خرید آسان وانت کارا از بورس کالا

خرید آسان وانت کارا از بورس کالا

kara2
بورس کالا

با توجه به اطلاعیه بورس کالا، تعداد 1000 دستگاه وانت کارا در روز چهارشنبه 26 بهمن عرضه می شود. وانت کارا در مدل دوکابین و تک کابین عرضه می شود.

وانت کارا یکی از محصولات قدیمی شرکت بهمن موتور است که سالیان طولانی یک محصول با کیفیت و مطمئن در بازار وانت های کشور بوده است. با توجه به تقاضایی که همواره برای این خودرو وجود دارد، کارا در بورس کالا پذیرش شده و عرضه های آن در بورس کالا انجام  می شود. در عرضه قبلی 150 دستگاه وانت کارا دوکابین در بورس کالا عرضه شد که حدود 3 برابر عرضه، تقاضا برای این خودرو ها وجود داشت.با توجه به جذابیتی که خرید خودرو از بورس کالا دارد در این مقاله نحوه خرید، جزئیات عرضه و هزینه های خرید تارا در بورس کالا را بررسی خواهیم کرد.

خرید وانت کارا از بورس کالا

مشخصات عرضه کارا در بورس کالا

گروه صنعتی بهمن موتور چهارشنبه 26 بهمن ماه 1000 دستگاه کارا دوکابین و تک کابین را عرضه می کند. از نکات قابل توجه عرضه کارا در بورس کالا، درصد پیش پرداخت سفارش خرید آن است که 50درصد درنظر گرفته شده است.براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران قیمت پایه کارا دو کابین 301میلیون و 500 هزار تومان و قیمت پایه کارا تک کابین 291 میلیون و 300 هزارتومان بوده که تحویل همه خودروها 25 اردیبهشت 1402 بوده عرضه می شود. براساس مشخصات ارائه شده، هر کد ملی (حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یک دستگاه خودرو می باشد.

محدودیتی برای تعداد تقاضا برای اشخاص حقیقی و حقوقی در ثبت سفارش وجود ندارد.صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.رنگ سفید- خریداران جهت تحویل خودرو می بایست پس از انجام خرید در بورس کالا از طریق آدرس bahman.iranecar.com از میان لیست عاملیت های مجاز(لیست پیوست)نسبت به انتخاب عاملیت موردنظر جهت تحویل خودروی خریداری شده اقدام نمایند.

نکته مهم: اشخاصی که از ابتدای سال 1398 در عرضه های قبلی در بورس کالا و یا از روشی دیگر (مثل قرعه کشی) موفق به خرید خودرو از شرکت های خودروسازی شده اند، امکان خرید در این عرضه را نخواهند داشت.

برای اطلاع از شرایط کامل خرید و مشخصات فنی وانت کارا تک کابین  اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از شرایط کامل خرید و مشخصات فنی وانت کارا دوکابین اینجا کلیک کنید.

هزینه های خرید کارا در بورس کالا

هزینه9درصد ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش،سایر هزینه ها جمعا به مبلغ 87.600.281 ریال شامل(هزینه مالیات و عوارض شماره گذاری47.600.000 ریال،هزینه هوشمند سازی کارت خودرو 435.000 ریال، هزینه خدمات پست500.000 ریال،هزینه تولید پلاک و شماره گذاری2.800.000 ریال،هزینه بیمه شخص ثالث36.265.281 ریال

کارا را تا چه قیمتی در بورس بخریم؟

خودروی کارا در روز چهارشنبه 26 بهمن 1401 قرار است در بورس کالا برای عموم عرضه می شود.با توجه به رقابتی بودن سفارش گذاری و تقاضای بالا در کارا، یک پرسش مهم این است که تا چه قیمت رقابت برای خرید این خودرو صرفه اقتصادی خواهد داشت؟

در اطلاعیه منتشر شده، قیمت پایه خودرو کارا دو کابین 301 میلیون و 500 هزار تومان است. علاوه بر قیمت پایه کارخانه، هزینه های دیگری  به قیمت های فوق برای خریدار افزوده خواهد شد. این هزینه ها عبارتند از: مالیات و هزینه عوارض، شماره گذاری و بیمه و … که به شرح زیر است:

1)  9 درصد مالیات بر روی قیمت فروش 2) حدود 8.76 میلیون تومان برای دو کابین

با در نظر داشتن این هزینه ها و قیمت این خودرو در بازار آزاد، خرید با قیمت پایه در بورس کالا حاشیه سودی معادل جدول زیر خواهد داشت.

خرید کارا در بورس کالا

از آنجا که قیمت بازار آزاد از قیمت بورس کالا فاصله دارد به احتمال زیاد تقاضا برای وانت کارا در قیمت های بالاتر از پایه شکل خواهد گرفت. باتوجه به فاصله قیمتی کارخانه و بازار آزاد، احتمال شکل گیری رقابت برای خرید کارا وجود دارد، درصورت شکل گیری رقابت و افزایش قیمت پایه به میزان 10 درصد، حاشیه سود خریداران به شرح زیر خواهد بود: 

عرضه وانت کارادوکابین

خرید وانت کارا از بورس کالا

مقاله پیشنهادی: چگونه از بورس کالا خودرو بخریم

 

مراحل خرید کارا از بورس کالا

برای خرید خودرو کارا بدون قرعه‌ کشی از بورس کالا ابتدا باید مراحل دریافت کد بورس کالا در کارگزاری کاریزما را طی کرده و سپس اقدام به خرید خودرو کالا کنید:

1.احراز هویت اینترنتی در سامانه اینترنتی sejam.ir

2.ثبت نام در کارگزاری کاریزما

3.ثبت نام در سامانه EBGO

4.خرید خودرو از بورس کالا

 برای کسب اطلاعات بیشتر از مراحل ثبت نام و نحوه خرید در بورس کالا ویدیو زیر را مشاهده کنید:

برای طرح سوالات و گرفتن مشاوره پیرامون خرید کارا از بورس کالا با شماره 02141000 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.