرد است و هزینه آن بیشتر از بیمه گروهی است. بیمه تکمیلی انفرادی معمولا دوره انتظار دارد. کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار زایمان دارد؟ مدت انتظار بیمه تکمیلی زایمان، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خرید بیمه تکمیلـی باید به آن توجه کرد. در دوره انتظار، شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به فرد بیمه‌شده ندارد و خدماتی را در طول این مدت ارائه نمی‌دهد. دوره انتظار بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از شروع بیمه‌نامه، بیمه‌گذار باید منتظر بماند تا بتواند از خدمات و پوشش‌های بیمه تکمیلی استفاده کند. این دوره انتظار معمولاً برای جلوگیری از سو استفاده احتمالی و مدیریت بهتر هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر بیمه‌نامه تکمیلی دارای دوره انتظار شش ماهه برای عمل جراحی باشد به این معناست که تا شش ماه پس از تاریخ شروع بیمه‌نامه، هزینه‌های مربوط به عمل جراحی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و پس از پایان دوره انتظار، این هزینه‌ها پرداخت خواهند شد. دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی تا 9 ماه است اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم مدت زمان این دوره به نوع بیمه بستگی دارد. به همین علت باید خرید بیمه تکمیلی چند ماه قبل از زایمان انجام شود. با توجه به دوره انتظار بیمه، اگر پس از بارداری اقدام به خرید این بیمه تکمیلی کرد، نمی‌توان از پوشش‌های آن استفاده کرد و شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت خسارت ندارد. به عنوان مثال اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 1000 نفر باشد، در دوره انتظار 9 ماه، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه‌های زایمان ندارد، اگر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشند دوره انتظار حذف خواهد شد. هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است. بیمه تکمیلی چقدر از هزینه زایمان را پرداخت میکند؟ همانطور که گفته شد بیمـه درمان برای بارداری به دو صورت بیمه درمان گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌شوند. هر کدام از آنها پوشش‌ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بیمه درمان، میزان پوشش‌ها و سقف تعهدات درمانی در این بیمه است. به این معنا است که وقتی بیـمه درمان با حق بیمه بالایی خریداری شود، پوشش‌ها و سقف تعهدات بالاتری دارد. به عنوان مثال اگر سقف پوشش زایمان در بیمـه درمان ۵ میلیون تومان باشد، به این معنی است که فرد تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را می‌تواند از بیمه دریافت کند؛ البته پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده فرد است. میزان فرانشیز بیمه تکمیلی به نوع بیمه پایه خدمات درمانی و بیمـه درمان انتخاب شده بستگی دارد.  تقریباً بیمه‌های تکمیلی دارای فرانشیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد هستند. در زمان خرید بیمه درمان، حتما باید به سقف پوشش زایمان و میزان فرانشیز آن دقت کرد تا در زمان استفاده از بیـمه و دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشد. بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان چه پوشش هایی دارد؟ برخی تصور می‌کنند هزینه بیمه درمان […]
ادامه
خسارت تصادف 50-50

خسارت تصادف 50 50 + قوانین دریافت خسارت آن

تصادف همیشه موضوعی ناگوار در زندگی روزمره ماست. هر تصادفی طبیعتا مقصر و زیاندیده‌ای دارد، سوالی که پیش می‌آید این است که اگر هر دو راننده به یک اندازه مقصر شناخته شوند میزان خسارت را کدام راننده باید پرداخت کند؟ تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت زندان دارد؟ در ادامه، کاریزما لرنینگ به این سوالات که خسارت تصادف 50 50 چگونه محاسبه می‌شود و در صورت بروز حادثه مالی و جانی خسارت از چه کسی گرفتـه می‌شود؟ آیا بیمه شخص ثالث خسارت در تصادف 50-50 را پوشش می‌دهد؟ نحوه محاسبه دیه در تصادف 50 50 چگونه است؟ در تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت قاضی چه حکمی صادر می کند؟ می‌پردازد. خسارت تصادف 50 50 چیست؟ هر تصادفی بنا به تشخیص افسر راهنمایی و رانندگی و کروکی، با درصدهای مختلفی مقصر شناخته می‌شود. خسارت تصادف 50 50 یکی از خسارت های پرکاربرد در تصادف است. در قانون تصادفات پنجاه پنجاه، هر دو راننده یا راننده و عابر پیاده، به یک اندازه مقصر شناخته می‌شوند که باید 50 درصد از هزینه خسارت خودرو طرف مقابل را پرداخت کنند. خسارت در تصادف 50 50 انواع متفاوتی مانند خسارت ناشی از دنده عقب، تصادف زنجیره‌ای و… را شامل می‌شود. گاهی اگر یک نفر مقصر شناخته شود، به حدی خسارت سنگین است که از عهده راننده خارج می‌شود. در اینجاست که  بیمه شخص ثالث به کمک راننده مقصر می‌آید. خوشبختانه بیمه شخص ثالث، خسارت تصادف 50-50 را پوشش می‌دهد. می‌توان با مراجعه به شعب بیمه شخص ثالث، اقدامات لازم برای دریافت خسارت بیمه را انجام داد. قانون پنجاه پنجاه در تصادفات اگر افسر راهنمایی رانندگی خسارت تصادف پنجاه پنجاه تشخیص دهد، هرکدام از راننده‌ها موظف به پرداخت نیمی از خسارت یعنی 50 درصد از خسارت وارده هستند که اگر فرد، بیمه شخص ثالث معتبر داشته باشد می‌تواند با بیمه شخص ثالث آن را پرداخت کند. از آنجایی که بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است، نگرانی از بابت جبران خسارت تصادف پنجاه پنجاه وجود ندارد. اگر هر دو راننده، بیمه بدنه داشته باشند که خسارت مالی با بیمه بدنه انجام می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که با استفاده از بیمه بدنه درصدی به عنوان فرانشیز بیمه بدنه از مبلغ خسارت کسر می‌شود. میزان فرانشیز بیمه به تعداد تصادفات و میزان خسارت در یک زمان معین بستگی دارد. در صورتی که فردی بیمه بدنه نداشته باشد، می‌تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف برای دریافت خسارت از مقصر 50 50 در تصادف اقدام کند و مقصر ملزم به جبران خسارت وارد شده‌است. به بیان ساده اگر یک فرد سومی در تصادف مقصر شناخته شود مانند شهرداری و چاله‌های خیابان، می‌توان به شورای حل اختلاف مراجعه کرد و از شهرداری خسارت دریافت کرد. اگر در خسارت تصادف 50 50 به راننده و سرنشینان جراحتی وارد شود، چه می‌شود؟ در خسارت تصادف پنجاه پنجاه اگر راننده‌ای در سانحه‌ای دچار نقص عضو یا آسیب فیزیکی شود، نیمی از دیه خود را از راننده مقابل دریافت می‌کند. اگر سرنشینان خودرو هم آسیب ببینند، نیمی از دیه را بیمه شخص ثالث راننده مقابل و نیم دیگر را بیمه شخص ثالث راننده خودرو پرداخت می‌کند. در تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت قاضی چه حکمی صادر می کند؟ حرف و حدیث برای نحوه دریافت خسارت در پنجاه پنجاه زیاد است و قوانین آن نیاز به مطالعه و آگاهی دارد. با توجه به ماده ۵۲۸ قانون مجازات اسلامی مصوب شد‌ه در سال ۱۳۹۲، اگر یک تصادف و حادثه‌ای منجر به فوت شود، حتی اگر یک راننده درصد بیشتری نسبت به راننده دیگر مقصر باشد (مثلا 60 به 40 درصد)، طبق این قانون هر دو راننده موظف به پرداخت نصف دیه هستند. به عنوان مثال اگر سه خودرو باهم تصادف کنند، هر یک از رانندگان موظف به پرداخت یک سوم دیه رانندگان و سرنشینان مقابل خواهند بود. خسارت تصادف پنجاه پنجاه منجر به فوت با توجه به نظر قاضی و رای دادگاه ممکن است از 3 ماه تا 3 سال حبس داشته باشد. در تصادف و سانحه‌ای که هر دو راننده فوت کنند، با توافق خانواده آنها، اموال به جا مانده به جبران خسارت به طرف مقابل پرداخته‌می‌شود و هریک از رانندگان مسئول پرداخت نصف دیه طرف مقابل خواهند بود. اگر هر دو راننده بیمه شخص ثالث معتبر داشته‌باشند، شرکت بیمه به جبران خسارت می‌آید. تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت زندان دارد؟ هر تصادفی علاوه بر جنبه خصوصی، یک جنبه عمومی هم دارد. جنبه عمومی با رای دادگاه از سه ماه تا سه سال حبس و جریمه نقدی برای خسارت جانی و مالی در نظر گرفته‌می‌شود. جنبه خصوصی به رضایت اولیای دم و ورثه وابستـه است که در صورت عدم رضایت آنها، محکوم به پرداخت دیه می‌شود. خسارت در تصادف 50 50 راننده و عابر پیاده در اصل تفاوتی میان خسارت تصادف 50 50 خودرو و عابر پیاده با خسارت تصادف 50 50 دو خودرو وجود ندارد. هر کدام از طرفین ملزم به پرداخت نیمی از خسارات دیه هستند. البته از این نکته نمی‌توان گذشت که در برخی منابع آمده‌است که حتی اگر عابر پیاده 50 درصد مقصر باشد، راننده موظف است کل دیه را پرداخت کند ولی در اصل اینگونه نیست. اگر راننده 10 درصد مقصر شناخته شود به میزان 10 درصد مقصر بودنش، باید دیه پرداخت کند. در شرایط تصادف ۵۰ ۵۰، د، داشتن بیمه شخص ثالث می‌تواند افراد را از دغدغه‌های مالی مربوط به خسارت‌های احتمالی برهاند. همین امروز با خرید بیمه شخص ثالث، امنیت و اطمینان خود را تضمین کنید. برای استعلام از قیمت‌ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و خرید بهترین بیمه شخص‌ثالث به کاریزمابیمه مراجعه کنید. چه می‌شود اگر در تصادف پنجاه پنجاه گواهینامه نداشته‌ باشیم؟ راننده‌‌ای که گواهینامه معتبر و مرتبط نداشتـه باشد، شرایط را کمی پیچید‌ه می‌کند ولی این موضوع روی میزان پرداختی خسارت از دو طرف، تاثیری ندارد. اگر برای افسر راهنمایی رانندگی نبود گواهینامه مقصر، محرز شود، مجازات بیشتری برای او در نظر گرفته‌می‌شود. داستان به اینجا ختم نمی‌شود اگر یک تصادف منجر به فوت شود، این امکان وجود دارد که شخص بدون گواهینامه، مقصر شناخته نشود. برای تشخیص شرایط و مقررات باید تمام جوانب را در نظر گرفت تا حق کسی ضایع نشود. سخن آخر خسارت پنجاه پنجاه یعنی چه؟ در هر تصادفی […]
ادامه
تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی

تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ کدام بهتر است؟!

تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی در پوشش‌ها، خدمات، مدت زمان، پرداخت خسارت‌ها و غیره نمایان می‌شود. هر دو این بیمه‌ها به منظور جبران هزینه‌ها در نظر گرفته شده‌اند اما تفاوت بیمه عمر با بیمه تکمیلی این است که بیمه عمر برای حمایت مالی از خانواده در صورت فوت یا از کار افتادگی ارائه شده، در حالی که بیمه تکمیلی به منظور جبران درصد زیادی از هزینه‌های درمانی که توسط بیمه‌های پایه ارائه نمی‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به فرق بیمه عمر و تکمیلی می‌پردازیم تا بتوان با اطلاعات کافی، بیمه‌نامه متناسب با شرایط خود انتخاب کرد. در ادامه با ما همراه باشید. تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟ برای آنکه بخواهیم تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر را توضیح دهیم در ابتدا باید به طور مختصر هر کدام از این بیمه‌ها را شرح دهیم. بیمه‌ عمر یکی از انواع بیمه است که دو وظیفه اصلی دارد. در صورت حیات فرد پرداخت می‌شود یا در صورت فوت به خانواده یا ضامن او پرداخت می‌گردد. در هر دو صورت، در پایان قرارداد مبلغ معینی به صورت یکجا به فرد یا خانواده او پرداخت می‌شود. علاوه بر این، بیمه‌ عمر یک ابزار مالی مهم در سرمایه‌گذاری و کسب سود در طول مدت بیمه‌نامه است. در مقابل، بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که به منظور جبران هزینه‌های درمانی و پزشکی طراحی شده است و می‌تواند بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه پایه مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی جبران نمی‌شود را پوشش دهد. بیمه درمان تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل آن را تهیه کنند. برای خرید بیمه تکمیلی روی دکمه زیر کلیک کنید. تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر هدف بیمه عمر بر این اساس طراحی شده است که در صورت بروز وقایع غیرقابل پیش‌بینی مانند فوت، از کار افتادگی یا ابتلا به بیماری‌های خاص، هزینه‌های مالی به خانواده و بازماندگان وی پرداخت ‌شود. هدف از بیمه عمر، تامین امنیت مالی برای فرد و خانواده او است تا در شرایط بحرانی، پشتوانه‌ مالی برای فرد و خانواده‌اش فراهم شود. به عبارت دیگر، بیمه عمر می‌تواند زمانی که خانواده نیاز به کمک مالی دارد با پرداخت مبلغی که قبلاً مشخص شده است، فشارهای مالی را کاهش دهد. در مقابل، هدف اصلی بیمه تکمیلی پوشش هزینه‌های درمانی و پزشکی فرد بیمه‌شده است که بیمه‌های پایه ممکن است به طور کامل پوشش ندهند. بیمه تکمیلی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های درمانی، بستری در بیمارستان، جراحی و خدمات پزشکی را بدون نگرانی از هزینه‌های سنگین آن تامین کنند. به عبارتی بیمه تکمیلی مناسب افرادی است که نیاز به خدمات درمانی بدون دغدغه مالی دارند. تفاوت آنها بر اساس پوشش‌ها یکی از موارد مهم پیش از خرید بیمه عمر، بررسی شرایط هر یک از انواع بیمه عمر و شرکت‌های بیمه‌کننده است. با این حال، برخی از مهم‌ترین موارد تحت پوشش بیمه عمر در اغلب شرکت‌های بیمه، شامل موارد زیر می‌شوند: پوشش بیماری‌های خاص پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه پوشش نقص عضو و از کار افتادگی پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی شرکت‌های بیمه مختلف دارای طرح‌های متنوعی برای بیمه تکمیلی هستند که پوشش‌های مختلفی را ارائه می‌کند اما اغلب طرح‌های موجود، پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل موارد زیر خواهد شد: پوشش هزینه‌‌های پاراکلینیکی پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن پرداخت خدمات آزمایشگاهی هزینه بیمارستانی پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری پرداخت برخی از هزینه‌های دندان‌پزشکی پرداخت هزینه عینک و سمعک پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر بازه زمانی بیمه عمر معمولاً به صورت بلندمدت از ۵ تا ۳۰ سال متغیر است. هر چه مدت قرارداد افزایش پیدا کند، سرمایه بیشتری به بیمه‌شده تعلق خواهد گرفت. اغلب بیمه‌نامه‌های عمر طی ۵ سال پس از عقد قرارداد شروع به سود‌دهی می‌‌کنند. به همین دلیل، خرید بیمـه عمر به‌ صورت بلندمدت پیشنهاد می‌شود؛ زیرا هر چه طول مدت قرارداد بیمه عمر بیشتر باشد، سود بیشتری خواهد داشت. این بیمه‌ها به صورت مستمر تا پایان دوره بیمه‌نامه فعال هستند که به منظور جبران خسارت‌های مالی ناشی از فوت، از کار افتادگی، یا بیماری‌های خاص تهیه می‌شود. در بیمه عمر، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه می‌پردازد و در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه مبلغی به عنوان سرمایه فوت، مستمری، یا هزینه‌های درمانی به بیمه‌شده یا وراث او پرداخت می‌کند. بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که معمولاً به صورت سالانه خریداری می‌شود و نیاز به تمدید سالانه دارد. در بیمه تکمیلی، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند و در صورت بستری شدن در بیمارستان، جراحی، یا انجام آزمایشات و خدمات درمانی، شرکت بیمه بخشی از هزینه‌های مربوطه را به بیمه‌شده پرداخت می‌کند. تفاوت آنها از نظر حق بیمه پرداختی حق بیمه برای بیمه عمر با وجود تعهد بلندمدت، بیش از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر متعهد به پرداخت مبالغی به عنوان سرمایه فوت به خانواده، پوشش از کار افتادگی فرد یا حمایت مالی مقابل بیماری‌های خاص است. این مورد می‌تواند هزینه قابل توجهی را بر عهده شرکت بیمه بگذارد. در صورتی که فرد دارای بیمـه عمر، طی حادثه‌ای از کارافتاد‌ه شد‌ه و امکان پرداخت حق بیمه را نداشتـه باشد، از ادامه پرداخت معاف خواهد شد. در صورت عدم پرداخت حق بیمه در طرح‌های بیمه تکمیلی، پوشش‌های بیمه‌ای به طور خودکار متوقف می‌شوند و فرد دیگر مشمول استفاده از مزایای بیمه تکمیلی نخواهد بود. به عمین علت، در بیمه تکمیلی اهمیت پرداخت منظم حق بیمه بسیار بیشتر است و افراد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا از خدمات بیمه‌ای محروم نشوند.   فرق بیمه عمر و تکمیلی از نظر انعطاف‌پذیری بیمه عمر به علت ماهیت بلندمدت بودن، انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به بیمه تکمیلی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که تغییرات در بیمه عمر بسیار محدودتر از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر یا زندگی به گونه‌ای طراحی شده که مدت قرارداد آن از ۵ تا ۳۰ سال متغیر باشد. از آنجا که بیمه عمر تعهداتی مانند پرداخت سرمایه فوت یا حمایت […]
ادامه
بیمه چیست

بیمه چیست به زبان ساده + اصطلاحات بیمه ای

بیمه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت مالی افراد و سازمان‌ها است، فلذا سازمان‌ها برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود اقدام به خرید آنلاین بیمه می‌کنند. در واقع، بیمه قراردادی است که براساس آن شرکت بیمه متعهد می‌شود در ازای پرداخت حق بیمه از طرف فرد بیمه‌شده، برخی از خسارت‌های احتمالی را جبران کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به پاسخ این سوال خواهیم پراخت که ” بیمه چیست؟ ” و با اصطلاحات بیمه‌ای بیشتر آشنا می‌شویم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه چیست به زبان ساده برای اینکه بتوانیم به سوال “بیمه چیست” و خرید بیمه چه مزیتی دارد، پاسخ دهیم باید در ابتدا به نحوه پیدایش بیمه بپردازیم. بیمه از واژه‌ “بیم” به معنای ترس و نگرانی گرفته شده است، ریشه‌های تاریخی پیدایش بیمه به حدودا هزار سال گذشته برمی‌گردد. اولین نشانه‌های بیمه، در فعالیت‌ دریانوردان و بازرگانان دریایی نمود پیدا کرد. بازرگانان چینی نخستین کسانی بودند که به این نکته پی بردند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که تمام کشتی‌ها در یک روز غرق یا به سرقت برده شوند. آنها برای کاهش خطرات احتمالی، کالاهای خود را در چند کشتی بارگیری می‌کردند تا در صورت بروز حادثه، تمام اموال و سرمایه‌اشان از بین نرود. در برخی تمدن‌های باستانی، بیمه به صورت پیشرفته‌تری وجود داشت. بازرگانان برای آنکه از عهده هزینه‌های کالا و کشتی بربیایند، وام‌هایی با بهره بالا دریافت می‌کردند. اگر برای کشتی آنها در دریا مشکلی پیش می‌آمد، بهره وام آن‌ها بخشیده می‌شد. به این صورت حق بیمه اولیه شکل گرفت. این سیستم بعدها به یونان و سپس به ایتالیا منتقل شد و به روشی مرسوم در تجارت دریایی تبدیل شد. پیدایش بیمه به شکل امروزی قدیمی‌ترین گزارش مکتوب از بیمه دریایی مربوط به یک کشتی ایتالیایی در سال 1347 میلادی است. پس از آن در سال 1666 میلادی، بعد از آتش‌سوزی بزرگ در لندن، بیمه آتش‌سوزی به عنوان دومین نوع بیمه در جهان معرفی شد. در آمریکا نیز شهرهای کوچک با خانه‌هایی از جنس چوب و نبود تجهیزات کافی برای اطفای حریق، نیاز به بیمه آتش‌سوزی را افزایش داد. بیمه به تدریج در سراسر جهان بیشتر شناخته شد و به یکی از مهم‌ترین ابزارهای مالی تبدیل شده است. تاریخچه بیمه در ایران تاریخچه فعالیت بیمه در ایران به بیش از یک قرن برمی‌گردد. اولین نمایندگی بیمه در سال ۱۲۸۹ خورشیدی در ایران تأسیس شد. در سال 1310 اولین قوانین مربوط به ثبت شرکت‌های بیمه تصویب شد و در سال 1314 با تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران، صنعت بیمه در ایران رونق یافت. در سال 1350 با هدف تنظیم و هدایت صنعت بیمه و حمایت از بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان، بیمه مرکزی ایران تاسیس شد. بیمه مرکزی همچنین وظیفه نظارت بر فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای داخلی و خارجی را بر عهده دارد. اصطلاحات بیمه ای و اصول آن اصطلاحات بیمه‌ای به فهم بهتر شرایط و ضوابط بیمه‌نامه‌ها کمک می‌کند و آشنایی با آن‌ها برای هر فردی که قصد خرید بیمه دارد، اهمیت دارد. در ادامه با اصطلاحات و مفاهیم بیمه بیشتر آشنا می‌شویم: ذی‌نفع: فردی که با درخواست بیمه‌گذار، نام او در بیمه‌نامه درج شده و تمام یا بخشی از خسارت به او پرداخت می‌شود. فرانشیز: بخشی از جبران خسارت که به عهده بیمه‌گذار است و میزان آن در بیمه‌نامه تعیین می‌شود. مدت اعتبار بیمه‌نامه: بازه زمانی که بیمه‌نامه از تاریخ شروع تا تاریخ پایان معتبر است. کد بیمه: کد منحصربه‌فردی است که برای شناسایی و پیگیری اطلاعات و سوابق بیمه‌ای فرد یا سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوابق بیمه: سوابق بیمه مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه‌های گذشته و حال یک فرد یا سازمان نظیر نوع بیمه، مبلغ حق بیمه و غیره است. نمایندگی بیمه: نمایندگی بیمه یک نهاد یا فرد است که به نمایندگی از شرکت بیمه عمل می‌کند و وظیفه دارد خدمات بیمه‌ای را به مشتریان ارائه دهد. نمایندگان بیمه به عنوان واسطه بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار فعالیت می‌کنند. پرداخت بیمه: پرداخت بیمه فرآیندی است که در آن بیمه‌گذار موظف است مبلغ حق بیمه تعیین شده را به بیمه‌گر پرداخت کند. در ادامه با دیگر اصطلاحات بیمه بیشتر آشنا می‌شویم: بیمه گر کیست؟ در هر قرارداد بیمه‌ای، یک طرف قرارداد بیمه‌گر و طرف دیگر بیمه‌گذار وجود دارد. بیمه‌گر یک شخص حقوقی است که در ازای دریافت حق بیمه ازبیمه‌گذار، متعهد می‌شود در صورت وقوع حادثه احتمالی در مدت زمان معین، تا درصد زیادی از خسارت وارد شده را جبران کند. به عنوان مثال اگر فردی از شرکت بیمه ایران بیمه دریافت کند، شرکت بیمه ایران، بیمه‌گر او محسوب می‌شود. بیمه گذار کیست؟ بیمه‌گذار شخص حقیقی یا حقوقی است که متعهد به پرداخت حق بیمه می‌شود. بیمه‌گذار ممکن است مالک بیمه باشد یا به عنوان نماینده قانونی یا ذی‌‌نفع، مسئولیت نگهداری و حفظ بیمه را بر عهده داشته باشد. به عبارت ساده‌تر بیمه‌گذار فردی است که درخواست بیمه می‌کند و با پرداخت حق بیمه، از پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شود. بیمه‌شده چه کسی است؟ بیمه‌شده فردی است که تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و موضوع بیمه برای اوست. در بیمه عمر یا بیمه‌های درمانی، بیمه شده همان فردی است که از مزایای بیمه بهره می‌برد. در برخی موارد بیمه‌شده و بیمه‌گذار ممکن است یکسان تلقی شوند؛ اما در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که پیشتر گفته شد بیمه‌گذار، خریدار بیمه محسوب می‌شود اما بیمه‌شده، شخصی است که تحت پوشش‌های بیمه خریداری شده قرار می‌گیرد. با مثالی به توضیح بیشتر این دو مورد می‌پردازیم. تصور کنید فردی برای خود و خانواد خود اقدام به خرید بیمه کرده است. فرد خریدار به عنوان بیمه‌گذار و بیمه‌شده است و خانواده او تحت پوشش بیمه هستند، بیمه‌شده محسوب می‌شوند. در ویدئوی زیر تمامی هر آنچه که در مورد بیمه باید بدانید آموزش داده شده است: بیمه نامه چیست؟ بیمه‌نامه یک قرارداد و سند قانونی است که در آن تمامی شرایط و تعهدات میان بیمه‌گر و بیمه‌شده مشخص شده است. در بیمه‌نامه اطلاعاتی نظیر نوع بیمه، میزان حق بیمه، مدت زمان پوشش، شرایط و محدودیتهای پرداخت و غیره مشخص شده است. بیمه‌نامه یک قرارداد معتبر است که اجرای تعهدات بیمه‌گر در قبال بیمه‌گذار را ضمانت می‌کند و بیمه‌گذار نیز ملزم به پرداخت حق بیمه مطابق بیمه‌نامه است. مواردی که در بیمه‌نامه […]
ادامه
بیمه مسافرتی چیست

بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه نامه مسافرتی و شرایط آن

بیمه مسافرتی یکی از ضروری‌ترین بیمه‌هایی است که قبل از سفر باید حتما آن‌ را خریداری کنیم. زیرا با اینکه سفر، تجربه‌ای شیرین و پر از هیجان است. اما گاهی اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند که می‌توانند لذت سفر را تحت‌الشعاع خود قرار دهند. بیماری ناگهانی، گم شدن چمدان، کنسلی پرواز و… از جمله این اتفاقات هستند. در چنین شرایطی، داشتن یک بیمه مسافرتی مناسب می‌تواند خیال شما را راحت کرده و به شما کمک کند تا به سفر خود ادامه دهید. اما بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه مسافرتی چیست؟ آیا باید حتما در هر سفر خارجی برای خرید بیمه مسافرتی هزینه کنیم؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی اهمیت بیمه مسافرتی، انواع پوشش‌های بیمه‌ای، نحوه انتخاب یک بیمه مناسب و نکات مهمی که هنگام خرید بیمه مسافرتی باید به آن‌ها توجه کنیم، بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این بیمه‌ی کاربردی بیشتر آشنا شوید. بیمه مسافرتی چیست؟ حوادث غیرمنتظره هیچ‌گاه دور از انتظار نیست و امکان وقوع آن‌ها حتی در سفر هم وجود دارد. از همین جهت، برای اینکه طعم خوش سفرهای شما تبدیل به تلخی و ناکامی نشود، بهتر است که قبل از شروع سفر اقدام به خرید بیمه نامه مسافرتی کنید. البته همراه داشتـن بیمه‌نامه‌های مسافرتی برای سفرهای خارجی به‌ویژه کشورهای حوزه شنگن لازم و ضروری است. به صورتی که، قبل از گرفتـن ویزای شینگن باید حتما بیمه نامه مسافرتی خود را تهیه نمایید. بیمه مسافرتی برای چیست؟ بدون شک سوالی که ذهن همه افراد را در مورد بیمه مسافرتی مشغول می‌کند این است که بیمه چیست و اصلا چرا باید قبل از سفر خودمان را بیمه کنیم؟ پاسخ این سوال بسیار واضح و روشن است؛ به این علت که هزینه‌ها و نگرانی‌های مربوط به حوادث ناخوشایند سفر را کاهش دهید. برای مثال، ممکن است در حین سفر لوازم مهم خود از جمله چمدان، مدارک یا حتی پول‌های نقد خود را گم کنید. همچنین احتمال این که در طول سفر دچار بیماری‌های خفیف یا شدیدی مثل سرماخوردگی، مسمومیت غذایی یا حتی گرفتگی رگ‌های بدن و دندان درد و… شوید. در این صورت، واضح است که هیچ لذتی از سفر نبرد‌ه و ناچار به صرف هزینه‌های سنگین درمان خواهید بود. اما با وجود بیمه مسافرتی، مقابله با تمامی مشکلات فوق راحت‌تر می‌شود. مفاهیم تخصصی بیمه مسافرتی چیست؟ با خرید بیمه مسافرتی، شاهد اصطلاحات خاصی در بیمه‌نامه خود خواهید بود که ممکن است در ابتدا برای شما عجیب باشند. اصلی‌ترین اصلاحات مندرج در این بیمه‌نامه شامل موارد زیر است: فرانشیز: مبلغی مشخص از هزینه‌‌ها است که در صورت وقوع هرگونه خسارت، باید خودتان آن را بپردازید. مقدار فرانشیر هر نوع بیمه در بیمه‌نامه شما ذکر می‌شود. بیماری حاد: بیماری‌های جدی که منجر به بستری شد‌ن فرد بیمه‌شده در بیمارستان می‌شود. صدمات بدنی: عارضه‌ای که بر اثر یک عامل ناگهانی و خارج از کنترل به بدن افراد وارد می‌شود. بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان کمتر از ۱۸ سال، پدر، مادر، برادر یا خواهر بیمه‌شدگان است. بیماری: مشکلات سلامتی و تغییرات جسمی (تائید شد‌ه توسط پزشک) که طی مدت اعتبار بیمه‌نامه بر بیمه‌شدگان وارد می‌شود. قرنطینه اجباری پزشکی: به معنی محدود کرد‌ن اجباری یا ایزوله کرد‌ن فرد برای جلوگیری از شیوع یک بیماری خاص و ویروسی است. انواع بیمه مسافرتی چیست؟ بیمه مسافرتی شامل انواع مختلفی است که هر کدام پوشش‌های خاصی را برای مسافران ارائه می‌دهند. در زیر به انواع بیمه مسافرتی اشاره شد‌ه است: بیمه مسافرتی انفرادی  این نوع بیمه برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند، مناسب است. پوشش‌های این بیمه شامل هزینه‌های درمانی، بازگشت اضطراری، گم شدن چمدان و سایر موارد مرتبط با سفر فردی است. بیمه مسافرتی گروهی برای گروه‌هایی که به صورت مشترک سفر می‌کنند، مانند تورهای گردشگری، این نوع بیمه مناسب است. پوشش‌های این بیمه مشابه بیمه انفرادی است، با این تفاوت که تمام اعضای گروه تحت پوشش قرار می‌گیرند و معمولاً هزینه کمتری به ازای هر نفر دارد. بیمه مسافرتی دانشجویی این بیمه ویژه دانشجویانی است که برای تحصیل یا تحقیق به خارج از کشور می‌روند. علاوه بر پوشش‌های معمول بیمه مسافرتی، این نوع بیمه ممکن است شامل پوشش‌های اضافی مانند هزینه‌های لغو سفر به دلیل مشکلات تحصیلی، هزینه‌های درمانی دندانپزشکی و بازگشت اضطراری به کشور باشد. بسیاری از سفارتخانه‌ها، ارائه این نوع بیمه را برای صدور ویزای تحصیلی الزامی می‌دانند. بیمه مسافرت شینگن بیمه مسافرتی شینگن یک پوشش بیمه‌ای خاص است که برای سفر به کشورهای عضو منطقه شنگن طراحی شده است. این منطقه شامل ۲۶ کشور اروپایی است که توافقنامه‌ای برای لغو کنترل گذرنامه در مرزهای داخلی خود امضا کرده‌اند. این بیمه‌نامه برای شفر به حوزه شینگن الزامی است. یکی از مهم‌ترین دلایل الزامی بودن این بیمه، قوانین سختگیرانه کشورهای عضو شنگن است. برای دریافت ویزای شنگن، ارائه مدرک معتبر بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو برای هزینه‌های پزشکی الزامی است. بیمه مسافرتی داخلی بیمه مسافرتی داخلی یکی از انواع بیمه مسافرتی است که برای پوشش حوادث در سفرهای داخلی طراحی شد‌ه است و همه افراد، چه آن‌هایی که به تنهایی سفر می‌کنند و چه افرادی که با خانواده یا به‌همراه تور به مسافرت می‌روند، می‌توانند از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند. برای دریافت بیمه مسافرتی داخلی از لینک زیر استفاده کنید: پوشش‌های بیمه مسافرتی شامل چیست​؟ بیمه مسافرتی برای جبران خسارت‌های احتمالی در طول سفر طراحی شده است. این بیمه نامه، طیف گسترده‌ای از پوشش‌ها را شامل می‌شود که به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره، با خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که بیمه های مسافرتی غرامت ناشی از حوادث زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد: پوشش بار مسافر گم شد‌ن پول و مدارک و… هزینه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما هزینه‌های ناشی از تاخیر و کنسلی پرواز انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده جبران هزینه‌های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی هزینه‌ برگرد‌اندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده هزینه بازگشت خارج از زمان بیمه‌شده در صورت بروز بیماری یا حوادث هزینه‌های رفت و آمـد یک همراه (از اعضای درجه یک خانواده) در صورت فوت یا بیماری فرد بیمه‌شده در کشور مقصد با توجه به اینکه بیمه مسافرتی پوشش‌های زیادی دارد، در ادامه به بررسی دقیق‌تر برخی از پراستفاده‌ترین […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.