وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

سرمایه گذاری چیست؟ معرفی 7 روش سرمایه گذاری در 1404

1x
: :

1006 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

کارگزار ناظر کیست
کارگزار ناظر در بورس کیست و چه وظایفی دارد؟
کارگزار ناظر کیست و روش تغییر آن چگونه است؟ کارگزار ناظر به آن دسته از کارگزاران بورس گفته می‌شود که مسئولیت نظارت بر معاملات سهام سرمایه‌گذار را بر عهده دارند. این کارگزار ناظر بورس، با همکاری کارگزاری، نقش حیاتی در معاملات بازار سرمایه ایفا کرده و وظایف گسترده‌ای در مقابل سرمایه‌گذاران دارد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به وظایف کارگزار ناظر و نحوه تغییر آن خواهیم پرداخت. کارگزار ناظر در بورس کیست؟ بازار بورس از مهم‌ترین ارکان اقتصادی هر کشور است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این میان، یکی از اصطلاحات بورسی که هر سرمایه‌گذار باید با آن آشنا باشد، کارگزار ناظر است. تعیین کارگزار ناظر به این منظور است که نظارت بر معاملات مرتبط با سهام بر عهده اوست و او وظیفه دارد اطلاعات شفاف و دقیقی به سرمایه‌گذار ارائه دهد. به عبارت ساده زمانی که فرد قصد خرید سهامی را در بورس دارد این فرآیند را می‌تواند از طریق چندین کارگـزاری انجام دهد اما هنگام فروش سهام، تنها از طریق اولین کارگزاری که از آن اقدام به خرید کرده است، می‌تواند اقدام به فروش سهم کند مگر اینکه سهامدار شخصا اقدام به تغییر کارگزار کرده و از طریق کارگزار ناظر تعیین شده اقدام به فروش سهم کند که به آن اصطلاحا کارگزار ناظر می‌گویند. این کارگزاری همانند وکیل میان خریدار و فروشنده عمل می‌کند. این کارگزاران در مقابل خدماتی که به فعالان بازار بورس ارائه می‌دهد، کارمزد دریافت می‌کنند. مجموع کارمزد خرید و فروش شامل بورس و مالیات و فناوری و غیره هستند را می‌توان برابر با ۱.۲۵ درصد از ارزش کل معامله دانست؛ این در حالی است که کارمزد کارگزاری بسیار کمتر از این عدد است. به این نکته توجه کنید که ممکن است یک فرد، 3 نوع نماد معاملاتی در 3 کارگزاری داشته باشد اما یک نماد معاملاتی نمی‌تواند نیمی در یک کارگزاری و نیم دیگر در یک کارگزاری دیگر باشد. وظایف کارگزار ناظر وظایف این کارگزاری شامل موارد زیر می‌شود: مهیا کردن شرایط معامله سهام، حق تقدم سهام و نظارت بر شفافیت اطلاعاتی آن نظارت بر معاملات اوراق بهادار و بورس کالا، بورس انرژی و غیره ارائه گزارش‌های مالی روزانه از تراکنش معاملات سهام انجام شده ارائه مشاوره و راهنمایی به سهامداران شامل خرید و فروش سهام اجرای عملیات بازارگردانی و بازارسازی اوراق بهادار پذیرفته‌ شده در بورس‌ حفظ امنیت و شفافیت برای تضمین معاملات و جلوگیری از تقلب در معاملات دریافت کد بورسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی جهت فعالیت در کلیه بورس‌ها چگونه بفهمیم کارگزار ناظر ما کیست؟ اگر به صورت ساده بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم اینگونه است که اگر فردی سهامی را از طریق یک کارگـزاری خریداری کرده باشد آن کارگـزاری به طور خودکار به عنوان ناظر نیز تعیین می‌شود. این احتمال وجود دارد که هنگام خرید سهام از چندین کارگزاری اقدام به خرید کرد و تشخیص آن کمی دشوار باشد. در این زمان می‌توان از طریق سه روش‌ زیر اقدام به تعیین این کارگزاری کرد: 1- نحوه تغییر کارگزار ناظر در درگاه یکپارچه ذینفعان برای تعیین و تغییر کارگزار ناظر در سامانه ذینفعان می‌توان به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که به صورت مختصر به آن “سمات” می‌گویند به آدرس اینترنتی csdiran.ir مراجعه کرد. در نهایت با انتخاب گزینه “درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (DDN)” از منوی “سامانه‌ها” می‌توان ناظر بورس خود را مشخص کرد. توجه داشته باشید برای تغییر کارگزاری ناظر در سجام، باید ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان انجام داد. با استفاده از سامانه سجام می‌توان میزان هر دارایی از پرتفوی، نام، نماد، تعداد، قیمت و ارزش سهام، گردش معاملات، مشاهده علت ممنوع از معامله شدن کد یا نماد و غیره را مشاهده کرد. همانطور که میدانید اولین قدم برای ورود به بورس، ثبت‌نام در سجام است. 2- گواهینامه نقل و انتقال و سپرده سهام در این روش باید کد کارگزار خریدار یا فروشنده‌ای که در گواهینامه نقل و انتقال سهام وجود دارد را با جدولی که در سایت سپرده گذاری مرکزی برای شناسایی کد کارگزاری وجود دارد؛ تطابق داد. به این صورت می‌توان کارگزار خود را برای هر نماد معاملاتی پیدا کرد. 3- سامانه معاملاتی کارگزاری با استفاده از پرتفوی سپرده گذاری در سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری خود، می‌توان فهمید که کارگزار ناظر کیست. اگر نماد معاملاتی در این سامانه بود، به این معناست که ناظر همان کارگزاری است. چگونه کارگزار ناظر تعیین کنیم؟ برای تعیین آن، کافی است که نماد معاملاتی خود را از طریق یک کارگزاری خریداری کرد. بدین ترتیب همان کارگزاری به‌ عنوان ناظر تعیین خواهد شد. برای تغییر کارگزاری ناظر باید فرآیند زیر را انجام داد. روش تغییر کارگزار ناظر در گذشته تغییر کارگزار فرآیند سخت و پیچیده‌ای داشت. افراد برای تغییر کارگزاری باید به آن مراجعه حضوری می‌کردند سپس با ارائه درخواست کتبی، برای تغییر کارگزاری اقدام می‌کردند. در حال حاضر این تغییر به راحتی از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها امکان پذیر است. برای این کار باید به سامانه معاملاتی کارگزاری جدید مراجعه و درخواست خود را از بخش تغییر کارگزار ناظر موجود در سامانه ثبت کرد. پس از ثبت این درخواست، کارگزاری جدید تمامی مسئولیت نظارت بر معاملات سهام را بر عهده خواهد گرفت. در این تغییر، تمامی اطلاعات مالی و معاملاتی به کارگزار جدید منتقل می‌شود. نحوه تغییر کارگزار ناظر در کارگزاری کاریزما در پاسخ به این سوال که چگونه کارگزاری خود را تغییر دهیم؟ باید بگوییم نحوه تغییر کارگزاری ناظر به‌ صورت آنلاین در کارگزاری کاریزما به شرح زیر است: ثبت نام در کارگزاری کاریزما ورود به حساب کاربری در کارگزاری کاریزما درخواست تغییر کارگزار ناظر آپلود تصویر گواهی سهام برای ثبت نام در کارگزاری کاریزما در سریع‌ترین زمان ممکن روی دکمه زیر کلیک کنید. تغییر کارگزار ناظر چقدر زمان می‌برد؟ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد . زمان آن به فرآیندهای اداری و سرعت عمل کارگزاری‌ها دارد. به‌ طور کلی، تغییر در کارگزاری معمولاً حداکثر دو روز کاری زمان می‌برد. البته در برخی موارد، این فرآیند ممکن است به دلیل مشکلات فنی یا اداری بیشتر طول بکشد. کارگزار ناظر cds چیست؟ CDS یا Central Depository System مرکز ذخیره سازی اوراق بهادار در بازار سرمایه ایران است. یک سیستم مرکزی […]
ادامه
بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن
بیمه مسافرتی شینگن چیست و بهترین آن کدام است؟
بیمه مسافرتی شینگن برای افرادی که قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارند، طراحی شده است. اگر قصد سفر به ۲۶ کشور اروپایی را دارید این مقاله از کاریزما لرنینگ را مطالعه کنید تا همه چیز را درباره این بیمه مسافرتی بدانید. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه مسافرتی شینگن چیست؟ برای سفر به 26 کشور اروپایی از جمله کشورهای حوزه شینگن که عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، امضای توافقنامه شینگن را امضا کرده‌اند، قوانین و ضوابط مشترکی برای مسافرت و اقامت ارائه داده‌اند. هدف اصلی از تشکیل حوزه شینگن، حذف مرزهای داخلی، امکان سفر و اقامت آسان‌تر شهروندان میان کشورهای عضو شینگن است. بهتر است که قبل از شروع سفر اقدام به خرید بیمه نامه مسافرتی کنید. همراه داشتـن بیمه‌نامه‌های مسافرتی برای سفرهای خارجی از جمله کشورهای حوزه شینگن لازم و ضروری است. به صورتی که، قبل از گرفتن ویزای شینگن باید حتما بیمه نامه مسافرتی خود را تهیه نمایید. برای اطلاعات بیشتر و خرید بیمه مسافرتی شینگن، روی تصویر زیر کلیک کنید: بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن نه تنها به عنوان یکی از الزامات ویزای شینگن محسوب می‌شود، بلکه در مواجهه با مشکلات و حوادث ناخواسته در سفر به شما کمک می‌کند. این بیمه مسافرتی، مسافران را در برابر هزینه‌های پزشکی، حوادث، و مشکلات سفر مانند گم شدن بار یا لغو پرواز محافظت می‌کند. کشورهای عضو شینگن از متقاضیان ویزا می‌خواهند که بیمه‌ای با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو داشته باشند. این بیمه‌نامه نه تنها امنیت شما را تضمین می‌کند بلکه از هزینه‌های غیرمنتظره جلوگیری می‌کند. هزینه بیمه مسافرتی شینگن بهترین بیمه مسافرتی شینگن مجموعه‌ای از هزینه‌ها و پوشش‌های مختلف است که هر یک برای شرایط و نیازهای خاصی طراحی شده‌اند. حداقل تعهد مالی برای خرید بیمه مسافرتی شینگن 30,000 یورو است. در زیر، انواع هزینه‌های پایه و اضافی این بیمه را شرح می‌دهیم: هزینه پایه بیمه مسافرتی: هزینه پایه بیمه مسافرتی معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ یورو برای هر هفته سفر است که پوشش‌های اساسی را جبران می‌کند. بیمه‌ مسافرتی با پوشش بیشتر: بیمه‌هایی که پوشش‌ بیشتری برای هزینه‌های پزشکی، پوشش وسایل شخصی و بازگشت فوری به کشور را فراهم می‌کنند، ممکن است بین ۳۰ تا ۷۰ یورو برای هر هفته سفر هزینه داشته باشند. بیمه‌ مسافرتی ویژه: بیمه‌هایی که فعالیت‌های خاص یا خطرناک را پوشش می‌دهند، هزینه‌های بیشتری دارند و می‌توانند به ازای هر هفته میان ۵۰ تا ۱۰۰ یورو یا بیشتر هزینه داشته باشند. عوامل موثر بر قیمت بیمه مسافرتی شینگن هزینه بیمه مسافرتی حوزه شینگن بستگی به چندین عامل مختلف دارد که در ادامه عوامل تأثیرگذار بر هزینه این بیمه مسافرتی را توضیح می‌دهیم: مدت زمان سفر: هرچه مدت زمان اقامت در حوزه شینگن طولانی‌تر باشد، قیمت بیمه مسافرتی شینگن نیز بیشتر خواهد بود. مدت اقامت به 1 تا 7 روز، 7 تا 15 روز، 15 تا 23 روز، 23 تا 31 روز، 31 تا 45 روز، 45 تا 62 روز، 62 تا 92 روز، شش ماهه و یک ساله دسته‌بندی می‌شود. میزان پوشش بیمه: بیمه‌های مسافرتی با پوشش‌ هزینه‌های بالاتر، هزینه‌های بیشتری دارند. سن مسافر:بیمه برای مسافران مسن‌تر معمولاً گران‌تر است زیرا ریسک‌های پزشکی بیشتری دارند. که به صورت تا 12 سال، از 13 سال تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا 75 سال، 76 تا 80 سال، 81 تا 85 سال، 86 تا 100 سال و بالاتر از 100 دسته‌بندی می‌شوند. نوع فعالیت‌ و ویزا: اگر قصد انجام فعالیت‌های پرخطر مانند اسکی، کوهنوردی یا ورزش‌های ماجراجویی را دارید، هزینه بیمه مسافرتی ممکن است بیشتر شود. سابقه پزشکی مسافر: برای افرادی که دارای سابقه پزشکی خاصی هستند، هزینه‌های بیشتری را در نظر بگیرند. تعداد مسافران: برخی از بیمه‌نامه‌ها برای گروه‌ها یا خانواده‌ها خدمت ویژه و تخفیف ارائه می‌دهند که هزینه کل بیمه مسافرتی را کاهش می‌دهد. در جدول زیر نمونه‌ای از هزینه بینه مسافرتی شینگن را مشاهده می‌کنید: بهترین بیمه نامه مسافرتی شینگن کدام است؟ اولین و مهمترین مسئله در خرید هر نوع بیمه مسافرتی، اعتبار آن در کشورهای مقصد است. آیا میدانید بیمه مسافرتی شینگن چه شرکت‌هایی، مورد تایید کشور مقصد است؟ در ادامه به معرفی شرکت‌های بیمه مسافرتی معتبر در حوزه شیگن معرفی خواهیم کرد که تمامی این بیمه‌های مسافرتی را از کاریزما بیمه می‌توان تهیه کرد: سامان دی ایران کوثر کارآفرین برای خرید بهترین بیمه مسافرتی، مقاله “بهترین بیمه مسافرتی در سال 1403 کدام است؟” را مطالعه کنید. سامان؛ بهترین بیمه مسافرتی شینگن بیمه مسافرتی شینگن سامان دارای مزایای زیادی است که به شرح زیر است: ارائه خدمات 24 ساعته و در تمام نقاط جهان پرداخت هزینه‌های خسارت به صورت مستقیم در سراسر جهان رسیدگی به شکایات و پیگیری خسارات بهره‌مندی از اطلاعات و موقعیت مکانی مراکز درمانی و پزشکان عقد قراردادهای گروهی مطابق نیاز بیمه‌گذاران پرداخت هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان‌های خارج از کشور جابجایی یا بازگرداندن بیمه‌شده در صورت بروز بیماری یا فوت در طول سفر پوشش سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای درجه یک خانواده پوشش تاخیر در حرکت جبران خسارت تأخیر در رسیدن چمدان یا مفقود شدن آن بیمه مسافرتی شینگن چه مواردی را پوشش می دهد؟ انواع بیمه مسافرتی شینگن باید پوشش کافی برای شرایط مختلف را داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات یا شرایط اضطراری در سفر، حمایت لازم از مسافر به عمل آید. مواردی که این بیمه باید پوشش دهد عبارتند از: 1–  پوشش هزینه‌ های پزشکی و دندانپزشکی پوشش پزشکی و اورژانسی بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن شامل پرداخت هزینه‌های پزشکی و درمانی به استثنای هزینه‌های زیبایی در طول مدت سفر می‌باشد. هزینه‌های درمان پزشکی: شامل ویزیت پزشک، هزینه‌های بیمارستانی، جراحی‌ها و داروهای تجویز شده. هزینه‌های بستری در بیمارستان: شامل اقامت در بیمارستان و مراقبت‌های پزشکی لازم. انتقال اورژانسی: شامل هزینه‌های انتقال اورژانسی به بیمارستان یا بازگشت به کشور خود برای درمان پزشکی. انتقال جسد: در صورت فوت، هزینه‌های بازگرداندن جسد به کشور مبدا. هزینه دندانپزشکی: برای درمان‌های اورژانسی دندانپزشکی که نمی‌توان تا بازگشت به کشور مبدا به تعویق انداخت. 2–  بازگشت […]
پخش صوتی
ادامه
نحوه خرید از بورس کالا
آموزش صفر تا صد نحوه خرید از بورس کالا + ویدئوی آموزشی
خرید از بورس کالا روشی سودمند برای بهره‌گیری از سود کالاهای عرضه‌شد‌ه در بورس است. برای شروع معامله، ابتدا باید برای دریافت کد بورس کالا، ثبت‌نام کرد‌ه و مدارک لازم برای خرید از بورس کالا را به کارگزار مربوطه تحویل دهید. سپس باید از قوانین و شرایط خرید از بورس کالا آگاه شوید و در نهایت با انجام بررسی‌های لازم، شروع به معامله در بورس کالا کنید. در این مطلب از کاریزما لرنینگ ضمن بررسی مدارک لازم برای خرید از بورس کالا، به آموزش خرید از بورس کالا می‌پردازیم.  نحوه خرید از بورس کالا چگونه است؟ اولین قدم برای ورود به دنیای بورس کالا، دریافت کد بورس کالا است. با تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه مدارک مورد نیاز، شما به یک معامله‌گر رسمی در بورس کالا تبدیل شده و می‌توانید کالاهای عرضه‌شد‌ه در بورس کالا را خریداری کنید. اگر تاکنون اقدام به دریافت کد بورس کالا نکرده‌اید، می‌توانید این کد را به‌صورت آنلاین و از طریق لینک زیر در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید: اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بازار بورس کالا به‌دست آورید، ابتدا مقاله زیر را مطالعه کرده و سپس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. ویدئوی آموزشی نحوه خرید از بورس کالا سوال اساسی پس از دریافت کد بورس کالا این است که چگونه از بورس کالا خرید کنیم؟ اگرچه در ادامه مقاله تمامی مراحل و شرایط نحوه معامله در بورس کالا را توضیح خواهیم داد؛ اما می‌توانید از طریق مشاهده ویدئوی آموزشی نیز با نحوه خرید از بورس کالا آشنا شوید:   مراحل خرید از بورس کالای ایران برای آشنایی با نحوه خرید از بورس کالا، ابتدا باید با مراحل آن آشنا شوید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: در گام نخست، از طریق یکی از کارگزاری‌های مجاز بورس کالا و تکمیل فرم‌های مربوطه، درخواست صدور کد معاملاتی دهید. پس از طی مراحل احراز هویت، کد معاملاتی شما صادر خواهد شد. پس از دریافت کد معاملاتی، نوبت به ثبت سفارش خرید می‌رسد. شما باید با توجه به تحلیل‌های خود، کالای مورد نظر، حجم خرید و قیمت پیشنهادی را تعیین کرده و سفارش خود را در سامانه خرید از بورس کالا (ایبیگو) ثبت کنید. کارگزار نیز این سفارش را به صورت الکترونیکی به سامانه معاملاتی بورس ارسال می‌کند. در مرحله بعد، باید مبلغی به عنوان سپرده اولیه به حساب بانکی واریز کنید. این سپرده به عنوان تضمینی برای انجام تعهدات معاملاتی شما در نظر گرفته می‌شود و میزان آن بسته به نوع کالا و حجم معامله متفاوت است. پس از ثبت سفارش و واریز سپرده، نوبت به اجرای سفارش در تالار معاملات می‌رسد. در تالار معاملات، سفارش‌های خرید و فروش به صورت الکترونیکی با یکدیگر تطبیق داده می‌شوند و در صورتی که قیمت پیشنهادی شما با قیمت پیشنهادی فروشنده‌ای دیگر مطابقت داشته باشد، معامله انجام می‌شود. پس از انجام معامله، اتاق پایاپای بورس کالا مسئولیت تسویه مالی و اسنادی معامله را بر عهده می‌گیرد. در این مرحله، مبلغ نهایی معامله (پس از کسر هزینه‌ها و سپرده اولیه) به حساب بانکی شما واریز می‌شود. انواع سفارش از نظر قیمت در بورس کالا نحوه خرید از بورس کالا بستگی به استراتژی شما نیز دارد. هنگام ثبت سفارش خرید یا فروش در بورس کالا، شما می‌توانید از سه روش مختلف برای تعیین قیمت استفاده کنید: سفارش با قیمت باز: در این روش، شما اختیار تعیین قیمت دقیق را به کارگزار می‌سپارید. به عبارت دیگر، کارگزار می‌تواند با توجه به شرایط بازار، بهترین قیمت را برای خرید یا فروش کالای شما انتخاب کند. این روش برای افرادی مناسب است که به دنبال سرعت انجام معامله هستند و تمایل دارند تا با هر قیمتی که بازار عرضه می‌کند، معامله خود را انجام دهند. سفارش با قیمت محدود: در این روش، شما حداکثر قیمتی را که حاضرید برای خرید کالا بپردازید (یا حداقل قیمتی که برای فروش کالا قبول می‌کنید) مشخص می‌کنید. کارگزار تنها در صورتی می‌تواند سفارش شما را اجرا کند که قیمت بازار به قیمت محدود شما برسد یا از آن پایین‌تر بیاید (برای خرید) یا به قیمت محدود شما برسد یا از آن بالاتر برود (برای فروش). این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بر روی قیمت معامله خود کنترل بیشتری داشته باشند. سفارش با قیمت قطعی: در این روش، شما قیمت دقیقی را برای خرید یا فروش کالا تعیین می‌کنید و کارگزار موظف است تا تنها با همان قیمت مشخص شده، سفارش شما را اجرا کند. اگر قیمت بازار با قیمت تعیین شده توسط شما مطابقت نداشته باشد، سفارش شما اجرا نخواهد شد. این روش برای افرادی مناسب است که به دنبال اطمینان از انجام معامله با قیمت دقیق هستند. مدارک لازم برای خرید از بورس کالا تاکنون با طریقه خرید از بورس کالا و قوانین حاکم بر آن آشنا شدید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که برای آغاز فعالیت در این بازار  چه مدارکی مورد نیاز است؟ برای سرمایه‌گذاری در بورس کالا و انجام معاملات، باید برخی مدارک را ارائه دهید. این مدارک برای احراز هویت شما و اطمینان از رعایت قوانین بازار سرمایه، دریافت می‌شوند. مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام اشخاص حقیقی در بورس کالا تنها به مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه محدود می‌شود. اما این موضوع برای اشخاص حقوقی متفاوت است. برای اینکه شرکت شما بتواند در بازار فیزیکی و مشتقه بورس کالا به معامله بپردازد، باید مدارک مشخصی را ارائه دهد. این مدارک به منظور احراز هویت شرکت و اطمینان از توانایی آن در انجام معاملات است. مدارک مورد نیاز برای بازار فیزیکی فرم درخواست کد حقوقی: این فرم را از کارگزاری دریافت کرده و با دقت تکمیل کنید. مدارک شناسایی مدیران: کپی برابر اصل‌شده کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل و تمام اعضای هیئت‌مدیره. اسناد ثبت شرکت: اساسنامه شرکت و آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی. صورت‌های مالی: صورت‌های مالی حسابرسی شده آخرین دوره مالی شرکت. مجوزهای فعالیت: پروانه بهره‌برداری و سایر مجوزهای معتبر مرتبط با فعالیت شرکت. سایر مدارک: ممکن است در برخی موارد، مدارک دیگری نیز درخواست شود. مدارک مورد نیاز برای بازار مشتقه علاوه بر مدارک مورد نیاز برای بازار فیزیکی، برای ورود به بازار مشتقه، مدارک زیر نیز الزامی است: فرم درخواست کد با تاییدیه بانک: این فرم باید توسط بانک و […]
ادامه
پادکست کاریزما – قسمت ۱۷۸
پادکست کاریزما – اقتصاد و بازارهای مالی قسمت ۱۷۸ – ۱۴۰۳/۹/۱۴ انواع مالیات‌های طلا از خرید تا نگهداری مهمان: فرشید رستگار (مدرس و مشاور مالیاتی) تحلیلگران: میثم رحمتی، کارشناس ارشد اقتصاد، مدیریت مالی و تحلیلگر بازارهای مالی ، لینکدین             حمیدرضا گروسی‌ها، کارشناس ارشد بازارهای مالی ، لینکدین آنچه در این قسمت می‌شنوید: ۰۰:۳۵ بررسی و تحلیل بازارهای مالی: تاخت و تاز بورس! امسال دیگه 99 نیست! بورس مجذوب افزایش دلار برنامه‌هایی که برای گروه بانکی دارن! لطفا هر مرحله ارزندگی رو بررسی کنید! صندوق طلا روش بهتر از طلای پلتفرمی! از بیت‌کوین و اتریوم نگذرید. آپدیت مهم پرتفوی سرمایه‌گذاری ۲۹:۳۷ مصاحبه اختصاصی: مالیات‌های طلا: انتقال بار مالیات از تولید به سفته بازی مالیات در بازار سرمایه تفاوت بازارها در مالیات اصل طلا معاف از مالیات! اما سود مالیات داره؟ ورود طلا به شدت افزایش یافته! اجتناب مالیاتی! ۱:۰۰:۳۰ در مسیر اقتصاد: طلا و انسان، دوستی بلند مدت گوینده: فائزه میرهاشمی، نویسنده و کارشناس ارشد تولید محتوا، لینکدین
ادامه
صندوق کاریس چیست
صندوق کاریس چیست؟ آشنایی صفر تا صد با صندوق کاریس
صندوق سرمایه گذاری سهامی یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری است که توانسته عملکرد خوبی را در بین صندوق های سهامی ثبت کند.
ادامه
توثیق سهام چیست؟ ابزاری برای دریافت وام
توثیق سهام چیست؟ ابزاری برای دریافت وام
توثیق سهام چیست؟ ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه می‌توان بدون پیچیدگی و ضامن تنها با وثیقه گذاری سهام وام گرفت. در این مقاله از کاریزما لرنینگ نکات جامعی در مورد نحوه توثیق سهام ارائه خواهیم داد. پس ما در ادامه همراه باشبد تا نکات مربوط به هزینه و کارمزد توثیق سهام و غیره را بیاموزید. توثیق سهام چیست و چگونه کار می کند؟ در دنیای سرمایه‌گذاری، تامین مالی یکی از چالش‌های اصلی است که سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها با آن مواجه هستند. یکی از روش‌های کارآمد و موثر برای تأمین مالی بدون نیاز به فروش دارایی‌ها، توثیق سهام است. این مفهوم به فرآیندی اشاره دارد که در آن سهام به عنوان وثیقه برای دریافت وام یا اجرای تعهدات مالی استفاده می‌شود. در این روش، سرمایه‌گذاران بدون نیاز به فروش دارایی‌های خود، نقدینگی بدست می‌آورند و همزمان از افزایش ارزش سهام خود بهره‌مند می‌شوند. توثیق سهام به عنوان یکی از روش‌های تأمین مالی و استفاده از دارایی‌ها، در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. در این فرآیند، سهام شرکت‌ها به عنوان وثیقه برای دریافت وام یا اعتبار استفاده می‌شود. به این ترتیب، وام‌گیرندگان بدون نیاز به فروش دارایی‌های خود می‌تواند به نقدینگی مورد نیاز دست یابند. این مفهوم از زمان رشد بازارهای مالی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، زیرا افراد می‌توانند از سهام خود برای دریافت وام آنی استفاده کنند بدون اینکه مالکیت خود را از دست بدهند. توثیق سهام مزایای بسیاری دارد و به دلیل شفافیت و سرعت در انجام آن، به یک گزینه محبوب در مقابل روش‌های سنتی مانند تضمین افراد یا دارایی‌های فیزیکی تبدیل شده‌است. در ادامه برای وضوع بیشتر مطلب به شما خواهیم گفت که تفاوت توثیق سهام با سایر روش‌های تأمین مالی چیست. مقایسه توثیق سهام با روش‌های دیگر تأمین مالی توثیق سهام یکی از روش‌های جذاب تأمین مالی است که در آن سهام به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام یا تسهیلات مالی نزد بانک‌ها یا نهادهای مالی قرار می‌گیرد. این روش در مقایسه با سایر روش‌های تأمین مالی، مانند گرفتن وام‌های بانکی بدون وثیقه، فروش دارایی‌های مالی و موارد دیگر، مزایا و معایب خاص خود را دارد. مزیت اصلی توثیق سهام در مقایسه با فروش دارایی، حفظ مالکیت سرمایه‌گذار بر سهام است. بدین معنا که سرمایه‌گذار همچنان می‌تواند از سود سهام و رشد احتمالی ارزش آن بهره ببرد، در حالی که نقدینگی مورد نیاز خود را از طریق وام دریافت کرده‌است. این راه حل برای سرمایه‌گذارانی که تمایلی به فروش سهام خود در شرایط نامناسب بازار ندارند، پیشنهاد می‌شود. از طرفی، وام‌های بدون وثیقه یا با تضمین‌های دیگر ممکن است به دلیل ریسک بالاتر برای وام‌دهندگان، بهره بیشتری داشته باشند. در حالی که توثیق سهام به‌عنوان وثیقه، ریسک وام‌دهنده را کاهش داده و معمولاً باعث کاهش نرخ بهره و شرایط بهتر وام می‌شود. با این حال، ریسک‌های توثیق سهام نیز نباید نادیده گرفته شود. در صورت ناتوانی در بازپرداخت وام، وام‌دهنده می‌تواند سهام را تصرف و به فروش برساند که به از دست دادن سرمایه منجر می‌شود. در نهایت، انتخاب بهترین روش تأمین مالی بستگی به شرایط مالی و اهداف سرمایه‌گذار دارد. توثیق توکن‌های سرمایه‌گذاری چیست؟ با رشد روزافزون بازار رمزارزها و توکن‌های سرمایه‌گذاری، مفهوم توثیق دارایی‌ها از سهام به دارایی‌های دیجیتال نیز گسترش یافته‌است. توثیق توکن‌های سرمایه‌گذاری به معنای استفاده از توکن‌های دیجیتال به عنوان وثیقه برای دریافت وام یا اجرای تعهدات مالی است. توکن‌های سرمایه‌گذاری، توکن‌هایی هستند که مالکیت فرد را بر یک دارایی مالی نشان می‌دهند. در فرآیند توثیق توکن، فرد توکن‌های خود را به یک پلتفرم یا نهاد مالی سپرده و در مقابل، وامی معادل ارزش توکن‌ها دریافت می‌کند. این روش مشابه توثیق سهام عمل می‌کند، اما به جای سهام بورسی، از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود. با این حال، یکی از مزیت‌های اصلی توثیق توکن نسبت به توثیق سهام، سرعت بالای انجام تراکنش‌ها و شفافیت بیشتر در قراردادها است، چرا که توکن‌ها به صورت دیجیتالی در بلاکچین ثبت می‌شوند و هرگونه انتقال و استفاده از آن‌ها قابل پیگیری است. این روش به خصوص برای افرادی که به آینده بازار رمزارزها امید دارند، مناسب است، زیرا همچنان می‌توانند از افزایش احتمالی قیمت توکن‌های خود استفاده‌ کنند و در عین حال، به پول نقد مورد نیاز خود دست پیدا کنند. معرفی پلتفرم وام دهی کاریزما ایکس پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال که امکان توثیق توکن‌ها در ازای دریافت وام را فراهم می‌کنند، به طور چشمگیری در حال گسترش هستند. یکی از این پلتفرم‌ها، کاریزما ایکس (CharismaX) است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های سرمایه‌گذاری خود را وثیقه قرار داده و در ازای آن وام‌های فوری دریافت کنند. این پلتفرم به عنوان یکی از پیشگامان در ارائه خدمات مالی دیجیتال و استفاده از تکنولوژی بلاکچین، توانسته است فرایند دریافت وام را ساده و سریع‌تر از روش‌های سنتی کند. در پلتفرم کاریزما ایکس، کاربران می‌توانند به سادگی توکن‌های خود را به عنوان وثیقه در کیف پول دیجیتال خود قفل کنند و در مقابل، وامی با بهره مناسب و مدت زمان دلخواه بگیرند. پلتفرم‌های توثیق توکن مانند CharismaX از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند. قراردادهای هوشمند، به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسانی، فرآیند دریافت وام، مدیریت وثیقه و بازپرداخت را اجرا می‌کنند. این فناوری باعث افزایش شفافیت و امنیت می‌شود و از بروز خطاهای انسانی جلوگیری می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند به راحتی از طریق داشبورد اختصاصی خود وضعیت وام و وثیقه را پیگیری کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این پلتفرم، نرخ بهره انعطاف‌پذیر آن است. بر اساس میزان توکن‌های وثیقه‌گذاری شده و نوع توکن، نرخ بهره و شرایط وام متفاوت خواهد بود. این امکان باعث می‌شود تا کاربران بر اساس نیاز و شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند. نحوه کارکرد پلتفرم کاریزما ایکس ثبت نام و احراز هویت: کاربران ابتدا در پلتفرم ثبت نام می‌کنند و فرآیند احراز هویت را طی می‌کنند. انتخاب توکن وثیقه: سپس از بین توکن‌های اهرم، کارا و کهربا، دارایی مورد نظر خود را انتخاب کرده و به‌عنوان وثیقه در سیستم ثبت می‌کند. دریافت وام: پس از تأیید وثیقه، کاربر مبلغ وام مورد نظر خود را دریافت کرده و متعهد به بازپرداخت آن می‌شود. بازپرداخت وام: کاربر موظف است در موعد مقرر وام خود را بازپرداخت کند، در غیر این […]
ادامه
اوراق مشتقه چیست و چه انواعی دارد
اوراق مشتقه چیست و انواع آن کدام است؟
اوراقی هستند که ارزش خود را از یک دارایی پایه دیگر مثل محصولات پتروشیمی، محصولات کشاورزی، سکه و... می‌گیرند. در واقع ارزش این اوراق از ارزش دارایی که در قرارداد ذکر شده، مشتق می‌شود.
پخش صوتی
ادامه
سیاست های پولی و مالی
سیاست های پولی و مالی چگونه بر بازار سرمایه تأثیر می‌گذارند؟
در حالی که کشور ما در شرایط اقتصادی نا به‌سامانی به سر می‎برد و تورم به شکل لجام‎گسیخته‌ای‌ سال‌هاست که دست از سر اقتصاد ما برنداشته و روز به روز نیز حال اقتصاد بیمار ما را نزارتر می‌کند، اجرای صحیح و به جای سیاست‌های مالی و پولی یکی از موارد بسیار تاثیرگذار بر تنِ بی‌جان اقتصاد ما به حساب می‌آید.
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.