خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه سرقت خودرو چیست؟ امنیت تا 99 درصد!

بیمه سرقت خودرو چیست؟ امنیت تا 99 درصد!

بیمه سرقت خودرو
بیمه

بیمه سرقت خودرو، زیرمجموعه‌ی بیمه بدنه و یک راهکار بسیار عاقلانه و هوشمندانه به حساب می‌آید. در شرایط فعلی سرقت قطعات خودرو هم هزینه‌ی زیادی را بر مالک خودرو تحمیل می‌کند؛ چه برسد به اینکه خودروی خود را پارک کنید، و چند ساعت بعد با جای خالی آن مواجه شوید!

کاریزما لرنینگ در این مطلب به معرفی بیمه سرقت اتومبیل و پوشش‌های آن می‌پردازد. اگر می‌خواهید از این به بعد در مورد امنیت خودروی خود آسوده‌خاطر باشید، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید.

بیمه سرقت خودرو چیست؟

بیمه سرقت خودرو یکی از پوشش های بیمه بدنه است. تهیۀ بیمه بدنه اجباری نیست، اما با توجه به مزایای این نوع بیمه، داشتن آن بسیار توصیه می‌شود.

در سال‌های اخیر، قیمت خودرو همواره رو به افزایش بوده است و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و تورم، حتی معمولی‌ترین خودروها، کالای لوکس به حساب می‌آیند! بنابراین منطقی است برای این کالای لوکس، بیمه سرقت خودرو تهیه کنیم.

بیمه سرقت خودرو به دو دسته‌ی درجا و کلی تقسیم می‌شود:

  1. اگر بعضی از قطعات خودروی شما مانند سیستم صوتی، رینگ و … دزدیده شوند، سرقت درجا یا جزئی رخ داده است.
  2. اگر سارق خودروی شما را به سرقت ببرید (یعنی به مکان نامعلومی منتقل کند)، سرقت کلی رخ داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه بدنه، می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

link مقاله پیشنهادی : بیمه بدنه چیست ؟ + هر آنچه که قبل از خرید باید بدانید!

اما اگر بخواهیم آن بخش از بیمه بدنه که به این مطلب مرتبط است را بازگو کنیم، باید بگوییم که در بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و الحاقی یا تکمیلی داریم.

پوشش اصلی بیمه بدنه و سرقت کلی

پوشش اصلی بیمه بدنه شامل آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، حادثه و سرقت کلی خودرو می‌شود. اگر بیمه بدنه داشته باشید و خودروی شما سرقت شود، شرکت بیمه موظف است تا سقف تعهداتی که در بیمه‌نامه ذکر شده، خسارت شما را جبران نماید.

در حال حاضر این امکان فرآهم شده است تا بیمه بدنه و پوشش سرقت خودرو با تخفیف ویژه خریداری کنید. برای این منظور کافیست روی عکس زیر کلیک کنید:

خرید بیمه نامه بدنه خودرو با تخفیف

پوشش تکمیلی بیمه بدنه و سرقت جزئی

سرقت درجا یا جزئی در پوشش‌های اصلی نمی‌آید و شما به‌عنوان بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌توانید این پوشش تکمیلی را انتخاب کنید.

با توجه به بالا بودن قیمت قطعات خودرو، توصیه‌ی ما این است که حتماً هنگام خرید بیمه بدنه، پوشش تکمیلی سرقت درجا را نیز درخواست بدهید. در این صورت، بیمه هرگونه خسارتی که به دلیل سرقت به خودروی شما وارد شود را جبران خواهد کرد.

طبق آمارها باتری، رینگ، لاستیک‌ها و درهای خودرو از جمله قطعاتی هستند که سارقان بیشتر از سایر قطعات خودرو سراغ آن‌ها می‌روند.

همچنین در کنار سیستم‌های صوتی خودروها، ال‌سی‌دی‌های موجود در برخی از خودروهای مدل بالا هم در معرض سرقت هستند و گزینه‌ی محبوب سارقان به حساب می‌آیند!

خرید آنلاین بیمه بدنه سرقت خودرو

به‌نظر می‌رسد تا همین نقطه مشخص شده است که خرید بیمه بدنه سرقت خودرو تا چه حد اهمیت دارد! به‌عنوان مکمل این بخش، به سوال زیر پاسخ می‌دهیم.

منظور از خسارت کلی در بیمه سرقت خودرو چیست؟

طبف تعاریف موجود، سرقت / خسارت کلی زمانی است که:

  1. خودروی شما به سرقت برود و بعد از گذشت 60 روز خودرو پیدا نشود؛
  2. سارق قطعات خودروی شما را به سرقت ببرد و به خودروی شما آسیب بزند، به‌طوری که هزینه‌ی تعمیر و تعویض قطعات بیش از 75 درصد ارزش روز خودرو باشد.

در این شرایط، خسارت کلی برای شما در نظر گرفته می‌شود.

کارهای ضروری بعد از سرقت

کارهایی که بعد از سرقت خودرو (جزئی یا کلی) باید انجام دهیم!

اگر متوجه شدید خودروی شما دزدیده شده، یا اینکه وسایل داخل خودرو و قطعات آن به سرقت رفته‌اند، همان لحظه باید با پلیس 110 تماس بگیرید و اعلام سرقت نمایید!

مسئولیت یک خودرو بر عهده‌ی مالک خودرو است؛ بنابراین اگر خودروی شما سرقت شود و سارق با خودروی شما مرتکب جرم شود، در درجۀ اول شما مسئول هستید، مگر اینکه اعلام سرقت کرده باشید. به همین دلیل باید حتماً سرقت خودرو را سریع به پلیس گزارش دهید!

بعد از تماس با پلیس و اعلام سرقت، بایستی مراحل زیر را طی کنید:

  1. به کلانتری بروید و علیه سارق شکایت کنید.
  2. تقاضا دهید پلاک شما در فهرست سیاه پلیس ثبت شود.
  3. به نمایندگی بیمه جهت تشکیل پرونده مراجعه کنید.

در صورتی که پلاک شما در فهرست سیاه ثبت شود، یعنی پلاک (خودرو) سرقتی یا مشکل‌دار است و پلیس به‌محض اینکه پلاک خودروی شما را در شهر یا جاده ببیند، آن را توقیف خواهد کرد و به شما اطلاع می‌دهند خودروی شما پیدا شـده است.

حال نوبت به شرکت بیمه و دریافت خسارت می‌رسد …

شرایط پرداخت بیمه سرقت خودرو

پس از سرقت خودرو، شما باید دو مرتبه با فاصله‌ی زمانی 45 تا 90 روز، خبر سرقت اتومبیل خود را در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی کنید. اگر در طول این مدت، خودروی شما پیدا نشد، مالکیت خودروی شما به شرکت بیمه منتقل می‌شود شرکت بیمه باید خسارت‌های شما را جبران کند.

همانطور که اشاره کردیم، اگر خودروی شما پیدا شود، اما هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات آن بیشتر از 75% ارزش خودرو باشد، آنگاه شرکت بیمه برای شما سرقت کلی در نظر می‌گیرد.

پرداخت خسارت‌های سرقت جزئی و کلی توسط شرکت بیمه به این صورت است که ابتدا ارزش بازیافت خودرو و هزینه‌های حمل و نجات خودرو توسط شرکت بیمه با‌یستی محاسبه شوند. سپس، میزان خسارت پرداختی بعد از کسر کسورات از مبلغ نهایی مشخص می‌شود.

شرکت بیمه تا سقفی که در بیمه‌نامه مشخص شده است، خسارت‌های وارد‌شده به خودروی شما را پرداخت خواهد کرد.

قوانین بیمه در خصوص خودرو و اعلام سرقت آن

مراحل اعلام سرقت و دریافت خسارت

بعد از اعلام سرقت، برای تشکیل پرونده در شرکت بیمه مراحل زیر را بایستی طی کنید:

اگر سرقت کلی باشد:

  • تشکیل صورت‌جلسه
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • تحویل برگه‌ی استعلام عدم کشف از پلیس آگاهی
  • تحویل داد‌ن سوئیچ‌های خودرو
  • تعیین ارزش خودرو توسط کارشناس بیمه با حضور بیمه‌گزار
  • انتقال سند مالکیت خودرو به نام شرکت بیمه

دلیل این موضوع این است که شرکت بیمه مبلغ خودرو را به مالک آن پرداخت خواهد کرد و بنابراین مالک ادعایی روی خودرو نخواهد داشت. اگر بعدها خودرو پیدا شود، شرکت بیمه مالک آن است.

اگر سرقت جزئی باشد:

  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • تحویل برگه استعلام عدم کشف از پلیس آگاهی
  • تحویل فاکتور لوازم مسروقه خودرو

بعد از گذراندن این مراحل بیمه‌گزار می‌تواند خسارت اموال به‌سرقت‌رفته خودرو را بعد از کسر فرانشیز و سایر کسورات قانونی از شرکت بیمه دریافت کند.

حذف فرانشیز از بیمه‌نامه سرقت خودرو

حذف فرانشیز بیمه بدنه، از جمله پوشش‌هایی است که شما می‌توانید هنگام خرید بیمه‌نامه آن را با پرداخت حق بیمه بیشتر انتخاب کنید. فرانشیز یعنی سهمی که بیمه‌گزار بایستی پرداخت کند.

برای مثال، اگر فرانشیز برابر با 10 درصد باشد، شرکت بیمه 90 درصد هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد و 10 درصد هزینه‌ها بر عهده‌ی خود شما خواهد بود.

با انتخاب این پوشش، شرکت بیمه تمام خسارت‌های جزئی و کلی شما را متقبل می‌شود. البته شرکت‌های بیمه چندان تمایلی به این کار ندارند، بنابراین، شرکت‌های کمی مانند بیمه آسیا این پوشش را ارائه می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای اعلام سـرقـت و دریافت خسارت از بـیـمـه

برای دریافت خسارت از بیمه، نیاز است مدارکی را تهیه کرده و به شرکت بیمه ارائه دهید. در تصاویر زیر، مدارک مورد نیاز برای اعلام سرقت و دریافت خسارت را برای سرقت‌های جزئی و کلی مشاهده کنید:

اگر سرقت کلی باشد:

مدارک مورد نیاز در سرقت کلی

اگر سرقت جزئی باشد:

مدارک مورد نیاز برای سرقت جزئی خودرو

سقف خسارت بیمه سرقت چقدر است؟

در سرقت کلی، بعد از حصول اطمینان از اینکه خودرو به سرقت رفتـه است، شرکت بیمه 80 درصد از ارزش روز خودرو را به بیمه‌گزار پرداخت خواهد کرد.

اگر قبلاً از پوشش‌های بیمه بدنه استفاده کرده باشید، سقف پرداختی بیمه 10 درصد کاهش می‌یابد و به 70 درصد می‌رسد.

در خسارت‌های جزئی، سقف پرداخت خسارت شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت است! به‌طور کلی بسیاری از شرکت‌ها 10 درصد ارزش روز خودرو را ملاک پرداخت خسارت قرار می‌دهند.

مدت زمان پرداخت بیمه سرقت چقدر است؟

اگر سرقت از نوع درجا یا جزئی باشد، شرکت بیمه نهایتاً 15 روز بعد از اعلام خسارت، مبلغ را به حساب شما واریز خواهد کرد.

اما اگر سرقت کلی اتفاق بیفتد، مدت زمان پرداخت بیمه سرقت خودرو، 60 روز بعد از اعلام خسارت به شرکت بیمه خواهد بود.

اگر بعد از دریافت خسارت، خودرو پیدا شود چه باید کرد؟

فرض می‌کنیم خودروی شما دزدید‌ه می‌شود و شما از شرکت بیمه خسارت می‌گیرید. اما بعد از دریافت خسارت، خودروی شما پیدا می‌شود. همانطور که اشاره شد، هنگام دریافت خسارت از شرکت بیمه، شما مالکیت خودرو را به شرکت بیمه واگذار می‌کنید.

حال اگر خودرو پیدا شود، شرکت بیمه باید تا یک سال پس از پرداخت خسارت، خودروی پیداشده را به فروش برساند. در این شرایط، شخص بیمه‌گزار در اولویت است و شما می‌توانید خودروی خود را از شرکت بیمه بخرید.

برای خرید خودرو از شرکت بیمه باید خسارت سرقت خودرو که از شرکت بیمه دریافت کرده‌اید را به شرکت برگردانید و خودرو را بخرید.

اگر بیش از یک سال از پرداخت خسارت گذشته باشد، شرکت بیمه تعهدی برای فروش خودرو به مالک قبلی نخواهد داشت.

چه خسارت هایی خارج از پوشش بیـمـه سـرقـت هستند؟

بعضی از موارد در خودرو آیتم‌های اضافی به حساب می‌آیند؛ مانند سیستم صوتی، رینگ، صفحه نمایش لمسی و غیره. این موارد گاهی تحت پوشش بیمه بدنه نیستند و به تبع آن تحت پوشش بیمه سرقت جزئی نیز قرار نمی‌گیرند.

هنگام خرید بیمه‌نامه و پوشش تکمیلی سرقت جزئی، شرکت بیمه به شما حق انتخاب می‌دهد که آیا می‌خواهید این موارد تحت پوشش بیمه سرقت قرار بگیرند یا خیر. در صورت انتخاب و پرداخت حق بیمه بیشتر، بعدا در صورت سرقت می‌توانید خسارت این لوازم را از بیمه دریافت کنید.

هزینه بیمه سـرقت خـودرو

هزینه بیمه سرقت خودرو، یا بهتر بگوییم حق بیمه سرقت خودرو وابستـه به عوامل مختلفی است. مهمترین این عوامل عبارت‌اند از:

  • مدل خودروی شما،
  • الحاقیه‌های بیمه‌نامه،
  • انتخاب پوشش‌های تکمیلی،
  • و داشتن تخفیف عدم خسارت

پس نمی‌شود قیمت بیمه‌نامه سرقت خودرو را با عدد یا حتی بازۀ قیمتی اعلام کرد. اما چطور باید قیمت نهایی بیمه سرقت خودرو را بفهمیم؟ پاراگراف بعدی را بخوانید.

انتخاب بهترین بیمه سـرقـت خـودرو با کاریزمابیمه  

انتخاب بهترین بیمه سرقت خودرو، با توجه به گزینه‌های تکمیلی و حق انتخاب‌هایی که بیمه‌گزار دارد، شاید کار راحتی نباشد! اما کاریزمابیمه این مشکل را تا حد زیادی رفع کرده است.

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه برای پوشش سرقت خودرو کافیست وارد سایت کاریزمابیمه شوید و در کنار دریافت تخفیف 10 درصدی تا سقف 1 میلیون تومان، گزینه‌ی «مقایسه و خرید» را انتخاب کرده و مشخصات خودروی خود را وارد کنید.

کاریزمابیمه از میان شرکت‌های بیمه و انواع بیمه‌نامه‌ها، بهترین و مناسبت‌ترین پیشنهادها را برای شما نمایش می‌دهد.

با انتخاب گزینه‌ی مقایسه و خرید، وارد صفحه‌ی ورود مشخصات خودرو خواهید شد. در این فرم‌ها باید اطلاعات خودروی خود شامل:

  • برند و نام خودرو
  • کاربری خودرو
  • نوع خودرو
  • ساخت تولید
  • ارزش خودرو (به تومان)

را وارد کنید. سپس باید بگویید چه پوشش‌هایی می‌خواهید؟

پوشش‌های مد نظر را انتخاب می‌کنید و در نهایت کاریزمابیمه پیشنهاد یا پیشنهادهای خود را به شما ارائه می‌دهد (مانند تصویر زیر).

انتخاب بهترین بیمه‌نامه سرقت در کاریزمابیمهدر تصویر بالا مشاهده می‌کنید که برای یک خودروی پژو پارس شخصی مدل 1402، با انتخاب پوشش‌های مختلف از جمله پوش سرقت درجای قطعات (20 درصد ارزش روز خودرو تا سقف 200 میلیون تومان)، سه پیشنهاد ارائه شده است.

با انتخاب هر یک از شرکت‌های بیمه، می‌توانید حق بیمه را به‌صورت سالیانه، آنلاین، پرداخت و بیمه‌نامه‌ی خود را دریافت کنید.

خرید بیمه بدنه (تخفیف ویژه)

تمام فرآیند اعلام و دریافت خسارت نیز در کاریزمابیمه آنلاین است و از طریق سامانه‌ی بیمه‌ی کاریزما انجام می‌شود.

جمع‌بندی؛ برای اتومبیل خودمان بیمه سرقت بگیریم؟  

بیمه سرقت خودرو زیرمجموعه‌ی بیمه بدنه است که شامل دو پوشش اصلی (پوشش سرقت خودرو) و پوشش درجا یا جزئی (پوشش سرقت قطعات خودرو) می‌شود.

در شرایط فعلی و با در نظر گرفتن قیمت خودرو و لوازم و قطعات آن، اگر مالک خودرو هستید، بایستی بیمه سرقت را جدی بگیرید و آن را تهیـه کنید. با انتخاب پوشش‌های تکمیلی این بیمه به‌نوعی خودروی خود را در برابر هر نوع سرقت و خسارت بیمه می‌کنید.

برای انتخاب بهترین بیمه سرقت خودرو می‌توانید از کاریزمابیمه کمک بگیرید.‌ ما بهترین پیشنهادها را به شما ارائه خواهیم داد.

اگر در خصوص سرقت خودرو و استفاده از بیمه برای جبران خسارت‌های ناشی از سرقت کلی یا جزئی خودرو، تجربه‌ای دارید، حتماً تجربیات یا سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.​

سوالات متداول

بیمه سرقت خودرو از پوشش‌های بیمه بدنه به حساب می‌آید. این نوع بیمه شامل پوشش سرقت کلی (سرقت کامل خودرو) و سرقت درجا (سرقت لوازم و قطعات خودرو) می‌شود.​

به‌طور کلی شرکت‌های بیمه 80 درصد از ارزش روز خودرو را در سرقت‌ کلی و 10 درصد از ارزش روز خودرو را در سرقت جزئی به‌عنوان خسارت به بیمه‌گزار پرداخت می‌کنند.​

خسارت کلی به معنی به سرقت رفتن خودرو توسط سارق و انتقال آن به مکانی نامعلوم است. همچنین اگر سارق به خودرو آسیب بزند به‌طوری که هزینه‌ی تعمیر و تعویض لوازم و قطعات خودرو، بیش از 75 درصد ارزش روز خود شود، شرکت بیمه آن را سرقت کلی در نظر می‌گیرد.​

در سرقت کلی 60 روز، و در سرقت‌ جزئی 15 روز بعد از اعلام خسارت به شرکت بیمه، خسارت به حساب شما واریز می‌شود.​

متأسفانه شرکت‌های بیمه این نوع سرقت را جزو پوشش بیمه سرقت خودرو لحاظ نمی‌کنند.​

بله. امکان پیگیری سرقت و دریافت خسارت از بیمه وجود دارد. برای این کار مالک خودرو باید از طریق بیمه مرکزی پیگیری‌های لازم را انجام دهد. در این حالت خسارت واردشده با تأخیر پرداخت خواهد شد.

بله، از طریق اپلیکیشن پلیس من می‌توانیم سرقت خودرو را به‌صورت اینترنتی ثبت کنیم. به دلیل نوسانات اینترنت و مشکلات نرم‌افزاری، بهتر است حتماً از بابت ثبت شدن سرقت خودرو اطمینان حاصل نمایید.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.