سایت فیپیران چیست؟ + آموزش و معرفی فیپیران Fipiran

سایت فیپیران چیست؟ + آموزش و معرفی فیپیران Fipiran

سایت فیپیران چیست
ورود به بورس

سایت فیپیران چیست؟ این سوالی است که در این مطلب از کاریزما لرنینگ به پاسخ آن پرداختیم. تصور کنید در دنیای امروز، به دنبال یک منبع معتبر و جامع برای دسترسی به اطلاعات و اخبار مالی، بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستید. دنیایی که سرعت تغییرات و تحولات در آن به قدری زیاد است که کمی غفلت می‌تواند منجر به از دست دادن فرصت‌های بزرگ سرمایه گذاری شود. اینجاست که سایت فیپیران به عنوان یک راهنمای گسترده در عرصه اطلاعات مالی و سرمایه‌گذاری پا به میدان گذاشت. در ادامه با ما همراه باشید.

سایت فیپیران چیست؟

سایت فیپیران (Fipiran) با هدف افزایش دانش مالی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و تخصصی بازار بورس تأسیس شد. فیپیران با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و مدیریت حرفه‌ای، به سرعت میان سرمایه‌گذاران، جایگاه ویژه‌ای به دست آورد. ایده اولیه تأسیس فیپیران بر مبنای نیاز جامعه به منبعی معتبر و جامع برای دسترسی به اطلاعات مالی شکل گرفت و هم ‌اکنون به یکی از ارکان اصلی جامعه اطلاعاتی ایران تبدیل شده‌است. این سایت با ارائه داده‌های معتبر و به روز، به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که همواره از آخرین تغییرات و اطلاعات بورس مطلع شوند.

link مقاله پیشنهادی : سایت های مربوط به بورس ایران + معرفی سایت‌ تحلیل بورس رایگان

فیپیران با ارائه انواع گسترده‌ای از خدمات و امکانات، به کاربران خود در تمامی زمینه‌ها از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مقالات علمی و تخصصی، اخبار روز، گزارش تحلیلی از بازار و آموزش‌های ویدیویی در حوزه مالی کمک می‌کند. هرکدام از این خدمات با کیفیت بالا تهیه شده‌اند تا نیازهای کاربران و سرمایه‌گذاران را برآورده سازند.

قدم اول سرمایه گذاری و استفاده از فیپیران این است که بدانیم مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟ به زبان ساده می‌توان گفت که بورس مکانی است که در آن خریدوفروش انجام می‌شود. این بازار می‌تواند یک مکان فیزیکی یا در بستری مانند اینترنت باشد. آنچه خریداران و فروشندگان معامله می‌کنند، دارایی‌هایشان است که می‌تواند فیزیکی یا غیرفیزیکی باشد. فیپیران بورس براساس بازار سرمایه طراحی شده‌است. اولین قدم برای سرمایه‌گذاری در بورس دریافت کد بورسی و معاملاتی است.

برای دریافت کد بورسی و ورود به دنیای بازار سرمایه، وارد لینک زیر شوید:

دریافت کد بورسی

نحوه ورود به سایت fipiran

ورود به سایت فیپیران و استفاده از خدمات آن رایگان است ولی برای گزارش صندوق‌های خریداری شده و بازدهی آن‌ها باید وارد پروفایل شخصی خود شوید. فرآیند ثبت‌نام در پنل شخصی بسیار ساده و سریع است و تنها با وارد کردن اطلاعات پایه‌ای، کاربران می‌توانند به اطلاعات صندوق سرمایه گذاری دسترسی پیدا کنند و وارد قسمت دیده‌بان شوند.

بخش‌های مختلف سایت فیپیران چیست؟

صفحه اصلی سایت فیپیران به شکلی طراحی شده‌است که کاربران پس از ورود به سایت، به مهم‌ترین و جدیدترین اطلاعات دسترسی پیدا کنند. در این صفحه، بخش‌های مختلف سایت به طور مختصر معرفی شده‌است و شاخص کل فرابورس و بورس و اطلاعات جزئی‌تر از وضعیت بازار در این صفحه نمایش داده‌می‌شود. رابط کاربری این صفحه باعث سهولت در دسترسی به اطلاعات می‌شود که همین امر باعث می‌شود تجربه کاربری مثبتی برای مخاطب فراهم کند. دسته بندی اطلاعات سایت در گوشه سایت قرار گرفته‌است؛ علاوه براین با نگه داشتن موس بر روی هر یک از صندوق‌ها، اطلاعات کلی آن قابل مشاهده است..

صفحه اصلی سایت فیپیران

در این قسمت با مشاهده نقشه صندوق‌های سرمایه گذاری، اطلاعات صندوق‌های سرمایه گذاری به صورت نقشه نمایش داده‌می‌شود.

نقشه صندوق های سرمایه گذاری در فیپیران

در صفحه اصلی، گراف وابستگی صندوق‌های سرمایه گذاری نیز نشان داده می‌شود که نمایانگر اطلاعات صندوق همچون مدیر، ضامن نقدشوندگی و … به صورت گراف‌های به هم چسبیده‌است.

گراف صندوق های سرمایه گذاری در فیپیران

در پایین صفحه اصلی سایت فیپیران، نمودار شاخص بورس و فرابورس قرار دارد که به‌ راحتی می‌توان اطلاعات مربوط به تاریخ دلخواه را از آن استخراج کرد.

نمودار شاخص در فیپیران

صندوق‌ها در Fipiran.com

یکی از بخش‌های مهم سایت، معرفی و بررسی صندوق های سرمایه گذاری است که مخاطبان زیادی صرفاً برای دیدن این قسمت به سایت فیپیران وارد می‌شوند. در بخش صندوق ها، اطلاعات کاملی درباره انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله صندوق طلا، صندوق‌های سهامی، مختلط، صندوق درآمد ثابت و صندوق‌های مبتنی بر کالا ارائه شده‌است. در قسمت صندوق ها جزئیات کاملی از جمله نام همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، آدرس سایت، مدیر، ضامن نقد شوندگی، متولی، نوع صندوق، عملکرد گذشته صندوق، میزان ریسک و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری به نمایش می‌گذارد که این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند بهترین و مناسب‌ترین صندوق‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

صندوق‌ها در سایت فیپیران

چطور 10 صندوق سرمایه گذاری برتر را در سایت فیپیران پیدا کنیم؟

نحوه یافتن 10 صندوق سرمایه گذاری در سایت فیپیران چیست؟ به بخش فهرست صندوق‌های سرمایه گذاری و گزارش ماهانه صندوق‌ها مراجعه کنید؛ سپس از ستون بازدهی سالانه ‌می‌توانید صندوق‌هایی که بیشترین بازدهی را داشته‌اند، مشاهده و با دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مقایسه کنید. به این نکته مهم توجه کنید که بازدهی بالا در گذشته، الزاما به معنای بازدهی در آینده نیست. علاوه بر بازدهی، باید مواردی همچون نقدشوندگی، ضریب بتا و آلفا و دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها را نیز با یکدیگر مقایسه کرد.

فیلتر بهترین صندوق های سرمایه گذاری در فیپیران

بازار

در قسمت‌های بورس و فرابورس، با انتخاب سهام، حق تقدم، اوراق مشارکت و پایه فرابورس، نمادهای مربوط به آن دسته و اطلاعات معاملات مربوط به روز جاری آن‌ها، نمایش داده‌ می‌شود. با کلیک کردن روی هر نماد جزئیات بیشتر مربوط به آن مانند اطلاعات بازار، عمق بازار، اطلاعات مالی، آمار معاملات و … را می‌توانید ببینید.

مشاهده بازار بورس در فیپیران

در قسمت آمار و اطلاعات، ترین‌های بازار قابل مشاهده است مانند:

  • بیشترین ارزش معامله
  • بیشترین حجم معامله
  • بیشترین تعداد معامله
  • بیشترین افزایش قیمت
  • بیشترین کاهش قیمت
  • بیشترین P/E
  • کمترین P/E

link مقاله پیشنهادی : آموزش سایت tsetmc

اخبار در سایت فیپیران چیست؟

در بخش مقالات و اخبار، مخاطبان می‌توانند به مقالات تخصصی در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری دسترسی پیدا کنند. این مقالات توسط کارشناسان و متخصصان مالی تهیه شده‌است و به طور پیوسته به روزرسانی می‌شوند. در بخش اخبار، جدیدترین تحولات و رویدادهای بازارهای مالی، بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود که این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا همواره از آخرین تغییرات و تحولات بازار مطلع شوند.

جدیدترین اخبار در سایت فیپیران چیست؟

اطلاعات کدال در Fipiran.com

سایت فیپیران(Fipiran) با هدف افزایش اطلاعات و سطح دانش سرمایه‌گذاران، بخشی ویژه‌ای از سایت را به اطلاعات کدال اختصاص داده‌است. سامانه کدال (Codal) یکی از مهم‌ترین منابع اطلاعاتی برای سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بورس ایران است. در این بخش، می‌توانند به گزارش‌ها و اطلاعات مالی شرکت‌های بازار سرمایه دسترسی پیدا کنند. اطلاعات کدال تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند. از جمله خدمات آن، دسترسی به اطلاعات شفاف از شرکت‌ها شامل گزارش‌های مالی، صورت‌های سود و زیان، ترازنامه‌ها، گزارش‌های تفسیری مدیریت، امکان تجزیه و تحلیل بهتر بازار و تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر برای سرمایه‌گذاران است.

اطلاعات کدال دز سایت فیپیران چیست؟

مزایای استفاده از اطلاعات کدال در Fipiran.com

دسترسی به اطلاعات کدال از طریق سایت فیپیران مزایای بسیاری برای کاربران دارد از جمله:

  • دسترسی سریع و آسان: کاربران می‌توانند بدون نیاز به جستجوی طولانی، به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
  • اطلاعات جامع و دقیق: تمامی اطلاعات ارائه‌شده در سایت کدال به‌ روز  و معتبر هستند.
  • ابزارهای تحلیل پیشرفته: ابزارهای تحلیلی موجود در سایت به کاربران این امکان را می‌دهد که اطلاعات را به صورت جامع‌تری بررسی کنند.
  • پشتیبانی مناسب: تیم پشتیبانی فیپیران همواره آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند.

ابزارهای تحلیل در Fipiran.com

در دنیای پیچیده و پرنوسان بازارهای مالی، دسترسی به ابزارهای تحلیل دقیق و جامع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سایت Fipiran.com با ارائه مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیلی پیشرفته، به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از داده‌های دقیق و تحلیل‌های جامع، تصمیمات هوشمندانه‌تری در زمینه سرمایه‌گذاری اتخاذ کنند.

ابزارهای تحلیل بورس در سایت fipiran

خدمات اطلاعاتی سایت فیپیران چیست؟

خدمات اطلاعاتی سایت فیپیران به کاربران کمک می‌کنند تا با دسترسی به اطلاعات دقیق، به‌روز و جامع در حوزه مالی، تصمیمات هوشمندانه‌تری در زمینه سرمایه‌گذاری بگیرند. در قسمت خدمات اطلاعاتی می‌توانید به اطلاعاتی مانند تاریخچه اطلاعات شاخص، تاریخچه معاملات نماد، نسبت‌های مالی شرکت‌ها و … دست پیدا کنید.

خدمات اطلاعاتی در سایت فیپیران چیست؟

چکیده‌ای از آموزش سایت فیپیران

سایت فیپیران بورس با اطلاعات جامع بازار بورس و گزارش‌های مالی شرکت‌ها، تحلیل‌های تخصصی و مقالات آموزشی، به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتری در بازارهای مالی فعالیت کنند. خدمات اطلاعاتی Fipiran.com به کاربران کمک می‌کند تا همواره از آخرین تغییرات و تحولات بازار مطلع شوند و با دانش و آگاهی بیشتری در زمینه سرمایه‌گذاری فعالیت کنند.

 

سوالات متداول

در سایت فیپیران، می‌توان تمامی صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس را مقایسه کرد. صندوق طلا یکی از انواع صندوق‌های سرمایه گذاری است که در بازار سرمایه موجود هستند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله صندوق طلا چیست؟ مراجعه کنید.

به بخش فهرست صندوق‌های سرمایه گذاری و گزارش ماهانه صندوق‌ها مراجعه کنید؛ سپس از ستون بازدهی سالانه ‌می‌توانید صندوق‌هایی که بیشترین بازدهی را داشته‌اند، مشاهده و با دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مقایسه کنید.​

در سایت فیپیران، می‌توان تمامی صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس را مقایسه کرد. صندوق درآمد ثابت یکی از انواع صندوق‌های سرمایه گذاری است که در بازار سرمایه موجود هستند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله صندوق درآمد ثابت چیست؟ مراجعه کنید.​

سایت فیپیران به عنوان یک مرجع کامل و جامع و همینطور قابل اعتماد یکی از نیازهای اساسی جامعه را با تیم پشتیبانی متخصص و همینطور ارائه مقالات به روز و تخصصی برطرف کرده است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 دیدگاه برای این مطلب

  1. حمید اقبالی 5 خرداد 1403 1 پاسخ

    با سلام.مرسی از مقاله جامع و کاملتون. چطور می تونم بتای شرکت ها رو ببینم؟

    5 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 6 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر تنها امکان مشاهده بتا صندوق های سرمایه گذاری در فیپیران امکان پذیر است.

      6 خرداد 1403
  2. الهه 5 خرداد 1403 1 پاسخ

    سایت فیپیران برای خارج از کشور هم کار میکنه؟

    5 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 6 خرداد 1403

      سلام دوست عزیز
      خیر امکان پذیر نیست IP خودتون رو به ایران تغییر بدهید.

      6 خرداد 1403
  3. سلاله اکبری 6 خرداد 1403 2 پاسخ

    برای اینکه از سایت فیپیران استفاده کنم باید از کاریزما کد بورسی بگیرم؟!

    6 خرداد 1403 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 6 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر برای ورود به دنیای بازار سرمایه اولین قدم دریافت کد بورسی است.

      6 خرداد 1403
    2. مصطفی مثبتی 7 خرداد 1403 1 پاسخ

      سلام‌ سایت فیپیران رایگانه یا نیاز به خرید اشتراک داره؟

      7 خرداد 1403 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی 7 خرداد 1403

        سلام دوست عزیز بله کاملا رایگان در اختیار عموم قرار دارد.

        7 خرداد 1403
  4. میثم 7 خرداد 1403

    در سایت فیپیران‌ میتونم چجوری میتونم بهترین صندوق های درامد ثابت رو پیدا کنم؟

    7 خرداد 1403
  5. شیما فتحی 7 خرداد 1403 1 پاسخ

    با سلام و خسته نباشید، ببخشید این سایت ها با فیلترشکن باز نمیشن؟

    7 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 7 خرداد 1403

      سلام دوست عزیز خیر متاسفانه باید IP شما برای ایران باشد

      7 خرداد 1403
فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.