قدرتمندترین روش های پس انداز پول با حقوق کم که باید بدانید!

قدرتمندترین روش های پس انداز پول با حقوق کم که باید بدانید!

tahlil-bors-va-eghtesad
سرمایه‌گذاری

در دنیای جدید سرمایه گذاری وسعت زیادی پیدا کرده است که تنها مختص به افراد ثروتمند نیست. با وجود ابزارها و نهادهای مالی نوین گزینه های متنوع و زیادی پیش روی سرمایه گذاران خرد و کلان وجود دارد که هر شخص به نحوی از آن منتفع میشود. بنابراین هر فرد میتواند با پس انداز کردن بخشی از پول خود فارغ از کم یا زیاد بودن آن اقدام به سرمایه گذاری کند. همه میدانیم که ساده ترین توصیه برای پس انداز کردن افزایش درآمد و کاهش هزینه های اضافی است اما مسلما موضوع به این سادگی نیست و باید تکنیک ها و روش هایی برای این منظور اتخاذ کرد. چگونه باید درآمد ها را افزایش داد یا هزینه ها را کم کرد و چه راه حل های کاربردی برای آنها و در آخر برای پس انداز و سرمایه گذاری کردن وجود دارد؟

دقت شود که فرض این مقاله بر این است که چون نگهداری پول در بانک نهایتا منجر به بی ارزش تر شدن ثروت سپرده گذاران میشود، هر فرد تنها به اندازه اضطرار در بانک پول نگه میدارد و مابقی را در گزینه های با ریسک بیشتر و بازدهی بالا تر مانند بازار سرمایه نگهداری میکند.

روش های پس انداز پول برای سرمایه گذاری

بهترین روش های پس انداز پول

  • اهداف خودتان را مشخص کنید

مقدار واقعی دارایی‌های خودتان را محاسبه کنید. تا ندانید کجا هستید و به کجا می‌خواهید بروید، طی کردن مسیر بیهوده است.

دقیقا مشخص کنید اگر دارایی‌های فعلی‌تان از قبیل پول نقد، وسیله نقلیه، سرمایه‌گذاری‌ها و … را همین الان بفروشید، چقدر پول نقد خواهید داشت. بعد از اینکار، هدف مالی خودتان را برای ماه‌ها و سال‌های آینده تعیین کنید.

توصیه می‌کنیم هدف شما واقع‌بینانه و به اندازه‌ کافی بلندپروازنه باشد تا وقتی به آن فکر می‌کنید انرژی بگیرید و برای ادامه راه انگیزه پیدا کنید.

پس از اینکه مقدار کافی پول پس‌انداز کردید، یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری شما می‌تواند خرید سهام باشد. برای افرادی هم که هنوز تجربه و سواد کافی در این زمینه را ندارند خرید صندوق های سرمایه گذاری پیشنهاد میشود که یکی از ابزارهای سرمایه گذاری غیر مستقیم هستند و تحت مدیریت افراد حرفه ای بازار هستند. گروه مالی کاریزما نیز با ارائه انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری مناسب با سلیقه ها و میزان ریسک پذیری هر شخص به شما کمک می کند حتی با مبالغ کم وارد سرمایه گذاری های بزرگ شوید. کافیست به کمک مشاوران ما، صندوق متناسب با اهداف خود را انتخاب کنید و از سود آن بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره اینجا کلیک کنید.

  • اول به خودتان پرداخت کنید

یکی از راه های اثر بخش در پس انداز کردن این است که وقتی پولی بدست آوردید، در همان ابتدا تا جایی که می‌توانید مبلغی از این پول را کنار بگذارید. این پول برای شماست و وقتی این پول را کنار گذاشتید باید فرض کنید اصلا وجود ندارد.

فرقی نمی‌کند این پول از شغل اصلی شما بدست بیاید، سود سهام باشد یا از یک معامله کوچک یا از هر طریق دیگر… زمانی که پول بدست‌تان رسید باید بصورتی سخت‌گیرانه درصدی مشخص از این مبلغ را بردارید و دور از دسترس خودتان در جایی پس‌انداز کنید.

برداشتن مبلغ از روی درآمد در زمانی که درآمد بدست‌تان رسیده، دو مزیت دارد. اول اینکه از خرج شدن بیهوده پول شما جلوگیری می‌شود و دوم اینکه با انجام مداوم اینکار و مشاهده افزایش موجودی این پس‌انداز، انگیزه شما برای پس‌انداز بیشتر افزایش می‌یابد. این روش را انجام بدهید حتی اگر در ابتدا بتوانید چندده‌هزار تومان کنار بگذارید.

  • هزینه‌های اضافی را کاهش دهید

صرفه جویی هر چندهزار تومان در هر هفته در طول زمان اضافه خواهد شد. سعی کنید هزینه های زندگی را کاهش بدهید. خود را از ضروریات محروم نسازید، اما از تجملات و هر چیزی که به آن نیاز ندارید بکاهید. بسیاری از افراد ثروتمند در دنیا با صرفه‌جویی زندگی می‌کنند، چرا شما اینگونه نباشید؟

  • به دنبال آموزش و یادگیری باشید

وارن بافت، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران، هر کتاب آموزش سرمایه گذاری را که در دسترس داشته است مطالعه نموده (حداقل 100 کتاب ) قبل از اینکه بیست ساله بشود.

کسانی که به دنبال آموزش خودشان نیستند و حاضر نیستند روی خودشان سرمایه‌گذاری کنند، محکوم به پرداخت بهای نادانی خود می‌باشند. مانند کسانی که بدون اطلاع وارد بورس می‌شود و ضرر می‌کنند.

این مقاله را حتما بخوانید: با پول خرد کجا سرمایه گذاری کنید؟

  • پول زیاد حمل نکنید

همانقدر که خساست باعث رنج و عذاب است ولخرجی زیاد هم باعث پشیمانی است. اگر ولخرجی معضل زندگی‌تان شده و هر ماه برای پول‌های زیادی که هدر می دهید غصه می‌خورید، اگر کنترل خرج‌هایتان از دست‌تان خارج شده، اولین و ساده‌ترین راهکار این است که به اندازه نیاز هر روزتان پول حمل کنید.

به این ترتیب هم دزدان احتمالی کیف‌تان را ناامید می‌کنید، هم از خرجهای زیادی جلوگیری خواهید کرد. این قانون شامل کارت های بانکی هم می‌شود. لازم نیست همیشه کارت بانکی شما در جیبتان باشد.

  • با ولخرج‌ها نگردید

تاثیر کمال همنشین را هیچ وقت از یاد نبرید. دوستان ولخرج شما را ولخرج می کنند، از آنها فاصله بگیرید. نه اشتباه نکنید حرف خسیس‌ها این نیست که دوستان ولخرج‌تان را رها کنید بلکه با آنها در مکان‌هایی قرار بگذارید که امکان ولخرجی کمتر است. یک مرکز خرید و یا یک رستوران گران قیمت محل مناسبی برای قرار گذاشتن با ولخرج‌ها نیست.

روش های پس انداز برای سرمایه گذاری

  • برای خرید سقف بگذارید

برای هر نوع خریدی از لباس و تفریح گرفته تا مسافرت رفتن خود قاعده و قانون تعریف کنید. این به معنی خودآزاری نیست. دقت کنید این توصیه ها برای کسانی است که از اعتدال خارج شده اند و نیاز به کنترل دقیق دارند. اگر جزو ولخرج ها نیستید و می‌توانید تعادل را رعایت کنید لازم نیست خیلی سخت بگیرید اما برای ولخرج‌ها تا بازگشتن به مسیر درست این یک راهکار ضروری است.

  • دلیل داشته باشید

برای هر خرجی دلیل داشته باشید. یعنی هر وقت می خواهید برای هر کاری پولی خرج کنید اول از خودتان سوال کنید چرا دارم این پول را خرج میکنم و در مقابلش چه چیزی به دست می آورم.

  • حساب پولتان را داشته باشید

همیشه باید بدانید که موجودی حساب‌تان چقدر است و جیب‌تان چقدر پول دارد. خیلی از افراد هستند که از موجودی حسابشان بی اطلاع ‌هستنند. این امر باعث می‌شود که کنترل مخارج و درآمدها دشوار شود.

  • خرید عمده یک راهکار ساده

مواد شوینده گالنی به صرفه‌تر از ظرف‌های کوچک است. یک جعبه 10 تایی دستمال کاغذی یک بسته جایزه دارد. علاوه بر این هر روز کالاها گران می‌شود. خرید عمده به معنای خرید زیاد نیست بلکه به این معنی است که کالاهای مصرفی که هر روز به آنها احتیاج دارید را به شکل عمده و مصرف چند ماه بخرید. آهسته و پیوسته پیش بروید.

همیشه پس انداز کنید هر چقدر مبلغ‌تان کم باشد مهم نیست مهم این است که همیشه به پس انداز فکر کنید و از هر مبلغی که به دست می‌آورید مبلغی هر چند اندک را پس انداز کنید.

  • از ابزارهای مناسب استفاده کنید

شاید فکر کنید مفاهیمی مانند گردش پول نقد (Cash flow) را می‌دانید ولی مانند بسیاری از افراد صرفا پس از دریافت حقوق، باقیمانده چیزی که خرج کرده‌اید را در حساب خود نگهداری می‌کنید. این روش درستی برای برخورد با پول نیست. از اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی برای ثبت مخارج، هزینه‌ها و درآمدها استفاده کنید تا دقیقا بدانید چه پولی کجا صرف شده است و درآمد و هزینه‌ها نسبت به گذشته چه تفاوتی کرده‌اند.

اگر نتوانید پول‌تان را به خوبی مدیریت کنید، این عادت منفی همیشه در شما باقی خواهد ماند. اپلیکیشن‌های موبایلی که بصورت خودکار پیامک واریز و برداشت را می‌خوانند روی گوشی خود نصب کنید. به این ترتیب حتی زحمت وارد کردن اعداد را نخواهید داشت و فقط باید دسته‌بندی و شرح مناسب را برای آن تراکنش قرار دهید.

وقتی مدتی از این اپلیکیشن‌ها‌ استفاده کنید و گزارش مخارج و درآمد را ببینید، به درک درستی از وضعیت مالی‌تان خواهید رسید. متوجه می‌شوید کجا دارید بیش از حد خرج می‌کنید و مدیریت آن هزینه‌ها ساده‌تر خواهد بود.

  • روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

شاید این توصیه به تنهایی بتواند درآمد و پولی که پس‌انداز می‌کنید را چندبرابر کند. سرمایه گذاری روی خودتان، یعنی اینکه یک مهارت جدید یاد بگیرید یا در حرفه‌ای که در آن هستید ماهرتر و بهتر شوید.

وقتی مهارت بیشتری داشته باشید، پول بیشتری بدست می‌‌آورید. برای 30 ثانیه فکر کنید: چه کسانی بیشترین درآمد را دارند؟ افرادی که مهارت‌شان بیشتر است!

  • شخصی که در بازاریابی اینترنتی مهارت بالایی دارد، می‌تواند هرچیزی را در اینترنت بفروشد و درآمد کسب کند.
  • یک وکیل سال‌ها درس خوانده و زحمت کشید تا مهارت بالایی بدست آورد و بابت هر پرونده میلیون‌ها تومان پول بگیرد.
  • یک مکانیک می‌تواند مهارت خود را با یادگیری تعمیر خودروهای خارجی بالا ببرد و بابت تعمیر خودروها پول بیشتری بدست آورد.
  • یک کارمند می‌تواند با افزایش مهارت خود پست مدیریتی بگیرد و حقوق بیشتری دریافت کند.
  • و…

بنابراین افزایش مهارت، یادگیری مداوم و رشد را دست کم نگیرید. افزایش مهارت در شغل و پیشه خودتان یک چیز است، جنبه دیگر افزایش مهارت در زمینه مدیریت پول و سرمایه است. یادگیری بورس می‌تواند باعث شود در مدیریت پول و مسائل مالی بهتر شوید.

این مقاله را حتما بخوانید: روش های سرمایه گذاری کم ریسک در بازار بورس کدام است؟

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 دیدگاه برای این مطلب

  1. مبینا ۲۴ آبان ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    ممنون بابت مقاله عالیتون منم قبلا نمیتونستم دقیق پس انداز کنم چون هر موقع پول نداشتم از پس اندازام خرج میکردم اما الان جدیدا با یه سایت به نام طلاسی اشنا شدم که پس اندازامو میدم طلا شروع قیمت طلاهاشونم از 50 هزار تومانه این سایت خیلی بهم کمک کرد که پولامو با طلا جمع کنم طلاهاشونم بدون اجرته ممنونم از سازنده طلاسی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهمن ۲۹ آبان ۱۴۰۲ 1 پاسخ

      سلام،ممکنه کامل به من هم توضیح بدین برای شروع چیکار باید کنم.تشکر

      ۲۹ آبان ۱۴۰۲ 1 پاسخ
      1. بهارک آقائی ۳۰ آبان ۱۴۰۲

        سلام و درود، شما با ثبت نام در کارگزاری کاریزما می‌توانید در صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی با مبلغ بسیار کم سرمایه‌گذاری کنید.

        ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  2. زهره محمدرضایی ۳ بهمن ۱۴۰۲ 1 پاسخ

    سلام خواهشا ما را راهنمایی کنید چطوری پول پس انداز کنم…خیلی ولخرجم

    ۳ بهمن ۱۴۰۲ 1 پاسخ
    1. بهارک آقائی ۳ بهمن ۱۴۰۲

      سلام و درود، مقالات آموزشی مختلفی در مجله کاریزما وجود دارند که روش های مختلف سرمایه گذاری و پس انداز رو به شما آموزش میدن. بهترین راه برای سرمایه گذاری با مبلغ کم و بدون ریسک خرید صندوقهای درآمد است که پیشنهاد می‌کنیم ماهانه مبلغ مشخصی از درآمد خودتون رو صرف خرید این صندوق‌ها کنید.

      ۳ بهمن ۱۴۰۲
فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.