با کاریزما کارت، پولت طلاست!

پادکست کاریزما – قسمت 104

پادکست کاریزما – قسمت 104

پادکست ها

 قسمت ۱۰۴ پادکست کاریزما: شفاف‌سازی نقاط مبهم سهام عدالت

مهمان: اکبر حیدری (سخنگوی کانون سهامداران عدالت)

در  هفته جاری اخبار مهم و تاثیرگذاری را در رابطه با بازار سرمایه شاهد بودیم. یکی از مهمترین اخبار مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است که در آن مقرر شده ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت از سهام‌داران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود. همچنین مقرر شده است برای تقویت بنیه شرکت‌ها، بخشی از سودی که به افزایش سرمایه این شرکت‌ها اختصاص پیدا کند که البته با نرخ صفر معافیت مالیاتی محاسبه می‌شود.

در همین راستا بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تمام کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس معامله می‌شود تا قبل از تبدیل به کالای فیزیکی مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده نمی‌شوند و تنها این مالیات یک‌بار و در زمان تبدیل به کالا اخذ می‌شود.

در این هفته همچنین شاهد عرضه 500هزار ربع سکه طلا در بورس کالا ببودیم که به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی اجرایی شد.روش کشف قیمت ربع سکه طلا در بورس کالا به صورت ثبت سفارش دفتری و بر مبنای بیشترین حجم تقاضا صورت گرفته است.

در روزهای اخیر محمدرضا فرزین رییس جدید بانک مرکزی نیز از افتتاح بازار مبادله ارز و طلا از نیمه اول بهمن‌ ماه خبر داده است؛ طبق گفته فرزین تمام نیازهای ارزی رسمی و بانکی در بازار مبادله و سامانه نیما تامین خواهد شد.

از زمان ازادسازی سهام عدالت تا کنون ابهامات این سهام نه تنها رفع نشده بلکه روز به روز بر آن افزوده می‌شود. از نحوه آزادسازی گرفته تا پرداخت سود شرکتهای غیربورسی سهام عدالت همه و همه ابهامات این طرح است. برای بررسی ابهامات موجود، اطلاع از برقراری امکان فروش، وضعیت شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت و موارد سوال برانگیز سهام عدالت با اکبر حیدری سخنگوی کانون سهامداران عدالت گفتگویی داشتیم:

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.