خرید آسان هایما از بورس کالا

خرید آسان هایما از بورس کالا

خرید-هایما-از-بورس-کالاweb
بورس کالا

با توجه به اطلاعیه بورس کالا، تعداد 2000 دستگاه هایما S7 سفید در روز سه شنبه 4 بهمن ماه عرضه می شود.قیمت پایه هایما در بورس کالا 743 میلیون تومان است.

هایما یکی از محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو است که در چند سال گذشته توانسته به محبوبیت بالایی در بازار خودرو برسد. با توجه به تقاضای بالایی که همواره برای این خودرو وجود دارد، هایما به عنوان یک خودروی شاسی بلند در بورس کالا پذیرش شده و عرضه های آن در بورس کالا انجام می شود. در عرضه قبلی 2000 دستگاه هایما s7 عرضه شد که 2647 عدد تقاضا برای این خودروها وجود داشت.باتوجه به تعداد عرضه و تقاضا تمامی این هایما ها در قیمتی نزدیک پایه معامله شدند.با توجه به جذابیتی که خرید خودرو از بورس کالا دارد در این مقاله نحوه خرید، جزئیات عرضه و هزینه های خرید هایما در بورس کالا را بررسی خواهیم کرد.

خرید خودرو از بورس کالا

مشخصات عرضه هایما در بورس کالا

گروه صنعتی ایران خودرو سه شنبه 4 بهمن ماه 2000 دستگاه هایما S7 را عرضه می کند. از نکات قابل توجه عرضه هایما در بورس، درصد پیش پرداخت سفارش خرید آن است که 50 درصد درنظر گرفته شده است.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران این خودرو به قیمت 743 میلیون تومان بوده که تحویل همه خودروها 20 اردیبهشت 1402 بوده، عرضه می شود.براساس مشخصات ارائه شده، هر کد ملی (حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یک دستگاه خودرو می باشد.

شرایط خرید خودرو هایما در بورس کالا

 خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به وبسایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع‌رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

نکته مهم: اشخاصی که از ابتدای سال 1398 در عرضه های قبلی در بورس کالا و یا از روشی دیگر (مثل قرعه کشی) موفق به خرید خودرو از شرکت های خودروسازی شده اند، امکان خرید در این عرضه را نخواهند داشت.

برای اطلاع از شرایط کامل خرید و مشخصات فنی هایما S7 اینجا کلیک کنید.

هزینه‌های خرید هایما در بورس کالا

هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه 13درصد  بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود. بدیهی است درصورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

هایما را تا چه قیمتی در بورس بخریم؟

خودروی هایما در روز سه شنبه 4 بهمن 1401 قرار است در بورس کالا برای عموم عرضه می شود.با توجه به رقابتی بودن سفارش گذاری و تقاضای بالا در هایما، یک پرسش مهم این است که تا چه قیمت رقابت برای خرید این خودرو صرفه اقتصادی خواهد داشت؟

در اطلاعیه منتشر شده، قیمت پایه خودرو هایما 743 میلیون تومان است. علاوه بر قیمت پایه کارخانه، هزینه های دیگری  به قیمت های فوق برای خریدار افزوده خواهد شد. این هزینه ها عبارتند از: مالیات و هزینه عوارض، شماره گذاری و بیمه و … که به شرح زیر است:

 1) 13درصد مالیات بر روی قیمت فروش 2)  حدود 4.713 میلیون تومان ثابت

 با در نظر داشتن این هزینه ها و قیمت این خودرو در بازار آزاد، خرید با قیمت پایه در بورس کالا حاشیه سودی معادل جدول زیر خواهد داشت.

خرید هایما در بورس کالا

از آنجا که قیمت بازار آزاد از قیمت بورس کالا فاصله دارد به احتمال زیاد تقاضا برای هایما در قیمت های بالاتر از پایه شکل خواهد گرفت. باتوجه به فاصله قیمتی کارخانه و بازار آزاد، احتمال شکل گیری رقابت برای خرید هایما وجود دارد، درصورت شکل گیری رقابت و افزایش قیمت پایه به میزان 20درصد، حاشیه سود خریداران به شرح زیر خواهد بود:

هایما در بورس کالا

خرید خودرو از بورس کالا

مقاله پیشنهادی: چگونه از بورس کالا خودرو بخریم

 

مراحل خرید هایما از بورس کالا

برای خرید خودرو هایما بدون قرعه‌ کشی از بورس کالا ابتدا باید مراحل دریافت کد بورس کالا در کارگزاری کاریزما را طی کرده و سپس اقدام به خرید خودرو هایما کنید:

1.احراز هویت اینترنتی در سامانه اینترنتی sejam.ir

2.ثبت نام در کارگزاری کاریزما

3.ثبت نام در سامانه EBGO

4.خرید خودرو از بورس کالا

 برای کسب اطلاعات بیشتر از مراحل ثبت نام و نحوه خرید در بورس کالا ویدیو زیر را مشاهده کنید:

برای طرح سوالات و گرفتن مشاوره پیرامون خرید هایما از بورس کالا با شماره 02141000 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.