با کاریزما کارت، پولت طلاست!

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

1x
: :

758 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

نحوه دریافت اعتبار از کارگزاری کاریزما

نحوه دریافت اعتبار از کارگزاری کاریزما و نکات تکمیلی آن

به اطلاع سرمایه گذاران محترم می‌رساند، کارگزاری کاریزما جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان خود طرح اعتباری کاریزما را فعال کرده است و مشتریان می‌توانند جهت دریافت اعتبار درخواست خود را ثبت نمایند.
ادامه
انتقال تخفیف بیمه بدنه

انتقال تخفیف بیمه بدنه را چگونه انجام دهیم؟

انتقال تخفیف بیمه بدنه امکان‌پذیر است، اما شرایط خاص خود را دارد که باید بدان توجه کنید. برای آگاهی از نحوه انتقال تخفیف بیمه بدنه خودرو به خواند‌ن ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ ادامه دهید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید بیمه بدنه خود را به شخص دیگری انتقال دهید. آیا امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه وجود دارد؟ انتقال تخفیف بیمه بدنـه به خودروی جدید یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هنگام خرید بیمـه بدنـه باید به آن توجه داشت. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که تخفیفات بیمه بدنه را از خودروی قدیمی به خودروی جدید منتقل کرد. طبق قوانین شرکت‌های بیمه، تخفیفات بیمـه بدنه به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد و به خودروی خاصی اختصاص ندارد. بنابراین، اگر خودروی خود را فروختید یا به خودروی جدیدی خریدید، می‌توانید تخفیفات بیمه بدنه خود را به خودروی جدید منتقل کنید. بنابراین انتقال تخفیف‌ بیمـه بدنه از یک خودرو به خودروی دیگر یا از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر، امکان‌پذیر است. اما فقط تخفیـف عدم خسارت بیمـه بدنه قابلیت انتقال دارد و سایر تخفیف‌ها مانند تخفیف‌های مناسبی، گروهی و… قابل انتقال نیستند. همچنین برای انتقال تخفیف بیمه بدنه باید نهایتا تا ۲۴ ساعت بعد از معامله خودرو، اقدامات مربوط به انتقال تخفیـف بیمـه بدنـه را انجام دهید. انتقال تخفیف بیمه بدنه به شخص دیگر منتقل کرد‌ن بیمه بدنه به اشخاص دیگر تنها برای اعضای درجه یک خانواده یعنی پدر، مادر، فرزند و همسر وجود دارد و نمی‌توان تخفیف را به افراد دیگری انتقال داد. انتقال تخفیف بیمه بدنه به شرکت دیگر نوع دیگری از روش‌های انتـقال تخفیف بیمـه بدنه هم وجود دارد که در آن می‌توانید تخفیف بیمـه خود را به شرکت بیمـه دیگری انتقال دهید. برای مثال، اگر هنگام تمدید بیمه‌نامه بخواهید شرکت بیمه دیگری را برای خرید بیمه بدنه انتخاب کنید، می‌توانید تخفیف‌های بیمـه بدنه خود را به بیمه‌نامه جدید انتقال دهید. البته در این صورت، حتما باید الحاقیه بیمه بدنه برای شما صادر گردد. انتقال تخفیف بیمه بدنه به خودرو جدید اگر قصد تعویض خودروی خود را دارید، باید ظرف ۲۴ ساعت با رضایت مالک جدید خودروی خود اقدام به انتقال بیمه بدنه کنید. در این صورت، فرقی ندارد که خودروب شما صفر است یا کارکرده، در نهایت روش انتقال بیمه‌نامه شما برابر است. فقط لازم است پیش از انتقال بیمه بدنه به ماشین دیگر، نکات زیر را در نظر داشتـه باشید: انتقال تخفیف بیمـه بدنه ماشین‌ تنها تحت شرایط خاصی انجام می‌شود. مهم‌ترین شرایط انتقال تخفیف بیمـه بدنه مواردی از قبیل زیر هستند: بیمه‌نامه باید معبر و دارای تاریخ باشد.  بیمـه بدنه شما حداقل یک سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید. نباید بیشتر از ۱۰ یا ۱۵ سال از سال ساخت ماشین جدید گذشته باشد. نوع کاربری خودروی جدید و قدیمی یکسان باشد. برای مثال، هر دو سواری یا هر دو وانت باشند. ارزش هر دو خودرو یکسان باشد. در غیر این صورت، انتقال تخفیـف بیمـه بدنه به ماشین دیگر، تنها با پرداخت حق بیمـه مربوط به ماشین جدید ممکن است. مدارک مورد نیاز برای انتقال تخفیف بیمه بدنه برای انتقال تخفیف بیمـه بدنه مدارک زیر را نیاز خواهید داشت: سند فروش ماشین کارت ماشین مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه و… مراحل انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه جهت انتقال تخفیف بیمـه بدنه، به یکی از شعب یا نمایندگی‌های شرکت بیمـه مراجعه کنید. در آن‌جا، یک فرم مخصوص برای درخواست انتقال بیمه بدنه به شما داد‌ه می‌شود که باید به دقت آن را پر کنید. کارشناس بیمه درخواست و مدارک شما را بررسی می‌کند. در صورت تایید، استعلام بیمه بدنه خودرو را انجام خواهد داد. در نهایت، اگر تمامی وارد طبق مقررات باشد، یک الحاقیه برای بیمه‌نامه صادر شد‌ه و تخفیف بیمـه بد‌نه به بیمـه نامه جدید منتقل می‌شود. نکات مهم در انتقـال تخفیف بیمـه بدنه برای انتقال تخفیف بیمـه بدنه به خودرو جدید، باید به برخی نکات مهم توجه کنید که در ادامه آنها را ذکر می‌کنیم: امکان ثبت درخواست انتقال بیمه بدنه، تنها تا ۲۴ بعد از فروش ماشین مهیا است. پس از فروش خودرو یا انقضای بیمه‌ بدنه، ظرف مدت ۶ ماه باید انتقال سوابق یا تخفیفات بیمـه خود را انجام دهید. در صورت عدم صدور الحاقیه انتقال بیمه‌ بدنه برای مالک جدید، مبلغ خسارت به مالک قبلی پرداخت می‌شود. پس از انتقال تخفیف بیمـه بدنه، حق بیمـه باقی‌مانده به تعداد روزهای باقیمانده از اعتبار بیمه‌نامه محاسبه و به فرد بیمه‌شد‌ه پرداخت می‌شود. سخن پایانی افرادی که بیمه بدنه دارند، مدام نگران این هستند که با خرید خودروی جدید تخفیف بیمـه بدنه آنها باطل شود. در صورتیکه انتقال تخفیف بیمه بدنه به ماشین دیگر، شخص دیگر و پلاک جدید هم امکان دارد. تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز برای انتـقال تخفیف بیمـه بدنه را در این مقاله به طور کامل ذکر کردیم. چنانچه در این مسیر با مشکلی مواجه شدید، کارشناسان کاریزما بیمه راهنمای تمام وقت شما هستند.
ادامه
پوشش ایاب و ذهاب برای بیمه بدنه

پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه؛ هزینه روزهای بدون خودرو

با وجود اختیاری بودن بیمه بدنه، پوشش‌های اصلی و اضافی آن همه مالکان خودرو را ترغیب به خرید آن می‌کند و با توجه به افزایش استفاده از خودرو و قیمت قطعات و لوازم آن، یکی از نیازهای اصلی مردم شده‌است، یکی از پوشش‌های جذاب آن، پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه است که در ادامه کاریزما لرنینگ به معرفی کاربرد این پوشش و میزان هزینه ایاب و ذهاب می‌پردازیم. پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که اساسا ” بیمه بدنه چیست ” و چرا باید آن را تهیه کنیم. بیمه بدنه به علت افزایش روز افزون خودرو و قطعات آن، با وجود اینکه الزامی در خرید آن نیست ولی یکی از اصلی‌ترین بیمه‌هایی است که هر کسی می‌تواند آن را تهیه کند.شرکت بیمه در قبال سقف تعهد مقرر، ملزم به پرداخت خسارت به فرد بیمه‌شده است. در مقاله ” خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه ”  به طور کامل در مورد پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه صحبت کردیم. پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه یکی از انواع پوشش‌هایی است که با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان آن را خریداری کرد. پوشش ایاب و ذهاب کاملا اختیاری است و می توان، هنگام صدور بیمه نامه آن را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که انتخاب این پوشش تغییر چشمگیری در میزان حق بیمه ندارد. پوشش ایاب ذهاب بیمه بدنه به این معناست به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و به علت غیرقابل استفاده شدن ماشین بعد از وقوع حادثه پرداخت می‌شود. به عنوان مثال اگر بعد از تصادف و حادثه‌ای، خودرویی دچار خطرات جدی آتش سوزی، تصادف، نقص فنی و… شود. به مدت زمانی که ماشین در تعمیرگاه باشد هزینه پرداخت می‌شود که این هزینه به ازای کرایه رفت و آمد با تاکسی و آژانس و… می‌باشد. ایاب و ذهاب بیمه بدنه به چه معناست؟ ایاب و ذهاب همانطور که از اسم آن پیداست یک کلمه عربی است که در فارسی به معنای رفت و آمد است. اینکه چه زمان از وسیله ایاب و ذهاب استفاده شود کاملا به توافق طرفین بستگی دارد که گاهی برای برای انجام این کار، با دریافت هزینه جداگانه، مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌شود. هزینه ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چگونه محاسبه می‌شود؟ شاید برای شما سوال پیش بیاید که پوشش ایاب و ذهاب چگونه محاسبه می‌شود. البته این هزینه در شرکت‌های مختلف بیمه، کمی متفاوت است. هزینه ایاب و ذهاب در بیمه بدنه به صورت روزانه پرداخت می‌شود و تا حداکثر 30 روز را پوشش می‌دهد. البته برخی از شرکت‌های بیمه زمانی کمتر از این را پرداخت می‌کنند و چند روز را به عنوان فرانشیز در نظر می‌گیرند. نحوه محاسبه آن به دو صورت است: در حالت اول شرکت بیمه درصدی از ارزش خودرو زمانی که بیمه شده را در نظر می‌گیرد؛ به عنوان مثال 0.3 درصد ارزش خودرو در حالت دوم شرکت بیمه مقدار معینی را تعیین می‌کند؛ به عنوان مثال روزی 20 هزار تومان تا مدت مشخص 30 روز یا کمتر چگونه از پوشش ایاب و ذهاب برای بیمه بدنه استفاده کنیم؟ خسارتی که به یک خودرو وارد می‌شود به دو دسته خسارت جزئی یا خسارت کلی تقسیم می‌شوند در ادامه به توضیح هر کدام از این خسارات و نحوه جبران خسارت توسط شرکت‌های بیمه می‌پردازیم: خسارت کلی خسارات کلی زمانی انجام می‌شود که خودرو دچار خسارت جبران ناپذیر شود مانند سرقت خودرو که بیش از 60 روز به وقوع بپیوندد یا خسارت وارده به خودرو بیش از سه چهارم ارزش اتومبیل در زمان حادثه باشد. به این صورت که ارزش اسقاطی و بازیافتی خودرو از میزان بیمه و ارزش خودرو کسر می‌شود سپس هزینه حمل اتومبیل به آن اضافه می‌شو (به این شرط که از کل ارزش خودرو بیمه‌شده بیشتر نشود). پس از آن که هزینه خسارت کلی به مشتری پرداخت شود، قرارداد بیمه تمام می‌شود اما در صورتی که مدت قرارداد بیشتر از یک سال باشد میزان حق بیمه باقیمانده تا تاریخ سررسید به مشتری بزگردانده می‌شود. ارزش بازیافتی خودرو توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود. فرض کنید شما به عنوان مالک خودرو با این ارزش بازیافتی موافق نباشید در این صورت شرکت بیمه خودرو را به تملک خود در می‌آورد و پس از انتقال سند، فرانشیز بیمه بدنه به عنوان کسورات از مبلغ خسارت کم می‌شود. خسارت جزئی هر خسارتی که کلی نباشد، جزئی محسوب می‌شود. این خسارت براساس هزینه تعمیر که شامل دستمزد، قیمت لوازم و محاسبه فرانشیز و استهلاک به دست می‌آید که از مبلغ خسارت کسر می‌شود سپس هزینه پوشش ایاب و ذهاب بیمه بدنه که معادل تعداد روزهایی است که خودرو در تعمیرگاه است، پرداخت می‌شود. شرایط پوشش هزینه ایاب و ذهاب چگونه است؟ هر پوشش اضافی که در بیمه بدنه امکان خرید آن وجود داشته‌باشد دارای شرایط خاصی می‌باشند که پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به شرایط هزینه ایاب و ذهاب می‌پردازیم: اگر از خودرو استفاده نمی‌شود و در تعمیرگاه باشد به علت یکی از خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه باشد. پوشش هزینه ایاب و ذهاب چون به صورت روزشمار محاسبه می‌شود، هزینه بیشتر از 30 روز را متعهد نمی‌شود. مدت زمان عدم استفاده از خودرو بر اثر تصادف، توسط شرکت بیمه مربوطه تعیین می‌شود. در نهایت آیا پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه را تهیه کنیم؟ برای همه ما روزهایی پیش می‌آید که به علت تصادف یا نقص فنی، امکان استفاده از خودرو را نداشته باشیم و برای مدتی اتومبیل به علت آسیب‌های کلی و جزئی در تعمیرگاه باشد. پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه بهترین گزینه برای روزهاست که در این مطلب به این نکات اساسی اشاره کردیم: هیچ الزامی برای خرید بیمه بدنه وجود ندارد ولی بعد از بیمه‌نامه شخص ثالث از اهمیت زیادی برخوردار است. منظور از پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه مبلغی است که در صورت عدم امکان استفاده از خودرو، کرایه رفت و آمد پرداخت می‌کند. هر خسارتی که به خودرو وارد می‌شود به دو صورت کلی و جزئی محاسبه می‌شود.
ادامه

نمایشگاه بورس بانک بیمه 1403؛ فاینکس 2024 به‌همراه جوایز هیجان‌انگیز

نمایشگاه بورس بانک بیمه یا همان نمایشگاه صنعت مالی، یکی از برجسته‌ترین رویدادهای اقتصادی در ایران است که هر ساله با هدف معرفی و ترویج خدمات و محصولات مالی برگزار می‌شود. این نمایشگاه با گردهم‌آوردن شرکت‌ها و موسسات مالی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر فعالان این حوزه، به فضایی برای تبادل دانش و تجربیات و ایجاد ارتباطات تجاری تبدیل شده است. در دنیای پرتحول امروز، صنعت مالی نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند. از این رو، آگاهی از نوآوری‌ها و روندهای جدید در این صنعت، برای همه فعالان اقتصادی و حتی عموم مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل  در این اطلاعیه به نکات برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه 1403 می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید امسال نمایشگاه صنعت مالی به چه صورتی برگزار خواهد شد و چه دستاوردهایی خواهد داشت، با ما همراه باشید. معرفی نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک بیمه ایران نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، محلی است که در آن شرکت‌ها و موسسات مالی و اقتصادی به نمایش و معرفی جدیدترین خدمات، محصولات و نوآوری‌های خود می‌پردازند. این نمایشگاه فضایی برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین فعالان اقتصادی و همچنین مکانی برای آموزش و افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت بازارهای مالی و ابزارهای موجود در آن‌ها فراهم می‌کند. نمایشگاه فاینکس اولین بار در سال ۱۳۸۷ برگزار شد. از آن زمان تاکنون، این نمایشگاه هر ساله با حضور گسترده‌ای از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله بانک‌ها، بیمه‌ها، کارگزاری‌ها، موسسات مالی و اعتباری، و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود. این نمایشگاه به عنوان پلی بین فعالان اقتصادی و عموم مردم عمل می‌کند و فرصتی برای آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات جدید در حوزه‌های مختلف مالی فراهم می‌سازد. در واقع، نمایشگاه صنعت مالی جایی است که ایده‌های بزرگ و خدمات نوآورانه معرفی شده و زندگی مالی آینده ما شکل می‌گیرد. نمایشگاه بورس بانک بیمه 1403؛ پنجره‌ای رو به دنیای مالی ایران در سال 1403 نیز شاهد برگزاری نمایشگاه بانک بیمه بورس هستیم. شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در سال 1403، با حضور گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی و فعالان بازار سرمایه برگزار می‌گردد. در ادامه به بررسی جزئیات شانزدهمین نمایشگاه بورس و بانک و بیمه تهران می‌پردازیم: تاریخ برگزاری نمایشگاه بانک بورس بیمه 1403 شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی از روز جمعه 19 مرداد تا دوشنبه 22 مرداد 1403 به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 8:30 صبح تا 15:00 عصر از این رویداد مهم بازدید کنند. البته توصیه می‌شود پیش از حضور در این نمایشگاه‌، برنامه نشست‌ها و رویدادهای مورد نظرتان را بررسی کنید تا با مشخص کردن ساعت بازدید نمایشگاه بورس بانک بیمه برای خود، از برنامه‌های نمایشگاه بیشترین بهره را ببرید. گزارش نمایشگاه بورس، بانک و بیمه 1403 با توجه به اینکه نمایشگاه صنعت مالی 1403 به اتمام رسیده است، برای بررسی گزارش این نمایشگاه، پیگیری جوایز دریافتی در غرفه گروه مالی کاریزما، مشاهده کارگاه‌های تخصصی برگزار شده در غرفه گروه مالی کاریزما و… وارد لینک زیر شوید. آدرس نمایشگاه بورس و بانک و بیمه کجاست؟ نمایشگاه صنعت مالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در جنب بزرگراه چمران جنوب به شمال، بعد از پل یادگار امام، خیابان سئول برگزار می‌شود. نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران دارای ۵ درب به آدرس‌های زیر است که امکان ورود از هر کدام را خواهید داشت: درب جنوب غربی: بزرگراه نیایش، خیابان سئول، جاده اختصاصی نمایشگاه. درب جنوبی: انتهای بزرگراه نیایش، خیابان سئول، روبه‌روی باشگاه انقلاب. درب شمالی (پارکینگ): بزرگراه چمران، بعد از پمپ بنزین. درب شمالی (پیاده): بزرگراه چمران، پل عابر پیاده نمایشگاه. درب شمالی (پارکینگ ۲): خیابان یمن، خیابان رشید فضل الله. نقشه نمایشگاه بورس بانک بیمه نمایشگاه بین‌المللی تهران محیط گسترده‌ای دارد. به همین دلیل، عدم شناخت قسمت‌های مختلف آن، می‌تواند باعث سردرگمی شما شود. برای بازدید از قسمت‌های مختلف آن، حتما نقشه زیر را در نظر داشته باشید: لیست شرکت کنندگان نمایشگاه بورس و بانک و بیمه شرکت کنندگان نمایشگاه بورس، بانک و بیمه طیف گسترده‌ای از فعالان بازار مالی را شامل می‌شوند. این افراد و سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف مالی فعالیت می‌کنند و هر کدام با هدف خاصی در این نمایشگاه حضور می‌یابند. به طور کلی، شرکت کنندگان نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را می‌توان به گروه‌های زیر تقسیم کرد: شرکت‌های فناوری مالی (فین‌تک) شرکت‌هایی که از فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات مالی استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها محصولات و خدماتی مانند پرداخت‌های موبایلی، کیف پول‌های دیجیتال، وام‌های آنلاین و مشاوره‌های مالی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهند. صرافی‌های سنتی وصرافی‌های رمزارز صرافی‌ها، چه سنتی و چه رمزارزی، می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها، طیف گسترده‌ای از خدمات مالی خود را به مشتریان معرفی کنند. نهادهای مالی بانک‌ها، بیمه‌ها، کارگزاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های لیزینگ، موسسات اعتباری و سایر نهادهای مالی که محصولات و خدمات خود را به نمایش می‌گذارند و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کنند. برای بررسی دقیق تمامی شرکت‌کنندگان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، می‌توانید به سایت نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی مراجعه کرده و از بخش «معرفی نمایشگاه»، وارد قسمت «لیست مشارکت‌کنندگان» شوید. با کاریزما، فناوری و دانش مالی دست در دست هم می‌دهند! یکی از شرکت کنندگان در فاینکس 1403، گروه مالی کاریزما است. امسال نیز کاریزما با حضور پررنگ در نمایشگاه بزرگ بورس، بانک و بیمه، نوید ارائه خدمات و محصولات جدید و نوآورانه‌ را می‌دهد. کاریزما با هدف تسهیل زندگی مالی افراد و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان خود، همواره در تلاش برای ارائه راهکارهای مالی هوشمندانه و کارآمد بوده است. اما امسال، شاهد رویدادی جدید در صنعت مالی ایران خواهیم بود. زیرا کاریزما با حذف مرز حوزه‌های مختلف صنعت مالی، یعنی بورس، بانک و بیمه، سبک جدیدی از مدیریت خدمات مالی را ارائه می‌دهد.   در دنیای پرهیاهوی امروز، با وجود تعداد بالای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بانکی، بیمه‌ای و حتی سرمایه‌گذاری، مدیریت امور مالی به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. زیرا انتخاب بهترین گزینه و مدیریت حساب‌های مختلف، زمان و انرژی زیادی از افراد می‌گیرد.  اما گروه مالی کاریزما با ارائه یک اپلیکیشن جامع و کاربرپسند، این پیچیدگی را به سادگی تبدیل کرده است. با کاریزما، شما می‌توانید تمام نیازهای مالی خود را در یک مکان واحد مدیریت […]
ادامه
خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی

خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی کدامند؟

خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی​ به دو نوع اصلی و فرعی (اضافی) تقسیم می‌شوند. پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی به تمام بیمه‌شدگان تعلق می‌گیرد، اما برای بهره‌مندی از خسارات فرعی این بیمه‌نامه باید آنها را به طور جداگانه خریداری نمایید. اگر در صدد خرید بیمه آتش سوزی هستید اما اطلاعات کافی در مورد پوشش های بیمه آتش سوزی ندارید، در ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ ما را همراهی کنید. خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی چیست؟ بیمه‌نامه‌های آتش سوزی اغلب بدین دلیل خریداری می‌شوند که هزینه خطرات ناشی از حریق، انفجار و صاعقه را از دوش بیمه‌شده کم کنند. به طوریکه با خرید بیمه آتش سوزی، تمامی هزینه‌های مربوط به خسارات فوق از جانب شرکت بیمه‌گر پرداخت می‌شود. لذا اتفاقات ناگهانی رخ داد‌ه در شرایط نامطلوب باعث رنجش خاطر زیاد افراد بیمه شد‌ه نخواهد شد. برای اینکه بدانید موارد فوق در چه صورتی به عنوان حادثه تلقی شد‌ه و تحت پوشش بیمه قرار خواهند داشت در ادامه به توضیح مفصل هریک از این حوادث می‌پردازیم: آتش در مواقعی که هر نوع ماده سوختنی با اکسیژن ترکیب شود و با دما همراه باشد، آتش سوزی رخ خواهد داد. این عمل اغلب در صورت وجود سه عنصر اکسیژن، جسم سوختنی و دما اتفاق می‌افتد. حال جسم سوختنی، جرقه اجاق گاز باشد یا قطره‌ای نفت و بنزین فرق نمی‌کند. در هر حال آتش به پا خواستـه و منجر به بروز خسارات ناگواری خواهد شد. در صورتی که شما بیمه نامه آتش سوزی را از قبل خریداری کرد‌ه باشید، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارات ناشی از حریق شما خواهد بود. انفجار هنگامی که افزایش دما منجر به آزاد شدن گاز می‌شود، انفجار به وقوع می‌پیوندد. برخی از انفجارها مطابق با شرایط خاص تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرند. بدین معنی که با وقوع انفجار تمامی اموال افراد بیمه‌شده در صورت خسارت، از جانب شرکت بیمه جبران می‌شوند. صاعقه آذرش یا صاعقه به حادثه‌ای می‌گویند که در اثر الکتریسیته ایستا میان دو ابر و یا ابر و زمین تخلیه الکتریکی ایجاد شود. در برخی از مواقع، صاعقه با اموال افراد برخورد کرد‌ه و منجر به بروز خطرات و حوادث ناخوشایندی می‌شود. بدین ترتیب، خسارات هنگفتی به اموال افراد وارد می‌شود که گاها جبران آن برای فرد ناممکن است. در این هنگام، بیمه آتش سوزی به داد مردم رسید‌ه و خسارات ناشی از برخورد صاعقه با اموال آنها را پرداخت می‌کند. حال این اتفاقات در چه صورتی تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرند و جزء کدام یک از خسارات بیمه آتش سوزی (اصلی – اضافی) قرار می‌گیرند، در ادامه این مطلب ذکر شد‌ه است: پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی در حالت کلی، بیمه های آتش سوزی هر سه نوع خطر حریق (آتش)، انفجار و صاعقه را تحت پوشش قرار می‌دهند. یعنی خسارات ناشی از این حوادث همگی جزء پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی به شمار می‌روند. این خسارات که در اصطلاح پوشش‌های پایه بیمه‌نامه‌های آتش سوزی معرفی می‌شوند، برای تمامی اماکن از جمله منازل مسكونی، مراكز صنعتی و همچنین غیر صنعتی تعلق می‌گیرند. البته باید توجه داشته باشید که بیمه های آتش سوزی فقط خسارات مالی را جبران می‌کنند و هیچ تعهدی در قبال خسارت‌های جانی ندارند. بدین معنی که در صورت وقوع هرگونه حوادث ناشی از احتراق یا صاعقه و انفجار، شرکت بیمه هزینه‌های زیر را تقبل خواهد کرد: خسارت‌های ساختمانی ناشی از آتش سوزی منزل و وسایل آن هزینه تعمیر و بازسازی ساختمان و سازه‌های داخلی مانند دیوارها، سقف، کف، پنجره‌ها و درها خسارات مادی ناشی از آتش سوزی بعد از صاعقه (خسارات محتویات) خسارات وارده بر محتویات داخلی خانه مانند مبلمان، لوازم الکترونیک، لوازم خانگی، لباس و… خسارت‌های مالی و مادی بعد از آتش سوزی در اثر انفجار پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی علاوه‌بر مواردی که در فوق ذکر شد، احتمال وقوع برخی حوادث دیگر نیز برای همگان وجود دارد که به‌عنوان پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی تلقی شد‌ه و نیاز به پرداخت هزینه بیشتر دارند. موارد زیر، جزء خسارتهای فرعی و اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی محسوب می‌شوند: زلزله و آتشفشان طوفان، گردباد و تند باد ضایعات ناشی از برف و باران سیل و طغیان آب دریا یا رودخانه پوشش سقوط هواپیما یا قطعات آن برخورد جسم خارجی به ساختمان انفجار ظروف تحت فشار صنعتی ریزش سقف ناشی از بارش برف سنگین پوشش بیمه ریزش کوه و پوشش بیمه سقوط بهمن سرقت در صورت شکست حرز (بیمه سرقت منزل) نشست و رانش زمین (این مورد باید کارشناسی شود) شکست شیشه ساختمان در اثر برخورد جسم خارجی ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی هزینه برداشت و پاکسازی ضایعات ناشی از حوادث قید شد‌ه هزینه اقامت موقت در مکان دیگر (بعد از انفجار و آتش سوزی) کلام پایانی در مقاله‌ای که مطالعه کردید، سعی داشتیم تمامی خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی را برای شما شرح دهیم. پس از مطالعه دقیق این مقاله درخواهید یافت که بیمه آتش سوزی چه خساراتی را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای کدام یک از موارد خاص نیاز به پرداخت حق بیمه اضافی دارید. چنانچه هنوز هم سوالی در مورد پوشش های اصلی و اضافی بیمه آتش سوزی در ذهن شما باقی ماند‌ه است، کارشناسان ما در کاریزما بیمه پاسخگوی تمام وقت سوالات شما هستند.
ادامه
بیمه پایه

بیمه پایه چیست و انواع آن

بیمه پایه در واقع همان بیمه دولتی است که اغلب با نام بیمه گر پایه معرفی می‌شود. اکثر افراد در سراسر جهان یک نوع بیمه پایه دارند و در کنار آن برای پوشش‌های بیمه‌ای کامل و گسترده‌تر از یک بیمه تکمیلی هم استفاده می‌کنند. متاسفانه بیمه های پایه تنها یک سری خدمات اولیه درمانی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند. اما برای دریافت اکثر بیمه‌های تکمیلی، باید یکی از انواع بیمه پایه را هم داشتـه باشید! برای اینکه بدانید بیمـه پایه چیست و چرا برای دریافت بیمه تکمیلی وجود یک بیمه پایه اجباری است، به خواند‌ن این مطلب از مجله کاریزما ادامه دهید. بیمه پایه چیست؟ امروزه اکثر افراد جامعه از بدو ورود به بازار کار، از یک بیمـه پایه بهره می‌برند که وجود آن برای بازنشستگی الزامی است. بیمه های پایه پوشش‌های بیمه‌ای محدودی را به مخاطب ارائه می‌دهند، اما مزایای خاصی هم دارند که به موجب آنها پرداخت حق بیمـه پایه برای تمامی کارگران از جانب قانون کار اجباری است. اگرچه انواع مختلفی از بیمه های پایه در ایران وجود دارد، اما اکثر ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها برحسب قانون کار، برای پرسنل خود حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر، وجود بیمـه پایه برای بهره‌مندی از طرح‌های پوششی خدمات درمانی پایه توسط دولت ضروری است. یعنی بیمه‌شدگان می‌توانند با توجه به سیاست‌های بهداشتی و درمانی کشور، از خدمات درمانی مربوطه استفاده کنند. متاسفانه در کشور ما، بیمـه پایه به جز برخی موارد خاص و محدود، هزینه‌های درمانی هم‌وطنان را پوشش نمی‌دهد. همانطور که در مقدمه این مطلب بدان اشاره شد، در ایران نیز گونه‌های مختلفی از انواع بیمـه پایه وجود دارد که در ادامه به معرفی هریک از آنها می‌پردازیم. انواع بیمه پایه احتمالا شما هم به اشتباه تصور می‌کنید که بیمه تامین اجتماعی تنها بیمـه پایه رایج در ایران است. در حالیکه، بیمه های پایه توسط سازمان‌های مختلفی ارائه می‌شوند، اما می‌توان گفت که سازمان بیمه تامین اجتماعی اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سازمان بیمه‌گر در ایران است. انواع بیمه پایه در ایران، شامل چهار نوع مختلف است که در ذیل به توصیف هریک از آنها و خصوصیاتشان می‌پردازیم: بیمه تامین اجتماعی؛ رایج‌ترین بیمه پایه در ایران بیمه پایه تامین اجتماعی که طیف گسترده‌ای از بیمه‌شدگان را به خود اختصاص داد‌ه است، به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: اجباری: اکثر افراد شاغل در ایران که از جانب کارفرمای خود بیمه شده‌اند، از این نوع بیمه استفاده می‌کنند. خویش فرما: آن دستـه افرادی که در مشاغل آزاد فعالیت می‌کنند و به اصطلاح کارفرمای خود هستند، به صورت ماهانه یا سالانه حق بیمه‌ای را برای خود پرداخت می‌کنند که به آن بیمه خویش فرما می‌گویند. حق بیمه تامین اجتماعی باید طبق اصول خاصی که دولت تعیین کرد‌ه است، پرداخت شود. مطابق با قانون کار، حق بیمه تامین اجتماعی ۳۰% حقوق ماهیانه افراد است که ۲۳% از کل حقوق توسط کارفرما و ۷% آن توسط کارگر پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که کل حق بیمه تامین اجتماعی مختص هزینه‌های درمانی نبود‌ه و این بیمه خدمات قابل ملاحظه‌ای نیز ارائه می‌دهد. مهم‌ترین خدماتی که با دریافت بیمه تامین اجتماعی از آنها بهره‌مند می‌شوید، شامل مواردی از قبیل زیر هستند: پوشش هزینه‌های درمانی پرداخت مستمری بیمه بیکاری پرداخت غرامت دستمزد در زمان بیماری پرداخت کمک هزینه بارداری و هدیه ازدواج پرداخت مستمری دوران بازنشستگی، از کارافتادگی یا حتی فوت جبران بخشی از هزینه‌های پروتز و اروتز مانند سمعک، عینک طبی و ویلچر بیمه نیروهای مسلح؛ مختص کارکنان نیروهای مسلح همانطور که از نام آن پیدا است، بیمه نیروهای مسلح تنها به افراد شاغل در نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها تعلق می‌گیرد. سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) به‌عنوان ارائه‌دهنده این نوع بیمه، موظف است که خدمات رفاهی، درمانی و بازنشستگی را به بیمه‌شدگان ارائه دهد.   مزیت اصلی بیمه نیروهای مسلح این است که علاوه‌بر پوشش هزینه‌های خدمات درمانی، خدمات و تسهیلات ویژه‌ای را نیز به شاغلان و بازنشستگان ارائه می‌دهد. با این همه، امکان استفاده از خدمات درمانی بیمه نیروهای مسلح در تمامی بیمارستان‌های سطح کشور وجود نداشتـه و بعضا مشمولین این بیمه با مشکلاتی در خدمات درمانی مواجه می‌شوند. بیمه سلامت؛ بیمه وزارت تعاون برای افراد فاقد بیمه در سال ۱۳۹۲ بیمه‌ای تحت عنوان بیمه سلامت از جانب وزارت تعاون تشکیل شد که هدف آن تحت پوشش قرار داد‌ن افرادی بود که هیچ بیمـه پایه‌ای ندارند. به عبارتی، اولین شرط برای اینکه تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرید این است که هیچ یک از انواع بیمه‌های پایه را دریافت نکنید. سازمان بیمه سلامت طبق قوانین مصوب وزارت بهداشت موظف است که خدمات درمانی را به طور رایگان به بیمه‌شدگان ارائه دهد. به همین سبب، بیمه سلامت راهکاری مثبت و سودمند برای کاهش دغدغه‌های مردمی است که از جانب دولت پنجم عرضه شد. تنها تفاوت بیمـه پایه سلامت با تامین اجتماعی این است که این بیمه صرفه خدمات درمانی را پوشش می‌دهد و همانند بیمه تامین اجتماعی امکان استفاده از تسهیلات بازنشتگی و…برای بیمه‌شدگان فراهم نیست. بیمه کمیته امداد؛ تنها بیمه مستضعفان و مددجویان کشور معدود افرادی که از هیچ بیـمه پایه‌ای برخوردار نبود‌ه و مشمول یکی از طرح‌های زیر باشند، از جانب کمیته امداد بیمه می‌شوند: مددجویان اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست خانوار شهری بیمه کمیته امداد با هدف توانمندسازی مشمولان سه طرح فوق، تشکیل شد‌ه است. افرادی که دارای یکی از طرح‌های فوق باشند، خدمات درمانی و تسهیلات مربوط به بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را دریافت می‌کنند. سخن پایانی بیمـه درمانی پایه، یکی از اصلی‌ترین ضروریات زندگی است و انواع مختلفی از آن به هر دسته از افراد تعلق می‌گیرد. تامین اجتماعی، معروف‌ترین بیمـه پایه رایج در ایران است که خدمات درمانی و تسهیلات رفاهی و بازنشستگی مطلوبی را به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌دهد. بخش عمده‌ای از افراد نیز تحت پوشش سایر انواع بیمه پایه شامل بیمه نیروهای مسلح، بیمه سلامت و بیمه کمیته امداد هستند. هریک از این بیمه‌ها مزایا و معایب خاصی دارند که در این مقاله به توضیح آنها پرداختیم.
ادامه
تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی

تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی + مزایا و معایب هریک از این بیمه‌ها

تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی را اگر به طور کامل بدانید، قطعا در انتخاب بیمه تصمیم دقیق‌تری خواهید داشت. متاسفانه اکثر افراد بدون آگاهی از فرق بیمه عمر و تامین اجتماعی اقدام به خرید این بیمه‌ها می‌کنند و همین امر باعث ایجاد نارضایتی در آنها می‌شود. به همین جهت، تصمیم داریم در این بخش از مجله کاریزما لرنینگ شما را با تفاوت بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی آشنا سازیم. تعریف بیمه عمر بیمه عمر یکی از جدیدترین و به‌روزترین راهکارهای سرمایه‌گذاری است که علاوه‌بر پرداخت سود سرمایه‌گذاری، پوشش‌های بیمه‌ای خاصی هم در بر دارد. بدین معنی که بیمه‌شده از پوشش‌های بیمه‌ای فوت، از کار افتادگی، نقص‌عضو و حتی بیماری‌های خاص هم بهره‌مند می‌شود. البته تنوع این پوشش‌ها متفاوت بود‌ه و با نظر شخص بیمه‌گذار انتخاب می‌شود. با عقد قرارداد (بیمه‌نامه)، تمامی مبالغ بیمه‌شده بعد از فوت شخص بیمه شد‌ه به خانواده وی پرداخت می‌شود. بنابراین بیمه‌نامه‌های عمر یکی از بهترین ابزارهای رفع نیاز مالی و سرمایه‌گذاری آتی به شمار می‌روند. تعریف بیمه تامین اجتماعی بیمه تامین اجتماعی همان بیمه رایج در ایران است که براساس قانون کار به تمامی افراد شاغل اختصاص می‌یابد. میزان حق بیمه تامین اجتماعی هر ساله از جانب وزارت کار تعیین شد‌ه و براساس مبلغ حقوق ماهانه کارمند، ماهیانه درصدی از حقوق وی به‌عنوان حق بیمه کسر می‌شود. نکته قابل توجه اینجا است که حق بیمه تامین اجتماعی باید به مدت ۳۰ سال پرداخت شود تا مستمری و سایر مزایای قانونی فرد پس از بازنشستگی به وی و خانواده‌ش پرداخت شود. البته خدمات درمانی معمولا در حین سال‌های پرداخت نیز به بیمه‌شده تعلق می‌گیرد. حال که با مفهوم هر دو بیمه (بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی) آشنا شدید، احتمالا سوالی که ذهن شما را درگیر می‌کند این است که ” آیا تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی در پوشش‌های بیمه‌ای آنها نیز مشهود است؟! “ در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی را از لحاظ پوشش‌های بیمه‌ای آنها بررسی کنیم. تفاوت بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی در حالت کلی، اولین فرق بیمه عمر و تامین اجتماعی این است که بیمه تامین اجتماعی ماهیت درمانی دارد. در حالیکه بیمه عمر علاوه‌بر پوشش‌های درمانی، تحت عنوان سرمایه‌گذاری نیز به کار برد‌ه می‌شود. به همین جهت، بیمه تامین اجتماعی برای تمامی شاغلین اجباری است اما بیمه عمر به عنوان یکی از مزایا و امکانات رفاهی از جانب برخی شرکت‌ها به کارکنان‌ آن تعلق می‌گیرد. از این رو، بیمه عمر جزء بیمه‌نامه‌های اختیاری محسوب شد‌ه و افراد با تمایل خود اقدام به خرید آن می‌کنند. خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی به همه افراد بیمه شد‌ه و خانواده ایشان تعلق گرفتـه و طیف وسیعی از پوشش‌های بیمه‌ای شامل این نوع بیمه‌نامه‌ می‌شود. در صورتی‌که بیمه‌نامه‌های عمر، تنها بیماری‌های خاصی مانند سرطان، سکته قلبی و مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن و… را تحت پوشش قرار می‌دهند. مقاله پیشنهادی: انواع بیمه را بشناسیم برای اینکه دقیق‌تر با تفاوت بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی و پوشش‌های بیمه‌ای مختص آنها آشنا شوید، به جدول زیر دقت کنید: سایر تفاوت های بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی علاوه‌بر پوشش‌های بیمه‌ای، بیمه‌نامه‌های عمر و تامین اجتماعی تفاوت‌های دیگری هم دارند که در ادامه به شرح مفصل آنها می‌پردازیم: تمامی بیمه‌نامه‌های عمر معاف از مالیات معاف هستند. در بیمه‌نامه‌های عمر برخلاف بیمه‌نامه‌های تأمین اجتماعی‌ به حق بیمه پرداختی سود نیز تعلق می‌گیرد. انتخاب میزان پرداخت حق بیمه عمر و نحوه پرداخت آن (ماهیانه، سالیانه یا حتی فصلی) برعهده خود فرد است. بیمه‌نامه‌های عمر هیچ محدودیت سنی برای دریافت نداشتـه و از نوزاد یک روزه تا فرد 70 ساله مشمول دریافت این نوع از بیمه می‌شود. در بیمه عمر، بعد از یک سال از پرداخت حق بیمه می‌توانید تا ۹۰% از اندوختـه خود (بدون نیاز به وثیقه و ضامن‌) وام بگیرید. در بیمه عمر، اگر به طور کامل از کار افتاد‌ه شوید، (در صورت انتخاب پوشش ازکار افتادگی در بدو قرارداد) به‌سادگی می‌توانید بدون نیاز به پرداخت حق بیمه مستمری دریافت کنید. در صورت فوت بیمه‌شدگان عمر، ذی‌نفعان آنها بدون نیاز به انحصار وراثت می‌توانند سرمایه فوت بیمه‌شده را دریافت کنند. برای بهره‌مندی از مستمری تامین اجتماعی فرد بیمه شد‌ه باید به مدت 30 سال حق بیمه پرداخت کند یا از محل کار خود بیمه شود. در حالیکه بیمه عمر امکان بازخرید حق بیمه و برداشت کل اندوختـه همراه با سود آن را بعد از  10 سال فراهم کرد‌ه است. یعنی پس از  10 سال به راحتی می‌توانید درخواست مستمری دهید. در بیمه تامین اجتماعی هزینه فوت بسیار اندکی به بازماندگان آنها پرداخت می‌شود. در حالیکه بازماندگان بیمه‌‌‌شده‌های عمر، حتی با پرداخت یک قسط از حق‌بیمه نیز می‌توانند سرمایه فوت آنها را دریافت کنند. نکته جالب توجه این است که اگر فوت براثر حادثه باشد (در صورت خریداری پوشش فوت براثر حادثه) تا سه برابر سرمایه فوت نیز به بازماندگان افراد پرداخت می‌شود. جدول مقایسه بیمه عمر و تامین اجتماعی اگرچه در بالا به ذکر تمامی تفاوت های بیمه عمر و تامین اجتماعی پرداختیم، اما برای اینکه دقیق‌تر بتوانید فرق بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر را درک کنید، جدول مقایسه آنها را نیز برای شما گردآوری نموده‌ایم. تمامی مزایا و معایب بیمه عمر و تامین اجتماعی را در جداول زیر برشمرده‌ایم تا مقایسه تفاوت این دو نوع بیمه برای شما راحت‌تر باشد: در آخر بیمه عـمر بهتر است یا تامین اجتماعـی؟! در مقاله‌ای که مطالعه کردید سعی داشتیم تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی را به طور دقیق و کامل شرح دهیم تا مسیر انتخاب شما را آسان کنیم. مطمئنا با مطالعه دقیق این مقاله تمامی مزایا و معایب بیمه عمر و تامین اجتماعی را به‌خوبی درک کرد‌ه‌اید. حال می‌توانید به‌سادگی تصمیم بگیرید که کدام یک از این بیمه‌ها برای شما مناسب است! توصیه آخر ما این که: لحظه پایان زندگی و حوادث گوناگون در حین آن بسیار نامعلوم است. بنابراین قبل از اینکه دیر شود، اقدامات لازم برای محافظت از خود و عزیزانتان را فراهم کنید تا دیگر نگران آینده نباشید.
ادامه
خرید از بورس کالا

خرید از بورس کالا نیاز به طی چه مراحلی دارد؟

خرید از بورس کالا روشی سودمند برای بهره‌گیری از سود کالاهای عرضه شد‌ه در بورس است. برای شروع معامله، ابتدا باید در بورس کالا ثبت نام کرد‌ه و مدارک لازم برای خرید از بورس کالا را به کارگزار مربوطه تحویل دهید. سپس قوانین و شرایط خرید از بورس کالا را بدانید و در نهایت با انجام بررسی‌های لازم شروع به خرید و معامله در بورس کالا کالا کنید. در این مطلب از کاریزما لرنینگ مطالب آموزنده‌ای درباره چگونگی خرید و همچنین محدودیت های خرید از بورس کالا شرح داده‌ایم.  خرید از بورس کالا چگونه است؟ همانطور که می‌دانید برای شروع معامله در بورس کالا ابتدا باید در این بازار ثبت نام کنید. پس از دریافت کد بورس کالا شما می‌توانید کالاهای عرضه شد‌ه در بورس را بررسی کرد‌ه و مطابق با بودجه خود اقدام به خرید آنها کنید. حال سوال اساسی اینجاست که نحوه خرید از بورس کالا چگونه است؟ در ادامه مقاله تمامی مراحل و شرایط معامله در بورس کـالا را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. نحوه خرید از بورس کالا برای معامله در بورس کالا در ابتدا باید بدانید که بورس کالا چیست و چه کالاهایی در آن عرضه می‌شود. در وهله دوم، برای سرمایه گذاری در بورس کالا باید مراحل زیر را طی کنید: اولین گام برای شروع معامله در بورس کالا این است که با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های بورس، اقدام به دریافت کد معاملاتی بورس کالا کنید. در وهله دوم باید فرم سفارش را نزد کارگزار خود تکمیل کرد‌ه و قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهید. در گام بعد، لازم است که حداقل سپرده مورد نیاز معامله را نزد اتاق پایاپای به حساب کارگزار مربوطه واریز نمایید. این بخش از مراحل  معامله در بورس کـالا بر عهده کارگزار شما است. چرا که در این مرحله کارگزار باید سفارش شما را به تالار معاملات انتقال دهد. پس از اینکه کارگزارتان از جانب شما در حراج شرکت کرد، فرآیند معامله در تالار معاملات انجام می‌شود. این قسمت از معامله مربوط به واریز باقیمانده وجه معامله است. برای این کار شما باید وجه معامله را پس از کسر سپرده اولیه به حساب کارگزار خود نزد اتاق پایاپای واریز نمایید. در مرحله بعد باید نسبت به تسویه اسنادی معاملات در اتاق پایاپای اقدام نمایید تا اسناد معاملاتی شما صادر شود. حال تسویه مالی معاملات شما در اتاق پایاپای انجام خواهد شد. در آخر، پس از کسر هزینه‌ها نقل و انتقال وجوه  به حساب بانکی معامله‌گران صورت می‌گیرد. گام نهایی مربوط به دریافت مجوز یا پروانه بهره‌برداری است. در این مرحله، باید مجوز یا پروانه بهره‌برداری کالاهای مربوطه را از سامانه‌های مربوطه دریافت نمایید. مدارک لازم برای خرید از بورس کالا اکنون که طریقه خرید از بورس کالا و قوانین و شرایط مربوط به آن را دانستید، احتمالا این سوال در ذهن شما خطور می‌کند که برای سرمایه گذاری در بورس کـالا و انجام معامله در آن نیاز به چه مدارکی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مدارک لازم برای خـرید از بورس کـالا شامل مواردی از قبیل زیر است. در واقع، بدون تهیه و ارائه مدارک زیر قادر به ثبت نام در بورس کالا و معامله در آن نخواهید بود: فرم درخواست کد مشتری مدارک هویتی شرکت شامل: اساسنامه یا مستندات تاسیس شرکت یا موسسه آخرین روزنامه رسمی تغییرات و مدیران و دارندگان امضای مجاز شرکت یا موسسه تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضای مجاز و مدیرعامل یا رئیس شرکت یا موسسه (این موارد بایستی توسط کارگزار برابر با اصل شود) مدارک مالی شرکت شامل اظهارنامه مالیاتی آخرین دوره مالی (در صورت وجود) و کد اقتصادی لازم به ذکر است که در صورت انجام معاملات بورس کالا از طریق وکیل، مدارک مربوط به آن نیز باید به طور کامل ارائه گردد. نکاتی در مورد کیفیت مدارک بورس کالا قبل از تهیه مدارک لازم برای خـرید از بورس کالا و ارائه آنها به کارگزار مربوطه، باید به برخی نکات مهم در این زمینه توجه کنید که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم: 1- بورس وظیفه دارد با مراجعه به مراجع قانونی و اخذ تائیدیه از آنها، نسبت به احراز هویت مشتریان خود اقدام کند. 2- صدور کد بورس کالا منوط به تایید اصالت مدارک بود‌ه و با خاطیان این امر برخورد قانونی می‌شود. 3- در صورتی که بورس درخواست ارائه مجدد مدارک و مستندات مربوطه را داشتـه باشد، مشتری موظف است در اسرع وقت مدارک لازم را ارائه دهد. در غیر این صورت کد مشتری غیر فعال می‌شود. 4- چنانچه مشتری تغییراتی در مدارک و مستندات خود داشتـه باشد، لازم است که سریعا موضوع را به بورس اطلاع دهد. 5- توجه به تاریخ انقضای مدارک مشتری و بروزرسانی آنها نزد بورس در تعهد خود مشتری است. 6- در صورتی‌که مشتری برای انجام معاملات خود وکیل اخد کند، برای وکیل حسب نوع شخصیت آن (حقیقی-حقوقی) نیز باید مدارک بطور کامل ارائه شود. محدودیت های خرید از بورس کالا در برخی از مواقع، معامله در بورس کالا شرایط خاصی دارد که باید قبل از شروع سرمایه‌گذاری در این بازار بدان توجه کنید. یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های خـرید از بورس کـالا این است که برای خـرید برخی کالاها محدودیت حداقل حجم مقدار کـالا تعیین می‌شود. به علاوه برخی از شرکت‌ها نیز نیاز به استعلام یا تاییدیه از مراجع مربوطه دارند. برای مثال، خرید کالاهای تولیدی پتروشیمی نیاز به ثبت نام مشتری در سامانه بهین یاب (وزارت صنعت، معدن و تجارت) دارند که باید در این مرحله انجام شوند. برخی کالاهای دیگر هم نیاز به پروانه بهره‌برداری، گواهی استاندارد اجباری یا معرفی توسط وزارت صمت یا سایر ارگان‌ها دارند. برای مشاهده تمامی محدودیت های خرید از بورس کالا لازم است که مشخصات عرضه کالاها را در سایت بورس کالا مشاهده نمایید. سود خرید از بورس کالا چقدر است؟ در حالت کلی، نمی‌توان سود خرید از بورس کالا را به طور دقیق مشخص کرد. چرا که ممکن است بعد از عرضه کالا در بورس، قیمت آن دستخوش نوسانات بازار شد‌ه و تغییر کند. نکته حائز اهمیت این است که هرینه‌های جانبی و مالیات کالاهای عرضه شد‌ه در بورس کالا متغیر است. بنابراین قیمت نهایی آن کمی متفاوت بود‌ه و بر سود خرید شما از بورس کالا تاثیر خواهد […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.