سایت های مربوط به بورس ایران + معرفی سایت‌ تحلیل بورس رایگان

سایت های مربوط به بورس ایران + معرفی سایت‌ تحلیل بورس رایگان

سایت های مربوط به بورس
ورود به بورس

سایت های مربوط به بورس از ابزارهای تحلیل بازار سرمایه هستند که با توجه به تحلیل‌های دقیق، دسترسی به اطلاعات صحیح و به‌موقع اهمیت ویژه‌ای دارند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ به معرفی سایت های کاربردی بورس می‌پردازیم که می‌توانند به سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار سرمایه کمک شایانی کنند.​ در ادامه با ما همراه باشید.

سایت های مربوط به بورس ایران کدامند؟

با توجه به اهمیت اطلاعات به‌ روز و تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی در بازار سرمایه، استفاده از سایت های مورد نیاز بورس می‌تواند راهنمای مناسبی برای سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران باشد. در ادامه به مهمترین سایت‌های کاربردی بورس می‌پردازیم:

جدول سایت های مربوط به بورس

تابلوی معاملات بازار سرمایه (tsetmc.com)

سایت مدیریت فناوری بورس تهران (tsetmc) یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحلیل و رصد بازار سرمایه است. tsetmc مرجعی معتبر برای دسترسی سریع به اطلاعات لحظه‌ای بازار است. این سایت با ارائه نمودارهای تکنیکال، آمار معاملات، وضعیت نمادها و تابلوخوانی آنلاین ابزاری ضروری و کارآمد برای تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود. به همین علت آموزش سایت tsetmc از اولین گام‌های سرمایه گذاری موفق در بورس است. بررسی اطلاعات نماد در تابلوی معاملات بورس از مواردی است که فعالان بازار سرمایه بسیار با آن سروکار دارند؛ این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی و مجاز
  • تعداد و حجم معاملات
  • ارزش معاملات
  • ارزش بازار
  • تعداد سهام
  • حجم مبنا
  • سهام شناور
  • میانگین حجم ماه
  • آخرین معامله
  • EPS
  • P/E
  • بازه روز، هفته و سال

کدال؛ سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (codal.ir) از مهم ترین سایت های مربوط به بورس

کدال؛ سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (codal.ir)

سایت کدال، یکی از سایت های مورد نیاز بورس، به عنوان یک مرجع رسمی و معتبر، انتشار گزارش‌های مالی و اطلاعیه‌های شرکت‌های بورسی و شفافیت اطلاعاتی بازار را به عهده دارد. دسترسی سریع به گزارش‌ها، صورت‌های مالی و اطلاعیه‌های مهم ازجمله خدماتی است که کدال در اختیار تحلیلگران می‌گذارد تا با دقت بیشتری به بررسی شرکت‌ها در بازار سرمایه بپردازند.

پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (sena.ir)

ستاد خبری سنا یک پایگاه خبری است که اخبار و اطلاعات بازار سرمایه ایران، تحلیل‌ها و فعالیت‌های مالی را ارائه می‌دهد. سایت سنا، به دلیل وجود به روز رسانی‌های متعدد در طول روز، منبع مناسبی برای افرادی است که به دنبال آخرین اخبار و تحلیل‌های بازار سرمایه ایران هستند.

مرکز پردازش اطلاعات مالی (fipiran.com)؛ یکی از مهمترین سایت های مربوط به بورس

سایت فیپیران یکی از سایت های مهم بورسی است که با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و مدیریت حرفه‌ای، به سرعت میان سرمایه‌گذاران، جایگاه ویژه‌ای به دست آورد. ایده اولیه تأسیس فیپیران براساس نیاز جامعه، به منبعی معتبر و جامع برای دسترسی به اطلاعات مالی شکل گرفت و هم‌اکنون به یکی از ارکان اصلی جامعه اطلاعاتی ایران تبدیل شده‌است. این سایت با ارائه انواع گسترده‌ای از خدمات و امکانات، به کاربران خود در تمامی زمینه‌ها از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مقالات علمی و تخصصی، اخبار روز، گزارش تحلیلی از بازار و آموزش‌های ویدیویی در حوزه مالی کمک می‌کند. هرکدام از این خدمات با کیفیت بالا تهیه شده‌اند تا نیازهای کاربران و سرمایه‌گذاران را برآورده سازند.

سازمان بورس و اوراق بهادار (SEO)

سازمان بورس و اوراق بهادار (seo.ir)

سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، تنها منبع اصلی برای اطلاع از قوانین و مقررات سازمان بورس است. سایت سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاعات گسترده‌ای درباره گزارش‌های مالی، اطلاعیه‌های رسمی و شاخص‌های کلان اقتصادی ارائه می‌دهد. دسترسی به گزارش‌های مالی شرکت‌ها و قوانین جدید بازار از جمله ویژگی‌های سایت SEO است.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران (tse.ir)

شرکت بورس اوراق بهادار، اولین زیرمجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است که به بازارها و تابلوهای معاملاتی متفاوتی تقسیم می‌شود. از مهمترین اطلاعات سایت شرکت بورس می‌توان به معرفی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، اطلاعیه‌ها، اخبار نمادهای بورسی، آمار معاملاتی و آموزش نحوه سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد.

شرکت فرابورس ایران (ifb.ir)

سایت فرابورس ایران، با آدرس ifb.ir، دومین زیرمجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است. این سایت خود به بازارهای مختلفی از بازار اول، بازار دوم، بازار سوم، بازار پایه تشکیل شده است. به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین منابع اطلاعاتی در حوزه بازارهای مالی ایران شناخته می‌شود. فرابورس ایران، اخبار، گزارش‌ها، تحلیل‌ها و اطلاعیه‌های مرتبط با عملکرد بازار و قوانین بازارهای سرمایه، بازار اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

بورس کالا ایران (ime.co.ir)

بورس کالا ایران، سومین زیرمجموعه سازمان بورس است. این سایت به عنوان بازاری برای معاملات در بازارهای فیزیکی، آتی، اختیار معامله، گواهی سپرده کالایی تشکیل شده است. در سایت بورس کالا ایران قیمت‌های لحظه‌ای، گزارش‌های معاملاتی و اخبار بازار کالا، تابلوهای معاملاتی، قوانین و مقررات، کالاهای مورد معامله قابل مشاهده هستند. دسترسی به معاملات آتی و قراردادهای مشتقه از دیگر امکانات این سایت است که به کاربران امکان می‌دهد تا در بورس کالا فعالیت کنند.

بورس انرژی ایران (irenex.ir)

بورس انرژی چهارمین زیرمجموعه‌ سازمان بورس است که مرجعی برای اطلاعات و معاملات مربوط به بازار انرژی است. این سایت اطلاعات کاملی از قیمت‌های لحظه‌ای، معاملات انرژی و اخبار مرتبط با انرژی(نفت، گاز و برق) ارائه می‌دهد. دسترسی به گزارش‌های تحلیلی و شاخص‌های بازار انرژی از جمله خدماتی است که سایت بورس انرژی ایران ارائه می‌دهد.

سامانه سجام (sejam.ir) یکی از مهمترین سایت های مربوط به بورس

سامانه سجام (sejam.ir) یکی از مهمترین سایت های مربوط به بورس

سـجام سامانه‌ای است که برای جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی سوابق معاملاتی سهامداران ایجاد شد‌ه که سهامداران به راحتی بتوانند دارایی‌های خود را در این سامانه مشاهد‌ه و از سودهای دریافتی اطلاع پیدا کنند. همانطور که در مقاله “بورس چیست؟” گفته شد، برای ثبت نام در بورس، باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرد. برای ثبت‌نام در سامانه سجام کافی است به نشانی اینترنتی www.sejam.ir مراجعه کرده و با انتخاب ثبت نام سجام ثبت نام خود را آغاز کنید.

ثبت نام رایگان سجام

درگاه یکپارچه ذینفعان به آدرس ddn.csdiran.ir با هدف ایجاد شفافیت اطلاعاتی و بهبود خدمت‌رسانی به سرمایه گذاران در بازار سرمایه راه‌اندازی شده است. برای استفاده از امکانات درگاه یکپارچه ذینفعان، لازم است حتما احراز هویت در سامانه سجام انجام شده باشد؛ پس از آن امکان مشاهده دارایی، گردش معاملات، اطلاعات مجامع و… برای کاربران فراهم می‌شود. 

افزونه های کاربردی بورس

افزونه‌های مهم و کاربردی بورس، ابزارهایی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا اطلاعات بازار سرمایه و اوراق بهادار را با سهولت بیشتری دریافت کنند. این افزونه‌ها ممکن است نمایانگر نمودارها، اطلاعیه‌های بازار، روند قیمت‌ها، تحلیل‌های تکنیکال و اخبار مالی باشند. استفاده از این افزونه‌ها می‌تواند به افزایش سرعت و دقت در تجزیه و تحلیل بازار سرمایه کمک کند.

از جمله مهم‌ترین افزونه‌های مورد نیاز بورس موارد زیر است:

  1. افزونه بورس سهمتو: امتیاز خرید و فروش سهم را براساس سیگنال‌های خرید و فروش، فیلترهای مثبت و منفی، تعداد سیگنال‌های کل، خرید و فروش و تحلیل پیشرفته را نمایش می‌دهد.

  2. افزونه وسهام: این افزونه در سایت فناوری بورس تهران (tsetmc) فعال می‌شود و اطلاعات مربوط به تابلوی سهم از جمله محاسبه قدرت خریداران و فروشندگان، ورود و یا خروج پول حقیقی به سهم و… را نشان می‌دهد.
  3. افزونه فین آی (FinEye): وضعیت فروش شرکت، سودآوری و نوع محصولات، نمودار تغییرات فروش ماهانه شرکت را به شما نشان می‌دهد.

چکیده‌ای از سایت های مربوط به بورس

سرمایه‌گذاری در بورس و بازار سرمایه به علت شفافیت اطلاعاتی یکی از بهترین روش‌های افزایش سرمایه و کسب سود است، اما سرمایه گذاری در این بازار بزرگ نیازمند دانش، تجربه است. با توجه به معرفی سایت های مهم بورس که در این مقاله ذکر شده، می‌توانید با اطمینان بیشتری شروع به سرمایه گذاری کنید. همگام بودن با اخبار و داشتن اطلاعات به‌روز، لازمه یک سرمایه گذاری موفق در بازار سهام است.

سوالات متداول

بهترین سایت تحلیل بنیادی رایگان، تابلو بورس یا سایت tsetmc، سایت کدال Codal.ir، پایگاه خبری بازار سرمایه Sena.ir، سایت سازمان بورس اوراق بهادار seo.ir و… هستند.

سایت های مربوط به بورس در ایران عبارتند از تابلوی معاملات بازار سرمایه (tsetmc.com)، کدال؛ سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (codal.ir)، پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (sena.ir) و … هستند.

از جمله مهم‌ترین افزونه‌های مورد نیاز بورس موارد زیر است: افزونه بورس سهمتو، افزونه وسهام و افزونه فین آی (FinEye) هستند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 دیدگاه برای این مطلب

  1. Ali 6 خرداد 1403 1 پاسخ

    برای تحلیل بنیادی رایگان برای بورس معرفی میکنید؟!

    6 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 6 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر یکی از سایت هایی که میتوان برای تحلیل بنیادی استفاده کرد سایت کدال است.

      6 خرداد 1403
  2. حمید اقبالی 6 خرداد 1403 1 پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون. از چه سایت هایی استفاده کنیم که مثل تریدینگ ویو بتونیم راحت تحلیل کنیم و اینکه برای کسب اطلاعات شرکت ها از کدوم از این سایت هایی که معرفی کردین می تونم استفاده کنم؟

    6 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 7 خرداد 1403

      سلام دوست عزیز از سایت فیپیران اطلاعات دقیقی از عملکرد شرکت‌ها می‌توانید به دست آورید.

      7 خرداد 1403
  3. مصیب زاکانی 7 خرداد 1403 1 پاسخ

    سلام بهترین سایت بورسی برای تحلیل چیه؟

    7 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 7 خرداد 1403

      سلام دوست عزیز همانطور که در این مقاله توضیح داده‌ایم برای تحلیل رایگان بورس می‌توان به سایت فیپیران کدال و … مراجعه کنید،

      7 خرداد 1403
  4. میثم 7 خرداد 1403

    الان سایت های مهم بورسی برای یه تحلیلگر بنیادی چی پینشهاد میدید؟ سایت های مهم خارجی‌هم‌اگر میشه بگید

    7 خرداد 1403
  5. علیرضا قدیمی 7 خرداد 1403 1 پاسخ

    سلام. ممنون بابت مقاله مفیدتون. برای ثبت نام سجام باید به سایت خود سجام مراجعه کنیم یا از کارگزاری هم میشه ثبت نام کرد؟

    7 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی 7 خرداد 1403

      سلام دوست عزیز از هر دو امکان‌پذیر است با این تفاوت که اگر از پنل کارگزاری اقدام کنید نیازی به پرداخت هزینه ثبت نام ندارید.

      7 خرداد 1403
  6. حسین 7 خرداد 1403

    سایتی هست که ناو شرکتهای سرمایه گذاری رو بشه دید؟ رایگان

    7 خرداد 1403
فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.