خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان و بارداری + شرایط و نحوه خرید

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان و بارداری + شرایط و نحوه خرید

بیمه تکمیلی برای زایمان
بیمه

بیمه تکمیلی برای زایمان نوعی بیمه درمان است که به والدین کمک می‌کند تا دوران بارداری و زایمان را با آرامش بیشتری پشت سر بگذارند. بیمه تکمیلی زایمان به منظور پوشش هزینه‌های مربوط به بارداری و زایمان ارائه می‌شود که شامل هزینه‌های مرتبط با معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و حتی مراقبت‌های پس از زایمان باشد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی بهترین بیمه تکمیلی برای بارداری و زایمان و شرایط بیمه تکمیلی زایمان می‌پردازیم.

آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان میشود؟

بله، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند شامل زایمان شود اما این موضوع بستگی به نوع بیمه و شرایط آن دارد. بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی بارداری و زایمان را به عنوان بخشی از پوشش‌های خود ارائه می‌دهند. این بیمه‌ها معمولاً شامل هزینه‌های مرتبط به معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و مراقبت‌های پس از زایمان می‌شوند.

بیمه تکمیلی برای زایمان چگونه است؟

بیمه تکمیلی چیست؟ بیمـه تکمیلی نوعی از بیمه است که برای جبران هزینه‌های درمان انواع بیماری‎‌ها به‌کار می‌رود و می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری و حادثه را پوشش دهد. بیمه تکمیلی زایمان یک بیمه درمان است که به منظور تامین هزینه‌های دوران بارداری و زایمان ارائه می‌شود. مهم‌ترین فاکتور استفاده از بیمه درمان زایمان، گذشتن دوره انتظار آن است. برای افرادی که برای اولین بار اقدام به دریافت این بیمه تکمیلی می‌کنند این دوره انتظار تا 9 ماه طول می‌کشد. افرادی که قصد تمدید بیمه تکمیلی بارداری و زایمان دارند، نیازی به گذراندن این دوره انتظار ندارند.

شرایط خرید بیمه تکمیلی بارداری

برای استفاده از این پوشش بیمه، فرد نباید در زمان خرید بیمه درمان باردار باشد و بعد از سپری کردن دوران بارداری نیز امکان خرید این بیمه درمان برای بارداری وجود ندارد. در بیمه‌های تکمیلی که به صورت گروهی و سازمانی ارائه می‌شود و بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی آن هستند، محدودیتی برای اقدام به دریافت بیمه درمان برای زایمان در حین بارداری وجود ندارد و بدون دوره انتظار است.

برای تجربه‌ی زایمانی آرام و بدون دغدغه، بهترین راهکار خرید بیمه تکمیلی زایمان است. با داشتن بیمه تکمیلی بارداری، می‌توان از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا بهره‌مند شد و هزینه‌های زایمان را به حداقل رساند.

برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی زایمان و آگاهی از جزئیات بیشتر، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین انتخاب را برای سلامت خود و فرزندتان انجام دهید.

خرید آنلاین بیمه تکمیلی

انواع بیـمه درمان برای زایمان

بیمه تکمیلی زایمان در انواع مختلفی ارائه می‌شود که این بیمه‌های درمان می‌توانند پوشش‌های متفاوتی برای معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان داشته باشند. در ادامه به بررسی انواع بیمه تکمیلی برای بارداری می‌پردازیم.

1- بیمه تکمیلی گروهی: توسط کارفرمایان به کارکنان خود ارائه می‌شود. این نوع بیمه به دلیل تعداد بالای بیمه‌گذاران، هزینه کمتری دارد و شامل پوشش‌های گسترده‌ای است. بیمه تکمیلی گروهی بدون نیاز به دوره انتظار است.

2- بیمه تکمیلی انفرادی: برای کسانی است که به صورت مستقل و بدون ارتباط با یک سازمان خاص اقدام به خرید بیمه می‌کنند. این نوع بیمه دارای پوشش‌های دلخواه برای فرد است و هزینه آن بیشتر از بیمه گروهی است. بیمه تکمیلی انفرادی معمولا دوره انتظار دارد.

دوره انتظار بیمه زایمان

کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار زایمان دارد؟

مدت انتظار بیمه تکمیلی زایمان، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خرید بیمه تکمیلـی باید به آن توجه کرد. در دوره انتظار، شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به فرد بیمه‌شده ندارد و خدماتی را در طول این مدت ارائه نمی‌دهد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از شروع بیمه‌نامه، بیمه‌گذار باید منتظر بماند تا بتواند از خدمات و پوشش‌های بیمه تکمیلی استفاده کند. این دوره انتظار معمولاً برای جلوگیری از سو استفاده احتمالی و مدیریت بهتر هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر بیمه‌نامه تکمیلی دارای دوره انتظار شش ماهه برای عمل جراحی باشد به این معناست که تا شش ماه پس از تاریخ شروع بیمه‌نامه، هزینه‌های مربوط به عمل جراحی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و پس از پایان دوره انتظار، این هزینه‌ها پرداخت خواهند شد.

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی تا 9 ماه است اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم مدت زمان این دوره به نوع بیمه بستگی دارد. به همین علت باید خرید بیمه تکمیلی چند ماه قبل از زایمان انجام شود. با توجه به دوره انتظار بیمه، اگر پس از بارداری اقدام به خرید این بیمه تکمیلی کرد، نمی‌توان از پوشش‌های آن استفاده کرد و شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت خسارت ندارد.

به عنوان مثال اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 1000 نفر باشد، در دوره انتظار 9 ماه، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه‌های زایمان ندارد، اگر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشند دوره انتظار حذف خواهد شد. هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است.

میزان فرانشیز بیمـه زایمان

بیمه تکمیلی چقدر از هزینه زایمان را پرداخت میکند؟

همانطور که گفته شد بیمـه درمان برای بارداری به دو صورت بیمه درمان گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌شوند. هر کدام از آنها پوشش‌ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بیمه درمان، میزان پوشش‌ها و سقف تعهدات درمانی در این بیمه است. به این معنا است که وقتی بیـمه درمان با حق بیمه بالایی خریداری شود، پوشش‌ها و سقف تعهدات بالاتری دارد.

به عنوان مثال اگر سقف پوشش زایمان در بیمـه درمان ۵ میلیون تومان باشد، به این معنی است که فرد تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را می‌تواند از بیمه دریافت کند؛ البته پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده فرد است. میزان فرانشیز به نوع بیمه پایه خدمات درمانی و بیمـه درمان انتخاب شده بستگی دارد.  تقریباً بیمه‌های تکمیلی دارای فرانشیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد هستند.

در زمان خرید بیمه درمان، حتما باید به سقف پوشش زایمان و میزان فرانشیز آن دقت کرد تا در زمان استفاده از بیـمه و دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشد.

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان چه پوشش هایی دارد؟

برخی تصور می‌کنند هزینه بیمه درمان بارداری صرفا مربوط به زمان تولد فرزند است اما در طی دوران بارداری هزینه‌های زیادی توسط خانواده برای کنترل سلامتی مادر و جنین انجام می‌شود که بخش زیادی از آن توسط بیمه قابل پرداخت است:

  • معاینات پیش از بارداری: آزمایش‌ و سونوگرافی‌های اولیه برای اطمینان از سلامتی مادر و جنین
  • مراقبت‌های دوران بارداری: ویزیت‌های دوره‌ای پزشک، آزمایش‌های لازم و مراقبت‌های پزشکی مرتبط با بارداری
  • هزینه‌های زایمان: هزینه‌های بستری در بیمارستان، جراحی سزارین در صورت نیاز و زایـمان طبیعی
  • مراقبت‌های پس از زایمان: ویزیت‌های پزشکی پس از زایمان و مراقبت‌های لازم برای نوزاد

عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی زایمـان

کدام بیمه تکمیلی برای زایمان بهتر است؟

برای مقایسه بهترین بیمه تکمیلی‌های برای زایمان شرکت‌های دی، سامان و تعاون از نظر سقف تعهدات، میزان پوشش و فرانشیز، اطلاعات زیر مفید است:

بیمه تکمیلی دی برای زایمان:

پوشش بیمه‌ درمان دی برای جبران هزینه‌های درمان انفرادی، مازاد بر تعرفه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و بیمه‌های مشابه ارائه می‌شود. میزان سقف تعهدات بارداری و میزان فرانشیز آن به صورت زیر است:

        شرایط بیمه تکمیلی دی برای زایمان
سقف تعهدات زایمان طبیعی و سزارین تا 10 میلیون تومان
فرانشیز 10-20-30 درصد
میزان دوره انتظار 9 ماه

بیمه تکمیلی سامان برای زایمان:

بیمه درمان سامان برای زایمان به صورت انفرادی، یکی از بهترین بیمه‌های درمان است که دوره انتظار، مبلغ فرانشیز و سقف پوشش زایمان در نظر می‌گیرد. میزان سقف تعهدات زایمان و میزان فرانشیز آن به صورت زیر است:

        شرایط بیمه تکمیلی سامان برای زایمان
سقف تعهدات زایمان طبیعی و سزارین تا 10 میلیون تومان
فرانشیز 10-30 درصد
میزان دوره انتظار 9 ماه

بیمه تکمیلی تعاون برای زایمان:

بیمه تعاون با بیش از هزار مرکز درمانی در ایران شامل بیمارستان‌ها ، درمانگاه‌ها و مراکز تشخیصی قرارداد همکاری دارد. میزان سقف تعهدات زایمان و میزان فرانشیز آن به صورت زیر است:

        شرایط بیمه تکمیلی تعاون برای زایمان
سقف تعهدات زایمان طبیعی و سزارین تا 12 میلیون تومان
فرانشیز 10 درصد
میزان دوره انتظار 9 ماه

برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی زایمان و آگاهی از جزئیات بیشتر، روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین و راحتترین انتخاب را برای زایمانی راحت کنید.

خرید آسان بیمه تکمیلی

آیا بیمه، هزینه سزارین اختیاری را می‌دهد؟

در تمامی بیمه‌های درمان برای زایمان، هرینه زایمان طبیعی و سزارین با یکدیگر برابر هستند. به این نکته توجه شود که برای دریافت خسارت و هزینه‌های بیمه برای زایمان سزارین نیاز به دریافت نسخه پزشک وجود دارد. تفاوتی نمی‌کند فرد در بیمارستان خصوصی سزارین را انجام دهد یا بیمارستان دولتی. شرکت بیمه، هزینه‌ها را تا سقف پوشش‌ها و طبق تعرفه وزارت بهداشت پرداخت می‌کند اگر هزینه زایمان بیشتر از سقف باشد، باید فرد مابقی هزینه را پرداخت کند؛ در غیر این صورت، تمام هزینه‌ها را شرکت بیمه پرداخت می‌کند و فقط پرداخت فرانشیز بر عهده او خواهد بود.

شرایط و محدودیت‌ها

محدودیت و شرایط بیمه تکمیلی زایمان ممکن است میان شرکت‌های بیمه متفاوت باشد. برخی از این محدودیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • دوره انتظار: بسیاری از بیمه‌های تکمیلی دارای دوره انتظار هستند که به معنای گذشت یک مدت زمان مشخص از تاریخ شروع بیمه تا زمان استفاده از پوشش‌های زایمان است.
  • شرایط پزشکی: برخی بیمه‌ها ممکن است نیاز به معاینات پزشکی پیش از صدور بیمه‌نامه داشته باشند.
  • محدودیت سنی: ممکن است برخی بیمه‌ها برای افراد بالای سن خاصی به عنوان مثال ۴۰ سال پوشش ندهند.

بیمه تکمیلی فوری برای زایمان چگونه است؟

بیمه تکمیلی فوری برای زایمان به بیمه‌نامه‌ای گفته می‌شود که دوره انتظار کوتاه‌تر یا حتی بدون دوره انتظار باشد تا بیمه‌گذار بتواند سریعا از پوشش‌های مربوط به بارداری بهره‌مند شود. این نوع بیمه معمولاً هزینه‌های بیشتری دارد یا شامل شرایط خاصی هستند. همانطور که گفتیم در بیمه زایمان به صورت گروهی برای سازمان‌هایی بیش از 1000 کارمند، دوره انتظار حذف خواهد شود همچنین تنها در صورتی بیمه درمان انفرادی زایمان بدون دوره انتظار خواهد بود که فرد به صورت متوالی بیـمه درمان تهیه کرده باشد اما اگر فرد در گذشته هیچ کدام از انواع بیـمه درمان را نداشته است که در این صورت هیچ راهی برای فرد وجود ندارد و نمی تواند از پوشش زایمان بدون دوره انتظار استفاده کند. بیمه تکمیلی انفرادی زایمان بدون دوره انتظار وجود ندارد و تنها در صورت تمدید قرارداد در سال دوم، دوره انتظار برای افرادی که در قرارداد سال قبل بوده‌اند حذف می‌شود.

سخن پایانی

بیمه درمان بارداری یک بیمه درمان است که می‌تواند کمک کند تا دوره بارداری و زایمان را با آرامش و اطمینان بیشتری پشت سر گذاشت. با انتخاب بهترین بیـمه برای بارداری، می‌توان از پوشش‌های جامع و خدمات متنوع بهره‌مند شد و نگرانی‌های مالی را کاهش داد. پیش از خرید بیمه، حتماً باید شرایط و مفاد بیمه‌نامه را به دقت مطالعه کردد و از مشاوره با متخصصین بهره‌مند شد تا بهترین تصمیم را گرفت.

سوالات متداول

برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان باید به میزان فرانشیز، سقف تعهدات، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد، دوره انتظار بیمه تکمیلی، قیمت بیمه نامه و پوشش‌های بیمه تکمیلی توجه کرد.

بله، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند شامل زایمان شود اما این موضوع بستگی به نوع بیمه و شرایط آن دارد.

در بیمه‌های تکمیلی درمان هرینه زایمان طبیعی و سزارین با یکدیگر برابر هستند. باید به این نکته توجه شود که برای دریافت خسارت و هزینه‌های بیمه برای زایمان سزارین نیاز به دریافت نسخه پزشک دارد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.