خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بهترین بیمه بدنه خودرو در سال 1403؛ راهنمای جامع انتخاب

بهترین بیمه بدنه خودرو در سال 1403؛ راهنمای جامع انتخاب

بهترین بیمه بدنه خودرو
بیمه

بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست اما داشتن آن بسیار بهتر از نداشتن آن است! اگر دچار سانحه شوید و شما مقصر باشید، بیمه شخص ثالث فقط خسارت طرف مقابل را پرداخت می‌کند. پس بهتر است بهترین بیمه بدنه برای خودرو را داشته باشید تا بتوانید آسیب‌های واردشده به خودروی خود را جبران کنید.

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث، جزئیات زیادی دارد و شرکت‌های مختلفی نیز این نوع بیمه را ارائه می‌دهند. بنابراین انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو احتمالاً کار آسانی نیست. در این مقاله از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم در خصوص بهترین بیمه بدنه صحبت کنیم.

بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟

در مقاله‌ای دیگر مفصل توضیح داده‌ایم که بیمه بدنه چیست و قبل از خرید به چه نکاتی باید توجه کنیم. اما اینجا می‌خواهیم در مورد بهترین بیمه بدنه صحبت کنیم. آیا راهی هست که بتوان از یک شرکت بیمه و بیمه‌نامه به‌عنوان بهترین بیمه بدنه نام برد؟

قطعاً به این پرسش که «کدام بیمه بهترین خدمات بیمه بدنه را ارائه می‌دهد؟» نمی‌توان پاسخ مشخصی داد چراکه شرکت‌های بیمه، خدمات خود مانند حق بیمه را بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو، مدل ساخت، کاربری خودرو و … ارائه می‌دهند.

برای پاسخ به سوال، ابتدا باید یک سری معیارها را مشخص کنیم. سپس شرکت‌های مطرح بیمه را روی کاغذ بیاوریم و آن‌ها را بر اساس معیارهای مشخص‌شده، مقایسه کنیم.

پس نمی‌توانیم یک فرمول معرفی و همه‌چیز را بر اساس آن حساب کنیم. اما اگر سخت‌گیری را کنار بگذاریم، باید بگوییم بهترین بیمه بدنه خودرو، بیمه‌ای است که:

  • بیشترین پوشش‌ها را داشته باشد.
  • خسارت را سریع پرداخت کند.
  • و تخفیف‌های خوبی ارائه دهد.

خرید بیمه بدنه خودرو با پانزده درصد تخفیف

پیدا کردن چنین شرکت بیمه‌ای سخت نیست؛ از طریق دکمه‌ی زیر به راحتی می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خودروی خود، بهترین بیمه بدنه را پیدا و خریداری کنید.

خرید بیمه بدنه (تخفیف ویژه)

با این حال اگر می‌خواهید با معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه قدری بیشتر آشنا شوید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه برای خودرو در سال 1403

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه، می‌توانیم معیارهای مختلفی را در نظر بگیریم، اما موارد زیر مهمترین معیارها هستند:

  • پرداخت خسارت
  • توانگری مالی
  • کسر فرانشیز
  • فروش بیمه‌نامه
  • سهولت در صدور بیمه‌‌نامه
  • تخفیفات ویژه
  • بیشترین پوشش و دریافت کمترین حق بیمه

برویم سراغ بررسی این هفت مورد تا در نهایت کشف کنیم بهترین بیمه بدنه اتومبیل کدام است …

معیارهایی برای انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو

بهترین بیمه بدنه برای خودرو کدام است؟

همانطور که گفتیم انتخاب بهترین بیمه برای بدنه ماشین به عوامل مختلفی بستگی دارد که هفت مورد از مهمترین عوامل را نام بردیم. بهترین بیمه بدنه خودرو بیمه‌ای است که بتواند ترکیب خوبی از این هفت مورد را ارائه دهد. هر عامل را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

1. بهترین بیمه نامه از نظر پرداخت خسارت

طبق قانون شما برای اعلام و دریافت خسارت، پنج روز فرصت دارید تا به شرکت بیمه مراجعه کنید. در شهرهای بزرگی مانند تهران، با در نظر گرفتن ترافیک و صرف زمان، حتی مراجعه به نمایندگی‌های بیمه نیز خود معضل بزرگی به حساب می‌آید!

بنابراین، یکی از معیارهای بسیار مهم برای خرید بهترین بیمه بدنه اتومبیل، تعداد و پراکندگی دفاتر نمایندگی شرکت‌های بیمه است. تعداد مراکز پرداخت خسارت بیشتر در سطح شهر، یک مزیت بزرگ برای شرکت‌های بیمه به حساب می‌آید.

در جدول زیر می‌توانید تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های معتبر بیمه را مشاهده کنید:

شرکت های بیمه و تعداد مراکز پرداخت خسارت

از آنجایی که این موضوع اهمیت زیادی دارد، شرکت‌های بیمه اقدام به تاسیس مراکز پرداخت خسارت به‌صورت سیار کرده‌اند. مزیت وجود مراکز سیار این است که شما در همان صحنه‌ی تصادف می‌توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس داشته باشید تا صحنه تصادف توسط کارشناس بررسی شود.

کدام شرکت‌های بیمه پرداخت خسارت سیار دارند؟

در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، البرز، سامان، تعاون و بیمه دی مراکز پرداخت خسارت به‌صورت سیار دارند. جدول زیر در این خصوص اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد.

پرداخت خسارت سیار توسط شرکت های مختلف بیمه

بیمه ایران در این بخش بیشترین امتیاز را می‌گیرد و از نظر پرداخت خسارت در حال حاضر بهترین است.

2. بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر توانگری مالی

ابتدا بیاییم مفهوم توانگری مالی را توضیح دهیم. توانگری مالی یعنی یک شرکت بیمه تا چه میزان در پرداخت خسارت‌ها توانمند است. توانگری مالی شرکت‌های بیمه به چهار سطح تقسیم می‌شود. شرکت‌های سطح یک بالاترین و شرکت‌های سطح چهار پایین‌ترین توان مالی در پرداخت خسارت‌ها را دارند.

قطعاً شرکت‌های سطح یک قابل اعتماد هستند. در جدول زیر می‌توانید توانگری مالی شرکت‌های بیمه را مشاهده و مقایسه کنید.

مقایسه توانگری مالی شرکت های بیمه

بیمه ملت را باید در حال حاضر توامندترین شرکت بیمه در نظر بگیریم. اگر شرکتی در سطح پنج قرار بگیرد، بیمه مرکزی وارد عمل می‌شود و احتمالا مجوز فعالیت را در یک یا چند حوزه از شرکت بیمه می‌گیرید.

در این جدول مفهوم نسبت توانگری شرکت‌های بیمه را نیز آورده‌ایم. نسبت توانگری یعنی شرکت بیمه نسبت به سرمایه و دارایی‌هایی که در اختیار دارد، چه تعداد بیمه‌نامه فروخته است.

آیا بالا بودن نسبت توانگری به معنی برتری شرکت بیمه است؟

بالا بودن نسبت توانگری لزوماً به معنی عالی بودن شرکت بیمه نیست! شرکت‌های بیمه تازه‌تاسیس را در نظر بگیرید؛ این شرکت‌ها سرمایه‌ی زیادی دارند، اما چون تازه‌وارد هستند، بیمه‌نامه‌های کمی فروخته‌اند، بنابراین اگر سرمایۀ این شرکت‌ها را بر تعداد بیمه‌نامه‌هایی که فروخته‌اند تقسیم کنیم، به عدد بالایی می‌رسیم که لزوماً به معنی برتری این شرکت بیمه نسبت به سایر شرکت‌ها نیست!

3. بهترین بیمه بدنه از نظر کسر فرانشیز  

فرانشیز (Franchise) در فارسی «خودپرداخت» ترجمه شده است و در اصطلاحات تخصصی بیمه به معنی هزینه‌ای است که باید توسط فرد بیمه‌گزار پرداخت شود.

اگر فرانشیز بیمه بدنه شما 15 درصد باشد و در یک تصادف شما 100 میلیون تومان خسارت ببینید، شرکت بیمه 85 میلیون تومان به شما پرداخت می‌کند و 15 درصد خسارت معادل 15 میلیون تومان در این مثال، سهمی است که شما باید از جیب خود پرداخت نمایید.

فرانشیز عدد ثابتی نیست و هر شرکت بیمه برای پوشش‌های مختلف، فرانشیز متفاوتی در نظر می‌گیرد. در انتخاب ارزان‌ترین بیمه معمولاً به این فاکتور توجه زیادی می‌شود. هرچه عدد فرانشیز کمتر باشد، سهم بیمه در پرداخت خسارت‌ها بیشتر و سهم شما کمتر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرانشیز بیمه بدنه، می‌توانید مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

link مقاله پیشنهادی : فرانشیز بیمه بدنه چقدر است؟ + نحوه حذف فرانشیز بیمه بدنه

4. بهترین بیمه بدنه از نظر فروش بیمه نامه

وقتی حرف از فروش بیمه‌نامه می‌زنیم یعنی باید بررسی کنیم هر شرکت بیمه چه سهمی در بازار دارد؛ یا به عبارتی چند درصد از بازار را در اختیار دارد.

برای این کار معیار خود را تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته‌شده در یک سال قرار می‌دهیم که معیار خوبی برای ارزیابی موفقیت و محبوبیت یک شرکت بیمه است. آماری که در این خصوص بیمه مرکزی ارائه داده است به شرح زیر است:

رتبه بندی شرکت های بیمه از نظر فروش بیمه نامه و سهم از بازار

در نگاه اول قطعاً جایگاه نخست فروش بیمه بدنه برای بیمه ایران است، اما ذکر این نکته ضروری است که شرکت‌های بیمه پاسارگاد، معلم و سامان توانسته‌اند خودی نشان بدهند و رشد خوبی در این صنعت داشته‌اند.

در انتخاب بهترین بیمه نامه بدنه خودرو باید به عوامل دیگر نیز توجه کافی داشته باشیم.

5. بهترین بیمه بدنه از نظر سهولت در صدور بیمه نامه

شرکت‌های بیمه موظف هستند در کنار منافع بیمه‌گزار، به منافع خود نیز فکر کنند. به همین منظور برای صدور بیمه‌نامه و دریافت حق بیمه عواملی را در نظر می‌گیرند که یکی از آن‌ها سال تولید یا مدل خودرو است.

بسیاری از شرکت‌های بیمه برای خودروهای قدیمی محدودیت‌هایی در نظر می‌گیرند. برای مثال اگر خودرویی دارید که بیش از 10 سال از تولید آن گذشته، باید حق بیمه‌ی بیشتری به بیمه ایران پرداخت کنید. بیمه پاسارگاد خودروهای بالای 20 سال را بیمه بدنه نمی‌کند.

هنگام انتخاب شرکت بیمه، این مورد را حتماً از کارشناسان سوال کنید.

6. بهترین بیمه نامه با بیشترین پوشش و کمترین حق بیمه

بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران قطعاً بیمه‌ای است که بیشترین و کامل‌ترین پوشش‌ها را ارائه می‌دهد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنیم باید بگوییم پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های فرعی تقسیم می‌شوند.

شرکت‌های بیمه پوشش‌های اصلی را ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سرقت خودرو
  • خسارت‌های وارده حین انتقال خودرو
  • رخ دادن حادثه برای خودرو
  • حوادث آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه برای وسیله‌ نقلیه یا وسایل یدکی همراه آن
  • خسارت به لاستیک و چرخ‌های خودرو (بیمه‌گر متعهد است خسارت باتری و لاستیک‌های خودرو را تا ۵۰ درصد قیمت نو آن‌ها پرداخت کند.)

احتمالاً بیمه سرقت خودرو را می‌شناسید. جالب است بدانید این بیمه زیرمجموعه‌ی بیمه بدنه به‌حساب می‌آید. اگر این موضوع برای برای شما جالب است، در مقاله‌ای جداگانه در مورد بیمه سرقت خودرو و نکات آن توضیحات کاملی ارائه داده‌ایم.

اما پوشش‌های تکمیلی یا فرعی با پرداخت حق بیمه بیشتر برای شما فعال خواهند شد. پوشش‌های تکمیلی عبارت‌اند از:

  • دزدی لوازم فابریک و غیرفابریک خودرو مانند رادیو پخش، رینگ، لاستیک، آینه‌ها و …
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو هنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله و آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ
  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش نوسان قیمت
  • خسارات مربوط به کشیدن میخ یا اشیای مانند آن روی بدنه خودرو

بعضی از پوشش‌ها را صرفاً شرکت‌های خاصی ارائه می‌دهند. برای مثال بیمه ایران پوشش کشیدن میخ روی بدنه خودرو را ارائه می‌کند. پوشش حذف فرانشیز مخصوص بیمه سامان و پاسارگاد است.

اگر بیمه بدنه کامل می‌خواهید، شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین پوشش‌ها را ارائه می‌دهد. البته پوشش‌های بیشتر مستلزم پرداخت حق بیمه بیشتر است. اما با کمی بررسی می‌توانید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که در ازای افزایش پوشش‌ها، کمترین حق بیمه‌ را از شما بگیرد.

7. بهترین بیمه بدنه از نظر تخفیفات ویژه

شرکت‌های بیمه می‌توانند برای مشتریان خود تخفیف بیمه بدنه در نظر بگیرند. میزان تخفیف هنگام خرید بیمه‌نامه موضوع مهمی است.

اگر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را از یک شرکت بیمه بخرید، معمولاً می‌توانید روی بیمه بدنه به واسطه‌ی خرید بیمه شخص ثالث، تخفیف بگیرید. برای خودروهای صفر تخفیف 20 الی 30 درصدی در نظر گرفته می‌شود.

تخفیف عدم خسارت نیز نوع دیگری از تخفیف است که هنگام خرید بیمه بدنه شامل حال خریدار خواهد شد. همچنین اگر پوشش‌های زیادی را هنگام بیمه بدنه انتخاب کنید، شرکت بیمه احتمالاً تخفیف خوبی به شما می‌دهد.

چهار نوع تخفیف اصلی برای بیمه بدنه در شرکت های بیمه

نکته‌ی مهم این است که نمی‌توانید از چند تخفیف به صورت همزمان استفاده کنید! اما صحبت در مورد تخفیف‌های بیمه خود یک مقاله‌ی جداگانه می‌طلبد! برای همین شما را در این خصوص به مقاله‌ی زیر ارجاع می‌دهیم تا اطلاعات تکمیلی را از این مقاله کسب کنید.

link مقاله پیشنهادی : تخفیف بیمه بدنه و شرایط استفاده از آن

بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر مردم

بهترین بیمه های بدنه خودرو قطعاً بیمه‌هایی هستند که بیشترین پوشش‌ها را همراه با بیشترین میزان تخفیف ارائه دهند. طبیعتاً هیچ گزینه‌ای تا این حد ایده‌آل نیست! هر شخص باید بسته به شرایط و نیاز خود بیمه بدنه مناسب را خریداری کند.

اما اگر نخواهیم دست خالی زمین را ترک کنیم، باید بگوییم از میان عوامل مطرح‌شده در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو، سه فاکتور:

  • پرداخت خسارت
  • فروش بیمه‌نامه
  • و توانگری مالی

مهمترین‌ها هستند. یک شرکت بیمه باید اولاً بتواند خسارت بیمه‌گزارها را جبران نماید و از این لحاظ مشکل مالی نداشته باشد (توانگری)، ثانیاً شعب متعددی در سراسر کشور برای پرداخت خسارت داشته باشد، و در نهایت سابقه‌ی خوبی هم داشته باشد.

از میان شرکت‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، به نظر می‌رسد شرکت‌های بیمه ایران، آسیا و ملت می‌توانند کاندیداهای خوبی برای عنوان «بهترین بیمه بدنه خودرو» باشند.

با این حال مجدد تاکید می‌کنیم انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که شرایط و نیاز شما و پوشش‌هایی که نیاز دارید، مهمتر از هر چیزی است.

احتمالاً باز از ما می‌پرسید چگونه می‌توانم بین این همه شرکت بیمه همه را مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنم؟ پاراگراف بعدی را بخوانید.

انتخاب بهترین بیمه بدنه اتومبیل در سال ۱۴۰۳ با کاریزمابیمه

کاریزمابیمه کار شما را راحت کرده است! اگر بین ده‌ها شرکت بیمه سرگردان هستید و نمی‌دانید کدام شرکت را انتخاب کنید و سوالاتی مانند اینکه «چقدر باید حق بیمه بپردازم؟» ذهن شما را آشفته کرده است، کافیست به کاریزمابیمه مراجعه کنید تا ما به شما بگوییم بهترین بیمه بدنه ماشین در ایران متناسب با شرایط شما کدام است.

همین حالا از طریق دکمه زیر وارد سایت کاریزمابیمه شوید و به بخش مقایسه و خرید بروید. در این بخش کافیست ابتدا برند، نام، نوع و کاربری خودروی مد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس به سوالاتی که در رابطه با خودرو از شما پرسیده می‌شود پاسخ دهید. برای مثال:

  • آیا خودرو صفر کیلومتر است؟
  • آیا قبلاً بیمه بدنه داشته‌اید؟
  • ارزش روز خودرو چقدر است؟
  • چه نوع پوشش‌های تکمیلی را مد نظر دارید؟
  • و …

خرید بهترین بیمه بدنه خودرو از کاریزمابیمه

وارد کردن مشخصات کاملاً رایگان است. در نهایت بعد از وارد کردن مشخصات خودروی خود، ما به شما می‌گوییم کدام شرکت بیمه بهترین انتخاب برای شما به حساب می‌آید و سالیانه چقدر باید حق بیمه بدنه پرداخت کنید.

در تصویر بالا، یک خودروی سمند صفر کیلومتر مدل 1402 را در نظر گرفته‌ایم و تمام پوشش‌های تکمیلی را انتخاب کرده‌ایم. کاریزمابیمه بهترین گزینه را به ما پیشنهاد داده است.

خرید بیمه بدنه (تخفیف ویژه)

جمع‌بندی مطلب

با در نظر گرفتن قیمت خودرو و لوازم یدکی و هزینه‌ی تعمیرات، به نظر می‌آید داشتن بیمه بدنه این روزها از واجبات است! اما چگونه بهترین بیمه بدنه خودرو را انتخاب کنیم؟ در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم و عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه و به‌طور کلی انتخاب بهترین بیمه بدنه را توضیح دادیم.

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه بهتر است شرکت‌های بیمه را از منظر:

  • پرداخت خسارت
  • توانگری مالی
  • کسر فرانشیز
  • فروش بیمه‌نامه
  • سهولت در صدور بیمه‌‌نامه
  • تخفیفات ویژه
  • بیشترین پوشش
  • و دریافت کمترین حق بیمه

بررسی کنید و سپس دست به انتخاب بزنید.

شرکت‌های بیمه هر کدام پوشش‌ها، تخفیف‌ها و طرح‌های خاص خود را دارند که هر کدام در جای خود می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، ملت، سامان، پاسارگاد، دانا و چند شرکت دیگر از لحاظ بیمه بدنه در ایران پیشتاز هستند.

ساده‌ترین راه برای انتخاب بهترین شرکت برای بیمه بدنه خودرو این است که از طریق لینک زیر به سایت کاریزمابیمه مراجعه کنید، اطلاعات خودروی خود را وارد کرده و بهترین پیشنهاد خرید بیمه بدنه را متناسب با شرایط خود دریافت کنید.

خرید بیمه بدنه (تخفیف ویژه)

چنانچه در خصوص بیمه بدنه سوالی دارید، می‌توانید در پایین همین صفحه در بخش نظرات، سوالات خود را از ما بپرسید.​

سوالات متداول

انتخاب بهترین بیمه بدنه در درجه اول به شما و شرایط شما بستگی دارد، اما به‌طور کلی در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده‌ی بیمه بدنه به سه فاکتور پرداخت خسارت، توانگری مالی و اعتبار شرکت بیمه توجه ویژه‌ای داشته باشید. معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه برای خودرو را در این مقاله کامل توضیح داده‌ایم.​

برای مقایسه و انتخاب اقتصادی‌ترین بیمه بدنه متناسب با شرایط خود می‌توانید به سایت کاریزمابیمه مراجعه کنید و پس از انتخاب گزینه‌ی «مقایسه و خرید»، اطلاعات خودروی خود را وارد و بهترین پیشنهاد را دریافت کنید.​

بیمه بدنه برای خودروهایی که بین 10 تا 20 سال از تولید آن‌ها می‌گذرد، بر اساس مدل و سال ساخت خودرو محاسبه می‌شود و البته حق بیمه‌ی بیشتری از شما گرفته می‌شود. شرایط بیمه بدنه برای خودروهای قدیمی در هر شرکت بیمه متفاوت است. معمولاً خودروهای بالای 20 سال ساخت بیمه بدنه نمی‌شوند!​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.