خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

خسارت های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟

خسارت های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟

خسارت های غیرقابل جبران در بیمه بدنه
بیمه

خسارت‌های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟ این سوالی است که کاریزما لرنینگ در این مطلب به توضیح آن پرداخته‌ است. هر چند بیمه بدنه اجباری نیست، ولی این روزها به دلیل سرقت خودرو و لوازم اصلی افراد زیادی ترجیح می دهند در کنار بیمه شخص ثالث خود بیمه بدنه را هم خریداری کنند. بیمه بدنه در کنار تمام پوشش هایی که در هنگام وقوع حوادث دارد، خسارتهای غیر قابل جبران نیز دارد که بیمه بدنه مسئولیت پرداخت آنرا بر عهده نمی‌گیرد.

خرید بیمه بدنه

بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی‌ شود؟ 

همانطور که در مقاله ” بیمه بدنه چیست ” به طور کامل به معرفی و بررسی بیمه بدنه پرداختیم در این مطلب صرفا به معرفی خسارتهای غیر قابل جبران در بیمه بدنه​ پرداختیم. هر بیمه بدنه‌ای دو نوع خسارت را پوشش می‌دهد:

  • پوشش‌های اصلی که شامل حوادث و صادف، آتش‌سوزی و صاعقه، سرقت و… می‌شود.
  • پوشش‌های فرعی که شامل هزینه سرقت، هزینه حمل خودرو، شکستـن شیشه‌ها، نوسانات قیمتی، خطرات ناشی از اسیدپاشی و رنگ، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، پوشش حذف فرانشیز، حذف استهلاک، حوادث شخصی و… است.

در مقاله ” خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه چیست؟ ” تمامی پوشش‌های بیمه بدنه را ذکر کردیم. حال می‌خواهیم بگوییم که بیمه بدنه چه خسارت هایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: بیمه بدنه چیست؟ + صفر تا صد بیمه بدنه خودرو

خسارت های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟

در شرایط عمومی بیمه نامه بدنه وسایل نقلیه موتوری زمینی، در فصل سوم به خسارتهای مستثنی شد‌ه یا غیر قابل جبران پرداختـه‌ شد‌ه است. بیمه بدنه در کنار تمامی پوشش‌هایی که دارد قسمتی از خسارت‌ها را به علت قوانین وضع شد‌ه کشور بر عهده نمی‌گیرد.

  • خسارت های غیر قابل جبران حوادث در بیمه بدنه

در شرایطی که جنگ، شورش، تهاجم و بلوا به وجود بیاید و این اتفاقات به خودرو خسارت وارد کند، باید توجه داشت که شرکت بیمه‌گر هیچ تعهدی در قبال تعمیرات یا خسارت‌ ناشی از این حوادث ندارد. به عبارت دیگر، هرگونه هزینه یا خسارت مرتبط با این شرایط، به عهده فرد بیمه‌گذار می‌باشد و از سوی شرکت بیمه پوشش نخواهد داشت.

  • خسارت های غیر قابل جبران هسته‌ای

در صورت وقوع خسارت‌های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از انفجارات هسته‌ای و تشعشعات رادیواکتیو، باید توجه داشت که شرکت‌های بیمه، این نوع خسارت‌ها را از پوشش خود خارج کردند و مسئولیت پرداخت هزینه‌ها را بر عهده نمی‌گیرند. به عبارت دیگر، اینگونه خسارت‌ها از نظر اکثر شرکت‌های بیمه، از جمله خسارت‌های مستثنی شد‌ه در شرایط عمومی بیمه بدنه قرار گرفتـه‌ شده‌اند.

  • خسارت های عمدی

اگر تصادف یا سانحه‌ای به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار، ذینفع یا راننده خودرو صحنه‌ سازی شود، شرکت بیمه‌گر هیچ گونه خسارتی را پوشش نمی‌دهد. تعهد به پرداخت خسارت توسط بیمه‌گر معمولاً بر اساس وقوع حوادث ناخواسته و غیرعمدی است. اقدامات عمدی مانند ساخت تصادف‌هایی است که به صورت ارادی انجام می‌شوند.

خسارت غیرقابل جبران در بیمه بدنه

  • خسارت های غیر قابل جبران فرار از نیروی انتظامی

اگر خودرویی در حال تعقیب و گریز از دست پلیس باشد و برای خودرو حادثه‌ای رخ بدهد بیمه قبول مسئولیت نمی‌کند. به این نکته مهم توجه کنید که اگر فردی به صورت غیرقانونی خودرو را تصرف کرده باشد و در حال تعقیب و گریز مشکلی برای خودرو پیش بیاید، بیمه به همان اندازه که تعهد کرده‌است خسارت را می‌پردازد.

  • خسارت‌های مربوط به گواهینامه

اگر فردی هنگام وقوع تصادف گواهینامه رانندگی مرتبط با نوع وسیله نقلیه‌ای که در آن لحظه رانندگی می‌کند را نداشتـه باشد یا گواهینامه او باطل شد‌ه باشد و زمان ابطال آن گذشته باشد، بیمه هزینه خسارت را نمی‌پردازد. به این نکته توجه کنید که هنگام رانندگی حتما گواهینامه مرتبط با سواری را داشته باشید. به عنوان مثال، با گواهینامه موتورسیکلت نمی‌توان از خودروی سواری استفاده کرد.

  • خسارت‌های مربوط به راننده خودرو

در تمامی کشورها رانندگی با حالت مستی ممنوع است. اگر راننده‌ای قبل از رانندگی مشروبات الکلی و مواد مخدر و قرص‌های روانگردان مصرف کند جریمه می‌شود. اگر اثبات شود که هنگام تصادف، راننده مواد روانگردان و مخدر مصرف کرده‌ است، بیمه خسارتی پرداخت نمی‌کند. به این نکته توجه کنید که این اقدام از نظر حقوقی جرم شناخته می‌شود و امکان دارد باعث عدم تمدید بیمه نامه نیز بشود.

  • سایر خسارت‌هایی که بیمه بدنه پرداخت نمی کند

هزینه خسارت هایی که بر اثر بکسل کردن و حمل خودرو به وجود می‌آید توسط بیمه بدنه پوشش داد‌ه نمی‌شود. اگر خودرویی بیش از اندازه بار حمل کند، بیمه‌گر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. همچنین خسارت‌های ناشی از نقص فنی و خرابی تسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود.

در آخر، توصیه می‌شود برای اطلاع از تمامی پوشش‌های قابل جبران و غیرقابل جبران بیمه بدنه خود، اقدام به استعلام بیمه بدنه ماشین خود بگیرید تا خیال شما از بابت حوادث رخ داد‌ه آسود‌ه شود.

چکیده‌ای از خسارت های غیر قابل جبران در بیمه بدنه

اطلاعات دقیق در مورد پوشش‌ها و شرایط عمومی بیمه و قوانین هر کشور متفاوت است. توصیه می‌شود همیشه شرایط عمومی بیمه‌ نامه خود را مطالعه کنید و در صورت ابهام یا نیاز به توضیحات بیشتر از مشاور بیمه سوال کنید. در این مطلب سعی کردیم که با توضیح کامل خسارت های غیرقابل پوشش بیمه بدنه به تمامی سوالات شما پاسخ داده‌ شود. لازم به ذکر است که کاریزما بیمه با حضور متخصصان خود می‌تواند در این راستا به شما کمک کند و پاسخگوی سوالات شما باشد.

سوالات متداول

بیمه بدنه در کنار تمامی خدماتی که ارائه می‌دهد قسمتی از خسارت‌ها را پوشش نمی‌دهد مانند:
خسارت های غیرقابل جبران بیمه بدنه در حوادث و بلایای طبیعی
خسارت های گواهینامه و تصادف‌های عمدی، هزینه های ناشی از فرار و گریز از پلیس و خسارت ناشی از تشعشعات رادیواکتیو از این قبیل پوشش هستند.

پوشش های بیمه بدنه شامل موتور و بدنه، شاسی، گیربکس، باتری و لاستیک می‌شود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.