خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی کدامند؟

خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی کدامند؟

خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی
بیمه

خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی​ به دو نوع اصلی و فرعی (اضافی) تقسیم می‌شوند. پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی به تمام بیمه‌شدگان تعلق می‌گیرد، اما برای بهره‌مندی از خسارات فرعی این بیمه‌نامه باید آنها را به طور جداگانه خریداری نمایید.

اگر در صدد خرید بیمه آتش سوزی هستید اما اطلاعات کافی در مورد پوشش های بیمه آتش سوزی ندارید، در ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ ما را همراهی کنید.

خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه‌نامه‌های آتش سوزی اغلب بدین دلیل خریداری می‌شوند که هزینه خطرات ناشی از حریق، انفجار و صاعقه را از دوش بیمه‌شده کم کنند. به طوریکه با خرید بیمه آتش سوزی، تمامی هزینه‌های مربوط به خسارات فوق از جانب شرکت بیمه‌گر پرداخت می‌شود. لذا اتفاقات ناگهانی رخ داد‌ه در شرایط نامطلوب باعث رنجش خاطر زیاد افراد بیمه شد‌ه نخواهد شد.

link مقاله پیشنهادی : بیمه آتش سوزی چیست ؟ همه‌چیز دربارۀ بیمه آتش سوزی

برای اینکه بدانید موارد فوق در چه صورتی به عنوان حادثه تلقی شد‌ه و تحت پوشش بیمه قرار خواهند داشت در ادامه به توضیح مفصل هریک از این حوادث می‌پردازیم:

آتش

در مواقعی که هر نوع ماده سوختنی با اکسیژن ترکیب شود و با دما همراه باشد، آتش سوزی رخ خواهد داد. این عمل اغلب در صورت وجود سه عنصر اکسیژن، جسم سوختنی و دما اتفاق می‌افتد. حال جسم سوختنی، جرقه اجاق گاز باشد یا قطره‌ای نفت و بنزین فرق نمی‌کند. در هر حال آتش به پا خواستـه و منجر به بروز خسارات ناگواری خواهد شد. در صورتی که شما بیمه نامه آتش سوزی را از قبل خریداری کرد‌ه باشید، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارات ناشی از حریق شما خواهد بود.

انفجار

هنگامی که افزایش دما منجر به آزاد شدن گاز می‌شود، انفجار به وقوع می‌پیوندد. برخی از انفجارها مطابق با شرایط خاص تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرند. بدین معنی که با وقوع انفجار تمامی اموال افراد بیمه‌شده در صورت خسارت، از جانب شرکت بیمه جبران می‌شوند.

مزایای استفاده از بیمه آتش سوزی

صاعقه

آذرش یا صاعقه به حادثه‌ای می‌گویند که در اثر الکتریسیته ایستا میان دو ابر و یا ابر و زمین تخلیه الکتریکی ایجاد شود. در برخی از مواقع، صاعقه با اموال افراد برخورد کرد‌ه و منجر به بروز خطرات و حوادث ناخوشایندی می‌شود. بدین ترتیب، خسارات هنگفتی به اموال افراد وارد می‌شود که گاها جبران آن برای فرد ناممکن است. در این هنگام، بیمه آتش سوزی به داد مردم رسید‌ه و خسارات ناشی از برخورد صاعقه با اموال آنها را پرداخت می‌کند.

خرید بیمه آتش سوزی

حال این اتفاقات در چه صورتی تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرند و جزء کدام یک از خسارات بیمه آتش سوزی (اصلی – اضافی) قرار می‌گیرند، در ادامه این مطلب ذکر شد‌ه است:

پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی

در حالت کلی، بیمه های آتش سوزی هر سه نوع خطر حریق (آتش)، انفجار و صاعقه را تحت پوشش قرار می‌دهند. یعنی خسارات ناشی از این حوادث همگی جزء پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی به شمار می‌روند. این خسارات که در اصطلاح پوشش‌های پایه بیمه‌نامه‌های آتش سوزی معرفی می‌شوند، برای تمامی اماکن از جمله منازل مسكونی، مراكز صنعتی و همچنین غیر صنعتی تعلق می‌گیرند.

البته باید توجه داشته باشید که بیمه های آتش سوزی فقط خسارات مالی را جبران می‌کنند و هیچ تعهدی در قبال خسارت‌های جانی ندارند. بدین معنی که در صورت وقوع هرگونه حوادث ناشی از احتراق یا صاعقه و انفجار، شرکت بیمه هزینه‌های زیر را تقبل خواهد کرد:

  • خسارت‌های ساختمانی ناشی از آتش سوزی منزل و وسایل آن
  • هزینه تعمیر و بازسازی ساختمان و سازه‌های داخلی مانند دیوارها، سقف، کف، پنجره‌ها و درها
  • خسارات مادی ناشی از آتش سوزی بعد از صاعقه (خسارات محتویات)
  • خسارات وارده بر محتویات داخلی خانه مانند مبلمان، لوازم الکترونیک، لوازم خانگی، لباس و…
  • خسارت‌های مالی و مادی بعد از آتش سوزی در اثر انفجار

خسارات مادی بیمه آتش‌سوزی

پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی

علاوه‌بر مواردی که در فوق ذکر شد، احتمال وقوع برخی حوادث دیگر نیز برای همگان وجود دارد که به‌عنوان پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی تلقی شد‌ه و نیاز به پرداخت هزینه بیشتر دارند.

موارد زیر، جزء خسارتهای فرعی و اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی محسوب می‌شوند:

  • زلزله و آتشفشان
  • طوفان، گردباد و تند باد
  • ضایعات ناشی از برف و باران
  • سیل و طغیان آب دریا یا رودخانه
  • پوشش سقوط هواپیما یا قطعات آن
  • برخورد جسم خارجی به ساختمان
  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
  • ریزش سقف ناشی از بارش برف سنگین
  • پوشش بیمه ریزش کوه و پوشش بیمه سقوط بهمن
  • سرقت در صورت شکست حرز (بیمه سرقت منزل)
  • نشست و رانش زمین (این مورد باید کارشناسی شود)
  • شکست شیشه ساختمان در اثر برخورد جسم خارجی
  • ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی
  • هزینه برداشت و پاکسازی ضایعات ناشی از حوادث قید شد‌ه
  • هزینه اقامت موقت در مکان دیگر (بعد از انفجار و آتش سوزی)

کلام پایانی

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، سعی داشتیم تمامی خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی را برای شما شرح دهیم. پس از مطالعه دقیق این مقاله درخواهید یافت که بیمه آتش سوزی چه خساراتی را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای کدام یک از موارد خاص نیاز به پرداخت حق بیمه اضافی دارید.

چنانچه هنوز هم سوالی در مورد پوشش های اصلی و اضافی بیمه آتش سوزی در ذهن شما باقی ماند‌ه است، کارشناسان ما در کاریزما بیمه پاسخگوی تمام وقت سوالات شما هستند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.