خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت از کاریزمابیمه

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

سرمایه گذاری چیست؟ + معرفی روش‌های سرمایه گذاری کاربردی

1x
: :

777 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

ترخیص موتور از پارکینگ

ترخیص موتور از پارکینگ؛ مراحل و شرایط ترخیص موتور

ترخیص موتور از پارکینگ موضوعی است که تقریباً 99 درصد موتورسواران حداقل یک مرتبه آن را تجربه می‌کنند. و البته از آنجایی که در ایران قوانین برای موتورسیکلت‌ها سختگیرانه‌تر اجرا می‌شود، هر روز عده‌ی قابل توجهی پیگیر ترخیص موتور سیکلت از پارکینگ هستند. از آنجایی که پیگیری موتور در پارکینگ موضوع بسیار مهمی است، در این مطلب از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم نحوه ترخیص موتور از پارکینگ را کامل توضیح بدهیم. اگر تاکنون موتور شما توسط ماموران راهنمایی و رانندگی به پارکینگ هدایت نشده است، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید تا اگر روزی موتورسیکلت شما توسط پلیس توقیف شد، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه آن را از پارکینگ خارج کنید. چه زمانی نیاز به ترخیص موتور از پارکینگ داریم؟ اشاره کردیم که پلیس نسبت به موتورسیکلت‌ها سخت‌گیری بسیار بیشتری نشان می‌دهد و البته بخشی از این سخت‌گیری طبیعی است، زیرا عده‌ی قابل توجهی از موتورسواران در ایران گواهینامه و بیمه شخص ثالث ندارند و علاوه بر این، تخلفات زیادی با موتورسیکلت انجام می‌دهند. تخلف هنگام موتورسواری اصلی‌ترین دلیل توقیف موتورسیکلت توسط پلیس است. بعضی از مهمترین تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می‌شود عبارت‌اند از: نداشتن گواهینامه موتور نداشتن بیمه شخص ثالث استفاده نکردن از کلاه ایمنی انجام حرکات نمایشی (تک‌چرخ زدن و …) نداشتن یا مخدوش بودن پلاک حرکت در پیاده‌رو و خطوط ویژه عبور از چراغ قرمز همراه نداشتن مدارک موتورسیکلت رانندگی با موتورسیکلت‌های بالای 250 سی‌سی (بدون مجوز) نداشتن بیمه موتورسیکلت یکی از تخلفاتی است که سوای از بحث توقیف، خطرات زیادی دارد و موتورسوار با نداشتن بیمه شخص ثالث، ریسک زیادی را به جان می‌خرد. همچنین در ترخیص موتور از پارکینگ، ارائه بیمه‌نامه شخص ثالث ضروری است. توصیه می‌کنیم تا دیر نشده همین حالا به‌صورت آنلاین، با هزینه‌ی بسیار کم برای موتورسیکلت خود بیمه شخص ثالث تهیه کنید: اما برویم سراغ مراحل ترخیص موتور توقیفی از پارکینگ … اگر موتورسیکلت شما به هر دلیلی توقیف شد، ابتدا باید یک سری مدارک را آماده کنید تا بتوانید موتور خود را از توقیف خارج کنید. مدارک لازم برای ترخیص موتور تصادفی از پارکینگ بعد از توقیف موتورسیکلت، حداقل سه روز و حداکثر سه ماه وقت دارید تا همراه با مدارک زیر به ستاد ترخیص موتورسیکلت مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تنها مالک موتورسیکلت می‌تواند برای ترخیص اقدام کند. مدارک لازم جهت ترخیص موتور سیکلت از پارکینگ عبارت‌اند از: اصل و کپی سند مالکیت (با حضور شخص مالک) اصل و کپی کارت موتورسیکلت اصل و کپی شناسنامه مالک موتورسیکلت اصل و کپی کارت ملی مالک اصل و کپی گواهینامه موتورسوار اصل و کپی شناسنامه موتورسوار اصل و کپی برگه پارکینگ برگه پرداخت عوارض شهرداری بیمه شخص ثالث برگه استعلام خلافی موتورسیکلت (تسویه‌ جریمه‌های موتورسیکلت و قبض پرداخت هزینه کفی به مبلغ ۵ هزار تومان) اگر موتورسیکلت شما به سرقت برود و پلیس آن را کشف کند، قبل از ترخیص موتور از پارکینگ بایستی بررسی کنید پلاک موتورسیکلت شما از فهرست سیاه پلیس آگاهی و پلیس راهور خارج شده باشد. ترخیص موتور از پارکینگ با اپلیکیشن پلیس من شما می‌توانید درخواست ترخیص موتورسیکلت خود را از طریق اپلیکیشن «پلیس من» ثبت نمایید. ابتدا این اَپ را روی موبایل خود نصب نمایید و وارد بخش ترخیص خودرو شوید. سپس از تب‌های بالا، گزینه موتورسیکلت را انتخاب نمایید. اطلاعات موتور توقیف‌شده‌ را می‌توانید مشاهده کنید. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید مراحل ابتدایی ترخیص موتورسیکلت را انجام دهید. مراحل ترخیص موتور از پارکینگ روش ترخیص موتور از پارکینگ به این صورت است که ابتدا باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید و درخواست ترخیص موتورسیکلت خود را ثبت نمایید. توصیه می‌کنیم بعد از گذشت سه روز از توقیف موتورسیکلت، برای آزادسازی موتور خود اقدام کنید. مدارکی که قبلاً عنوان کردیم را آماده کنید تا به ستاد ترخیص موتورسیکلت تحویل دهید. البته شرایط ترخیص موتور از پارکینگ در صورت: نداشتن گواهینامه، قولنامه‌ای بودن موتورسیکلت، قدیمی بودن پلاک موتور، و توقیف توسط کلانتری کمی متفاوت می‌شود. شرایط ترخیص موتور در این چهار حالت را بررسی خواهیم کرد. 1. ترخیص موتور از پارکینگ با قولنامه متاسفانه امکان ترخیص موتورسیکلت با قولنامه وجود ندارد! در این شرایط حتماً باید سند موتورسیکلت به نام شما زده شود یا وکالت صاحب سند را داشته باشید تا بتوانید موتورسیکلت خود را از پارکینگ ترخیص کنید. 2. ترخیص موتور از پارکینگ بدون گواهینامه قطعاً برای ترخیص موتور، نیاز به دریافت گواهینامه موتور داریم، اما متاسفانه بسیاری از موتورسواران گواهینامه ندارند! ترخیص موتور بدون گواهینامه میسر است. با مراجعه به پلیس+10 و پرداخت جریمه موتورسواری بدون گواهینامه، می‌توانید اقدامات لازم برای ترخیص موتور سیکلت خود را انجام دهید. جریمۀ نداشتن گواهینامه توسط مرجع قضایی مشخص می‌شود که معمولاً جزای نقدی است. اما در صورت تکرار این تخلف و یا بروز حادثه، امکان صدور حکم حبس تعریزی هم وجود دارد! 3. ترخیص موتورسیکلت از کلانتری اگر موتورسیکلت شما توسط کلانتری توقیف شود، مالک موتور می‌تواند با در دست داشتن اسناد و مدارک موتورسیکلت و همینطور مدارک هویتی به کلانتری مراجعه و درخواست ترخیص موتورسیکلت خود را ثبت کند. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد و موتور صرفاً به دلایل گفته‌شده توقیف شده باشد، ترخیص آن زمان زیادی نمی‌برد. 4. ترخیص موتور با پلاک قدیمی ترخیص موتورسیکلتی که پلاک قدیمی دارد، کمی سخت است، اما امکان‌پذیر است. برای ترخیص موتور از پارکینگ در این شرایط: به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا پلاک جدید دریافت نمایید. بایستی تعهد بدهید که تا زمان دریافت پلاک جدید از موتورسیکلت استفاده نمی‌کنید. به پلیس+10 مراجعه کنید و با ارائه مدارک، درخواست ترخیص موتورسیکلت پلاک قدیم را ثبت نمایید. موتورسیکلت تا چه زمانی در پارکینگ می‌ماند؟ مدت زمان ترخیص موتور از پارکینگ از سه روز تا سه ماه بعد از توقیف است. یعنی شما حداکثر سه ماه به‌طور معمول فرصت دارید تا کارهای اداری لازم برای ترخیص موتورسیکلت خود را انجام دهید. هرچه موتورسیکلت شما بیشتر در پارکینگ بماند، طبیعتاً باید هزینه‌ی بیشتری هنگام ترخیص پرداخت کنید. بعضی از مالکان موتورسیکلت به دلایل مختلف مانند کامل نبودن مدارک موتورسیکلت، مشکل در سند و … موتور خود را ترخیص نمی‌کنند و گاهی موتورسیکلت‌ها تا چند سال در پارکینگ می‌مانند! به همین دلیل پلیس راهور برای کاهش هزینه‌های نگهداری از هزاران دستگاه موتورسیکلت […]
ادامه
بیمه آتش سوزی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

بیمه آتش سوزی چیست؟ انواع، پوشش‌ها و نحوه خرید

بیمه آتش سوزی چیست؟ همانطور که می‌دانید آتش‌سوزی یکی از حوادثی است که هر سا‌له در سراسر جهان رخ می‌دهد و خسارات مالی و جانی زیادی به بار می‌آورد. به همین دلیل بیمه آتش سوزی به‌وجود آمد تا یک اقدام هوشمندانه برای جبران خسارت‌های ناشی از این حادثه باشد و افراد را از نگرانی‌های بعد از آتش‌سوزی نجات دهد. اینطور به‌نظر می‌رسد که به دلیل عدم آگاهی نسبت به بیمه ی آتش سوزی و پوشش‌های آن، استفاده از این نوع بیمه در ایران خیلی رایج نیست! اما با توجه به اینکه چنین حوادثی ممکن است خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به بار بیاورند، استفاده از بیمه آتش سوزی برای جبران این خسارت‌ها حیاتی به‌نظر می‌رسد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به این می‌پردازیم که بیمه آتش سوزی چیست و صفر تا صد آن شامل انواع اصطلاحات، پوشش‌ها، انواع بیمه آتش سوزی، شرایط، محاسبه حق بیمه، نحوۀ خرید و … را توضیح خواهیم داد. بیمه نامه آتش‌ سوزی چیست؟ بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه و در واقع زیرمجموعه‌ی بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق‌بیمه، محل یا بهتر بگوییم ساختمان مورد نظر خود مانند منزل، محل کار، کارخانه و غیره را همراه با تمامی اثاثیه آن در برابر خسارات ناشی از آتش‌سوزی و زلزله تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. توجه داشته باشید بیمه آتش سوزی شامل جبران خسارت جانی نمی‌شود! قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، بیایید یک ابهام را برطرف کنیم. بیمه زلزله یا بیمه آتش سوزی؛ کدام درست است؟ بسیاری از افراد، تفاوت بیمه زلزله و آتش سوزی را نمی‌دانند و به اشتباه گمان می‌کنند که بیمه زلزله و بیمه آتش سوزی دو بیمه‌نامه متفاوت هستند. در صورتی که پوشش زلزله، یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی است. بیمه زلزله در واقع همان بیمه آتش سوزی است که پوشش زلزله را هم دارد. بیمه آتش سوزی، در برابر خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار تعهد می‌دهد و با اضافه کردن پوشش زلزله، بیمه‌گر در برابر خسارت‌های ناشی از زلزله نیز ایمن خواهد بود. بنابراین، بیمه‌گزاران برای خرید بیمه زلزله، ابتدا باید بیمه آتش سوزی را خریداری کنند. سپس می‌توانند پوشش زلزله را به بیمه آتش سوزی خود اضافه کنند. پوشش زلزله، می‌تواند از ساختمان‌ها و اموال موجود در برابر خسارات ناشی از زلزله محافظت کند. اصطلاحات مهم بیمه آتش سوزی چیست؟ بحث را با آشنایی با اصطلاحات بیمه آتش سوزی شروع می‌کنیم. در بیمه‌نامه آتش سوزی و زلزله از اصطلاحاتی استفاده می‌شود که آگاهی از آن‌ها برای درک بهتر بیمه آتش سوزی الزامی است. 1. بیمه‌گر بیمه‌گرشرکت بیمه‌‌ای است که شخص قصد خرید بیمه‌نامه آتش سوزی از آن شرکت را دارد و مشخصات آن در ‌‌بیمه‌نامه نوشته می‌شود. بیمه‌گر یا همان شرکت بیمه، در ازای دریافت ‌‌‌حق‌بیمه، متعهد می‌شود که خسارت‌های مالی احتمالی را بر اساس شرایط مندرج در ‌‌بیمه‌نامه، جبران کند. 2. بیمه‌گزار شخص حقیقی یا حقوقی است که اقدام به خرید بیمه آتش سوزی کرده و متعهد به پرداخت ‌‌حق‌بیمه می‌شود. 3. ذی‌‌نفع شخصی است که به درخواست ‌‌بیمه‌گزار، نامش در ‌‌بیمه‌نامه درج شد‌ه و تمام یا بخشی از خسارت به او پرداخت می‌شود. 4. حق بیمه مبلغی است که در ‌‌بیمه‌نامه مشخص می‌شود و ‌‌بیمه‌گزار باید آن را به صورتی که در ‌‌بیمه‌نامه تعیین می‌شود به ‌‌بیمه‌گر پرداخت کند. 5‌‌. مورد بیمه مورد بیمه، نشان‌دهنده‌ی اموالی است که شرکت بیمه ملزم به جبران خسارت آن‌ها در صورت آتش سوزی است. اموال بیمه‌شد‌ه در بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر می‌شود: اموال مندرج در جدول مشخصات بیمه‌نامه که متعلق به بیمه‌گزار یا در تصرف او، در محل مورد بیمه باشد. اموال اشخاص دیگر، به‌صورتی که با نوع اشتغال بیمه‌گزار در ارتباط باشد. اثاثیه منزل و سایر اموال متعلق به اعضای خانواده بیمه‌گزار یا کارگرانی که در منزل او زندگی می‌کنند. در نظر داشته باشید، برای اینکه اموال مشمول بیمه آتش سوزی شوند، حتماً باید بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد و در محل مورد بیمه مستقر باشند. برای مثال، فرض کنید یک شرکت تولیدی، بیمه آتش سوزی برای ساختمان کارخانه و تجهیزات خود خریداری کرده است. در این صورت، اموال زیر مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود: ساختمان کارخانه تجهیزات تولیدی مواد اولیه محصولات تولیدشد‌ه همچنین، اگر در کارخانه، اثاثیه اداری یا وسایل شخصی کارکنان نیز وجود داشته باشد، در صورتی که بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد، مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود. 6. مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه اغلب بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و زلزله، یک ساله هستند اما تاریخ شروع و پایان اعتبار ‌‌بیمه‌نامه به صورتی خواهد بود که در متن ‌‌بیمه‌نامه ثبت ‌می‌شود. 7. ارزش بنا منظور از ارزش بنا قیمت ساخت ساختمان بدون ارزش ملک است. بیمه آتش سوزی شامل چیست؟ خسارت‌ها یا پوشش‌های تحت پوشش بیمه‌ آتش سوزی به دو دسته‌ی اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی به‌صورت پیش‌فرض در بیمه‌نامه‌ها وجود دارند. نگاهی دقیق به پوشش‌های اصلی و اضافی داشته باشیم … خسار‌ت‌های اصلی بیمه آتش سوزی چیست؟ به خسارت‌هایی گفتـه می‌شود که به‌طور مستقیم و در اثر حوادث آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه به ساختمان یا اموال بیمه‌شد‌‌ه وارد می‌شوند. این خسارت‌ها در تمامی بیمه‌نامه‌های آتش سوزی ثبت شد‌ه‌اند و مبلغ جبران آن به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. در اصلاح به پوشش‌های اصلی، آصا نیز گفته می‌شود. آتش: هر ماده‌ای که با اکسیژن ترکیب شود و تولید شعله کند در دسته‌بندی آتش قرار خواهد گرفت که منشأ بیشتر حوادث در آتش‌سوزی این مورد است. صاعقه: این مورد از تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین رخ می‌دهد. صاعقه یکی از پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی است. انفجار: اگر در اثر آزاد شدن انرژی ناگهانی گاز یا بخار خسارتی رخ دهد، در دسته انفجار قرار گرفته و تحت پوشش بیمه‌نامه آتش‌سوزی، خسارت‌ها پرداخت خواهد شد. البته هر نوع انفجاری در این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد؛ برای مثال انفجار هسته‌ای، جزو موارد تحت پوشش نیست! توجه داشته باشید که بیمه آتش‌سوزی نوعی از بیمه اموال است. به همین دلیل تنها شامل خسارت‌های مالی می‌شود و خسارت‌های جانی که در اثر آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و … ایجاد شد‌ه باشند، تحت پوشش قرار […]
ادامه

افزایش سود حساب درآمد ویژه کاریزما کارت به ۲۵% و سایر تغییرات

افزایش سود حساب درآمد ویژه به ۲۵٪ موثر سالیانه به اطلاع کلیه دارندگان گرامی کاریزما کارت می‌رساند که از این پس، نرخ سود حساب درآمد ویژه کاریزما کارت به میزان ۲۵٪ موثر سالیانه افزایش یافته است. این سود یک روز پس از انتقال وجه به حساب درآمد ویژه، به صورت روزانه و منظم به موجودی حساب مذکور تعلق خواهد گرفت. این تغییر برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای دارندگان کاریزما کارت اعمال شده و به شما این امکان را می‌دهد که از مزایای رشد مستمر موجودی خود بهره‌مند شوید. شایان ذکر است که حساب درآمد ویژه کاریزما کارت بدون هیچ‌گونه کارمزدی ارائه می‌شود و سود آن به صورت روزانه به موجودی حساب شما اضافه خواهد شد، به طوری که می‌توانید از بازدهی بالای سرمایه خود در طول سال بهره‌مند گردید. تغییرات در شرایط حساب با پشتوانه طلا کاریزما کارت همچنین، به اطلاع کاربران گرامی حساب با پشتوانه طلا کاریزما کارت می‌رساند که از تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۳، برداشت وجه از این حساب، چه به صورت مستقیم و چه از طریق اعتبار، شامل هزینه برداشت به میزان ۱٪ مبلغ تراکنش خواهد بود. این هزینه به منظور مدیریت بهتر منابع و ایجاد شفافیت در انجام تراکنش‌ها، در نظر گرفته شده و صرفاً در زمان برداشت از حساب پشتوانه طلا کسر می‌گردد. به این ترتیب، به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان برداشت، مبلغ ۱۰۰۰ تومان به عنوان کارمزد کسر می‌شود. این تغییرات با هدف بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و ارائه خدماتی با ارزش بالاتر به شما عزیزان صورت گرفته است. امیدواریم با اعمال این تغییرات، تجربه‌ای بهتر و رضایت‌بخش‌تر از خدمات کاریزما کارت داشته باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم و متعهدیم همواره در مسیر بهبود کیفیت خدمات گام برداریم.  
ادامه

روش های انتقال وجه و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

انتقال وجه، یکی از پایه‌های اصلی زندگی مالی امروز ماست. با اینکه در گذشته نه چندان دور، اکثر فعالیت‌های مالی ما با پول نقد انجام می‌شد، اما امروزه کارت‌های بانکی جای پول نقد را در کیف پول افراد گرفته‌اند و پرداخت وجوه در اغلب مواقع به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. به همین دلیل، روش های انتقال وجه بسیاری ایجاد شده است تا همه افراد بتوانند با توجه به شرایط خود، از آن‌ها استفاده کنند.  اما این تنوع در روش های انتقال وجه، با وجود مزایایی که دارد، برای اغلب افراد گیج کننده است. اگر شما هم در زمان انتقال وجه به این سوال‌ها مواجه شده‌اید که سقف انتقال وجه در هر یک از روش های انتقال وجه چقدر است یا پول شما چه زمانی به حساب مقصد منتقل خواهد شد، در این مقاله همراه ما باشید. زیرا در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی انواع روش‌های انتقال وجه می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین و بهینه‌ترین گزینه‌ها را برای انتقال وجوه خود پیدا کنید. انواع روش های انتقال وجه چیست؟ با گسترش خدمات بانکی، روش‌های انتقال وجه در ایران بسیار متنوع شده‌اند. اما هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بهترین روش به عوامل مختلفی مانند مبلغ مورد نظر، سرعت انتقال، هزینه و امنیت بستگی دارد. به همین دلیل در ادامه به معرفی کامل روش‌های انتقال وجه در ایران و تفاوتشان با یکدیگر اشاره می‌کنیم. روش های انتقال وجه سنتی روش‌های سنتی انتقال وجه شامل موارد زیر می‌شود: مراجعه حضوری به بانک این روش سنتی‌ترین روش انتقال وجه بانکی است که به دو صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شود: روش های انتقال وجه بین بانکی: اگر حساب فرد گیرنده در بانکی متفاوت از بانک شما باشد، علاوه‌بر کارت ملی خود به شماره شبای حساب او نیاز خواهید داشت. انتقال وجه بین بانکی نیز سقفی ندارد و شما می‌توانید با پر کردن یک فرم بانکی، هر مبلغی که مدنظرتان است را به حساب فرد دیگر منتقل کنید. انتقال وجه درون بانکی: اگر حساب شما و فرد گیرنده در یک بانک باشد، کارتان بسیار راحت‌تر است. می‌توانید با مراجعه به شعبه بانک و ارائه کارت ملی، مبلغ مورد نظر را به حساب او منتقل کنید.  اگرچه این روش به دلیل نیاز به مراجعه حضوری به بانک و تحمل صف‌های طولانی یکی از سخت‌ترین روش های انتقال وجه است و ممکن است کمی زمان‌بر باشد، اما مزیت‌های خاص خودش مانند انتقال آنی وجه و نبود محدودیت در مبلغ را دارد. دریافت چک رمزدار یکی دیگر از روش های انتقال وجه برای انواع حساب بانکی، دریافت چک رمزدار یا همان چک بانکی است. اگر به هر دلیلی قصد انتقال وجه مستقیم به حساب فرد را ندارید، می‌توانید به بانک خود مراجعه کرده و درخواست صدور چک رمزدار به نام فرد گیرنده دهید. در این صورت، وجه از حساب شما کسر شده و فرد گیرنده می‌تواند با چک به بانک خود مراجعه کرده و آن را نقد کند. البته این روش انتقال پول بیشتر در زمان معامله و خرید و فروش انجام می‌شود. روش های انتقال وجه الکترونیکی با توجه به اینکه همه افراد امکان صرف زمان و مراجعه حضوری به بانک برای انتقال وجه را ندارند و مراجعه حضوری به بانک برای هر تراکنش مالی، به‌خصوص برای افرادی که روزانه حجم تراکنش‌های بانکی زیادی دارند تقریبا امکان ناپذیر است؛ روش های انتقال پول دیگری نیز وجود دارند که این کار را برای افراد راحت‌تر می‌کنند. در ادامه به بررسی انواع روش های انتقال وجه بانکی که به‌صورت اینترنتی انجام می‌شوند، می‌پردازیم: کارت به کارت: این روش یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای انتقال مبالغ کم است. با داشتن شماره کارت و رمز دوم، می‌توانید به راحتی از طریق دستگاه خودپرداز، اینترنت بانک یا موبایل بانک، وجه را به کارت دیگری واریز کنید. ساتنا: برای انتقال مبالغ بالا و بین بانکی استفاده می‌شود. سرعت انتقال در ساتنا بسیار بالا است و معمولاً در همان روز وجه به حساب مقصد واریز می‌شود. پایا: برای انتقال مبالغ متوسط و تراکنش‌های تکراری استفاده می‌شود. سرعت انتقال در پایا نسبت به ساتنا کمتر است و در چندین چرخه در طول روز انجام می‌شود. پل: سامانه پل یکی از اصطلاحات بانکی است که به‌تازگی رواج زیادی پیدا کرده است. و برای انتقال مبالغ کم تا متوسط استفاده می‌شود. سرعت انتقال در پل بسیار بالا است و معمولاً در لحظه انجام می‌شود. هر یک از روش های مختلف انتقال پول، علی‌رغم سادگی ظاهری، دارای ویژگی‌های خاص و پیچیدگی‌هایی هستند که آگاهی از آن‌ها برای انجام تراکنشات مالی ضروری است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از روش های انتقال پول در ایران می‌پردازیم: ساتنا، راهی سریع و مطمئن برای انتقال مبالغ بالا اگر قصد دارید مبلغ قابل توجهی را به حساب بانکی دیگری منتقل کنید، سامانه ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) بهترین گزینه برای شماست. با استفاده از ساتنا، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، پول خود را به سرعت و به صورت آنی به حساب مورد نظر واریز کنید. البته در نظر داشته باشید که سامانه ساتنا برای تراکنش‌های بالای 50 میلیون تومان و تا سقف 200 میلیون تومان طراحی شده است و این موضوع یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با سامانه پایا محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد انتقال وجه بالای 50 میلیون اینترنتی را دارید، ساتنا راه حل شما خواهد بود. به‌علاوه، در صورتی که در حساب مبدا موجودی کافی وجود داشته باشد، تسویه مبادلات بین بانکی در ساتنا به‌صورت آنی و غیرقابل بازگشت انجام می‌شود. در غیر این صورت، انتقال وجه تا زمان تامین وجه لازم به تعویق می‌افتد و تا پایان روز در صف انتظار باقی می‌ماند. اگر در نهایت موجودی مورد نیاز تامین نشود، درخواست انتقال وجه لغو و به حساب مبدا بازگردانده می‌شود. چگونه از ساتنا استفاده کنیم؟  برای استفاده از ساتنا، تنها کافی است شماره شبای حساب مقصد را داشته باشید. این سامانه به شما امکان می‌دهد تا مبالغ بالای ۵۰ میلیون تومان را به حساب‌های بانکی مختلف انتقال دهید. البته سقف انتقال وجه در ساتنا ممکن است بست روشی که استفاده می‌کنید (آنلاین یا حضوری) متفاوت باشد. حداکثر مبلغی که می‌توانید از طریق اینترنت بانک یا موبایل بانک با استفاده از سامانه ساتنا […]
ادامه
صندوق املاک و مستغلات

صندوق املاک و مستغلات ؛ سرمایه‌گذاری بدون دردسر در ملک

صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات Real Estate Investment Trust (REIT)، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تامین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع‌آوری می‌کنند.
ادامه
شرایط تمدید پاسپورت

شرایط تمدید پاسپورت و مراحل تعویض گذرنامه در ایران

پاسپورت یا گذرنامه در کنار بیمه مسافرتی از مهم‌ترین مدارکی است که امکان سفر به کشورهای مختلف با خیال آسوده را برای شما فراهم می‌کند. هر گذرنامه‌ای دارای تاریخ انقضا است و برای استفاده از آن نیاز به تمدید وجود دارد. به همین علت در این مقاله از کاریزما لرنینگ به شرایط تمدید پاسپورت و شرایط جدید تمدید گذرنامه و تمدید پاسپورت غیر حضوری پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. چه زمانی نیاز به تعویض و تمدید پاسپورت وجود دارد؟ پاسپورت و گذرنامه نشانه هویت افراد در کشورهای خارجی است و بدون آن نمی‌توان از کشور خارج شد. پیش از اقدام به سفر به کشورهای خارجی باید از وضعیت اعتبار پاسپورت خود مطمئن شد. با توجه به شرایط زیر باید اقدام به تمدید پاسپورت کرد: تمام شدن مدت اعتبار 5 ساله پاسپورت پیش از رفتن به سفرهای طولانی بیش از 6 ماه جدا کردن پاسپورت فرزندان از گذرنامه قیم قانونی مخدوش شدن پاسپورت مدارک لازم برای تمـدید گذرنامه در داخل کشور برای تمدید پاسپورت‌ در داخل کشور باید  به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کرد و مدارک زیر را ارائه داد: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی اصل پاسپورت معتبر تصویر بیومتریک که در دفتر پلیس+10 تکمیل فرم درخواست تمدید پاسپورت قبل از تمدید گذرنامه، بیمه مسافرتی تهیه کنید! داشتن پاسپورت معتبر برای هر سفر خارج از کشوری، لازم است اما یکی از نکات مهم در سفرهای خارجی، بیمه مسافرتی است. در پاسخ به این سوال که بیمه مسافرتی چیست؟ باید بگوییم که بیمه مسافرتی می‌تواند شما را از نگرانی‌ها و دغدغه‌های احتمالی در حین سفر، مانند حوادث، بیماری‌ها و غیره رها کند. بیمه مسافرتی تمام هزینه‌های پزشکی و غیرمنتظره را پوشش می‌دهد تا با آرامش بیشتری سفر کنید. اگر به دنبال بیمه‌ای مطمئن برای سفرهای داخلی یا خارجی هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت کاریزمابیمه، انواع بیمه مسافرتی را مقایسه کنید. برای خرید، همین حالا اقدام کنید. شرایط تمدید گذرنامه تاریخ گذشته اولین شرایط تمدید پاسپورت این است که گذرنامه فعلی شما حداقل 6 ماه تا انقضای خود زمان داشته باشد. اگر این مدت کمتر باشد، باید برای تمدید آن اقدام کنید. در صورتی‌که گذرنامه‌ شما تاریخ گذشته باشد، نسبت به گذرنامه‌های معتبر نیازمند طی کردن مراحل اضافی و ارائه مدارک بیشتر است که به شرح زیر است: ارائه پاسپورت تاریخ گذشته و منقضی شده کارت ملی و شناسنامه برای احراز هویت چند قطعه عکس جدید که مطابق با استانداردهای گذرنامه مراجعه به اداره گذرنامه پرداخت هزینه تمدید پاسپورت بررسی تأییدیه‌ برای اطمینان از عدم وجود مشکلات قانونی یا ممنوعیت‌های خروج از کشور فرایند  زمانی بین 2 هفته تا چند ماه (تمدید گذرنامه فوری دارای هزینه بالاتری است.) ارائه گواهی سو پیشینه در برخی موارد به این نکته توجه کنید که اگر بیش از یک سال از تاریخ انقضای گذرنامه شما گذشته باشد، ممکن است بررسی‌های امنیتی بیشتری برای صدور گذرنامه جدید صورت بگیرد. شرایط تمدید گذرنامه در خارج از کشور بر اساس قانون گذرنامه ایران کسانی که پاسپورت مهلت تمدید آن‌ها در خارج از کشور تمام شود، می‌توانند به نزیک ترین سفارت خانه یا کنسول‌گری ایران در محل اقامت خود مراجعه کنند. در حقیقت همان‌طور که پلیس+ 10 متصدی صدور پاسپورت در داخل کشور است، سفارت‌ها و نمایندگی‌های سیاسی در خارج از ایران نیز می‌توانند پاسپورت ارائه کنند. مدارک لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور در ادامه به مدارک لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور و شرایط تمدید گذرنامه در خارج از کشور اشاره می‌کنیم: مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت ارائه گذرنامه تاریخ گشته یا در شرف انقضا ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه چند قطعه عکس رنگی مطابق با استانداردهای گذرنامه تکمیل فرم درخواست تمدید گذرنامه مدارک اقامت قانونی و ویزا پرداخت هزینه تمدید پاسپورت به صورت نقدی یا اعتباری فرآیند چند هفته‌ای برای بررسی‌ امنیتی یا اطلاعاتی تأیید هویت و وضعیت حقوقی پیش از مراجعه حضوری به سفارتخانه و کنسولگری، حتما از طریق وبسایت کنسولگری ایان در محل اقامت خودتان، از شرایط تمدید اعتبار گذرنامه مطلع شوید، زیرا در برخی موارد نیاز به وقت قبلی وجود دارد. شرایط تمدید گذرنامه برای دانشجویان دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز به تمدید گذرنامه خود داشته باشند، طریقه تمدید پاسپورت برای دانشجویان داخل یا کشور به شرح زیر است: اصل پاسپورت منقضی شده یا در شرف انقضا اصل کارت ملی و شناسنامه ایرانی چند قطعه عکس مطابق با استانداردهای گذرنامه گواهی معتبر اشتغال به تحصیل وضعیت اقامت قانونی یا ویزای تحصیلی تکمیل فرم درخواست تمدید پاسپورت از طریق وبسایت سفارتخانه‌ها یا اداره گذرنامه مراجعه به اداره گذرنامه برای دانشجویان در ایران مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری ایران برای دانشجویان خارج از کشور پرداخت هزینه تمدید پاسپورت تمدید گذرنامه فوری برای دانشجویان در صورتی انجام می‌شود که هزینه بیشتری برای فرآیند صدور گذرنامه جدید پرداخت شود. برای دانشجویان خارج از کشور، این هزینه ممکن است بیشتر از دانشجویان داخل کشور باشد. در حالت کلی فرآیند تمدید گذرنامه برای دانشجویان میان ۷ تا ۱۴ روز کاری زمان می‌برد. اگر درخواست تمدید فوری داده شود، این مدت زمان به ۲ تا ۳ روز کاری کاهش می‌یابد. یکی از نکات مهمی که دانشجویان باید به آن توجه کنند تمدید پیش از موعد پاسپورت و اطلاع‌رسانی به دانشگاه است. هزینه تمدید پاسپورت 1403 هزینه تمدید پاسپورت در ایران حدودا 470 هزار تومان است. این هزینه در مجموع برای درخواست پاسگورت، عوارض شهرداری، چاپ گذرنامه و غیره است که پایین هر  کدام را شرح داده‌ایم: صدور پاسپورت: 200 هزار تومان عوارض شهرداری: 20 هزار تومان چاپ گذرنامه: 172,880 هزار تومان عکس بیومتریک پاسپورت: 21,600 هزار تومان احراز هویت: 50,400 هزار تومان هزینه خدمات دفتری: 5 هزار تومان توجه داشته باشید که هزینه تمدید پاسپورت برای هر نفر در حال حاضر 470 هزار تومان است و در طول زمان ممکن است تغییر کند؛ به همین علت پیش از هر اقدامی از آخرین مبلغ تمدید گذرنامه اطلاع پیدا کنید. تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟ سریع‌ترین زمان تمدید پاسپورت ک روزه است اما تمدید گذرنامه فوری دارای شرایط خاصی است. به همین علت در شرایط عادی پلیس +10 هیچ‌ تضمینی برای صدور یا تمدید گذرنامه در ۱، ۲حتی ۳ روز ارائه نمی‌دهد. […]
ادامه
بازده سرمایه گذاری

بازده سرمایه گذاری چیست؟ + فرمول محاسبه نرخ بازده

در این مقاله بازده سرمایه گذاری یا نرخ بازدهی سرمایه را توضیح داده سپس نحوه محاسبه بازده سرمایه گذاری در مسکن و سهام را بررسی کرده و در آخر ارتباط بین ریسک و بازده سرمایه گذاری را خواهیم گفت.
ادامه
بیمه مسافرتی چیست

بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه نامه مسافرتی و شرایط آن

بیمه مسافرتی یکی از ضروری‌ترین بیمه‌هایی است که قبل از سفر باید حتما آن‌ را خریداری کنیم. زیرا با اینکه سفر، تجربه‌ای شیرین و پر از هیجان است. اما گاهی اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند که می‌توانند لذت سفر را تحت‌الشعاع خود قرار دهند. بیماری ناگهانی، گم شدن چمدان، کنسلی پرواز و… از جمله این اتفاقات هستند. در چنین شرایطی، داشتن یک بیمه مسافرتی مناسب می‌تواند خیال شما را راحت کرده و به شما کمک کند تا به سفر خود ادامه دهید. اما بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه مسافرتی چیست؟ آیا باید حتما در هر سفر خارجی برای خرید بیمه مسافرتی هزینه کنیم؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی اهمیت بیمه مسافرتی، انواع پوشش‌های بیمه‌ای، نحوه انتخاب یک بیمه مناسب و نکات مهمی که هنگام خرید بیمه مسافرتی باید به آن‌ها توجه کنیم، بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این بیمه‌ی کاربردی بیشتر آشنا شوید. بیمه مسافرتی چیست؟ حوادث غیرمنتظره هیچ‌گاه دور از انتظار نیست و امکان وقوع آن‌ها حتی در سفر هم وجود دارد. از همین جهت، برای اینکه طعم خوش سفرهای شما تبدیل به تلخی و ناکامی نشود، بهتر است که قبل از شروع سفر اقدام به خرید بیمه نامه مسافرتی کنید. البته همراه داشتـن بیمه‌نامه‌های مسافرتی برای سفرهای خارجی به‌ویژه کشورهای حوزه شنگن لازم و ضروری است. به صورتی که، قبل از گرفتـن ویزای شینگن باید حتما بیمه نامه مسافرتی خود را تهیه نمایید. بیمه مسافرتی برای چیست؟ بدون شک سوالی که ذهن همه افراد را در مورد بیمه مسافرتی مشغول می‌کند این است که بیمه چیست و اصلا چرا باید قبل از سفر خودمان را بیمه کنیم؟ پاسخ این سوال بسیار واضح و روشن است؛ به این علت که هزینه‌ها و نگرانی‌های مربوط به حوادث ناخوشایند سفر را کاهش دهید. برای مثال، ممکن است در حین سفر لوازم مهم خود از جمله چمدان، مدارک یا حتی پول‌های نقد خود را گم کنید. همچنین احتمال این که در طول سفر دچار بیماری‌های خفیف یا شدیدی مثل سرماخوردگی، مسمومیت غذایی یا حتی گرفتگی رگ‌های بدن و دندان درد و… شوید. در این صورت، واضح است که هیچ لذتی از سفر نبرد‌ه و ناچار به صرف هزینه‌های سنگین درمان خواهید بود. اما با وجود بیمه مسافرتی، مقابله با تمامی مشکلات فوق راحت‌تر می‌شود. مفاهیم تخصصی بیمه مسافرتی چیست؟ با خرید بیمه مسافرتی، شاهد اصطلاحات خاصی در بیمه‌نامه خود خواهید بود که ممکن است در ابتدا برای شما عجیب باشند. اصلی‌ترین اصلاحات مندرج در این بیمه‌نامه شامل موارد زیر است: فرانشیز: مبلغی مشخص از هزینه‌‌ها است که در صورت وقوع هرگونه خسارت، باید خودتان آن را بپردازید. مقدار فرانشیر هر نوع بیمه در بیمه‌نامه شما ذکر می‌شود. بیماری حاد: بیماری‌های جدی که منجر به بستری شد‌ن فرد بیمه‌شده در بیمارستان می‌شود. صدمات بدنی: عارضه‌ای که بر اثر یک عامل ناگهانی و خارج از کنترل به بدن افراد وارد می‌شود. بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان کمتر از ۱۸ سال، پدر، مادر، برادر یا خواهر بیمه‌شدگان است. بیماری: مشکلات سلامتی و تغییرات جسمی (تائید شد‌ه توسط پزشک) که طی مدت اعتبار بیمه‌نامه بر بیمه‌شدگان وارد می‌شود. قرنطینه اجباری پزشکی: به معنی محدود کرد‌ن اجباری یا ایزوله کرد‌ن فرد برای جلوگیری از شیوع یک بیماری خاص و ویروسی است. انواع بیمه مسافرتی چیست؟ بیمه مسافرتی شامل انواع مختلفی است که هر کدام پوشش‌های خاصی را برای مسافران ارائه می‌دهند. در زیر به انواع بیمه مسافرتی اشاره شد‌ه است: بیمه مسافرتی انفرادی  این نوع بیمه برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند، مناسب است. پوشش‌های این بیمه شامل هزینه‌های درمانی، بازگشت اضطراری، گم شدن چمدان و سایر موارد مرتبط با سفر فردی است. بیمه مسافرتی گروهی برای گروه‌هایی که به صورت مشترک سفر می‌کنند، مانند تورهای گردشگری، این نوع بیمه مناسب است. پوشش‌های این بیمه مشابه بیمه انفرادی است، با این تفاوت که تمام اعضای گروه تحت پوشش قرار می‌گیرند و معمولاً هزینه کمتری به ازای هر نفر دارد. بیمه مسافرتی دانشجویی این بیمه ویژه دانشجویانی است که برای تحصیل یا تحقیق به خارج از کشور می‌روند. علاوه بر پوشش‌های معمول بیمه مسافرتی، این نوع بیمه ممکن است شامل پوشش‌های اضافی مانند هزینه‌های لغو سفر به دلیل مشکلات تحصیلی، هزینه‌های درمانی دندانپزشکی و بازگشت اضطراری به کشور باشد. بسیاری از سفارتخانه‌ها، ارائه این نوع بیمه را برای صدور ویزای تحصیلی الزامی می‌دانند. بیمه مسافرت شینگن بیمه مسافرتی شینگن یک پوشش بیمه‌ای خاص است که برای سفر به کشورهای عضو منطقه شنگن طراحی شده است. این منطقه شامل ۲۶ کشور اروپایی است که توافقنامه‌ای برای لغو کنترل گذرنامه در مرزهای داخلی خود امضا کرده‌اند. این بیمه‌نامه برای شفر به حوزه شینگن الزامی است. یکی از مهم‌ترین دلایل الزامی بودن این بیمه، قوانین سختگیرانه کشورهای عضو شنگن است. برای دریافت ویزای شنگن، ارائه مدرک معتبر بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو برای هزینه‌های پزشکی الزامی است. بیمه مسافرتی داخلی بیمه مسافرتی داخلی یکی از انواع بیمه مسافرتی است که برای پوشش حوادث در سفرهای داخلی طراحی شد‌ه است و همه افراد، چه آن‌هایی که به تنهایی سفر می‌کنند و چه افرادی که با خانواده یا به‌همراه تور به مسافرت می‌روند، می‌توانند از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند. برای دریافت بیمه مسافرتی داخلی از لینک زیر استفاده کنید: پوشش‌های بیمه مسافرتی شامل چیست​؟ بیمه مسافرتی برای جبران خسارت‌های احتمالی در طول سفر طراحی شده است. این بیمه نامه، طیف گسترده‌ای از پوشش‌ها را شامل می‌شود که به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره، با خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که بیمه های مسافرتی غرامت ناشی از حوادث زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد: پوشش بار مسافر گم شد‌ن پول و مدارک و… هزینه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما هزینه‌های ناشی از تاخیر و کنسلی پرواز انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده جبران هزینه‌های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی هزینه‌ برگرد‌اندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده هزینه بازگشت خارج از زمان بیمه‌شده در صورت بروز بیماری یا حوادث هزینه‌های رفت و آمـد یک همراه (از اعضای درجه یک خانواده) در صورت فوت یا بیماری فرد بیمه‌شده در کشور مقصد با توجه به اینکه بیمه مسافرتی پوشش‌های زیادی دارد، در ادامه به بررسی دقیق‌تر برخی از پراستفاده‌ترین […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.