خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

صورت های مالی شرکت‌ ها؛ بررسی مهمترین اجزای آن

1x
: :

865 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه شخص ثالث تاکسی

بیمه شخص ثالث تاکسی چیست؟ + قوانین و قیمت بیمه تاکسی

بیمه شخص ثالث تاکسی یکی از ملزومات اصلی شغل مسافربری است که در صورت نبود آن، راننده با خسارات بسیار هنگفتی مواجه خواهد بود. از آنجایی‌که خودروهای مسافربری تردد زیادی دارند، بیشتر از خودروهای شخصی در معرض تصادفات و حوادث رانندگی قرار می‌گیرند. از این رو، باید قبل از ورود به این شغل، به فکر بیمه شخص ثالث بود‌ه و با قوانین و شرایط بیمه‌ای به طور کلی آشنا باشند. اگر مشغول مسافرکشی یا در شُرف ورود به این شغل شریف هستید، مطالعه این مقاله از کاریزما لرنینگ برای شما واجب خواهد بود. چراکه با مطالعه این مطلب، از تمامی قوانین و شرایط بیمه شخص ثالث تاکسی و قیمت و تخفیف های آن مطلع خواهید شد. بیمه شخص ثالث تاکسی چیست و برای چه کسانی اجباری است؟ وسایل نقلیه عمومی یکی از حیاتی‌ترین نیازهای بشر در عصر حاضر هستند که امکان مواجهه با خطرات جانی و مالی زیادی دارند. برای مقابله این خطرات باید راهکاری اندیشید و چه راهکاری بهتر از بیمه شخص ثالث که تمامی خسارات مالی و جانی وارده بر افراد در حین تصادفات و حوادث رانندگی را بر عهده می‌گیرد. همانطور که می‌دانید تمامی وسایل نقلیه عمومی ملزم به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث هستند. اما بیمه شخص ثالث برای تاکسی و سایر وسایل نقلیه عمومی واجب‌ و ضروری‌تر است. تاکسی‌ها به علت کاربری زیادی که دارند، احتمال وقوع حوادث رانندگی نیز در آنها بیشتر است. لذا نیاز این خودروها به بیمه‌نامه شخص ثالث بیشتر از سایر خودروهای شخصی بود‌ه و طبیعتا با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسند.  لازم به ذکر است که خرید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث برای هر دو نوع تاکسی های درون شهری و برون شهری الزامی است. تنها تفاوت آنها در نرخ بیمه‌نامه است که برای خودروهای مسافربری درون شهری حدود ۱۰% و خودروهای مسافربری برون شهری ۲۰% بیشتر از نرخ حق بیمه پایه تعیین می‌شود. بیمه تاکسی چقدر است؟ همان‌طور که در بالا گفتیم، قیمت بیمه تاکسی به علت نوع کاربری و میزان پوشش‌های بیمه‌نامه‌ آن بیشتر از سایر خودروها است. به طوریکه نرخ حق بیمه شخص ثالث تاکسی درون شهری و برون شهری حدود 10 و 20 درصد گران‌تر از نرخ بیمه سایر خودروها است. تنها نکته قابل ذکر این است که تاکسی‌های زرد درون شهری هیچ افزایشی در نرخ بیمه پایه خود ندارند. بدین معنی که سایر خودروهای مسافربری درون شهری و برون شهری همچون آژانس، مشمول افزایش 10 و 20 درصدی نرخ بیمه نامه هستند، اما نرخ حق بیمه شخص ثالث تاکسی های زرد درون شهری برابر با نرخ بیمه‌نامه‌های سایر خودروهای 4 سیلندر محاسبه می‌گردد. برای اطلاع دقیق شما هموطنان عزیز، جدول نرخ بیمه شخص ثالث 1403 خودروهای مسافربری را برای شما گردآوری کردیم: قیمت بیمـه شخص ثالث تاکسی‌های اتوکار چقدر است؟ در شهرهای بزرگ برخی خودروهای اتوکار مانند ون و استیشن هم به‌عنوان تاکسی استفاده می‌شوند که قیمت بیمه‌نامه‌های آنها نیز بیشتر از تاکسی‌های معمولی است. برای اطلاع شما هموطنان عزیز نرخ حق بیمه تاکسی های ون و اتوکار را هم در جدول جداگانه‌ای آماد‌ه کرده‌ایم که به شرح زیر است: قیمت بیمه شخص ثالث تاکسی چگونه تعیین می‌شود؟ در حالت کلی، همه ساله نرخ معینی برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از جانب بیمه مرکزی تعیین می‌شود. نرخ حق بیمه هر خودرو بر اساس عوامل مشخصی که این سازمان تعیین کرد‌ه است از خودرویی به خودروی دیگر متفاوت است.  مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث تاکسی مواردی است که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم: نوع و مدل ماشین: مهم‌ترین مولفه برای این فاکتور، تعداد سیلندر خودور است. سال ساخت خودرو: نو یا قدیمی بود‌ن خودرو ملاک بود‌ه و خودروهای بیش از ۱۵ سال، بیمه‌نامه را با مبلغ بیشتری خریداری خواهند کرد. مبلغ حق‌بیمه پایه ابلاغ شد‌ه از جانب سازمان بیمه مرکزی: که نرخ آن براساس درصد معینی از دیه یک انسان کامل تعیین می‌شود. میزان سقف تعهدات پوشش‌های مالی بیمه‌نامه: حداقل و حداکثر پوشش‌های بیمه شخص ثالث هر سال توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود مدت اعتبار بیمه‌نامه: بستـه به انتخاب خود بیمه‌گذار به شکل بلندمدت یا سالانه و کوتاه‌مدت یا روزشمار ارائه می‌شود. عموما نرخ بیمه‌‌نامه‌های کوتاه‌مدت ۵ الی ۱۰ درصد گران‌تر از بیمه‌های سالانه است. جریمه دیرکرد بیمه‌نامه: برای اشخاصی که بیمه‌نامه خود را بعد از اتمام اعتبار تمدید نکنند، به ازای هر روز تاخیر جریمه می‌شوند.  میزان تخفیف عدم خسارت: بدین معنی که راننده در طول اعتبار بیمه‌نامه، هیچ خسارتی از بیمه دریافت نکرد‌ه و مشمول تخفیف شود. قوانین بیمه شخص ثالث تاکسی چیست؟ بیمه شخص ثالث تاکسیرانی علاوه‌بر قیمت بالای خود، برخی قوانین خاص نیز دارد که رانندگان ملزم به رعایت آنها هستند.  مهم‌ترین قوانین بیمه شخص ثالث تاکسی شامل موارد زیر است: راننده باید گواهینامه متناسب با خودروی مسافربری و تاکسی داشتـه باشد. در غیر این صورت، خسارات وارد‌ه بر شخص ثالث را بر عهده نخواهد گرفت. تنها افرادی اجازه رانندگی با خودروهای مسافربری دارند که پروانه يا كارنامه كار داشتـه باشند. البته در صورت نداشتـن پروانه يا كارنامه كار هم شرکت بیمه خسارات وارد‌ه را جبران می‌کند. بیمـه شخص ثالث تاکسی چه خساراتی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟ عموما پوشش‌های بیمه تاکسی همانند پوشش‌های بیمه‌ای سایر خودروها هستند. اما امکان انتخاب سقف پوشش بالاتر نیز وجود دارد. مهم‌ترین پوشش‌های بیمه شخص ثالث برای تاکسی شامل موارد زیر است: بیمه شخص ثالث تاکسی اینترنتی چگونه است؟ بیـمه شخص ثالث تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ، تپسی، ماکسیم و…بستـه به انتخاب خود بیمه‌گذار انتخاب می‌شود. از آنجائی‌که اغلب تاکسی‌های اینترنتی خودروهای شخصی هستند، خرید بیمه نامه شخص ثالث تاکسی برای آنها الزامی نیست. اما امکان وقوع تصادف و حوادث رانندگی در حین مسافرکشی وجود دارد. از همین جهت، کارشناسان بیمه به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی توصیه می‌کنند که در هنگام خرید بیمه‌نامه، نوع بیمه خود را با کاربری مسافرکش انتخاب نمایند. با این انتخاب در صورت بروز حوادث رانندگی، شرکت بیمه تمامی خسارات وارد‌ه را جبران خواهد کرد. قیمت بیمه شخص ثالث تاکسی اینترنتی چقدر است؟ قیمت بیمه شخص ثالث تاکسی های اینترنتی مطابق با قانون بیمه مرکزی به شرح زیر است: نرخ بیمه تاکسی‌های اینترنتی درون شهری: ۱۰٪ بیشتر از حالت پایه نرخ بیمه تاکسی‌های اینترنتی برون شهری: ۲۰٪ بیشتر از حالت پایه نداشتن بیمـه شخص ثالث تاکسی چه عواقبی در پی دارد؟ به […]
ادامه
وظایف شورای عالی بورس

شورای عالی بورس چیست؟ + معرفی وظایف شورای عالی بورس

بازار سرمایه، ساز و کاری برای تجمیع سرمایه‌های پراکنده و هدایت آنها به سمت شرکت‌های سرمایه‌پذیر به منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی است. شرکت‌های سرمایه پذیر با انتشار اوراق بهادار و عرضه آنها در بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران، وجوه مورد نظر جهت تداوم و توسعه فعالیت‌های خود را تأمین می‌نمایند.
ادامه
بازار آتی کالا

بازار آتی کالا چیست؟ + بررسی جزئیات قرارداد آتی کالا

بازار آتی کالا یکی از بازارهای مالی جذاب در بازار سرمایه ایران است. این بازار امکانی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند که بدون داشتن کالا یا حتی وجه نقد اقدام به خرید و فروش کالا کنند. به این ترتیب، تولید‌کنندگان می‌توانند کالای خود را حتی پیش از تولید آن به فروش رساند‌ه و ریسک نوسانات قیمت را به حداقل برسانند. همچنین خریداران کالا می‌توانند آن را با تنها با درصد اندکی از کل ارزش معامله پیش‌خرید کنند. این موضوع به افراد و شرکت‌هایی که نیازمند کالای به‌خصوصی هستند، کمک می‌کند تا از تامین کالای مورد نیاز خود مطمئن شوند. اگر فعالیت در بازار آتی بورس کالا برای شما نیز جذاب بوده و می‌خواهید بدانید بازار آتی کالا چیست و چه نکاتی دارد، برای آموزش بازار آتی کالا، در این مقاله از کاریزما لرنینگ همراه ما باشید. بازار آتی کالا چیست؟ بازار آتی کالا یک نوع بازار مالی است که در آن معاملات بر روی کالاهای مشخص، مانند زعفران، نفت، طلا و… انجام می‌شود. معاملات در بازار آتی کالا به صورت استاندارد انجام شد‌ه و شرایط مشخصی برای قراردادها تعیین می‌شود. در واقعُ قراداد آتی کالا توافقی بین دو طرف است که در آن، متعهد می‌شوند در تاریخ مشخصی در آینده، کالای معینی را با مشخصات و قیمتی از پیش تعیین‌شده، با یکدیگر مبادله کنند. این بازار به تجار و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا ریسک نوسانات قیمت کالاها را کاهش دهند. مقاله پیشنهادی: بازار آتی چیست؟ چه تضمینی برای ایفای تعهدات قرارداد آتی وجود دارد؟ بورس کالا برای جلوگیری از نکول (عدم انجام تعهد) در بازار آتی کالا، از سیستم حساب ودیعه یا وجه تضمین استفاده می‌کند. به این ترتیب، در ابتدای معامله هر دو طرف معامله باید وجهی به عنوان وجه تضمین اولیه (معمولاً ۲۰٪ ارزش معامله) در حساب ودیعه خود واریز کنند. با توجه به تغیر قیمت‌های تسویه روزانه و ارزش معاملات به صورت روزانه، سود یا زیان ناشی از قرارداد نیز به صورت روزانه محاسبه و در حساب ودیعه افراد منظور می‌شود. همچنین به ۷۰٪ وجه تضمین اولیه، حداقل وجه تضمین گفتـه می‌شود. اگر مقدار وجه تضمین به این مقدار برسد، به معامله‌گر هشدار داد‌ه می‌شود تا وجه خود را افزایش دهد. به این مکانیزم تسویه حساب روزانه یا Daily Settlement می‌گویند. تاریخچه قراداد آتی کالا چیست؟ استفاده از ابزارهای مشابه قراردادهای آتی به دوران باستان بازمی‌گردد. در یونان باستان، کشاورزان برای پیش‌فروش محصولات خود و تضمین قیمت، از قراردادهایی مشابه قراردادهای آتی استفاده می‌کردند. همچنین، در روم باستان نیز معاملاتی مشابه قراردادهای آتی برای گندم و سایر کالاها انجام می‌شد. با ظهور بازارهای آتی مدرن، اولین بازار آتی مدرن در جهان در سال ۱۷۱۰ در شهر دوکوم هلند برای معامله گندم تأسیس شد. اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، با گسترش تجارت و نیاز به مدیریت ریسک نوسانات قیمت، بازارهای آتی در سایر نقاط جهان نیز راه‌اندازی شدند. نقاط عطف مهم در تاریخچه بازارهای آتی شامل تأسیس بورس کالای شیکاگو (CBOT) در سال ۱۸۴۸، آغاز معاملات آتی نفت در بورس کالای پنسیلوانیا در سال ۱۸۶۵، تأسیس بورس آتی لندن (LIFFE) در سال ۱۹۷۲، آغاز معاملات آتی شاخص‌های بورس در بورس کالای شیکاگو در سال ۱۹۸۲، گسترش استفاده از ابزارهای مشتقه مانند قراردادهای آتی در بازارهای مالی در دهه ۱۹۹۰ و ظهور معاملات آتی آنلاین و افزایش دسترسی به این بازارها در سال ۲۰۰۰ بود. همچنین معاملات قرارداد آتی در بورس کالای ایران از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. مزایای قرارداد آتی کالایی بازار آتی کالا مزایای متعددی را برای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و حتی معامله‌گرانی که به دنبال نوسان‌گیری و کسب سود هستند، ایجاد کرده است. برخی از این مزایای شامل موارد زیر می‌شوند: فراهم شدن امکان عقد قراردادهای مدت دار با خریداران خارجی کشف قیمت منصفانه و شفاف در قالب قراردادهای آتی از طریق بورس کالا ارتقای جایگاه ایران به عنوان مرجع قیمتی در بازارهای جهانی افزایش سهم ایران از ارزش افزوده جهانی کالاهای مورد نظر انتشار قیمت‌ها و رفع نابرابری‌های اطلاعاتی به نفع واسطه‌گران تقویت جایگاه تولیدکنندگان در بازار دو طرفه بودن بازار امکان استفاده از اهرم مالی بای معامله‌گران معافیت مالیاتی کارمزد معاملات اندک فعالان بازار آتی کالا چه افرادی هستند؟ بازار آتی کالا می‌تواند پاسخگوی نیازهای ۴ دسته از افراد مختلف باشد: افرادی که در آینده نیاز به کالایی خواهند داشت و نگران افزایش قیمت آن هستند تولیدکنندگان (مانند کشاورزان) که در آینده قصد فروش کالای خود را دارند و نگران کاهش قیمت آن هستند افرادی که قصد خرید و فروش کالا در آینده را ندارند. اما می‌خواهند از طریق پیش‌بینی صحیح روند قیمت‌ها، کسب سود کنند آربیتراژگرانی که قصد کسب سود از اختلاف قیمت یک کالا در دو بازار مختلف را در یک زمان مشخص دارند نحوه ثبت نام در بازار آتی کالا برای انجام معامله در بازار معاملات آتی کالا باید علاوه بر داشتن کد بورسی، کد بازار آتی را نیز دریافت کرده باشید. کد معاملات آتی شناسه‌ای منحصر به فرد است که معامله‌گران را در بورس کالا شناسایی می‌کند. کد معاملاتی آتی کالا، همانند کد بورسی برای فعالیت در بازار آتی ضروری است. این کد به معامله‌گران امکان می‌دهد که به وسیله آن، در سامانه معاملات برخط بورس کالای ایران معامله کنند. توجه داشتـه باشید که این کد فقط در سامانه معاملاتی بورس کالا اعتبار دارد و قابل استفاده در سامانه معاملاتی بازار سهام نیست. همچنین در مقاله «نحوه دریافت کد معاملاتی آتی» به بررسی کامل فرآیند دریافت کد آتی پرداخته‌ایم. لیست دارایی‌های پایه قرارداد آتی در بورس‌های کالایی دنیا، دارایی‌های مختلفی مانند محصولات کشاورزی، فلزات، فراورده‌های نفتی و… به عنوان دارایی پایه در قراردادهای آتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قرارداد آتی بورس کالا می‌تواند روی دارایی‌های پایه بسیاری ایجاد شود. از مهم‌ترین دارایی‌های پایه که در بازار آتی بورس کالای ایران قابلیت معامله دارند، می‌توان به سکه طلا، زعفران، نقره، پسته و… اشاره کرد. برای هر کدام از کالاها، شرایط خاصی توسط بورس تعیین می‌شود تا کالاهای مورد معامله از نظر کیفیت و مشخصات با یکدیگر یکسان باشند. در صورت تمایل به بررسی لیست قراردادهای آتی و مشخصات آن‌ها، می‌توانید به سایت بورس کالای ایران مراجعه کنید. با توجه به اطلاعات موجود در سایت بورس کالای ایران، در حال حاضر قراردادهای آتی فعال شامل زعفران رشته‌ای بریده ممتاز […]
ادامه
بهترین بیمه شخص ثالث

بهترین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ کدام است؟

بهترین بیمه شخص ثالث دارای پوشش‌ها و خدماتی است که برای هر راننده موتورسیکلت و خودرویی ضروری محسوب می‌شود. بیمه شخص ثالث جبران‌کننده هزینه‌های ناشی از تصادفات و آسیب‌های جانی به دیگران است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بهترین بیمه شخص ثالث در ایران می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه شخص ثالث چیست؟ بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شد‌‌‌ه به اشخاص ثا‌لث در حوادث رانندگی در نظر گر‌فته شد‌‌ه و برای تمام وسایل نقلیـه موتوری، از جمله خودرو و موتور سیکلت صادر می‌شود. اجباری بودن این بیمه در کشور ایران، آن را به یکی از پرفروش‌ترین بیمه‌نامه‌های موجود تبدیل کر‌ده است. برای دریافت بهترین بیمه شخص ثالث برای ماشین باید به موارد و نکاتی دقت کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. بهترین بیمه شخص ثالث کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه شخص ثالث چیست” گفته شد؛ انتخاب بهـترین بیمه نامه شخص ثالث به نیازهای فرد بیمه‌شده بستگی دارد و دارای ویژگی‌هایی است که باید به آن‌ها توجه کرد که به شرح زیر است: 1- قیمت و هزینه مناسب بیمه‌ای که هزینه و قیمت آن با بودجه فرد خریدار متناسب باشد، یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی برای خرید بیمه شخص ثالث است. این ویژگی به فرد کمک می‌کند تا علاوه‌بر مدیریت هزینه‌ها، از خدمات و مزایای بیمه بهره‌مند شود. انتخاب بیمه‌ای با قیمت مقرون‌به‌صرفه، می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری در برابر هزینه‌های غیرمترقبه فراهم کند. 2- گستردگی پوشش‌های بیمه‌ شخـص‌ثالـث پس از قیمت یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب مناسب‌‌ترین بیمه شخص ثالث در نظر گرفت، پوشـش‌های آن بیمه است. شرکت‌های بیمه برای جذب مشتریان بیشتر، پوشش‌های متنوع و گسترده‌ای را برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر هستند: خسارت مالی خسارت جانی پوشش حوادث راننده 3- توانگری و اعتبار شرکت بیمه توانگری سطح یک و دو، بیانگر توانمندی شرکت در پرداخت خسارت است؛ در حالی که توانگری سطح چهار، نشان‌دهنده این است که شرکت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و با چالش‌های مالی بسیاری مواجه است. سطح‌های توانگری و اعتبار مالی شرکت‌های بیمه‌ای به شرح زیر است: سطح یک: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بیشتر یا مساوی 100 درصد است. سطح دو: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 70 الی 100 درصد است. سطح سه: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 50 الی 70 درصد است. سطح چهار: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها بین 10 الی 50 درصد است. سطح پنج: شرکت‌های بیمه‌ای که توانگری مالی آنها کمتر از 10 درصد است. به این نکته توجه شود که شرکت‌های بیمه با سطح توانگری مالی سطح پنج، از طرف بیمه مرکزی اجازه فعالیت ندارند. 4- تعداد مراکز و شعب پرداخت خسارت یکی از نکاتی که هنگام انتخاب مناسبترین بیـمه برای شخص ثالث، تعداد مراکز پرداخت و دسترسی ساده به این شعب است. در صورت وقوع حادثه، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توان خسارت خود را دریافت کرد. در جدول زیر لیست بهترین بیمه های شخص ثالث از نظر تعداد مراکز و شعب پرداخت خسارت آورده شده است: لیست بهترین شرکت ها برای بیمه شخص ثالث نام شرکت تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه ایران 120 بیمه آسیا 46 بیمه البرز 54 همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید بیمه ایران، به عنوان بهترین شرکت برای بیمه شخص ثالث است که بیش از 100 شعبه پرداخت خسارت در سراسر کشور دارد. برای خرید و مقایسه مناسبترین بیمه های شخص ثالث روی دکمه زیر کلیک کنید. بهترین بیمه شخص ثالث از نظر پرداخت خسارت علاوه‌بر تمامی مواردی که پیشتر گفته شد از جمله سادگی و سهولت، موارد دیگری نیز هستند که باید به آن توجه کرد. این موارد شامل رسیدگی به شکایات، نظرات و رضایات مشتری است که در ادامه مناسب‌ترین بیمه شخص ثالث از نظر کاربران را بررسی می‌کنیم. در جدول زیر مقایسه شرکت‌های ایران آسیا و البرز را که جز بهترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث هستند را مقایسه کرده‌ایم.                                   شاخص های محبوبیت بهترین بیمه شخص ثالث رتبه رسیدگی به شکایات رضایت از مبلغ خسارت دریافتی سهولت پرداخت خسارت سهم از بازار 1 ایران ایران آسیا ایران (49/3%) 2 آسیا آسیا ایران آسیا (13/2%) 3 البرز البرز البرز البرز (3/9%) 5- امکان پرداخت خسارت سیار  امکان پرداخت خسارت سیار یکی از مزایا و ویژگی‌های بیمه شخص ثالث است. خسارت سیار یا همان پرداخت خسارت در محل، می‌تواند فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت را سریع و راحت کند. در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، البرز مراکز پرداخت خسارت به‌ صورت سیار دارند. جدول زیر در این خصوص اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد. با امکان پرداخت خسارت سیار، احتیاجی به مراجعه حضوری پس از وقوع تصادف نیست. تنها کافی است با مرکز بیمه موردنظر تماس گرفت تا کارشناس به محل حادثه مراجعه کند. 6- تعهدات مالی در سال 1404، حداقل تعهد مالی برای بیمه شخص ثالث، حدود 53 میلیون تومان و حداکثر یک میلیارد و 66 میلیون تومان است. به همین علت هر شرکت بیمه‌ای تعهدات مالی مشخصی را برای بیمه شخص ثالث در نظر می‌گیرد. از این رو خریداران هنگان خرید بیمه، باید از میزان تعهدات مالی شرکت آگاهی داشته باشند. کاریزما بیمه؛ بهترین سایت خرید بیمه شخص ثالث خرید و مقایسه مناسب‌ترین بیمه‌های شخص ثالث از کاریزما بیمه امکان‌پذیر است. کاریزما بیمه با ارائه خدمات متنوع، مقایسه قیمت و شرایط بیمه‌نامه‌ها را در دسترس قرار می‌دهد و از طریق پشتیبانی 24 ساعته، فرآیند خرید ساده و تجربه‌ای راحت و امن برای مشتریان فراهم می‌کند. اگر به دنبال مناسب‌ترین بیمه شخص ثالث با شرایط مناسب و خدمات عالی هستید، کاریزما بیمه گزینه‌ای ایده‌آل است. خرید بهترین بیمه شخص ثالث با بیشترین تخفیف برای دریافت بیمه‌نامه‌ای با کیفیت بالا و هزینه مناسب و بیمه شخص‌ثالث با بیشترین تخفیف، می‌توان به کاریزما بیمه مراجعه کرد. در این سایت بهترین شرکت‌های بیمه با تخفیف‌های ویژه‌ای وجود دارند که قابلیت مقایسه قیمت در آن وجود دارد. با جستجوی شرکت‌های بیمه ایران، البرز و آسیا می‌توان از مزایای آنها بهره برد. بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم در جدول زیر میزان رضایتمندی از شرکت‌های بیمه از نظر مردم […]
ادامه
قرارداد آتی کهربا

قرارداد آتی کهربا و روش‌های کسب سود از آن

قرارداد آتی کهربا در واقع همان قرارداد آتی صندوق سرمایه‌گذاری طلای کهربا است. صندوق طلای کهربا یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا است که در بورس کالای ایران معامله می‌شود. این قرارداد جذابیت بسیاری برای معامله‌گرانی که علاقه به سرمایه‌گذاری روی طلا دارند و به دنبال کسب بازدهی‌های چند برابری از طریق استفاده از ویژگی اهرم هستند، دارد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی قرارداد آتی کهربا و نکات آن می‌پردازیم. قرارداد آتی کهربا چیست؟ قرارداد آتی صندوق کهربا، ابزاری نوین در بازار سرمایه ایران است که فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری در طلا را فراهم می‌کند. این قرارداد، با داشتن امکان استفاده اغز اهرم مالی، فرصتی رابرای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند که بدون نیاز به داشتن مبلغ کل قرارداد یا حتی دارایی پایه آن، اقدام به معامله کرده و بازدهی متناسب با نوسانات قیمت طلا کسب کنند. درواقع، قرارداد آتی کهربا نوعی توافق بین خریدار و فروشنده است که در آن، متعهد به خرید یا فروش تعداد مشخصی از واحدهای صندوق طلای کهربا در تاریخ معینی در آینده و با قیمتی مشخص می‌شوند. صندوق طلای کهربا یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا است که در بورس کالای ایران معامله می‌شود. این صندوق، به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به خرید و نگهداری فیزیکی طلا، از مزایای سرمایه‌گذاری در این فلز گرانبها بهره‌مند شوند. مقاله پیشنهادی: صندوق طلا چیست؟ مشخصات قرارداد آتی صندوق کهربا مشخصات این قرارداد از طریق سایت بورس کالای ایران قابل بررسی است. بر اساس اطلاعات موجود در این سایت، مشخصات قرارداد آتی کهربا به صورت زیر است: ۱. دارایی پایه: دارایی پایه این قرارداد، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سسرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای کهربا است. ۲. اندازه قرارداد: اندازه قرارداد آتی کهربا، معادل ۱۰۰۰ واحد سرمایه‌گذاری صندوق طلای کهربا است. ۳. استاندارد کالای تحویلی: با توجه به اینکه دارایی پایه این قرارداد، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق است و در این قرارداد آتی، کالایی معامله نمی‌شود، استاندارد خاصی برای آن وجود ندارد. ۴. ماه قرارداد: می‌تواند تمامی ماه‌های سال به تشخیص شرکت بورس کالای ایران باشد. ۵. دامنه نوسان روزانه: نوسان روزانه قیمت این قرارداد، بین ۵- تا ۵+ درصد بر اساس قیمت تسویه روزانه روز قبل خواهد بود. ۶. دوره تحویل: این دوره در اطلاعیه تحویل به خریدار ابلاغ می‌شود. ۷. کمترین تغییر قیمت سفارش: این مقدار برای هر واحد سرمایه‌گذاری، ۱۰ ریال و برای هر قرارداد ۱۰۰۰۰ ریال خواهد بود. ۸. وجه تضمین اولیه: معامله‌گر برای تضمین تعهد خود، وجه مشخصی را به‌عنوان وجه تضمین به اتاق پایاپای بورس پرداخت می‌کند. این مقدار ثابت نیست و بر اساس فرمول‌های محاسباتی سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین و به معامله‌گر اطلاع داد‌ه می‌شود. ۹. حداقل وجه تضمین: حداقل وجه تضمین ۷۰ درصد وجه تضمین اولیه خواهد بود. ۱۰. بیشترین حجم هر سفارش: حجم هر سفارش حداکثر تا ۲۵ قرارداد قابل‌پذیرش است. ۱۱. ساعت معامله: شنبه تا چهارشنبه ۱۰:۰۰ الی ۱۷:۰۰، پنج‌شنبه‌ها و آخرین روز معاملاتی ۱۰:۰۰ الی ۱۵:۰۰ ۱۲. مهلت ارائه گواهی آمادگی تحویل: معامله‌گر موظف است تا ۱۵ دقیقه پس از پایان آخرین جلسه معاملاتی، گواهی آمادگی تحویل کالا را ارائه دهد. مقاله پیشنهادی: قرارداد آتی چیست؟ نمادهای معاملاتی آتی صندوق کهر‌با قراردادهای آتی کهربا به‌صورت KBMMYY نمایش داد‌ه می‌شوند. البته MM نماد اختصاری ماه قرارداد و YY نشان‌دهنده سال سررسید قرارداد است. برای مثال، در حال حاضر سه قرارداد آتی صندوق طلای کهربا با نمادهای KBKH03 ،KBFA03 و KBSH03 در بورس کالای ایران قابلیت معامله دارند که تایخ سررسید آن‌ها به ترتیب فروردین ۱۴۰۳، خرداد ۱۴۰۳ و شهریور ۱۴۰۳ است. تابلوی معاملات قرارداد آتی کهربا امکان بررسی تابلوی معاملات قرارداد کهربا، از طریق سایت بورس کالای ایران مهیاست. شما می‌توانید پس از ورود به این سایت، وارد بخش «نمای بازارها» شد‌ه و در قسمت «آتی»، گروه صندوق طلای کهربا را بررسی کنید. ساعت معاملات قرارداد آتی کهر‌با ساعات معامله قراردادهای آتی صندوق طلای کهربا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۰:۰۰ الی ۱۷:۰۰، در روزهای پنجشنبه و آخرین روز معاملاتی از ۱۰:۰۰ الی ۱۵:۰۰ است. توجه داشته باشید که منظور از آخرین روز معاملاتی، روز سررسید هر نماد است. چرا برای قرارداد آتی کهربا وجه تضمین در نظر گرفتـه می‌شود؟ وجه تضمین در قراردادهای آتی، مبلغی است که توسط سازمان بورس از هر دو طرف معامله (خریدار و فروشنده) به عنوان تضمین برای انجام تعهدات گرفتـه می‌شود. این وجه تضمین، معادل درصدی از ارزش قرارداد است و به منظور کاهش ریسک نکول در معامله در نظر گرفتـه می‌شود. این مبلغ به صورت زیر محاسبه می‌گردد: A: درصد وجه تضمین اولیه؛ معادل %۱۰ B: میانگین قیمت‌های تسویه روزانه در کلیه سررسیدهای قراردادهای آتی دارایی پایه C: براکت تغییرات وجه تضمین؛ معادل ۱۰۰،۰۰۰ ریال S: اندازه قرارداد؛ معادل ۱۰۰۰ میانگین قیمت‌های تسویه روزانه در کلیه سررسیدهای قرارداد آتی برای هر روز محاسبه شد‌ه و وجه تضمین بر اساس میانگین قیمت محاسبه شد‌ه در روز قبل، تعدیل می‌شود. البته تغییرات اعمال شد‌ه در وجه تضمین، دو روز کاری بعد از محاسبه، اعمال خواهد شد. برای مشاهده وجه تضمین مورد نیاز برای ورود به قرارداد آتی صندوق کهربا، می‌توانید در سایت بورس کالا، به بخش نمای بازار بورس کالای ایران مراجعه نمایید. نکول و جریمه آن در قرارداد آتی کهربا چیست؟ نکول در بازار آتی صندوق کهربا به معنای عدم پایبندی به تعهدات توسط خریدار یا فروشنده است. این تعهدات شامل موارد زیر می‌شود: ارائه گواهی آمادگی تحویل توسط خریدار ارائه رسید انبار توسط فروشنده واریز وجه ارزش قرارداد توسط خریدار برای جبران ضرر معامله‌گران، یک‌دهم درصد ارزش قرارداد بر مبنای قیمت تسویه روزانه آخرین روز معاملاتی از طرفی که نکول‌کرده دریافت شد‌ه و به طرف دیگر معامله پرداخت می‌شود. همچنین کارمزد تسویه و تحویل هر دو سر معامله به نفع بورس از مشتری نکول‌کننده دریافت خواهد شد. مزایای قرارداد آتی طلای کهربا مزایای این قرارداد، شامل موارد زیر می‌شود: داشتن اهرم مالی: معامله‌گران می‌توانند با استفاده از اهرم مالی، بدون داشتن کل مبلغ معامله، به خریدوفروش واحدهای صندوق طلای کهربا بپردازند. دو طرفه بودن بازار: در بازار آتی طلا، معامله‌گران می‌توانند هم از افزایش قیمت و هم از کاهش قیمت واحدهای صندوق کهربا سود ببرند. به این معنا که امکان ورود به قرارداد فروش صندوق رمایه‌گذاری، حتی بدون داشتن دارایی پایه نیز مهیاست. تسویه‌حساب به صورت روزانه: سود و زیان معامله‌گران در […]
ادامه

ماهنامه دیدگاه بازار کاریزما (اسفند 1402)

ماهنامه دیدگاه بازار کاریزما (منتهی به اسفند 1402) ماهنامه دیدگاه بازار کاریزما جهت ارائه گزارشی جامع از وضعیت اقتصادی کشور، بازار سهام و بازار بدهی، به صورت ماهانه در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. بررسی متغیرهای اقتصادی کشور از جمله سیاست‌های پولی، نقدینگی، تورم و وضعیت ارز بررسی بازار سهام و ارزندگی آن بررسی معاملات اوراق درآمد ثابت بررسی آخرین وضعیت انتشار و تسویه اوراق درآمد ثابت بررسی وضعیت تامین مالی دولت از طریق بازار سرمایه بررسی بازیگران کلیدی بازار بدهی بررسی تخصصی صندوق‌های درآمد ثابت ​
ادامه

بهترین شرکت سبدگردانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم ترین سوالی که ذهن سرمایه گذاران علاقه مند به سبدگردانی را مشغول می کند، ایت است که چطور بهترین شرکت سبدگردان را انتخاب کنیم؟در این مقاله ویژگی های یک سبدگردان مناسب را شرح خواهیم داد.
ادامه

ماهنامه لنز بورس کالا (اسفند 1402)

ماهنامه لنز بورس کالا، بررسی تخصصی فروش شرکت ها در بورس کالا (منتهی به اسفند 1402) این ماهنامه به گزارش بخش‌های کمتر پوشش داده شده‌ی بورس کالای ایران، با سه هدف زیر می پردازد که می تواند توسط تحلیل‌گران و ذینفعان بورس کالا و بورس تهران مورد استفاده قرار گیرد: بررسی فروش شرکت های بورسی طی ماه های مختلف در بورس کالا با استفاده از اندیکاتور های مختلف. بررسی تغییرات فروش ماهانه شرکت ها در سطح محصولات به تفکیک حجم و ارزش. بررسی فضای رقابتی شرکت های بورسی و غیر بورسی در بورس کالای ایران. شرکت های فعال در بورس کالا تمامی فروش خود را از طریق بورس کالا انجام نمی‌دهند و بدیهی است که اعداد گزارش شده با گزارش‌های فعالیت ماهانه منتشر شده توسط شرکت‌ها متفاوت باشد، گرچه به عنوان یک ابزار این گزارش می تواند به طور نسبی عملکرد شرکت‌ها را طی ماه بررسی نماید و یک بینشی از فروش شرکت ها طی ماه، قبل از انتشار گزارش‌های فعالیت ماهانه به خواننده منتقل کند. ​ برای دریافت گزارش ماهنامه لنز بورس کالا به صورت اتوماتیک کافی است ایمیل خود را در کادر زیر وارد کرده تا به محض انتشار گزارش جدید، به آن دسترسی داشته باشید: ​​​​
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.