میزان مستمری تامین اجتماعی + جدول حقوق بازنشستگان 1405

مبتدی
بیمه
میزان مستمری تامین اجتماعی
تغییر سایز فونت
0:00
0:00
1x
میزان مستمری تامین اجتماعی + جدول حقوق بازنشستگان 1405
میزان مستمری تامین اجتماعی
1x
0:00 0:00

میزان مستمری تامین اجتماعی به عواملی مانند سابقه پرداخت حق بیمه، میانگین دستمزد در 24 ماه پایانی خدمت و قوانین جاری بستگی دارد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداختیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که مقدار مستمری تامین اجتماعی با 10 سال و 15 سال سابقه چقدر است؟ و در ادامه به حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه می‌پردازیم.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟

بر اساس مصوبه شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۵، حداقل دستمزد کارگران ۶۰ درصد افزایش یافته است؛ بر این اساس، مجموع دریافتی ماهانه یک کارگر مجرد بدون فرزند حدود ۲۲ میلیون تومان و دریافتی یک کارگر متأهل با یک فرزند حدود ۲۴ میلیون تومان تعیین شده است؛ همچنین حداقل حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۵ به ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. جدول حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1405 و میزان مستمری تامین اجتماعی به شرح زیر است:

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1405
شرح توضیحات مبلغ ماه ۳۰ روزه مبلغ ماه ۳۱ روزه
حداقل دستمزد روزانه ۵,۵۴۱,۸۵۰ ۵,۵۴۱,۸۵۰
حداقل دستمزد ماهانه ۱۶۶,۲۵۵,۵۰۰ ۱۷۱,۷۹۷,۳۵۰
پایه سنوات به شرط داشتن حداقل یک سال سابقه کار در شرکت ۵,۰۰۰,۰۰۰
حق مسکن (ماهیانه) ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بن کارگری (ماهیانه) ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
حق تاهل (ماهیانه اعم از زن یا مرد) ۵,۰۰۰,۰۰۰
حق اولاد (معادل حقوق سه روز) به شرط داشتن حداقل ۷۲۰ روز سابقه بیمه ۱۶,۶۲۵,۵۵۰
عیدی حداقل معادل ۶۰ روز کار ۳۳۲,۵۱۱,۰۰۰
حداقل دستمزد ساعتی ۷۵۶,۰۵۰
فوق‌العاده هر ساعت اضافه کاری ۱,۰۵۸,۴۷۰

حقوق قطعی بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر اضافه میشود؟

بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی کار، افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۵ به شرح زیر تعیین شده است:

  • دستمزد روزانه از ۳,۴۶۳,۶۵۶ ریال به ۵,۵۴۱,۸۵۰ ریال افزایش یافته است.
  • بن کارگری به مبلغ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال بدون تغییر باقی مانده است.
  • حق مسکن از ۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال در سال گذشته به ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال افزایش یافته است.
  • حق تأهل به مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال بدون تغییر حفظ شده است.
  • حق اولاد از ۱۰,۳۹۰,۹۶۸ ریال به ۱۶,۶۲۵,۵۵۰ ریال افزایش یافته است.

جدول حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حداقل مستمری بازنشستگان از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال گذشته به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۴۳ درصدی است؛ سقف مستمری نیز برابر با هفت برابر حداقل حقوق پایه در نظر گرفته شده و به حدود ۱۱۷٫۶ میلیون تومان می‌رسد. این سقف معمولاً شامل بازنشستگانی می‌شود که در دوران اشتغال حقوق و سابقه بیمه بالاتری داشته‌اند.

جدول حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در 1405
   حداقل حقوق پایه بازنشستگی تامین اجتماعی  سقف حقوق پایه بازنشستگی تامین اجتماعی
۱۶٬۸۰۰٬۰۰۰ تومان ۱۱۷٬۶۰۰٬۰۰۰ تومان (۷ برابر حداقل)

با توجه به تغییرات اخیر در قوانین تأمین اجتماعی و افزایش مستمری بازنشستگان، استفاده از روش‌های نوین برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اپلیکیشن کاریزما این امکان را فراهم می‌کند که به‌صورت ساده و فوری، سرمایه خود را در طرح‌هایی مانند طرح طلا، نقره و درآمد ویژه با سود قطعی مدیریت کنید. با سود حاصل از این طرح‌ها، می‌توانید پس‌انداز دوران بازنشستگی خود را بهینه کرده و از بازدهی بالای طلا و سایر روش‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوید؛ اپلیکیشن کاریزما ابزاری کارآمد برای تقویت وضعیت مالی و افزایش توان پس‌اندازی شما در سال‌های بازنشستگی است. برای آشنایی بیشتر، ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

 

برای خرید و فروش و مدیریت طرح‌ها یا صتدوق‌های سرمایه‌گذاری، کافی است اپلیکیشن کاریزما را دانلود کنید؛ با این اپ می‌توانید به‌صورت شبانه‌روزی سرمایه‌گذاری کرده و تا ۶۰ درصد ارزش دارایی خود، بدون ضامن و تنها در یک روز وام دریافت کنید. برای دانلود اپلیکیشن کاریزما، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن کاریزما

شرایط دریافت مستمری تأمین اجتماعی در سال 1405

شرایط دریافت مستمری تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۵ بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه دستخوش تغییراتی شده و نحوه تکمیل سابقه بیمه به‌صورت پلکانی تعیین شده است؛ وضعیت گروه‌های مختلف به شرح زیر است:

  • بیمه‌شدگان با بیش از ۲۸ سال سابقه: شرایط بازنشستگی آن‌ها هیچ تغییری نمی‌کند و مانند گذشته می‌توانند بازنشسته شوند.
  • بیمه‌شدگان با سابقه کمتر از ۲۸ سال: باید به صورت پلکانی سابقه‌شان را تکمیل کنند.

نحوه محاسبه سنوات در مستمری تامین اجتماعی سال 1405 برای سایر گروه‌ها به شرح زیر است:

  • ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه: به ازای هر سال کسری، ۲ ماه سابقه اضافه می‌شود.
  • ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه: برای هر سال کسری، ۳ ماه سابقه اضافه می‌شود.
  • ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه: به ازای هر سال کسری، ۴ ماه سابقه اضافه می‌شود.
  • کمتر از ۱۰ سال سابقه: به ازای هر سال کسری، ۵ ماه سابقه اضافه می‌شود.

همچنین افرادی که کمتر از ۱۵ سال سابقه بیمه دارند، برای دریافت مستمری بازنشستگی باید سابقه خود را تا ۳۵ سال کامل کنند؛ این افزایش سابقه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که فرد شرایط بازنشستگی را کامل کند؛ سوابق بیمه‌ای پس از ارسال لیست حقوق و دستمزد توسط کارفرما ثبت می‌شود و بیمه‌شدگان می‌توانند با ثبت‌نام در درگاه es.tamin.ir سوابق خود را مشاهده و در صورت وجود مغایرت، آن را پیگیری کنند.

جدول شرایط بازنشستگی در قانون تأمین اجتماعی بر اساس قوانین مصوب برنامه هفتم توسعه و قوانین خاص به شرح زیر است:

قوانین دریافت مستمری در سال 1405
گروه حداقل سن بازنشستگی (مردان/زنان) حداقل سابقه بیمه میزان مستمری
مردان 60 سال (پلکانی تا 62) ۳۰–۳۵ سال (پلکانی) کامل (30 روز)
زنان 55 سال ۳۰–۳۵ سال (پلکانی) کامل (30 روز)
زنان شاغل (قانون خاص) ۴۲ سال ۲۰ سال پرداخت حق بیمه

20 روز حقوق

مشاغل سخت و زیان‌آور

بدون محدودیت / بدون محدودیت

۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب کامل (30 روز)
جانبازان و معلولین انقلاب مردان 50 سال

زنان 45 سال

۲۰ سال پرداخت حق بیمه کامل (30 روز)

برای آگاهی از آخرین تغییرات قوانین بازنشستگی تامین اجتماعی، مقاله “سن بازنشستگی تامین اجتماعی در سال 1405 + قوانین جدید” را مطالعه کنید.

شرایط بازنشستگی با 15 سال سابقه بیمه

​در سال 1405، افرادی که ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی دارند و به سن بازنشستگی ۶۲ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان رسیده‌اند، می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند. میزان حقوق بازنشستگی این افراد بر اساس میانگین دستمزد مشمول بیمه در ۲۴ ماه پایانی خدمت محاسبه می‌شود.

فرمول محاسبه مستمری بازنشستگی

با توجه به افزایش مقدار مستمری تامین اجتماعی در سال 1405 و حداقل حقوق پایه به 16 میلیون و 800 هزار تومان، اگر میزان حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه برای فردی در دو سال آخر خدمت کمتر از این مبلغ باشد، حداقل حقوق مذکور را دریافت می‌کند؛ همچنین اگر میانگین دستمزد بالاتری داشته باشد، حقوق بازنشستگی او متناسب با آن افزایش می‌یابد. این قانون به منظور حمایت از بازنشستگان با سابقه کمتر و تأمین حداقل معیشت آن‌ها در نظر گرفته شده است.​

حقوق بازنشستگی با ۱۵ سال سابقه چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم محاسبه میزان مستمری تامین اجتماعی را بر اساس میانگین دستمزد 24 ماه اخیر محاسبه می نمایند.

میزان مستمری تامین اجتماعی = (متوسط دستمزد × سال‌های پرداخت حق بیمه) / ۳۰

برای درک بهتر این مسئله، به فرض فردی 15 سال سابقه کار دارد و متوسط دستمزد او در 24 ماه آخر خدمت، 2 میلیون تومان است؛ برای محاسبه حقوق بازنشستگی، باید 15 سال سابقه را در متوسط دستمزد که 2 میلیون تومان، ضرب کنیم؛ در نهایت بر 30 تقسیم کنیم که عدد به دست‌آمده یک میلیون تومان است. حقوق بازنشستگی با 12، 13 و 14 سال سابقه نیز براساس همین فرمول محاسبه می گردد.

حقوق بازنشستگی با 20 سال سابقه چقدر است؟

در سال 1405، اگر فردی 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان اجتماعی داشته باشد و برای مردان به 62 و برای زنان به 55 سال رسیده‌باشد، می‌تواند درخواست بازنشستگی بدهد. میزان مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی برای این افراد نیز بر اساس میانگین حقوق مشمول بیمه در 24 ماه پایانی محاسبه می‌شود.

با توجه به افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 1405 به 16,800,000 تومان، افرادی با ۲۰ سال سابقه که میانگین دستمزد آن‌ها در دو سال آخر خدمت کمتر از این مبلغ باشد، حداقل حقوق مذکور را دریافت خواهند کرد.

link مقاله پیشنهادی : بیمه چیست به زبان ساده + اصطلاحات بیمه ای

میزان حقوق بازنشستگی با 10 سال سابقه

طبق بند 91 قانون بودجه سال 1390، اگر میزان سابقه پرداخت حق بیمه افراد کمتر از 10 سال باشد، متقاضیان می‌توانند با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال، از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند. به عبارتی کسانی که سن آن‌ها به سن بازنشستگی رسیده ولی کمتر از 10 سال سابقه دارند؛ می‌توانند با پرداخت حق سنوات کسری، با 10 روز حقوق بازنشسته شوند. با توجه به تغییرات اساسی در قانون از سال 1401، افراد می‌توانند با حداقل 5 سال و حداکثر 10 سال و با پرداخت سنوات باقیمانده به نرخ روز تا 10 سال اقدام کنند؛ به این نکته توجه کنید که قانون بازنشستگی با ده سال سابقه و کمتر از آن، فقط برای بیمه‌گزاران تامین اجتماعی تصویب‌شده است.

میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با 10 سال سابقه یا کمتر، مبلغ مشخصی نیست و بسته به دو سال آخر خدمت فرد، متفاوت است. اگر در دو سال آخر کار، حقوق فرد بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق، افزایش پیدا کرده باشد و حق بیمه بیشتری پرداخت کرده باشد، برای محاسبه متوسط دستمزد، به جای دو سال آخر، پنج سال آخر کار در نظر گرفته‌می‌شود؛ البته اگر این افزایش حقوق و پرداخت حق بیمه با ارتقای شغلی همراه باشد، هیچ ممانعتی ندارد.

نحوه درخواست بازنشستگی با 10 سال سابقه و کمتر

مراحل و نحوه درخواست بازنشستگی با 10 سال و کمتر به شرح زیر است:

مراحل درخواست بازنشستگی با 10 سال سابقه

مدارک مورد نیاز برای دریافت میزان مستمری تامین اجتماعی با 10 سال و کمتر

مدارک لازم برای دریافت میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با 10 سال و کمتر در صندوق تامین اجتماعی به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی فرد بیمه‌شده
  • مدارک مرتبط با سوابق بیمه‌ای
  • اطلاعات بانکی فرد بیمه‌شده
  • فیش واریزی قیمت مابه التفات سابقه بیمه تا ده سال به نرخ روز

کمک هزینه‌ و مزایا در میزان مستمری تامین اجتماعی

به منظور جبران بخشی از هزینه‌های زندگی و ارتقای وضعیت معیشتی بازنشستگان، کمک هزینه‌های جانبی در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است.

  1. حق سنوات در میزان مستمری تامین اجتماعی
  2. کمک هزینه عائله‌ مندی بر میزان حقوق مستمری بازنشستگی
  3. میزان مبلغ کمک هزینه مسکن
  4. کمک به تامین معیشت مستمری‌ بگیران

سخن پایانی میزان مستمری تامین اجتماعی

میزان مستمری تامین اجتماعی که یکی از انواع بیمه است به عواملی مانند سابقه پرداخت حق بیمه و میانگین دستمزد در 24 ماه آخر خدمت وابسته است. افرادی که 10 یا 15 سال سابقه دارند، می‌توانند با رسیدن به سن مقرر، درخواست بازنشستگی کنند و مستمری آن‌ها بر اساس فرمول‌ محاسبه می‌شود.

برای مدیریت بهتر دارایی‌ها و تقویت پس‌انداز دوران بازنشستگی، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن کاریزما را دانلود کنید؛ با این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی در طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت کنید و از سود مناسب آن برای آینده مالی خود بهره‌مند شوید.

چه میزان این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز مقاله : / 5. تعداد رای :

امتیازی وجود ندارد. اولین نفر باشید!

سوالات متداول

معمولاً از زمان درخواست بازنشستگی تا برقراری مستمری، ممکن است چند ماه طول بکشد.​

برای مردان، حداقل 62 سال سن و برای زنان، حداقل 55 سال سن به همراه حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بازنشستگی لازم است.

بله؛ افرادی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند اما کمتر از ۱۰ سال سابقه دارند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه کسری سنوات به صورت یکجا، سابقه خود را تکمیل کرده و بازنشسته شوند.

اگر افزایش حقوق در دو سال آخر غیرطبیعی و نامتعارف باشد و با سال‌های قبل سازگار نباشد، سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند میانگین دستمزد پنج سال آخر را مبنای محاسبه مستمری قرار دهد.

در سال 1405، حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به 16 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته است که نسبت به سال قبل رشد 43 درصدی داشته است؛ سقف حقوق بازنشستگان نیز تا 7 برابر حداقل حقوق تعیین شده است.​

مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شامل بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی هستند که مستمری از سازمان دریافت می‌کنند. این افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند رسیدن به سن بازنشستگی، از کارافتادگی یا فوت بیمه‌شده، مستمری دریافت کنند. ​

حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی افرادی هستند که مستمری آن‌ها بر اساس حداقل دستمزد تعیین‌شده توسط شورای عالی کار محاسبه می‌شود. در سال 1405، حداقل حقوق بازنشستگان به 16 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته است.

خرید آنلاین بیمه از کاریزما

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرمت مجاز: 09xxxxxxxxx

457 دیدگاه برای این مطلب

  1. Hamid 23 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام.مستمری من بدون حق اولاد.عایله مندی وکمک هزینه مسکن از5ملیون شده 8ملیون به نظر شما این کمک هارااضاف کنیم چقدر میشه با14سال و8ماه سابقه

    0
    0
    23 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر مستمری پایه شما از ۵ میلیون به ۸ میلیون تومان رسیده، برای محاسبه دریافتی نهایی باید کمک‌هزینه‌هایی مثل مسکن، کمک معیشت، عائله‌مندی و حق اولاد هم در صورت مشمول بودن اضافه شود. با اضافه شدن کمک معیشت ۶۰۰ هزار تومان و مسکن ۲۷۰ هزار تومان، مبلغ شما حداقل حدود ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان می‌شود و اگر همسر یا فرزند مشمول داشته باشید، مبالغ عائله‌مندی و حق اولاد هم جداگانه اضافه خواهد شد. عدد قطعی در حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.🌷

      0
      0
      23 خرداد 1405
  2. مرزبانی 22 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام من مستمریگیرهستم سال404 هشت میلیون وصدهزارتومان میگرفتم میخوام بدانم سال405 حقوقم چقدرمیشه ممنون

    0
    0
    22 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر ☘️
      اگر مستمری شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۱۳ میلیون تومان می‌شود. عدد دقیق به این بستگی دارد که حداقل‌بگیر باشید یا سایر سطوح و در نهایت با توجه به حکم جدید، مزایا و کسورات تأمین اجتماعی مشخص خواهد شد.🌷

      0
      0
      23 خرداد 1405
  3. مرزبانی 22 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام من مستمری بگیرهستم سال 1404 8میلیون 100هزارتومان میگرفتم سال 405 چقدرمیگیرم ممنون

    0
    0
    22 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر ☘️
      اگر مستمری شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۱۳ میلیون تومان می‌شود. عدد دقیق به این بستگی دارد که حداقل‌بگیر باشید یا سایر سطوح و در نهایت با توجه به حکم جدید، مزایا و کسورات تأمین اجتماعی مشخص خواهد شد.🌷

      0
      0
      23 خرداد 1405
  4. مرزبانی 22 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام من اول مهربا18سال 8ماه 4روزبازنشست شدم حقوقم بامزایا ٨میلیون 100هزارتومان بود میخوام بدانم امسال دریافتیم چقدرمیشه ممنون

    0
    0
    22 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۱۳ میلیون تومان می‌شود. البته چون سابقه شما ۱۸ سال و ۸ ماه است، مبلغ دقیق به نوع محاسبه تأمین اجتماعی، مزایا، حق عائله‌مندی، حق اولاد و کسورات بستگی دارد و در حکم جدید مشخص می‌شود.🌷

      0
      0
      23 خرداد 1405
  5. مریم مومنی 17 خرداد 1405 1 پاسخ

    با سلام‌یکبار دیگه سوالم را مطرح میکنم فکر کنم ارسال نشد با ۲۹ سال و ۱۰ ماه سابقه در شرف بازنشستگی هستم در سایت تامین اجتماعی مبلغ مستمری من ۱۸ میلیون عنوان شده چون خانم هستم و همسر و دو فرزند دارم و فعلا حق اولاد میگیرم بعد از بازنشستگی چه مزایای دیگری به این مبلغ اضافه خواهد شد ؟ ایا میتونم چند ماهی آزاد خودم مبلغ بیشتری حق بیمه رد کنم تا میزان مستمریم افزایش پیدا کنه و بعد بازنشست بشم ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    0
    0
    17 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر مبلغ ۱۸ میلیون تومان به‌عنوان مستمری پایه شما در سایت تأمین اجتماعی نمایش داده شده، بعد از بازنشستگی در صورت احراز شرایط، مزایایی مثل حق اولاد دو فرزند، کمک‌هزینه عائله‌مندی، معیشت و مسکن هم می‌تواند به آن اضافه شود و مبلغ نهایی در حکم بازنشستگی مشخص خواهد شد. درباره افزایش حق بیمه در چند ماه آخر هم باید توجه کنید که مستمری بر اساس میانگین حقوق مشمول بیمه در ۲۴ ماه آخر محاسبه می‌شود؛ بنابراین چند ماه پرداخت حق بیمه بالاتر معمولاً اثر محدودی دارد و اگر افزایش غیرمتعارف باشد، ممکن است تأمین اجتماعی آن را بررسی کند. بهتر است قبل از ادامه پرداخت، از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.🌷

      0
      0
      23 خرداد 1405
  6. مجید 15 خرداد 1405 1 پاسخ

    با سلام من در بهمن ماه 1405 سی سال بیمه پرداخت نموده ام ولی با توجه به قانون جدید 6ماه دیگر باید بیمه پرداخت کنم به نظر شما امسال درخواست بازنشستگی بدهم یا شش ماه بیمه را پرداخت کنم ودر سال 1406درخواست بدهم با توجه به اینکه ماهانه 17میلیون تومان حق بیمه پرداخت می کنم .

    0
    0
    15 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر شعبه تأمین اجتماعی اعلام کرده که طبق قانون جدید باید ۶ ماه دیگر بیمه پرداخت کنید، بهتر است قبل از ثبت درخواست بازنشستگی، حتماً استعلام کتبی بگیرید. چون اگر هنوز شرط سابقه کامل احراز نشده باشد، ممکن است درخواست بازنشستگی تأیید نشود یا مستمری به نسبت سابقه محاسبه شود. با توجه به اینکه ماهانه ۱۷ میلیون تومان حق بیمه می‌پردازید، هزینه ۶ ماه حدود ۱۰۲ میلیون تومان می‌شود؛ اما در مقابل، تکمیل سابقه می‌تواند هم ریسک رد درخواست را کم کند و هم روی مبلغ مستمری نهایی اثر مثبت داشته باشد؛ بنابراین اگر توان پرداخت دارید، معمولاً تکمیل همان ۶ ماه و ثبت درخواست در سال ۱۴۰۶ انتخاب مطمئن‌تری است.🌷

      0
      0
      16 خرداد 1405
  7. Hamid 15 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام بنده سه ماه است بازنشسته شده ام دارای کارت ایثار رزمندگان هستم به مدت 24ماه سرباز ارتش جبهه بوده ام خواستم ببینم در بازنشستگی امتیازی داره دنبالش برم یانه فقط2سال سربازی خریده ام به سابقه اضافه کردم.مستمربگیرتامین اجتماعی هستم

    0
    0
    15 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر ۲۴ ماه خدمت سربازی در منطقه جنگی را خریداری کرده‌اید و به سابقه بیمه شما اضافه شده، اثر اصلی آن همان افزایش سابقه و تأثیر در محاسبه مستمری است. اگر این دو سال در حکم بازنشستگی شما لحاظ شده باشد، امتیاز اصلی آن اعمال شده است. اما اینکه بابت کارت ایثار رزمندگان ارتش، مبلغ جداگانه‌ای به مستمری اضافه شود، قطعی نیست و باید شعبه تأمین اجتماعی بررسی کند. پیشنهاد می‌شود با کارت ایثار، گواهی حضور در جبهه و حکم بازنشستگی، درخواست کتبی بررسی مزایای ایثارگری را در شعبه ثبت کنید.🌷

      0
      0
      16 خرداد 1405
  8. رضا 14 خرداد 1405 1 پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید ، ببخشید ۵۵ سال سن دارم و ۲۲ سال سابقه بیمه ، اگه از الان حق بیمه پرداخت نکنم در سن ۶۲ سالگی آیا حداقل حقوق ۳۰ روز کار را خواهم گرفت یا قانون تغییر کرده و ۲۲ روز در ماه حقوق خواهم گرفت ؟ ممنون

    0
    0
    14 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      با ۲۲ سال سابقه تا سن ۶۲ سالگی صبر کنید، احتمالاً امکان بازنشستگی برای شما قابل بررسی است. مستمری از نظر فرمولی بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر ضربدر ۲۲ و تقسیم بر ۳۰ محاسبه می‌شود؛ اما چون سابقه شما بالای ۲۰ سال است، طبق ماده ۱۱۱ تأمین اجتماعی، مستمری بازنشستگی نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد؛ بنابراین معمولاً موضوع “۲۲ روز حقوق” مطرح نیست و اگر مبلغ محاسبه‌شده کمتر از حداقل باشد، باید تا حداقل حقوق همان سال ترمیم شود. برای اطمینان، قبل از قطع بیمه حتماً از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.🌷

      0
      0
      16 خرداد 1405
  9. Hamid 13 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام مستمری بازنشستگی من دربهمن1404بازنشسته شدم باسابقه نزدیک به 15سال دریافتی مستمری کل دریافتی بایک فرزند وهمسربرایم خالص ریختن 8500هشت وپانصد به نظر شما 405بایدچقدرباشه باتشکرازجواب شما..واقعا زود جواب میدی

    0
    0
    13 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر. ممنون از لطف شما🌷
      با توجه به اینکه با حدود ۱۵ سال سابقه بازنشسته شده‌اید و خالص دریافتی شما در بهمن ۱۴۰۴ حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی می‌تواند حدود ۱۳.۶ تا ۱۴ میلیون تومان باشد؛ البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی و با توجه به حق همسر، حق اولاد، مزایا و کسورات مشخص می‌شود.

      0
      0
      13 خرداد 1405
  10. رخشانی 12 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام علیکم, مبلغ مستمری من 13,900 هست در سال 1405 چقدر بهش اضافه میشه؟

    0
    0
    12 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر مستمری شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده، در صورت حداقل‌بگیر بودن با افزایش ۶۰ درصدی، حقوقتان حدود ۲۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. اگر در گروه سایر سطوح باشید، با افزایش ۴۵ درصدی و مبلغ ثابت ماهانه، حدوداً به ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد. عدد دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

      0
      0
      13 خرداد 1405
  11. Hamid 10 خرداد 1405

    سلام سوال قبلی همراه نیست هرماه است

    0
    0
    10 خرداد 1405
  12. آتنا اولادزاده 8 خرداد 1405 2 پاسخ

    عزیزجان من متوجه شدم از لحاظ حقوقی سایر سطوح دسته بندی میشم.با توجه به این موضوع حقوقم چقدر میشه؟؟سال ۱۴۰۴ ،مبلغ ۱۸۶۵۰۰۰۰حقوق می گرفتم.

    0
    0
    8 خرداد 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر در گروه سایر سطوح قرار می‌گیرید و حقوق سال ۱۴۰۴ شما ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده، با فرمول ۴۵ درصد افزایش به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. البته عدد نهایی بعد از صدور حکم جدید و با توجه به مزایا، متناسب‌سازی و کسورات مشخص خواهد شد. 🌷

      0
      0
      9 خرداد 1405
    2. Hamid 10 خرداد 1405 1 پاسخ

      سلام من با۱۵سال سابقه بهمن ماه۴۰۴بازنشست شدم تقریبا ۹ملیون همراه ریختن امسال باید چقدربریزن .ممنون از پاسخ شما

      0
      0
      10 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر مستمری ماهانه شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۹ میلیون تومان بوده، افزایش سال ۱۴۰۵ بسته به نوع محاسبه شما حدوداً بین ۱۴.۴ تا ۱۴.۶ میلیون تومان خواهد بود. اگر حداقل‌بگیر محسوب شوید، ۶۰ درصد افزایش اعمال می‌شود و اگر سایر سطوح باشید، ۴۵ درصد به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه محاسبه می‌شود. البته چون سابقه شما ۱۵ سال است، مستمری احتمالاً به‌صورت نسبی محاسبه شده و عدد دقیق در حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

        0
        0
        12 خرداد 1405
  13. آتنا اولادزاده 8 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم.در سال ۱۴۰۴ من ۱۷۹۰۰حقوق می گرفتم.در سال ۱۴۰۵چقدر حقوق خواهم گرفت؟

    0
    0
    8 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر در گروه سایر سطوح باشید، حقوق ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی شما با افزایش ۴۵ درصدی و مبلغ ثابت ماهانه، حدوداً به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. اگر حداقل‌بگیر محسوب شوید و افزایش ۶۰ درصدی اعمال شود، مبلغ تقریبی حدود ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. عدد دقیق بعد از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.🌷

      0
      0
      9 خرداد 1405
  14. مجید 8 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام.میخواستم بدونم منی که اوایل اسفند۱۴۰۴درخواست بازنشستگی دادم،آیامشمول دریافت همسان سازی میشم اگرمیشم،آیا۱۴۰۴هم بهم
    تعلق میگیره..
    ممنون ازلطفتون🌸

    0
    0
    8 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر درخواست بازنشستگی شما اوایل اسفند ۱۴۰۴ ثبت شده و تاریخ برقراری مستمری‌تان در حکم، مربوط به سال ۱۴۰۴ باشد، معمولاً افزایش مستمری سال ۱۴۰۵ برای شما اعمال می‌شود. اما درباره متناسب‌سازی ۱۴۰۴، باید تاریخ دقیق برقراری مستمری در حکم بررسی شود؛ اگر مستمری از اسفند ۱۴۰۴ برقرار شده باشد، امکان بررسی آن وجود دارد، اما تصمیم نهایی با شعبه تأمین اجتماعی است. پیشنهاد می‌شود حکم بازنشستگی را از نظر “تاریخ برقراری مستمری” بررسی و در صورت ابهام از شعبه یا سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی پیگیری کنید.🌷

      0
      0
      9 خرداد 1405
  15. محمد 6 خرداد 1405

    از آقای سالاری انتظارات بیشتری هست ایشان مرد بزرگ و کارازموده ای هستند نباید اجازه دهند اینقدر در صدور احکام تعلل بوجود بیاد آنهم با این اوضاع اخوال جامعه که همه ازش باخبر هستیم قیمت ها صبح یک مدله غروب مدلی دیگه و هرکسی هر چقدر دلش میخواد روی اجناسش قیمت گذاری روزانه انجام میده.
    به امید دادرسی

    0
    0
    6 خرداد 1405
  16. افروز 5 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام .ممنون از راهنمایی هاتون. بنده مستمری بگیر هستم با سابقه ۱۷سال و ۷ ماه .طبق چیزی که در فیش حقوقی اسفند۴۰۴ نوشته
    مبلغ مستمری ۷میلیون و هشتصدهزارتومان است. دریافتی کل بنده با حق اولاد و بقیه مزایا ۱۷ میلیون تومان است.خالص پرداختی هم ۱۲میلیون است. دوتاسوال دارم آیا بنده حداقل بگیر محسوب میشوم ؟ واینکه سال ۴۰۵ مستمری چقدر افزایش خواهد داشت؟

    0
    0
    5 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      با توجه به اینکه سابقه شما ۱۷ سال و ۷ ماه است و در فیش اسفند، مستمری اصلی حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده، احتمالاً مستمری شما به‌صورت نسبی محاسبه شده و باید از شعبه بپرسید که حداقل‌بگیر محسوب می‌شوید یا سایر سطوح. اگر افزایش سایر سطوح برای شما اعمال شود، مستمری اصلی‌تان در سال ۱۴۰۵ حدوداً به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. البته دریافتی نهایی با حق اولاد، سایر مزایا، بیمه تکمیلی و کسورات در حکم جدید مشخص می‌شود.🌷

      0
      0
      9 خرداد 1405
  17. علی اکبر شریفی 5 خرداد 1405

    سلام من خرداد 1405 با سابقه 30 سال و میانگین 15میلیون و دارای 2 فرزند و همسر خانه دار میخوام بازنشسته بشم میشه مبلغ دریافتی ام را محاسبه کنید؟

    0
    0
    5 خرداد 1405
  18. آرزو 5 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر حقوق سال ۱۴۰۴من ۱۸میلون هست میشه بی زحمت بگین سال۱۴۰۵حقوقم چقدر میشه البته مستمر بگیر تامین اجتماعی هستم ممنون

    0
    0
    5 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر مستمری سال ۱۴۰۴ شما حدود ۱۸ میلیون تومان بوده، در صورتی که سایر سطوح محسوب شوید، حقوق سال ۱۴۰۵ شما حدوداً ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. اگر حداقل‌بگیر محسوب شوید و افزایش ۶۰ درصدی اعمال شود، عدد تقریبی حدود ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود. عدد دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

      0
      0
      12 خرداد 1405
  19. سعید 5 خرداد 1405 1 پاسخ

    پدر من در تاریخ جاری 1405/03/05 حدودا 19 سال و 188 روز بیمه تامین اجتماعی دارند ، قصد دارند که تا پایان سال 1405 حق بیمه واریز کنند، حقوقی که برای ایشان از سمت صندوق تامین اجتماعی بسیجیان امسال رد شده مبلغ 171.797.350 ریال است و سال گذشته 103.000.000 ریال بوده ، اگر پایان 1405 بازنشستگی اعلام کنند ، چقدر حقوق بهشون پرداخت میشه

    0
    0
    5 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر پدرتان تا پایان سال ۱۴۰۵ حق بیمه پرداخت کنند، احتمالاً سابقه‌شان به حدود ۲۰ سال می‌رسد. مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق مشمول بیمه دو سال آخر و سنوات بیمه محاسبه می‌شود. اگر به‌صورت ساده، حقوق مبنای بیمه سال قبل حدود ۱۰.۳ میلیون تومان و امسال حدود ۱۷.۱۸ میلیون تومان باشد، میانگین تقریبی دو سال آخر حدود ۱۳.۷ میلیون تومان می‌شود و با ۲۰ سال سابقه، مستمری پایه حدوداً ۹ تا ۹.۵ میلیون تومان خواهد بود. البته این فقط برآورد خام است و عدد دقیق به روزهای سابقه، حقوق مشمول بیمه ۲۴ ماه آخر، شرایط بازنشستگی و مزایای حکم بستگی دارد.

      0
      0
      12 خرداد 1405
  20. آزاده 4 خرداد 1405 2 پاسخ

    من کلی مطلب تایپ کردم ولی متأسفانه هیچکدامشان لحاظ نشد. مجددا” مجبور شدم تا با وجود بیماریم ،که ام اس هست و شدیدا” از ناحیه ی چشم مشکل دارم..بنویسم. مبلغ پایه ی مستمری ام ،یازده میلیون و پانصد و نودوشش هزارو صدوهشتادو پنج تومن بوده در ۱۴۰۴ و همچنین در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۵ .. با توجه به هزینه های هنگفت دارو و درمانم ؛ شدیدا” تحت فشارم، چرا که کسی را نداشته و به تنهایی از پس هزینه های فراوان زندگی ؛ آنهم، با وجود اینهمه تورم و فشارهای وارده بسیار تحت آسیب و فشارم .. ممنون میشم تا به سازمان مربوطه منتقل کرده و برای من و امثال ما ، این مشکل را مطرح و برطرف نمایید . پیشاپیش؛ از درک ، همراهی و همدلیتان سپاسگزارم و خواهان بهترینها ؛ از جانب ایزد یکتا ، مهربان و عاشق بی همتا هستم !!🕉️👌☮️🤟😊🕊️🙏🔥👊

    0
    0
    4 خرداد 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      شرایطی که فرمودید بسیار سخت و قابل درک است، مخصوصاً وقتی هزینه‌های دارو و درمان بالا باشد. با مستمری پایه حدود ۱۱ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان، اگر در گروه حداقل‌بگیران محاسبه شوید، افزایش ۶۰ درصدی می‌تواند مستمری پایه را حدوداً به ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برساند؛ البته مزایا و کسورات جداگانه در فیش نهایی اثر می‌گذارند. برای پیگیری حمایت‌های درمانی، بیمه تکمیلی و بررسی وضعیت خاص پزشکی، بهتر است درخواستتان را از طریق شعبه تأمین اجتماعی یا شماره ۱۴۲۰ ثبت کنید.🌷

      0
      0
      12 خرداد 1405
    2. Hamid 15 خرداد 1405 1 پاسخ

      سلام بنده سه ماه است بازنشسته شده ام دارای کارت ایثار رزمندگان هستم به مدت 24ماه سرباز ارتش جبهه بوده ام خواستم ببینم در بازنشستگی امتیازی داره دنبالش برم یانه فقط2سال سربازی خریده ام به سابقه اضافه کردم.مستمربگیرتامین اجتماعی هستم

      0
      0
      15 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 خرداد 1405 1 پاسخ

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر ۲۴ ماه خدمت سربازی در جبهه را خریداری کرده‌اید و به سابقه بیمه شما اضافه شده، اثر اصلی آن همان افزایش سابقه و تأثیر در محاسبه مستمری است. اما اینکه بابت کارت ایثار رزمندگان ارتش، مبلغ جداگانه‌ای به مستمری اضافه شود، قطعی نیست و باید شعبه تأمین اجتماعی بررسی کند. پیشنهاد می‌شود با کارت ایثار، گواهی حضور در جبهه و حکم بازنشستگی، درخواست کتبی بررسی مزایای ایثارگری را در شعبه ثبت کنید.🌷

        0
        0
        16 خرداد 1405 1 پاسخ
        1. سمانه 20 خرداد 1405 1 پاسخ

          سلام وقتتون بخیر. حقوق بازنشستگی ما 26میلیون و700هزارتومان هست درسال 1405با حق اولاد دوفرزند چقدرمبشه ممنون

          0
          0
          20 خرداد 1405 1 پاسخ
          1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 خرداد 1405

            سلام و وقت بخیر☘️
            اگر حقوق بازنشستگی شما در سال ۱۴۰۵ حدود ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد، حق اولاد دو فرزندِ مشمول حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به آن اضافه می‌شود و دریافتی شما به‌صورت تقریبی به حدود ۳۰ میلیون تومان می‌رسد؛ البته عدد نهایی با توجه به شرایط فرزندان، حق عائله‌مندی، بیمه تکمیلی و سایر کسورات در فیش حقوقی مشخص می‌شود.🌷

            0
            0
            23 خرداد 1405
  21. آزاده 4 خرداد 1405 1 پاسخ

    ضمن عرض درود و خسته نباشید. بنده بیمار خاص بوده و با توجه به هزینه های هنگفت درمان و دارو .. به سختی و فشارهای زیادی توان ادامه و زندگیم را؛ داشته و با توجه به این حداقل حقوق مستمری تاب تحمل و توان ادامه برایم بسیار سخت و دشوار بوده .. از شما عاجزانه تقاضا دارم تا به سازمان مربوطه منتقل کرده و حرف و تقاضای من و امثال ما را برسانید!!پیشاپیش سپاس ویژه دارم و از خدای مهربان ، طلب سلامت ، آرامش و رفاه کامل را خواستدارم ..!!🕉️👌☮️🤟😊🕊️🙏🔥👊

    0
    0
    4 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. مریم 19 خرداد 1405 1 پاسخ

      سلام
      حقوق مستمری بگیر که بدلیل بیماری از کارافتاده کلی محسوب شده
      16900بوده در1404
      حقوق 1405چقدر میشه

      0
      0
      19 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر مستمری ازکارافتادگی کلی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده، مبلغ سال ۱۴۰۵ به‌صورت تقریبی بین ۲۶ تا ۲۷ میلیون تومان می‌شود. اگر حداقل‌بگیر محسوب شوید حدود ۲۷ میلیون تومان و اگر سایر سطوح باشید حدود ۲۶ میلیون تومان خواهد بود. عدد دقیق با توجه به حکم جدید، مزایا و کسورات تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.🌷

        0
        0
        23 خرداد 1405
  22. عمران وطن خواه 4 خرداد 1405 1 پاسخ

    با سلام و درود…
    بنده مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم
    در سال ۱۴۰۴ حقوقم ۱۱ میلیون بوده
    در سال جدید ۱۴۰۵ چقدر میشه حقوقم ؟؟؟
    با تشکر از شما ،🤍

    0
    0
    4 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر حقوق سال ۱۴۰۴ شما حدود ۱۱ میلیون تومان بوده، مبلغ سال ۱۴۰۵ بسته به نوع محاسبه شما نزدیک به ۱۷.۵ تا ۱۷.۶ میلیون تومان خواهد بود؛ چون اگر حداقل‌بگیر باشید افزایش ۶۰ درصدی اعمال می‌شود و اگر سایر سطوح باشید، ۴۵ درصد به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه محاسبه می‌شود. عدد قطعی را باید در حکم جدید تأمین اجتماعی بررسی کنید.🌷

      0
      0
      12 خرداد 1405
  23. رقیه طاهررفتار 4 خرداد 1405 1 پاسخ

    در۱۴۰۴ حقوق ۳۰ میلیون مبلغ مستمری بوددر۱۴۰۵ حقوق مستمری چقدر است

    0
    0
    4 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405 1 پاسخ

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر مستمری شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۰ میلیون تومان بوده و در گروه سایر سطوح قرار بگیرید، حقوق سال ۱۴۰۵ شما با افزایش ۴۵ درصدی و مبلغ ثابت ماهانه، به‌صورت تقریبی حدود ۴۵ میلیون تومان می‌شود. البته عدد دقیق در حکم جدید تأمین اجتماعی و با توجه به متناسب‌سازی، مزایا و کسورات مشخص خواهد شد.🌷

      0
      0
      12 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. Hamid 15 خرداد 1405 1 پاسخ

        سلام بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم دارای کارت ایثارگری رزمندگان ارتش هستم 24ماه خدمت سربازی منطقه جنگی بوده ام این دوسال خریداری کردم و به سابقه ام اضافه شده خواستم ببینم نصبت به مستمریم کارایی یا امتیازی داره اقدامکنم

        0
        0
        15 خرداد 1405 1 پاسخ
        1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 خرداد 1405

          سلام و وقت بخیر☘️
          اگر ۲۴ ماه خدمت سربازی در منطقه جنگی را خریداری کرده‌اید و به سابقه بیمه شما اضافه شده، اثر اصلی آن همان افزایش سابقه و تأثیر در محاسبه مستمری است؛ اما اینکه بابت کارت ایثارگری یا حضور در منطقه جنگی، امتیاز جداگانه‌ای روی مستمری تأمین اجتماعی اعمال شود، باید توسط شعبه بررسی شود و معمولاً خودکار نیست. پیشنهاد می‌شود با کارت ایثارگری، گواهی حضور در منطقه جنگی و حکم بازنشستگی، درخواست کتبی بررسی مزایای ایثارگری را در شعبه ثبت کنید.🌷

          0
          0
          16 خرداد 1405
  24. بهار طاهری 4 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام
    من همسرم فوت کرده و مستمری بگیر ایشان هستم و مبلغی که در 1404 می گرفتم 13 میلیون و 800 بود، اول اینکه می خوام بدونم سال 1405 چقدر میشه حقوق، و دوم اینکه خودم هم شاغل هستم و بیمه برام رد میشه، می خواستم بدونم اگه خودم بازنشست بشم حقوق مستمری همسرم قطع میشه یا هر دو رو می گیرم؟

    0
    0
    4 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر مستمری بازماندگان شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده، مبلغ سال ۱۴۰۵ بسته به اینکه در گروه حداقل‌بگیر یا سایر سطوح محاسبه شوید، حدوداً بین ۲۱.۵ تا ۲۲ میلیون تومان خواهد بود. درباره سؤال دوم، اشتغال یا بیمه‌پردازی شما به‌تنهایی باعث قطع مستمری همسرتان نمی‌شود و طبق رویه‌های فعلی، زنان می‌توانند در شرایطی هم مستمری بازماندگی همسر و هم مستمری بازنشستگی خودشان را دریافت کنند. با این حال، برای اطمینان نهایی بهتر است قبل از بازنشستگی خودتان از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.

      0
      0
      12 خرداد 1405
  25. ارام 4 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام با توجه به اعلام ۶۰ درصد برای حداقل بگیران و ۴۵ درصد برای سایر سطوح من در ۲۵ اسفند ۱۴۰۴با میانگین دو سال ۵۴۴۰۰۰۰۰ میلیون بازنشسته شدم حقوقم در سال ۱۴۰۵ چقدر میشه

    0
    0
    4 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر میانگین دو سال آخر شما ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده و با سابقه کامل بازنشسته شده‌اید، در گروه سایر سطوح قرار می‌گیرید. با فرمول افزایش ۱۴۰۵، یعنی ۴۵ درصد به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه، مستمری شما به‌صورت تقریبی حدود ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود؛ البته عدد نهایی با توجه به حکم بازنشستگی، متناسب‌سازی، مزایا و کسورات مشخص خواهد شد.

      0
      0
      12 خرداد 1405
  26. افروز 3 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام .ممنون از راهنمایی هاتون. بنده مستمری بگیرهستم.طبق فیش حقوقی اسفند۴۰۴ دریافتی کل بنده با حق اولاد و بقیه مزایا ۱۷ میلیون تومان است.خالص پرداختی هم ۱۲میلیون است. دوتاسوال دارم آیا بنده حداقل بگیر محسوب میشوم ؟ واینکه سال ۴۰۵ مستمری چقدر افزایش خواهد داشت؟

    0
    0
    3 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اقلام فیش مستمری معمولاً از دو بخش تشکیل می‌شود: بخش اصلی یعنی مستمری پایه که با فرمول میانگین حقوق مشمول بیمه دو سال آخر و سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه می‌شود، و بخش مزایا مثل کمک‌هزینه عائله‌مندی، حق اولاد، کمک‌هزینه معیشت یا سایر ردیف‌هایی که هر سال طبق بخشنامه‌ها تعیین می‌شوند. حق اولاد طبق ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی به شرایطی مثل سابقه لازم، سن یا وضعیت تحصیل/ازکارافتادگی فرزند بستگی دارد و مبلغ آن معمولاً بر اساس حداقل مزد روزانه همان سال محاسبه می‌شود. 🌷

      0
      0
      12 خرداد 1405
  27. مجید 3 خرداد 1405 2 پاسخ

    سلام.قبلاهم ازراهنمایی شمااستفاده کردم.در۵اسفند
    درخواست بازنشستگی دادم درفروردین حکمم اومد.
    چندماه زمان میبره تااولین حقوق روواریزکنن،واینکه
    با۳۰سال پرداخت حق بیمه اجباری سپس اختیاری
    (حداقل حق بیمه اختیاری)واینکه متاهل و۲فرزنددارم
    حدوداحقوق امسالم چقدرمیشه…
    ممنون که صبورانه پاسخ میدید.🌸

    0
    0
    3 خرداد 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      سلامت باشید🌷
      معمولاً بعد از صدور حکم بازنشستگی، اولین حقوق حدود ۳۰ تا ۴۵ روز بعد واریز می‌شود؛ البته بسته به تکمیل پرونده و بررسی سوابق، گاهی ممکن است تا ۲ یا ۳ ماه هم زمان ببرد. درباره مبلغ مستمری، چون ۳۰ سال سابقه دارید اما در سال‌های آخر حداقل حق بیمه اختیاری پرداخت کرده‌اید، احتمالاً در گروه حداقل‌بگیران محاسبه می‌شوید. برای سال ۱۴۰۵ هم افزایش حداقل‌بگیران ۶۰ درصد اعلام شده و مبلغ نهایی با توجه به حق عائله‌مندی، حق اولاد، بیمه تکمیلی و کسورات در حکم و فیش حقوقی مشخص می‌شود.

      0
      0
      3 خرداد 1405
    2. علی اکبر شریفی 5 خرداد 1405 1 پاسخ

      من 30 سالم خرداد 1405 تموم میشه میانگین 2سال آخرم 15 میلیون هست 2 فرزند و همسر خانه دار دارم میشه بگید اگه بازنشسته بشم چقدر حقوقم میشه؟ ممنونم

      0
      0
      5 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        با ۳۰ سال سابقه، فرمول کلی مستمری شما تقریباً برابر با میانگین حقوق مشمول بیمه دو سال آخر خواهد بود؛ یعنی اگر میانگین دو سال آخر واقعاً ۱۵ میلیون تومان باشد، مستمری پایه شما هم حدود همین عدد محاسبه می‌شود. البته چون این مبلغ ممکن است از حداقل‌های سال ۱۴۰۵ کمتر باشد، شعبه تأمین اجتماعی باید بررسی کند که آیا مشمول افزایش تا حداقل مستمری می‌شوید یا نه. حق همسر، حق اولاد و سایر مزایا هم جداگانه و در صورت احراز شرایط به فیش اضافه می‌شود.🌷

        0
        0
        12 خرداد 1405
  28. محمد سلطانی 2 خرداد 1405 1 پاسخ

    با سلام و احترام ، لطفا مبلغ و یا فرمول محاسبه اقلام کمک هزینه‌ و مزایا در میزان مستمری تامین اجتماعی را اطلاع رسانی فرمائید.
    با سپاس

    0
    0
    2 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اقلام فیش مستمری معمولاً از دو بخش تشکیل می‌شود: بخش اصلی یعنی مستمری پایه که با فرمول میانگین حقوق مشمول بیمه دو سال آخر و سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه می‌شود، و بخش مزایا مثل کمک‌هزینه عائله‌مندی، حق اولاد، کمک‌هزینه معیشت یا سایر ردیف‌هایی که هر سال طبق بخشنامه‌ها تعیین می‌شوند. حق اولاد طبق ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی به شرایطی مثل سابقه لازم، سن یا وضعیت تحصیل/ازکارافتادگی فرزند بستگی دارد و مبلغ آن معمولاً بر اساس حداقل مزد روزانه همان سال محاسبه می‌شود. 🌷

      0
      0
      12 خرداد 1405
  29. خزرائی 2 خرداد 1405 1 پاسخ

    سلام . مبلغ متناسب یازی من در
    سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۲۵،۲۵۲،۱۳۵ ریال بود
    سال ۱۴۰۴ به مبلغ ۴۷،۷۳۲،۴۶۹ ریال بود
    در سال ۱۴۰۵ مبلغش حدود چقدر میشود؟
    اصلا مبنای ۳۰ ٪ محاسبه متناسب سازی ها رو چگونه و به چه مبنائی محاسبه میکنند ؟ سپاسگزارم

    0
    0
    2 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      عدد دقیق متناسب‌سازی ۱۴۰۵ فقط با اطلاعات حکم شما قابل محاسبه است؛ چون مبنای آن صرفاً مبلغ متناسب‌سازی سال قبل نیست. طبق برنامه هفتم، متناسب‌سازی بر اساس فاصله نسبت مستمری بازنشسته با حداقل دستمزد سال برقراری مستمری انجام می‌شود؛ سال اول ۴۰ درصد و سال‌های بعد هرکدام ۳۰ درصد از مابه‌التفاوت تا رسیدن به نسبت تعیین‌شده اعمال می‌شود؛ بنابراین برای محاسبه دقیق باید «اولین مستمری زمان بازنشستگی»، «حداقل دستمزد همان سال»، «مستمری فعلی» و «حداقل دستمزد سال جدید» بررسی شود. 🌷

      0
      0
      12 خرداد 1405
  30. رضا 1 خرداد 1405 1 پاسخ

    من در سال ۱۴۰۴ با ۲۰ سال پرداخت حق بیمه ۱۵ میلیون و ۳۰۰هزار تومان دریافت می کردم. حالا در سال ۱۴۰۵ با توجه به افزایش سقف حداقل مبلغ بیمه چقدر دریافت می کنم.

    0
    0
    1 خرداد 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، مستمری سال ۱۴۰۵ شما بسته به نوع حکم بازنشستگی و اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، حدوداً بین ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. البته مبلغ دقیق پس از اعمال مزایا، متناسب‌سازی و جزئیات حکم، فقط از طریق فیش مستمری یا شعبه تأمین اجتماعی قابل بررسی است.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  31. زیبا 31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام من مستمری بگیرتامین اجتماعی هستم،حقوق من 16550000هست،درسال 1405چنددرصداضافه میشه چند میلیون به این مبلغ اضافه میشه

    0
    0
    31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر ☘️
      اگر حقوق شما در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ بسته به اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، حدوداً بین ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهید کرد. مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید و اعمال مزایا در فیش مستمری مشخص می‌شود.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  32. زیبا 31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام من مستمری بگیرتامین اجتماعی هستم،حقوق من 16550000هست،درسال 1405چنددرصداضافه میشه چون میلیون به این مبلغ اضافه میشه

    0
    0
    31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر ☘️
      اگر حقوق شما در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ بسته به اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، حدوداً بین ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهید کرد. مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید و اعمال مزایا در فیش مستمری مشخص می‌شود.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  33. محمد عسگرنجاد 31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام
    آیا افرادی که فقط یک دوره با معدل 5سال آخر خدمت بازنشسته شدن و ظلمی بسیار برآنها روا داشته شده در صورت اعتراض یا شکایت به نتیجه مثبت میرسند؟

    0
    0
    31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      در صورتی که محاسبه مستمری بر اساس میانگین ۵ سال آخر به دلیل افزایش نامتعارف حقوق در سال‌های پایانی انجام شده باشد، اعتراض فقط زمانی می‌تواند نتیجه داشته باشد که فرد بتواند ثابت کند افزایش حقوق او طبیعی، قانونی یا ناشی از ارتقای شغلی بوده است. در غیر این صورت، اگر سازمان طبق مقررات این محاسبه را انجام داده باشد، احتمال پذیرش شکایت پایین است.
      پیشنهاد می‌شود ابتدا علت محاسبه ۵ ساله را از شعبه تأمین اجتماعی به‌صورت کتبی پیگیری کنید و در صورت وجود مدارک کافی، موضوع از مسیر هیأت‌های رسیدگی یا دیوان عدالت اداری دنبال شود.🌷

      0
      0
      2 خرداد 1405
  34. فرشید رضایی 31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    من 30سال سابقه کار دارم سه سال بازنشسته شدم مجرد هستم سوال من این که امسال افزایش حقوق بر اساس سوابق کاری یا همون درصد 60
    در صورت امکان حقوق بنده تقریبی بگید چون من توی یک جدول در تامین اجتماعی دیدم که براساس سوابق حقوق تنظیم شده بود مثلاً من با 30سال سابقه کار برام زده بود تقریبا 33میلیون راهنمایی بفرمایید

    0
    0
    31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      با ۳۰ سال سابقه، اگر جزو حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی باشید، افزایش مستمری شما در سال ۱۴۰۵ بر اساس افزایش ۶۰ درصدی محاسبه می‌شود. اما اگر مستمری شما بالاتر از حداقل باشد، معمولاً مشمول فرمول سایر سطوح یعنی ۴۵ درصد به‌علاوه مبلغ ثابت می‌شوید. عدد ۳۳ میلیون تومان که در جدول دیده‌اید ممکن است مربوط به دریافتی همراه با مزایا یا شرایط خاص باشد؛ چون مجرد هستید، مزایایی مثل عائله‌مندی و حق اولاد برای شما لحاظ نمی‌شود. مبلغ دقیق فقط بعد از صدور حکم جدید و فیش مستمری مشخص می‌شود. 🌷

      0
      0
      2 خرداد 1405
  35. لیلی 30 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    پدر من شهریور امسال ۶۲ساله میشه،تاشهریور ۹سال و ۱۰ماه بیمه ریخته ایا امکانش هست ۲ماه باقی مونده رو خودش بخره و با ۱۰سال سابقه بازنشسته بشه؟
    ویه سوال دیگه اینکه حقوقش تا اسفند ۱۷تومن بوده اگه بتونه بازنشسته بشه حقوقش چقدرمیشه؟

    0
    0
    30 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر پدر شما شهریور به ۶۲ سالگی می‌رسند و تا آن زمان ۹ سال و ۱۰ ماه سابقه دارند، لازم است برای تکمیل ۲ ماه کسری سابقه از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرند. در صورت موافقت و تکمیل سابقه تا ۱۰ سال، مستمری ایشان متناسب با ۱۰ سال سابقه محاسبه می‌شود، نه به اندازه حداقل حقوق کامل بازنشستگان. اگر مبنای حقوق ایشان حدود ۱۷ میلیون تومان باشد، مستمری تقریبی با ۱۰ سال سابقه حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ اما مبلغ قطعی فقط پس از بررسی سوابق و صدور حکم توسط تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  36. ام وی 30 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    پدرم ۱۰ سال سابقه داشت که بعد از فوتش من مستمری بگیرش شدم. تا اسفند ۱۴۰۴ حقوق ماهانه ۴۹۰۰ برام واریز شد. امسال چقدر اضافه حقوق خواهم داشت؟

    0
    0
    30 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر ☘️
      با توجه به اینکه مستمری شما تا اسفند ۱۴۰۴ حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده، اگر مشمول افزایش ۶۰ درصدی شوید، دریافتی سال ۱۴۰۵ شما حدوداً به ۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌رسد؛ یعنی نزدیک به ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت. البته چون سابقه بیمه پدرتان ۱۰ سال بوده، مستمری به‌صورت سنواتی محاسبه می‌شود و مبلغ دقیق بعد از صدور حکم و فیش جدید تأمین اجتماعی مشخص خواهد شد.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  37. پری 29 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    حقوق من در سال 1404, 20400000تومان بوده درسال 1405حدوداچقدرمیشود؟باتشکر

    0
    0
    29 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر ☘️
      اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده، مستمری سال ۱۴۰۵ شما بسته به اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، حدوداً بین ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید، اعمال مزایا و جزئیات فیش مستمری مشخص خواهد شد.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  38. آتنا اولادزاده 28 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام.وقت بخیر.من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم.سال ۱۴۰۴با احتساب مبلغی که(۷۱۶۰۰۰) به عنوان افزایش قدرت خرید بهم داده بودند در کل ۱۸۶۵۰۰۰۰حقوق می گرفتم.سال ۱۴۰۵چقدر حقوق میگیرم ؟؟

    0
    0
    28 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر ☘️
      اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ با احتساب مبلغ افزایش قدرت خرید، حدود ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده، دریافتی سال ۱۴۰۵ شما بسته به اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، به‌صورت تقریبی بین ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. البته چون بخشی از مبلغ دریافتی شما مربوط به مزایا بوده، عدد دقیق فقط بعد از صدور حکم جدید و مشاهده فیش مستمری مشخص خواهد شد.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  39. مهناز 27 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    دریافتی کل من در اسفند 1404 مبلغ 15 میلییون و صدو شست و سه هزار تومان بوده و مستمری سال 1404 هم 11370000 تومان بوده. دریافتی سال 1405 چقدر میشه؟ ممنون از شما

    0
    0
    27 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر اصل مستمری شما در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان بوده و مشمول افزایش حداقل‌بگیران باشید، اصل مستمری شما در سال ۱۴۰۵ حدوداً به ۱۸ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان می‌رسد. با توجه به اینکه دریافتی کل شما در اسفند ۱۴۰۴ حدود ۱۵ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان بوده، دریافتی سال ۱۴۰۵ به‌صورت تقریبی می‌تواند حدود ۲۲ میلیون تومان باشد. مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید و اعمال مزایا در فیش مستمری مشخص می‌شود.

      0
      0
      2 خرداد 1405
  40. رضا 27 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام من ۲۲ سال سابقه بیمه دارم و ۵۴ سال سن ، اگه دیگه حق بیمه نریزم بازنشستگی من چگونه محاسبه خواهد شد ؟ ممنون میشم کامل توضیح بدید .

    0
    0
    27 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      با ۵۴ سال سن و ۲۲ سال سابقه معمولاً هنوز شرایط عادی بازنشستگی تأمین اجتماعی را ندارید؛ اگر از این به بعد حق بیمه پرداخت نکنید، سابقه قبلی شما از بین نمی‌رود، اما تا زمان رسیدن به سن و شرایط قانونی، مستمری برقرار نمی‌شود. در زمان بازنشستگی، حقوق شما بر اساس میانگین حقوق مشمول بیمه در دو سال آخر ضربدر سنوات بیمه و تقسیم بر ۳۰ محاسبه می‌شود؛ یعنی با ۲۲ سال سابقه، حدوداً ۲۲/۳۰ میانگین حقوق دو سال آخر مبنای مستمری خواهد بود. بهتر است قبل از قطع بیمه، درباره ادامه بیمه اختیاری یا تکمیل سابقه از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.🌷

      0
      0
      13 خرداد 1405
  41. کاظم جمالی 26 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام لطفا یک نمونه از فیش بازنشستگی با نحوه محاسبه آیتم های پرداختی را انتشار دهید

    0
    0
    26 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      در فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی معمولاً چند بخش اصلی دیده می‌شود: «مستمری پایه یا اصل مستمری»، «متناسب‌سازی»، «کمک‌هزینه عائله‌مندی»، «حق اولاد»، سایر مزایا و در طرف مقابل، کسوراتی مثل بیمه تکمیلی، وام، مالیات یا سایر بدهی‌ها. فرمول اصلی مستمری هم بر پایه میانگین حقوق مشمول بیمه در دو سال آخر و سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه می‌شود.

      0
      0
      12 خرداد 1405
  42. عباس 25 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    باسلام ودرود
    درسال 970با سی ودوسال و حق بیمه اضافه کار به مدت دوسال بازنشست شدم. میخواستم بدونم درسال 1405 حقوق ام چقد میشه ممنون میشم.

    0
    0
    25 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      برای محاسبه دقیق مستمری ۱۴۰۵ باید مبلغ حقوق اسفند ۱۴۰۴ شما مشخص باشد. اگر در گروه سایر سطوح باشید، حقوق سال ۱۴۰۵ معمولاً با فرمول حقوق ۱۴۰۴ × ۱.۴۵ + حدود ۱ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان محاسبه می‌شود. بنابراین کافی است مبلغ مستمری اسفند ۱۴۰۴ را در این فرمول قرار دهید تا عدد تقریبی به دست بیاید. عدد نهایی هم پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.🌷

      0
      0
      12 خرداد 1405
  43. علی محمد 23 اردیبهشت 1405 4 پاسخ

    با سلام
    چرا هر ساله با طرح متناسب سازی حقوق افراد حداقل بگیر 60 درصد و دیگران 45 درصد افزایش می یابد؟ آیا این اجحاف در حق کسانی که سابقه 30 ساله و بیشتر دارند نیست؟ با این طرح بعد از چند سال حقوق حداقل بگیران که سابقه کمتری هم دارند و دیگر افراد برابری میکند .

    0
    0
    23 اردیبهشت 1405 4 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      نگرانی شما قابل درک است. دلیل افزایش بیشتر حداقل‌بگیران این است که طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، مستمری نباید از حداقل مزد مصوب کمتر باشد؛ بنابراین با افزایش حداقل دستمزد، حقوق حداقل‌بگیران هم بیشتر رشد می‌کند. با این حال، دغدغه شما درباره حفظ فاصله حقوقی افرادی که سابقه و پرداخت حق بیمه بیشتری داشته‌اند کاملاً منطقی است و اگر متناسب‌سازی درست اجرا نشود، می‌تواند باعث نزدیک شدن دریافتی گروه‌های مختلف شود. به همین دلیل، در اجرای متناسب‌سازی باید هم حداقل معیشت حفظ شود و هم حق افرادی که سال‌های بیشتری حق بیمه پرداخت کرده‌اند نادیده گرفته نشود.🌷

      0
      0
      23 اردیبهشت 1405
    2. مریم 24 اردیبهشت 1405

      اون تفاوتی که شما میگین سطح زندگی یه حداقل بگیر رو به نرمال نزدیک میکنه…..اونوقت ناراحتی که ممکنه بعدا به حقوق شما برسند؟ اینا که اصن پایه حقوقشان یکی نیست 😐 جنس انسانیت نیست. امثال این رویه ها کشور رو از برابری دور کرده

      0
      0
      24 اردیبهشت 1405
    3. ایرج 24 اردیبهشت 1405

      و بدتر از آن اینکه این مبالغ را از صندوق تأمین اجتماعی که مربوط به هزاران کارگر زحمت‌کش در طول سال‌های خدمت پرداخت کرده اند به حداقل بگیران پرداخت می‌کنند ” حداقل بگیرانی که کمترین پرداختی را به این صندوق داشته اند و اکنون درصد بیشتری از صندوق را دریافت می‌کنند “

      0
      0
      24 اردیبهشت 1405
    4. لیلی 30 اردیبهشت 1405

      سلام وقت بخیر
      پدر من شهریور امسال ۶۲ساله میشه،تاشهریور ۹سال و ۱۰ماه بیمه ریخته ایا امکانش هست ۲ماه باقی مونده رو خودش بخره و با ۱۰سال سابقه بازنشسته بشه؟
      ویه سوال دیگه اینکه حقوقش تا اسفند ۱۷تومن بوده اگه بتونه بازنشسته بشه حقوقش چقدرمیشه؟

      0
      0
      30 اردیبهشت 1405
  44. سراج 22 اردیبهشت 1405 4 پاسخ

    با سلام بنده اگر غیرحضوری اعتراض کنم آیا ترتیب اثر داده خواهد شد?

    0
    0
    22 اردیبهشت 1405 4 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر.
      بله، اگر اعتراض خود را از مسیرهای رسمی و غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبت کنید، قابل بررسی و پیگیری است. بهتر است متن اعتراض را دقیق بنویسید و مدارکی مثل حکم مستمری، فیش حقوقی و سوابق بیمه را برای پیگیری نگه دارید. در صورت طولانی شدن روند یا دریافت نکردن پاسخ، می‌توانید از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی یا تماس با مرکز ۱۴۲۰ موضوع را پیگیری کنید.

      0
      0
      23 اردیبهشت 1405
    2. ایمان 23 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      سلام، من دنبال قضاوت نیستم، فقط دلیل اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به خرداد ماه موکول شده چیست؟

      0
      0
      23 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        دلیل موکول شدن افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به خرداد، معمولاً تأخیر در صدور احکام جدید، نهایی شدن محاسبات افزایش سالانه و اعمال متناسب‌سازی است؛ نه اینکه افزایش حقوق حذف شده باشد. مستمری فروردین و اردیبهشت به‌صورت علی‌الحساب و بر اساس حکم سال قبل پرداخت شده و پس از صدور احکام جدید، افزایش حقوق و مابه‌التفاوت ماه‌های قبل باید محاسبه و پرداخت شود.🌷

        0
        0
        12 خرداد 1405
    3. حسین ایزدی 30 اردیبهشت 1405 3 پاسخ

      باسلام؛حقوق دریافتی من درسال۱۴۰۴مبلغ۱۴۴۸۰۰۰۰تومان بوددرسال۱۴۰۵دریافتی من چقدرمیشود؟

      0
      0
      30 اردیبهشت 1405 3 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بوده، مستمری سال ۱۴۰۵ شما بسته به اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، حدوداً بین ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید، اعمال مزایا و جزئیات فیش مستمری مشخص خواهد شد. 🌷

        0
        0
        2 خرداد 1405
      2. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بوده، مستمری سال ۱۴۰۵ شما بسته به اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، حدوداً بین ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید، اعمال مزایا و جزئیات فیش مستمری مشخص خواهد شد.

        0
        0
        2 خرداد 1405
      3. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بوده، مستمری سال ۱۴۰۵ شما بسته به اینکه حداقل‌بگیر یا مشمول سایر سطوح باشید، حدوداً بین ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید، اعمال مزایا و جزئیات فیش مستمری مشخص خواهد شد.

        0
        0
        2 خرداد 1405
    4. Kamal 31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      سلام بنده در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۲۲ملیون با۵نفر اولاد مستمری می‌گرفتم سال جدید چقدر اضافه میشود

      0
      0
      31 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ با ۵ نفر اولاد حدود ۲۲ میلیون تومان بوده و جزو حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی باشید، در سال ۱۴۰۵ مستمری شما حدوداً به ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ یعنی تقریباً ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت. البته مبلغ دقیق به نوع حکم، حداقل‌بگیر یا سایر سطوح بودن، مزایا و فیش نهایی مستمری بستگی دارد.🌷

        0
        0
        2 خرداد 1405
  45. خزرائی 22 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    دریافتی من در اسفند 1404با ۳۵ سال پرداخت حق بیمه مستمری ام ۵۴ میلیون بود .
    سال 140۵ حدودا دربافتی من چقدر میشود ؟ ممنون از پاسخ تون

    0
    0
    22 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      سلام و وقت بخیر☘️
      با توجه به اینکه مستمری اسفند ۱۴۰۴ شما حدود ۵۴ میلیون تومان بوده، اگر افزایش سایر سطوح برای شما اعمال شود، مستمری سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۷۹ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد شد. البته مبلغ دقیق بعد از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود و ممکن است با توجه به متناسب‌سازی، مزایا و کسورات کمی تغییر داشته باشد.

      0
      0
      23 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. بختیاری 27 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

        برای بازنشستگی 20سال قید گردیده است حال اگر جانبازی 30 سنوات بیمه داشته باشد در مستمری اثری دارد.
        2-درفیش بازنشستگان جانبازان رقمی بعنوان مزایای جانبازی قید و همین مبلغ در کسورات کسر گردیده است.درضمن باز نشسته تامین اجتماعی هستم.

        0
        0
        27 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
        1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

          سلام و وقت بخیر☘️
          بله، اگر جانباز ۳۰ سال سابقه بیمه قابل احتساب داشته باشد، این سابقه در محاسبه مستمری اثر دارد؛ چون مستمری تأمین اجتماعی بر پایه میانگین حقوق مشمول بیمه در دو سال آخر و سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه می‌شود. شرط ۲۰ سال بیشتر مربوط به امکان بازنشستگی جانبازان است، نه اینکه سابقه بالاتر از ۲۰ سال بی‌اثر باشد. درباره ردیف مزایای جانبازی که در فیش درج و همان مبلغ در کسورات کسر شده، بهتر است فیش و حکم مستمری از طریق شعبه تأمین اجتماعی بررسی شود؛ چون ممکن است ثبت حسابداری باشد یا نیاز به اصلاح داشته باشد.🌷

          0
          0
          2 خرداد 1405
  46. خزرائی 22 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    دریافتی من در اسفند 1404با ۳۵ سال پرداخت حق بیمه مستمری ام ۵۴ میلیون بود .
    سال 140۵ حدودا دربافتی من چقدر میشود ؟ ممنون از پاسخ تون

    0
    0
    22 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      با توجه به اینکه مستمری اسفند ۱۴۰۴ شما حدود ۵۴ میلیون تومان بوده، اگر افزایش سایر سطوح برای شما اعمال شود، مستمری سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۷۹ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد شد. البته مبلغ دقیق بعد از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود و ممکن است با توجه به متناسب‌سازی، مزایا و کسورات کمی تغییر داشته باشد.

      0
      0
      23 اردیبهشت 1405
    2. خزرائی 1 خرداد 1405 1 پاسخ

      یک سوال همسرم با پرداخت بیمه به مدت ۱۱ سال و ۶ ماه کامل از ابتدای سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند حقوق دریافتی اسفند ۱۴۰۴ شون ۵۳۰۰/۰۰۰ بود . در سال ۱۴۰۵ دریافتی ایشون حدودا چقدر میشود ؟ ممنون از پاسخگوئی تون

      0
      0
      1 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 2 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر ☘️
        با توجه به اینکه دریافتی همسر شما در اسفند ۱۴۰۴ حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، اگر ایشان مشمول افزایش حداقل‌بگیران یا مستمری متناسب با سنوات باشند، دریافتی سال ۱۴۰۵ ایشان به‌صورت تقریبی حدود ۸ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان خواهد شد. البته مبلغ دقیق به جزئیات حکم، مزایا، سابقه بیمه و اعمال افزایش‌های نهایی تأمین اجتماعی بستگی دارد و از طریق فیش مستمری قابل بررسی است.

        0
        0
        2 خرداد 1405
  47. پرسا 21 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر. پدرم کارگر ساختمانی ۶۴ ساله با ۱۶ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی بود که در فروردین امسال درخواست بازنشستگی داد ولی متوجه شدیم بهترین ماه برای این موضوع اسفند بوده چون افزایش حقوق بازنشستگی سال بعد بهش تعلق می‌گرفته. و الان مستمری در حدود ۹ تومن بهش میدن که اگه اسفند بازنشسته میشد با پنجاه درصد افزایشی که دادن حدود ۱۳ میشد. امکان اینکه بتونیم بازنشستگی تامین اجتماعی رو لغو کنیم و تا آخر سال بیمه پرداخت کنیم وجود داره که حداقل سال بعد حکمش بیشتر شه و اگه این امکان وجود داره به کجا و چطوری باید درخواست بدیم🙏

    0
    0
    21 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      اگر حکم بازنشستگی پدرتان هنوز قطعی و صادر نشده باشد، معمولاً امکان انصراف از درخواست بازنشستگی وجود دارد؛ اما این کار باید حضوری از طریق شعبه تأمین اجتماعی محل پرونده انجام شود و بهتر است هرچه سریع‌تر درخواست کتبی ثبت کنید. اگر مستمری برقرار و حکم صادر شده باشد، لغو بازنشستگی بسیار سخت‌تر است و معمولاً به‌راحتی انجام نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با حکم مستمری، فیش حقوقی و سوابق بیمه به شعبه مراجعه کنید و درخواست بررسی امکان لغو بازنشستگی و ادامه بیمه‌پردازی را ثبت کنید.🌷

      0
      0
      23 اردیبهشت 1405
  48. قدرت 20 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام
    من سال اسفند 1404با ۳۲سال پرداخت حق بیمه ومستمری ۳۳میلیون بازنشسته شدم
    سال 1405چقدر به من تامین اجتماعی حدودا چقدر حقوق میده

    0
    0
    20 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 20 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر
      اگر مستمری شما در اسفند ۱۴۰۴ حدود ۳۳ میلیون تومان بوده، عدد دقیق حقوق ۱۴۰۵ بعد از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود؛ چون طبق اطلاعیه رسمی سازمان، حقوق فروردین ۱۴۰۵ فعلاً به‌صورت علی‌الحساب و براساس آخرین حکم سال قبل پرداخت شده و جزئیات افزایش مستمری‌ها هنوز باید در ارکان سازمان نهایی و ابلاغ شود.
      به‌صورت تقریبی، مستمری شما ممکن است حدود ۴۹ تا ۵۰ میلیون تومان شود؛ البته این عدد قطعی نیست و ممکن است با حق عائله‌مندی، متناسب‌سازی، کسورات، مزایا یا جزئیات حکم نهایی کمی تغییر کند.

      0
      0
      20 اردیبهشت 1405
  49. رمضان اکبری 19 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    سلام بنده حداقل بگیر تامین اجتماعی هستم با سابقه ۲۰ سال که در سال ۱۴۰۴ حقوق در یافتی من دوازده ملیون هشتصد بوده در سال ۱۴۰۵ حقوق کامل من چقدر هست؟
    با تشکر

    0
    0
    19 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 20 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر
      با توجه به اینکه حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی هستید و در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردید، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی می‌تواند حدود ۱۸ تا ۱۸.۵ میلیون تومان باشد. البته مبلغ دقیق به سابقه ۲۰ ساله، مزایا، عائله‌مندی، حق اولاد، بیمه تکمیلی و کسورات بستگی دارد و پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

      0
      0
      20 اردیبهشت 1405
    2. فائزه میرهاشمی مدیر 20 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر
      با توجه به اینکه حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی هستید و در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردید، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی می‌تواند حدود ۱۸ تا ۱۸.۵ میلیون تومان باشد. البته مبلغ دقیق به سابقه ۲۰ ساله، مزایا، عائله‌مندی، حق اولاد، بیمه تکمیلی و کسورات بستگی دارد و پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

      0
      0
      20 اردیبهشت 1405
  50. رمضان اکبری 19 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    با سلام بنده ۲۰ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و حداقل بگیر هستم در سال ۱۴۰۴ مبلغ دریافتی من از بیمه دوازده ملیون هشتصد بوده سال ۱۴۰۵ حقوق کامل دریافتی من چقدر است لطفا جواب بدید با تشکر..

    0
    0
    19 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 20 اردیبهشت 1405

      سلام و وقت بخیر☘️
      با توجه به اینکه حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی هستید و در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردید، حقوق کامل شما در سال ۱۴۰۵ به‌صورت تقریبی می‌تواند حدود ۱۶.۸ تا ۱۸.۵ میلیون تومان باشد. البته مبلغ دقیق بعد از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود و به مواردی مثل سابقه، مزایا، حق عائله‌مندی، حق اولاد، بیمه تکمیلی و کسورات بستگی دارد.

      0
      0
      20 اردیبهشت 1405
  51. قدرت 18 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام
    چرا جواب سوالات رانمیدید

    0
    0
    18 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام دوست عزیز🌷
      حجم سوالات بالاست، از صبر و شکیبایی شما ممنونیم.
      اگر سوالی داری که میخوای سریع‌تر بهش پاسخ داده بشه با شماره 021-41000 تماس بگیرید تا دوستانمون راهنماییتون کنن.

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  52. اصغری 18 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام همسرم مستمری از کار افتادگی میگیره حقوقش با ۲ فرزند ۱۷تومن هستش خواستم بپرسم که برای سال ۱۴۰۵چقدرربهش تعلق میگیره

    0
    0
    18 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      اگر همسرتان مستمری ازکارافتادگی کلی می‌گیرد و حقوقش در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۷ میلیون تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ این مبلغ هم مانند سایر مستمری‌بگیران افزایش یافته است.
      مبلغ دقیق بستگی به حکم جدید و سابقه، عائله‌مندی و فرزند دارد، اما افزایش بالای ۴۰٪ تا ۶۰٪ را در سال جدید تجربه کرده است.

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  53. علیرضا 17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر،من سال ۱۴۰۴ باسی سال کچهار ماه وبا حقوق ۱۹/۲۰۰ باز نشت شدم میخواستم ببینم حقوق حقوق ۱۴۰۵ چقداضافه میشه؟

    0
    0
    17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      طبق ترکیب افزایش سالانه و متناسب‌سازی، افزایش حقوق مستمری‌ها معمولاً بین حدود ۳۰ تا بیش از ۴۰ درصد برای سطح‌های مختلف است، که برای شما هم مشمول می‌شود. اگر در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۹٫۲۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتید، در سال ۱۴۰۵ حقوق‌تان بیشتر می‌شود و احتمالاً در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان یا حتی بیشتر خواهد بود (عدد دقیق در حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود).

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  54. علیرضا 17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام ،وقت بخیر من سال ۱۴۰۴ نوزده میلیون حقوق میگرفتم میخواستم ببینم سال ۱۴۰۵ با سی سالو چهار ماه حقوقم چقد میشه؟

    0
    0
    17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      طبق ترکیب افزایش سالانه و متناسب‌سازی، افزایش حقوق مستمری‌ها معمولاً بین حدود ۳۰ تا بیش از ۴۰ درصد برای سطح‌های مختلف است، که برای شما هم مشمول می‌شود. اگر در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۹٫۲۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتید، در سال ۱۴۰۵ حقوق‌تان بیشتر می‌شود و احتمالاً در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان یا حتی بیشتر خواهد بود (عدد دقیق در حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود).

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  55. قدرت 17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام
    من سال اسفند 1404با ۳۲سال پرداخت حق بیمه ومستمری ۳۳میلیون بازنشسته شدم
    در سال ۱۴۰۵حقوق من چقدر مبشود؟
    متناسب سازی حقوق به من تعلق میگیرد؟
    وحقوق من درسال۱۴۰۵ با۳۲سال محاسبه میشود؟

    0
    0
    17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ معمولاً بر اساس ترکیب افزایش سالانه (حدود ۲۰ تا ۳۰٪) و متناسب‌سازی انجام می‌شود. طبق قانون برنامه هفتم، حقوق بازنشستگان باید با سطوح حقوق شاغلان هم‌تراز شود و این روند در چند مرحله انجام می‌گیرد و از سال ۱۴۰۵ نیز ادامه دارد.
      سابقه بیمه در تعیین مبلغ مستمری تأثیرگذار است و برای شما همان ۳۲ سال سابقه بیمه در محاسبه حقوق جدید لحاظ می‌شود.

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  56. یوسف نصیری 17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    با سلام.
    من با 12سال سابقه سال 1403ازکار افتاده شده وسنم 41میباشد آیا نمیتوان عدم واریز بیمه بین سال‌های 83 تا 89 را واریز کرد.
    متاهل یک فرزند پسر. پیوند قلب باز وتاوی انجام داده و آمبولی ریه دارم

    0
    0
    17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      اگر در سال‌های ۸۳ تا ۸۹ واقعاً کار کرده‌اید و می‌توانید مدرک اشتغال معتبر ارائه دهید، می‌توانید برای ثبت و پرداخت حق بیمه آن دوره اقدام کنید (پس شرایط خاص دارد). اگر در آن سال‌ها هیچ سابقه‌ای نداشته‌اید، معمولاً به‌صورت مستقیم نمی‌توانید آن سال‌ها را فقط با پرداخت بیمه جبران کنید.
      گر سوال دیگه‌ای دارید خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم🌷

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  57. یوسف نصیری 17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    با سلام.
    من با 12سال سابقه سال 1403ازکار افتاده شده وسنم 41میباشد آیا نمیتوان عدم واریز بیمه بین سال‌های 83 تا 89 را واریز کرد.
    متاهل یک فرزند پسر. پیوند قلب باز وتاوی انجام داده و آمبولی ریه دارم

    0
    0
    17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      اگر در سال‌های ۸۳ تا ۸۹ واقعاً کار کرده‌اید و می‌توانید مدرک اشتغال معتبر ارائه دهید، می‌توانید برای ثبت و پرداخت حق بیمه آن دوره اقدام کنید (پس شرایط خاص دارد). اگر در آن سال‌ها هیچ سابقه‌ای نداشته‌اید، معمولاً به‌صورت مستقیم نمی‌توانید آن سال‌ها را فقط با پرداخت بیمه جبران کنید.
      گر سوال دیگه‌ای دارید خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم🌷

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  58. علی 16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    باسلام ..
    من دردوکارگاه کارمیکنم واز هر دو کارگاه برام بیمه واریز میشه …یک لیست که سابقه28سال داره 70میلیون ویک لیست که سابقه 2ساله داره 23میلیون …
    باتوجه به اینکه آخرین سال شاغل بودنم هست محاسبه حقوق بازنشستگی من چطور خواهد بود …
    لطفابهترین راهکار قانونی را بفرمایید …
    باتشکر

    0
    0
    16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      وقتی شخصی در دو کارگاه همزمان بیمه پرداخت کرده باشد، برای هر کارگاه به‌طور مستقل حقوق و میانگین دو سال آخر بیمه‌پردازی محاسبه می‌شود. سپس برای هر کارگاه طبق ماده ۷۷، میزان مستمری همان کارگاه به دست می‌آید و در نهایت مستمری‌های هر کارگاه جمع می‌شود تا مستمری نهایی بیمه‌شده تعیین شود.
      سابقه بیمه و حق‌بیمه پرداختی برای هر کارگاه در محاسبه هر بخش موثر است و هیچ سابقه‌ای حذف نمی‌شود؛ همه بیمه‌ها به نسبت حق‌بیمه‌ها لحاظ می‌شود.

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  59. عبدالحکیم امامی 16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام وقت شما عزیزان بخیر عزیزان بند مستمربگیرهستم با بیست وی سال سابقه در معدن سنگ آهن نیشابور وینگ آهن سنگان انندبیل مکانیک چرا سختی سرایت جاذبه من ندادن وشیش ماه جبهه جنگ حق منو زیرپا کردن خواهشاً منو راهنمایی کنید

    0
    0
    16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام وقت بخیر 🌱
      طبق قانون، سختی کار زمانی تعلق می‌گیرد که محیط کار طبق تعریف قانونی سخت و زیان‌آور شناخته شود و حق بیمه سختی کار (۴٪) پرداخت شده باشد؛ اگر این شرایط وجود نداشته یا توسط کارفرما پرداخت نشده باشد، سختی کار برایتان منظور نمی‌شود. همچنین برای استفاده از مزایای سختی کار باید سابقه در این مشاغل به‌صورت مستمر یا متناوب طبق قانون احراز شود.

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  60. رستمی 16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام. پدر من به تازه شصت سال شده. و ۲۴ سال سابقه داره که ۸ سالش آزاده و بقیه کارگری. بهش گفتن که میتونه درخواست بازنشستگی بده، ولی ما میخواستیم سال اخرو اختیاری پرداخت کنیم که حقوق مستمری افزایش داشته باشه. ممکنه راهنمایی کنید؟

    0
    0
    16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام وقت بخیر 🌱
      پدر شما با ۲۴ سال سابقه می‌تواند درخواست بازنشستگی بدهد؛ اما اختیاری کردن سنوات آخر فقط زمانی به افزایش حقوق کمک می‌کند که حق بیمه آن دوره بر مبنای مبلغ بالاتر پرداخت شده باشد، زیرا سازمان تامین اجتماعی در محاسبه مستمری، میانگین دو سال آخر پرداخت حق بیمه را مبنا قرار می‌دهد. پرداخت اختیاری می‌تواند میانگین را بالا ببرد و در نتیجه حقوق مستمری نیز بیشتر شود.

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  61. مهدی 16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    باسلام و احترام
    سن من 71 سال است و سابقه پرداخت بیمه من چهار سال است.
    بدون پرداخت هزینه میتونم حقوق تامین اجتماعی دریافت کنم?

    0
    0
    16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      خیر؛ برای دریافت مستمری بازنشستگی یا ازکارافتادگی تأمین اجتماعی معمولاً باید حداقل سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشید. با ۴ سال سابقه، مطابق قوانین فعلی نمی‌توانید بدون پرداخت حق بیمه بیشتر، مستمری بازنشستگی دریافت کنید.

      0
      0
      19 اردیبهشت 1405
  62. مهرداد 15 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    سلام
    چرا در بعضی سایتها از جمله سایت تامین اجتماعی، سن بازنشستگی با 20 سال سابقه پرداخت بیمه، 60 سال ذکر شده ولی در بعضی سایتها 62 سال؟ بالاخره کدومشون درسته، 60 سال یا 62 سال؟

    0
    0
    15 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      طبق ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی، مردان با سن ۶۰ سال تمام و حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه می‌توانستند بازنشسته شوند. اما در بخشنامه‌ها و اصلاحات جدید، برای بیمه‌شدگان تازه‌وارد یا کسانی که بعد از اصلاحات بازنشسته می‌شوند، سن بازنشستگی مردان به ۶۲ سال افزایش یافته است (با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه).
      اگر قبل از اعمال اصلاحات، شرایط شما کامل شده و درخواست بازنشستگی داده‌اید، احتمالاً سن ۶۰ سال برایتان اعمال می‌شود.
      اگر پس از اصلاحات بخواهید بازنشسته شوید یا شرایط‌تان در دوره جدید قرار بگیرد، سن ۶۲ سال ملاک است.

      0
      0
      15 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. زهره ساعی 15 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

        سلام،من بازنشسته از دانشگاه آزاد با ۲۶ سال سابقه و ۵۵ سال در اسفند ماه ۱۴۰۳ با ۲۶ روز حقوق هستم،با حقوق ۲۲ میلیون،افزایش حقوق در سال ۱۴۰۵ چقدر میشه؟

        0
        0
        15 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
        1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

          سلام، وقت شما بخیر 🌱
          اگر شما در اسفند ۱۴۰۳ با حقوق حدود ۲۲ میلیون تومان بازنشسته شدید، در سال ۱۴۰۵ حقوق‌تان نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این افزایش معمولاً از چند بخش تشکیل می‌شود:
          افزایش سنواتی بر اساس ضریب حقوق سال ۱۴۰۵
          مبلغ ثابت معیشتی اضافه شده به همه مستمری‌ها
          متناسب‌سازی حقوق طبق برنامه هفتم توسعه که مرحله سوم آن در سال ۱۴۰۵ اجرا شده است.
          رقم دقیق در حکم رسمی سازمان تامین اجتماعی برای شما صادر می‌شود و ممکن است نسبت به این تخمین کمی بیشتر یا کمتر شود، چون بستگی به سابقه، عائله‌مندی و نحوه اعمال متناسب‌سازی دارد.

          0
          0
          19 اردیبهشت 1405
    2. قدرت 16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      باسلام من32سال بیمه پرداخت کردم. ودر سال اسفند1404بازنشسته شدم، آیا حقوق من هر سال طبق 32سال محاسبه میشود یا فقط برای یک سال محاسبه میشود

      0
      0
      16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

        سلام وقت بخیر 🌱
        حقوق مستمری شما در سال ۱۴۰۵ هم بر اساس همان ۳۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه و فرمول‌های قانونی انجام می‌شود؛ یعنی در هر سال جدید، سازمان بر اساس سابقه‌تان و افزایش حقوق سالانه و متناسب‌سازی، حقوق شما را محاسبه می‌کند، نه فقط یک بار برای سال اول.

        0
        0
        19 اردیبهشت 1405
  63. سراج 15 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    سلام بنده درسال 93باز نشسته شدم برای من براساس پنج سال محاسبه شد والان با توجه به یازده سال بازنشستگی حقوق بنده 31میلیون می باشد. آیا حق اعتراض دارم درضمن درسال 1405حقوق بنده چقدر خواهد شد

    0
    0
    15 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      احتمالاً در زمان بازنشستگی‌تان (سال ۱۳۹۳) حقوق دو سال آخر طبق بخشنامه آن زمان نامتعارف تشخیص داده شده بوده، و بدین‌خاطر سازمان میانگین ۵ سال آخر را برای محاسبه حقوق انتخاب کرده است. این روش دیگر در قانون جدید کاربرد ندارد ولی در آن دوره ممکن بود اجرا شود. شما حق اعتراض دارید.
      درباره سال ۱۴۰۵، حقوق شما نسبت به ۳۱ میلیون تومان سال ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت، اما رقم دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.
      اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

      0
      0
      15 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. عبدالحکیم امامی 16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

        سلام به تمام زحمت کشان ایران بندازکارافتاده کامل بیشترکارهام بیمه پرداختن معدن سنگ آهن نیشابور ومعدن سنگ آهن سنگان بوده لابیست وس سال سابقه در ایام جنگ عراق شیش ما جبحه جنگ بودم حق بنده زیرپا کردن لطفاً منو راهنمایی کنیدمتشکرم

        0
        0
        16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
        1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

          سلام وقت بخیر 🌱
          اگر شما در حین کار دچار فرسایش جسمی یا روحی ناشی از کار سخت یا حادثه شده‌اید، می‌توانید درخواست بررسی ازکارافتادگی توسط کمیسیون پزشکی قانونی بدهید. برای افرادی که شرایط سختی کار را داشته‌اند و فرسایش ناشی از کار ثابت شود، سازمان مطابق قانون می‌تواند مزایای آن را لحاظ کند.

          0
          0
          19 اردیبهشت 1405
    2. سراج 22 اردیبهشت 1405

      با سلام بنده اگر غیر حضوری اعتراض کنم آیا ترتیب اثر داده خواهدشد

      0
      0
      22 اردیبهشت 1405
  64. همایون 14 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام بنده حقوقم سال ۱۴۰۴ ۱۶۸۰۰ تومان بوده با یک فرزند
    در سال جدید چقدر افزایش حقوق دارم .
    پایه حقوق به چقدر میرسه

    0
    0
    14 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به اینکه حقوق شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۶٫۸ میلیون تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ پیش‌بینی می‌شود که حقوق شما به حدود ۲۱ تا ۲۴ میلیون تومان یا بیشتر برسد، البته رقم دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص خواهد شد.
      اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

      0
      0
      14 اردیبهشت 1405
  65. هوشنگ اکبری 13 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    سلام‌من حکم حقوقی اخر ۱۴۰۴ زدند ۶۶ میلیون حال حقوق بلزنشستگی ۱۴۰۵ چقدر میشه تشکر با همسر ویک فرزند

    0
    0
    13 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      اگر در پایان سال ۱۴۰۴ حکم حقوقی شما حدود ۶۶ میلیون تومان بوده، حقوق بازنشستگی در سال ۱۴۰۵ هم افزایش پیدا می‌کند. افزایش حقوق بازنشستگان طبق مصوبات سالانه معمولاً برای بازنشستگان غیر حداقل‌بگیر بین حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد است، در حالی که برای حداقل‌بگیران درصد افزایش بیشتر در نظر گرفته می‌شود.
      مثلاً اگر افزایش حقوق شما حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید حقوقتان در سال ۱۴۰۵ حدوداً تا حدود ۸۲ تا ۸۶ میلیون تومان در ماه شود (عدد نهایی بستگی به حکم رسمی تأمین اجتماعی دارد).
      افزایش حقوق مستمری‌بگیران هر سال بر اساس سیاست‌های حمایتی دولت و شورای عالی کار تعیین می‌شود و مبلغ دقیقی که به حساب شما واریز می‌شود در حکم حقوقی جدید مشخص خواهد شد.

      0
      0
      14 اردیبهشت 1405
    2. علیرضا ترابی میرزایی 21 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      من با ۳۰سال بازنشسته شدم حقوقم ۲۱/۹۰۰ییست یک میلیون نصدهزار تومان حقوق میگریم در سال 1405

      0
      0
      21 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر حقوق فعلی شما ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باشد و مشمول افزایش سایر سطوح شوید، با افزایش ۴۵ درصدی به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی و با توجه به مزایا، متناسب‌سازی و کسورات مشخص خواهد شد.🌷

        0
        0
        23 اردیبهشت 1405
  66. بهرام قاسمی 13 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    با سلام
    آیا کسانی که این مقدار حقوق را تعیین کرده‌اند خبر از تورم ندارند خودشان می‌توانند با این حقوق زندگی کنند حداقل طبق قانون عمل کنید انصاف نیست دایم دغدغه زیر خط فقر را داشته باشیم.

    0
    0
    13 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. علیرضا ترابی میرزایی 21 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      من با ۳۰سال بازنشسته شدم حقوقم ۲۱/۹۰۰ییست یک میلیون نصدهزار تومان حقوق میگریم در سال 1405

      0
      0
      21 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر حقوق فعلی شما ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باشد و مشمول افزایش سایر سطوح شوید، با افزایش ۴۵ درصدی به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه، حقوق سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی و با توجه به مزایا، متناسب‌سازی و کسورات مشخص خواهد شد.🌷

        0
        0
        23 اردیبهشت 1405
  67. آرام 13 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام من ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۴ با سابقه ۲۹ سال و ۱۱ ماه و با میانگین حقوق ۵۵ میلیون باز نشسته شدم حداقل حقوق من در سال ۱۴۰۵ چقد میشه

    0
    0
    13 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به حکم حقوقی آخر سال ۱۴۰۴ که مبلغ مستمری شما حدود ۵۵ میلیون تومان بوده است، برای سال ۱۴۰۵ نیز افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعمال می‌شود. در سال جدید دولت و سازمان تأمین اجتماعی طبق روال سالانه، حقوق مستمری‌بگیران را افزایش داده‌اند؛ برای بازنشستگان سطوح غیر حداقل معمولاً افزایش بین ۲۰ تا ۳۵ درصد گزارش شده است.
      حقوق شما در سال ۱۴۰۵ نیز به‌صورت تقریبی در حدود ۷۰ تا ۷۵ میلیون تومان در ماه خواهد بود. این عدد یک برآورد تقریبی است و رقم دقیق بعد از صدور حکم جدید حقوقی سال ۱۴۰۵ تأمین اجتماعی مشخص می‌گردد.

      اگر سوال دیگری دارید، خوشحال می‌شوم راهنمایی‌تان کنم 🙏

      0
      0
      14 اردیبهشت 1405
  68. عبدالقادر 12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام، بنده باز نشسته اسفند 1396 از شرکت. مخابرات هستم، اوایل شغلم به عنوان سیمبان و تلفنچی استخدام شدم و به مدت تقریبی 7 سال با همین سمت مشغول بکار بودم، در حکم سالانه من چیزی به عنوان سختی کار نیامده! اما دریک حکم جداگانه که واسم سختی کار میزدند مبلغی هم به عنوان سختیکار واریز میشد ولی هیچ سابقه ای برای من آضافه نشده، ایا با توجه به مدارکی که دارم، سیمبانی جزٔ سختی کار بحساب میاد و اگه بحساب میاد جهت اخقاق حق خود چه راهکاری پیشنهاد میکنید ممنون

    0
    0
    12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      در مورد «سیمبانی»، این شغل به‌طور رسمی در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور قرار ندارد، اما اگر در محیط کار شما شرایطی مثل کار در ارتفاعات یا مواجهه با خطرات خاص وجود داشته باشد، می‌توانید با ارائه مدارک به کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور درخواست کنید تا سابقه شما بررسی و سختی کار برای شما تأیید شود.
      اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، خوشحال می‌شوم کمک کنم 🙏

      0
      0
      14 اردیبهشت 1405
  69. شفیعی 12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام مادرم ۵۵ساله ست وتقریبا ۱۳سال سابقه بیمه داره که ۸سال بیمه قالیبافی و۵سالشو بیمه مشاغل ازاد پرداخت کرده ،امسال اگربخواهد بازنشسته شود تقریبا حقوقش چقدر میشه (قسط بیمه هر۳ماه یکبار که سالگذشته پرداخت کرده ۴میلیون خرده ای وامسال ۷/۲۰۰تومان شده )
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    0
    0
    12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به ۱۳ سال سابقه بیمه و حق بیمه‌ای که اخیراً پرداخت شده، حقوق بازنشستگی مادرتان در سال ۱۴۰۵ به‌طور تقریبی برابر با حداقل حقوق مصوب خواهد بود که ۱۶٫۸ میلیون تومان است. چون میانگین دو سال آخر با توجه به مبلغ حق بیمه ممکن است کمتر از حداقل حقوق باشد، بنابراین همان حداقل مستمری به ایشان تعلق خواهد گرفت.
      اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

      0
      0
      14 اردیبهشت 1405
  70. کیان 11 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    سلام همسرم۱۸ سال خمیرگیرکارگاه نانوایی و۱سال است که شاطر شده وسختی کار شامل شده با توجه به اینکه ۱۷سال ثابت در یک کارگاه است چند سال دیگر بازنشسته میشود؟متشکرم

    0
    0
    11 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      اگر همسرتان ۱۸ سال خمیرگیر و ۱ سال شاطر بوده، برای بازنشستگی در شغل سخت و زیان‌آور (شاطر)، با ۲۵ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند. اما خمیرگیری معمولاً جزء مشاغل سخت محسوب نمی‌شود مگر اینکه کمیته تأمین اجتماعی تایید کند. در این صورت برای بازنشستگی بدون شرط سن باید ۲۰ سال سابقه داشته باشند.
      اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

      0
      0
      14 اردیبهشت 1405
    2. خزرائی 22 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      دریافتی من در اسفند 1404با ۳۵ سال پرداخت حق بیمه مستمری ام ۵۴ میلیون بود .
      سال 140۵ حدودا دربافتی من چقدر میشود ؟ وونون از پاسخ تون

      0
      0
      22 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 23 اردیبهشت 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        با توجه به اینکه مستمری اسفند ۱۴۰۴ شما حدود ۵۴ میلیون تومان بوده، اگر افزایش سایر سطوح برای شما اعمال شود، مستمری سال ۱۴۰۵ شما به‌صورت تقریبی حدود ۷۹ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد شد. البته مبلغ دقیق بعد از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود و ممکن است با توجه به متناسب‌سازی، مزایا و کسورات کمی تغییر داشته باشد.

        0
        0
        23 اردیبهشت 1405
  71. محمد عسگرنجاد 9 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام
    من سی‌سال و یکماه سابقه بیمه پردازی دارم شاید بیش از این هم باشه متاسفانه آشنایی با قوانین نداشتم زمانی که پرونده را تا نیمه ورق زده بودم کارمند گفت دیگه دنبال چی میکردی تو که 30سالت پر شده و متهم دیگه دنبال نکردم و بعد به دلایلی که من چند جا کارکرده بودم معدل حقوق من را به 5سال تغییر دادن و حق و حقوق من را پائین آوردن آیا میتوانم اعتراض کنم؟؟

    0
    0
    9 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به اینکه محاسبه مستمری بازنشستگی باید بر اساس میانگین دو سال آخر باشد، اگر حقوق شما به اشتباه با میانگین ۵ سال محاسبه شده و باعث کاهش مستمری شده، شما می‌توانید اعتراض کنید. برای این کار، درخواست بازنگری به شعبه تأمین اجتماعی داده و در صورت نیاز، از مشاور یا وکیل کمک بگیرید.

      اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

      0
      0
      14 اردیبهشت 1405
  72. مهدی اعتمادی 8 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    باسلام وخسته نباشید حقوق سال ۱۴۰۴ بنده جمعا ۱۸میلیون و پانصد هزار تومن بوده امسال با افزایش حقوق چقدر میشه حقوقم؟باتشکر

    0
    0
    8 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 8 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      افزایش حقوق به‌طور معمول برای حداقل‌بگیران حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد و برای دیگر سطوح حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود. با توجه به اینکه شما در گروه سایر سطوح قرار دارید، حقوق شما در سال ۱۴۰۵ احتمالاً در بازه حدود ۲۵ میلیون تومان خواهد بود. البته این مبلغ دقیقاً پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

      0
      0
      8 اردیبهشت 1405
  73. مجید 8 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    سلام.۵اسفند۱۴۰۴درخواست بازنشستگی به تامین اجتماعی دادم،آیاهمسان سازی۴۰۴و۴۰۵بهم تعلق
    میگیره..ممنون

    0
    0
    8 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 8 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به اینکه شما در اسفند ۱۴۰۴ درخواست بازنشستگی داده‌اید، افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ به شما نیز تعلق می‌گیرد، چون این افزایش برای همه بازنشستگان به‌طور عمومی در نظر گرفته شده است.
      اما در مورد همسان‌سازی، این موضوع معمولاً به‌صورت مرحله‌ای و بر اساس تصمیمات سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان اجرا می‌شود. همسان‌سازی ممکن است برای بازنشستگان جدید به‌طور متفاوت یا با شرایط خاصی اعمال شود.
      به‌طور کلی، افزایش حقوق سالانه و همسان‌سازی از یکدیگر جدا هستند، ولی هر دو به شما تعلق می‌گیرد. برای جزئیات بیشتر و مشخص شدن نحوه اعمال همسان‌سازی برای شما، باید منتظر صدور حکم جدید و بررسی‌های تأمین اجتماعی باشید.

      0
      0
      8 اردیبهشت 1405
  74. داریوش نیک نیایی 6 اردیبهشت 1405 4 پاسخ

    آیا رانندگان تاکسی جزو مشاغل سخت و زیان آور است

    0
    0
    6 اردیبهشت 1405 4 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 7 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      در حال حاضر، رانندگان تاکسی به‌طور رسمی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور تأمین اجتماعی محسوب نمی‌شوند. البته موضوع اضافه شدن رانندگی تاکسی به فهرست مشاغل سخت در سال‌های اخیر مطرح و در حال پیگیری بوده، اما تا زمانی که به‌صورت رسمی تصویب و ابلاغ نشود، شامل سختی کار نخواهد شد.
      بنابراین بازنشستگی رانندگان تاکسی معمولاً بر اساس سن، سابقه پرداخت بیمه و شرایط عادی تأمین اجتماعی محاسبه می‌شود.

      0
      0
      7 اردیبهشت 1405
    2. سماواتی 7 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      پدر من در سال 1393 با 60 سال سن و 11 سال سابقه بیمه بازنشسته شده و مستمری وی در پایان سال 1404 مبلغ 5200000 بوده ،در سال جدید میزان مستمری وی چقدر خواهد بود?

      0
      0
      7 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 8 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حقوق شما حدود ۵.۲۰۰.۰۰۰ تومان بوده و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۵ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است، به‌طور تقریبی حقوق شما در سال ۱۴۰۵ می‌تواند حدود ۶.۷ تا ۷ میلیون تومان در ماه باشد. این مبلغ به‌صورت دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص خواهد شد و ممکن است با توجه به مزایا یا متناسب‌سازی، کمی بیشتر باشد.

        0
        0
        8 اردیبهشت 1405
    3. آزادبخت 12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      با سلام بنده مستمری همسرم که فوت شده رو دریافت میکنم یه بچه ۳ساله دارم سال۱۴۰۲همسرم از کارافتاده کامل بود که۱۴۰۳به‌رحمت خدا رفتن از فروردین سال۱۴۰۴ جمع حقوق دریافتی من ۱۴/۸۷۰بود امسال چقدر تغییر میکنه‌

      0
      0
      12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حقوق شما ۱۴٫۸۷۰ میلیون تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ با توجه به افزایش حقوق مستمری‌بگیران، حقوق شما نیز افزایش خواهد داشت. حداقل مستمری برای سال ۱۴۰۵ حدود ۱۶٫۸ میلیون تومان است.
        بر اساس درصدهای معمول افزایش، حقوق شما احتمالاً در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت و می‌تواند به حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان برسد.
        مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی مشخص می‌شود.

        0
        0
        14 اردیبهشت 1405
    4. امیر محمد 8 خرداد 1405 1 پاسخ

      سلام وققتون بخیر پدر بنده با ۲۵سال سابقه فروردین ۱۴۰۴فوت کردن بیمه حقوق مستمری مادرم ک دریافت میکنه توی برگه ای ک بیمه داده زده ۱۰ ملیون ۳۰۰ خواستم بدونم با ۲۵سال سابقه حقوق مستمره بگیری همسن قدره؟؟

      0
      0
      8 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر. خدا رحمت‌شان کند☘️🙏
        مستمری بازماندگان فقط بر اساس ۲۵ سال سابقه نیست؛ ابتدا مستمری استحقاقی متوفی بر اساس میانگین حقوق مشمول بیمه در دو سال آخر و سابقه بیمه محاسبه می‌شود، سپس سهم بازماندگان تعیین می‌شود. سهم همسر طبق قانون ۵۰ درصد مستمری استحقاقی متوفی است؛ بنابراین اگر مادرتان تنها مستمری‌بگیر باشند، مبلغ ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌تواند درست باشد. اگر فرزند واجد شرایط هم وجود دارد، حتماً از شعبه تأمین اجتماعی درخواست بررسی سهم بازماندگان را ثبت کنید.🌷

        0
        0
        9 خرداد 1405
  75. داریوش نیک نیایی 6 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

    آیا رانندگان تاکسی شهری جزو مشاغل سخت و زیان آور است وسن بازنشستگی چقدر است

    0
    0
    6 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 7 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      به‌طور کلی، رانندگان تاکسی شهری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شوند و بازنشستگی آن‌ها بر اساس شرایط عادی تأمین اجتماعی انجام می‌شود.
      در این حالت، معمولاً بازنشستگی با یکی از این شرایط امکان‌پذیر است:
      حدود ۶۰ سال سن با حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه
      یا ۳۰ سال سابقه بیمه همراه با حداقل ۵۰ سال سن
      البته در موارد خاص و با بررسی کمیته‌های مربوطه، ممکن است شغل فرد به‌صورت موردی سخت و زیان‌آور شناخته شود، اما این حالت عمومی نیست.

      0
      0
      7 اردیبهشت 1405
  76. داریوش نیک نیایی test@ipemdad 6 اردیبهشت 1405

    آیا رانندگان تاکسی جزو مشاغل سخت و زیان آور است

    0
    0
    6 اردیبهشت 1405
  77. حسن 2 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    سی ودو سال کار پرداخت بیمه که بیست سال وبیشتر دوازده ساعتی شیفت کارکردم حتی تعطیلات همتا حدودی کارکردم مدیر دوسال اخر کار کل اضافه کاری شیفت قطع وهشت ساعتی بیمه پرداخت شده این مدیران کمتر از……نیستند ضربه اینها عین ضربه دشمن است ایا باوجدانی درعدل کشور مانده به ای درد رسیده گی کند پناه به خدا

    0
    0
    2 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      ناراحتی شما کاملاً قابل درک است، اما از نظر قانونی، مبنای محاسبه مستمری تأمین اجتماعی بر اساس میانگین حقوق مشمول بیمه در دو سال آخر است، نه میزان ساعت کاری یا شیفت‌های طولانی.
      بنابراین اگر در دو سال پایانی، اضافه‌کاری و شیفت در لیست بیمه لحاظ نشده یا حقوق بیمه‌ای شما کمتر ثبت شده باشد، این موضوع باعث کاهش میانگین حقوق و در نتیجه مستمری شما می‌شود.
      در صورتی که مدارکی دارید که نشان دهد حقوق واقعی شما بیشتر بوده و به‌درستی بیمه نشده، می‌توانید از طریق اداره کار یا تأمین اجتماعی برای اصلاح سوابق و دستمزد بیمه‌ای خود اقدام کنید.
      اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

      0
      0
      6 اردیبهشت 1405
    2. سعید 3 خرداد 1405 1 پاسخ

      سلام من اسفند 1399بغز نشسته شدم پدر سال 1404 با متانسب سازی ک انجام شد 39802000 هزار تومن حقوق می‌گرفتم حقوق من در سال 1405 با افزایش حقوق ک دولت اعلام می‌کنه و 30 درصد متناسب سازی حقوقم سال 1405چفدر میشود با تشکر

      0
      0
      3 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر حقوق سال ۱۴۰۴ شما حدود ۳۹ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان بوده و در گروه سایر سطوح قرار بگیرید، با فرمول ۴۵ درصد افزایش به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه، حقوق شما در سال ۱۴۰۵ حدوداً ۵۹ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان می‌شود. اگر متناسب‌سازی ۱۴۰۵ هم جداگانه برای شما اعمال شود، عدد نهایی ممکن است کمی بیشتر شود؛ اما مبلغ دقیق فقط بعد از صدور حکم جدید مشخص خواهد شد. 🌷

        0
        0
        12 خرداد 1405
  78. سحر 1 اردیبهشت 1405 2 پاسخ

    پدر من با ۱۰سال سابقه, باز نشسته شده وتقریبا ۴میلیون تومن حقوق میگیره احتمال این هست که بعداز چند سال حداقل حقوق (۳۰ روز )رو بگیره؟

    0
    0
    1 اردیبهشت 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      به‌طور کلی، حقوق بازنشستگی بر اساس سابقه بیمه و میانگین حقوق محاسبه می‌شود و افرادی که با سابقه کم (مثل ۱۰ سال) بازنشسته شده‌اند، مستمری کمتری نسبت به حداقل کامل دریافت می‌کنند. هرچند حقوق بازنشستگان هر سال افزایش پیدا می‌کند، اما این افزایش به‌گونه‌ای نیست که بعد از چند سال، مستمری به حداقل کامل ۳۰ سال سابقه برسد.
      بنابراین حقوق پدر شما به‌مرور افزایش خواهد داشت، اما معمولاً به سطح حداقل مستمری کامل نمی‌رسد.

      0
      0
      6 اردیبهشت 1405
    2. حسن 7 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      من عرض کردم خدمتتان دوسل اخر برای خیلی از بازنشستگان پنج سال اخر را برای بازنشسةگی استفادهکردن برای من چؤن كسی را نداشتم دوسال لحاظ شده حتی شعبه بادرخواست کتبی از طرف خودم درخواست کردم فرمودند سازمان هركس کس باشه پنج سال محاسبه میشه آمیدوارم ه‍ر ه‍ر کس درحق بازنشسته ظلم کند بدرد بازنشسته فایق اید

      0
      0
      7 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 8 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        در مورد محاسبه حقوق بازنشستگی، طبق قوانین تأمین اجتماعی، میانگین حقوق دو سال آخر به‌عنوان مبنای محاسبه مستمری قرار می‌گیرد، نه پنج سال. در صورتی که حقوق در دو سال آخر تغییرات زیادی نداشته باشد، میانگین این دو سال محاسبه می‌شود. البته در شرایط خاص و با درخواست مکتوب، ممکن است از پنج سال آخر برای محاسبه استفاده شود، اما این موضوع استثنایی است.
        اگر سوالی دیگر در این زمینه دارید، خوشحال می‌شوم کمک کنم 🙏

        0
        0
        8 اردیبهشت 1405
  79. بهروز زارع 31 فروردین 1405 1 پاسخ

    چرا مسولین قانون وجدان ویا حق ومیزان بیمه پردازی درنظر ندارند
    من بیش از 23سال باسربازی 25سال سابقه متواری دراداره بیمه 30درصد ازکلیه،دریافتی پرداخت،ومسولیتهای همچون مدیر عاملی مسولیت حسابداری فروشندگی ووو داشته ام ودرنهایت بیشاز 33سال سابقه بیمه پردازی کدرلیست 28 یکماه ثبت شده سنم،79سال،چرا حدعقلی بگیر باشم

    0
    0
    31 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      گلایه‌ای که مطرح کردید کاملاً قابل درک است. اما در محاسبه مستمری تأمین اجتماعی، ملاک اصلی میزان زحمت، سمت شغلی یا ساعات کاری نیست، بلکه میانگین حقوق مشمول بیمه (به‌ویژه در دو سال آخر) و مدت سابقه بیمه‌پردازی در نظر گرفته می‌شود.
      به همین دلیل، حتی با وجود سابقه بالا، اگر حقوق بیمه‌ای در سال‌های پایانی کمتر ثبت شده باشد، مستمری نیز در سطح پایین‌تری محاسبه می‌شود و ممکن است فرد در گروه حداقل‌بگیر قرار بگیرد.
      در صورتی که فکر می‌کنید حقوق واقعی شما بیشتر از مبلغی بوده که برایتان بیمه رد شده، می‌توانید از طریق تأمین اجتماعی یا اداره کار درخواست بررسی و اصلاح سوابق و دستمزد بیمه‌ای خود را ثبت کنید.

      0
      0
      6 اردیبهشت 1405
  80. رضوان 30 فروردین 1405 1 پاسخ

    با سلام ببخشید پدر من 71 سال سن دارن و 14 سال حق بیمه پرداخت کردن مبلغ مستمری سال 1404 میزان 6.500.000 تومان هست و خیلی کمه با توجه به اینکه ایشون مستاجر و بیمار هستند آخه با این مبلغ چکاری میشه انجام داد متاسفم

    0
    0
    30 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      نگرانی شما کاملاً قابل درک است. مبلغ مستمری پدر شما به‌دلیل سابقه ۱۴ ساله بیمه و میزان حقوقی که در زمان اشتغال برایشان بیمه رد شده، به این صورت محاسبه شده و به همین دلیل کمتر از حداقل کامل است.
      افرادی که سابقه کامل (حدود ۳۰ سال) دارند، حداقل مستمری بیشتری دریافت می‌کنند، اما در مواردی که سابقه کمتر است، مبلغ دریافتی هم پایین‌تر خواهد بود؛ هرچند افزایش‌های سالانه برای این گروه هم اعمال می‌شود.

      0
      0
      6 اردیبهشت 1405
  81. هوشنگ اکبری 30 فروردین 1405 2 پاسخ

    سلام من اخر سال ۱۴۰۴ باز نشسته شدم با میانگین حقوق ۶۵ میلیون با ۳۲ ونیم سال سابقه حال حقوق امسال بازنشستگیم چقدر میشه تشکر ازشما

    0
    0
    30 فروردین 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به اینکه با میانگین حقوق ۶۵ میلیون تومان و سابقه ۳۲ سال و نیم بازنشسته شده‌اید، مستمری شما تقریباً در سطح همان میانگین حقوق (یا کمی بالاتر) محاسبه می‌شود.
      با اعمال افزایش حقوق در سال ۱۴۰۵، دریافتی شما به‌صورت تقریبی می‌تواند به حدود ۷۸ تا ۸۲ میلیون تومان در ماه برسد. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید مشخص می‌شود و ممکن است با توجه به ضرایب و مزایا کمی متفاوت باشد.

      0
      0
      6 اردیبهشت 1405
    2. علی 11 اردیبهشت 1405

      خیلی میشه اقلا صد تومن میشه👏

      0
      0
      11 اردیبهشت 1405
  82. الهه 29 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام پدر من برج دو سی سال سابقه کامل میشود، ک پنج سال اخر متاسفانه به علت عدم اطلاع از شرایط بازنشستگی و تاثیر دوسال اخر در حقوق بازنشستگی ، بیمه بیکاری دریافت کرده و شش ماه مانده به سی سال را هم بیمه اختیاری تا برج دو ۴۰۵ را واریز کردیم .با این شرایط مبلغ بازنشستگی ایشان حدودا چقدر خواهد بود ؟

    0
    0
    29 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به شرایطی که توضیح دادید، حقوق بازنشستگی پدر شما بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر بیمه‌پردازی محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه ۳۰ سال سابقه کامل دارند، مبلغ مستمری تقریباً معادل همین میانگین خواهد بود.
      از آنجایی که بخشی از این مدت شامل بیمه بیکاری و بیمه اختیاری بوده، ممکن است میانگین حقوق دو سال آخر کمی کمتر از حقوق زمان اشتغال باشد و در نتیجه روی مبلغ نهایی مستمری تأثیر بگذارد.
      به‌طور کلی، مبلغ دقیق بدون بررسی ریز حقوق ۲۴ ماه آخر قابل اعلام نیست، اما حدود مستمری نزدیک به میانگین همین دوره خواهد بود.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  83. محمد 29 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام چرا هرساله که حقوق همه اضافه میشه ماه فروردین دریافت میکنند فقط مستمری های بیچاره بعد سه ماه پرداخت میکنن مستمری ها از همه اقشار ضعیفتر هستن به حق اینها ظلم نکنین

    0
    0
    29 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      افزایش مستمری‌ها هم مانند حقوق سایر اقشار، هر سال انجام می‌شود، اما به دلیل فرآیند تصویب و ابلاغ، معمولاً با کمی تأخیر پرداخت می‌شود. با این حال، مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته بعداً به‌صورت کامل به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

      درک این دغدغه کاملاً قابل توجه است و پیگیری‌ها برای کاهش این تأخیرها همواره مطرح بوده است.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  84. احمدی 29 فروردین 1405 2 پاسخ

    من 30سال و 6ماه سابقه بیمه پردازی با میانگین 62 میلیون دارم برای بازنشستگی درخواست دادم میگن با احتساب ضریب سال 1405 مبلغ حقوق من میشه 60میلیون و این از انصاف به دور هست راهنمایی کنین لطفا

    0
    0
    29 فروردین 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به شرایطی که فرمودید، اختلاف بین میانگین حقوق شما و مبلغ مستمری اعلام‌شده معمولاً به نحوه محاسبه قانونی برمی‌گردد. مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر محاسبه می‌شود، اما عواملی مثل ضرایب سال بازنشستگی، سقف‌های قانونی و نحوه اعمال افزایش‌ها می‌تواند باعث شود مبلغ نهایی کمی کمتر از میانگین حقوق باشد.

      بنابراین مبلغی که برای شما حدود ۶۰ میلیون تومان اعلام شده، لزوماً به معنی اشتباه در محاسبه نیست. با این حال، اگر نسبت به آن ابهام دارید، می‌توانید از شعبه تأمین اجتماعی درخواست ریز محاسبات و حکم بازنشستگی کنید تا جزئیات دقیق بررسی شود.

      0
      0
      30 فروردین 1405
    2. رویال 30 فروردین 1405 2 پاسخ

      سلام من پدرم ۴ساله بازنشسته‌ی تامین اجتماعیه که ۸دی ماه از ۱۴۰۴فوت کردن واز اون موقه تا الان حقوق رو پرداخت نکردن با اینکه کارایه اداریشو درست کردیم و اگه خواستن واریز کنن حقوق اون ماههو هم همزمان واریز میکنن؟

      0
      0
      30 فروردین 1405 2 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به شرایطی که گفتید، این تأخیر معمولاً طبیعی است و تا زمان بررسی مدارک و برقراری مستمری بازماندگان ممکن است چند ماه زمان ببرد. پس از تکمیل مراحل، معمولاً حقوق ماه فوت به‌صورت کامل و همچنین مبالغ معوقه از زمان فوت تا زمان برقراری مستمری به‌صورت یکجا واریز می‌شود.
        در صورتی که این روند بیش از حد طولانی شد، بهتر است از شعبه تأمین اجتماعی پیگیری کنید تا از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل شود.

        0
        0
        6 اردیبهشت 1405
      2. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به شرایطی که گفتید، این تأخیر معمولاً طبیعی است و تا زمان بررسی مدارک و برقراری مستمری بازماندگان ممکن است چند ماه زمان ببرد.
        پس از تکمیل مراحل، معمولاً حقوق ماه فوت به‌صورت کامل و همچنین مبالغ معوقه از زمان فوت تا زمان برقراری مستمری به‌صورت یکجا واریز می‌شود.
        در صورتی که این روند بیش از حد طولانی شد، بهتر است از شعبه تأمین اجتماعی پیگیری کنید تا از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل شود.

        0
        0
        6 اردیبهشت 1405
  85. احمدی 29 فروردین 1405 1 پاسخ

    میانگین حقوق 2 سال آخر من 62میلیون تومان هست با سایقه 30 سال و 6ماه الان درخواست بازنشستگی دادم میگین حقوقم میشه 60 میلیون تومان با احتساب ضریب سال 1405 به نظرم غیر عادی هست راهنمایی کنین لطفا

    0
    0
    29 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به میانگین حقوق ۶۲ میلیون تومان و سابقه ۳۰ سال و ۶ ماه، مبلغی که حدود ۶۰ میلیون تومان برای مستمری شما اعلام شده، در اغلب موارد طبیعی است و به نحوه محاسبه قانونی برمی‌گردد.

      مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر محاسبه می‌شود، اما عواملی مانند ضرایب سال بازنشستگی، متناسب‌سازی و سقف‌های قانونی می‌توانند باعث شوند مبلغ نهایی کمی با میانگین حقوق تفاوت داشته باشد.

      با این حال، اگر نسبت به این عدد ابهام دارید، می‌توانید از شعبه تأمین اجتماعی درخواست ریز محاسبات و حکم بازنشستگی کنید تا جزئیات دقیق برای شما مشخص شود.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  86. معصومه ناظمی 29 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام خسته نباشید.همسرم فوت شدن و مستمری برام برقرار شد.حقوقی که سال ۱۴۰۴میگرفتم ۱۵میلیون و سیصد بود.
    الان با افزایش حقوق چقدر به من تعلق میگیرد؟
    در ضمن به علت اینکه حادثه فوت ،حادثه حین کار بوده،مستمری کامل برقرار شد ولی در کل یک سال بیمه همسرم داشتن قبل فوت.

    0
    0
    29 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کردید، افزایش حقوق در سال ۱۴۰۵ بر اساس درصدهای مصوب سالانه اعمال می‌شود و به‌صورت تقریبی می‌تواند مبلغ مستمری شما را به حدود ۱۸ تا ۲۱ میلیون تومان برساند.

      همچنین با توجه به اینکه فوت همسرتان حادثه حین کار بوده و مستمری کامل برای شما برقرار شده، این موضوع تأثیری در کاهش مبلغ ندارد و افزایش سالانه روی همان پایه محاسبه می‌شود.

      مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید مشخص خواهد شد.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  87. کبری عبدلخانی 29 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام لطفا درمورد ازکار افتادگی هم یه توضیحی بدهید.ممنون

    0
    0
    29 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      ازکارافتادگی در تأمین اجتماعی به شرایطی گفته می‌شود که فرد به‌دلیل بیماری یا حادثه، توانایی انجام کار خود را به‌طور کامل یا نسبی از دست بدهد. ازکارافتادگی به سه نوع کلی، جزئی و نقص عضو تقسیم می‌شود. در حالت کلی، فرد قادر به کار نیست و مستمری دریافت می‌کند؛ در حالت جزئی، توان کار کاهش یافته و غرامت متناسب پرداخت می‌شود؛ و در نقص عضو، معمولاً غرامت به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود.
      تشخیص ازکارافتادگی بر عهده کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی است و پس از تأیید، در صورت داشتن شرایط لازم، مستمری یا غرامت به فرد تعلق می‌گیرد. میزان این مستمری نیز بر اساس سابقه بیمه و میانگین حقوق فرد محاسبه می‌شود.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  88. کبری عبدلخانی 29 فروردین 1405 2 پاسخ

    سلام من ۴۰سالمه ۷سال بیمه تامین دارم الان دیسک کمر گرفتم و رفتم عمل کردم.چطوری برای ازکار افتادگی اقدام کنم.

    0
    0
    29 فروردین 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      برای اقدام جهت ازکارافتادگی، ابتدا باید مدارک پزشکی‌تان شامل گزارش عمل، MRI و نظر پزشک متخصص را کامل کنید. در صورتی که پس از درمان همچنان دچار محدودیت در کار هستید، می‌توانید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کرده و درخواست بررسی ازکارافتادگی ثبت کنید.
      پس از ثبت درخواست، شما به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوید و این کمیسیون میزان کاهش توان کاری شما را بررسی و تعیین می‌کند. در صورتی که کاهش توان کاری در حد قابل‌قبول تشخیص داده شود، ازکارافتادگی برای شما تأیید خواهد شد.
      توجه داشته باشید که صرف داشتن دیسک کمر کافی نیست و باید میزان ناتوانی در انجام کار توسط کمیسیون پزشکی تأیید شود.

      0
      0
      30 فروردین 1405
    2. omdsh 12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      آيا حقوق ۱۵میلیون و ۵۰۰ با ۲۳ سال سابقه حداقل بگیر محسوب میشه؟امسال این مبلغ حقوق چقدر بهش اضافه میشه؟

      0
      0
      12 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به اینکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق شما در سال ۱۴۰۴ بوده، این مبلغ حداقل حقوق نیست، زیرا حداقل حقوق در ۱۴۰۵ حدود ۱۶٫۸ میلیون تومان است.
        حقوق شما در سال ۱۴۰۵ با توجه به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی، به‌طور تقریبی به ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید، اما رقم دقیق پس از صدور حکم جدید مشخص می‌شود.
        اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

        0
        0
        14 اردیبهشت 1405
  89. محمدرضا 29 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام من تو یمارستان کار میکنم و شغل سخت و زیان اور که با بیست سال است
    من الان ۱۷سال سابقه بیمه تو بیمارستان دارم که ۱۲ سالش سخت اور هست ولی ۵ سال قسمتی بودم که بهش سختی کار تعلق نمیگیره ولی داخل بیمارستان هست
    میخوام بدونم من اگه ۲۰ سالم تو بیمارستان پر بشه چند سال باید مازاد بمونم

    0
    0
    29 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به توضیحاتی که دادید، برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور باید یا ۲۰ سال سابقه متوالی در کار سخت داشته باشید، یا مجموع سابقه‌تان (سخت و عادی) به ۲۵ سال برسد.

      در حال حاضر شما ۱۲ سال سابقه سخت و ۵ سال سابقه عادی دارید، بنابراین هنوز به ۲۰ سال سابقه سخت نرسیده‌اید. اگر بخواهید از مزایای سختی کار استفاده کنید، باید حدود ۸ سال دیگر در شغل سخت ادامه دهید تا سابقه سخت شما به ۲۰ سال برسد.

      در غیر این صورت، می‌توانید با رسیدن به ۲۵ سال سابقه ترکیبی (سخت و عادی) بازنشسته شوید.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  90. محمد 28 فروردین 1405 1 پاسخ

    باسلام واحترام؛
    من 16/7ماه سابقه کاردارم ازکارافتاده کلی شدم میشه بگید حقوق من تو سال 1405چقدرهست باتشکر.

    0
    0
    28 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به اینکه ازکارافتاده کلی شده‌اید، مستمری شما بر اساس میانگین حقوق و سابقه بیمه محاسبه می‌شود. با سابقه ۱۶ سال و ۷ ماه، مبلغ مستمری معمولاً به‌صورت نسبتی از میانگین حقوق شما تعیین می‌شود.

      همچنین اگر مبلغ محاسبه‌شده کمتر از حداقل حقوق مصوب سال باشد، مستمری تا سطح حداقل حقوق افزایش پیدا می‌کند.

      بنابراین بدون اطلاع از میانگین حقوق، عدد دقیق قابل اعلام نیست، اما مستمری شما معمولاً در محدوده‌ای نزدیک به حداقل حقوق یا درصدی از میانگین دریافتی‌تان خواهد بود.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  91. Sadegh 28 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام.با ۳۰ سال سابقه و داشتن ۵۰ سال سن میشود بازنشته شد؟

    0
    0
    28 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      بله، در صورتی که ۳۰ سال سابقه کامل بیمه داشته باشید و سن شما به ۵۰ سال رسیده باشد، امکان درخواست بازنشستگی وجود دارد.
      در این حالت، مستمری شما بر اساس همان ۳۰ سال سابقه محاسبه می‌شود و از نظر قانونی مشکلی برای بازنشستگی نخواهید داشت.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  92. محمدجواد سيمي 28 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام من با17سال10ماه بیمه بازنشسته شدم حدوددوسال قبل عیدی سال1405مگر10ملیون تومان برای همه نبودچرابرای من 5400ریختن

    0
    0
    28 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      مبلغ عیدی برای همه افراد یکسان نیست و بر اساس شرایط هر فرد محاسبه می‌شود. عددی که به‌عنوان عیدی کامل اعلام می‌شود، معمولاً مربوط به افرادی با سابقه کامل است.

      با توجه به اینکه شما با سابقه کمتر از ۳۰ سال بازنشسته شده‌اید، مبلغ عیدی به‌صورت کامل به شما تعلق نگرفته و به همین دلیل حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای شما واریز شده است.

      بنابراین این اختلاف طبیعی است و به میزان سابقه و شرایط مستمری شما بستگی دارد.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  93. کوثر 28 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام کارمند رسمی آموزش و پرورش بودم واز ۱۴۰۴/۷/۱بازنشسته تامین اجتماعی هستم ایا همسان سازی ۱۴۰۵به من تعلق می‌گیرد

    0
    0
    28 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱

      با توجه به اینکه از تاریخ ۱۴۰۴/۷/۱ بازنشسته شده‌اید، شما جزو بازنشستگان جدید تأمین اجتماعی محسوب می‌شوید. همسان‌سازی معمولاً برای بازنشستگانی اجرا می‌شود که چند سال از بازنشستگی آن‌ها گذشته و حقوقشان نسبت به شاغلان فاصله بیشتری دارد.
      بنابراین ممکن است همسان‌سازی سال ۱۴۰۵ به شما هم تعلق بگیرد، اما معمولاً میزان آن برای بازنشستگان جدید کمتر است یا تأثیر زیادی در مبلغ دریافتی ایجاد نمی‌کند.
      برای اطلاع دقیق، بهتر است حکم حقوقی خود را بررسی کرده یا از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.

      0
      0
      30 فروردین 1405
  94. Shahnaz 28 فروردین 1405 1 پاسخ

    من با ۲۰سال سابقه دوسال پیش بازنشسته شدم حقوق ۱۴۰۴مبلغ ده وسیصد بود حداقل اداره کار
    امسال ۱۴۰۵چقدر دریافتی من خواهد بود؟؟

    0
    0
    28 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردید و در گروه حداقل‌بگیران قرار دارید، افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ به‌صورت قابل توجهی برای شما اعمال شده است.
      به‌طور تقریبی، دریافتی شما در سال ۱۴۰۵ حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان در ماه خواهد بود. این مبلغ ممکن است با توجه به مزایا کمی بیشتر هم شود.
      اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

      0
      0
      6 اردیبهشت 1405
  95. محمد مهدی 28 فروردین 1405 1 پاسخ

    حقوق بازنشستگی من با 32 سال سابقه در سال 1404 شصت و پنج میلیون تومان بوده.
    در سال 1405 چقدر حقوق خواهم گرفت

    0
    0
    28 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۶۵ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کردید و در گروه سایر سطوح قرار دارید، افزایش حقوق شما در سال ۱۴۰۵ بر اساس درصدهای مصوب سالانه اعمال می‌شود.
      به‌طور تقریبی، دریافتی شما در سال ۱۴۰۵ می‌تواند حدود ۷۸ تا ۸۲ میلیون تومان در ماه باشد. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید مشخص می‌شود و ممکن است با توجه به مزایا و ضرایب کمی متفاوت باشد.

      0
      0
      6 اردیبهشت 1405
  96. محمد مهدی اخوان هزاوه 28 فروردین 1405 1 پاسخ

    حقوق بازنشستگی من با 320سال سابقه در سال 1404 شصت و پنج میلیون تومن بوده.
    حقوق حدودی من در سال 1405 چقدر خواهد بود ؟

    0
    0
    28 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 7 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۶۵ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کردید و در گروه سایر سطوح قرار دارید، افزایش حقوق شما در سال ۱۴۰۵ بر اساس درصدهای مصوب سالانه اعمال می‌شود.
      به‌طور تقریبی، دریافتی شما در سال ۱۴۰۵ می‌تواند حدود ۷۸ تا ۸۲ میلیون تومان در ماه باشد. البته مبلغ دقیق پس از صدور حکم جدید مشخص می‌شود و ممکن است با توجه به مزایا و ضرایب کمی متفاوت باشد.

      0
      0
      7 اردیبهشت 1405
  97. عبدالله 27 فروردین 1405 1 پاسخ

    آیتم های واریزی در فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی را لطفاً نام ببرید و حق سنوات که در فیش بازنشستگی وجود دارد از سال بعد از بازنشستگی آیا تعلق می‌گیرد و چقدر هست ، سپاسگزارم

    0
    0
    27 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 7 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      فیش حقوقی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی معمولاً شامل دو بخش اصلی «دریافتی‌ها» و «کسورات» است. در بخش دریافتی‌ها مواردی مانند حقوق پایه (مستمری)، افزایش سالانه، متناسب‌سازی، حق عائله‌مندی، حق اولاد، کمک‌هزینه معیشتی (بن)، حق مسکن و سایر مزایا درج می‌شود. در بخش کسورات نیز مواردی مانند بیمه درمان، اقساط وام و در برخی موارد مالیات ثبت می‌شود.
      در مورد «حق سنوات» نیز توجه داشته باشید که این مورد مربوط به دوران اشتغال است و معمولاً هنگام بازنشستگی به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود. بنابراین پس از بازنشستگی، حق سنوات جدیدی به‌صورت ماهانه یا سالانه به حقوق شما اضافه نخواهد شد و اگر عنوانی با این نام در فیش دیده می‌شود، معمولاً جنبه محاسباتی یا مربوط به اصلاحات حقوقی دارد.

      0
      0
      7 اردیبهشت 1405
  98. اکرم بوربور 27 فروردین 1405 1 پاسخ

    با سلام سال ۹۶ بازنشسته تأمین اجتماعی شدیم با حقوق ۳۰۰ هزار تومن الان ۹ سال هست مثلا حقوق میگیریم چقدر خوبه بگیریم ۴میلیون چهارصد با این پول خودتون میتونین زندگی کنید با یه شوهر مریض ک دوبار کمرشو عمل کرده قلبشو آنژیو کرده با هزار درد دیگه خدا رو خوش میاد حق ما رو بخورن

    0
    0
    27 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      کاملاً قابل درک است که با این شرایط و هزینه‌های درمان و زندگی، این میزان حقوق پاسخگوی نیازها نیست. با وجود افزایش حقوق بازنشستگان در سال‌های اخیر، همچنان فاصله زیادی بین حقوق دریافتی و هزینه‌های واقعی زندگی وجود دارد و بسیاری از بازنشستگان همین دغدغه را دارند.

      0
      0
      15 اردیبهشت 1405
  99. مصطفی داوری دولت ابادی 26 فروردین 1405 1 پاسخ

    من در سال 1390بازنشست تامین اجتماعی شدم با سابقه 30 سال وشش ماه و در محاسبه ریالی مبلغ مستمری میانگین پنج سال اخر منظور شد لازم به ذکر است که در بیست سال اخر کارکردم همیشه سقف پرداخن حق بیمه بوده حالا میتوانم بر اساس شکواییه درخواست لحاظ نمودن مبنای میانگین دو سال اخر پرداخت حق بیمه خود را داشته باشم ؟

    0
    0
    26 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      اگر حقوق بازنشستگی شما به‌جای میانگین دو سال آخر بر اساس پنج سال آخر محاسبه شده و باعث کاهش مستمری شده، می‌توانید اعتراض و درخواست بازنگری ثبت کنید؛ به‌خصوص اگر مدارک نشان دهد حق بیمه شما در سال‌های آخر در سقف پرداخت شده است.

      0
      0
      15 اردیبهشت 1405
  100. حسین ایزدی 24 فروردین 1405 1 پاسخ

    سلام؛حقوق دریافتی من درسال۱۴۰۴ باکسریکنفربیمه تکمیلی۱۴۴۸۰۰۰۰تومان بوددرسال۱۴۰۵ چقدردریافتی من میشود؟

    0
    0
    24 فروردین 1405 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 اردیبهشت 1405

      سلام، وقت شما بخیر 🌱
      با توجه به اینکه دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۴٫۴۸۰ میلیون تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ با افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی، حقوق شما به‌طور تقریبی به حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان می‌رسد؛ البته رقم دقیق پس از صدور حکم جدید مشخص می‌شود.

      0
      0
      15 اردیبهشت 1405
  101. مهران فصیحی 10 فروردین 1405 2 پاسخ

    سلام. من 61 سال تمام سن دارم و میزان سابقه پرداخت حق بیمه من بر مبنای حداقل دستمزد کارگری، 16 سال بوده است. با توجه باینگه طبق یکی از مواد قانون تأمین اجتماعی حداقل مستمری بازنشستگی در صورت 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه به هرحال نمیبایستی از حداقل حقوق ماهانۀ کارگری کمتر باشد، آیا در صورت درخواست بازنشستگی، نصف حداقل حقوق ماهانه کارگری به من تعلق میگیرد یا خیر؟ با سپاس از شما

    0
    0
    10 فروردین 1405 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 فروردین 1405

      سلام دوست عزیز
      خیر، مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق و تعداد سال‌های سابقه محاسبه می‌شود. اگر ۱۶ سال سابقه داشته باشید، حقوق شما به نسبت همان ۱۶ سال از مستمری کامل محاسبه می‌شود و لزوماً نصف حداقل حقوق کارگری نخواهد بود. برای مبلغ دقیق بهتر است از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.

      0
      0
      15 فروردین 1405
    2. Shahnaz 28 فروردین 1405 1 پاسخ

      من با ۲۰سال سابقه دوسال پیش بازنشسته شدم حقوق ۱۴۰۴مبلغ ده وسیصد بود حداقل اداره کار
      امسال ۱۴۰۵چقدر دریافتی من خواهد بود؟؟

      0
      0
      28 فروردین 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 فروردین 1405 1 پاسخ

        سلام، وقت شما بخیر 🌱

        با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردید و جزو حداقل‌بگیران هستید، حقوق شما در سال ۱۴۰۵ بر اساس افزایش سالانه به سطح حداقل جدید رسیده است.
        به‌طور تقریبی، دریافتی شما در سال ۱۴۰۵ حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان در ماه خواهد بود. این مبلغ ممکن است با توجه به مزایا کمی بیشتر هم شود.

        0
        0
        30 فروردین 1405 1 پاسخ
        1. افتخارعساکره 16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

          در سال 1404حقوق مستمری بگیرم16/800 بوده وبا 18سال سابقه هستم در سال 1405 چقدر افزایش می یابد؟

          0
          0
          16 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
          1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

            سلام، وقت شما بخیر 🌱
            در سال ۱۴۰۵ حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است؛ این افزایش شامل ترکیب افزایش سالانه و مرحله سوم متناسب‌سازی می‌باشد، به طوری که حقوق‌ها نسبت به سال قبل بیشتر شده و برای حقوق‌های کمتر درصد افزایش بالاتری اعمال می‌شود.

            0
            0
            19 اردیبهشت 1405
  102. زینب 28 اسفند 1404 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر. بنده خانمی هستم ۳۱ ساله و ۲ ساله جدا شدم صاحب ۲ فرزند دختر که حضانت آنها با من نیست و تحت پوشش بهزیستی هستم چطور میتوانم بیمه تامین اجتماعی شوم وضعیت اقتصادی صفر دارم آیا می‌شود از تامین اجتماعی نیز مستمری دریافت کنم؟

    0
    0
    28 اسفند 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 فروردین 1405

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر، صرفاً به خاطر شرایط اقتصادی یا طلاق، مستمری از تأمین اجتماعی به شما تعلق نمی‌گیرد؛ مگر این‌که خودتان سابقه بیمه داشته باشید یا از طرف همسر/پدرِ فوت‌شده، مستمری برقرار شود.
      برای این‌که بیمه شوید، دو راه اصلی دارید:
      بیمه زنان خانه‌دار یا اختیاری (با پرداخت حق‌بیمه توسط خودتان)
      بیمه شدن از طریق کارفرما (اگر شاغل شوید)
      حتماً از بهزیستی شهر خودتان درباره طرح‌های حمایتی بیمه‌ای ویژه مددجویان سؤال کنید؛ گاهی بخشی از حق‌بیمه را برایتان پرداخت می‌کنند.

      0
      0
      9 فروردین 1405
  103. مریم 19 اسفند 1404 1 پاسخ

    سلام
    کسی که فرزند متاهلش فوت میکنه حقوق تامین اجتماعی او فقط به همسرش میرسه یا پدرو مادرش

    0
    0
    19 اسفند 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اسفند 1404

      سلام مریم عزیز
      اگر فرزند متأهل فوت کند، اولویت فقط با همسر نیست؛ پدر و مادر هم اگر تحت تکفل او بوده باشند، ممکن است سهم ببرند.

      0
      0
      19 اسفند 1404
  104. پریسا 5 اسفند 1404 2 پاسخ

    سلام من خانم ۳۲ساله هستم کجا میتونم اطلاعات کامل بیمه رو بخونم

    0
    0
    5 اسفند 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 اسفند 1404

      سلام دوست عزیز 🌷
      برای مطالعه اطلاعات کامل بیمه و میزان مستمری تأمین اجتماعی بهترین و معتبرترین منبع، سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی (tamin.ir) و سامانه خدمات غیرحضوری eservices.tamin.ir است که قوانین، شرایط بازنشستگی زنان و نحوه محاسبه مستمری را به‌صورت رسمی و به‌روز توضیح داده‌اند.

      0
      0
      5 اسفند 1404
    2. علی 25 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      سلام من با ۲۰سال سختی کار بازنشسته شدم حقوق اسفند ۱۴۰۴ ۴۶ملیون دریافت کردم لطف کنید ۱۴۰۵ چقدر اضاف میشه

      0
      0
      25 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 12 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر☘️
        اگر حقوق اسفند ۱۴۰۴ شما حدود ۴۶ میلیون تومان بوده و در گروه سایر سطوح قرار بگیرید، با فرمول افزایش ۴۵ درصدی به‌علاوه مبلغ ثابت ماهانه، مستمری شما در سال ۱۴۰۵ به‌صورت تقریبی حدود ۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود؛ البته عدد دقیق بعد از صدور حکم جدید تأمین اجتماعی و با توجه به متناسب‌سازی، مزایا و کسورات مشخص خواهد شد. 🌷

        0
        0
        12 خرداد 1405
  105. ستاره 4 اسفند 1404

    من مستمری بگیر همسرم هستم که ۱۹سال و اندی سابقه بیمه داشته الان حقوق که بهمن ماه برام واریز شده هشت ملیون تومان است..قبلا که پسرم ۱۸سالش نشده بود نزدیک ۱۶ملیون واریز میکردند از آذر ماه که ۱۸سالش تموم شد حقوق هشت ملیون شده‌.علتش چیه؟

    0
    0
    4 اسفند 1404
  106. صدف شمسی 25 بهمن 1404 1 پاسخ

    من با سابقه 26.5 سابقه و متوسط دریافتی دو سال آخرم 35میلیون میشود . میتونید راهنمایی کنید حقوق 1405 من چقدر میشود اگر خودم را بازنشسته کنم؟

    0
    0
    25 بهمن 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 اسفند 1404 1 پاسخ

      سلام و وقت بخیر 🌷
      با ۲۶.۵ سال سابقه و میانگین حقوق ۳۵ میلیون تومان، مستمری شما به‌صورت تقریبی حدود ۳۰ تا ۳۱ میلیون تومان در ماه محاسبه می‌شود؛ البته افزایش‌های سالانه می‌تواند این مبلغ را کمی بیشتر کند.
      ممنون از اینکه پیام گذاشتید، اگر سوال دیگری دارید خوشحال می‌شویم در خدمتتون باشیم 🌱

      0
      0
      5 اسفند 1404 1 پاسخ
      1. ابوالفضل 17 اردیبهشت 1405

        سلام میخاستم بدونم میانگین دستمزد دو سال اخر حروف و مشاغل ازاد چطوری حساب میشه ما که از جایی حقوق نمیگیریم؟

        0
        0
        17 اردیبهشت 1405
  107. میم 18 بهمن 1404 2 پاسخ

    سوال: انتهای امسال میانگین 2 سال آخر حقوقم چهل و دو میلیون هشتصد و بیست هزار تومان خواهد بود با سنوات 34/3 سال کل دریافتی من از قبیل حقوق و مزایای بازنشستگی چقدر می باشد

    0
    0
    18 بهمن 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 21 بهمن 1404

      سلام و وقت بخیر 🌷
      با میانگین حقوق دو سال آخر حدود ۴۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و سابقه ۳۴.۳ سال، مستمری ماهانه شما به‌صورت تقریبی حدود ۴۹ میلیون تومان محاسبه می‌شود که عدد نهایی ممکن است با افزایش‌های سالانه و متناسب‌سازی کمی تغییر کند.
      ممنون از اینکه پیام گذاشتید، اگر سوال دیگری دارید خوشحال می‌شویم در خدمتتون باشیم 🌱

      0
      0
      21 بهمن 1404
    2. ستاره 4 اسفند 1404 1 پاسخ

      من مستمری بگیر همسرم هستم که ۱۹سال و اندی سابقه بیمه داشته الان حقوق که بهمن ماه برام واریز شده هشت ملیون تومان است..قبلا که پسرم ۱۸سالش نشده بود نزدیک ۱۶ملیون واریز میکردند از آذر ماه که ۱۸سالش تموم شد حقوق هشت ملیون شده‌.علتش چیه؟

      0
      0
      4 اسفند 1404 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 اسفند 1404

        سلام و وقت بخیر 🌷
        کاهش مبلغ مستمری به این دلیل است که با رسیدن سن فرزندتان به ۱۸ سال، سهم ایشان از مستمری بازماندگان حذف شده و بنابراین مبلغ کل دریافتی شما کاهش پیدا کرده است.
        اگر پسرتان دانش‌آموز/دانشجو است، گواهی اشتغال به تحصیل را در eservices.tamin.ir ثبت کنید یا به شعبه/کارگزاری پرونده بدهید تا برقرار و معوقه اصلاح شود.
        ممنون از اینکه پیام گذاشتید، اگر سوال دیگری دارید خوشحال می‌شویم در خدمتتون باشیم 🌱

        0
        0
        5 اسفند 1404
  108. حجت 4 بهمن 1404 2 پاسخ

    سلام یه سوال داشتم
    پدرم امسال بازنشسته میشه با ۳۵ سال سابقه اما ۱۶ سال هست که توی این شرکت هست
    موقع بازنشستگی چقدر بهش پول میدن؟میشه بگید چجوری حساب کنیم؟

    0
    0
    4 بهمن 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 بهمن 1404

      سلام دوست عزیز 🌷
      مبلغی که موقع بازنشستگی می‌دن سنوات پایان خدمته و فقط بر اساس ۱۶ سالی که در همین شرکت بوده حساب می‌شه، نه کل ۳۵ سال سابقه.
      فرمولش ساده‌ست: آخرین حقوق و مزایای ثابت مشمول × ۱۶ سال (تقریباً معادل ۱۶ ماه حقوق آخر).

      0
      0
      14 بهمن 1404
    2. متین 27 فروردین 1405 1 پاسخ

      بنده با ۳۵ سال سابقه ۳۳ ملیون دریافتی بود با کل مزایا امسال حقوقم چقدر میشه ممنون ازتون

      0
      0
      27 فروردین 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به اینکه حقوق شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳ میلیون تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ معمولاً افزایش حقوق بازنشستگان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است؛ بنابراین حقوق شما به‌طور تقریبی به حدود ۴۰ تا ۴۳ میلیون تومان می‌رسد، البته مبلغ دقیق در حکم جدید مشخص می‌شود.

        0
        0
        15 اردیبهشت 1405
  109. پرتوی 13 دی 1404 2 پاسخ

    با سلام وقت بخیر بنده خانم ۵۶ سالم هست سال ۱۴۰۳ بازنشست شدم و تحت پوشش اداره بهزیستی جز زنان سرپرست خانوار بودم ۱۱ سال بهزیستی بیمه برای من پرداخت کرد الان ۱۱ روز از ماه را حقوق میگیرم ۴ میلیون حقوق من هست خیلی کم میشد دوسال دیگه خودم پرداخت میکردم مبلغ بیشتر از بهزیستی می‌ریختم که الان حقوقم زیاد میشد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    0
    0
    13 دی 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 17 دی 1404

      سلام و وقت بخیر 🌷
      در تامین اجتماعی ایران، حقوق یا مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین دستمزدهای مشمول بیمه دو سال آخر کار و تعداد سال‌های پرداخت حق بیمه تعیین می‌شود؛ هر چه سابقه بیمه بیشتر و دستمزد مشمول بیمه بالاتر باشد، مبلغ مستمری بالاتر خواهد بود.
      اگر شما دو سال دیگر پرداخت حق بیمه می‌کردید و میانگین دستمزد مشمول بیمه‌تان در آن سال‌ها بالاتر بود، قطعاً مستمری‌تان بیشتر می‌شد چون تعداد سال‌های پرداخت بیشتر و میانگین حقوق دو سال آخر بالاتر باعث افزایش مبلغ بازنشستگی می‌شود.
      ممنون از اینکه پیام گذاشتید، اگر سوال دیگری دارید خوشحال می‌شویم در خدمتتون باشیم 🌱

      0
      0
      17 دی 1404
    2. عمران وطن خواه 1 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      با سلام…
      من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم.
      در سال 1404 حقوقم 11 تومان بوده الان در سال جدید چند درصد افزایش می‌شود و چقدر می‌شود حقوقم؟؟؟

      0
      0
      1 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۱ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کردید، افزایش حقوق در سال ۱۴۰۵ برای حداقل‌بگیران به‌صورت قابل توجهی اعمال شده است.
        به‌طور تقریبی، حقوق شما در سال ۱۴۰۵ به حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان در ماه خواهد رسید. این مبلغ ممکن است با توجه به مزایا کمی بیشتر هم شود.

        0
        0
        6 اردیبهشت 1405
  110. انور پرتوی 13 دی 1404

    سلام وقت بخیر بنده خانم ۵۶ سالم هست سال ۱۴۰۳ بازنشست شدم بیمه زنان بی سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بودم و ۱۱ سال بهزیستی برای من بیمه پرداخت کرد آلان ۴ میلیون حقوق میگیرم خیلی خیلی تحت فشاراقتصادی هستم خواستم بدونم میشد قبل از بازنشستگی خودم دوسال پرداخت میکردم که حقوقم بیشتر میشد؟ شماگفتیدکسانی که ده سال بیمه دارن ۷ تا ۹ میلیون حقوق می‌گیرند ولی چرا من که ۱۱ سال بیمه دارم ۴ تومن حقوقم هست لطفا ی راهی برای من بذارید ممنون

    0
    0
    13 دی 1404
  111. سپیده 12 دی 1404 1 پاسخ

    با سلام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    من مستمر بگیر پدرم هستم که ۲۳سال سابقه کار داشتن
    من تنها زندگی میکنم و الان ۱۸تومان حقوق میگیرم که کفاف اجاره خونه .ووو نداره
    آیا افزایش حقوق اعمال میشه و از کی ؟از عید یا از دی

    0
    0
    12 دی 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 17 دی 1404

      سلام و وقت بخیر 🌼
      حقوق و مستمری شما به‌عنوان مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۵ در حال افزایش است و طبق آخرین تصمیمات افزایش سالانه و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود؛ این افزایش معمولاً از ابتدای سال جدید (فروردین ۱۴۰۵) لحاظ و در فیش‌های حقوقی بعدی دیده می‌شود، نه از دی یا عید نوروز خاصاً جداگانه.
      این افزایش شامل ترکیبی از درصد رشد سالانه و متناسب‌سازی حقوق است که باعث می‌شود دریافتی مستمری‌بگیران (مثل شما) نسبت به سال قبل بالاتر شود، گرچه میزان دقیق برای هر نفر بسته به سابقه و وضعیت ممکن است متفاوت باشد.
      ممنون از اینکه پیام گذاشتید، اگر سوال دیگری دارید خوشحال می‌شویم در خدمتتون باشیم 🌱

      0
      0
      17 دی 1404
  112. بهروز زارع 4 دی 1404 1 پاسخ

    چرا علیرغم پرداخت حق بیمه ۲۷درصد متوالی ودرمدت ۲۴سال دریک شرکت‌های ۱۵سال آن بواسطه مسول حسابداری وقانون گذارجزوسالهای سختو زیان او بحساب آورده وبادوسال سربازی باریدن به سن ۵۸سال بازنشسته نکرده وانگا که ۶۰سال شده جزو حدعقلی بگیران محسوب‌ نموده واز اضافه کاری شبکا ی سختیکا وغیره خبری نیست این ظلم به کسانی است که ۴۰سال سابقه و۶۰سال سن ۱۵ملیون میگیره چرا
    جهت این تعرض بکجا مراجه کنم وتاثری. دارد

    0
    0
    4 دی 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 فروردین 1405

      سلام، وقت بخیر.

      میزان مستمری تأمین اجتماعی بر اساس چند عامل محاسبه می‌شود؛ از جمله میانگین حقوق دو سال آخر، تعداد سال‌های سابقه بیمه و نوع شغل (عادی یا سخت و زیان‌آور). اضافه‌کاری، شب‌کاری یا مزایا فقط زمانی در مستمری اثر دارند که در لیست بیمه به‌عنوان حقوق مشمول بیمه ثبت شده باشند.

      اگر فکر می‌کنید سابقه سخت و زیان‌آور یا حقوق واقعی شما درست محاسبه نشده است، می‌توانید از این طریق پیگیری کنید:

      شعبه تأمین اجتماعی محل پرونده
      هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی
      در صورت لزوم دیوان عدالت اداری
      ارائه مدارک شغلی، احکام کارگزینی و سوابق بیمه برای بررسی دقیق ضروری است.

      0
      0
      9 فروردین 1405
  113. مجید جهانشیری 15 آذر 1404 2 پاسخ

    سلام بنده قبل سربازی بیمه داشتم ولی الان ۲سال خدمت سربازی رایگان روی سابقه بیمه نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    0
    0
    15 آذر 1404 2 پاسخ
    1. حسین ایزدی 24 فروردین 1405 1 پاسخ

      سلام؛حقوق دریافتی من درسال۱۴۰۴چهارده میلیون وچهارصد وهشتادتومان بوددرسال۱۴۰۵ چقدرمیشود

      0
      0
      24 فروردین 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به اینکه دریافتی شما در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۴٫۴۸۰ میلیون تومان بوده، در سال ۱۴۰۵ با افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی، حقوق شما به‌طور تقریبی به حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان می‌رسد؛ البته رقم دقیق پس از صدور حکم جدید مشخص می‌شود.

        0
        0
        15 اردیبهشت 1405
    2. Majid jahanshiri 6 خرداد 1405 1 پاسخ

      سلام بنده قبل سربازی بیمه داشتم سربازی سال76تمام شد بعد بیمه ادامه ندادم تاسال87بعد87بیمه ادامه دادم ولی 2سال سربازی روی سابقه بیمه نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

      0
      0
      6 خرداد 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 خرداد 1405

        سلام و وقت بخیر
        با توجه به اینکه قبل از سربازی سابقه بیمه داشته‌اید و خدمت شما هم سال ۱۳۷۶ تمام شده، احتمالاً امکان بررسی و اضافه شدن مدت خدمت سربازی به سوابق بیمه‌ای شما وجود دارد. برای این کار باید با کارت پایان خدمت و سوابق بیمه، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی یا شعبه محل بیمه‌پردازی درخواست احتساب خدمت سربازی را ثبت کنید. چون بین پایان خدمت و ادامه بیمه‌پردازی شما وقفه وجود داشته، بهتر است موضوع را حتماً از شعبه استعلام کنید تا مشخص شود خدمت شما رایگان قابل احتساب است یا باید حق بیمه سربازی پرداخت شود.🌷

        0
        0
        9 خرداد 1405
  114. مجید 14 آذر 1404

    سلام.به امید خداسوم اسفندماه ۳۰سال پرداخت حق بيمه (اجباری واختیاری) ام تموم میشه میخواستم بدونم آیا همسان‌سازی ۱۴۰۴وعیدی هم بهم تعلق میگیره واینکه
    حداقل حقوق ۱۴۰۴که گفتید بدون احتساب
    همسان‌سازی هست…ممنون ازلطفتون

    0
    0
    14 آذر 1404
  115. عرفان 20 آبان 1404 2 پاسخ

    سلام.سقف حقوق پایه بازنشستگی که آورده اید یعنی چی؟ یعنی بازنشسته ای با حقوق پایه اداره کار و ۴۵ سال سابقه؟ یا شخصی با ماکزیمم حقوق با ۳۰ سال سابقه؟ یا ماکزیمم پرداختی بیمه با ۳۵ سال سابقه؟ حدود ۷۲میلیون حقوق ۱۴۰۴ شون میشه!

    0
    0
    20 آبان 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 آبان 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      سقف حقوق بازنشستگی یعنی تأمین‌اجتماعی برای محاسبه مستمری یک حداکثر دستمزد در نظر می‌گیره.
      حتی اگر کسی ۳۰ یا ۳۵ سال بیمه با بالاترین دستمزد پرداخت کرده باشه، حقوقش از این سقف بالاتر نمی‌ره.
      عدد حدود ۷۲ میلیون فقط برای افرادیه که ۳۵ سال کامل با سقف بیمه‌ای پرداخت کرده باشن.

      0
      0
      24 آبان 1404
    2. عمران وطن خواه 1 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      با سلام…
      من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم.
      در سال 1404 حقوقم 11 تومان بوده الان در سال جدید چند درصد افزایش می‌شود و چقدر می‌شود حقوقم؟؟؟

      0
      0
      1 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۱ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کردید، افزایش حقوق در سال ۱۴۰۵ برای حداقل‌بگیران به‌صورت قابل توجهی اعمال شده است.
        به‌طور تقریبی، حقوق شما در سال ۱۴۰۵ به حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان در ماه خواهد رسید. این مبلغ ممکن است با توجه به مزایا کمی بیشتر هم شود.

        0
        0
        6 اردیبهشت 1405
  116. بهروز زارع 20 آبان 1404

    سلام. چودزدی،باچراغ،اید،گزیده،تر،برد،کالا،
    درود به،دولک،مردان که،چراغ،بدست افراد،فرصت طلب،میدهند،
    گرگنه میکنی،اندر،شب،ادینه،بکن،،،،تا،ازان،صدر،نشينان جهنم،باشی
    مگر گناه هست،اکر،حسب،قانون، درمورد،حقوقها،اعمال،شود،یادمه،سال،۵۷،بود،ان،زمان،اقی،خمینی،تازه،امده،بود،یکی،ازبچها،امد،پیشش،درمورد،چگونگی،اداره،مثلا،کار،گفت چه،کنیم،چه،تغیراتی،بدیم،امام،گفت همه،چی، سرجای خود هست فقط،این،بردارید، اون بگدارید

    0
    0
    20 آبان 1404
  117. S.A 13 آبان 1404 1 پاسخ

    با سلام ،بنده خانم هستم مجرد ۱۰ سال سابقه بیمه اجباری دارم ۱۰ سال سابقه بیمه مشاغل ازاد ۱۲ درصد،اسفند ماه بازنشسته میشم چقدر حقوق به من تعلق میگیره؟ ایا اگر دوسال اخر بیمه اختیاری ۲۷ درصد واریز میکردم حقوق بیشتری بهم تعلق میگرفت؟ ممنون از جوابدهی شما

    0
    0
    13 آبان 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 آبان 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      با توجه به توضیحاتی که دادید، مستمری شما بر اساس میانگین دستمزد دو سال آخر بیمه‌پردازی محاسبه می‌شود؛ نه بر اساس کل سابقه ۲۰ ساله.
      چون ۱۰ سال بیمه اجباری و ۱۰ سال بیمه مشاغل آزاد ۱۲٪ دارید، مستمری‌تان معمولاً نزدیک به حداقل حقوق بازنشستگی خواهد بود؛ یعنی حدوداً در محدوده ۸ تا ۱۰ میلیون تومان (بسته به دستمزد ثبت‌شده‌ی دو سال آخر).
      و بله اگر دو سال آخر بیمه اختیاری ۲۷٪ پرداخت می‌کردید، چون دستمزد مبنا بالاتر ثبت می‌شد، حقوق بازنشستگی‌تان بیشتر می‌شد.

      0
      0
      24 آبان 1404
  118. ربابه معماریان 12 آبان 1404 1 پاسخ

    سلام همسرم ۳/۱/۴۰۵شصت دوساله میشه با بیست سال دوماه پرداخت حق بیمه برای در خواست باز نشستگی کی ادغام کنیم

    0
    0
    12 آبان 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 آبان 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      برای بازنشستگی با ۲۰ سال و ۲ ماه سابقه، همسرتان باید ۶۰ سال تمام داشته باشد؛ پس از ۱ فروردین ۱۴۰۵ که ۶۲ ساله می‌شوند، می‌توانند همان زمان درخواست بازنشستگی را ثبت کنند و نیاز به ادغام یا اضافه‌کاری خاصی نیست.

      0
      0
      24 آبان 1404
  119. لیلی 12 آبان 1404 1 پاسخ

    سلام من ۸سال درقم داروخانه داشتم و۱۱سال درتهران داروخانه دارم دکتر داروسازهستم ولی بیمه کارفرما برای خودم رد نکردم الان ۴۸سال سن دارم چه راهی برای بیمه شدن من مناسبتر هست برای حقوق بازنشستگی

    0
    0
    12 آبان 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 آبان 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      برای شما که ۴۸ سال دارید و سابقه بیمه ندارید، بهترین و پُربازده‌ترین گزینه بیمه اختیاری تأمین اجتماعی است؛ چون می‌تونید دستمزد بالاتر انتخاب کنید و در آینده حقوق بازنشستگی بیشتری بگیرید.
      بیمه مشاغل آزاد هم هست، اما مستمری‌اش معمولاً کمتر از بیمه اختیاریه.

      0
      0
      24 آبان 1404
  120. مجید 11 آبان 1404 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من بیمه اختیاری پرداخت میکنم و ۸ سال سابقه دارم ، اگر بیمه رو از طریق کارگاه خودم پرداخت کنم بازنشستگی و مزایای بیشتری دارم یا اختیاری ؟

    0
    0
    11 آبان 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 آبان 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      اگر بیمه را از طریق کارگاه خودتان و به‌صورت بیمه اجباری پرداخت کنید، معمولاً مزایای بیشتری نسبت به بیمه اختیاری دارد؛ مثل:
      سنوات و مزایای کامل قانون کار
      بازنشستگی بالاتر به‌خاطر دستمزد واقعی بالاتر
      پوشش بهتر برای ازکارافتادگی و فوت
      در بیمه اختیاری هم مزایا خوبه، اما سقف‌ها و پوشش‌ها محدودتره و دستمزد مبنای بازنشستگی معمولاً پایین‌تره.
      اگر هدف‌تان مستمری بیشتر در آینده است، بیمه از طریق کارگاه انتخاب بهتریه.

      0
      0
      24 آبان 1404
  121. حدیث 6 آبان 1404 1 پاسخ

    حقوق ۱۰ سال بازنشستگی به علاوه حق یک اولاد چقدر میشود ؟

    0
    0
    6 آبان 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 10 آبان 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      میزان حقوق بازنشستگی پس از ۱۰ سال سابقه معمولاً حدود حداقل دستمزد مصوب سال است و با افزودن حق اولاد (حدود ۱۰٪ حداقل حقوق) محاسبه می‌شود؛ بنابراین در سال ۱۴۰۴ مجموع دریافتی حدوداً بین ۸ تا ۹ میلیون تومان خواهد بود، بسته به سطح دستمزد و بیمه‌پردازی شما.

      0
      0
      10 آبان 1404
  122. فرزاد صادقی 3 آبان 1404 1 پاسخ

    سلام، من حدود ۵ سال سابقه کار در خارج از کشور رو دارم، آیا میتونم این سابقه رو به سوابق تأمین اجتماعی خودم اضافه کنم، و اگه جواب مثبت هستش چکار باید بکنم، ممنون

    0
    0
    3 آبان 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 10 آبان 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      بله، امکانش هست که سابقه‌ای که در خارج کار کردید رو به بخشی از سابقه تامین اجتماعی اضافه کنید، اگر شرایط قانونی اش رو داشته باشید. اتحادیه‌ها و بخش “بیمه ایرانیان خارج از کشور” امکان ثبت سابقه بیمه برای ایرانیان مقیم خارج فراهم کرده‌اند.
      برای این کار باید:
      به شعبه تأمین اجتماعی محل سکونت‌تون مراجعه کنید و درخواست انتقال یا احتساب سابقه خارجی بدید؛
      مدارکی ارائه بدید مثل قرارداد کاری، فیش حقوقی، مدارک اقامت، اثبات کارکرد در آن کشور؛
      اگر سابقه قابل قبول تشخیص داده شود، ممکن است به عنوان سابقه بیمه منظور شود.

      0
      0
      10 آبان 1404
  123. مهدی گداری 24 مهر 1404 1 پاسخ

    سلام پدر من 73 ساله 165 روز سابقه بیمه!!!! دارد.ولی موقعی که به سایت مراجعه کردم در بخش محاسبات حق بیمه حدودا 16 میلیون حق مستمری ثبت شده بود!!!. آیا این مبلغ درسته؟ و میشه درخواست بازنشستگی داد؟ ممنون

    0
    0
    24 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 9 فروردین 1405

      سلام، وقت بخیر.

      با ۱۶۵ روز سابقه بیمه امکان بازنشستگی تأمین اجتماعی وجود ندارد؛ برای بازنشستگی معمولاً حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه لازم است.

      مبلغی که در سایت حدود ۱۶ میلیون تومان نشان داده شده، احتمالاً برآورد یا مبلغ احتمالی مستمری در صورت تکمیل شرایط است و با این میزان سابقه قابل پرداخت نیست.

      برای بررسی دقیق‌تر وضعیت سابقه و امکان ادامه بیمه‌پردازی، بهتر است به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه یا از سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.

      0
      0
      9 فروردین 1405
  124. اسماعيل قاسمي 21 مهر 1404 1 پاسخ

    سلام مادر بنده ۲۰ سال سابقه کارگری قانون کار داره وسن ۵۰ سال است میتواند بازنشسته بشود و حداقل حقول بازنشستگی چقدر است؟

    0
    0
    21 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 22 مهر 1404

      سلام دوست عزیز 🌷
      یکی از شرایط عمومی بازنشستگی داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه و رسیدن به ۵۵ سال سن برای زنان است. حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ تقریباً ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

      0
      0
      22 مهر 1404
  125. اکبر شاملو 20 مهر 1404 1 پاسخ

    سلام من دو تا سوال دارم
    ۱- چرا میانگین دو سال آخر حقوق من وقتی که خودم محاسبه میکنم حدود ۱ میلیون بالاتر از میانگینی هست که تامین اجتماعی محاسبه کرده
    ۲- من ۳۰ سال و ۵ ماه سابقه دارم ولی در سایت تامین اجتماعی سابقه من رو ۳۰.۸۱ زده که متوجه نمیشم این عدد از کجا اومده

    0
    0
    20 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 20 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      اختلاف میانگین معمولاً به‌دلیل مزایای غیرمشمول بیمه یا روزهای ناقص پرداختیه.
      عدد ۳۰.۸۱ هم یعنی سابقه‌تون به‌صورت دقیق محاسبه شده (۳۰ سال و حدود ۱۰ ماه).
      برای اصلاح، می‌تونید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنید.

      0
      0
      20 مهر 1404
  126. داریوش 19 مهر 1404 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر،کسی در مورخه 1404.01.01 بازنشسته تامین اجتماعی شده چه وقت شامل افزایش حقوق میشه ؟

    0
    0
    19 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 20 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی معمولاً هر سال در فروردین ماه اعمال میشه و حقوق جدید از اردیبهشت پرداخت میشه.
      اگه سوال دیگه‌ای دارید، بفرمایید.

      0
      0
      20 مهر 1404
  127. حامد 15 مهر 1404 1 پاسخ

    سلام .خسته نباشی
    من با ۳۵ سال سن با ۴ سال سابقه بیمه و درگیر با بیماری صبع العلاج ریوی قادر ب کار نیستم .
    ایا قادر ب بازنشستگی هستم و چقدر دستمزد بیمه دارم ممنون میشم کمکم کنید .با تشکر

    0
    0
    15 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      با ۳۵ سال سن و ۴ سال سابقه بیمه، شرایط بازنشستگی عادی رو ندارید، اما می‌تونید از طریق درخواست ازکارافتادگی کلی اقدام کنید.
      در صورتی که کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی ناتوانی شما برای کار رو تأیید کنه، مستمری ازکارافتادگی دریافت می‌کنید.
      میزان مستمری معمولاً حدود ۵۰ تا ۶۶ درصد میانگین حقوق دو سال آخر بیمه‌پردازی است.
      پیشنهاد می‌کنم مدارک پزشکی‌تون رو به شعبه تأمین اجتماعی ارائه بدید تا روند تشکیل پرونده ازکارافتادگی شروع بشه.
      اگر سوال دیگری دارید، بفرمایید.

      0
      0
      19 مهر 1404
  128. جواد 10 مهر 1404 1 پاسخ

    من سم 49سال است و 28 سال سابقه دارم کل حغوقم 24000000 است من 10سال اول تویک شرکت خصوص کار کردم بعد کارم عوض کردم رفتم توی شرکت خصوص که برای نیروگاه کار میکند من 50سال سن 30سال سابغه مستمری من و بازنشستگی من باید چغدر باشد وبا چه حقوقی باز نشده مشوم تشکر

    0
    0
    10 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه، شرایط بازنشستگی دارید.
      میزان مستمری شما بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر محاسبه میشه؛
      اگر حقوق‌تون ۲۴ میلیون بوده، مستمری‌تون هم حدود ۲۴ میلیون تومان خواهد بود (در صورت پرداخت کامل بیمه با همین مبلغ).
      برای عدد دقیق‌تر باید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنید.

      0
      0
      19 مهر 1404
  129. رضاافروشه 8 مهر 1404 1 پاسخ

    سلام با سی سال و چهارماه سابقه بیمه، سن ۵۰ سال و هشت ماه،دستمزد سال اول:۸۸۸۶۰۶۹۴ریال،پرداختی بیمه سال اول:۲۳۹۹۲۳۸۷ ریال
    دستمزد سال دوم:۱۲۸۸۴۷۹۹۷ ریال، پرداختی بیمه سال دوم:۳۴۷۸۸۹۵۹ ریال می باشد و در اسفند هم بازنشست هستم
    حقوق من چقدر می‌شود. با تشکر

    0
    0
    8 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      با میانگین حقوق حدود ۱۰.۸ میلیون تومان و ۳۰ سال سابقه، مستمری بازنشستگی شما تقریباً ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان در ماه خواهد بود.
      میانگین حقوق دو سال آخر:
      (۸,۸۸۶,۰۶۹ + ۱۲,۸۸۴,۷۹۹) ÷ ۲ ≈ ۱۰,۸۸۵,۴۳۴ تومان
      عدد دقیق‌تر را شعبه تأمین اجتماعی اعلام می‌کند.

      0
      0
      19 مهر 1404
  130. رضاافروشه 8 مهر 1404 1 پاسخ

    سلام، بنده با سی سال و چهارماه سابقه بیمه،و دوسال آخر پرداختی بیمه اختیاری انجام دادم.
    سال اول با دستمزد:هشتاد و هشت میلیون و هشتصد وشصت هزار و ششصد و نود و چهار ریال و با پرداختی بیمه:بیست و سه میلیون و نهصدو نود و دو هزار و سیصد و هشتاد و هفت ریال و در سال دوم با دستمزد:یکصد و بیست و هشت میلیون هشتصدو چهل و هفت هزار و نهصد و نود و هفت ریال و با پرداختی بیمه سی و چهار میلیون و هفتصد و هشتاد و هشت هزار و نهصد و پنجاه و نه ریال انجام شده است.
    میخاستم بدونم مبلغ دریافتی من با یک فرزند چقدر می باشد.
    ممنون از الطاف شما

    0
    0
    8 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      با توجه به اطلاعاتی که دادید، میانگین حقوق دو سال آخر شما حدود ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است.
      با ۳۰ سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی شما حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان در ماه خواهد بود.
      افزایش برای یک فرزند معمولاً تأثیر مستقیمی بر مستمری پایه ندارد و فقط در برخی مزایا لحاظ می‌شود.
      برای عدد دقیق، حتماً به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنید تا با سوابق واقعی محاسبه نهایی انجام شود.

      0
      0
      19 مهر 1404
  131. Shadiahmadi72 7 مهر 1404 1 پاسخ

    چرا حقوق این ماه واریز نشده این چه وضعیه آخه مردمو اسیر کردید

    0
    0
    7 مهر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      کاملاً درکتون می‌کنم و می‌دونم تأخیر در واریز حقوق واقعاً آزاردهنده‌ست. پیشنهاد می‌کنم با شعبه تأمین اجتماعی محل پرونده‌تون یا شماره‌ٔ پشتیبانی ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا علت دقیق تأخیر رو بررسی کنن.

      0
      0
      19 مهر 1404
  132. رضاییان 2 مهر 1404 2 پاسخ

    سلام . من با ۲۰ سال مشاغل سخت و زیان آور و ۱۸ ماه خدمت سربازی با چند روز حقوق بازنشسته میشم و آیا الان میتونم درخواست بازنشستگی کنم . باتشکر

    0
    0
    2 مهر 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      بله، در مشاغل سخت و زیان‌آور، هر ۲۰ سال سابقه کار مداوم معادل ۳۰ سال سابقه عادی محسوب میشه و نیاز به شرط سنی هم ندارید.
      با احتساب ۱۸ ماه خدمت سربازی، مجموع سابقه‌تون حدود ۲۱.۵ سال میشه، پس می‌تونید همین حالا درخواست بازنشستگی بدید.
      پیشنهاد می‌کنم به شعبه تأمین اجتماعی محل کارتون مراجعه کنید تا سوابق تأیید و مراحل بازنشستگی شروع بشه.
      اگر سوال دیگری دارید، بفرمایید.

      0
      0
      19 مهر 1404
    2. خدا دادی 29 دی 1404 1 پاسخ

      سلام من 21سال سابقه با10سال مشاغل سخت وزیران آور دارم الان 14میلیون حقوق میگیرم سن54سال چراحقوق من اینقدر پایین هست ممنون میشم جواب بدید

      0
      0
      29 دی 1404 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 30 دی 1404

        سلام وقت بخیر 🌹
        مبنای محاسبه مستمری، میانگین حقوق ۲ سال آخر قبل از بازنشستگیه؛ اگر اون دوره حقوق پایینی براتون رد شده باشه، مستمری هم پایین محاسبه میشه.
        مشاغل سخت و زیان‌آور باعث بازنشستگی زودتر میشه، اما لزوماً مستمری رو بالا نمی‌بره، مگر اینکه حق بیمه با دستمزد بالاتری پرداخت شده باشه.
        سابقه ۲۱ سال (حتی با ۱۰ سال سخت) نسبت به بازنشستگی با ۳۰ یا ۳۵ سال، مستمری کمتری ایجاد می‌کنه.
        برای بررسی دقیق‌تر، می‌تونید ریزنمره مستمری رو از تأمین اجتماعی بگیرید و اگر مغایرتی بود، درخواست اعتراض و بررسی مجدد ثبت کنید.

        0
        0
        30 دی 1404
  133. علی ترابی 1 مهر 1404

    سلام علیکم ، من به دلیل ابتلا به بیماری صعب العلاج با دوازده سال سابقه کار در شرکت زمزم مشهد حدود بیست و نه سال است بازنشسته شدم و هرچه حقوق به من پرداخت می‌شد شاکردرگاه الهی بودم جدیدا متوجه شده‌ام سابقه کاری که برای من در نظر گرفته اند هشت سال و نیم است و این تفاوت چهار سال محاسبه نشده و از روی جور کمتر پرداخت شده و حق مسلم من و زن و بچه‌ام کمتر پرداخت شده و میشود ، خواهشمندم محض رضای خدا پیگیری فرمایید ، شماره ملی 0939637227

    0
    0
    1 مهر 1404
  134. احسان بختیاری 29 شهریور 1404 1 پاسخ

    با شانزده سال سابقه وچهل و سه سال سن بازنشستگی دارد

    0
    0
    29 شهریور 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

      سلام و عرض ادب 🌷
      خیر، با این شرایط (سنِ پایین‌تر از حد قانون، سابقه کافی نبودن) فعلاً نمی‌تونید بازنشسته بشید.
      اگر سوال دیگه‌ای دارید، بپرسید.

      0
      0
      19 مهر 1404
  135. بهروز زارع 28 شهریور 1404

    کدام،بی،شرف،دوسال،اخر ملا.ک،قرارداده،حال،انکه،ازروز،اول،شروع،بکار بیمه،شده معادل،حقوق، ملیارد میگرفته،و۳۰درصد،آن اداره،کسر،میکرده،چرا،حالا،شدیم حدعقلی بگیر
    رفقای من،۴۵م،میگیی رند،زیردست،من،بودن،درمواقع که سابقه،کم،باشه،میگن،سابقه، وقتی،سابقه،بالا،باشه،میگن دوسال اخر،
    یهودستیزی دارم یکسال ونیم سابقه مشاعل،آزاد داره ماهی،۷ملیون میگیره،اخه،این عدالته اگه به،نسبت حساب،کنی،باید،من،بیش،ازصدتومن،بگیرم
    کی،میخواهید،قانون،درست،بشه،قانون،نوشته،شده تحویل گرفتید ۵۰ساله ،داره،میشه هنوز بع هفته عمل،حسابی نرسوندیید

    0
    0
    28 شهریور 1404
  136. بهروز زارع 28 شهریور 1404

    کدام،بی،شرف،دوسال،اخر ملا.ک،قرارداده،حال،انکه،ازروز،اول،شروع،بکار بیمه،شده معادل،حقوق، ملیارد میگرفته،و۳۰درصد،آن اداره،کسر،میکرده،چرا،حالا،شدیم حدعقلی بگیر
    رفقای من،۴۵م،میگیی رند،زیردست،من،بودن

    0
    0
    28 شهریور 1404
  137. بهروز زارع 22 شهریور 1404 1 پاسخ

    خدایی چرا،همکارمن،باهمین،سابقه،۴۵م،بگیره،ومن،بکارسختر،وسابقه،بیش،از۳۰سال،حدعقلی بگیر،باشم

    0
    0
    22 شهریور 1404 1 پاسخ
    1. مریم 30 شهریور 1404 1 پاسخ

      ۱۷۰۰ از حقوق شهریور ۱۴۰۴ کم کردن همسرم تو کرونا فوت شد ن دوتا بچه دارم یکی ۱۵ سالشه اون یکی معلول ذهنی و جسمی خیلی شدیده کجا باید مراجعه کنیم راهنمایی بدید لطفا

      0
      0
      30 شهریور 1404 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

        سلام و عرض ادب 🌷
        خیلی متأسفم برای فقدان همسرتون 🙏 خدا به شما و فرزندانتون صبر بده.
        برای پیگیری کم شدن حقوق و دریافت کامل مستمری، باید به شعبه تأمین اجتماعی محل پرونده همسرتون مراجعه کنید. اونجا می‌تونن دلیل کسری حقوق رو بررسی کنن (ممکنه مربوط به وام، بیمه درمانی یا خطای سیستمی باشه)؛ همچنین با توجه به اینکه یکی از فرزندانتون معلول شدید هست، حتماً از بهزیستی درخواست افزایش مستمری و حمایت ویژه خانوار دارای معلول رو ثبت کنید.

        0
        0
        19 مهر 1404
  138. محمود 20 شهریور 1404 1 پاسخ

    سلام واقعا میتوان با ماهی ۱۰ میلیون تومن زندگی کرد وقتی مرغ کیلویی ۱۵۰ هزار تومن وبرنج کلیویی ۳۰۰ هزار تومن

    0
    0
    20 شهریور 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 شهریور 1404

      سلام وقت بخیر 🌹
      حرفت کاملاً درسته، با توجه به قیمت‌های امروز، ۱۰ میلیون تومان حقوق بازنشستگی به‌سختی کفاف زندگی معمولی رو می‌ده. به همین خاطر همواره انتقادها به حداقل مستمری وجود داره و خیلی‌ها معتقدن باید متناسب با تورم و هزینه‌های واقعی خانوار افزایش پیدا کنه.

      0
      0
      24 شهریور 1404
  139. مجتبی محمدی 17 شهریور 1404 1 پاسخ

    درود بر شما”

    آیا کسی که بازنشستگی مشاغل آزاد ۱۲٪ پرداخت میکنه حقوق کمتری میگیره؟ یا هیچ فرقی با اونهایی که ۱۸٪ پرداخت میکنند ندارن!؟
    پس اصلا” تفاوتش چیه بین ۱۲٪ تا ۱۸٪؟
    چه راهی وجود داره تا ما بتونیم بالاترین نرخ حقوق رو در سن بازنشستگی دریافت کنیم؟

    0
    0
    17 شهریور 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 18 شهریور 1404

      سلام مجتبی عزیز🌷
      پرداخت ۱۲٪ و ۱۸٪ روی مبلغ مستمری تفاوتی نداره؛ مستمری بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر و سابقه بیمه محاسبه میشه. تفاوتش توی پوششه؛ ۱۸٪ فوت قبل از بازنشستگی و ازکارافتادگی رو هم شامل میشه، ولی ۱۲٪ فقط بازنشستگی و فوت بعد از اون رو داره. برای بیشترین حقوق، باید میانگین حقوق دو سال آخر و سابقه بیمه‌تون بالا باشه.
      اگه سوال دیگه‌ای دارید، در خدمتیم.

      0
      0
      18 شهریور 1404
  140. محسن 14 شهریور 1404

    بنده ۲۲ سال سابقه بیمه مشاغل آزاد دارم با نرخ ۱۸٪ الان چند سالیه که دیگه نمیریزم الان که سنم ۶۲ سال شده میتونم بر ا بازنشستگی اقدام کنم وحقوقم چقدر میشه…این سوالا پرسیده بودم شما کلی جواب دادید اصلا یه سوال الان کسایی که بازنشسته میشوند ممکنه از حداقل اداره کار که حدود ۱۰ تومانه کمتر بگیرند یانه چون اگه طبق فرمول بخای حساب کنی که خیلی کمتر میشه واگه همه حداقلا را میگیرند که همون ۱۰ تومانه چه فرقی بین ۱۰ سال و ۲۰ سال و ۳۰ سال هست …..الان من با ۲۲ سال سابقه و چند وقت دیگه که ۶۲ سالم میشه کف دریافتیم چقدره اندازه حقوق اداره کاره یا کمترم میشه اینابا گفتن مبلغ جواب بدید لطفا

    0
    0
    14 شهریور 1404
  141. خجسته 13 شهریور 1404 1 پاسخ

    سلام خانم 54 ساله هستم که 15 سال تمام سابقه خانه داری 12 % پرداخت کرده ام
    آیا لازمه تا 55 سالگی پرداخت بیمه رو ادامه بدم ؟
    ممنون از پاسخ شما

    0
    0
    13 شهریور 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 شهریور 1404

      سلام وقت شما بخیر 🌹
      با ۱۵ سال سابقه و ۵۴ سال سن، باید تا ۵۵ سالگی بیمه را ادامه دهید تا شرایط بازنشستگی داشته باشید. البته مستمری‌تان بر اساس همان ۱۵ سال محاسبه می‌شود و مبلغ آن کمتر از کسی است که سابقه بیشتری دارد.
      اگر سؤال دیگری داشتید خوشحال می‌شم بپرسید.

      0
      0
      15 شهریور 1404
  142. بهروز زارع 8 شهریور 1404

    چرا بیمه،شده اجباری،با،بیش،از،۳۰سال،بیمه،پردازی دراداره،
    بدلیل بحث با،کارکنان شعبه‌ تامین اجتماعی حدعقلی،بگیر باشم،به،کجا،شکایت برم

    0
    0
    8 شهریور 1404
  143. شب نم 1 شهریور 1404 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    ۵۵سالم و۱۳سال سابقه بیمه مشاغل آزادخانه داری واریزکردم
    پایه حقوقی ام چند؟
    ممنون

    0
    0
    1 شهریور 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 شهریور 1404

      سلام دوست عزیز وقت بخیر 🌷
      پایه حقوقی شما همان مزد مبنایی است که موقع عقد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار انتخاب کرده‌اید و در برگه قرارداد/رسید حق‌بیمه قابل مشاهده است. اگر حداقل را انتخاب کرده‌اید، پایه‌تان همان حداقل دستمزد سال جاری است. (فرمول مستمری: میانگین دستمزد ۲۴ ماه آخر × ۱۳/۳۰)

      0
      0
      3 شهریور 1404
  144. محسن 31 مرداد 1404 2 پاسخ

    بنده ۲۲ سال سابقه بیمه مشاغل آزاد دارم با نرخ ۱۸٪ الان چند سالیه که دیگه نمیریزم الان که سنم ۶۲ سال شده میتونم بر ا بازنشستگی اقدام کنم وحقوقم چقدر میشه

    0
    0
    31 مرداد 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 شهریور 1404

      سلام محسن عزیز وقت بخیر 🌷
      بله؛ با ۲۲ سال سابقه و سن ۶۲ سال می‌توانید برای بازنشستگی اقدام کنید (حداقلِ قانون: ۲۰ سال سابقه؛ و طبق ابلاغیه‌های جدید، افزایش سابقهٔ موردنیاز در سن ۶۲ متوقف می‌شود).
      میانگین دستمزدِ مشمول کسر حق‌بیمه در ۲۴ ماه آخرِ پرداخت × ۲۲/۳۰. اگر چند سال است حق‌بیمه نداده‌اید، همان ۲۴ ماهِ آخرِ دارای پرداخت ملاک است.
      نرخ ۱۸٪ صرفاً نوعِ قرارداد «مشاغل آزاد» است و مبلغ مستمری را تعیین نمی‌کند؛ مستمری به دستمزدِ مبنا و سال‌های سابقه وابسته است.

      0
      0
      3 شهریور 1404
    2. علی 14 شهریور 1404 1 پاسخ

      باسلام خدمت شما عرض کنم که مادر م ۱۶ سال ۴ ما سابقه بازنشستگی برای ایشان لحاظ شده آیا معوقات آنها کمتر ۳ ملیون هستش

      0
      0
      14 شهریور 1404 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 شهریور 1404 1 پاسخ

        سلام وقت شما بخیر 🌹
        اگر منظورتون سابقه پرداخت بیمه است، با ۱۶ سال و ۴ ماه سابقه، فرد به‌طور معمول شرایط بازنشستگی تأمین اجتماعی رو نداره. معوقات یا مستمری هم بستگی به احراز شرایط بازنشستگی و محاسبه توسط شعبه تأمین اجتماعی داره و رقم ثابت یا قطعی نداره. توصیه می‌کنم برای محاسبه دقیق و اطلاع از معوقات، به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنید.
        اگر سؤال دیگری داشتید خوشحال می‌شم بپرسید.🌷

        0
        0
        15 شهریور 1404 1 پاسخ
        1. شراره 30 فروردین 1405 2 پاسخ

          خانمی هستم ۵۲ساله،۱۷سال سابقه بیمه اختیاری دارم ۲۷درصد پرداخت میکنم ،درسن ۵۵سالگی با ۲۰سال سابقه به همین منوال پرداخت کنم چقدر حقوقم میشه؟اگر فرمول محاسبه ارسال میکنید بطور مثال بگید این شرایط برای امسال ۱۴۰۵ بود چقدر حقوق میگرفتم

          0
          0
          30 فروردین 1405 2 پاسخ
          1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

            سلام، وقت شما بخیر 🌱
            با توجه به شرایطی که فرمودید، اگر در سن ۵۵ سالگی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوید، میزان مستمری شما بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر × سابقه ÷ ۳۰ محاسبه می‌شود.
            یعنی در عمل شما حدود دو سوم میانگین حقوق دو سال آخر را به‌عنوان مستمری دریافت خواهید کرد.
            مثال برای سال ۱۴۰۵:
            اگر مبنای بیمه شما در دو سال آخر حدود ۱۷ میلیون تومان (حداقل حقوق) باشد؛ مستمری شما حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان خواهد بود
            اگر مبنای بیمه شما مثلاً ۳۰ میلیون تومان باشد؛ مستمری شما حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد شد
            بنابراین مبلغ نهایی مستمری شما کاملاً به عددی بستگی دارد که در دو سال پایانی برای خودتان بیمه رد می‌کنید.
            اگر سوالی دارید، حتما بپرسید 🙏

            0
            0
            6 اردیبهشت 1405
          2. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1405

            سلام، وقت شما بخیر 🌱
            با توجه به شرایطی که فرمودید، اگر در سن ۵۵ سالگی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوید، میزان مستمری شما بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر × سابقه ÷ ۳۰ محاسبه می‌شود.
            یعنی در عمل شما حدود دو سوم میانگین حقوق دو سال آخر را به‌عنوان مستمری دریافت خواهید کرد.
            مثال برای سال ۱۴۰۵:
            اگر مبنای بیمه شما در دو سال آخر حدود ۱۷ میلیون تومان (حداقل حقوق) باشد؛ مستمری شما حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان خواهد بود
            اگر مبنای بیمه شما مثلاً ۳۰ میلیون تومان باشد؛ مستمری شما حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد شد
            بنابراین مبلغ نهایی مستمری شما کاملاً به عددی بستگی دارد که در دو سال پایانی برای خودتان بیمه رد می‌کنید.

            0
            0
            6 اردیبهشت 1405
  145. Leily 30 مرداد 1404 1 پاسخ

    سلام مادرمن ۱۹ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داره، الان ۴۸سالش هست.آیا الان میتونه خودشو بازنشست بکنه.سه چهارسال آخر این ۱۹سال رو بیمه اختیاری واریز کرده…اگر باز نشست بشه حقوقش چقدرمیشه؟

    0
    0
    30 مرداد 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 شهریور 1404

      سلام وقت بخیر 🌹
      با ۱۹ سال سابقه و سن ۴۸ سال، شرایط بازنشستگی هنوز فراهم نیست؛ چون حداقل سابقه لازم ۲۰ سال و حداقل سن برای بازنشستگی زنان ۵۵ سال در نظر گرفته شده است. حقوق بازنشستگی هم بر اساس میانگین حقوق و حق بیمه دو سال آخر محاسبه می‌شود. بنابراین مادرتون فعلاً باید سابقه و سن بیشتری داشته باشن تا بتونن بازنشسته بشن.

      0
      0
      5 شهریور 1404
  146. بهروز زارع 12 مرداد 1404

    بی شرف وبیسواد وبی احساس ترین افراد درتعیین حقوق بازنشستگان دخیلند
    ببینم بازنشسته ی که ۳۰سال دراداره کارکرده و۳۰درصد کل دریافتی بحساب تامین اجتماعی ریخته اکنون با کسی که یکسال حق سنوات داره یکسانه این عدالته ودوم مگربازنشسته،۹۰درصد شاغلان حقوقی تعیین نکرده دنبال چ هستند ودراخر یکی ۵۰ملیون میگیره باهمان سمت فقط دهسال دنبالت بانشسته،شده به این فرد دهملیون اضافه میشه بد بخت خلی که ازسال ۵۶ الی ۹۶کارکرده چون دوران بحران جنگ وووبده هیچ اضاف نمیشه ای خدای عادل کجایی بداد ماهم برسی

    0
    0
    12 مرداد 1404
  147. Icegirl 29 تیر 1404 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر مادرمن الان ۱۸سال بیمه مشاغل ازاد خانه داری واریز میکنن و۶۰سالشونه بازنشسته بشند چند حقوق میگیرند

    0
    0
    29 تیر 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 4 مرداد 1404

      سلام و وقت شما بخیر 🌷
      با ۱۸ سال سابقه بیمه زنان خانه‌دار، مستمری کامل پرداخت نمی‌شود و حقوق بازنشستگی بر اساس همان ۱۸ سال محاسبه می‌گردد؛ یعنی حدود ۱۸ روز از حداقل حقوق ماهانه (تقریباً ۶ تا ۷ میلیون تومان در شرایط فعلی). برای محاسبه دقیق‌تر حتماً از شعبه تأمین اجتماعی استعلام بگیرید.
      اگر باز هم درباره میزان مستمری یا شرایط بازنشستگی پرسشی دارید، خوشحال می‌شوم پاسخ بدهم. ✨

      0
      0
      4 مرداد 1404
  148. غزل توکلی 26 تیر 1404 2 پاسخ

    سلام پدر من شهریور امسال ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمش تموم میشه با توجه به اینکه گفته شده چند ماه فرایند بازنشستگی طول میکشه امکانش هست الان که ماه تیر هست مراجعه کنه واسه بازنشستگی؟

    0
    0
    26 تیر 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 4 مرداد 1404

      سلام و وقت بخیر 🌷
      بله، پدرتان می‌توانند از همین حالا برای بازنشستگی اقدام کنند و لازم نیست صبر کنند تا شهریور شود. فرایند صدور حکم معمولاً چند ماه زمان می‌برد.
      اگر درباره مدارک یا مراحل بازنشستگی پرسشی دارید، بفرمایید خوشحال می‌شوم راهنمایی کنم. ✨

      0
      0
      4 مرداد 1404
    2. محمد 21 مرداد 1404 1 پاسخ

      سلام وقت بخیر اینکه یک نفر حداقل حقوق یعنی ده تومن را میگیره و یکی هفتاد تومن به چه چیزهایی بستگی داره
      چجوری میتونیم حداکثر بگیریم؟

      0
      0
      21 مرداد 1404 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 15 شهریور 1404 1 پاسخ

        سلام وقت شما بخیر 🌹
        تفاوت مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی به چند عامل بستگی داره:
        میانگین حقوق و دستمزد دو سال آخر کار → هرچه پایه حقوق در این دوره بالاتر باشه، مستمری بیشتری تعیین میشه.
        سابقه پرداخت بیمه → با سابقه بیشتر (مثلاً ۳۰ یا ۳۵ سال) مبلغ مستمری بالاتر میره.
        نوع بیمه‌پردازی → بیمه اجباری (کارگری) یا اختیاری و پرداخت حق بیمه بر مبنای حقوق بالاتر.
        قوانین سالانه → هر سال دولت ضریب افزایش حقوق بازنشستگان رو اعلام می‌کنه.

        برای اینکه بیشترین مستمری رو بگیرید، باید سال‌های بیشتری بیمه پرداخت کنید و در این سال‌ها حق بیمه رو روی دستمزد بالاتر رد کنید، به‌ویژه در دو سال پایانی.
        اگر سؤال دیگه‌ای داشتید خوشحال می‌شم بپرسید.

        0
        0
        15 شهریور 1404 1 پاسخ
        1. امیر حسین 1 مهر 1404 1 پاسخ

          سلام اون بیمه اجباری ( کارگری ) یا اختیاری که نوشتید میشع راجبش توضیح بدید که کدوم رو اگر انجام بدیم میتونیم مستمری بیشتری دریافت کنیم ؟

          0
          0
          1 مهر 1404 1 پاسخ
          1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 مهر 1404

            سلام وقت بخیر🌷
            بیمه اجباری (کارگری) معمولاً مستمری بیشتری داره چون بر اساس حقوق واقعی پرداخت میشه و بخشی از حق بیمه رو کارفرما میده.
            بیمه اختیاری رو خودتون کامل پرداخت می‌کنید و مستمریش معمولاً کمتره.
            اگر سوال دیگری دارید در خدمتیم. 🌷

            0
            0
            19 مهر 1404
  149. زهرا حیدری 12 خرداد 1404 1 پاسخ

    با سلام و احترام
    بنده متولد هفدهم شهریور ۱۳۴۸ می‌باشم دو سال و نیم سابقه بیمه کارفرمایی یک سال و نیم بیمه بیکاری و تا ۷ سال و نیم بیمه زنان خانه‌دار واریز کردم چون سنم به ۵۵ سال رسید در اسفند۱۴۰۳ دو سال و نیم باقیمانده را خریدم لطف می‌فرمایید به بنده توضیح بدهید که حقوق بازنشستگی بنده با ۱۰ سال سابقه بیمه چقدر می‌شه بسیار سپاسگزارم

    0
    0
    12 خرداد 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 17 خرداد 1404

      سلام زهرا عزیز وقت بخیر
      سپاس از پیام شما. با توجه به توضیحات‌تان، اگر مجموع سابقه شما ۱۰ سال باشد، مطابق قوانین فعلی تأمین اجتماعی، امکان بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه و سن ۶۰ سال (برای زنان) وجود دارد و مستمری به صورت حداقلی محاسبه می‌شود.
      در سال ۱۴۰۳، این حداقل حقوق معمولاً حدود ۷ تا ۹ میلیون تومان است (بسته به مصوبات جدید، حق عائله‌مندی، تعداد فرزندان و… ممکن است کمی تغییر کند).
      برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به سازمان تامین اجتماعی و مراکز مربوطه مراجعه کنید.🌷

      0
      0
      17 خرداد 1404
  150. حسین مومیوند 12 خرداد 1404 1 پاسخ

    سلام باتوجه به این که از زمان درخواست بازنشستگی تا زمان دریافت مستمری چندین ماه طول میکشد آیا میتوان چندماه قبل از رسیدن به سن باز نشستگی در خواست را ارسال کرد؟

    0
    0
    12 خرداد 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 17 خرداد 1404

      سلام حسین عزیز وقت بخیر🌷
      بله؛ طبق رویه‌های فعلی تأمین اجتماعی، امکان ارسال درخواست بازنشستگی ۲ تا ۳ ماه قبل از رسیدن به سن قانونی (۶۰ سال برای آقایان/۵۵ سال برای بانوان) وجود دارد. این کار توصیه می‌شود، چون فرآیند بررسی مدارک (مانند کارت ملی، سوابق بیمه و فرم‌های تکمیلی) و صدور حکم ممکن است زمان‌بر باشد.
      اگر بازهم سوالی دارید خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم.

      0
      0
      17 خرداد 1404
  151. حسین مومیوند 12 خرداد 1404 1 پاسخ

    سلام اگر درسن 60سالگی باسابقه 21سال بدون سختی کار درخواست باز نشستگی بدهم در پایان سال1404 چه مبلغی حقوق مستمری دریافت میکنم درضمن بیمه حداقل پرداخت شده است.

    0
    0
    12 خرداد 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 17 خرداد 1404

      سلام دوست عزیز🌷
      با ۲۱ سال سابقه و حداقل پرداخت، مستمری شما حدود ۷۰٪ حداقل حقوق خواهد بود. اگر حداقل حقوق در پایان ۱۴۰۴ حدود ۱۰ میلیون تومان باشد، مستمری شما حدود ۷ میلیون تومان خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به مراکز مربوطه مراجعه کنید.
      اگر بازهم سوالی دارید خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم.

      0
      0
      17 خرداد 1404
  152. رها ازادی 9 خرداد 1404

    تو خدا به فکری به حال ما حداقل بگیرا‌ هم بکنید من با بیمه زنان خانه دار با ۱۳ سال بازنشسته شدم فقط و فقط امسال ۴ میلیون میگیرم با بچه دانشجو و مستجری چیکار کنم

    0
    0
    9 خرداد 1404
  153. بهروز زارع 2 خرداد 1404

    چرا من که مدت بیش از۲۰سال درشرکت تعاونی روستایی پرداخت بیمه داشتم ودرنهایت ۲۸سال سالو۲۸روز سابقه بیمه ی دارم بادوفرزند حدعقلییییی ببکیر شدم بکجا مراجعه،کنم
    گردنم خورد کاش باده سال ۳درصد حقوق یه تکه زمین خریده بودم
    روم نمیشه که بگم حقوق بهم میدن همکاران که بعدا از۹۶ بازنشسته شدن دارن ماهی ۴۰نومن میگیرن فقطدرصد اضافا امسالشون میشه حقوق من

    0
    0
    2 خرداد 1404
  154. حسن پرهیزگار 2 خرداد 1404 1 پاسخ

    سلام من ۳۳سال ۸ماه وسابقه بیمه دارم وسال ۱۴۰۱بازنشسته تامین اجتماعی شدم احساس میکنم درست محاسبه نکردن اگراشتباه کرده باشندامکان تصحیح است ممنون

    0
    0
    2 خرداد 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 خرداد 1404

      سلام دوست عزیز وقت بخیر،
      اگر احساس می‌کنید میزان مستمری شما به درستی محاسبه نشده، حتما امکان بررسی و تصحیح وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم با در دست داشتن مدارک مرتبط (مانند سابقه بیمه، احکام بازنشستگی، فیش‌های حقوقی و…) به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه مراجعه کنید یا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان درخواست بررسی مجدد ثبت نمایید.
      با آرزوی موفقیت برای شما 🌹

      0
      0
      3 خرداد 1404
  155. علی 1 خرداد 1404 1 پاسخ

    باسلام من با هفده سال وسه ماه سابقه وچهل وهشت سال سن هستم که به علت مریضی ام اس و شدید شدن آن نتونستم کار کنم و وانت خود رو فروختم که حق بیمه خود رو از طریق وانت داران واریز میکردم قطع شده والان چهارده ما میشه که بیمه ندارم ولازم به ذکره مریضم من بعد از عقد قرار داد با بیمه شروع شده با توجه به این شرایط آیا میتونم درخواست باز نشستگی ویا از کار افتادگی بدم در حالی هست بعضی اوقات مثل یک فرد سالم هستم وبعضی از ساعتها نمیتونم راه برم وسر گیجه وقدرت کافی ندارم خواهشمندم راهنمای فرمایید

    0
    0
    1 خرداد 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 خرداد 1404

      سلام علی عزیز
      با توجه به بیماری شما و قطع بیمه، می‌تونید درخواست ازکارافتادگی بدید. باید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنید و مدارک پزشکی‌تون رو تحویل بدید تا توسط کمیسیون بررسی بشه. اگر تأیید بشه، می‌تونید مستمری بگیرید.
      در حال حاضر با ۱۷ سال سابقه و ۴۸ سال سن، امکان بازنشستگی معمولی ندارید، اما اگر ازکارافتادگی تأیید بشه، مستمری شامل حالتون میشه.
      آرزوی سلامتی دارم 🌹

      0
      0
      3 خرداد 1404
  156. ناشناس 1 خرداد 1404 1 پاسخ

    سلام لطفا لطفا یک فکر برای کسانی که با سابقه زیر ده سال وده سال دارند بازنشست میشن کنید والا ماهم کار کردیم اما کسی مرا را بیمه نکرد ماموری نبود که بازرسی کند به ناچار کار کردیم ولی بیمه رد نکردند برایمان الان با این مخارج سنگین هزینه زندگی رو چگونه تامین کنیم لطفا لطفا به فکر ما هم باشین ما هم جزو همین اب وخاکیم خرج زندگی ما هم با دیگران برابر است اما حقوق ناچیزی میگیریم لطفا لطفا رسیدگی کنید

    0
    0
    1 خرداد 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 خرداد 1404

      سلام و احترام،
      حرف‌تون کاملاً درسته؛ بسیاری مثل شما زحمت کشیدن اما بیمه نشدن و الان با حقوق ناچیز زندگی سختی دارن.
      پیشنهاد می‌کنم مشکل‌تون رو از طریق سامانه ارتباطی تأمین اجتماعی یا نماینده مجلس منطقه پیگیری کنید. امیدواریم حمایت‌ها بیشتر بشه. 🌹

      0
      0
      3 خرداد 1404
  157. علی میان توئی 31 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    سلام
    با ۳۱ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی پایه حقوق برای من ۹/۳۰۰قراردادن
    آیا این ظلم به حق یک کارگر نیست؟؟؟

    0
    0
    31 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 خرداد 1404 1 پاسخ

      سلام و وقت بخیر،
      بله، با ۳۱ سال سابقه، حقوق ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان واقعاً با هزینه‌های امروز زندگی هم‌خوانی نداره و خیلی‌ها مثل شما همین نگرانی رو دارن.
      افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با تورم و واقعیت‌های اقتصادی باشه. پیشنهاد می‌کنم موضوع رو از طریق سامانه ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی یا مراجعه به کانون بازنشستگان منطقه پیگیری کنید.
      امیدوارم صدای شما شنیده بشه و شرایط بهتر بشه. 🌺

      0
      0
      3 خرداد 1404 1 پاسخ
      1. رها ازادی4 9 خرداد 1404 1 پاسخ

        تو خدا به فکری به حال ما حداقل بگیرا‌ هم بکنید من با بیمه زنان خانه دار با ۱۳ سال بازنشسته شدم فقط و فقط امسال ۴ میلیون میگیرم با بچه دانشجو و مستجری چیکار کنم

        0
        0
        9 خرداد 1404 1 پاسخ
        1. فائزه میرهاشمی مدیر 10 خرداد 1404

          سلام دوست عزیز
          درک می‌کنیم شرایط سختی دارید. متأسفانه مستمری بیمه زنان خانه‌دار معمولاً پایین است، اما امیدواریم با اصلاحات آینده، وضعیت بهتر شود. پیشنهاد می‌کنیم از واحدهای تامین اجتماعی پیگیری کنید. 🌷

          0
          0
          10 خرداد 1404
  158. اسد 28 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    سلام.من با ۱۴ سال سابقه پارسال ۳۶۰۰هزار تومن دریافت میکردم.الان چقدر میشه

    0
    0
    28 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 31 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر.
      با توجه به افزایش ۴۵٪ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۴، مستمری شما نیز به همین میزان افزایش یافته است. بنابراین، اگر در سال گذشته ۳٬۶۰۰٬۰۰۰ تومان دریافت می‌کردید، اکنون مبلغ مستمری‌تان حدود ۵٬۲۲۰٬۰۰۰ تومان خواهد بود. البته این مبلغ ممکن است با توجه به مزایایی مانند حق عائله‌مندی، حق اولاد و سایر عوامل کمی بیشتر باشد. برای مشاهده دقیق مبلغ مستمری خود، می‌توانید به سامانه «تأمین من» به آدرس eservices.tamin.ir مراجعه کرده و پس از ورود به حساب کاربری‌تان، جزئیات مستمری را مشاهده کنید.

      0
      0
      31 اردیبهشت 1404
  159. بهنام 27 اردیبهشت 1404 2 پاسخ

    سلام .. سوالی داشتم لطفاً راهنمایی کنید ….بیشترین مستمری رو کدوم نوع بیمه تامین اجتماعی میده؟ من توان پرداخت دارم و نمیخام با حقوق کم بازنشسته بشم

    0
    0
    27 اردیبهشت 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 28 اردیبهشت 1404

      سلام بهنام عزیز
      بیشترین مستمری تأمین اجتماعی زمانی پرداخت میشه که میانگین حقوق دو سال آخر بیمه‌پردازی بالا باشه و سابقه بیمه‌پردازی کامل (مثلاً ۳۰ یا ۳۵ سال) داشته باشید.
      اگر توان پرداخت دارید، پیشنهاد میشه بیمه اختیاری یا مشاغل آزاد با حقوق بالا انتخاب کنید و در دو سال آخر حق بیمه بیشتری پرداخت کنید تا مستمری بالاتری بگیرید.

      0
      0
      28 اردیبهشت 1404
    2. ابوالفضل 17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ

      سلام میخاستم بدونم میانگین دستمزد دو سال اخر حروف و مشاغل ازاد چطوری حساب میشه ما که از جایی حقوق نمیگیریم؟

      0
      0
      17 اردیبهشت 1405 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 19 اردیبهشت 1405

        سلام، وقت شما بخیر 🌱
        برای کسانی که در مشاغل آزاد یا خویش‌فرما بیمه می‌دهند، مبلغی که خودتان انتخاب کرده‌اید برای پرداخت حق بیمه در طول سال‌های آخر، همان میانگینی است که در محاسبه مستمری در نظر گرفته می‌شود. یعنی اگر در دو سال آخر حق بیمه‌تان را بر مبنای مبلغ بالاتر پرداخت کرده باشید، میانگین و در نتیجه مستمری شما هم بالاتر می‌شود.

        0
        0
        19 اردیبهشت 1405
  160. کریم داودی 24 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    سلام من با ۷۶ سال سن و۹سال ۱۱ ماه سابقه بیمه پردازی درصورتی که سابقه من به ده سال برسد باتوجه به قانون ابلاغی ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ ایا میتونم باز نشست بشم

    0
    0
    24 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 27 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز وقت بخیر 🌷
      بله، با ۷۶ سال سن و تکمیل سابقه به ۱۰ سال، طبق قانون جدید ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ می‌تونید بازنشسته بشید. مستمری‌تون حدود ۱۰ روز حقوق خواهد بود.

      0
      0
      27 اردیبهشت 1404
  161. بابک تیهاش بشری 24 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    چرا مقدار حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را دقیق نمی‌گویند و واریز آن را نمی گویند

    0
    0
    24 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 27 اردیبهشت 1404

      سلام بابک عزیز وقت بخیر
      چون حقوق بازنشستگان براساس سابقه و حقوق هر فرد متفاوته و زمان واریز هم بسته به بانک و استان فرق داره، تأمین اجتماعی مبلغ و زمان دقیق رو عمومی اعلام نمی‌کنه.
      اگر باز هم سوالی داشتید در خدمتیم.

      0
      0
      27 اردیبهشت 1404
  162. خسرو 23 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    من 22 سال سابقه پرداخت بیمه را دارم .من از سال اول زندگی به بیماری فلج اطفال مبتلا شدم و یک پای من را درگیر کرده .الان در 53 سالگی کار کردن برایم خیلی سختر شده .آیا برای موارد مثل من امکان بازنشستگی پیش از موعد وجود دارد؟ با سپاس

    0
    0
    23 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 اردیبهشت 1404

      سلام خسرو عزیز وقت بخیر
      از مشکلی که برای شما پیش اومده متاسفیم 🌷 بله در شرایط شما امکان بازنشستگی پیش از موعد وجود دارد. با ۲۲ سال سابقه و معلولیت ناشی از فلج اطفال، می‌تونید از مزایای بازنشستگی ویژه افراد دارای معلولیت استفاده کنید.
      برای شروع از طریق تأمین اجتماعی اقدام کنید.

      0
      0
      24 اردیبهشت 1404
  163. سیمین گل تاجری 22 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    باسلام.من 15سال درتوانبخشی وروانگسترکارکردم وحق منوکارفرماخورده وبیمه منو7سال ردکرده وسال1399به دلیل کرونا،منوبیرون کرده ونتونستم کاری پیداکنم الان سن من54سال شده ونمیتونم مستمری بگیرم میگن بیمه توکم است،بایدچیکارکنم؟ اجاره خونه دارم همسرمم فلج،ودیالیزی هست ازکارافتاده باحقوق3/500 چطورخرج خونه واجاره بدم؟!لطفابرایم راهی بزاریدبااین شرایط چیکارکنم.ممنون میشم.

    0
    0
    22 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 اردیبهشت 1404

      سلام سیمین عزیز وقت بخیر
      با توجه به شرایطتون، حتماً از طریق اداره کار بابت بیمه پرداخت‌نشده شکایت کنید. همچنین می‌تونید برای دریافت حمایت مالی به بهزیستی یا کمیته امداد مراجعه کنید. اگه توانایی کار ندارید، از طریق تأمین اجتماعی درخواست ازکارافتادگی یا بازنشستگی با شرایط خاص بدید. امیدواریم هر چه زودتر مشکل شما برطرف شود.🌷

      0
      0
      24 اردیبهشت 1404
  164. محمدعلی 22 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    باعرض سلام .من بازنشسته تامین اجتماعی درسال۱۴۰۳ هستم با ۳۰ سال ۶ماه سابقه متاسفانه حدلقل بگیرم .بنطرشما چکاربایدکرد که حقوق بالاتری دریافت کنم .ممنون

    0
    0
    22 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 24 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      اگر حداقل‌بگیر هستید، می‌تونید از تأمین اجتماعی درخواست بازبینی سوابق بدید، یا در صورت امکان با بیمه توافقی ادامه بیمه‌پردازی داشته باشید. همچنین از مزایایی مثل عائله‌مندی و حق اولاد استفاده کنید.
      اگر سوال دیگری داشتید در خدمتیم.

      0
      0
      24 اردیبهشت 1404
  165. آرش 21 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    با سلام.۴۴ سال سن دارم و ۱۵ سال سابقه بیمه.شغلم جز مشاغل سخت وزیان آور میباشد. آیا میتوانم بازنشسته شوم وبا چه سابقه ای؟با سپاس

    0
    0
    21 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 22 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز🌷
      با توجه به اینکه شغل شما جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، طبق قانون، با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب در این نوع مشاغل، می‌توانید بدون در نظر گرفتن سن بازنشسته شوید.
      با ۱۵ سال سابقه فعلی، هنوز به این میزان سابقه برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور نرسیده‌اید. برای اطلاعات دقیق‌تر و بررسی شرایط خاص خودتان، بهتر است با کارشناسان تامین اجتماعی مشورت کنید.

      0
      0
      22 اردیبهشت 1404
  166. بهروز زارع 15 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    سلام.
    یامن سواد ندارم یااینکه اشتباه می‌خوانم، قانون گدار گفته حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با۲۸سال سابقه بیمه وبیشتر
    معادل ۹۰درصد حقوق شاغلین حال اگرکمتر بیمه پردازی دارد پلکانی محاسبه شود
    حال بنده درسال ۹۶ یعنی ۸سال پیش مستمری بگیر شدم اماتاکنون نتوانستم به حقوق خود که ۹۰درصد شاغلین هم تراز کاری خود حقوق بگیرم این حق الناس است باید به کی بگم معلوم نیست

    0
    0
    15 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 22 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز متاسفانه متوجه ناراحتی شما هستیم🌷
      قانون بازنشستگی بر اساس سابقه و میانگین حقوق دو سال آخر است. همسان‌سازی برای نزدیک کردن حقوق بازنشستگان به شاغلین در حال انجام است. برای بررسی دقیق وضعیت خودتان، با سازمان تامین اجتماعی تماس بگیرید.

      0
      0
      22 اردیبهشت 1404
  167. احسانی 14 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    اگر فردی فوت کنه و همسر و دختر واجد شرایط حقوق داشته باشه طبق قانون، همسر 50 درصد حقوق و دختر 25 درصد حقوق رو میگیره که جمعا میشه 75 درصد کل حقوق. میخواستم بدونم 25 درصد دیگه حذف میشه؟ یا بین دختر و همسر تقسیم میشه؟

    0
    0
    14 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 22 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز وقت بخیر 🌷
      در صورت فوت، اگر فقط همسر و یک دختر واجد شرایط وجود داشته باشند:
      همسر ۵۰٪، دختر ۲۵٪ و ۲۵٪ باقیمانده به صندوق تأمین اجتماعی بازمی‌گردد و به کسی تعلق نمی‌گیرد.
      سهم حذف نمی‌شود، بلکه بین بازماندگان دیگر تقسیم نمی‌گردد.اگر سوالی داشتید در خدمتم.

      0
      0
      22 اردیبهشت 1404
  168. شفیعی 13 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    سلام من ۳۰سال سابقه و ۵۸ سنم هست بایگ فرزند میانگین ۲ سال اخر ۱۰ میلیون حقوق بازنشستگیم چقدره تشگر

    0
    0
    13 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز🌷
      با این شرایط، حقوق بازنشستگی شما حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد میانگین دو سال آخر یعنی حدود ۷ تا ۷.۵ میلیون تومان خواهد بود.
      اگه سوال دیگه‌ای داشتین خوشحال میشم پاسخ بدم.

      0
      0
      14 اردیبهشت 1404
  169. سنا 13 اردیبهشت 1404

    با سلام من هفت سال کارشناس پرستاری درمبیمارستان بیمه پرداخت کردم و سیزده سال خویش فرما در پرداخت حقوق بازنشستگی ان هفت سال ماشاغل سخت برایم مقداری بیشتر محسوب میکنند یا خیر.با تشکر

    0
    0
    13 اردیبهشت 1404
  170. کریم مانوسی 12 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    نحوه محاسبه مستمری کارکنان دولت که صندوقشان تامین اجتماعی است و طبق ماده ۱۰ قانون خدمات مديريت کشوری بازنشسته می‌شوند به چه صورت است

    0
    0
    12 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 اردیبهشت 1404

      سلام کریم عزیز وقتت بخیر 🌷
      حقوق بازنشستگی کارکنان دولت با بیمه تأمین اجتماعی، بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر و سابقه بیمه محاسبه می‌شود (تا ۳۵ سال). اگر بیش از ۳۰ سال سابقه داشته باشند، برای هر سال اضافه ۲.۵٪ به مستمری افزوده می‌شود.
      اگه سوال دیگه‌ای دارید، در خدمتم 😊

      0
      0
      13 اردیبهشت 1404
  171. جعفر 11 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    با سلام و احترام و با تشکر از همکاران بخش آموزش کاریزما
    بنده یک سوال داشتم
    اگر مرد و زن هر دو شاغل باشند و هر یک جداگانه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند ،چنانچه مرد زودتر از همسر خود بازنشسته شود و مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شود ، آیا پس از فوت او این حقوق به همسر او پرداخت میشود یا خیر؟

    0
    0
    11 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 اردیبهشت 1404

      سلام دوست عزیز ممنون از اینکه مقاله رو مطالعه کردید 🌷
      در صورت فوت همسر بازنشسته، همسر، می‌تواند مستمری بازماندگان را دریافت کند. طبق قوانین تأمین اجتماعی، اشتغال یا دریافت حقوق بازنشستگی توسط همسر بازمانده مانعی برای دریافت این مستمری نیست .
      میزان مستمری برای همسر بازمانده معمولاً ۵۰٪ از مستمری استحقاقی همسر متوفی است .
      اگر سؤال دیگری دارید، خوشحال می‌شویم پاسخ بدهیم 😊

      0
      0
      13 اردیبهشت 1404
  172. نرگس 4 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    مادر من چند سال پیش با ۱۵ سال سابقه بازنشسته شدن اما این ۲ میلیون متناسب سازی که برای بازنشسته ها واریز شده چرا برا مادر من واریز نکردن
    بیمه هم رفته گفتن بهشون که برای بازنشسته های با ۳۰ سال سابقه واریز شده نه شما
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    0
    0
    4 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اردیبهشت 1404

      سلام وقت بخیر نرگس عزیز
      متناسب‌سازی حقوق بیشتر برای بازنشسته‌های با سابقه بالای ۳۰ سال انجام شده.
      مادر شما با ۱۵ سال سابقه مشمول این افزایش قابل توجه نشده، به همین دلیل مبلغی واریز نشده.
      اگر سوال دیگه‌ای دارین، در خدمتیم! 🌟

      0
      0
      6 اردیبهشت 1404
  173. محمد 30 فروردین 1404 2 پاسخ

    سلام.من ۳۱سال سابقه بیمه دارم حقوق دریافتی من بخاطر دوسال آخر که بازخرید اجباری شدم.با کسی که دوسال و نیم بیمه پرداخت کرده وفوت شده م بازماندگانش مستمری میگیرن یکسان است یعنی حداقل حقوق را برای من با۳۱ سال بیمه زدن آیا این قانونیه آیا این همه سال من بیمه دادم باید با اون مستمری بگیر یکی باشه.این حق خوری واجحاف در حق منو امثال من نیست

    0
    0
    30 فروردین 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

      سلام محمد عزیز 🌸
      درک می‌کنم که احساس نارضایتی دارید. طبق قانون تأمین اجتماعی، مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر خدمت محاسبه می‌شود. بنابراین، اگر در این دوره حقوق شما کاهش یافته باشد، مستمری نیز متأثر می‌شود.​ از سوی دیگر، مستمری بازماندگان افرادی که با سابقه کم فوت می‌کنند، بر اساس شرایط خاصی محاسبه می‌شود و ممکن است حداقل حقوق را دریافت کنند. این موضوع می‌تواند به نظر ناعادلانه برسد، اما بر اساس مقررات فعلی است.​
      اگر احساس می‌کنید که در حق شما اجحاف شده، می‌توانید با مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی محل خود، موضوع را بررسی و در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر کنید.​
      اگر سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، خوشحال می‌شوم در خدمتتان باشم! 🌟

      0
      0
      3 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
      1. سنا 13 اردیبهشت 1404 1 پاسخ

        با سلام من هفت سال کارشناس پرستاری درمبیمارستان بیمه پرداخت کردم و سیزده سال خویش فرما در پرداخت حقوق بازنشستگی ان هفت سال ماشاغل سخت برایم مقداری بیشتر محسوب میکنند یا خیر.با تشکر

        0
        0
        13 اردیبهشت 1404 1 پاسخ
        1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 اردیبهشت 1404

          سلام دوست عزیز وقت بخیر 🌷
          بله، اگر آن ۷ سال به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور شناخته شده باشد و تاییدیه آن را داشته باشید، سابقه‌تان برای بازنشستگی با ضریب بیشتر (هر ۱ سال = ۱.۵ سال) محاسبه می‌شود و روی حقوق بازنشستگی هم تأثیر مثبت دارد.
          اگه سوال دیگه‌ای دارید خوشحال می‌شم جواب بدم 😊

          0
          0
          13 اردیبهشت 1404
    2. فائزه میرهاشمی مدیر 3 اردیبهشت 1404

      سلام محمد عزیز 🌸
      درک می‌کنم که احساس نارضایتی دارید. طبق قانون تأمین اجتماعی، مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر خدمت محاسبه می‌شود. بنابراین، اگر در این دوره حقوق شما کاهش یافته باشد، مستمری نیز متأثر می‌شود.​ از سوی دیگر، مستمری بازماندگان افرادی که با سابقه کم فوت می‌کنند، بر اساس شرایط خاصی محاسبه می‌شود و ممکن است حداقل حقوق را دریافت کنند. این موضوع می‌تواند به نظر ناعادلانه برسد، اما بر اساس مقررات فعلی است.​
      اگر احساس می‌کنید که در حق شما اجحاف شده، می‌توانید با مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی محل خود، موضوع را بررسی و در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر کنید.​
      اگر سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، خوشحال می‌شوم در خدمتتون باشم! 🌟

      0
      0
      3 اردیبهشت 1404
  174. محمدیزدانی 28 فروردین 1404 2 پاسخ

    سلام وقت بخیر. پدره من ۱۳ سال و ۱۵۰ روز سابقه بیمه داشت و فوت کرد. حقوق بازنشستگی برای مادرم ماهیانه چقد واریز میشه؟ و اینکه کارایه اداری ۷ ماه طول کشیده از زمان اقدام ما. آیا این ۷ ماه حقوقی که طول کشیده براش واریز میشه؟

    0
    0
    28 فروردین 1404 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 3 اردیبهشت 1404

      سلام محمد عزیز، وقت بخیر
      با ۱۳ سال سابقه، مادرتون مستمری می‌گیرن و مبلغش بستگی به میانگین حقوق پدرتون داره، اما حداقل ۵۰٪ اون خواهد بود.
      معوقات ۷ ماهه هم بعد از تکمیل مراحل اداری به‌صورت کامل پرداخت میشه.
      اگه سوال دیگه‌ای دارین، در خدمتیم! 🌟

      0
      0
      3 اردیبهشت 1404
    2. عسکری 5 اسفند 1404 1 پاسخ

      سلام .
      بابام 30سال سابقه بیمه داشته 60سال سن ..
      اذرماه امسال فوت کردن .
      حقوقشون 15تومن .
      وقتی فوت کردن ..به مادرم حقوق 10میلیون دادن ..
      میگن بخشنامه اومده که دختر بالای 18سال حقوق تعلق نمیگیره .
      .
      الان کسی که 30سال پرداخت کرده
      باکسی که 10سال پرداخت کرده
      یکیه ..
      تازه میگن به اولاد بالای 18سال هم تعلق نمیگیره.
      ..اگه اینجوری بود خب همه 10سال رو پرداخت میکردن .
      20سال الکی پرداخت کردن .وقتی حقوقشون یکیه .
      .الان مادرمن با دوتا بچه بزرگ بیکار توخونه .
      باحقوق 10ملیون چطوری زندگی کنه ..
      خداروخوش نمیاد .واقعا اخر بی انصافیه .

      0
      0
      5 اسفند 1404 1 پاسخ
      1. فائزه میرهاشمی مدیر 6 اسفند 1404

        سلام و وقت بخیر 🌷
        ابتدا تسلیت عرض می‌کنم. مستمری بازماندگان طبق درصدهای قانونی تقسیم می‌شود و اگر فرزند بالای ۱۸ سال شرایط قانونی (مثل دانشجویی) نداشته باشد، سهم او قطع می‌شود و مبلغ فقط به سهم همسر کاهش می‌یابد. پیشنهاد می‌کنم از شعبه تأمین اجتماعی درخواست بررسی مجدد وضعیت فرزندان را داشته باشید.
        ممنون از اینکه پیام گذاشتید، اگر سوال دیگری دارید خوشحال می‌شویم در خدمتتون باشیم 🌱

        0
        0
        6 اسفند 1404
  175. محمد 9 فروردین 1404 1 پاسخ

    سلام خسته نباشید. من از کار افتادگی جزئی شدم سابقه بیمه ام بالای دوازده سال هست سنم سی و پنج سال میتونم بازنشسته بشم تبصره یا ماده ای وجود دارد که من اقدام کنم چون چند ساله که خانه نشین شدم توانایی کار کردن ندارم از کارافتادگی کامل هم ندادن ممنون میشم راهنمایی کنید

    0
    0
    9 فروردین 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 فروردین 1404

      سلام محمد عزیز
      سپاس از شما بابت پیام‌تون.
      در حالت کلی، برای دریافت مستمری بازنشستگی نیاز به حداقل سابقه و شرایط سنی مشخص هست؛ اما چون شما دچار ازکارافتادگی جزئی شده‌اید، بازنشستگی کامل از طریق این نوع ازکارافتادگی امکان‌پذیر نیست.
      با این حال، در صورت داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه بیمه و ناتوانی در انجام کار، می‌تونید از طریق درخواست بررسی مجدد توسط کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی اقدام کنید. اگر وضعیت جسمی شما به‌گونه‌ای باشد که امکان کار نداشته باشید، ممکنه در بررسی جدید به عنوان ازکارافتاده کلی شناخته بشید و مستمری دریافت کنید.
      توصیه می‌کنم به شعبه تأمین اجتماعی محل خود مراجعه و درخواست بررسی مجدد دهید.
      براتون آرزوی سلامتی داریم 🌺

      0
      0
      16 فروردین 1404
  176. آیناز 7 فروردین 1404 1 پاسخ

    سلام وقت بخیر از کارافتادگی با ۲۸سال و نیم چقدر است

    0
    0
    7 فروردین 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 فروردین 1404

      سلام دوست عزیز
      با ۲۸.۵ سال سابقه بیمه، اگر ازکارافتادگی شما کلی باشه، مستمری‌تون حدود ۹۵٪ میانگین حقوق دو سال آخرتونه.
      اگه ازکارافتادگی جزئی دارید، درصدی از این مبلغ به شما تعلق می‌گیره (مثلاً با ۵۰٪ ازکارافتادگی، نصف مستمری کامل).
      برای عدد دقیق، بهتره به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنید.
      موفق باشید 🌺

      0
      0
      16 فروردین 1404
  177. مازیار نوری 5 فروردین 1404 1 پاسخ

    با سلام، بنده ۵۲ سال سن و حدود ۳۱ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم. آیا امکان بازنشستگی و دریافت حقوق مستمری کامل رو الان دارم؟

    0
    0
    5 فروردین 1404 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 فروردین 1404

      سلام و وقت‌بخیر مازیار عزیز
      با ۵۲ سال سن و ۳۱ سال سابقه، فعلاً شرایط بازنشستگی کامل رو ندارید. باید یا به ۶۰ سال برسید یا سابقه‌تون به ۳۵ سال برسه.
      موفق باشید 🌺

      0
      0
      16 فروردین 1404
  178. محمد سکالو 26 اسفند 1403 1 پاسخ

    سلام بنده کارمند اداره برق بودم ۱۳. سال خدمت کردم بر اثر یه اتفاقی نرفتم سر کار الان ۴ میلیون حقوق مستمری میگیرم خیلی کم هست لطفا راهنمایی کنید

    0
    0
    26 اسفند 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 فروردین 1404

      سلام دوست عزیز
      بر اساس اطلاعات موجود، حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است. با این حال، میزان مستمری شما ممکن است به دلیل سنوات کمتر خدمت، کمتر از این مقدار باشد. پیشنهاد می‌شود با صندوق بازنشستگی مربوطه تماس بگیرید و شرایط خود را برای بررسی امکان افزایش مستمری مطرح کنید.​

      0
      0
      5 فروردین 1404
  179. سجاد خرسندی 12 اسفند 1403 1 پاسخ

    آیا عیدی بازنشستگان کارگر تأمین اجتماعی کسی که ۱۴ سال سابقه کاری دارد با کسی که ۲۰‌ سال سابقه کاری دارد متفاوت است؟

    0
    0
    12 اسفند 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 14 اسفند 1403

      سلام سجاد عزیز
      بله؛ میزان عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی معمولاً برای همه یکسان است و مشابه کارکنان دولت محاسبه می‌شود، اما مبلغ مستمری تأثیری بر مقدار نهایی دریافتی دارد. با این حال، تفاوتی بین افراد با ۱۴ سال و ۲۰ سال سابقه در میزان مستمری آن‌ها وجود دارد، ولی عیدی معمولاً به میزان ثابتی برای همه پرداخت می‌شود. برای اطلاع دقیق‌تر از مبلغ، بهتر است به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنید.

      0
      0
      14 اسفند 1403
  180. علی ترابی 7 اسفند 1403 1 پاسخ

    آیا جهت ترمیم حقوق بازنشستگانی که بعلت بیماریهای صعب العلاج که دارای تحصیلات دانشگاهی و سمت کاری پیش از موعد بازنشسته شده اند راهکاری وجود دارد ؟

    0
    0
    7 اسفند 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 11 اسفند 1403

      سلام علی عزیز
      برای ترمیم حقوق بازنشستگانی که به دلیل بیماری صعب‌العلاج پیش از موعد بازنشسته شده‌اند، می‌توان از امتیازات ویژه صندوق بازنشستگی، تسهیلات سازمان تأمین اجتماعی و بیمه‌های تکمیلی استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود از صندوق بازنشستگی خود استعلام بگیرید. 🙏🏼

      0
      0
      11 اسفند 1403
  181. سلیمانپور 5 اسفند 1403 1 پاسخ

    درود
    اگر آقایی تا سن ۵۰ سالگی دارای مجموعا ۲۰ سال سابقه بیمه اجباری و اختیاری و خرید سربازی بوده و از ۵۰ تا ۶۰ سالگی هیچ بیمه ای نباشد ۱-آیا مبنای حقوق بازنشستگی، با افزایش سالانه حقوق در ۱۰ سال قبل لحاظ می گردد؟( مثلاً میانگین حقوق ماهانه چند سال آخر ۳۰ میلیون باشد بعد از گذشت ۱۰ سال همان ۳۰ تومن محاسبه می شود یا افزایش سالانه هم می خورد)
    ۲- آیا حقوق بازنشتگی کامل میگیرد یا حقوق ۲۰ روزه میگیرد؟
    سپاس فراوان

    0
    0
    5 اسفند 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 اسفند 1403 1 پاسخ

      با سلام و احترام
      طبق قوانین فعلی سازمان تأمین اجتماعی، مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی، میانگین دستمزد ۲۴ ماه آخر بیمه‌شده است. بنابراین، افزایش سالانه حقوق در ۱۰ سال قبل از بازنشستگی، تأثیری بر مبنای محاسبه مستمری نخواهد داشت. با توجه به ۲۰ سال سابقه بیمه، مستمری شما به میزان ۲۰ روز حقوق محاسبه خواهد شد. در صورتی که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت کرده‌اید، هر سال سابقه در این مشاغل معادل ۱.۵ سال محاسبه می‌شود و ممکن است مستمری بیشتری دریافت کنید.

      0
      0
      5 اسفند 1403 1 پاسخ
      1. محمد جواد 7 اسفند 1403 1 پاسخ

        سلام و درود
        آیا اگه حق دستمزد ، در حق بیمه کسری از ماه ، مثلا سه برابر حداقل پایه حقوق باشد ، در زمان بازنشستگی هم تقریبا همون سه برابر حداقل پایه حقوق لحاظ میشه ؟

        0
        0
        7 اسفند 1403 1 پاسخ
        1. فائزه میرهاشمی مدیر 7 اسفند 1403

          سلام محمد جواد عزیز
          بله، مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین دستمزد مشمول بیمه در دو سال آخر محاسبه می‌شود. اگر دستمزد شما در این مدت سه برابر حداقل حقوق باشد، مستمری نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد، البته تا سقف‌های تعیین‌شده توسط تأمین اجتماعی.

          0
          0
          7 اسفند 1403
  182. فاطیما 1 اسفند 1403

    بسیار سپاسگزارم از لطف شما
    عذرخواهی میکنم
    فقط اینکه مگر با ۲۰سال سابقه و سن ۴۲ سال برای خانم ها حداقل حقوق یکماه تعلق نمی گیره؟
    من می خواستم بدونم در ازای اون ۱۶ ماه اضافه حقوق بیشتری تعلق نمی گیره؟
    اگر طبق حقوق امسال بخواد پرداخت بشه چقدر میشه؟
    حق مسکن و بن هم تعلق می گیره؟

    0
    0
    1 اسفند 1403
  183. محمدعلی بیگلری 1 اسفند 1403 1 پاسخ

    سلام، وقت شما بخیر. پدرم 28 سال و 4 ماه هست که بیمه اختیاری (خویش فرما)پرداخت میکنه. میخواستم ببینم در زمان حال یک فرد بازنشسته با این نوع بیمه،حداکثر مستمری که میتواند دریافت کند چه مبلغی هست؟ بزای دریافت حداکثر حقوق از بیمه اختیاری چکار باید کرد؟

    0
    0
    1 اسفند 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 1 اسفند 1403

      سلام محمدعلی عزیز
      مستمری بازنشستگی در بیمه اختیاری بر اساس میانگین دستمزد ۲۴ ماه آخر حساب می‌شه. برای دریافت حداکثر مستمری، در دو سال پایانی بیشترین مبلغ مجاز رو پرداخت کنید. سقف مستمری تابع مقررات تأمین اجتماعی هست و نباید از حد تعیین‌شده بیشتر بشه.

      0
      0
      1 اسفند 1403
  184. فاطیما 1 اسفند 1403 1 پاسخ

    سلام روزتون بخیر
    من با ۲۱ سال و ۴ ماه در سن ۴۲ سالگی با حداقل حقوق میخوام بازنشسته بشم
    دریافتی من چقدر میشه؟؟؟

    0
    0
    1 اسفند 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 1 اسفند 1403

      سلام فاطیما عزیز
      با ۲۱ سال و ۴ ماه سابقه و حداقل حقوق، مستمری شما بر اساس ۲۱/۳۰ (بیست و یک سی‌ام) حداقل حقوق مصوب تأمین اجتماعی محاسبه می‌شه. برای دریافت مبلغ دقیق، باید حداقل حقوق سال جاری رو در این نسبت ضرب کنید.

      0
      0
      1 اسفند 1403
  185. عییس جعفری 29 بهمن 1403 1 پاسخ

    با سلام و ادب
    من ۲۸ سال سابقه پرداخت بیمه دارم ۱۴ سال ازاین سابقه سخت و زیان اور که مجموع ۳۵ سال محاسبه میسه حالا این سوال نحوه محاسبه حقوق و مستمری بیمه چگونه است ایا ۴ درصد پرداختی تاثیری بر حقوق دارد

    0
    0
    29 بهمن 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 اسفند 1403

      سلام دوست عزیز
      سابقه سخت و زیان‌آور باعث می‌شود که مدت زمان بیمه شما بیشتر محاسبه بشه (۳۵ سال به‌جای ۲۸ سال). میزان مستمری براساس میانگین ۲۴ ماه آخر حقوق شما محاسبه میشه. ۴ درصد پرداختی هم می‌تواند در افزایش مستمری تاثیرگذار باشه.

      0
      0
      5 اسفند 1403
  186. کمالی 28 بهمن 1403 1 پاسخ

    سلام پدرم با ۲۷ سال سابقه حقوق مستمری ۱۰۵۰۰/۰۰۰ تومنه چرا اینقدر کمه قرار بود همسان سازی بشه ،چجوری با این خرج و مخارج کنار بیاد مادرم چند وقته مریض شده کلی خرج دوا و دکتر داره میکنه اکثر دارو ها و آزمایش ا هم آزاد .الان پیرمرد ۷۴ سالشه دیگه توانایی کار نداره بکنه . خواشا پیگیری کنید

    0
    0
    28 بهمن 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 5 اسفند 1403

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه میزان مستمری تأمین اجتماعی بر اساس میزان حق بیمه پرداختی و سابقه بیمه محاسبه می‌شود، و در برخی موارد، مستمری‌ها ممکن است نسبت به هزینه‌های زندگی کم به نظر برسند. در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، این موضوع به‌طور مداوم در حال پیگیری است، اما هنوز تفاوت‌های زیادی وجود دارد.
      برای پیگیری وضعیت مستمری و همسان‌سازی حقوق، پیشنهاد می‌کنم با سازمان تأمین اجتماعی تماس بگیرید یا از طریق سامانه آنلاین آنها درخواست خود را ثبت کنید تا اطلاعات به‌روزتری در مورد وضعیت پدر شما دریافت کنید. همچنین، برخی خدمات درمانی ممکن است تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داشته باشد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. امیدوارم که شرایط به زودی بهتر بشه و مشکلات شما حل بشه. 🌷

      0
      0
      5 اسفند 1403
  187. فاضل بابایی 23 بهمن 1403 2 پاسخ

    باسلام وخسته نباشیدپدرم ۷۶سالشه سابقه۵سال بیمه داره الان مراجعه کردیم به بیمه برا ۵سال دیگش مبلغ۱۸۰ملیون گرفتن وگفتن سربازی رو نمیشه فعلا به سابقه اضافه کنیم چون بیمه غیر فعاله ایا صحت دارد ؟واگر برای بیمه عمرش تقاضا کنیم خدای نکرده درصورت فوت چقد شاملش میشه باتشکر

    0
    0
    23 بهمن 1403 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 28 بهمن 1403

      سلام فاضل عزیز
      برای اضافه‌کردن سابقه سربازی، بیمه باید فعال باشه، اگه نیست فعلاً امکانش نیست.
      میزان پرداختی بیمه عمر بستگی به نوع قرارداد داره، بهتره از شرکت بیمه جزئیاتشو بپرسید.

      0
      0
      28 بهمن 1403
    2. ستاره 4 اسفند 1404

      من مستمری بگیر همسرم هستم که ۱۹سال و اندی سابقه بیمه داشته الان حقوق که بهمن ماه برام واریز شده هشت ملیون تومان است..قبلا که پسرم ۱۸سالش نشده بود نزدیک ۱۶ملیون واریز میکردند از آذر ماه که ۱۸سالش تموم شد حقوق هشت ملیون شده‌.علتش چیه؟

      0
      0
      4 اسفند 1404
  188. محمد موسوی 4 بهمن 1403 2 پاسخ

    سلام. من 30 سال و هفت ماه کامل سابقه بیمه دارم و 53 سال سن و میانگین حقوق 24 ماه آخرم 21 میلیون است. اگر با این شرایط بازنشسته شوم جدا از مبلغ عائله مندی و … که به بازنشستگان پرداخت میشود آیا اصل حقوقم در همین امسال همان 21 میلیون در نظر گرفته می شود و یا بیشتر می شود؟ بفرمایید حدوداً چقدر میشه؟ حق سنوات برام حدوداً چقدر میشه. ممنون

    0
    0
    4 بهمن 1403 2 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 16 بهمن 1403

      سلام دوست عزیز
      با ۳۰ سال و ۷ ماه سابقه و میانگین حقوق ۲۱ میلیون، مستمری شما حدود ۲۱.۳۵ میلیون تومان خواهد بود. حق سنوات نیز معادل ۶۳۰ میلیون تومان (۳۰ برابر آخرین حقوق) محاسبه می‌شود. برای اطلاعات دقیق‌تر به تأمین اجتماعی مراجعه کنید.

      0
      0
      16 بهمن 1403
    2. دادود 24 بهمن 1403

      سلام دوست عزیز . اگه شما درست حساب کرده باشین علاوه بر ۲۱ میلیون. بابت ۷ماه بیشتر از سی سال بیمه پردازی مبلغ حدودی ۳۵۰.۰۰۰ تومان اضافه میشه اگه متاهل باشین حق عائله مندی ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان و اگر فرزند زیر ۱۸ سال یا دانشجوی زیر ۲۵ سال داشتهباشین حدوداً به ازای هر فرزند ۸۵۰.۰۰۰ تومان و حق معیشت ۴۰۰.۰۰۰تومان و حق مسکن ۲۷۰.۰۰۰ تومان اضافه میشه. و حدود دو درصد هم از کل مبلغ بابت بیمه درمانی کسر میشه . خلاصه اینکه دریافتی شما میشه حدود ۲۳.۶۰۰.۰۰۰ تومان دریافتی شما میشه . البته حدودی عرض کردم چون سر انگشتی حساب کردم.
      موفق باشین

      0
      0
      24 بهمن 1403
  189. کهوری نژاد 29 دی 1403

    بسیار جالبه که همه جا از بازنشستگان و حقوق کم شان صحبت میشود(هرچند بی نتیجه) اما از شاغلینی که حقوقی بمراتب پایین تر از بازنشستگان میگیرند صحبتی نمی شود. بغیر از پایتخت نشینان وزارتخانه، تحقیقاً تمامی پرسنل میراث فرهنگی کشور در شهرستانها با حقوق متوسط 12 میلیون زیر خط فقر هستند(بدون هیچ پرداختی دیگر) و بر اساس آمار یک سوم پرسنل این ادارات در اسنپ و به شغل دیگر دوم و سوم اشتغال دارند. لطفاً رسانه ها کمی بفکر این گروه از کارمندان هم باشند و گزارش تهیه کنند. تحصیل کرده هایی با چند سر عایله که حقوق شان به پنجم ماه هم نمی رسد.

    0
    0
    29 دی 1403

فهرست مطالب

خدمات مورد نیاز من

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.