دریافت آنلاین کد معاملات آپشن ار کارگزاری کاریزما

لیست کارگزاری های اختیار معامله در بورس ایران

لیست کارگزاری های اختیار معامله در بورس ایران

لیست کارگزاری های اختیار معامله
اوراق مشتقه

بازار اختیار معامله یا همان معاملات آپشن (Option) یکی از بهترین ابزارها برای کنترل ریسک معاملات سهام است. این بازار به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، روزبه‌روز در حال گسترش است و معامله‌گرهای زیادی در سال‌های اخیر جذب این بازار شده‌اند. برای استفاده از فرصت‌هایی که این بازار در اختیار ما قرار می‌دهد، اولین قدم این است که سراغ کارگزاری های اختیار معامله برویم.

در این مطلب از کاریزما لرنینگ، قصد داریم لیست کارگزاری های اختیار معامله را ارائه دهیم و بهترین کارگزاری برای اختیار معامله را معرفی کنیم. اما قبل از هر کاری، معرفی مختصری از بازار اختیار معامله خواهیم داشت.

معرفی آپشن یا اختیار معامله 

قرارداد اختیار معامله یکی از ابزارهای مهندسی مالی و زیرمجموعه‌ی اوراق مشتقه است که در ساده‌ترین شکل آن، خریدار قرارداد اختیار معامله در ازای پرداخت مبلغی (پرمیوم)، این اختیار را دارد تا در تاریخی مشخص (تاریخ اعمال)، با پرداخت مبلغی مشخص (قیمت اعمال)، دارایی پایه را از فروشنده تحویل بگیرد.

بازار آپشن به معامله‌گران کمک می‌کند با کمک استراتژی‌هایی مانند کاوردکال، ریسک معاملات سهام خود را به‌خوبی مدیریت کنند. البته این بازار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که بیشتر از این نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم. توصیه می‌کنیم اگر با این بازار آشنا نیستید، حتماً ابتدا مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

پیش از اینکه سراغ لیست کارگزاری های اختیار معامله برویم، باید یک نکته را مطرح کنیم. برای فعالیت در بازار اختیار معامله، به کد معاملات آپشن نیاز دارید تا بتوانید در این بازار فعالیت کنید. به‌صورت پیش‌فرض کد معاملات آپشن شما فعال نیست و نیاز به درخواست از سمت شما دارد. برای فعال‌سازی و دریافت کد معاملات آپشن می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید:

دریافت کد معاملات آپشن

چه کارگزاری هایی اختیار معامله دارند؟

اگر می‌خواهید به لیست کامل کارگزاری های مجاز اختیار معامله دسترسی داشته باشید، بهترین راه این است که وارد سایت سازمان بورس و بخش کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار شوید و لیست کارگزاری‌های فعال را دانلود کرده و ببینید کدام کارگزاری‌ها مجوز بازار اختیار معامله دارند.

اما این کار زمان زیادی می‌برد، چراکه بیش از 100 کارگزاری داریم و بین این تعداد کارگزاری نمی‌توانیم به راحتی بهترین را انتخاب کنیم! قبل از بررسی لیست کارگزاری های اختیار معامله، جدا از بحث داشتن مجوز، به چند نکته باید توجه داشته باشیم، از جمله اینکه:

  1. آیا کارگزاری اجازه معاملات آپشن را به همه می‌دهد یا معامله‌گرهای خاصی این اجازه را دارند؟
  2. آیا سامانۀ معاملاتی کارگزاری از لحاظ فنی، امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد؟
  3. آیا کارگزاری معامله‌گر را محدود به شرایط خاصی کرده است؟

در این خصوص باید بگوییم بعضی از کارگزاری‌ها شرایط یا محدودیت‌های خاصی در بازار اختیار معامله اعمال می‌کنند. برای مثال، شما برای معامله در بازار آپشن در کارگزاری مفید، بایستی حداقل یک میلیارد تومان در این کارگزاری داشته باشید!

البته دلیل این محدودیت‌ها این است که ریسک در بازار اختیار معامله نامحدود است و یک اشتباه از سمت معامله‌گری که احتمالاً تازه‌وارد است، ممکن است ضرر بسیار زیادی را به خود او و کارگزاری تحمیل کند!

لیست کارگزاری های اختیار معامله

لیست کارگزاری هایی که اختیار معامله دارند را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

لیست کارگزاری های اختیار معامله در ایران

این کارگزاری‌ها همه مجوز اختیار معامله دارند؛ اما اگر قرار باشد پنج کارگزاری برتر در زمینۀ اختیار معامله را انتخاب کنیم، به لیست کارگزاری های اختیار معامله زیر می‌رسیم:

  • کارگزاری کاریزما
  • کارگزاری مفید
  • کارگزاری اقتصاد بیدار
  • کارگزاری کارآمد
  • کارگزاری اعتبار تابان

قطعاً کارگزاری‌های دیگر نیز واجد شرایط هستند، اما بنا بر فاکتورهایی مانند سرعت و کارایی، امنیت، نظرات کاربران و تایید فعالان بازار اختیار معامله، این پنج کارگزاری انتخاب شده‌اند. اما بهترین کارگزاری برای انجام معاملات آپشن کدام است؟

ویژگی های سامانه اختیار معامله کارگزاری کاریزما

بهترین کارگزاری اختیار معامله کدام است؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم، بیایید بررسی کنیم چگونه یک کارگزاری می‌تواند در بحث اختیار معامله بهترین باشد؟ در بحث اختیار معامله، کارگزاری‌ها سه دسته می‌شوند:

  1. کارگزاری‌هایی که اصلاً اجازه‌ی انجام معاملات آپشن نمی‌دهد.
  2. کارگزاری‌هایی که شرایط یا محدودیت‌ دارند.
  3. کارگزاری‌هایی که در بحث اختیار معامله دسترسی‌های کاملی ارائه می‌دهند.

ما با دسته اول و دوم کاری نداریم؛ چراکه فعالیت در بازار اختیار معامله در یک کارگزاری که محدودیت‌های فراوانی دارد، احتمالاً تجربۀ خوشایندی نیست! فرض کنید یک معامله‌گر مبتدی هستید و تازه با بازار آپشن آشنا شده‌اید. اگر در همان ابتدای راه با محدودیت‌های سنگین مانند وجه تضمین یا حداقل پرتفوی 100 میلیون تومانی و … مواجه شوید، احتمالاً وداع زودهنگامی با بازار اختیار معامله خواهید داشت!

بنابراین باید سراغ کارگزاری‌هایی برویم که دسترسی‌های کاملی از جمله امکان اجرای استراتژی‌های معاملاتی در بازار آپشن را ارائه می‌دهند.

تجربۀ اختیار معامله با کارگزاری کاریزما

طبق آنچه تا اینجا گفتیم، کارگزاری کاریزما یکی از بهترین‌ها در ارائه‌ی خدمات بازار اختیار معامله است و در لیست کارگزاری های اختیار معامله، قطعاً جزو برترین‌ها قرار می‌گیرد.‌ پیش از هر چیزی، برای دریافت کد معاملات آپشن می‌توانید به راحتی از طریق کاریزما به‌صورت آنلاین اقدام کنید:

دریافت آنلاین کد معاملات آپشن

اما چرا کارگزاری کاریزما برای معاملات آپشن گزینه‌ی مناسبی است؟ چند دلیل مهم برای انتخاب کاریزما به‌عنوان کارگزاری مناسب برای معاملات آپشن عبارت‌اند از:

  • کاریزما از سامانه معاملاتی صحرا استفاده می‌کند که رابط کاربری خوبی دارد و تمام امکانات لازم برای معاملات آپشن را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ثبت‌نام در کارگزاری کاریزما تماماً آنلاین است.
  • هیچ نوع وجه تضمینی از شما دریافت نمی‌شود. این گزینه برای معامله‌گرهای تازه‌وارد یک مزیت است.
  • هیچ محدودیتی در انتقال پرتفو به کارگزاری کاریزما وجود ندارد.
  • برای فعالیت در بازار اختیار معامله در کارگزاری کاریزما، محدودیتی در خصوص حداقل پرتفو وجود ندارد.

سامانه صحرا برای اختیار معامله در کارگزاری کاریزما

مهمتر از همه، امکان اجرای استراتژی‌های مختلف در بازار آپشن مانند کاورد کال، کال اسپرد صعودی و … وجود دارد. در خصوص استراتژی های اختیار معامله می‌توانید مقاله‌ی زیر را بخوانید تا با انواع استراتژی‌های معاملاتی قابل اجرا در کارگزاری کاریزما آشنا شوید:

در نهایت، در صورت وجود هرگونه چالش، می‌توانید با پشتیبانی کارگزاری در تماس باشید تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود. قطعاً نبود محدودیت‌ها در کارگزاری کاریزما، باعث می‌شود از بازار آپشن نهایت لذت را ببرید. کاریزما تجربه‌ی خوبی از فعالیت در بازار اختیار معامله را برای شما فرآهم می‌کند.

خلاصۀ آنچه در این مقاله گفته شد

در این مقاله قبل از بررسی لیست کارگزاری های اختیار معامله، ابتدا کمی در مورد بازار آپشن صحبت کردیم، سپس سراغ معیارهای مختلفی برای انتخاب کارگزاری مناسب جهت اجرای معاملات اختیار معامله رفتیم.

در نهایت لیستی از کارگزاری‌های مختلف ارائه دادیم که همگی به شما اجازه می‌دهند در بازار اختیار معامله فعالیت کنید، اما از میان این کارگزاری‌ها، قطعاً آن‌هایی اولویت دارند که محدودیت‌های کمی دارند، یا اصلاً ندارند و دست معامله‌گر را در بازار آپشن باز می‌گذارند.

خوشبختانه، کارگزاری کاریزما در بازار اختیار معامله پیشرو است و توانسته شرایط بسیار خوبی را برای معامله‌گرهای علاقه‌مند به این بازار فرآهم کند.

اگر تاکنون در کارگزاری کاریزما فعالیتی داشته‌اید، می‌توانید تجارب و همچنین سوالات خود را در بخش نظرات از ما بپرسید تا با هم گفتگو داشته باشیم.​

سوالات متداول

برای دریافت لیست کارگزاری های اختیار معامله، می‌توانید به سایت سازمان بورس مراجعه و لیست کارگزاری‌های فعال را دانلود کنید. روبه‌روی اسم هر کارگزاری وضعیت فعال بودن اختیار معامله در آن کارگزاری درج شده است.​ روش ساده‌تر این است که در همین مقاله، لیست کارگزاری‌های اختیار معامله را مشاهده کنید.

در بازار آپشن، کارگزاری‌های کاریزما، مفید، اقتصاد بیدار، کارآمد، آگاه و اعتبار تابان شناخته‌شده هستند و خدمات خوبی به معامله‌گران ارائه می‌دهند.​

مهمترین مسئله در انتخاب کارگزاری اختیار معامله این است که کارگزاری شرایط و محدودیت‌های مختلف نداشته باشد و به شما اجازه بدهد به راحتی در بازار اختیار معامله با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مختلف، فعالیت کنید.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.