بررسی پرتفوی ماهانه کاریس+خرید های مهم

بررسی پرتفوی ماهانه کاریس+خرید های مهم

53874
صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما با نماد “کاریس” راه حلی ساده برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری موفق با کمترین درگیری فکری و زمانی در بورس را دارند. ارزش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری سپند کاریزما (کاریس) به تناسب رشد ارزش سهام داخل پرتفوی آن رشد می‌کند و بازدهی آن متناسب با بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار می‌باشد.

دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما حداقل به میزان 70 درصد در سهام و مابقی در سپرده‌های بانکی و یا اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین ریسک این صندوق نسبتا بالا بوده و به همین تناسب بازدهی مورد انتظار آن نیز بالاتر از ابزارهای کم ریسک می‌باشد. صندوق سرمایه گذاری کاریس یک ابزار سرمایه‌گذاری مناسب با افق زمانی میان مدت و بلند مدت می‌باشد.در این مقاله پرتفوی صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما با نماد “کاریس” را برای ماه منتهی به فروردین 1403 بررسی خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی: صندوق سهامی چیست؟

دریایی سینا، بزرگ ترین سهم پرتفوی کاریس

بزرگ ترین سهم های پرتفوی کاریس به ترتیب شامل: حسینا، فجر، فولاد، وبملت و جم هستند. در این ماه حسینا همچنان در رتبه یکم قرار دارد. جمع ۱۰ سهم برتر پرتفوی کاریس در این ماه 35% از کل پرتفو بوده است. در بررسی پرتفوی این صندوق نکته‌ای که در نگاه اول متوجه می‌شویم، اختصاص بخش خوبی از پرتفوی به سهم‌های بزرگ است که ریسک این صندوق را کاهش می‌دهد. هم چنین با نگاهی دقیق‌تر به این پرتفوی متوجه همبستگی بالای آن با شاخص کل می شویم. در واقع مدیر صندوق سعی کرده با خرید سهم‌های بزرگ‌تر از صنایع مهم بورسی، همبستگی خوبی با شاخص کل ایجاد نماید و در عین حال بازدهی بالاتری نسبت به شاخص کل حاصل کند.

پرتفوی کاریس

 مهم ترین فروش های پرتفوی کاریس در فروردین ماه: سهگمت، بفجر، فولاد، فملی و حسینا بوده اند. هم چنین در این ماه در نمادهای تاصیکو، نوری، نیان، شمواد و فاما خریدار بوده است.

 

پرتفوی کاریس در فروردین

  • خالص خرید و فروش کاریس در ماه فروردین 76- میلیارد تومان بوده است.
  •  خالص ارزش دارایی کاریس 1170+ میلیارد تومان است.

 

صندوق های سهامی مناسب چه افرادی هستند؟

سرمایه گذاری بلند مدت در سهام گزینه مناسبی برای کلیه افرادی که قصد سرمایه گذاری با نرخ سودی فراتر از نرخ سپرده‌های بانکی با ابزارهای بادرآمد ثابت و نرخ تورم دارند، است. همانطور که گفته شد برای کسب بهترین نتیجه در این شیوه سرمایه گذاری بهتر است با افق زمانی بلندمدت در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنید. بنابراین این طرح می تواند بهترین گزینه برای آتیه فرزندان، حفظ ارزش سرمایه جوانان و استفاده بهینه از وجوه مازاد درآمدی باشد.

خرید صندوق کاریس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.