خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر و راهنمای خرید آن

بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر و راهنمای خرید آن

بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر
بیمه

با افزایش قیمت خودروهای خارجی و روی آوردن مردم به خودروهای ایرانی و همینطور کیفیت نه چندان خوب خودروهای تولید ایرانی، توجه به بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر افزایش پیدا کرد‌ه‌ است. صاحبان خوروهای صفر کیلومتر برای کاهش نگرانی‌ها اقدام به خرید بیمه بدنه برای خودروهای خود می‌کنند. این مقاله از کاریزما لرنینگ به قیمت و نحوه خرید بهترین بیمه بدنه برای خودرو صفر کیلومتر پرداخته‌است، در ادامه با ما همراه باشید.

بیمه بدنه خودرو (ماشین) صفر کیلومتر چیست؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به این سوال که اساسا خودرو صفر چیست بپردازیم. تعاریف متعددی برای ماشین صفر کیلومتر وجود دارد. برخی معتقدند که خودرویی که از کارخانه بیرون می‌آید صفر است و برخی می‌گویند خودرو تا 500 کیلومتر نیز صفر محسوب می‌شود. ملاک شرکت‌‌های بیمه برای در نظر گرفتـن بیمه بدنه خودرو صفر، متفاوت است. برای آگاهی از شرایط آن باید به شرکت بیمه خود مراجعه کنید. به این نکته توجه کنید که امکان دارد در کنار تمام ملا‌ک‌های زیر، شرکت بیمه شرایط دیگری نیز برای خورو صفر داشته‌باشد:

  • میزان کارکرد خودرو بر اساس تعداد کیلومتر
  • مدت زمانی که از پلاک خودرو می‌گذرد
  • مدت زمانی که از شماره‌گذاری ماشین می‌گذرد
  • سال تولید خودرو

اگر شما خودرویی خرید‌ه باشید که از زمان تولید آن بیش از 3 ماه یا یکسال بگذرد دیگر خودرو صفر محسوب نمی‌شود حتی اگر میزان کارکرد آن کمتر از 500 کیلومتر باشد. به همین علت هنگام خرید خودرو صفر، اولین کار خرید بیمه بدنه خودرو صفر است.

خرید بیمه بدنه خودرو

سوالی که پیش می‌آید این است که ” آیا خودرو صفر بیمه بدنه دارد؟ “ در پاسخ باید بگوییم که خیر، هیچ ماشین صفری بیمه بدنه ندارد و قبل از تحویل خودرو بهتر است اقدام به خرید آن کرد.

بیمه بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟ 

اگر آشنایی با میزان خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بیمه بدنه چیست را مطالعه کنید. در ادامه به خسارت‌هایی که بیمه بدنه برای خودروی صفر پوشش می‌دهد را می‌گوییم که همانند هر بیمه دیگری، به دو بخش پوشش اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین صفر کیلومتر به شرح زیر است و خسارات زیر را جبران می‌کند:

  • سرقت خودرو
  • اگر هنگام حمل و نقل ماشین به آن آسیب برسد.
  • حوادثی که بر اثر صاعقه و آتش‌سوزی و… به خودرو وارد شود.
  • پرداخت خسارت تا 50 درصد قیمت نو قطعات باتری خودرو و لاستیک

در کنار پوشش‌های اصلی، پوشش‌های اضافی با پرداخت حق بیمه هستند که می‌توان از آن بهره برد:

  • سرقت درجای از خودرو مانند ضبط، لاستیک، رینگ و…
  • شکستن شیشه براثر عواملی به جز پوشش‌های اصلی
  • عدم استفاده از خودرو هنگام تعمیر خودرو و دریافت غرامت
  • بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله
  • پاشیدن اسید و رنگ‌های شیمیائی

مقاله پیشنهادی: خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه چیست؟

جدول پرداخت خسارت افت قیمت در خودروهای زیر 7 سال ساخت

یکی از پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه خودروهای صفر کیلومتر، پرداخت خسارت افت قیمت تا 7 سال است که در جدول زیر خسارت افت قیمت را محاسبه کرده‌ایم:

پرداخت خسارت افت قیمت در خودروهای زیر 7 سال

اگر می‌خواهید بدانید که میزان افت قیمت، چند درصد از قیمت کل خودرو است می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید: جدول افت قیمت خودرو در تصادفات

عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه

نرخ بیمه بدنه خودرو صفر به عواملی همچون نوع خودرو، تعداد سیلندر، سال تولید، برخورداری از تخفیفات بیمه بدنه بر قیمت بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر تاثیرگذار است. البته به این نکته توجه کنید که این خدمت جز خدمات اضافی است و هر شرکتی آن را ارائه نمی‌دهد اگر برای شما دارای اهمیت است قبل از خرید بیمه بدنه از شرکت بیمه از این پوشش مطمئن شوید.

چگونه قیمت بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر را کاهش دهیم؟

با افزایش پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه و اهمیت وخود این بیمه برای خودروهای نو با روش‌های زیر می‌توانیم قیمت آن  را کاهش دهیم:

  • تخفیفات بیمه بدنه ماشین قبلی خود را به خودروی جدید انتقال بدهیم به این صورت که هر چه کمتر تصادف کرده باشید یا از بیمه بدنه استفاده نکرده باشید میزان تخفیف بیشتر می‌شود.
  • از تخفیف بیمه بدنه برای خودروهای صفر استفاده کنیم که تمامی شرکت‌های بیمه خدمات ویژه‎‌ای برای آن در نظر گرفتند.

نحوه انتقال تخفیفات بیمه بدنه خودرو صفر

اگر در طول استفاده از بیمه بدنه خودرو قبلی، تصادفی نداشته‌باشید و از مزایای تخفیف آن بهره برده‌باشید این نوید را به شما می‌دهیم که می‌توانید مزایای تخفیف آن را به خودرو جدید صفر منتقل کرد. سوالی که در ادامه پاسخ می‌دهیم این است که آیا خودرو صفر تخفیف بیمه بدنه دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

هر کدام از شرکت‌های بیمه‌ای بنا به نوع استراتژی شرکت، تخفیفات ویژه‌ای درنظر می‌گیرند. درصد تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر برای خودرو‌های ایرانی و وارداتی متفاوت است. صدور بیمه بدنه با ارائه برگه سبز یا کارت ماشین امکان‌پذیر است که تاریخ شماره گذاری خودرو بررسی شود.

تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر

مراحل صدور بیمه بدنه برای خودروهای صفر

مراحل صدور این بیمه‌ بدنه در شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است که به شرح زیر است:

  • ارائه برگه سبز برای خودروهایی که پلاک‌گذاری نشدند یا کارت خودرو
  • بازدید کارشناس از خودرو به صورت حضوری یا آنلاین برای تعیین سلامت و قیمت‌گذاری از خودرو(طبق قانون بانک مرکزی، کارشناسی خودرو صرفا با عکس غیرقانونی است و باید کارشناس مربوطه از آن بازدید کند)
  • بعد از بازدید کارشناس و بررسی قیمت و سلامت خودرو صفر، برخ بیمه مشخص می‌شود.
  • در نهایت شرکت بیمه بعد از اعمال تخفیف بیمه بدنه صفر و بیمه خودرو قدیمی، بیمه را صادر می‌کند.

برای دریافت بیمه بدنه برای اولین بار، تفاوتی نمی‌کند خودروی صفر خریده‌باشید یا خودروی کارکرده خود را برای اولین بار بیمه بدنه کنید، در هر دو صورت برای دریافت بیمه بدنه تنها مدرک کارت ماشین است و اگر بنا به هر دلیلی کارت ماشین در دسترس نبود می‌توان با برگه سبز این کار را انجام داد.

خرید بیمه بدنه خودرو

تمدید بیمه بدنه خودروهای صفر چگونه انجام می‌شود؟

برای تمدید هر بیمه بدنه‌ای فارغ از نوع خودرو و سال تولید دو حالت وجود دارد:

  1. اگر تاریخ اعتبار بیمه بدنه تمام شده‌باشد، برای تمدید بیمه بدنه نیاز به کارشناسی مجدد است.
  2. اگر خسارتی در بیمه‌نامه قبلی صورت نگیرد و تمدید بیمه نامه با همان شرکت انجام شود و بین دو بیمه فاصله زمانی رخ ندهد و به صورت پیوسته انجام شود، نیازی به کارشناسی مجدد ندارد.

بیمه بدنه ماشین‌های سایپا و ایران‌خودرو

سایپا خودروهای صفر کیلومتر خود را تا 15 روز بعد از ترخیص از کارخانه بیمه بدنه می‌کند و در اختیار راننده قرار می‌دهد که این امر باعث آسودگی خاطر برای خریداران سایپا محسوب می‌شود که در در زمان مناسب، شرکت بیمه مناسب را پیدا کند.

ایران‌خودرو برعکس سایپا خدماتی در قبال بیمه بدنه بعد از تحویل خودرو ندارد و خدمات دیگری مانند کارت طلایی در خدمت خریداران قرار می‌دهد که می‌توانند با هزینه بیشتر از خدماتی قبیل امداد و حمل رایگان خودرو در جاده‌ها و مسیرهای شهری و بین شهری، خسارت ناشی از حوادث طبیعی، خسارت بیش از 60% قیمت قبلی خودرو و امکان تعویض خودرو بهره‌مند شوند.

مقاله پیشنهادی: مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه

سخن نهایی در مورد بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر

در این مطلب به معرفی بیمه بدنه برای خودروهای صفر کیلومتر پرداختیم و نحوه انتقال تخفیف آن را توضیح دادیم. بهترین بیمه بدنه خودرو صفر با حداکثر مزایا و تخفیف را از کاریزمابیمه دریافت کنید. یکی از مزیت‌های پوشش‌ اضافی بیمه بدنه، پرداخت خسارت افت قیمت در خودروهای زیر 7 سال ساخت، خسارت حوادث طبیعی و… است. در ادامه اگر سوالی درباره بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو دارید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برخی شرکت‌ها فارغ از ایرانی یا خارجی بودن خودرو شرایط ویژه‌ای برای خودرو صفر دارند مثلا سایپا تا 15 روز بیمهع بدنه در اختیار راننده قرار می‌دهد یا ایران‌خودرو با ارائه کارت طلایی خدمات بیشتری نسبت به بیمه بدنه اراوه می‌دهد. این را در نظر بگیرید که تمام شرکت‌های بیمه تخفیف ویژه‌ای برای خودروهای صفر در نظر می‌گیرد.

بیمه ایران برای خودروهای صفر و تازه ترخیص شده از کارخانه( کمتر از یک ماه) تا 20 درصد تخفیف در نظر دارد.

از طریق سامانه سنهاب می‌توان استعلام بیمه بدنه را دریافت و یا شماره پیامکی 30002621 نیز می‌توان هر بیمه بدنه را استعلام گرفت.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.