صندوق طلای کهربا، ارزشمند تر از طلا!

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

صندوق اهرمی چیست؟ ابزاری نوین برای افزایش سود سرمایه‌گذاری

1x
: :

778 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

تصویر شاخص صندوق درآمد ثابت کمند چیست

صندوق کمند چیست؟ معرفی جامع صندوق درآمد ثابت کمند

نظر به اعتماد سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری قابل معامله کمند و تکمیل ظرفیت صندوق،مجوز افزایش سقف تعداد واحدهای صندوق از 4 میلیارد واحد به 8 میلیارد واحد از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد و از دوشنبه 20 مرداد ماه اجرایی شد.
ادامه
صندوق درآمد ثابت یا بانک

صندوق درآمد ثابت یا بانک، کدام سود بیشتر و مطمئن‌تری دارد؟

سرمایه‌گذاری خوب و مناسب همواره از موضوعات مهم میان مردم بود‌ه است. سرمایه گذاری یکی از راه‌هایی است که انسان در تمام دوران زندگی‌اش از آن استفاده می‌کند تا ارزش دارایی‌های خود را مطابق با نوسانات و تورم‌هایی که شامل حال همه می‌شود یکسان‌سازی کند.
ادامه
سهام عدالت کی واریز میشود

سهام عدالت کی واریز میشود؟ آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت

با نزدیک شد‌ن به روزهای پایانی سال شرایط اقتصادی ناگوار باعث می‌شود که مردم مدام به دنبال این باشند که ” سود سهام عدالت کی واریز میشود “. اگرچه سود سهام عدالت مبلغی بسیار ناچیز است، اما اغلب مردم به دلیل مشکلات مالی در این تورم اقتصادی به آن نیاز دارند. لذا مدام در حال پیگیری آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت هستند. همانطور که می‌دانید، اخبار واریزی سود سهام عدالت در فصول مختلف مدام به روز می‌شود. برای دریافت آخرین اخبار ثبت نام و واریز سود سهام عدالت ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به شما اطلاع داد‌ه شود: اگر شما هم جزء افرادی هستید که اخبار سهام عدالت را همواره دنبال می‌کنید، این مقاله از کاریزما لرنینگ برای شما جذاب خواهد بود. چراکه جدیدترین اخبار سهام عدالت در این مطلب منتشر می‌شود و شما می‌توانید در فواصل زمانی مختلف، خبر فوری سهام عدالت کی واریز میشود را در این مطلب بخوانید. مقاله پیشنهادی: سهام عدالت چیست؟ خبر فوری سهام عدالت کی واریز میشود؟ سود سهام عدالت که حاصل سوددهی 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است، طبق اطلاع رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در سال 1402 نیز قرار است که طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود. مرحله اول سود سهام عدالت 1402 در روزهای پایانی آذر ماه واریز شد. مرحله دوم آن نیز در آخرین روزهای اسفند سال جاری به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد. همانطور که به یاد دارید، واریزی سود سهام عدالت در مرحله اول سال 1402 (آذر ماه) به ترتیب زیر بود: سبد سهام عدالت مبلغ سود واریزی در آذر ماه ۱۴۰۲ ۴۹۲ هزار تومانی ۶۸۱ هزار تومان ۵۳۲ هزار تومانی ۷۳۶ هزار تومان یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در حالیکه، مطابق با صحبت‌های وزیر اقتصاد مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند 1402 طبق ارقام زیر واریز میشود: سبد سهام عدالت مبلغ سود واریزی در اسفند ۱۴۰۲ ۴۹۲ هزار تومانی حدود ۴۰۰ هزار تومان ۵۳۲ هزار تومانی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان یک میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان وزیر اقتصاد پس از انتنشار این خبر فوری اذعان داشت که سعی می‌کنیم سود سهام عدالت مرحله دوم 1402 نیز همانند مرحله اول به موقع واریز شود. نکته مهمی که باید بدان توجه داشته باشید این است که مبالغ فوق فقط به حساب شبای سهامدارانی واریز می‌شود که در سامانه سجام ثبت کرد‌ه باشند. لذا اگر تاکنون موفق به ثبت نام در سجام و اخذ کد بورسی نشد‌ه‌اید، اینجا کلیک کنید: برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سجام، مقاله “سامانه سجام چیست؟ + ثبت نام رایگان سجام “ را مطالعه نمایید. مرحله دوم سهام عدالت کی واریز میشود؟ آخرین اخبار منتشر شد‌ه از واریز سود سهام عدالت، گواه بر این است که سود سهام عدالت امسال (1402) در روزهای پایانی اسفند ماه واریز خواهد شد. وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال گزارشگران که ” سهام عدالت جدید کی واریز میشود ” خبرهای خوبی به مردم داد‌ه و گفتـه است که مرحله جدید سود سهام عدالت قریب به یقین در تاریخ 25 اسفند 1402 به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود. وی در پاسخی جامع به سوال گزارشگران در مورد این که سود سهام عدالت چقدر واریز میشود، گفتـه است که سود پرداختی مرحله جدید حدود 30% کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه خواهد بود. بدین معنی که مبلغ سود سهام عدالت با توجه به ارزش پرتفوی هر شخص و میزان سبد سهام او، مبلغی متغیر خواهد بود. مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز میشود؟ به گفتـه رئیس سازمان بورس، تخلفات برخی شرکت‌ها باعث شد که واریز سود سهام عدالت به مرحله سوم کشید‌ه شود. وی اذعان داشت که مرحله سوم سود سهام عدالت ۱۴۰۳ به احتمال زیاد تا پایان تیر ماه جاری پرداخت خواهد شد. متعاقبا تاریخ قطعی واریز سهام عدالت پس از اطلاع رسانی شورای عالی بورس، در این مقاله اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که سهامداران عدالت قادر به دریافت تسهیلات بانکی کم بهره 30 الی 100 میلیون تومانی خواهند بود. سهام عدالت مردم عادی کی واریز میشود؟ تمامی افرادی که از قبل در سامانه سجام ثبت نام کرد‌ه و احراز هویت شده‌اند، اگر در مرحله قبل سود دریافت کرد‌ه باشند این مرحله نیز سود سهام عدالت برای آنها واریز می‌شود. اما چنانچه به‌تازگی در سجام ثبت نام کرد‌ه و تاکنون سودی دریافت نکرد‌ه باشید، مسلما در مرحله جدید سود سهام عدالت برای شما واریز خواهد شد. خبر خوش برای شما این است که در مرحله جدید شما سود سنوات مراخل گذشته را هم دریافت خواهید نمود. سهام عدالت فوتی ها کی واریز میشود؟ همانطور که می‌دانید، در مهر سال جاری (1402) برای نخستین بار امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث فراهم شد. لذا، سوالی که ذهن اغلب وراث فوت شدگان را درگیر کرد‌ه این است که ” سهام عدالت فوتی کی واریز میشود “. وزارت اقتصاد طبق آخرین اخبار منتشر شد‌ه اعلام نمود‌ که واریز سود سهام عدالت فوتی ها مشروط بر این است که: وراث در صورت تکمیل مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان حداکثر تا 10 اسفند ماه موفق به دریافت سود سهام فوتی ها خواهند شد. در غیر این صورت، سود سهام عدالت متوفیان تا سال آینده به تعویق خواهد افتاد. بنابراین، اگر وراث قانونی فوت شدگان تا تاریخ مذکور، مراحل انتقال سهام عدالت فوتی‌های خود را در سامانه میراث تکمیل نمایند در تاریخ 25 اسفند 1402 سود سهام عدالت متوفیان به حساب آنها واریز می‌شود. جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد میزان سود واریزی سهام عدالت متوفیان به سامانه سهام عدالت مراجعه کنید. برای ورود به این سامانه کافی‌ست وارد سایت sahamedalat.ir شوید. در مقاله‌ای دیگری از کاریزما لرنینگ تحت عنوان “سامانه میراث جهت دریافت سهام عدالت متوفیان “، تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه را به طور کامل شرح داده‌ایم. سود سهام عدالت جاماندگان کی واریز می شود؟ از دیگر سوالات مردم عزیز این بود‌ه است که بدانند ” سود سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۲ کی واریز میشود “. با پیگیری از وزارت اقتصاد و سازمان بورس اوراق بهادار تهران تکلیف جاماندگان سهام عدالت نیز مشخص شد. خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت […]
پخش صوتی
ادامه
استعلام بیمه شخص ثالث

استعلام بیمه شخص ثالث + روش‌های استعلام فوری اعتبار بیمه‌ نامه

استعلام بیمه شخص ثالث یا همان بیمه خودرو، به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است، اما گاهی افراد دچار چالش‌های جدی می‌شوند و نمی‌توانند بیمه شخص ثالث خود را استعلام بگیرند. در این مقاله در کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی روش‌های مختلف استعلام بیمه شخص ثالث بپردازیم. در انتهای این مطلب نیز می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهیم.  چگونه استعلام بیمه شخص ثالث بگیریم؟ بیمه شخص ثالث به عبارت دقیق‌تر، بیمۀ اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، در سال 1348 در ایران به تصویب رسید و دارندگان وسایل نقلیه همواره ملزم به داشتن این بیمه‌نامه هستند. بیمه شخص ثالث در کنار بیمه بدنه خودرو، بخش قابل توجهی از خسارت‌ها را پوشش می‌دهد. گاهی به دلایل مختلف نیاز است اصالت و اعتبار بیمه شخص ثالث خودرو یا موتورسیکلت بررسی و تایید شود. بیمه شخص ثالث، در گذشته‌ یک نوع بیمۀ اختیاری به حساب می‌آمد، اما اکنون با در نظر گرفتن حوادث رانندگی و هزینه‌های سرسام‌آور درمان و جبران خسارت‌ها، داشتن این نوع بیمه‌نامه برای تمام وسایل نقلیه اجباری است. این بیمه، خسارت‌های جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث در سوانح رانندگی را پوشش می‌دهد. اجباری بودن این بیمه، باعث شده تهیۀ بیمه شخص ثالث، اولین اولویت افراد بعد از خرید یک وسیله نقلیه باشد، لذا پرفروش‌ترین نوع بیمه نیز به حساب می‌آید. در مطلب جداگانه‌ای به قیمت بیمه شخص ثالث انواع خودروها در سال 1403 پرداخته‌ایم. اگر در خصوص بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌کنیم مقاله زیر را در وبلاگ کاریزما بخوانید. برای استعلام سابقۀ بیمه شخص ثالث، 7 روش وجود دارد که در این مطلب، مختصر و مفید به تمام این روش‌ها اشاره می‌کنیم. نحوه استعلام بیمه شخص ثالث استعلام بیمه شخص ثالث ار جهات مختلف اهمیت دارد. از جمله: سوابق و تخفیف‌های بیمه هنگام فروش خودرو، بر [افزایش] قیمت خودرو تاثیرگذار هستند. ‌ استعلام بیمه‌نامه برای تمدید آن قبل از تاریخ سررسید ضروری است. جهت بررسی اقساط پرداخت‌شده و جلوگیری از تاخیر و جریمه شدن، بایستی اعتبار بیمه شخص ثالث بررسی شود. اگر هنگام تصادف، بیمه‌نامه در دسترس نباشد، به راحتی می‌توانیم با استعلام آن، مشخصات بیمه را ارائه دهیم. اگر بیمه‌نامه را گم کنیم، می‌توانیم در مواقع ضروری اصالت بیمه‌نامه شخص ثالث را استعلام بگیریم. در ادامه، به معرفی روش‌های مختلف استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث می‌پردازیم. 1- استعلام اعتبار بیمه شخص ثالث با پلاک استعلام سوابق بیمه با پلاک خودرو، رایج‌ترین روش استعلام است. معمولاً تمام کارگزاری‌های بیمه، در سایت (یا اپلیکیشن) خود، سرویس استعلام سوابق بیمه با استفاده از پلاک [و البته کد ملی] را دارند. این روش بیشتر برای مشاهده‌ی سوابق بیمه است و برای دریافت جزئیات بیشتر، احتمالاً باید از روش‌های دیگری که در ادامه ذکر می‌کنیم‌، استفاده کنید. 2- استعلام بیمه شخص ثالث از طریق سامانه سنهاب سنهاب، مخفف «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه» است. رویکرد حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی باعث شده تمام اطلاعات مورد نیاز در قالب سامانه نظارت بیمه مرکزی، جهت استعلام در اختیار کاربران قرار بگیرد. با مراجعه به این سامانه، و در بخش میز خدمات الکترونیک، به امکانات مختلفی از جمله «استعلام اصالت بیمه‌‌نامه» دسترسی خواهید داشت. در بخش استعلام اصالت بیمه‌‌نامه، به انواع روش‌های استعلام دسترسی خواهید داشت که در ادامه آن‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم. 3- استعلام بیمه‌ نامه با نرم‌ افزار دولت همراه اگر اپلیکیشن دولت همراه را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، با ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز، می‌توانید از سوابق بیمه شخص ثالث یا بدنه خودروی خود مطلع شوید. همچنین، شرکت‌های ارائه‌دهندۀ بیمه، روی بیمه‌نامه خود، کد QR چاپ می‌کنند. کافیست به اینترنت متصل شوید و با دوربین موبایل خود، کد را اسکن کنید. جزئیات بیمه‌نامه برای شما نمایش داده می‌شود. 4- استعلام بیمه خودرو از طریق پیامک استعلام بیمه خودرو از طریق پیام کوتاه، شاید ساده‌ترین روش ممکن باشد؛ به خصوص برای زمانی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی نداریم. قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که در این روش، سیم‌کارت حتماً باید به نام خود شما باشد و با سیم‌کارتی که متعلق به شخص دیگری است، نمی‌توانید استعلام بیمه‌نامه‌ شخص ثالث بگیرید. برای اینکه بدانیم چقدر تا اتمام بیمه‌نامه زمان باقی مانده است، کافیست یک پیامک به شکل زیر به سامانه 30002621 ارسال کنیم. به جدول زیر دقت کنید: روش اول) شماره بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * 1 زوش دوم) کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * 2 روش سوم) VIN * کد ملی شماره همراه استعلام‌کننده * 3 یکی از 3 روش بالا را انتخاب کنید – تفاوتی ندارد از کدام کد دستوری استفاده می‌کنید. صرفاً توجه داشته باشید که ترتیب وارد کردن کدها از چپ به راست است. مثال استعلام با VIN: 3 * ۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰ * IRFC8521V07044190 5- استعلام بیمه خودرو با استفاده از کد VIN کد VIN، مانند کد ملی برای خودروها است و هیچ دو خودرویی، کد VIN مشابه ندارند! این کد 17 رقمی و ترکیبی از حروف و اعداد است و روی کارت خودرو نوشته می‌شود. برای استعلام بیمه خودرو با VIN، وارد سامانه سهناب شوید و در بخش میز خدمات الکترونیک، «استعلام اصالت بیمه‌نامه» را انتخاب کنید و به تب استعلام با کد VIN بروید. کد 17 رقمی و تلفن همراه خود را وارد کنید. کد تایید برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید نتیجۀ استعلام را مشاهده کنید. 6- استعلام اصالت بیمه شخص ثالث با کد یکتا کد یکتا، در واقع شناسۀ بیمه‌نامه است. با حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی، این کد به بیمه‌نامه اضافه شد و فقط مخصوص همان بیمه‌نامه است. با کد یکتا به راحتی می‌توان هر بیمه‌نامه‌ای را شناسایی کرد.‌ این روش بیشتر برای استعلام و چاپ بیمه از شرکت‌های مختلف کاربرد دارد. برای استعلام اصالت بیمه‌نامه خودرو از طریق کد یکتا: در سامانه سهناب، و در میز خدمات الکترونیک، وارد «استعلام با کد یکتا» شوید. شمارۀ یکتا، کد ملی (هم برای بیمه‌گذار و هم برای استعلام‌کننده) و عبارت امنیتی را وارد کنید. نتیجه استعلام به شما نمایش داده می‌شود. 7- استعلام بیمه‌ نامه با استفاده از شماره بیمه‌ نامه هر بیمه‌نامه شمارۀ مخصوص به خود را دارد. در صورتی که قصد دارید با استفاده از شماره بیمه‌نامه، استعلام بگیرید، بایستی نام […]
ادامه

پادکست کاریزما – قسمت 162

پادکست کاریزما – اقتصاد و بازارهای مالی قسمت 162 – 1403/3/16 موضوع: تجربیات جهانی در مدیریت دامنه نوسان: درس‌هایی برای بازار ایران مهمان: سلمان یزدانی (مدیر دارایی سبدهای مشتقه سبدگردان اقتصاد بیدار) آنچه در این قسمت می‌شنوید: 00:25 اخبار اقتصادی و سیاسی: سقوط قیمت نفت، عدم تخصیص ارز ترجیحی برای واردات شکر، حذف رسمی دلار 4200 از سایت بانک بانک مرکزی و… 03:29 تحلیل هفتگی اقتصاد و بازارهای مالی: بازار بی‌رمق ایران، روند صعودی بازار کریپتو، ایردراپ‌ها در مسیر بازار کریپتو و… 11:19 مصاحبه اختصاصی: مقایسه نحوه استفاده و کارکرد دامنه نوسان در ایران و سایر کشورها 26:42 بیوگرافی: والتر بجت؛ اقتصاددان نابغه و مدیر نشریه اکونومیست
ادامه
گواهی تمکن مالی چیست و چه کاربردی دارد؟

گواهی تمکن مالی چیست؟ نحوه دریافت گواهی تمکن مالی از بورس

گواهی تمکن مالی و ارائه آن، یکی از شروط مهم برای مهاجرت است و در بسیاری از موارد تهیه‌ی گواهی تمکن مالی پیش‌شرط صدور ویزا به حساب می‌آید. خوشبختانه، شرایطی فرآهم شده است تا افرادی که در بازار بورس فعالیت دارند، بتوانند به راحتی از این طریق، این گواهی را دریافت کنند و آن را ارائه دهند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، توضیح می‌دهیم گواهی تمکن مالی چیست؟ چگونه این گواهی را دریافت کنیم؟ و چگونه می‌توانیم از طریق بورس ایران، تمکن مالی خود را ثابت کنیم؟ گواهی تمکن مالی چیست؟ مهاجرت و زندگی در یک کشور دیگر، قطعاً هزینه‌های زیادی را برای فرد به همراه دارد. اگر قصد مهاجرت داشته باشید، دولت کشور مقصد از شما می‌خواهد توانایی مالی خود را اثبات نمایید. در غیر این صورت و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از عدم حمایت [مالی] در یک کشور خارجی، درخواست مهاجرت شما رد خواهد شد. بنابراین، در قدم اول، شما باید این اطمینان را به دولت کشور مقصد بدهید که حداقل برای یک سال، بدون هیچ نوع فعالیت شغلی، می‌توانید در آن کشور زندگی کنید و دچار مشکل مالی نخواهید شد. اثبات این مهم بر عهده‌ی گواهی تمکن مالی است. گواهی تمکن مالی (Proof of Funds یا Certificate of Financial Ability)، یک سند، یا نامه است که از معمولاً از طرف بانک صادر می‌شود و موجودی حساب‌های بانکی شما را بر اساس ارز مد نظر (دلار، یورو و …) نشان می‌دهد. با ارائه‌ی این گواهی، سفارت کشور مقصد، پس از ارزیابی توانایی مالی شما، در خصوص صدور / عدم صدور ویزا تصمیم می‌گیرد. تمکن مالی یکی از اصطلاحات مهم بانکی است. اگر قصد مهاجرت دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید و با مفاهیم و اصطلاحات مهم و کاربردی بانکی آشنا شوید. شرایط دریافت گواهی تمکن مالی در فرآیند دریافت گواهی تمکن، ابتدا باید شرایط کشور مقصد بررسی شود. حداقل مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی، کاملاً به کشور مقصد بستگی دارد. اما بعضی از شروط، ثابت هستند. برای اثبات تمکن مالی، باید حداقل 6 ماه سرمایۀ خود را نزد بانک سپرده‌گذاری کنید. مبلغ سرمایه‌ای که نزد بانک به امانت می‌گذارید، باید کمی بیشتر از حداقل مبلغ مد نظر کشور مقصد باشد. مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی برای دریافت گواهی تمکن مالی، به دو صورت حضوری و آنلاین می‌توانید اقدام کنید. اگر ساکن استان تهران هستید و می‌خواهید به صورت حضوری این گواهی را دریافت کنید، باید به دفتر مرکزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مراجعه نمایید. مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی به صورت حضوری: کارت ملی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار تکمیل فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی و اگر وکیل شما از طرف شما اقدام کند، به وکالت‌نامه رسمی نیاز خواهید داشت. اگر ساکن استان‌های دیگر هستید، برای دریافت گواهی تمکن مالی، می‌توانید مدارک زیر را به آدرس دفتر مرکزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال نمایید: اصل نامه در خواست شامل جزئیات نام، کد ملی و کد بورسی متقاضی، آدرس دقیق و کد پستی تصویر کارت ملی تصویر گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار) گواهی امضاء اما از آنجایی که دریافت برگۀ تمکن مالی به صورت آنلاین هم صادر می‌شود، نیازی به مراجعه‌ی حضوری و صرف زمان و انرژی نیست. گواهی تمکن مالی بر مبنای چه ارزی صادر می‌شود؟ گواهی تمدن مالی، صرفاً بر اساس واحد پول کشور ایران، ریال، صادر می‌شود. سپس، بعد از ارائه‌ی گواهی به سفارتخانه کشور مقصد، آفیسر سفارتخانه، تبدیل ریال به ارز کشور مقصد را بر اساس نرخ مشخص انجام می‌دهد و نتیجه را به شما اعلام می‌کند. اثبات تمکن مالی از طریق سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اگر در بازار سرمایه فعال هستید، به راحتی ‌می‌توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (سامانه DDN) نسبت به دریافت گواهی تمکن مالی اقدام نمایید. اگر در … صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFها) صندوق‌های صدور و ابطالی و صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کرده‌‌اید و فعالیت داشته‌اید، به راحتی ‌می‌توانید درخواست تمکن مالی بدهید. در گذشته، دریافت تمکن مالی فقط از طریق بانک‌ها میسر بود! اثبات تمکن مالی از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس اگر در صندوق‌های قابل معامله در بورس قبلاً سرمایه‌گذاری کرده‌اید، می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کرده و گواهی تمکن مالی خود را دریافت کنید: وارد درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه شوید. از بخش «میز خدمت الکترونیک»، گزینه‌ی «ثبت درخواست» را بزنید. از میان گزینه‌های منو، «صورت وضعیت دارایی (به زبان انگلیسی)» را انتخاب کنید. مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی (به انگلیسی)، شماره پاسپورت، کشور مقصد و … را دقیق مطابق پاسپورت وارد کنید. در نهایت بایستی پرداخت را انجام دهید و منتظر نتیجه بمانید. توجه داشته باشید که گواهی تمکن مالی ابتدا به زبان فارسی و به واحد ریال صادر و ارائه می‌شود. برای دریافت گواهی به زبان انگلیسی، مجدد باید وارد بخش میز خدمت الکترونیک شوید و پس از تایید درخواست شما توسط کارشناس، گزینه‌ی «صورت وضعیت دارایی (به زبان انگلیسی)»را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید صورت وضعیت دارایی خود را به زبان انگلیسی دریافت نمایید. این گواهی نیازی به تایید و مهر و امضا ندارد و قابل ارائه به سفارتخانه یا سایر مراجع‌ درخواست‌دهنده است. اثبات تمکن مالی از طریق صندوق‌های صدور و ابطالی اگر سرمایه‌گذار صندوق‌های صدور و ابطالی هستید، برای دریافت گواهی تمکن مالی باید به سایت (یا در صورت وجود، اپلیکیشن صندوق) مراجعه کنید. اگر از این طریق نتوانستید درخواست خود را ثبت کنید، می‌توانید با شعبه‌ی صندوق تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام نمایید. گواهی برای شما صادر و ارسال می‌شود. اثبات تمکن مالی از طریق صندوق‌های درآمد ثابت صندوق‌های درآمد ثابت، از نظر عملکرد مشابه سپرده‌های بانکی هستند، بنابراین، اگر صندوق درآمد ثابت دارید، می‌توانید به راحتی برگه تمکن مالی را دریافت کنید. دریافت گواهی تمکن مالی از این طریق، نسبت به سایر روش‌ها مزیت دارد، زیرا: نرخ بازدهی صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به سپردۀ بانکی بالاتر است، بنابراین با در نظر گرفتن تبدیل ریال به سایر ارزها، عملکرد بهتری خواهند داشت. نقدشوندگی صندوق‌های درآمد ثابت بالاتر است. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید دارایی خود را نقد کنید. در واقع، به واقعیت نزدیک‌تر هستید. سایر روش‌های […]
ادامه
بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ قیمت و شرایط بیمه درمان انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی یکی از انواع بیمه های تکمیلی درمان است که به صورت جداگانه و برای هر فرد خاص ارائه می‌شود. این بیمه، منجر به کاهش بار مالی درمان و ارائه خدمات پزشکی گسترده‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود. لذا افرادِ دارای بیمه های انفرادی تکمیلی از تمامی پوشش‌های جامع پزشکی همچون ویزیت پزشکان متخصص، آزمایشات تشخیصی، بستری در بیمارستان، جراحی‌ها، داروها و سایر خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند. به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبان عزیز، در این بخش از مقاله کاریزما لرنینگ، شرایط بیمه تکمیلی به صورت انفرادی را توضیح خواهیم داد. بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ اغلب افراد به منظور کاهش هزینه‌های درمانی خود از بیمـه تکمیلی استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید، بیمـه تکمیلی هم انواع مختلفی داشته و هر نوع از آن مخصوص افراد خاصی است. افرادی که قصد خرید بیمه تکمیلـی برای اعضای خانواده خود نیز دارند، بیمه تکمیلی گروهی را انتخاب می‌کنند. اما کسانی‌که می‌خواهند تنها خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند، یکی از بیمه تکمیلی‌های انفرادی را برای خود برمی‌گزینند. بیمه درمان انفرادی برای طیف گسترده‌ای از افراد مناسب است که عمده آنها اشخاص دارای مشاغل آزاد، فریلنسرها و زنان خانه دار هستند. در واقع، افرادی که امکان تهیه بیمه درمـان تکمیلی از ارگان یا سازمان خاصی را ندارند، به سادگی می‌توانند خود را بیمـه تکمیلی انفـرادی کنند و از پوشش‌های این بیمه‌نامه استفاده نمایند. شرایط بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ در حالت کلی، دریافت بیمـه تکمیلی انفرادی بسیار ساده بوده و شرایط خاصی ندارد. بنابراین، قریب به اکثر افراد می‌توانند، با طی مراحلی آسان اقدام به خرید بیمه‌نامه درمان انفرادی کنند. اگرچه هر یک از شرکت‌های بیمه برخی شرایط عمومی برای خود دارند، اما عموما برای دریافت بیمه تکمیلی های انفرادی کافی‌ست شرایط زیر را دارا باشید: به سن قانونی رسید‌ه باشید. درخواست خرید بیمه‌نامه از سایت مورد نظر را دهید. فرم‌های مورد نیاز برای دریافت بیمه نامه را پر کنید و در صورت نیاز، آزمایشات و معاینات پزشکی لازم را در انجام دهید. پرسشنامه سلامت و اطلاعات شخصی مورد نیاز را در سایت مربوطه پر کنید و درخواست خود برای خرید را نهایی کنید. حق بیمه تعیین شد‌ه را به صورت یکجا یا برابر شرایط خصوصی بیمه‌نامه پرداخت نمایید. چگونه بیمه تکمیلی انفرادی شویم؟ همانطور که در بالا گفتیم، تمام افراد (به استثنای افراد زیر 18 سال و بالای 70 سال) می‌توانند به راحتی با طی مراحلی ساده و آسان خود را به صورت انفرادی بیمه تکمیلـی نمایند. اگر قصد خرید بیمه درمان انفرادی از سایت کاریزما را دارید، باید مراحل ساده‌ی زیر را طی نمایید: مراجعه به سایت اصلی کاریزما انتخاب نوع بیمه‌نامه تکمیل فرم درخواستی و درج اطلاعات شخصی انتخاب بیمه پایه و پوشش‌های درخواستی انتخاب سابقه عدم خسارت (به منظور محاسبه دقیق‌تر قیمت تکمیلی انفرادی و اخذ تخفیف) وارد کردن کد تخفیف کاریزما بیمه پرداخت حق بیمه تکمیلی انفرادی پس از اینکه مراحل فوق را طی کردید، در سریعترین زمان ممکن بیمه‌نامه صادر و برای شما ارسال خواهد شد. برای ثبت نام جهت بیمه تکمیلی انفرادی از طریق کارگزاری کاریزمابیمه، لینک دکمه زیر را کلیک کنید: بیمه های تکمیلی انفرادی کدامند؟ بیمـه تکمیلی‌های انفرادی به آن دسته از بیمه‌نامه‌های تکمیلـی اطلاق می‌شود که بیمه‌شده خود به تنهایی می‌تواند از پوشش‌های مندرج در بیمه‌نامه استفاده نماید. به طوریکه اعضای خانواده وی تحت پوشش نبود‌ه و قادر به دریافت خسارت از بیمه‌گر نخواهند بود. هریک از شرکت‌های بیمه پوشش‌های خاصی را برای بیمـه درمان انفرادی تعیین کرد‌ه‌اند که لازم است افراد قبل از خرید به آنها توجه نمایند. با این حال، عمده شرکت‌های بیمه پوشش های زیر را برای بیمـه تکمیلـی انفرادی ارائه می‌دهند: جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه اول و دوم و سوم پرداخت هزینه آمبولانس شهری و غیرشهری پرداخت هزینه‌های زایمان و درمان نازایی پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی پرداخت هزینه خدمات توانبخشی پرداخت هزینه عینک و سمعک پرداخت هزینه‌های جراحی سرپایی جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی خاص پرداخت هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان پرداخت هزینه ویزیت پزشک، دارو و خدمات اورژانس پرداخت هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم (تار دیدن تصاویر) چه بیمه هایی بیمه تکمیلی انفرادی دارند؟ عموما اغلب شرکت‌های بیمه، انواع بیمه درمان انفرادی، گروهی و خانواده را ارائه می‌دهند. تنها تفاوت بیمه‌های انفرادی تکمیلی در حق بیمه و پوشش‌های آنهاست که لازم است قبل از خرید حتما نسبت به مقایسه آنها با سایر شرکت‌های بیمه اقدام نموده و در نهایت بهترین بیمه‌نامه را با قیمتی مقرون به صرفه برای خود انتخاب نمایید. در حال حاضر کارگزاری کاریزمابیمه، ارائه‌دهنده بیمه درمان انفرادی از شرکت‌های بیمه دی، تعاون و سامان بوده که هریک در طرح‌های ویژه‌ای به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. قیمت بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ عموما قیمت بیمـه تکمیلی انفرادی با توجه به پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌نامه شما تعیین می‌شود. بدین معنی که هرچه سقف تعهدات بیمه‌نامه بیشتر باشد، قیمت بیمه‌نامه شما نیز بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت بیمه تکمیلی انفرادی از بیمه تکمیلی گروهی بیشتر بود‌ه و حق بیمـه آن با توجه به تعهدات بیمه‌گر محاسبه و تعیین می‌شود. مدت زمان انتظار بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟ در اغلب موارد، شرکت‌های بیمه به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و تضمین اینکه بیمه‌گذار برای دریافت پوشش بیمه‌ای اقدام به درمان‌های پرهزینه نکند، یک دوره انتظار برای بیمه‌گذاران تعیین می‌کنند. مدت زمان انتظار بیمه های تکمیلی انفرادی بستـه به نوع بیمه و شرایط شرکت بیمه ممکن است متفاوت باشد و معمولاً برای مواردی مانند زایمان، جراحی‌های بزرگ و بیماری‌های خاص اعمال می‌شود. اکثر شرکت‌های بیمه برای پوشش‌های جراحی عمومی و تخصصی و زایمان و درمان نازایی یک دوره انتظار تعیین می‌کنند. اغلب شرکت‌های بیمه‌گر مدت زمان انتظار بیمـه تکمیلـی انفرادی را برای جراحی‌ها سه ماه و برای زایمان و درمان نازایی نه ماه در نظر می‌گیرند. کلام پایانی بیمـه تکمیلی انفرادی نوع خاصی از بیمه‌های درمان است که افراد دارای مشاغل آزاد یا کسانی که در یک ارگان دولتی یا سازمانی مشغول به کار نیستند، قادر به خرید آن هستند. این بیمه‌نامه نیاز به بیمه پایه نداشته و برای تمامی افراد بالای 18سال و حداکثر 70 سال ارائه می‌شود. شرکت‌های بیمه‌ پوشش‌های مختلفی را برای این نوع از بیمه‌نامه ارائه می‌دهند که خریدار در هنگام خرید بیمه‌نامه موظف به بررسی و انتخاب هریک از آنها است. توصیه می‌شود برای انتخاب […]
ادامه

پادکست کاریزما – قسمت 161

پادکست کاریزما – اقتصاد و بازارهای مالی قسمت 161 – 1403/3/9 موضوع: نرخ بهره؛ سودآور در ترکیه، مضر در ایران! مهمان: حسین محمودی اصل (کارشناس اقتصادی) آنچه در این قسمت می‌شنوید: 00:25 اخبار اقتصادی و سیاسی: جنگ بر سر منابع مس، ممنوعیت فروش طلا توسط صادرکنندگان پتروشیمی، تغییر زمان‌بندی جلسات معاملات صندوق‌ها و… 04:43 تحلیل هفتگی اقتصاد و بازارهای مالی: دخالت بانک مرکزی و افت نرخ اوراق، بازارهای ایران در هاله‌ای از ابهام، افزایش نرخ حواله دلار و درهم و… 13:52 مصاحبه اختصاصی: چرا بالا بردن نرخ بهره در ایران تبعات بسیاری دارد، درحالی‌که در کشوری مثل ترکیه کنترل می‌شود؟ 26:01 تحقیقات حوزه اقتصاد: تئوری امید در اقتصاد، راه بی‌هزینه مقابله با فقر
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.