خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

120 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

نوبت دهی تعویض پلاک

نوبت دهی تعویض پلاک [آموزش کامل + لینک مستقیم]

نوبت دهی تعویض پلاک شاید در نگاه اول یک فرآیند پیچیده و زمان‌بر به نظر برسد، اما با استفاده از سامانه نوبت‌دهی آنلاین، این کار به یک تجربه سریع و آسان تبدیل شد‌ه است. تصور کنید دیگر خبری از صف‌های طولانی و انتظار خسته‌کننده نیست! حالا می‌توانید تنها با چند کلیک، نوبت خود را دریافت کنید و با خیال راحت به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید.  در این مقاله از کاریزما لرنینگ، همه چیزهایی که برای تعویض پلاک خودرو نیاز دارید، از نحوه دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک گرفته تا مدارک مورد نیاز و نکات کلیدی، قدم به قدم توضیح داده شد‌ه است. آماده‌اید تا این کار مهم را بدون دردسر انجام دهید؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید! آموزش نوبت دهی تعویض پلاک 1404 برای دریافت نوبت تعویض پلاک، ابتدا باید وارد سایت nobatdehi.epolice.ir شوید. در این سایت امکان ورود به سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک و سامانه نوبت دهی دفاتر پلیس+10 را خواهید داشت. به همین دلیل باید روی گزینه «سامانه نوبت دهی تعویض پلاک» کلیک کنید.  پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، با تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید مراحل نوبت دهی آنلاین تعویض پلاک را به‌آسانی انجام دهید. چگونه در سایت نوبت دهی تعویض پلاک ثبت نام کنیم؟ برای ثبت‌نام در این سایت، روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید و سپس در کادر جدید، شماره همراه و عبارت تصویر را وارد نمایید. سپس با انتخاب «ارسال کد تایید»، یک کد تایید 5 رقمی به شماره همراهتان ارسال می‌شود. آن را وارد کادر کرده و گزینه بعدی را انتخاب کنید.   برای ایجاد حساب کاربری، اطلاعات خواسته شد‌ه شامل نام و نام خانوادگی، تابعیت، کد ملی و رمز عبور را وارد کرده و سپس بر روی دکمه تکمیل ثبت‌نام کلیک کنید. آموزش مراحل ثبت نوبت دهی تعویض پلاک برای دریافت نوبت تعویض پلاک خودرو، ابتدا وارد سامانه نوبت دهی تعویض پلاک شوید. سپس مراحل زیر را به‌صورت گام‌به‌گام طی کی کنید: 1. انتخاب مرکز با انتخاب استان، شهر، نوع خدمت و وسیله نقلیه، لیستی از مراکز تعویض پلاک در اختیار شما قرار می‌گیرد.  برای دقیق‌تر شدن نتایج جستجو، می‌توانید نام مرکز مورد نظر خود را نیز وارد کنید. 2. انتخاب نوع خدمت پس از انتخاب مرکز دلخواه با کلیک روی گزینه «دریافت نوبت»، باید نوع خدمت مدنظرتان را انتخاب کنید. اگر قصد تعویض پلاک را دارید، گزینه «نقل و انتقال» را انتخاب نمایید.  3. انتخاب روز و ساعت پس از انتخاب نوع خدمت، تقویم زمانی برای انتخاب تاریخ و ساعت نوبت به شما نمایش داده می‌شود. تاریخ‌های فعال به رنگ سبز مشخص شد‌ه‌اند.  4. ثبت نهایی با انتخاب تاریخ و ساعت، صفحه ثبت‌نام نهایی باز می‌شود. در این صفحه، اطلاعات شخصی خود مانند شماره موبایل، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کرده و سپس نوع وسیله نقلیه، نوع خریدار، شماره پلاک و شماره ملی را ثبت کنید. پس از مطالعه دقیق شرایط و مدارک لازم، با تایید این موارد و وارد کردن کد امنیتی، نوبت دهی تعویض پلاک شما تکمیل خواهد شد. پس از وارد کردن شماره موبایل، رمز عبور و کد امنیتی، وارد صفحه زیر می‌شوید که باید در آن نوع وسیله نقلیه، پلاک فعلی آن، نوع خریدار و شماره ملی خریدار را ثبت کنید. همچنین در این صفحه، شرایط و مدارک لازم جهت دریافت خدمت به شما یادآوری شد‌ه است که با تایید آن می‌توانید نوبت خود را نهایی کنید.  در صورت عدم مشکل، نوبت ثبت‌شد‌ه و شماره پیگیری آن به شماره همراه شما پیامک خواهد شد و در پنل کاربری شما نیز قابل مشاهده است. می‌توانید در زمان مقرر، با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا مراحل تعویض پلاک خودرو شما انجام شود. اما اگر خودروی مدنظرتان دارای بدهی باشد یا آدرس محل سکونت خریدار احراز نشد‌ه باشد، باید ابتدا نسبت به پرداخت بدهی و احراز آدرس اقدام کرده و سپس فرایند نوبت دهی تعویض پلاک را طی کنید. نحوه احراز محل سکونت مالک خودرو برای دریافت خدمات نوبت دهی آنلاین تعویض پلاک، احراز محل سکونت مالک خودرو ضروری است. شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک، نمایندگی‌ها یا دفاتر پلیس ۱۰+ و به سادگی از طریق سامانه پنجره واحد خدمات فراجا، نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که برای احراز نشانی محل سکونت از طریق سامانه، باید حداقل ۷۲ ساعت پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک، از طریق سامانه سخا اقدام کرده باشید. مدارک تعویض پلاک چیست؟ برای تعویض پلاک به مدارکی نیاز دارید که باید پیش از رزرو نوبت، اطمینان حاصل کنید که تمامی این مدارک، به‌ویژه مدارک مربوط به احراز محل سکونت، آماده هستند. مدارکی باید هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک به‌همراه داشته باشید شامل موارد زیر می‌شوند: در صورتی که امکان ارائه مدارک اصلی احراز محل سکونت مانند سند مالکیت یا اجاره نامه به نام خریدار، همسر، پدر یا مادر ایشان وجود نداشته باشد، ارائه یکی از مدارک دفترچه تأمین اجتماعی، معرفی‌نامه از کارگزینی محل کار (برای کارمندان دولت) با ذکر دقیق آدرس منزل یا معرفی‌نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با ذکر دقیق آدرس منزل نیز قابل قبول است. توجه داشته باشید که برای تکمیل مراحل تعویض پلاک، به بیمه شخص ثالث معتبر نیاز دارید. اگر بیمه شما به پایان رسیده است، با مراجعه به کاریزما بیمه، به راحتی و در کمترین زمان ممکن، بیمه خودروی خود را تمدید کنید.   نوبت دهی تعویض پلاک چند روز طول میکشد؟ بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فرایند نوبت دهی تعویض پلاک یک کار زمان‌بر است. اما تنها کافی است که به صورت اینترنتی از طریق سامانه نوبت دهی پلیس راهور به آدرس nobatdehi.epolice.ir اقدام به رزرو نوبت نمایید. این فرایند بسیار ساده است و تنها چند دقیقه زمان می‌برد. اما مدت‌زمان انجام کلیه مراحل تعویض پلاک در مراکز تعویض پلاک، به طور معمول بین ۳ تا ۶ ساعت متغیر است. نوبت دهی تعویض پلاک چه ساعتی باز می شود؟ یکی از نکات کلیدی در فرآیند نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک، توجه به زمان‌بندی اختصاصی هر استان است. پلیس راهور به منظور جلوگیری از تراکم ترافیک در سامانه و کاهش […]
ادامه
بیمه تکمیلی گروهی چیست

بیمه تکمیلی گروهی چیست + پوشش‌ها، شرایط و خرید

در دنیای امروز، هزینه‌های سرسام‌آور درمان و تحت پوشش نبودن بسیاری از بیماری‌ها توسط بیمه‌های پایه مانند تأمین اجتماعی و خدمات درمانی، می‌تواند به یک چالش بزرگ برای افراد و خانواده‌ها تبدیل شود. افراد مختلف برای مدیریت ریسک بروز بیماری و مدیریت هزینه‌های آن، روش‌های متفاوتی را در نظر دارند. اما شاید بتوان گفت که بهترین روش، استفاده از بیمه تکمیلی است. اما بیمه تکمیلی گروهی چیست و آیا نقش پررنگی در جبران هزینه‌های درمانی دارد؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ، ضمن پاسخ به سوال بیمه تکمیلی گروهی چیست؟ به بررسی مزایا و معایب بیمه تکمیلی گروهی پرداخته و راهکارهایی برای انتخاب بهترین بیمه از منظر سازمان‌ها و کارکنان ارائه خواهیم کرد. همچنین، به بررسی نکات قابل‌توجه در انتخاب بیمه تکمیلی درمان گروهی و نکاتی برای افزایش اطمینان از انتخاب صحیح بیمه خواهیم پرداخت. بیمه تکمیلی گروهی چیست؟ بیمه تکمیلی گروهی که به آن بیمه تکمیلی سازمانی یا بیمه تکمیلی شرکتی نیز گفته می‌شود، نوعی بیمه‌نامه درمانی است که به طور خاص برای گروه‌های بزرگ مانند کارکنان یک شرکت طراحی شد‌ه است. این نوع بیمه، هزینه‌های درمانی را که توسط بیمه پایه مانند تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی پوشش داده نمی‌شوند، جبران می‌کند. می‌توان گفت که بیمه تکمیلی گروهـی یکی از راه‌های مؤثر برای حفظ امنیت مالی و پشتیبانی از افراد و خانواده آن‌ها در مواقع اضطراری است. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌ها و ادارات برای رفاه حال کارکنان خود، اقدام به تهیه بیمـه تکمیلـی گرو‌هی می‌کنند.  در این بیمه‌نامه، کارفرما می‌تواند اعضای سازمان خود، شامل کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و حتی بازنشستگان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد. همچنین علاوه بر اعضای سازمان، می‌توان خانواده آن‌ها از جمله همسر، فرزندان، والدین و افراد تحت تکفل را نیز تحت پوشش بیمه قرار داد. در تصویر زیر می‌توانید با مهم‌ترین اصطلاحات بیمه تکمیلی گروهی آشنا شوید. مزایای بیمه تکمیلی گروهی چیست؟ خرید بیمه تکمیلی توسط شرکت‌ها مزایای بسیاری برای کارکنان آن‌ها فراهم می‌کند. به‌طوری که به یکی مزایای رفاهی موردتوجه تبدیل شد‌ه است. مهم‌ترین مزایای این بیمه‌نامه برای کارکنان یک سازمان شامل موارد زیر می‌شود: کاهش هزینه‌های درمانی: بیمـه تکمیلـی گروهـی، سهم قابل‌توجهی از هزینه‌های درمانی کارکنان را پوشش می‌دهد و از این طریق، بار مالی درمان، به طور چشمگیری برای آن‌ها کاهش می‌یابد. دسترسی به خدمات درمانی باکیفیت: با داشتن بیمه تکمیلی، کارکنان می‌توانند به مراکز درمانی باکیفیت‌تر و متخصصان برجسته‌تر مراجعه کرده و خدمات درمانی بهتری دریافت نمایند. آرامش خاطر و امنیت روانی: داشتن بیمه درمانی مناسب، به کارکنان آرامش خاطر و امنیت روانی بخشیده و نگرانی آن‌ها را در مورد هزینه‌های سنگین بیماری کاهش می‌دهد. افزایش کیفیت زندگی: با جبران هزینه‌های درمانی، افراد می‌توانند به نیازهای سلامتی خود به‌درستی رسیدگی کرده و از زندگی باکیفیت‌تری برخوردار شوند. اگرچه اغلب افراد گمان می‌کنند که مزایای بیمه عمر گروهی تنها برای کارکنان سازمان است. اما خرید این بیمه‌نامه مزایای بسیاری برای سازمان‌ها نیز دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم: جذب و حفظ کارکنان: ارائه مزایای رفاهی مانند بیمه تکمیلی، می‌تواند به جذب و حفظ کارکنان بااستعداد و توانمند کمک کرده و انگیزه و تعهد شغلی آن‌ها را افزایش دهد. افزایش رضایت و روحیه کارکنان: داشتن بیمه درمانی مناسب، به کارکنان آرامش خاطر بیشتری می‌دهد و آن‌ها را باانگیزه و شاداب‌تر در محیط کار حاضر می‌کند. ایجاد محیط کاری سالم‌تر: دسترسی به خدمات درمانی باکیفیت، به پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت کلی کارکنان کمک می‌کند و در نتیجه، محیط کاری سالم‌تر را ایجاد می‌کند. شرایط بیمه تکمیلی گروهی چیست؟ بیمه تکمیلی گروهی، راه‌حلی ایده‌آل برای جبران هزینه‌های درمانی کارکنان و ارتقای سطح رفاه آن‌ها در سازمان‌ها به شمار می‌رود. بااین‌حال، برای بهره‌مندی از این مزایا، لازم است شرکت‌ها شرایط و ضوابط خاصی را رعایت کنند. اگرچه این شرایط می‌تواند در هر شرکت بیمه متفاوت باشد. اما برخی موارد در بسیاری از شرکت‌ها بیمه مشابه است که در ادامه، به طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم: تعداد کارکنان شرکت باید حداقل برابر با مقداری باشد که در بیمه‌نامه شرکت بیمه درج شد‌ه است. این تعداد معمولاً از ۱۵ نفر به بالا است. اما توجه داشته باشید که تعداد نفرات می‌تواند در شرایط بیمه‌نامه تفاوت ایجاد کند. برای مثال، بیمه‌نامه تکمیلی گروهی برای گروه‌های زیر ۵۰ نفر و بالای آن متفاوت است. تمامی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی باید دارای بیمه پایه مانند تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی باشند. این بیمه، پایه و اساس پوشش‌های بیمه تکمیلی را تشکیل می‌دهد. شرکت متقاضی باید دارای کد کارگاهی بیمه باشد. این کد به‌منظور احراز هویت و شناسایی شرکت در سیستم سازمان تأمین اجتماعی الزامی است. تمامی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی باید کارمند شرکت باشند.  حداقل ۵۰ درصد از افرادی که در فهرست حق بیمه تامین اجتماعی شرکت درج شد‌ه‌اند، باید در فهرست بیمـه تکمیلـی گرو‌هی نیز قرار داشته باشند. بیمه‌شدگان می‌توانند افراد تحت تکفل خود (همسر، فرزندان و…) را به بیمه تکمیلی گروهی اضافه کنند. از سال ۱۳۹۸، براساس آیین نامه جدید بیمه مرکزی، لزوم هم صنف یا هم شرکت بودن اعضای گروه برای دریافت بیمه تکمیلی گروهی حذف شد‌ه است. به این معنی که سازمان‌هایی با زمینه فعالیت‌های متفاوت و یا شرکت‌های مجزا نیز می‌توانند برای کارکنان خود، بیمه تکمیلی گروهی درخواست کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.  شرایط بیمه تکمیلی گروهی زیر 50 نفر بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها سازمان‌های بزرگ امکان خرید بیمه تکمیلی گروهی را دارند. اما خوشبختانه امکان بهره‌مندی از بیمه تکمیلی گروهی، برای گروه‌های زیر 50 نفر (با خانواده) نیز مهیاست. بیمه تکمیلی گروهی برای گروه‌های کمتر از 50 نفر تفاوت زیادی با بیمه تکمیلی گروهی برای گروه‌های بالای 50 نفر ندارد. اما در رابطه با مبلغ حق بیمه و سقف تعهدات درمانی، این دو نوع بیمه تفاوت‌هایی دارند. در حال حاضر، تعداد محدودی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه آسماری، دی و سامان این نوع بیمه تکمیلی گروهی را ارائه می‌دهند. نکات بیمه تکمیلی گروهی زیر 50 نفر هنگام صدور بیمه‌نامه درمان تکمیلی گروهی برای گروه‌های کمتر از 50 نفر، شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذاران موظف به رعایت شرایط زیر هستند: شرکت بیمه یک پرسش‌نامه سلامت برای اعضای اصلی گروه تهیه می‌کند که باید توسط آن‌ها و اعضای خانواده‌شان به طور کامل تکمیل شود. در صورتی که پزشک معتمد بیمه […]
پخش صوتی
ادامه
استفاده از بیمه تکمیلی دیگران

استفاده از بیمه تکمیلی دیگران چه پیامد قانونی دارد؟

استفاده از بیمه تکمیلی دیگران به عنوان یکی از موضوعات مهم حوزه مالی و حقوقی، همواره مورد بحث قرار می‌گیرد. بیمه تکمیلی به افراد این امکان را می‌دهد که هزینه‌های سنگین درمانی کاهش پیدا کند؛ اما در عین حال استفاده از بیمه تکمیلی شخص دیگر دارای پیامدهای قانونی و شرعی است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به حکم شرعی استفاده از بیمه تکمیلی دیگران می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. استفاده از بیمه تکمیلی دیگران چه حکمی دارد؟ حکم شرعی استفاده از بیمه تکمیلی دیگران از نظر بسیاری از مراجع دینی، حرام و خلاف شرع است. علاوه‌بر این استفاده از بیمه تکمیلی شخص دیگر، در بسیاری از کشورها یک عمل غیرقانونی شناخته می‌شود. این عمل در سیستم حقوقی نوعی فریب یا تقلب در بیمه محسوب می‌شود. به عنوان مثال اگر فردی درخواست بیمه براساس اطلاعات نادرست یا فیک به منظور دریافت خسارت بیمه ارائه دهد، به عنوان مجرم شناخته می‌شود. در ایران استفاده غیرقانونی از بیمه و تقلب در دریافت خسارت از آن، به طور کلی به عنوان جرم در نظام حقوقی شناخته می‌شود. در ایران این جرم با عنوان  “تقلب در بیمه” یا “تقلب بیمه‌ای” شناخته می‌شود. برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی بدون نیاز به تقلب در آن و استفاده از آن، می‌توانید اقدام به خرید بیمه تکمیلی برای خودتان از کاریزما بیمه کنید و در سریع‌ترین زمان، بیمه تکمیلی برای شما صادر شود. برای شروع فرآیند خرید بیمه تکمیلی با تخفیف بر روی تصویر زیر کلیک کنید. حکم شرعی استفاده از بیمه تکمیلی دیگران از لحاظ فقهی و شرعی هر یک از مراجع تقلید فتوایی را صادر کرده‌اند که مبنایش همان مسائل حقوقی و اخلاقی است. بعضی از فقهای دینی بر این معتقدند که استفاده از بیمه تکمیلی دیگران، باعث تضییع اعتماد به خداوند و تکیه بر امور دنیوی است. به گفته آنها استفاده از دفترچه بیمه درمانی فقط برای کسی جایز است که شرکت بیمه نسبت به ارائه خدمات به او تعهد کرده است و استفاده دیگران از آن موجب ضمان است. همچنین از دیدگاه برخی دیگر هرگونه استفاده از دفترچه بیمه بر خلاف مقرّرات و قرارداد شرعاً مجاز نیست؛ اما براى طبیب، تفحّص لازم نیست. جریمه استفاده از بیمه تکمیلی دیگران همانطور که در مقاله “بیمه تکمیلی چیست” گفتیم؛ موضوع بیمه، پیمانی حقوقی، فقهی و اخلاقی است که بر پایۀ آن، شرکت بیمه متعهد می‌شود که در برابر مقدار پولی که فرد یا شرکت دیگری به او پرداخت می‌کند، زیان وارد شده را صرفاً برای بیمه‌گر جبران کند. براساس قوانین کشور، دفترچه درمان تکمیلی در حکم اوراق بهادار هستند و هرگونه دخل و تصرف یا سواستفاده از آن‌ها مشمول مقررات جعل اسناد دولتی است و به همین علت فردی که اقدام به این کار کند مجرم است. جریمه و مجازات استفاده غیرقانونی در بیمه، به قوانین و مقررات هر کشور بستگی دارد و می‌تواند متفاوت باشد. در برخی از کشورها، استفاده نادرست از بیمه ممکن است با مجازات جزئی یا تحمیل محکومیت‌های بزرگتر همراه باشد که می‌تواند شامل موارد زیر باشید: محکومیت به زندان جریمه‌های مالی تحت تعقیب قرارگرفتن تشکیل پرونده کیفری توقیف‌ شدن بیمه‌‌نامه‌ها در برخی موارد، شرکت می‌تواند این عمل را یک سابقه جنایی در نظر بگیرد و بر توانایی فرد بر دریافت بیمه در آینده تاثیر بگذارد. براساس ماده 536 قانون مجازات اسلامی، اگر شخصی از اسناد جعلی با علم به جعل استفاده کند، علاوه‌بر جبران خسارت، ممکن است به حبس در زندان یا جریمه نقدی محکوم شود. چگونه میتوان جرم استفاده از بیمه تکمیلی دیگران را ثابت کرد؟ اگر بخواهیم تقلب در بیمه را اثبات کنیم باید شرایط و موارد قوی و قابل استنادی داشته باشیم. برای اثبات این جرم یا تقلب در بیمه، شرایط زیر ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد: اسناد و مدارک قابل‌ اثبات برای ثابت کردن امکان تقلب در بیمه، ممکن است نیاز به مدارک و شواهد محکم و قابل استناد باشد. این مدارک شامل موارد زیر هستند: سند بیمه فیش‌های پرداخت بیمه گزارش‌های تحقیقاتی شواهد ارزیابی خسارت مدارک و شواهد الکترونیکی در بعضی مواقع، مدارکی مانند ایمیل، پیام‌های متنی، رکورد و ضبط تماس یا دیگر داده‌ها، می‌تواند به عنوان شواهد اثباتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدارک می‌توانند نقش کلیدی دراختلافات حقوقی، تجاری و شخصی ایفا کنند. استفاده از این شواهد به دلیل قابلیت اثبات‌پذیری و استناد به جزئیات زمانی و محتوایی آن‌، در بسیاری از پرونده‌ها موثر هستند. تحقیقات و گزارش حقوقی تحقیقات و بررسی‌های حقوقی توسط مقامات قضایی و قانونی، نمایندگان بیمه یا متخصصان حوزه بیمه می‌تواند امکان تقلب در بیمه را اثبات کند. در هر صورت برای اثبات استفاده از بیمه تکمیلی شخص دیگر، این فرآیند نیاز به تحقیق و مدارک قابل اعتماد و شواهد عینی دارد که توسط مقامات قضایی و نمایندگان بیمه انجام می‌شود. شاهدان عینی اگر شاهدان عینی وجود داشته باشد که قادر به تایید و تشخیص تقلب در بیمه باشند، می‌توانند جرم استفاده از بیمه تکمیلی دیگران را اثبات کنند. این شاهدان می‌توانند شاهدان حاضر در موقع وقوع حادثه یا شاهدان فنی مانند کارشناسان بیمه باشند. آیا شاهدان عینی میتوانند به تنهایی تقلب در بیمه را اثبات کنند؟ شاهدان عینی و حقیقی، توانایی اثبات تقلب در بیمه را دارند؛ اما در حالت معمول به تنهایی کافی نیستند. برای اثبات تقلب در بیمه، ترکیبی از مدارک بیمه، شواهد مالی، سواهد الکترونیکی و ارزیابی خسارت ضروری است. چالش‌هایی مانند تعارض یا عدم اطمینان به شاهدان، امکان دارد که مطرح شود. به همین علت استفاده از شواهد متنوع و مکمل برای افزایش اعتبار پیشنهاد می‌شود. مجازات پزشک متخلف چیست؟ اگر طبیبی با آگاهی از دفترچه بیمه فرد دیگر برای بیمار خود استفاده کند، مشمول جریمه و مجازات می‌شود. اگر پزشک از این موضوع اطلاعی نداشته باشد و بیمار با استفاده از القاب  و عناوین تقلبی، اقدام به این کار بکند، پزشک از مجازات مبرا می‌شود اما فرد خاطی به پرداخت جزای نقدی (معادل دو برابر خسارت وارد شده) و در صورت تکرار از 61 روز تا 6 ماه حبس محکوم می‌شود. کارشناسان ناظر در بیمارستان که به عنوان نماینده از سوی سازمان تامین اجتماعی هستند، بر اساس اختیارات و وظایفی که بر عهده دارند؛ از حسن اجرای قرارداد میان بیمارستان و دفاتر اسناد پزشکی، نظارت کرده و با بررسی […]
ادامه
بهترین بیمه مسافرتی

چگونه بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب کنیم؟

داشتن بیمه مسافرتی برای افرادی که زیاد سفر می‌روند از واجبات است؛ اما نه هر بیمه‌ای، بلکه باید بهترین بیمه مسافرتی را تهیه کنیم. در سفر، وقوع هر نوع حادثه یا چالش برای هر مسافر دور از ذهن نیست؛ بنابراین بهتر است علاج قبل از واقعه کنیم و با در دست داشتن بهترین بیمه نامه مسافرتی از سفرمان لذت ببریم. در این مطلب از کاریزما لرنینگ قصد داریم سراغ بهترین بیمه های مسافرتی برویم و نگاهی کامل به این موضوع داشته باشیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید و در انتهای مطلب سوالات خود را از ما بپرسید. بعد از خواندن مقاله‌ی زیر، حتماً در تمام مسافرت‌های داخلی و خارجی خود از بیمه مسافرتی استفاده خواهید کرد. بهترین بیمه مسافرتی کدام است؟ بهترین بیمه مسافرتی، قطعاً بیمه‌ای است که بیشترین پوشش را ارئه می‌دهد. به عبارت دیگر، بیمه‌ای که بیشترین تهدیدها و خطرات را برای مسافر شناسایی می‌کند و در نظر می‌گیرد؛ از یک مسمومیت ساده که شاید به ذهن اکثر مسافرها خطور نمی‌کند تا گم شدن مدارک و وسایل و حتی نقض قوانین در کشور مقصد، هرچند ناخواسته باشد، که قطعاً مسافر و احتمالاً همراهان او را دچار چالش‌های جدی خواهد کرد. بهترین بیمه مسافرتی، بیمه‌ای است تمام این موارد را از قبل به مسافر گوشزد کند و در صورت نیاز سریع وارد عمل شود و جبران خسارت نماید. در ادامه‌ی مطلب فاکتورهای مختلف و همینطور شرکت‌های بیمه را بررسی می‌کنیم تا در نهایت به پاسخ این سوال برسیم که کدام بیمه مسافرتی بهتر است؟ معیارهای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی انتخاب یک بیمه به عنوان بهترین بیمه مسافرتی کار آسانی نیست. بهترین کار این است که بیمه‌های مسافرتی را بر اساس معیارهای مختلف بررسی کنیم تا در نهایت به جمع‌بندی مناسب برسیم. در ادامه، بیمه‌های مسافرتی را از جنبه‌های مختلف آنالیز خواهیم کرد. بهترین بیمه مسافرتی از نظر کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای شرکت‌های بیمه همه‌ی پوشش‌ها را ارائه نمی‌دهند. پس بهتر است ابتدا پوشش‌های بیمه‌ای شرکت‌های مختلف را بررسی کنیم و سپس دست به انتخاب بزنیم. در تصویر زیر پوشش‌هایی که شرکت‌های مختلف بیمه ارائه می‌دهند را ارائه داده‌ایم و مقایسه کرده‌ایم. ابتدا جدول زیر را دقیق بررسی و سپس انتخاب کنید. همانطور که می‌بینید بعضی از پوشش‌ها را فقط یک یا دو بیمه ارائه می‌دهند. بهتر است جدول بالا را به دقت بررسی کنید و ابتدا آیتم‌هایی که مد نظر دارید را مشخص کرده و سپس بر اساس پوشش‌های مد نظر خود، شرکت بیمه را انتخاب کنید تا بهترین بیمه مسافرتی را متناسب با شرایط خود انتخاب کرده باشید.‌ بهترین بیمه مسافرتی از نظر پشتیبانی یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی این است که شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی حتماً اپراتور فارسی و پشتیبانی به زبان فارسی داشته باشد تا در زمان مناسب، به راحتی بتوانید ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را شرح دهید. خوشبختانه تمام شرکت‌های کمک رسان که در این مقاله از آن‌ها اسم بردیم، زبان فارسی را پشتیبانی می‌کنند. بهترین بیمه مسافرتی از نظر نحوه پرداخت خسارت کمی قبل‌تر به کیفیت پرداخت خسارت پرداختیم. به طور کلی شرکت‌های کمک رسان در سه حالت خسارت شما را پرداخت می‌کنند: پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان‌های مربوطه (بیمارستان و غیره) پرداخت خسارت به شخص بیمه‌گذار در زمان وقوع خسارت پرداخت خسارت به بیمه‌گذار بعد از وقوع حادثه و بازگشت بیمه‌گذار به ایران، با ارائه فاکتورها و مدارک هزینه‌ها به شرکت بیمه پرداخت خسارت توسط شرکت‌های کمک رسان به شکل زیر است: رایز شوتز (Reise Schutz): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه ایران-SOS: پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه اواسان (Evasan): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه مدیست (Mideast): پرداخت خسارت در محل و همچنین پرداخت خسارت مستقیم به ارگان مربوطه. در صورت نیاز، برای پیگیری امور کارشناس اعزام می‌شود. بهترین بیمه مسافرتی از نظر قیمت قیمت بیمه مسافرتی یکی از عوامل مهم در انتخاب بیمه است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که از بیمه‌های ارزان‌قیمت نباید انتظار خدمات خوب داشته باشید! عوامل مختلفی در قیمت نهایی بیمه‌نامه تاثیر دارند که در ادامه به بررسی پنج عامل از مهمترین‌ها پرداخته‌ایم: مقصد: هر کشوری از نظر بیمه هزینه و ریسک سفر خاص خود را دارد. برای مثال، سفر به کشورهای منطقه شینگن با سفر به یک کشور در قاره آفریقا کاملاً از نظر هزینه و ریسک متفاوت است. به همین دلیل قیمت بیمه سفر به هر کشور به صورت مجزا محاسبه می‌شود. سن: سن عامل بسیار مهمی است. سفر برای افراد کم‌سن و مسن ریسک بیشتری دارد. قیمت بیمه مسافرتی متناسب با سن فرد تعیین می‌شود. به‌ازای هر 5 سال افزایش سن در افراد بالای 65 سال، قیمت بیمه‌نامه افزایش می‌یابد. زمان: بدیهی است که هرچه زمان بیشتری را در سفر باشید، قیمت بیمه بالاتر خواهد بود. پوشش‌ها: هرچه پوشش بیمه مسافرتی شما بیشتر باشد، قیمت به تبع آن بالاتر خواهد بود. بهتر است پوشش‌ها را بررسی و مواردی را مد نظر قرار دهید که واقعاً به آن‌ها احتیاج دارید تا هزینه‌ی شما بی‌جهت بالا نرود. تعهدات مالی: بیمه‌ها هرچه تعهدات بیشتری را قبول کنند، قیمت بالاتری به شما خواهند گفت. بهترین بیمه مسافرتی برای دزدیده شدن یا گم شدن پول گم کردن یا دزدیده شدن پول آن‌هم در سفر خارجی بدترین اتفاقی است که برای یک مسافر می‌تواند بیفتد. دزدیده شدن یا گم شدن پول تحت پوشش بسیاری از شرکت بیمه‌ای نیست و بیمه‌ها زیر بار این موضوع نمی‌روند. دلیل اینکه بیمه‌ها دزدیده شدن و گم کردن پول را ضمانت نمی‌کنند این است که افراد بسیاری متاسفانه از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند و با کفتن دروغ قصد دارند از شرکت بیمه خسارت بگیرند. حتی اگر مسافر حقیقت را بگوید، معمولاً راهی برای اثبات ادعای خود ندارد، مگر اینکه بتواند برای مثال فیلم دوربین مداربسته یا گزارش رسمی پلیس محلی را در خصوص سرقت پول ارائه دهد تا سندی برای اثبات ادعا و جبران خسارت باشد. این مورد را می‌توانید از شرکت بیمه جداگانه سوال کنید. کمک رسان بیمه مسافرتی چیست؟ کمک رسان بیمه مسافرتی، یک شرکت خارجی است که […]
ادامه
فرانشیز بیمه چیست

فرانشیز بیمه چیست و چگونه بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد؟

فرانشیز بیمه چیست؟ فرانشیز بیمه به مقدار یا درصدی از خسارت گفته می‌شود که در صورت وقوع حادثه، پرداخت آن بر عهده بیمه‌گزار است و شرکت بیمه بقیه هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. شما به عنوان بیمه‌گزار لازم است اطلاعات کاملی از شرایط بیمه‌نامه خود داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با خرید بیمه‌نامه نامناسب، ضمن صرف هزینه، پشتیبانی و حمایتی که از شرکت بیمه انتظار دارید را دریافت نکنید. در راستای همین موضوع اصطلاح فرانشیز را داریم. توصیه می‌کنیم پیش از خرید بیمه‌نامه، با اصطلاحات تخصصی این صنعت آشنا شوید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ با ما همراه باشید تا در خصوص معنی فرانشیز و فرانشیز بیمه ها و نکاتی که معمولاً گفته نمی‌شوند، بیشتر صحبت کنیم. فرانشیز در بیمه چیست؟ در صنعت بیمه، فرانشیز به سهمی از خسارت گفته می‌شود که بیمه‌گزار موظف به پرداخت مستقیم آن به طرف زیان‌دیده یا شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات است. به عبارت دیگر، بیمه‌نامه فقط خسارت مازاد بر فرانشیز را پوشش می‌دهد. به زبان خیلی ساده‌تر می‌توان گفت در صورت ایجاد زیان برای شما، تمام مبلغ جبران خسارت توسط شرکت بیمه پرداخت نخواهد شد و باید بخشی از آن مبلغ را خودتان پرداخت کنید. در راستای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت بیمه، توصیه می‌کنیم حتماً در فرصت مناسب مقاله‌ی زیر را بخوانید تا نگاه شما به بیمه و ضرورت داشتن انواع بیمه‌نامه‌ها تغییر کند: درصد فرانشیز چیست؟ درصد فرانشیز (Deductible Percentage) به بخشی از هزینه‌های یک خسارت یا هزینه‌ای که بیمه‌گزار (شما) باید از جیب خود بپردازید، اشاره دارد. این مقدار به‌صورت درصدی از کل هزینه تعیین می‌شود و مابقی هزینه‌ها را بیمه‌گر (شرکت بیمه) پرداخت می‌کند. برای مثال، اگر درصد فرانشیز بیمه‌نامه 20 درصد و هزینه خسارت 1,000,000 تومان باشد، شما باید 200,000 تومان از آن را پرداخت کنید و بیمه‌گر 800,000 تومان باقی‌مانده را پوشش می‌دهد. فرانشیز به چه معناست؟ در دنیای بیمه، فرانشیز مفهومی نسبتاً آشناست، اما ریشه‌شناسی و کاربرد آن در این حوزه، داستانی جالب دارد. کلمۀ “Franchise” در زبان انگلیسی با تلفظ «فرنچایز» به معنی «حق امتیاز» است و در دنیای تجارت و مارکتینگ کاربرد فراوانی دارد؛ مانند حق امتیاز فروش یک برند در یک منطقۀ خاص که به فردی واگذار می‌شود. در زبان فرانسه، این کلمه به معنی «حق رای دادن» است. همچنین معنای ریشه‌ای آن در این زبان به‌صورت آزادی، معافیت، حق و امتیاز نیز تعبیر می‌شود. کاربرد فرانشیز بیمه چیست؟ در نگاه اول، فرانشیز اصلاً برای بیمه‌گزار کلمه‌ی جالبی نیست. اما نگاه عده‌ای به بیمه اشتباه است. بعضی از افراد انتظار دارند بیمه تمام خسارت‌های آن‌ها را بدون هیچ قید و شرطی پوشش دهد! این موضوع به ضرر بیمه‌گزار تمام می‌شود. شاید بهتر باشد این سوال را بپرسیم که مزایا و دلایل گرفتن فرانشیز در بیمه چیست؟ در نظر گرفتن فرانشیز در حق بیمه بیشتر به نفع شرکت‌های بیمه است. فرانشیز مانع سوءاستفاده افراد از خدمات بیمه‌ای می‌شود. زمانی که بیمه‌گزار ملزم به پرداخت سهمی از خسارت باشد، با احتیاط بیشتری از خدمات بیمه‌ استفاده خواهد کرد. با تقبل بخشی از خسارت توسط بیمه‌گزار، شرکت‌های بیمه می‌توانند حق بیمه را با نرخ پایین‌تری ارائه دهند. این امر به نفع بیمه‌گزارانی است که به دنبال بیمه‌نامه با حق بیمه مقرون‌به‌صرفه هستند. با وجود فرانشیز، برای مثال در بیمه درمان، بیمه‌گزاران برای دریافت خسارت‌های جزئی به مراکز بیمه مراجعه نمی‌کنند. این امر به کاهش هزینه‌های اداری و افزایش توانگری شرکت‌های بیمه منجر می‌شود. به‌علاوه می‌توان گفت که وجود فرانشیز، بیمه‌گزار را به احتیاط بیشتر و توجه به مقررات تشویق می‌کند. چراکه در صورت بروز حادثه، باید بخشی از خسارت را به‌طور مستقیم پرداخت کند. این امر به نفع جامعه نیز بوده و منجر به کاهش آمار تصادفات و حوادث می‌شود. در یک کلام، فرانشیز از اتلاف منابع شرکت بیمه‌ جلوگیری می‌کند. انواع فرانشیز بیمه چیست؟ فرانشیز انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. آشنایی با انواع فرانشیز به شما کمک می‌کند تا در انتخاب بیمه‌نامه مناسب، تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید. به همین دلیل، در ادامه به بررسی فرانشیز انواع بیمه ها می‌پردازیم: 1. فرانشیز ثابت چیست؟ مبلغ ثابتی به‌عنوان فرانشیز در نظر گرفته می‌شود که در همه موارد یکسان است. به‌عنوان مثال، ممکن است در بیمه‌نامه‌ای، فرانشیز یک میلیون تومان تعیین شد‌ه باشد، به این معنی که بیمه‌گزار برای هر بار استفاده از خدمات بیمه‌ای، باید یک میلیون تومان را به‌طور مستقیم پرداخت کند، حتی اگر خسارت وارده بیشتر از این مبلغ باشد. مزایا و معایب فرانشیز ثابت یکی از مزایای فرانشیز ثابت این است که حق بیمه ارزان‌تر است. به‌طور کلی، حق بیمه بیمه‌نامه‌هایی که از فرانشیز ثابت استفاده می‌کنند، پایین‌تر است. اما به این دلیل که بیمه‌گزار حتی در خسارت‌هایی با مبالغ کم، باید مبلغ ثابتی را به‌عنوان فرانشیز پرداخت کند، این نوع از بیمه‌نامه‌ها متقاضیان زیادی ندارند! 2. فرانشیز درصدی در این نوع فرانشیز، درصدی از خسارت به‌عنوان فرانشیز در نظر گرفته می‌شود که بر اساس مبلغ کل خسارت محاسبه می‌گردد. به‌عنوان مثال ممکن است در بیمه‌نامه‌ای، فرانشیز 10 درصد تعیین شد‌ه باشد، به این معنی که بیمه‌گذار باید 10 درصد از مبلغ کل خسارت را به‌طور مستقیم پرداخت کند و 90 درصد باقی‌مانده توسط بیمه پرداخت می‌شود. برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد می‌شود که فرمول محاسبه فرانشیز بیمه چیست؟ فرانشیز بیمه فرمول ساده‌ای به‌صورت زیر دارد: مبلغ فرانشیز = (۱۰۰ ÷ درصد فرانشیز) × مبلغ کل خسارت بنابراین در این نوع فرانشیز بیمه‌گزار با خسارت‌های کم، سهم کمتری از خسارت را نیز پرداخت می‌کند و عدالت بیشتری نسبت به فرانشیز ثابت دارد. اما در مواردی که خسارت وارده زیاد باشد، ممکن است سهم بیمه‌گزار از خسارت (فرانشیز) نیز به‌طور قابل توجهی افزایش یابد. توجه داشته باشید که حق بیمه بیمه‌نامه‌هایی که از فرانشیز درصدی استفاده می‌کنند، با توجه به میزان فرانشیز انتخابی، متغیر خواهد بود. فرانشیز 10 درصد یعنی چه؟ فرانشیز 10 درصد به این معناست که شما به عنوان بیمه‌گزار باید 10 درصد از کل هزینه‌های خسارت را خودتان پرداخت کنید و باقی‌مانده را بیمه‌گر پوشش می‌دهد. برای مثال اگر هزینه خسارت 1,000,000 تومان باشد و فرانشیز بیمه‌نامه 10 درصد تعیین شده باشد، شما باید 100,000 تومان از این هزینه را خودتان بپردازید و بیمه‌گر 900,000 تومان باقی‌مانده را پرداخت می‌کند. این […]
پخش صوتی
ادامه
مدارک لازم برای بیمه تکمیلی

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی؛ چک‌لیست ضروری دریافت خسارت!

‌زمانی که اسم مدارک به میان می‌آید، اغلب افراد به یاد شناسنامه و کارت ملی خود می‌افتند. اما اگر موضوع درباره بیمه تکمیلی باشد، منظورمان از مدارک، گسترده‌تر است. شما برای خرید بیمه تکمیلی و دریافت خسارت از آن نیاز به ارائه مدارک خواهید داشت و باتوجه به اینکه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به‌صورت کاملا دقیق توسط کارشناس بیمه بررسی می‌شود، عدم ارائه هر یک از این مدارک ممکن است به زیان شما تمام شود.  به همین دلیل در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی مدارک لازم برای بیمه تکمیلی برای خرید و دریافت خسارت می‌پردازیم. بنابراین اگر قصد خرید بیمه تکمیلی را دارید حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. چه مدارکی برای بیمه تکمیلی لازم است؟ مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام و دریافت خسارت از بیمه تکمیلی ممکن است بسته به شرکت بیمه و نوع پوشش شما متفاوت باشد. اما به طور کلی، این مدارک شامل موارد ثابتی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اما اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره بیمه تکمیلی و پوشش‌های آن به‌دست بیاورید، ابتدا مقاله زیر را مطالعه کنید: مدارک لازم برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی برای استفاده از پوشش‌های بیمه تکمیلی و دریافت خسارت، ارائه برخی مدارک الزامی است. این مدارک به طور کلی، شامل موارد زیر می‌شوند: فاکتورهای پرداخت شده: اصل فاکتور هزینه‌های درمانی که در مراکز درمانی یا بیمارستان‌ها پرداخت کرده‌اید. این فاکتورها باید مهر و امضای مرکز درمانی را داشته باشند. رسید خدمات درمانی: رسیدهایی که نشان‌دهنده انجام خدمات درمانی مانند آزمایش‌ها، رادیولوژی، ویزیت پزشک و … باشند. این رسیدها باید تاریخ و هزینه هر خدمت را به طور دقیق مشخص کنند. گواهی پزشک معالج: گواهی پزشک معالجی که خدمات درمانی را تجویز کرده است. این گواهی باید حاوی اطلاعاتی درباره تشخیص بیماری، درمان‌های انجام شده و اطلاعات بیمه شده باشد. مدارک مورد نیاز بیمه تکمیلی برای خدمات پاراکلینیکی برای دریافت خسارت‌های مربوط به خدمات پاراکلینیکی، لازم است مدارک زیر را به شرکت بیمه‌گر ارسال کنید: گزارشی از اقدامات: این گزارش باید شامل جزئیات تمامی خدمات ارائه شده باشد. دستور پزشک معالج: این مدارک به تأیید نیاز درمانی بیمار کمک می‌کند. اصل قبض پرداختی: قبض باید مهر و تاریخ مرکز درمانی را داشته باشد و نشان‌دهنده پرداخت هزینه‌ها باشد. اصل دستور پزشک برای فیزیوتراپی: این مدرک تأیید می‌کند که فیزیوتراپی به عنوان بخشی از روند درمان تجویز شده است. مدا‌رک مورد نیاز بیمه تکمیلی برای دریافت خسارت عینک برای اطمینان از اینکه تمامی مراحل را به درستی طی می‌کنید و هیچ مشکلی در دریافت خسارت ندارید، بهتر است تمامی مدارک زیر را ارائه دهید: اصل قبض رسید: این مدرک مهم‌ترین مدرک برای اثبات هزینه صورت گرفته است. مطمئن شوید که قبض به طور کامل و خوانا پر شده باشد و تمامی اطلاعات از جمله تاریخ خرید، نام عینک، نوع لنز و مبلغ پرداختی در آن ذکر شده باشد. مهر و امضای مرکز فروش نیز بر روی قبض الزامی است. برگ تایید نمره چشم: این برگ باید توسط پزشک متخصص چشم‌پزشکی یا اپتومتریست صادر شود و در آن نمره دقیق چشم شما و نوع لنز تجویز شد‌ه قید گردد. تاریخ صدور برگ نیز اهمیت دارد. دستور پزشک: در برخی موارد، ارائه دستور پزشک مبنی بر نیاز شما به عینک نیز ضروری است. این دستور می‌تواند در قالب نسخه چشم‌پزشکی باشد. مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص برای دریافت خسارت از بیمه تکمیلی جهت درمان بیماری‌های خاص، معمولاً مدارک زیر مورد نیاز است: اصل نسخه‌های پزشک: تمامی نسخه‌های پزشک معالج، اعم از نسخه‌های دارو، آزمایش و درمان‌های تخصصی باید به طور کامل و با مهر و امضای پزشک ارائه شود. اصل قبض‌های داروخانه: کلیه قبض‌های داروخانه، شامل نام دارو، تعداد و قیمت، همراه با مهر داروخانه باید ارائه گردد. گزارشات پزشکی کامل: کلیه گزارشات پزشکی شامل نتایج آزمایشات، تصویربرداری (مانند MRI، CT اسکن)، پاتولوژی و سایر بررسی‌های تشخیصی باید به صورت کامل ارائه شود. صورت‌حساب بیمارستان (در صورت بستری): در صورتی که بیمار در بیمارستان بستری شده باشد، صورت‌حساب کامل بیمارستان شامل تمامی هزینه‌های بستری، عمل جراحی، داروها و خدمات پاراکلینیکی باید ارائه شود. مدار‌ک مورد نیاز بیمه تکمیلی برای بیمه تکمیلی نسخه‌های دیجیتال با توجه به دیجیتالی شدن بسیاری از فرایندهای ثبت دارو در کشور، بسیاری از مراکز درمانی به جای استفاده از دفترچه کاغذی، از نسخه دیجیتالی بیماران که در سیستم ثبت شده، استفاده می‌کنند. اما در این شرایط، چگونه می‌توان مدارک لازم جهت بیمه تکمیلی را تهیه کرد؟ اگر پزشک شما داروها را در سامانه بیمه پایه ثبت کرده باشد، کافی است به داروخانه مراجعه کرده و کد ملی خود را ارائه دهید. داروخانه می‌تواند داروهای ثبت شده شما را در نسخه الکترونیک تحویل دهد. همچنین می‌توانید از داروخانه بخواهید که پرینتی از این نسخه الکترونیک همراه با مهر تایید داروخانه به شما ارائه کند. با این پرینت، می‌توانید فاکتور داروها را به عنوان مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی استفاده کنید. مدارک لازم برای دریافت هزینه‌های درمان طبی امکان دریافت هزینه‌های درمان طبی از بیمه تکمیلی نیز مهیاست. برای این کار باید مدارک زیر را ارائه دهید: گواهی پزشک معالج: گواهی مبنی بر تشخیص بیماری، نوع درمان انجام شد‌‌ه و تعداد جلسات درمان اصل قبض‌های پرداخت‌شد‌ه: قبض‌های مربوط به ویزیت پزشک، داروها، فیزیوتراپی و سایر خدمات درمانی نسخه‌های پزشک: نسخه‌های دارو و سایر درمان‌های تجویز شد‌ه گزارشات آزمایشگاهی و تصویربرداری: در صورت انجام آزمایشات یا تصویربرداری (مانند MRI، سونوگرافی) مدار‌ک لازم برای دریافت هزینه‌های جراحی باتوجه به اینکه معمولا هزینه‌های عمل جراحی بالاست، برای اینکه بتوانید به‌راحتی هزینه‌های عمل خود را از بیمه تکمیلی دریافت کنید، تمامی مدارک زیر را به‌صورت کامل ارائه دهید: گواهی عمل جراحی: گواهی پزشک جراح مبنی بر نوع عمل انجام شد‌ه، تاریخ عمل و سایر جزئیات صورت‌حساب بیمارستان: شامل هزینه‌های اتاق عمل، داروها، مواد مصرفی و … گزارش پاتولوژی (در صورت نیاز): گزارش نتایج آزمایشات پاتولوژی انجام شد‌ه روی نمونه‌های برداشته شد‌ه در حین عمل گزارش بیهوشی: گزارش کامل بیهوشی انجام شد‌ه نسخه‌های دارو: نسخه‌های داروهای تجویز شد‌ه قبل و بعد از عمل مدارک پزشکی برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌ بیمارستان دولتی صورت‌حساب کامل بیمارستان: شامل تمام هزینه‌های بستری، دارو، آزمایش و … گواهی ترخیص: گواهی مبنی بر ترخیص بیمار از بیمارستان گزارش […]
ادامه
بیمه تکمیلی انفرادی چیست

بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ + شرایط دریافت بیمه درمان انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی چیست و جدول تعرفه بیمه تکمیلی انفرادی به چه صورت است؟ بیمه تکمیلی به صورت انفرادی، یک نوع بیمه درمان تکمیلی است که به صورت جداگانه و برای هر فرد خاص ارائه می‌شود. این بیمه، منجر به کاهش بار مالی درمان و ارائه خدمات پزشکی گسترده‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود. لذا افرادِ دارای بیمه های انفرادی تکمیلی از تمامی پوشش‌های جامع پزشکی همچون ویزیت پزشکان متخصص، آزمایشات تشخیصی، بستری در بیمارستان، جراحی‌ها، داروها و سایر خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به شرایط بیمه تکمیلی به صورت انفرادی می‌پردازیم. در ادامه با همراه باشید. بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ اغلب افراد به منظور کاهش هزینه‌های درمانی خود از بیمـه تکمیلی استفاده می‌کنند. همانطور که در مقاله بیمه چیست گفتیم، بیمـه تکمیلی هم مانند بیمه، انواع مختلفی داشته و هر نوع از آن مخصوص افراد خاصی است. افرادی که قصد خرید بیمه تکمیلـی برای اعضای خانواده خود نیز دارند، بیمه تکمیلی گروهی را انتخاب می‌کنند. اما کسانی‌که می‌خواهند تنها خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند، یکی از بیمه تکمیلی‌های انفرادی را برای خود برمی‌گزینند. شرایط بیمه تکمیلی انفرادی برای طیف گسترده‌ای از افراد مناسب است که عمده آنها اشخاص دارای مشاغل آزاد، فریلنسرها و زنان خانه دار هستند. در واقع، افرادی که امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی از ارگان یا سازمان خاصی را ندارند، به سادگی می‌توانند خود را بیمـه تکمیلی انفـرادی کنند و از پوشش‌های این بیمه‌نامه استفاده نمایند. شرایط بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ در حالت کلی، دریافت بیمـه تکمیلی انفرادی بسیار ساده بوده و شرایط خاصی ندارد. بنابراین، قریب به اکثر افراد می‌توانند، با طی کردن مراحل زیر، به سادگی اقدام به خرید بیمه‌نامه درمان انفرادی کنند. اگرچه هر یک از شرکت‌های بیمه برخی شرایط عمومی برای خود دارند، اما عموما برای ثبت نام جهت بیمه تکمیلی انفرادی کافیست شرایط زیر را دارا باشید: به سن قانونی رسید‌ه باشید. درخواست خرید بیمه‌نامه از سایت مورد نظر را دهید. فرم‌های مورد نیاز برای دریافت بیمه نامه را پر کنید و در صورت نیاز، آزمایشات و معاینات پزشکی لازم را در انجام دهید. پرسشنامه سلامت و اطلاعات شخصی مورد نیاز را در سایت مربوطه پر کنید و درخواست خود برای خرید را نهایی کنید. حق بیمه تعیین شد‌ه را به صورت یکجا یا برابر شرایط خصوصی بیمه‌نامه پرداخت نمایید. چگونه بیمه تکمیلی انفرادی شویم؟ همانطور که در بالا گفتیم، تمام افراد (به استثنای افراد زیر 18 سال و بالای 70 سال) می‌توانند به راحتی با طی مراحلی ساده و آسان خود را به صورت انفرادی بیمه تکمیلـی نمایند. اگر قصد خرید بیمه درمان انفرادی از سایت کاریزما را دارید، باید مراحل ساده‌ی زیر را طی نمایید: مراجعه به سایت کاریزما بیمه انتخاب نوع بیمه‌نامه تکمیل فرم درخواستی و درج اطلاعات شخصی انتخاب بیمه پایه و پوشش‌های درخواستی انتخاب سابقه عدم خسارت (به منظور محاسبه دقیق‌تر قیمت تکمیلی انفرادی و اخذ تخفیف) وارد کردن کد تخفیف کاریزما بیمه پرداخت حق بیمه تکمیلی انفرادی خرید بیمه تکمیلی به صورت انفرادی از کاریزما بیمه پس از اینکه مراحل فوق را طی کردید، در سریعترین زمان ممکن بیمه‌نامه صادر و برای شما ارسال خواهد شد. در سایت کاریزما بیمه می‌توانید انواع بیمه تکمیلی را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید. مراحل خرید بیمه تکمیلی از کاریزما بیمه به صورت زیر است: انتخاب بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی و سپس واردکردن اطلاعات اولیه از جمله سن بیمه شده و نام بیمه پایه مقایسه قیمت‌ها، پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف و خریداری بهترین گزینه تکمیل اطلاعات بیمه‌گذار و بیمه شده پرداخت نهایی جهت صدور بیمه‌نامه برای ثبت نام جهت بیمه تکمیلی انفرادی از طریق کاریزمابیمه، دکمه زیر را کلیک کنید: مدارک لازم برای خرید بیمه درمان از کاریزما بیمه تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه تصویر اصل کارت ملی تصویر صفحه اول دفترچه بیمه بیمه های تکمیلی انفرادی کدامند؟ بیمـه تکمیلی‌های انفرادی به آن دسته از بیمه‌نامه‌های تکمیلـی اطلاق می‌شود که بیمه‌شده خود به تنهایی می‌تواند از پوشش‌های مندرج در بیمه‌نامه استفاده نماید. به طوریکه اعضای خانواده وی تحت پوشش نبود‌ه و قادر به دریافت خسارت از بیمه‌گر نخواهند بود. در مقاله‌ای جدا تحت عنوان ” بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ + پاسخ به تمام سوالات شما ” تمامی پوشش‌ها و مزایای بیمه تکمیلی خانواده را گفته‌ایم. هریک از شرکت‌های بیمه پوشش‌های خاصی را برای بیمـه درمان انفرادی تعیین کرد‌ه‌اند که لازم است افراد قبل از خرید به آنها توجه نمایند. با این حال، عمده شرکت‌های بیمه پوشش های زیر را برای بیمـه تکمیلـی انفرادی ارائه می‌دهند: جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه اول و دوم و سوم پرداخت هزینه آمبولانس شهری و غیرشهری بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان و نازایی پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی بیمه تکمیلی انفرادی دندانپزشکی پرداخت هزینه خدمات توانبخشی پرداخت هزینه عینک و سمعک پرداخت هزینه‌های جراحی سرپایی جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی خاص پرداخت هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان پرداخت هزینه ویزیت پزشک، دارو و خدمات اورژانس پرداخت هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم (تار دیدن تصاویر) چه بیمه هایی بیمه تکمیلی انفرادی دارند؟ عموما اغلب شرکت‌های بیمه، انواع بیمه درمان انفرادی، گروهی و خانواده را ارائه می‌دهند. تنها تفاوت بیمه‌های انفرادی تکمیلی در حق بیمه و پوشش‌های آنهاست که لازم است قبل از خرید حتما نسبت به مقایسه آنها با سایر شرکت‌های بیمه اقدام نموده و در نهایت بهترین بیمه‌نامه را با قیمتی مقرون به صرفه برای خود انتخاب نمایید. در حال حاضر کاریزما بیمه، ارائه‌دهنده بیمه درمان انفرادی از شرکت‌های بیمه دی، تعاون و سامان بوده که هریک در طرح‌های ویژه‌ای به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. برای مشاهده و مقایسه انواع بیمه تکمیلی انفرادی از طریق کاریزما بیمه، دکمه زیر را کلیک کنید: قیمت بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ عموما قیمت بیمـه تکمیلی انفرادی با توجه به پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌نامه شما تعیین می‌شود. بدین معنی که هرچه سقف تعهدات بیمه‌نامه بیشتر باشد، قیمت بیمه‌نامه شما نیز بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت بیمه تکمیلی انفرادی از بیمه تکمیلی گروهی بیشتر بود‌ه و حق بیمـه آن با توجه به تعهدات بیمه‌گر محاسبه و تعیین می‌شود. مدت زمان انتظار بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ در اغلب موارد، شرکت‌های بیمه به منظور جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی و تضمین اینکه بیمه‌گذار برای دریافت پوشش بیمه‌ای اقدام […]
ادامه
بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن

بیمه مسافرتی شینگن چیست و بهترین آن کدام است؟

بیمه مسافرتی شینگن برای افرادی که قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارند، طراحی شده است. اگر قصد سفر به ۲۶ کشور اروپایی را دارید این مقاله از کاریزما لرنینگ را مطالعه کنید تا همه چیز را درباره این بیمه مسافرتی بدانید. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه مسافرتی شینگن چیست؟ برای سفر به 26 کشور اروپایی از جمله کشورهای حوزه شینگن که عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، امضای توافقنامه شینگن را امضا کرده‌اند، قوانین و ضوابط مشترکی برای مسافرت و اقامت ارائه داده‌اند. هدف اصلی از تشکیل حوزه شینگن، حذف مرزهای داخلی، امکان سفر و اقامت آسان‌تر شهروندان میان کشورهای عضو شینگن است. بهتر است که قبل از شروع سفر اقدام به خرید بیمه نامه مسافرتی کنید. همراه داشتـن بیمه‌نامه‌های مسافرتی برای سفرهای خارجی از جمله کشورهای حوزه شینگن لازم و ضروری است. به صورتی که، قبل از گرفتن ویزای شینگن باید حتما بیمه نامه مسافرتی خود را تهیه نمایید. برای اطلاعات بیشتر و خرید بیمه مسافرتی شینگن، روی تصویر زیر کلیک کنید: بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن نه تنها به عنوان یکی از الزامات ویزای شینگن محسوب می‌شود، بلکه در مواجهه با مشکلات و حوادث ناخواسته در سفر به شما کمک می‌کند. این بیمه مسافرتی، مسافران را در برابر هزینه‌های پزشکی، حوادث، و مشکلات سفر مانند گم شدن بار یا لغو پرواز محافظت می‌کند. کشورهای عضو شینگن از متقاضیان ویزا می‌خواهند که بیمه‌ای با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو داشته باشند. این بیمه‌نامه نه تنها امنیت شما را تضمین می‌کند بلکه از هزینه‌های غیرمنتظره جلوگیری می‌کند. هزینه بیمه مسافرتی شینگن بهترین بیمه مسافرتی شینگن مجموعه‌ای از هزینه‌ها و پوشش‌های مختلف است که هر یک برای شرایط و نیازهای خاصی طراحی شده‌اند. حداقل تعهد مالی برای خرید بیمه مسافرتی شینگن 30,000 یورو است. در زیر، انواع هزینه‌های پایه و اضافی این بیمه را شرح می‌دهیم: هزینه پایه بیمه مسافرتی: هزینه پایه بیمه مسافرتی معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ یورو برای هر هفته سفر است که پوشش‌های اساسی را جبران می‌کند. بیمه‌ مسافرتی با پوشش بیشتر: بیمه‌هایی که پوشش‌ بیشتری برای هزینه‌های پزشکی، پوشش وسایل شخصی و بازگشت فوری به کشور را فراهم می‌کنند، ممکن است بین ۳۰ تا ۷۰ یورو برای هر هفته سفر هزینه داشته باشند. بیمه‌ مسافرتی ویژه: بیمه‌هایی که فعالیت‌های خاص یا خطرناک را پوشش می‌دهند، هزینه‌های بیشتری دارند و می‌توانند به ازای هر هفته میان ۵۰ تا ۱۰۰ یورو یا بیشتر هزینه داشته باشند. عوامل موثر بر قیمت بیمه مسافرتی شینگن هزینه بیمه مسافرتی حوزه شینگن بستگی به چندین عامل مختلف دارد که در ادامه عوامل تأثیرگذار بر هزینه این بیمه مسافرتی را توضیح می‌دهیم: مدت زمان سفر: هرچه مدت زمان اقامت در حوزه شینگن طولانی‌تر باشد، قیمت بیمه مسافرتی شینگن نیز بیشتر خواهد بود. مدت اقامت به 1 تا 7 روز، 7 تا 15 روز، 15 تا 23 روز، 23 تا 31 روز، 31 تا 45 روز، 45 تا 62 روز، 62 تا 92 روز، شش ماهه و یک ساله دسته‌بندی می‌شود. میزان پوشش بیمه: بیمه‌های مسافرتی با پوشش‌ هزینه‌های بالاتر، هزینه‌های بیشتری دارند. سن مسافر:بیمه برای مسافران مسن‌تر معمولاً گران‌تر است زیرا ریسک‌های پزشکی بیشتری دارند. که به صورت تا 12 سال، از 13 سال تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا 75 سال، 76 تا 80 سال، 81 تا 85 سال، 86 تا 100 سال و بالاتر از 100 دسته‌بندی می‌شوند. نوع فعالیت‌ و ویزا: اگر قصد انجام فعالیت‌های پرخطر مانند اسکی، کوهنوردی یا ورزش‌های ماجراجویی را دارید، هزینه بیمه مسافرتی ممکن است بیشتر شود. سابقه پزشکی مسافر: برای افرادی که دارای سابقه پزشکی خاصی هستند، هزینه‌های بیشتری را در نظر بگیرند. تعداد مسافران: برخی از بیمه‌نامه‌ها برای گروه‌ها یا خانواده‌ها خدمت ویژه و تخفیف ارائه می‌دهند که هزینه کل بیمه مسافرتی را کاهش می‌دهد. در جدول زیر نمونه‌ای از هزینه بینه مسافرتی شینگن را مشاهده می‌کنید: بهترین بیمه نامه مسافرتی شینگن کدام است؟ اولین و مهمترین مسئله در خرید هر نوع بیمه مسافرتی، اعتبار آن در کشورهای مقصد است. آیا میدانید بیمه مسافرتی شینگن چه شرکت‌هایی، مورد تایید کشور مقصد است؟ در ادامه به معرفی شرکت‌های بیمه مسافرتی معتبر در حوزه شیگن معرفی خواهیم کرد که تمامی این بیمه‌های مسافرتی را از کاریزما بیمه می‌توان تهیه کرد: سامان دی ایران کوثر کارآفرین برای خرید بهترین بیمه مسافرتی، مقاله “بهترین بیمه مسافرتی در سال 1403 کدام است؟” را مطالعه کنید. سامان؛ بهترین بیمه مسافرتی شینگن بیمه مسافرتی شینگن سامان دارای مزایای زیادی است که به شرح زیر است: ارائه خدمات 24 ساعته و در تمام نقاط جهان پرداخت هزینه‌های خسارت به صورت مستقیم در سراسر جهان رسیدگی به شکایات و پیگیری خسارات بهره‌مندی از اطلاعات و موقعیت مکانی مراکز درمانی و پزشکان عقد قراردادهای گروهی مطابق نیاز بیمه‌گذاران پرداخت هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان‌های خارج از کشور جابجایی یا بازگرداندن بیمه‌شده در صورت بروز بیماری یا فوت در طول سفر پوشش سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای درجه یک خانواده پوشش تاخیر در حرکت جبران خسارت تأخیر در رسیدن چمدان یا مفقود شدن آن بیمه مسافرتی شینگن چه مواردی را پوشش می دهد؟ انواع بیمه مسافرتی شینگن باید پوشش کافی برای شرایط مختلف را داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات یا شرایط اضطراری در سفر، حمایت لازم از مسافر به عمل آید. مواردی که این بیمه باید پوشش دهد عبارتند از: 1–  پوشش هزینه‌ های پزشکی و دندانپزشکی پوشش پزشکی و اورژانسی بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن شامل پرداخت هزینه‌های پزشکی و درمانی به استثنای هزینه‌های زیبایی در طول مدت سفر می‌باشد. هزینه‌های درمان پزشکی: شامل ویزیت پزشک، هزینه‌های بیمارستانی، جراحی‌ها و داروهای تجویز شده. هزینه‌های بستری در بیمارستان: شامل اقامت در بیمارستان و مراقبت‌های پزشکی لازم. انتقال اورژانسی: شامل هزینه‌های انتقال اورژانسی به بیمارستان یا بازگشت به کشور خود برای درمان پزشکی. انتقال جسد: در صورت فوت، هزینه‌های بازگرداندن جسد به کشور مبدا. هزینه دندانپزشکی: برای درمان‌های اورژانسی دندانپزشکی که نمی‌توان تا بازگشت به کشور مبدا به تعویق انداخت. 2–  بازگشت […]
پخش صوتی
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.