وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

اصول سرمایه گذاری و ثروت آفرینی که باید بدانید

1x
: :

1006 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

تصویر شاخص بازده حقوق صاحبان سهام
بازده حقوق صاحبان سهام و بررسی عملکرد شرکت‌ها در بورس
بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) یک شاخص بسیار مهم اما کمی ناشناخته در تحلیل بنیادی است که با استفاده از آن می‌توان سودآوری یک شرکت را با شرکت‌های دیگر مقایسه کرد. شاخص ROE، عملکرد یک شرکت را نشان می‌دهد و تحلیلگرها از این شاخص در ارزش گذاری سهام استفاده می‌کنند. شاخص ROE (Return On Equity) یک نسبت مالی است؛ یعنی با استفاده از اطلاعات موجود در صورت‌های مالی شرکت‌ها مانند صورت سود و زیان، ترازنامه و … می‌توانیم نسبت مالی بازده حقوق صاحبان سهام را به راحتی محاسبه کنیم. در این مطلب از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم مفهوم بازدهی حقوق صاحبان سهام را موشکافی کنیم. ROE در عین سادگی، یکی از مهمترین شاخص‌ها است. بنابراین اگر می‌خواهید ارزش ذاتی یک سهم را پیدا کنید، قطعاً به این شاخص نیاز خواهید داشت. بازده حقوق صاحبان سهام چیست؟ بازده حقوق صاحبان سهام یک شاخص عملکردی است و نشان می‌دهد مدیریت یک شرکت چقدر توانسته در طول یک سال درآمد خالص برای سهامداران آن شرکت ایجاد کند. این شاخص معیاری برای سنجش سودآوری و کارایی یک شرکت است و به ما می‌گوید سود حاصل از مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده در یک شرکت چقدر است. معادل بازده حقوق صاحبان سهام به انگلیسی می‌شود “Return On Equity” که در اینجا “Return” به معنی بازده و “Equity” به معنی حقوق صاحبان سهام است که به آن حقوق مالکانه نیز گفته می‌شود. شما به عنوان سهامدار بخشی از دارایی خود را در یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنید. این حق طبیعی شماست که بدانید مدیران شرکت در ازای مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده چه دستاوردی در طول یک سال داشته‌اند. با نگاهی به نرخ بازده حقوق صاحبان سهام می‌توانید ضرب‌آهنگ و سرعت افزایش یا کاهش ارزش یک شرکت را متوجه شوید. بد نیست یک اصطلاح را با هم مرور کنیم … حقوق صاحبان سهام یا حقوق مالکانه چیست؟ حقوق صاحبان سهام یعنی چه میزان از ارزش یک شرکت به شما، به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی، تعلق دارد. اگر یک شرکت منحل شود، ابتدا تمام بدهی‌ها از دارایی‌های شرکت کسر می‌شوند. سپس حقوق صاحبان سهام از باقی‌مانده‌ی دارایی‌ها شرکت، بر اساس میزان سهامی که هر سهامدار دارد، به آن‌ها پرداخت می‌شود. بازده حقوق صاحبان سهام چگونه محاسبه می‌شود؟ برای محاسبه بازده حقوق صاحبان سهم، کافیست درآمد یا همان سود خالص یک شرکت را بر مجموع حقوق صاحبان سهام تقسیم کنیم. این اطلاعات را می‌توانید در سایت کدال و در صورت‌های مالی شرکت‌ها به آسانی پیدا کنید. قبل از بیان روش محاسبه بازده حقوق صاحبان سهم، به چند نکته توجه داشته باشید: بازده حقوق صاحبان سهام همیشه به صورت درصدی بیان می‌شود. بنابراین، عددی که از فرمول به‌دست می‌آید را در 100 ضرب می‌کنیم. عددی که به‌دست می‌آید، به تنهایی معنی خاصی ندارد؛ بلکه باید نسبت بازده حقوق صاحبان سهام دو یا چند شرکت را با یکدیگر مقایسه کنیم. برای استخراج اطلاعات از صورت‌های مالی و قرار دادن آن‌ها در فرمول، بهتر است از صورت‌های مالی یکساله شرکت‌ها استفاده کنید. فرمول محاسبه نرخ بازده حقوق صاحبان سهام برای بدست آوردن بازده حقوق صاحبان سهم از فرمول زیر استفاده می‌کنیم: در این فرمول، درآمد خالص شرکت برای یک سال کامل مالی در نظر گرفته می‌شود و قبل از پرداخت سود سهام به سهامداران عادی و بعد از پرداخت سود سهام به سهامداران ممتاز محاسبه می‌شود. همچنین در مجموع حقوق صاحبان سهام، سهام ممتاز لحاظ نمی‌شود. اگر نمی‌دانید سهام ممتاز چیست و با انواع سهام آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید: نکته‌ی جالب این فرمول این است که در مخرج، حقوق صاحبان سهام را داریم. همانطور که کمی قبل‌تر گفتیم، حقوق صاحبان سهام یعنی بدهی‌های یک شرکت را از دارایی‌ها کسر کنیم و باقی‌مانده‌ی دارایی‌ها به نسبت بین سهامداران تقسیم خواهد شد. بنابراین، فرمول بالا می‌توانیم به صورت زیر بازنویسی کنیم: به شاخص ROE، بازده دارایی خالص (Return On Net Assets) نیز گفته می‌شود. مثالی از محاسبه بازده حقوق صاحبان سهام در این مثال می‌خواهیم بازده حقوق صاحبان سهم را برای سهم «وسفارس» محاسبه کنیم. برای این کار به صورت‌های مالی 12 ماهه شرکت سرمايه گذاري استان فارس نیاز داریم. وارد سایت کدال می‌شویم و نماد وسفارس و سپس صورت‌های مالی این شرکت را برای دورۀ یک ساله جستجو می‌کنیم. ابتدا سراغ ترازنامه می‌رویم. همانطور که در ترازنامه (تصاویر زیر) مشاهده می‌کنید، جمع حقوق صاحبان سهام برابر است با ۲۹۶,۰۳۲,۳۵۶ میلیون ریال. سپس صورت سود و زیان را بررسی می‌کنیم. سود (زیان) خالص این شرکت برابر است با ۳۲,۰۵۹,۸۴۷ میلیون ریال. این دو عدد را در فرمول قرار می‌دهیم. عدد ۳۲,۰۵۹,۸۴۷ را بر ۲۹۶,۰۳۲,۳۵۶ تقسیم می‌کنیم. حاصل برابر است با 0.108 که آن را در 100 ضرب می‌کنیم. نرخ بازده حقوق صاحبان سهام برای سهم وسفارس برابر است با 10.8 یا به عبارتی 11 درصد. سه نکته مهم هنگام محاسبه بازده حقوق صاحبان سهام هنگام بازده حقوق صاحبان سهم، به نکات زیر توجه کنید: اگر شرکتی رشد بالایی داشته باشد، می‌توان انتظار داشت شاخص ROE عدد بالایی را نشان دهد و این موضوع طبیعی است. اگر می‌‌خواهید روند رشد یک شرکت را برسی کنید تا بتوانید آینده‌ی آن شرکت را به‌خوبی پیش‌بینی کنید، می‌توانید ROE آن شرکت را در 5 تا 10 سال گذشته بررسی و نتیجه‌گیری کنید. بازده حقوق صاحبان سهم بر اساس گزارشات سالانه شرکت‌ها بررسی می‌شود. در طی دورۀ یک ساله ممکن است سهام جدید منتشر و عرضه شود. در این صورت در محاسبات باید از میانگین وزنی تعداد سهام در طول سال گذشته استفاده شود. تحلیل بازده حقوق صاحبان سهام با مثالی که زدیم شروع کنیم. 11 درصد چه معنایی دارد؟ این عدد یعنی مدیران این شرکت توانسته‌اند در سال گذشته به ازای سرمایه‌هایی که سهامداران آورده‌اند، 11 درصد سود بسازند. به‌طور کلی هرچه این عدد بیشتر باشد، بهتر است و به این معنی است که مدیران یک شرکت توانسته‌اند بدون نیاز به سرمایه‌ی بالا، سود خوبی بسازند و شرکت رو به پیشرفت است. البته در تعریف بازده حقوق صاحبان سهام اشاره کردیم که محاسبه این شاخص برای یک شرکت ما را به جایی نمی‌رساند و بازده حقوق صاحبان سهام در مقایسه عملکرد شرکت‌ها با یکدیگر خود را نشان می‌دهد. تا اینجا با مفهوم بازده حقوق صاحبان سهام آشنا شدیم و مثال زدیم. بیایید کمی حرفه‌ای به قضیه نگاه […]
ادامه
نسبت p به b
نسبت p/b بالا بهتر است یا پایین؟ + محاسبه نسبت p به b
نسبت P/B یکی از نسبت‌های مالی است که در تحلیل بنیادی برای ارزیابی ارزش یک شرکت استفاده می‌شود. این نسبت p به b بیانگر قیمت پایانی به ارزش دفتری می‌باشد. در این مطلب از کاریزما لرنینگ به بررسی نحوه محاسبه p/b می‌پردازیم. در ادامه با همراه باشید. نسبت p/b در بورس چیست؟ نسبت p به b که مخفف (Price-to-Book Ratio) است از دو واژه price به معنای “قیمت پایانی” و  Book Value به معنای “ارزش دفتری” گرفته شده است. بدین صورت مقیاس P/B بیانگر قیمت بازار و ارزش دفتری هر سهم در ترازنامه است. به عبارت ساده‌تر، این نسبت نشان می‌دهد که بازار چقدر برای هر واحد ارزش دفتری شرکت حاضر به پرداخت هزینه است. سوالی که پیش می‌آید این است که ارزش دفتری چیست؟ ارزش دفتری (Book Value) یکی از معیارهایی است که در انواع صورت های مالی به چشم می‌خورد که نشان‌دهنده‌ی ارزش خالص دارایی‌های یک شرکت پس از کسر بدهی‌ها است. فرمول محاسبه ارزش دفتری به شرح زیر است: بدهی‌ها –  دارایی‌ها =ارزش دفتری به عبارت دیگر، ارزش دفتری یک شرکت معادل مجموع دارایی‌های آن منهای مجموع بدهی‌های آن است. این مقدار نشان‌دهنده‌ی حقوق صاحبان سهام در شرکت است و معمولاً در ترازنامه شرکت قابل مشاهده است. برای محاسبه ارزش دفتری هر سهم نیز از فرمول زیر استفاده می‌شود:  تعداد سهام موجود در شرکت / ارزش دفتری کل = ارزش دفتری هر سهم در واقع ارزش دفتری برابر با جمع حقوق صاحبان سهام (حقوق مالکانه) است که در نهایت تقسیم بر تعداد سهام آن شرکت می‌شود تا ارزش دفتری هر سهم محاسبه شود. باید توجه کرد که دارایی‌های نامشهود مانند سرقفلی، ثبت اختراع، نام تجاری و غیره در نظر گرفته نمی‌شود. نحوه محاسبه p/b چگونه است؟ برای محاسبه P/B، باید قیمت بازار هر سهم را بر ارزش دفتری هر سهم تقسیم کرد. به همین علت برای محاسبه ارزش دفتری باید از فرمول بالا استفاده و برای محاسبه قیمت پایانی می‌توان از تابلوی معاملات آن در سایت TSETMC‌ استفاده کرد. ارزش دفتری هر سهم / قیمت پایانی سهم = نسبت P/B  اگر بخواهیم با مثالی توضیح دهیم، به فرض اگر قیمت بازار هر سهم 1000 تومان و ارزش دفتری هر سهم 500 تومان باشد، مقیاس P/B برابر با 2 خواهد بود. این به این معنی است که بازار حاضر است دو برابر ارزش دفتری شرکت برای هر سهم پرداخت کند. نسبت p/b بالا بهتر است یا پایین؟ برای پاسخ به این سوال که نسبت P/B بالا بهتر است یا پایین؟ باید بگوییم که پاسخ این سوال به شرایط متعددی بستگی دارد. در بعضی مواقع شرکت‌هایی با نسبت P/B پایین، سودآوری بهتری نسبت به شرکت‌های با مقیاس P/B بالا دارند. 1. نسبت P/B بالا  نسبت P/B بالا نمایانگر این است که بازار به آینده شرکت اعتماد دارد و انتظار رشد بالایی دارد. به عبارتی دیگر قیمت بازار یک سهم نسبت به ارزش دفتری آن بیشتر است. این وضعیت می‌تواند دارای ویژگی‌های زیر باشد: این نسبت بالا می‌تواند بیانگر انتظارات بالا از سودآوری آینده شرکت باشد. بیانگر مدیریت کارآمد و استراتژی‌های موفقیت‌آمیز شرکت است که ارزش بازار را افزایش داده‌اند. نسبت P/B بالا ممکن است نشان‌دهنده اعتماد بالای سرمایه‌گذاران به توانایی شرکت در تولید سود بیشتر در آینده باشد. در صورتی که نسبت P/B بالا باشد، شرکت می‌تواند بیشترین سود را به سهامداران خود توزیع کند. در صورت بروز تغییرات ناگهانی و منفی در بازار یا عملکرد شرکت، ارزش سهام ممکن است به سرعت کاهش یابد. نسبت P/B بالا ممکن است ناشی از عوامل خارجی مانند شرایط کلی بازار یا روندهای صنعتی باشد و نه عملکرد واقعی شرکت. 2. نسبت p/b پایین نسبت p به b پایین نشان‌دهنده این است که شرکت در شرایط فعلی ارزش کمتری نسبت به ارزش دفتری خود دارد و می‌تواند فرصتی برای خرید باشد اما باید دقت کرد که نسبت p/b منفی نیز ممکن است نشان‌دهنده مشکلات مالی شرکت باشد. در ادامه به بررسی ویژگی نسبت p به b پایین را بررسی می‌کنیم: نشان‌دهنده‌ی این است که بدهی‌های شرکت بیشتر از دارایی‌های آن است یعنی ارزش دفتری شرکت منفی است. بیانگر مشکلات جدی مالی و بحران‌های احتمالی در شرکت است. ریسک سرمایه‌گذاری در چنین شرکتی بسیار بالاست. ارزش دفتری منفی ممکن است نشان‌دهنده احتمال بالای ورشکستگی شرکت باشد. نسبت P/B منفی می‌تواند تأثیر منفی بر قیمت سهام شرکت داشته باشد، زیرا سرمایه‌گذاران معمولاً از خرید سهام شرکت‌هایی با مشکلات مالی جدی اجتناب می‌کنند. چه نسبتی از P/B برای خرید سهام مناسب است؟ یکی از سوالات مهم برای سرمایه‌گذاران این است که چه نسبتی از P/B برای خرید سهام مناسب است؟ پاسخ به این سوال بستگی به عوامل متعددی دارد و نمی‌توان یک پاسخ قطعی برای همه شرایط ارائه داد. با این حال، می‌توان به چند نکته کلی اشاره کرد که به تصمیم‌گیری کمک می‌کند: نسبت p به b کمتر از 1: نشان‌دهنده این است که سهام شرکت زیر قیمت ارزش دفتری‌ آن معامله می‌شود. می‌تواند به این معنا باشد که این نسبت یک فرصت خوب برای خرید سهام شرکت است به ویژه اگر شرکت دارای دارایی‌های با کیفیت و بدون بدهی‌های سنگین باشد. نکته اساسی و مهم این است که نسبت P/B پایین نیز ممکن است به دلیل مشکلات جدی مالی شرکت باشد، بنابراین بررسی دقیق ترازنامه و عملکرد شرکت ضروری است. نسبت P/B بین 1 تا 2: این محدوده بیانگر شرکت‌های پایدار و سالمی است که به ارزش دفتری خود نزدیکند و می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند. سرمایه‌گذاران باید به عواملی مانند عملکرد، درآمد، سودآوری و چشم‌انداز شرکت توجه کنند. نسبت P به B بیشتر از 2: نسبت P/B بالاتر از 2 ممکن است نشان‌دهنده این باشد که بازار به دلیل عملکرد شرکت، نوآوری‌های جدید، انتظار رشد بالایی از شرکت دارد اما باید توجه داشت که نسبت P/B بالا نیز می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که سهام شرکت گران است و ممکن است ریسک کاهش قیمت وجود داشته باشد. به عوامل بالا در شرایط تورمی نمی‌توان اکتفا کرد زیرا در زمان‌هایی که اقتصاد یک کشور تورمی است، قیمت بازار به سرعت افزایش پیدا می‌کند در حالی که ارزش دفتری ثابت می‌ماند چون ارزش دارایی‌ها به روز نمی‌شود. با این حساب صورت کسر به سرعت بزرگتر می‌شود اما مخرج کسر ثابت می‌ماند. سخن پایانی نسبت P/B یکی از ابزارهای مالی […]
ادامه
بیمه تکمیلی برای زایمان
بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان و بارداری + شرایط و نحوه خرید
بیمه تکمیلی برای زایمان نوعی بیمه درمان است که به والدین کمک می‌کند تا دوران بارداری و زایمان را با آرامش بیشتری پشت سر بگذارند. بیمه تکمیلی زایمان به منظور پوشش هزینه‌های مربوط به بارداری و زایمان ارائه می‌شود که شامل هزینه‌های مرتبط با معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و حتی مراقبت‌های پس از زایمان باشد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی بهترین بیمه تکمیلی برای بارداری و زایمان و شرایط بیمه تکمیلی زایمان می‌پردازیم. آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان میشود؟ بله، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند شامل زایمان شود اما این موضوع بستگی به نوع بیمه و شرایط آن دارد. بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی بارداری و زایمان را به عنوان بخشی از پوشش‌های خود ارائه می‌دهند. این بیمه‌ها معمولاً شامل هزینه‌های مرتبط به معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و مراقبت‌های پس از زایمان می‌شوند. بیمه تکمیلی برای زایمان چگونه است؟ بیمه تکمیلی چیست؟ بیمـه تکمیلی نوعی از بیمه است که برای جبران هزینه‌های درمان انواع بیماری‎‌ها به‌کار می‌رود و می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری و حادثه را پوشش دهد. بیمه تکمیلی زایمان یک بیمه درمان است که به منظور تامین هزینه‌های دوران بارداری و زایمان ارائه می‌شود. مهم‌ترین فاکتور استفاده از بیمه درمان زایمان، گذشتن دوره انتظار آن است. برای افرادی که برای اولین بار اقدام به دریافت این بیمه تکمیلی می‌کنند این دوره انتظار تا 9 ماه طول می‌کشد. افرادی که قصد تمدید بیمه تکمیلی بارداری و زایمان دارند، نیازی به گذراندن این دوره انتظار ندارند. برای استفاده از این پوشش بیمه، فرد نباید در زمان خرید بیمه درمان باردار باشد و بعد از سپری کردن دوران بارداری نیز امکان خرید این بیمه درمان برای بارداری وجود ندارد. در بیمه‌های تکمیلی که به صورت گروهی و سازمانی ارائه می‌شود و بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی آن هستند، محدودیتی برای اقدام به دریافت بیمه درمان برای زایمان در حین بارداری وجود ندارد و بدون دوره انتظار است. برای تجربه‌ی زایمانی آرام و بدون دغدغه، بهترین راهکار خرید بیمه تکمیلی زایمان است. با داشتن بیمه تکمیلی بارداری، می‌توان از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا بهره‌مند شد و هزینه‌های زایمان را به حداقل رساند. برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی زایمان و آگاهی از جزئیات بیشتر، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین انتخاب را برای سلامت خود و فرزندتان انجام دهید. انواع بیـمه درمان برای زایمان بیمه تکمیلی زایمان در انواع مختلفی ارائه می‌شود که این بیمه‌های درمان می‌توانند پوشش‌های متفاوتی برای معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان داشته باشند. در ادامه به بررسی انواع بیمه تکمیلی برای بارداری می‌پردازیم. 1- بیمه تکمیلی گروهی: توسط کارفرمایان به کارکنان خود ارائه می‌شود. این نوع بیمه به دلیل تعداد بالای بیمه‌گذاران، هزینه کمتری دارد و شامل پوشش‌های گسترده‌ای است. بیمه تکمیلی گروهی بدون نیاز به دوره انتظار است. 2- بیمه تکمیلی انفرادی: برای کسانی است که به صورت مستقل و بدون ارتباط با یک سازمان خاص اقدام به خرید بیمه می‌کنند. این نوع بیمه دارای پوشش‌های دلخواه برای فرد است و هزینه آن بیشتر از بیمه گروهی است. بیمه تکمیلی انفرادی معمولا دوره انتظار دارد. کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار زایمان دارد؟ مدت انتظار بیمه تکمیلی زایمان، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خرید بیمه تکمیلـی باید به آن توجه کرد. در دوره انتظار، شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به فرد بیمه‌شده ندارد و خدماتی را در طول این مدت ارائه نمی‌دهد. دوره انتظار بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از شروع بیمه‌نامه، بیمه‌گذار باید منتظر بماند تا بتواند از خدمات و پوشش‌های بیمه تکمیلی استفاده کند. این دوره انتظار معمولاً برای جلوگیری از سو استفاده احتمالی و مدیریت بهتر هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر بیمه‌نامه تکمیلی دارای دوره انتظار شش ماهه برای عمل جراحی باشد به این معناست که تا شش ماه پس از تاریخ شروع بیمه‌نامه، هزینه‌های مربوط به عمل جراحی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و پس از پایان دوره انتظار، این هزینه‌ها پرداخت خواهند شد. دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی تا 9 ماه است اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم مدت زمان این دوره به نوع بیمه بستگی دارد. به همین علت باید خرید بیمه تکمیلی چند ماه قبل از زایمان انجام شود. با توجه به دوره انتظار بیمه، اگر پس از بارداری اقدام به خرید این بیمه تکمیلی کرد، نمی‌توان از پوشش‌های آن استفاده کرد و شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت خسارت ندارد. به عنوان مثال اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 1000 نفر باشد، در دوره انتظار 9 ماه، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه‌های زایمان ندارد، اگر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشند دوره انتظار حذف خواهد شد. هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است. بیمه تکمیلی چقدر از هزینه زایمان را پرداخت میکند؟ همانطور که گفته شد بیمـه درمان برای بارداری به دو صورت بیمه درمان گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌شوند. هر کدام از آنها پوشش‌ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بیمه درمان، میزان پوشش‌ها و سقف تعهدات درمانی در این بیمه است. به این معنا است که وقتی بیـمه درمان با حق بیمه بالایی خریداری شود، پوشش‌ها و سقف تعهدات بالاتری دارد. به عنوان مثال اگر سقف پوشش زایمان در بیمـه درمان ۵ میلیون تومان باشد، به این معنی است که فرد تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را می‌تواند از بیمه دریافت کند؛ البته پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده فرد است. میزان فرانشیز بیمه تکمیلی به نوع بیمه پایه خدمات درمانی و بیمـه درمان انتخاب شده بستگی دارد.  تقریباً بیمه‌های تکمیلی دارای فرانشیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد هستند. در زمان خرید بیمه درمان، حتما باید به سقف پوشش زایمان و میزان فرانشیز آن دقت کرد تا در زمان استفاده از بیـمه و دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشد. بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان چه پوشش هایی دارد؟ برخی تصور می‌کنند هزینه بیمه درمان […]
ادامه
خسارت تصادف 50-50
خسارت تصادف 50 50 + قوانین دریافت خسارت آن
تصادف همیشه موضوعی ناگوار در زندگی روزمره ماست. هر تصادفی طبیعتا مقصر و زیاندیده‌ای دارد، سوالی که پیش می‌آید این است که اگر هر دو راننده به یک اندازه مقصر شناخته شوند میزان خسارت را کدام راننده باید پرداخت کند؟ تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت زندان دارد؟ در ادامه، کاریزما لرنینگ به این سوالات که خسارت تصادف 50 50 چگونه محاسبه می‌شود و در صورت بروز حادثه مالی و جانی خسارت از چه کسی گرفتـه می‌شود؟ آیا بیمه شخص ثالث خسارت در تصادف 50-50 را پوشش می‌دهد؟ نحوه محاسبه دیه در تصادف 50 50 چگونه است؟ در تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت قاضی چه حکمی صادر می کند؟ می‌پردازد. خسارت تصادف 50 50 چیست؟ هر تصادفی بنا به تشخیص افسر راهنمایی و رانندگی و کروکی، با درصدهای مختلفی مقصر شناخته می‌شود. خسارت تصادف 50 50 یکی از خسارت های پرکاربرد در تصادف است. در قانون تصادفات پنجاه پنجاه، هر دو راننده یا راننده و عابر پیاده، به یک اندازه مقصر شناخته می‌شوند که باید 50 درصد از هزینه خسارت خودرو طرف مقابل را پرداخت کنند. خسارت در تصادف 50 50 انواع متفاوتی مانند خسارت ناشی از دنده عقب، تصادف زنجیره‌ای و… را شامل می‌شود. گاهی اگر یک نفر مقصر شناخته شود، به حدی خسارت سنگین است که از عهده راننده خارج می‌شود. در اینجاست که  بیمه شخص ثالث به کمک راننده مقصر می‌آید. خوشبختانه بیمه شخص ثالث، خسارت تصادف 50-50 را پوشش می‌دهد. می‌توان با مراجعه به شعب بیمه شخص ثالث، اقدامات لازم برای دریافت خسارت بیمه را انجام داد. قانون پنجاه پنجاه در تصادفات اگر افسر راهنمایی رانندگی خسارت تصادف پنجاه پنجاه تشخیص دهد، هرکدام از راننده‌ها موظف به پرداخت نیمی از خسارت یعنی 50 درصد از خسارت وارده هستند که اگر فرد، بیمه شخص ثالث معتبر داشته باشد می‌تواند با بیمه شخص ثالث آن را پرداخت کند. از آنجایی که بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است، نگرانی از بابت جبران خسارت تصادف پنجاه پنجاه وجود ندارد. اگر هر دو راننده، بیمه بدنه داشته باشند که خسارت مالی با بیمه بدنه انجام می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که با استفاده از بیمه بدنه درصدی به عنوان فرانشیز بیمه بدنه از مبلغ خسارت کسر می‌شود. میزان فرانشیز بیمه به تعداد تصادفات و میزان خسارت در یک زمان معین بستگی دارد. در صورتی که فردی بیمه بدنه نداشته باشد، می‌تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف برای دریافت خسارت از مقصر 50 50 در تصادف اقدام کند و مقصر ملزم به جبران خسارت وارد شده‌است. به بیان ساده اگر یک فرد سومی در تصادف مقصر شناخته شود مانند شهرداری و چاله‌های خیابان، می‌توان به شورای حل اختلاف مراجعه کرد و از شهرداری خسارت دریافت کرد. اگر در خسارت تصادف 50 50 به راننده و سرنشینان جراحتی وارد شود، چه می‌شود؟ در خسارت تصادف پنجاه پنجاه اگر راننده‌ای در سانحه‌ای دچار نقص عضو یا آسیب فیزیکی شود، نیمی از دیه خود را از راننده مقابل دریافت می‌کند. اگر سرنشینان خودرو هم آسیب ببینند، نیمی از دیه را بیمه شخص ثالث راننده مقابل و نیم دیگر را بیمه شخص ثالث راننده خودرو پرداخت می‌کند. در تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت قاضی چه حکمی صادر می کند؟ حرف و حدیث برای نحوه دریافت خسارت در پنجاه پنجاه زیاد است و قوانین آن نیاز به مطالعه و آگاهی دارد. با توجه به ماده ۵۲۸ قانون مجازات اسلامی مصوب شد‌ه در سال ۱۳۹۲، اگر یک تصادف و حادثه‌ای منجر به فوت شود، حتی اگر یک راننده درصد بیشتری نسبت به راننده دیگر مقصر باشد (مثلا 60 به 40 درصد)، طبق این قانون هر دو راننده موظف به پرداخت نصف دیه هستند. به عنوان مثال اگر سه خودرو باهم تصادف کنند، هر یک از رانندگان موظف به پرداخت یک سوم دیه رانندگان و سرنشینان مقابل خواهند بود. خسارت تصادف پنجاه پنجاه منجر به فوت با توجه به نظر قاضی و رای دادگاه ممکن است از 3 ماه تا 3 سال حبس داشته باشد. در تصادف و سانحه‌ای که هر دو راننده فوت کنند، با توافق خانواده آنها، اموال به جا مانده به جبران خسارت به طرف مقابل پرداخته‌می‌شود و هریک از رانندگان مسئول پرداخت نصف دیه طرف مقابل خواهند بود. اگر هر دو راننده بیمه شخص ثالث معتبر داشته‌باشند، شرکت بیمه به جبران خسارت می‌آید. تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت زندان دارد؟ هر تصادفی علاوه بر جنبه خصوصی، یک جنبه عمومی هم دارد. جنبه عمومی با رای دادگاه از سه ماه تا سه سال حبس و جریمه نقدی برای خسارت جانی و مالی در نظر گرفته‌می‌شود. جنبه خصوصی به رضایت اولیای دم و ورثه وابستـه است که در صورت عدم رضایت آنها، محکوم به پرداخت دیه می‌شود. خسارت در تصادف 50 50 راننده و عابر پیاده در اصل تفاوتی میان خسارت تصادف 50 50 خودرو و عابر پیاده با خسارت تصادف 50 50 دو خودرو وجود ندارد. هر کدام از طرفین ملزم به پرداخت نیمی از خسارات دیه هستند. البته از این نکته نمی‌توان گذشت که در برخی منابع آمده‌است که حتی اگر عابر پیاده 50 درصد مقصر باشد، راننده موظف است کل دیه را پرداخت کند ولی در اصل اینگونه نیست. اگر راننده 10 درصد مقصر شناخته شود به میزان 10 درصد مقصر بودنش، باید دیه پرداخت کند. در شرایط تصادف ۵۰ ۵۰، د، داشتن بیمه شخص ثالث می‌تواند افراد را از دغدغه‌های مالی مربوط به خسارت‌های احتمالی برهاند. همین امروز با خرید بیمه شخص ثالث، امنیت و اطمینان خود را تضمین کنید. برای استعلام از قیمت‌ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و خرید بهترین بیمه شخص‌ثالث به کاریزمابیمه مراجعه کنید. چه می‌شود اگر در تصادف پنجاه پنجاه گواهینامه نداشته‌ باشیم؟ راننده‌‌ای که گواهینامه معتبر و مرتبط نداشتـه باشد، شرایط را کمی پیچید‌ه می‌کند ولی این موضوع روی میزان پرداختی خسارت از دو طرف، تاثیری ندارد. اگر برای افسر راهنمایی رانندگی نبود گواهینامه مقصر، محرز شود، مجازات بیشتری برای او در نظر گرفته‌می‌شود. داستان به اینجا ختم نمی‌شود اگر یک تصادف منجر به فوت شود، این امکان وجود دارد که شخص بدون گواهینامه، مقصر شناخته نشود. برای تشخیص شرایط و مقررات باید تمام جوانب را در نظر گرفت تا حق کسی ضایع نشود. سخن آخر خسارت پنجاه پنجاه یعنی چه؟ در هر تصادفی […]
ادامه
تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی
تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ کدام بهتر است؟!
تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی در پوشش‌ها، خدمات، مدت زمان، پرداخت خسارت‌ها و غیره نمایان می‌شود. هر دو این بیمه‌ها به منظور جبران هزینه‌ها در نظر گرفته شده‌اند اما تفاوت بیمه عمر با بیمه تکمیلی این است که بیمه عمر برای حمایت مالی از خانواده در صورت فوت یا از کار افتادگی ارائه شده، در حالی که بیمه تکمیلی به منظور جبران درصد زیادی از هزینه‌های درمانی که توسط بیمه‌های پایه ارائه نمی‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به فرق بیمه عمر و تکمیلی می‌پردازیم تا بتوان با اطلاعات کافی، بیمه‌نامه متناسب با شرایط خود انتخاب کرد. در ادامه با ما همراه باشید. تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟ برای آنکه بخواهیم تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر را توضیح دهیم در ابتدا باید به طور مختصر هر کدام از این بیمه‌ها را شرح دهیم. بیمه‌ عمر یکی از انواع بیمه است که دو وظیفه اصلی دارد. در صورت حیات فرد پرداخت می‌شود یا در صورت فوت به خانواده یا ضامن او پرداخت می‌گردد. در هر دو صورت، در پایان قرارداد مبلغ معینی به صورت یکجا به فرد یا خانواده او پرداخت می‌شود. علاوه بر این، بیمه‌ عمر یک ابزار مالی مهم در سرمایه‌گذاری و کسب سود در طول مدت بیمه‌نامه است. در مقابل، بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که به منظور جبران هزینه‌های درمانی و پزشکی طراحی شده است و می‌تواند بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه پایه مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی جبران نمی‌شود را پوشش دهد. بیمه درمان تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل آن را تهیه کنند. برای خرید بیمه تکمیلی روی دکمه زیر کلیک کنید. تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر هدف بیمه عمر بر این اساس طراحی شده است که در صورت بروز وقایع غیرقابل پیش‌بینی مانند فوت، از کار افتادگی یا ابتلا به بیماری‌های خاص، هزینه‌های مالی به خانواده و بازماندگان وی پرداخت ‌شود. هدف از بیمه عمر، تامین امنیت مالی برای فرد و خانواده او است تا در شرایط بحرانی، پشتوانه‌ مالی برای فرد و خانواده‌اش فراهم شود. به عبارت دیگر، بیمه عمر می‌تواند زمانی که خانواده نیاز به کمک مالی دارد با پرداخت مبلغی که قبلاً مشخص شده است، فشارهای مالی را کاهش دهد. در مقابل، هدف اصلی بیمه تکمیلی پوشش هزینه‌های درمانی و پزشکی فرد بیمه‌شده است که بیمه‌های پایه ممکن است به طور کامل پوشش ندهند. بیمه تکمیلی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های درمانی، بستری در بیمارستان، جراحی و خدمات پزشکی را بدون نگرانی از هزینه‌های سنگین آن تامین کنند. به عبارتی بیمه تکمیلی مناسب افرادی است که نیاز به خدمات درمانی بدون دغدغه مالی دارند. تفاوت آنها بر اساس پوشش‌ها یکی از موارد مهم پیش از خرید بیمه عمر، بررسی شرایط هر یک از انواع بیمه عمر و شرکت‌های بیمه‌کننده است. با این حال، برخی از مهم‌ترین موارد تحت پوشش بیمه عمر در اغلب شرکت‌های بیمه، شامل موارد زیر می‌شوند: پوشش بیماری‌های خاص پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه پوشش نقص عضو و از کار افتادگی پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی شرکت‌های بیمه مختلف دارای طرح‌های متنوعی برای بیمه تکمیلی هستند که پوشش‌های مختلفی را ارائه می‌کند اما اغلب طرح‌های موجود، پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل موارد زیر خواهد شد: پوشش هزینه‌‌های پاراکلینیکی پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن پرداخت خدمات آزمایشگاهی هزینه بیمارستانی پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری پرداخت برخی از هزینه‌های دندان‌پزشکی پرداخت هزینه عینک و سمعک پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر بازه زمانی بیمه عمر معمولاً به صورت بلندمدت از ۵ تا ۳۰ سال متغیر است. هر چه مدت قرارداد افزایش پیدا کند، سرمایه بیشتری به بیمه‌شده تعلق خواهد گرفت. اغلب بیمه‌نامه‌های عمر طی ۵ سال پس از عقد قرارداد شروع به سود‌دهی می‌‌کنند. به همین دلیل، خرید بیمـه عمر به‌ صورت بلندمدت پیشنهاد می‌شود؛ زیرا هر چه طول مدت قرارداد بیمه عمر بیشتر باشد، سود بیشتری خواهد داشت. این بیمه‌ها به صورت مستمر تا پایان دوره بیمه‌نامه فعال هستند که به منظور جبران خسارت‌های مالی ناشی از فوت، از کار افتادگی، یا بیماری‌های خاص تهیه می‌شود. در بیمه عمر، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه می‌پردازد و در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه مبلغی به عنوان سرمایه فوت، مستمری، یا هزینه‌های درمانی به بیمه‌شده یا وراث او پرداخت می‌کند. بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که معمولاً به صورت سالانه خریداری می‌شود و نیاز به تمدید سالانه دارد. در بیمه تکمیلی، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند و در صورت بستری شدن در بیمارستان، جراحی، یا انجام آزمایشات و خدمات درمانی، شرکت بیمه بخشی از هزینه‌های مربوطه را به بیمه‌شده پرداخت می‌کند. تفاوت آنها از نظر حق بیمه پرداختی حق بیمه برای بیمه عمر با وجود تعهد بلندمدت، بیش از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر متعهد به پرداخت مبالغی به عنوان سرمایه فوت به خانواده، پوشش از کار افتادگی فرد یا حمایت مالی مقابل بیماری‌های خاص است. این مورد می‌تواند هزینه قابل توجهی را بر عهده شرکت بیمه بگذارد. در صورتی که فرد دارای بیمـه عمر، طی حادثه‌ای از کارافتاد‌ه شد‌ه و امکان پرداخت حق بیمه را نداشتـه باشد، از ادامه پرداخت معاف خواهد شد. در صورت عدم پرداخت حق بیمه در طرح‌های بیمه تکمیلی، پوشش‌های بیمه‌ای به طور خودکار متوقف می‌شوند و فرد دیگر مشمول استفاده از مزایای بیمه تکمیلی نخواهد بود. به عمین علت، در بیمه تکمیلی اهمیت پرداخت منظم حق بیمه بسیار بیشتر است و افراد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا از خدمات بیمه‌ای محروم نشوند.   فرق بیمه عمر و تکمیلی از نظر انعطاف‌پذیری بیمه عمر به علت ماهیت بلندمدت بودن، انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به بیمه تکمیلی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که تغییرات در بیمه عمر بسیار محدودتر از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر یا زندگی به گونه‌ای طراحی شده که مدت قرارداد آن از ۵ تا ۳۰ سال متغیر باشد. از آنجا که بیمه عمر تعهداتی مانند پرداخت سرمایه فوت یا حمایت […]
ادامه
آموزش اپلیکیشن کاریزما
آموزش اپلیکیشن کاریزما؛ تصویری و ویدئویی
اپلیکیشن کاریزما که به “اپ کاریزما” شناخته می‌شود یک ابزار قدرتمند و نوآورانه برای خدمات سرمایه‌گذاری، بانکی و بیمه‌ای است. اپ کاریزما تمامی نیازهای افراد را در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری پوشش می‌دهد. در ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ به بررسی آموزش اپلیکیشن کاریزما، با استفاده از ویدئو و تصاویر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. اپلیکیشن کاریزما چیست؟ این اپلیکیشن، با طراحی کاربرپسند و ساده، نیازهای مالی و بیمه‌ای کاربران را به سریع‌ترین شکل ممکن پوشش می‌دهد. بزرگترین هدف از طراحی اپ کاریزما، ارائه یک پلتفرم جامع و یکپارچه برای مدیریت امور مالی در یک زمان است. با استفاده از کاریزما اپ، کاربران قادر خواهند بود تمامی خدمات مالی خود از جمله بانکداری، سرمایه‌گذاری، بیمه و سایر امور مالی را به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به چندین سامانه مختلف، مدیریت کنند. این اپ به گونه‌ای طراحی شده است که هم از نظر کاربری بسیار ساده و کاربردی است و هم از نظر امنیتی، سطح بالایی از حفاظت اطلاعات کاربران را ارائه می‌دهد.   نحوه دانلود اپلیکیشن کاریزما برای نصب اپ کاریزما می‌توان از چند روش اقدام به دانلود اپ کاریزما کرد: 1- صفحه اصلی سایت کاریزما  برای دانلود برنامه کاریزما، کافی است به صفحه اصلی سایت کاریزما به آدرس charisma.ir مراجعه کرد. به سادگی و تنها با چند کلیک، می‌توان وارد اپ کاریزما شد و از تمامی امکانات و خدمات سرمایه‌گذاری، کاریزما کارت و بیمه‌ای این اپلیکیشن بهره‌ برد. 2- برنامه‌ های بازار و مایکت اپلیکیشن کاریزما نه تنها از طریق سایت رسمی کاریزما قابل دانلود است، بلکه می‌توان اپ کاریزما را به‌ سادگی از طریق فروشگاه‌های معتبر مانند بازار و مایکت نیز دانلود کرد. برای دانلود اپلیکیشن کاریزما از برنامه بازار اینجا کلیک کنید. برای دانلود اپلیکیشن کاریزما از برنامه مایکت اینجا کلیک کنید. اگر دارای گوشی آیفون هستید یا می‌خواهید از طریق ویندوز وارد کاریزما اپ شوید، اصلا نگران نباشید می‌توانید از طریق لینک my.charisma.i به نسخه تحت وب کاریزما اپ دسترسی پیدا کنید. برای دانلود راحت اپ کاریزما روی دکمه زیر کلیک کنید تا از خدمات و ویژگی‌های منحصر به فرد آن بهره‌مند شوید. راهنمای نصب و راه‌ اندازی اپلیکشن کاریزما بعد از دانلود اپلیکیشن، اولین قدم برای آموزش اپلیکشن کاریزما این است که نام کاربری و کد ملی خود را وارد کنید تا حساب کاربری شما ثبت گردد سپس باید یک رمز عبور شخصی و منحصر به فرد برای امنیت بیشتر حساب خود تعریف کنید. با تعریف رمز عبور، حساب کاربری شما فعال می‌شود و می‌توان به سادگی وارد محیط اپلیکیشن شد و به تمامی خدمات و امکانات اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید. خدمات اپلیکیشن کاریزما در یک نگاه اپ کاریزما با ویژگی‌های منحصر به فرد و ویژه‌ای که دارد، توانسته است تمامی نیازهای مالی کاربران را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد. از جمله ویژگی‌های کلیدی این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- مدیریت سرمایه گذاری در اپلیکیشن کاریزما با این اپلیکیشن امکان سرمایه‌‌گذاری سریع و آسان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما وجود دارد. کاربران می‌توانند به راحتی در صندوق‌های کاریزما، ارزش دارایی خود را افزایش دهند. کاربر در صورتی که نیاز به نقدینگی فوری داشته باشد، می‌تواند با سرعت بالا سرمایه خود را از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما خارج کند. اپ کاریزما به بیش از ۱۸ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع و طرح‌های سرمایه‌گذاری و حتی سبد اختصاصی دسترسی دارد. از طریق آن می‌توان ارزش روز دارایی‌های خود را مشاهده کرد. در اپ کاریزما، می‌توان نمودارهای تحلیلی را بررسی کرد و امکان خرید و فروش آنلاین سهام را فراهم می‌کند، به طوری که کاربران می‌توانند به راحتی و در هر زمانی معاملات خود را انجام دهند. بعد از انتخاب گزینه سرمایه‌گذاری، شما می‌توانید در قسمت دارایی‌ها، محبوب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما را مشاهده کنید. در اینجا طرح‌های سرمایه‌گذاری کاریزما از جمله طرح طلا، درآمد ثابت، مبتنی بر شاخص تورم و تضمین را مشاهده و در آنها سرمایه‌گذاری کرد. 2- خدمات بیمه‌‌ای متنوع در اپلیکیشن کاریزما می‌توان علاوه بر خدمات سرمایه‌گذاری، هر نوع بیمه‌ای را از بهترین شرکت‌های بیمه با بالاترین تخفیفات خریداری کرد. این اپ امکان تمدید آنلاین بیمه‌نامه‌ها را فراهم می‌کند، به طوری که کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، تمامی امور بیمه‌ای خود را مدیریت کنند و در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. محصولات بیمه‌ای کاریزما از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه را می‌توان از کاریزمابیمه خریداری کرد. در قسمت زیر محصولات بیمه‌ای قابل مشاهده است: 3- خدمات بانکی با کاریزما کارت کاریزما کارت این امکان را می‌دهد که موجودی کارت بانکی خود را به حساب با پشتوانه طلا منقل کرد و از همان لحظه ارزش پول داخل کاریزما کارت متناسب با تغییرات قیمت سکه تغییر می‌کند. برای این کار، نیازی به مراجعه حضوری به طلافروشی نیست و همچنین نیازی نیست حساب کارگزاری داشت. کاریزما کارت به پشتوانه دارایی‌های کاربران در صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما، امکان دریافت خط اعتباری را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند به راحتی و در لحظه از این خط اعتباری برای خریدهای خود استفاده کنند و نیازهای مالی خود را برطرف نمایند. برای اطلاعات بیشتر درباره کاریزما کارت به مقاله ” کاریزما کارت چیست؟ کارت هوشمند با قابلیت‌های استثنایی ” مراجعه کنید. 4- هدیه دادن سرمایه‌ با کارت هدیه سرمایه‌گذاری کاریزما، کاربران می‌توانند از هر یک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما را به میزان دلخواه به عزیزان خود هدیه بدهند. این خدمت به کاربران این امکان را می‌دهد تا به شیوه‌ای نوین و ارزشمند، سرمایه‌گذاری را به عنوان هدیه‌ای خاص به دیگران تقدیم کنند. کارت هدیه کاریزما به نوعی، مفهوم هدیه را در دنیای مالی گسترش می‌دهد. امکان خرید کارت هدیه سرمایه‌گذاری به صورت شخصی‌سازی شده در مبالغ متنوع و در دارایی‌های متنوع نظیر طلا، سهام و درآمد ثابت از دیگر خدمات جذاب این اپلیکیشن است. با خرید این کارت هدیه، به جای هدیه دادن وجه نقد که با گذر زمان ارزش خود را از دست می‌دهد، دارایی‌های ماندگاری مانند انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری هدیه می‌دهد. 5- دسترسی به آموزش‌های به‌روز آگاهی و آموزش اولین قدم برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه‌ای و بانکی است. قسمت آموزش اپلیکیشن کاریزما تلاش کرده‌است نیازهای اساسی کاربران در استفاده از خدمات اپلیکیشن را با ارائه آموزش‌های به‌روز و جامع فراهم کند تا کاربران بهترین مسیر را برای […]
ادامه
روش های ورود به بورس
چگونه وارد بورس شویم؟ + آموزش ورود به بورس
راه ورود به بورس برای هر شخص سرمایه‌گذار می‌تواند از میان مسیرهای بیشماری باشد که در هر کدام از دو روش مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های ورود به بورس را با توجه به خصوصیات فردی هر شخص و با توجه به نوع بازارهای موجود نام ببریم.
ادامه
گواهی تمکن مالی چیست و چه کاربردی دارد؟
گواهی تمکن مالی چیست؟ نحوه دریافت گواهی تمکن مالی از بورس
گواهی تمکن مالی و ارائه آن، یکی از شروط مهم برای مهاجرت است و در بسیاری از موارد تهیه‌ی گواهی تمکن مالی پیش‌شرط صدور ویزا به حساب می‌آید. خوشبختانه، شرایطی فرآهم شده است تا افرادی که در بازار بورس فعالیت دارند، بتوانند به راحتی از این طریق، این گواهی را دریافت کنند و آن را ارائه دهند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، توضیح می‌دهیم گواهی تمکن مالی چیست؟ چگونه این گواهی را دریافت کنیم؟ و چگونه می‌توانیم از طریق بورس ایران، تمکن مالی خود را ثابت کنیم؟ گواهی تمکن مالی چیست؟ مهاجرت و زندگی در یک کشور دیگر، قطعاً هزینه‌های زیادی را برای فرد به همراه دارد. اگر قصد مهاجرت داشته باشید، دولت کشور مقصد از شما می‌خواهد توانایی مالی خود را اثبات نمایید. در غیر این صورت و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از عدم حمایت [مالی] در یک کشور خارجی، درخواست مهاجرت شما رد خواهد شد. بنابراین، در قدم اول، شما باید این اطمینان را به دولت کشور مقصد بدهید که حداقل برای یک سال، بدون هیچ نوع فعالیت شغلی، می‌توانید در آن کشور زندگی کنید و دچار مشکل مالی نخواهید شد. اثبات این مهم بر عهده‌ی گواهی تمکن مالی است. گواهی تمکن مالی (Proof of Funds یا Certificate of Financial Ability)، یک سند، یا نامه است که از معمولاً از طرف بانک صادر می‌شود و موجودی حساب‌های بانکی شما را بر اساس ارز مد نظر (دلار، یورو و …) نشان می‌دهد. با ارائه‌ی این گواهی، سفارت کشور مقصد، پس از ارزیابی توانایی مالی شما، در خصوص صدور / عدم صدور ویزا تصمیم می‌گیرد. تمکن مالی یکی از اصطلاحات مهم بانکی است. اگر قصد مهاجرت دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید و با مفاهیم و اصطلاحات مهم و کاربردی بانکی آشنا شوید. شرایط دریافت گواهی تمکن مالی در فرآیند دریافت گواهی تمکن، ابتدا باید شرایط کشور مقصد بررسی شود. حداقل مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی، کاملاً به کشور مقصد بستگی دارد. اما بعضی از شروط، ثابت هستند. برای اثبات تمکن مالی، باید حداقل 6 ماه سرمایۀ خود را نزد بانک سپرده‌گذاری کنید. مبلغ سرمایه‌ای که نزد بانک به امانت می‌گذارید، باید کمی بیشتر از حداقل مبلغ مد نظر کشور مقصد باشد. مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی برای دریافت گواهی تمکن مالی، به دو صورت حضوری و آنلاین می‌توانید اقدام کنید. اگر ساکن استان تهران هستید و می‌خواهید به صورت حضوری این گواهی را دریافت کنید، باید به دفتر مرکزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مراجعه نمایید. مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی به صورت حضوری: کارت ملی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار تکمیل فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی و اگر وکیل شما از طرف شما اقدام کند، به وکالت‌نامه رسمی نیاز خواهید داشت. اگر ساکن استان‌های دیگر هستید، برای دریافت گواهی تمکن مالی، می‌توانید مدارک زیر را به آدرس دفتر مرکزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال نمایید: اصل نامه در خواست شامل جزئیات نام، کد ملی و کد بورسی متقاضی، آدرس دقیق و کد پستی تصویر کارت ملی تصویر گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار) گواهی امضاء اما از آنجایی که دریافت برگۀ تمکن مالی به صورت آنلاین هم صادر می‌شود، نیازی به مراجعه‌ی حضوری و صرف زمان و انرژی نیست. گواهی تمکن مالی بر مبنای چه ارزی صادر می‌شود؟ گواهی تمدن مالی، صرفاً بر اساس واحد پول کشور ایران، ریال، صادر می‌شود. سپس، بعد از ارائه‌ی گواهی به سفارتخانه کشور مقصد، آفیسر سفارتخانه، تبدیل ریال به ارز کشور مقصد را بر اساس نرخ مشخص انجام می‌دهد و نتیجه را به شما اعلام می‌کند. اثبات تمکن مالی از طریق سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اگر در بازار سرمایه فعال هستید، به راحتی ‌می‌توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (سامانه DDN) نسبت به دریافت گواهی تمکن مالی اقدام نمایید. اگر در … صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFها) صندوق‌های صدور و ابطالی و صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کرده‌‌اید و فعالیت داشته‌اید، به راحتی ‌می‌توانید درخواست تمکن مالی بدهید. در گذشته، دریافت تمکن مالی فقط از طریق بانک‌ها میسر بود! اثبات تمکن مالی از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس اگر در صندوق‌های قابل معامله در بورس قبلاً سرمایه‌گذاری کرده‌اید، می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کرده و گواهی تمکن مالی خود را دریافت کنید: وارد درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه شوید. از بخش «میز خدمت الکترونیک»، گزینه‌ی «ثبت درخواست» را بزنید. از میان گزینه‌های منو، «صورت وضعیت دارایی (به زبان انگلیسی)» را انتخاب کنید. مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی (به انگلیسی)، شماره پاسپورت، کشور مقصد و … را دقیق مطابق پاسپورت وارد کنید. در نهایت بایستی پرداخت را انجام دهید و منتظر نتیجه بمانید. توجه داشته باشید که گواهی تمکن مالی ابتدا به زبان فارسی و به واحد ریال صادر و ارائه می‌شود. برای دریافت گواهی به زبان انگلیسی، مجدد باید وارد بخش میز خدمت الکترونیک شوید و پس از تایید درخواست شما توسط کارشناس، گزینه‌ی «صورت وضعیت دارایی (به زبان انگلیسی)»را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید صورت وضعیت دارایی خود را به زبان انگلیسی دریافت نمایید. این گواهی نیازی به تایید و مهر و امضا ندارد و قابل ارائه به سفارتخانه یا سایر مراجع‌ درخواست‌دهنده است. اثبات تمکن مالی از طریق صندوق‌های صدور و ابطالی اگر سرمایه‌گذار صندوق‌های صدور و ابطالی هستید، برای دریافت گواهی تمکن مالی باید به سایت (یا در صورت وجود، اپلیکیشن صندوق) مراجعه کنید. اگر از این طریق نتوانستید درخواست خود را ثبت کنید، می‌توانید با شعبه‌ی صندوق تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام نمایید. گواهی برای شما صادر و ارسال می‌شود. اثبات تمکن مالی از طریق صندوق‌های درآمد ثابت صندوق‌های درآمد ثابت، از نظر عملکرد مشابه سپرده‌های بانکی هستند، بنابراین، اگر صندوق درآمد ثابت دارید، می‌توانید به راحتی برگه تمکن مالی را دریافت کنید. دریافت گواهی تمکن مالی از این طریق، نسبت به سایر روش‌ها مزیت دارد، زیرا: نرخ بازدهی صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به سپردۀ بانکی بالاتر است، بنابراین با در نظر گرفتن تبدیل ریال به سایر ارزها، عملکرد بهتری خواهند داشت. نقدشوندگی صندوق‌های درآمد ثابت بالاتر است. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید دارایی خود را نقد کنید. در واقع، به واقعیت نزدیک‌تر هستید. سایر روش‌های […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.