اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالا +جزئیات

اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالا +جزئیات

اوراق_سکه_بانک_مرکزی_در_بورس_کالاweb
بورس کالا

رییس بانک مرکزی در چند روز گذشته از انتشار اوراق گواهی سکه خبر داد و امروز نماد سکه بانک مرکزی در تابلوی بورس درج شد. عرضه این اوراق چه زمانی است و چه کسانی میتوانند این اوراق را خریداری کنند؟ 

چه کسانی و چقدر می توانند اوراق سکه بانک مرکزی را بخرند؟

همانطور که چندروز گذشته نیز «علی صالح‌آبادی»، رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود: اشخاص حقیقی و همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا می‌توانند به منظور تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود، در چارچوب ضوابط تعیین شده، این اوراق را خریداری کنند.

این اوراق سکه بانک مرکزی معاف از مالیات بوده و کلیـه اشخاص حقیقی می‌توانند حداکثـر معادل ۱۰۰ سکه تمام بهـار آزادی طرح جدید و همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

مقاله پیشنهادی: گواهی سپرده کالایی چیست؟

 سررسید اوراق چه زمانی است؟

بر اساس این گزارش، سررسید اوراق سکه بانک مرکزی، ۶ ماه پس از عرضه اولیه، با تسویه نقدی در سررسید بوده و قیمت تسویه نقدی اوراق نیز معادل میانگین موزون قیمت‌های پایانی تمامی گواهی‌های سپرده سکه بانک‌ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالای ایران در آخرین جلسه معاملاتی خواهد بود.

چگونه اوراق را بفروشیم؟

معاملات ثانویه اوراق سکه مرکزی، در بورس کالای ایران انجام می‌شود و دارندگان اوراق در صورت تمایل به فروش اوراق زودتر از سررسید، می‌توانند اوراق سکه خود را در بورس کالای ایران، به قیمت روز به فروش برسانند. بانک مرکزی ج.ا.ا تسویه نقدی اوراق در سررسید و همچنین نقدشوندگی این اوراق در بازار ثانویه بورس کالای ایران به قیمت روز را متعهد می‌شود. بنا بر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، اوراق سکه بانک مرکزی علاوه بر امکان سرمایه گذاری در طلا، قابلیت توثیق در شبکه بانکی برای اخذ انواع تسهیلات را نیز دارد.

تاثیر اوراق سکه بانک مرکزی بر بازار طلا

بانک مرکزی با هدف کنترل قیمت سکه و نوسانات آن و هم چنین انتقال بخشی از معاملات به بورس کالا اقدام به عرضه این اوراق کرده است.باید دید در روزهای آینده معاملات این اوراق چگونه و در چه حجمی جلو می رود.

برای کسب اطلاع بیشتر پیرامون گواهی سکه در بورس کالا حتما مقاله ” گواهی سپرده سکه طلا چیست؟ + راهنمای کامل خرید و فروش و سرمایه گذاری” را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.