ثبت‌نام آنلاین و رایگان در کارگزاری

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

پادکست کاریزما – قسمت ۱۸۷

1x
: :

831 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

اوراق گام

اوراق گام چیست؟ + نحوه خرید و بازدهی آن

گام مخفف عبارت گواهی اعتبار مولد است. همانطور که از نام این اوراق پیداست، ماهیت آن مبنی بر تولید در بنگاه های اقتصادی است.اوراق گام یکی از ابزارهای تامین مالی بنگاه ها و شرکت های اقتصادی است.این اوراق قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه را دارد.
ادامه
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه
بهترین بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله + راهنمای خرید

بهترین بیمه آتش سوزی چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که می‌دانید بیمه آتش سوزی علاوه‌بر حفاظت از اموال و دارایی‌ها، یک حمایت مالی در برابر هزینه‌های ناشی از آتش سوزی و زلزله است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به معیارهای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه آتش سوزی کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه آتش سوزی چیست؟” گفته شد بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه است و در واقع زیرمجموعه‌ بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی به عوامل و معیارهای متفاوتی وجود دارد که باید پیش از انتخاب شرکت بیمه به آن توجه کرد. این معیارها شامل نوع پوشش، سقف تعهدات، خدمات پس از فروش و غیره است. برای خرید بیمه آتش سوزی با مناسب‌ترین قیمت از کاریزما بیمه، روی تصویر زیر کلیک کنید. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نیازمند در نظر گرفتن معیارها و عوامل زیادی است که به افراد کمک می‌کند تا پوشش‌های لازم را برای حفاظت از اموال خود داشته باشند. یکی از مهم‌ترین معیارها، میزان پوشش بیمه‌ای است؛ به این معنا که بیمه آتش سوزی چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد و شامل چه خطراتی می‌شود. معیارها و فاکتورهای بهترین بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر است: ارزش اموال انتخاب پوشش‌ها شرایط بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه محبوبیت و اعتبار شرکت بیمه میزان فرانشیز رضایت مشتریان محدودیت‌های شرکت بیمه بهترین بیمه‌ آتش‌ سوزی براساس اموال بیمه آتش سوزی طبق ارزش اموال به صورت زیر تقسیم می‌شوند: بیمه آتش سوزی منزل این بیمه آتش سوزی برای تمامی مالکین و حتی مستاجرین کاملا ضروری است. بهترین بیمه آتش سوزی منزل، علاوه‌بر اینکه هزینه‌های ناشی از آتش‌سوزی را پوشش می‌دهد بلکه برخی از پوشش‌ها مانند زلزله و آتشفشان، ضایعات ناشی از برف و باران و غیره را به عنوان پوشش اضافی ارائه می‌دهند. بیمه آتش سوزی ساختمان بیمه آتش سوزی ساختمان، خساراتی که به ساختمان و مشاعات آن وارد می‌شود را جبران می‌کند. این بیمه‌نامه برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار مفید است. بهترین بیمه آتش سوزی ساختمان به این منظور است که ساختمان‌ها در معرض خطرات زیادی مانند آتش‌سوزی، زلزله، حوادث طبیعی قرار دارند. بیمه اتش سوزی مغازه همانطور که بیمه آتش‌سوزی برای ساختمان و منزل ضروری است مغازه‌ها نیز به دلیل دارایی‌های ارزشمندی که داخل مغازه نگهداری می‌شود، به بیمه آتش سوزی احتیاج دارند. بهترین بیمه اتش سوزی مغازه خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار و غیره را پوشش می‌دهد. صاحبان مغازه و فروشگاه‌‌ها می‌توانند تاسیسات بنا، موجودی و اثاثیه، دکوراسیون و شیشه‌های مغازه خود را بیمه کنند. به این نکته توجه کنید که حق‌ بیمه فروشگاه‌ها براساس نوع کالایی که می‌فروشند متفاوت است. حق بیمه در انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه یکی از نکات مهمی است در انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کرد. موارد زیر در تعیین نرخ حق بیمه تاثیرگذار است: پوشش‌های اضافی: پوشش‌هایی مانند زلزله، سیل و طغیان، طوفان و گردباد، نشت و رانش زمین و غیره با افزایش حق بیمه همراه است. تخفیف‌ بیمه آتش‌سوزی: شرکت‌های بیمه، عموما تخفیفات بیمه عمر، حساب بلند مدت و خرید گروهی ارائه می‌دهند و باعث کاهش حق بیمه می‌شود. ریسک: میزان ریسک در بررسی اموال، تاثیر بسزایی بر حق بیمه دارد. ارزش بنا: در این بیمه‌نامه، ارزش ساخت معیار ارزشگذاری مورد بیمه است. نوع موجودی مغازه: نوع اموال داخل ساختمان و مغازه در میزان نرخ حق بیمه تاثیرگذار است. مدت زمان بیمه‌نامه: قرارداد بیمه آتش سوزی در سه حالت زمانی بلند مدت، یکساله و کوتاه مدت در دسترس است. همانطور که در بخش تخفیف‌ها گفته شد هر چقدر مدت قرارداد طولانی‌تر باشد از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. مقایسه فرانشیز بیمه‌ های آتش سوزی بهترین شرکت‌های بیمه، عموما برای پوشش‌های اصلی مانند آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، فرانشیز در نظر نمی‌گیرد؛ اما برای پوشش‌های فرعی و اضافی، مبلغی را به عنوان فرانشیز کم می‌کند. میزان فرانشیز برای خطرات فرعی، در جدول زیر دسته‌بندی شده‌است. بیشترین میزان فرانشیز مربوط به پوشش‌های ریزش چاه، شکست شیشه، سرقت و رانش زمین می‌باشد. معرفی بهترین شرکت های بیمه آتش سوزی  یکی از نکاتی که برای انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کنید، تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده و سهم از بازار شرکت‌های بیمه است. در جدول زیر سهم بازار، نرخ رشد و طرح‌های محبوب هر یک از شرکت‌های بیمه می‌پردازیم. بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی دی به نوع ساختمان و دارایی‌های آن بستگی دارد. همانطور که گفته شد ساختمان‌ها و اموال تحت پوشش به سه گروه واحدهای مسکونی، مراکز صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های اصلی و خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی دی به شرح زیر است: آتش‌سوزی صاعقه انفجار در حالی که پوشش‌های فرعی و خسارت‌های اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی به شرح زیر است: خسارت‌های ناشی از سیل، طغیان آب دریا یا رودخانه ریزش کوه و سقوط بهمن زلزله طوفان و گرد و غبار سقوط هواپیما، هلیکوپتر و قطعات آن برخورد اجسام خارجی به ساختمان خسارت‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی مسئولیت مدنی و اجتماعی در قبال همسایگان ریزش سقف به علت بارش برف سنگین نشست، ریزش و رانش زمین دعوا، شورش و بلوا، اغتشاش و آشوب هزینه جمع‌آوری ضایعات ناشی از حادثه برای خرید آسان و آنلاین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی از کاریزما بیمه روی دکمه زیر کلیک کنید و از خدمات آن استفاده کنید. بیمه آتش سوزی شرکت دی چه هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟ خسارت‌های عدم تحت پوشش بیمه دی شامل موارد زیر است: اوراق بهادار و پول نقد طلا و جواهرات نسخه‌های خطی و ارزشمند قدیمی خسارت‌های ناشی از امواج صوتی و مواد رادیواکتیو هزینه‌های ناشی از نفوذ حشرات و حیوانات موذی هزینه‌های ناشی ازاستهلاک بنا و بازسازی خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی عمدی بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت آسیا شرکت بیمه آسیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران است که با ارائه خدمات جدید، سوابق درخشانی کسب کرده است. همانند دیگر بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه […]
ادامه

تورم چیست و چگونه محاسبه می شود؟

تورم یا Inflation به معنای افزایش مداوم و پیوسته سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات در یک جامعه و برای یک دوره زمانی معین است.
ادامه
دریافت کاریزما کارت

نحوه دریافت کاریزما کارت به سرعت و سادگی!

آیا به دنبال یک کارت بانکی هستید که علاوه بر انجام تراکنش‌های روزمره، امکان سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی هوشمندانه را نیز برای شما فراهم کند؟ کاریزما کارت پاسخی مناسب برای این نیاز است. کاریزما کارت، فراتر از یک کارت بانکی ساده، ابزاری قدرتمند برای مدیریت مالی هوشمند و سرمایه‌گذاری است که با ارائه امکانات متنوعی همچون سرمایه‌گذاری در طلا، انتقال وجه آنی و… به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی به اهداف مالی خود دست پیدا کنند. اما نحوه دریافت کاریزما کارت چگونه است؟ اگر شما نیز به دنبال راهکاری برای ساده‌سازی امور مالی خود و سرمایه‌گذاری هوشمندانه هستید، در این مقاله از کاریزما لرنینگ، همراه ما باشید تا به طور کامل با مراحل دریافت کاریزما کارت در اپ کاریزما آشنا شوید. نحوه دریافت کاریزما کارت چگونه است؟ همان‌طور که در مقاله «کاریزما کارت چیست» گفته شد، کاریزما کارت یک کارت بانکی هوشمند و عضو شبکه شتاب است که فراتر از کارت‌های بانکی معمولی عمل می‌کند. این کارت توسط گروه مالی کاریزما با همکاری بانک خاورمیانه ارائه شد‌ه و به کاربران امکان انجام طیف گسترده‌ای از تراکنش‌های مالی، سرمایه‌گذاری در طلا، دریافت اعتبار به پشتوانه سرمایه‌گذاری و بسیاری از خدمات دیگر را می‌دهد. برای دریافت و استفاده از کاریزما کارت، باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید. سپس می‌توانید وارد لینک زیر شده و برای دریافت کاریزما کارت خود اقدام کنید. ثبت درخواست برای دریافت کاریزما کارت به‌صورت کاملا آنلاین و تنها در چند دقیقه انجام می‌شود. مراحل ثبت درخواست صدور کاریزما کارت ابتدا اپ کاریزما را از طریق سایت کاریزما، گوگل‌پلی، کافه بازار یا مایکت دانلود کرده و یا وارد نسخه تحت وب آن وارد شوید. سپس به بخش «کاریزما کارت» مراجعه کرده و گزینه افتتاح حساب را کلیک نمایید. سپس کد ارسال شد‌ه به شماره همراهتان را در وارد نمایید.  در این مرحله، اطلاعات فردی و کارت ملی شما بررسی می‌شود. همچنین باید تصویر امضای خود را روی برگه سفید و به‌صورت کاملا واضح بارگذاری کنید. سپس وارد فرآیند احراز هویت انجام می‌شوید. فرآیند احراز هویت به‌صورت ضبط ویدئو و کاملا آنلاین انجام می‌شود. پس از انجام این فرآیند، باید آدرس محلی که تمایل دارید کاریزما کارت خود را دریافت کنید، وارد نمایید. در نهایت، درخواست شما ثبت شد‌ه و پس از تایید و صدور کارت توسط بانک، به آدرسی که ثبت کرده‌اید ارسال خواهد شد.  پس از دریافت کاریزما کارت، امکان فعال‌سازی و استفاده از تمام قابلیت‌های آن را در اپ کاریزما خواهید داشت. برای آشنایی با نحوه مدیریت کاریزما کارت در اپ کاریزما و استفاده از قابلیت‌های آن، مقاله زیر را مطالعه کنید. نکات مهم برای ثبت درخواست کار‌یز‌ما کا‌رت اگرچه فرآیند ثبت درخواست کاریزما کارت بسیار ساده است، اما باید برای انجام این فرآیند نکاتی زیر را در نظر داشته باشید: برای دریافت کاریزما کارت حتماً باید در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت کرده باشید. داشتن یک آدرس ایمیل معتبر برای ثبت نام کاریزما کارت الزامی است. برای احراز هویت باید دارای کارت ملی هوشمند باشید. در غیر این صورت، از کد رهگیری موجود در رسید کارت ملی استفاده کنید. سریال پشت کارت ملی را دقیقاً و از چپ به راست وارد کنید. حروف بزرگ و کوچک انگلیسی مهم هستند و توجه کنید که عدد صفر با حرف o اشتباه نشود. کد پستی باید با آدرس ثبت‌شده یکسان و مربوط به محل دریافت کارت باشد. پیش از انجام احراز هویت، بررسی کنید که دسترسی به دوربین و میکروفن دستگاه فعال باشد. برای ضبط ویدیو احراز هویت، مکانی خلوت و ساکت انتخاب کنید. در ثبت آدرس از علائم نگارشی مانند مانند ویرگول استفاده نکنید. تصویر چهره شما در زمان احراز هویت باید با عکس روی کارت ملی مطابقت داشته باشد. تصویر امضا باید روی کاغذ سفید و واضح باشد. در حال حاضر امکان صدور کاریزما کارت برای اتباع خارجی وجود ندارد. افراد زیر 18 سال نمی‌توانند برای کاریزما کارت درخواست دهند. هنگام وارد کردن اعداد، کیبورد انگلیسی را انتخاب کنید. خلاصه آنچه درباره دریافت کارت بانکی کاریزما گفته شد! دریافت کاریزما کارت، گامی مهم در جهت مدیریت هوشمندانه امور مالی است. با طی کردن مراحل ساده ثبت‌نام و ثبت درخواست صدور کاریزما کارت، می‌توانید به دنیایی از امکانات مالی و سرمایه‌گذاری دسترسی پیدا کنید. از سرمایه‌گذاری در طلا و دریافت سود روزشمار گرفته تا انجام تمامی خدمات کارت‌های عضو شبکه شتاب، کاریزما کارت تمامی نیازهای مالی شما را برطرف می‌کند. برای ثبت درخواست صدور کاریزما کارت تنها نیاز است در سامانه سجام ثبت نام کنید. سپس درخواست صدور کاریزما کارت خود را به‌صورت کاملا آنلاین و رایگان ثبت کنید تا کارت به آدرس شما ارسال گردد.
ادامه
وام ارز دیجیتال چیست

وام ارز دیجیتال چیست؟ انواع وام های ارز دیجیتال

وام ارز دیجیتال نوعی وام است که به جای استفاده از دارایی‌های سنتی مانند پول نقد یا املاک به عنوان وثیقه، از ارزهای دیجیتال به عنوان ضمانت استفاده می‌کند. در این نوع وام، وام‌گیرنده بخشی از ارز دیجیتال خود را به عنوان وثیقه به پلتفرم وام دهی می‌دهد و در ازای آن، مبلغی را به شکل ارز فیات یا دیگر رمز ارزها دریافت می‌کند. هنگامی‌که وام به‌طور کامل تسویه شد، وثیقه به وام‌گیرنده بازگردانده می‌شود. برای وام‌گیرندگان، دسترسی به نقدینگی سریع بدون نیاز به فروش دارایی‌های دیجیتال، از مزایای اصلی وام ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به نحوه دریافت وام ارز دیجیتال از طریق یکی از پلتفرم‌های معتبر ایرانی می‌پردازیم. وام ارز دیجیتال چیست؟ وام ارز دیجیتال فرصتی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا با قرار دادن دارایی‌های دیجیتال خود به‌عنوان وثیقه، وام دریافت کنند. این نوع وام‌دهی به‌ویژه در دوران ظهور فناوری بلاک‌چین و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) گسترش یافته‌است. در این مدل، کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم و بدون نیاز به واسطه‌های سنتی، وام بگیرند و این امر برای آن‌ها به معنای افزایش آزادی مالی است. چگونگی کارکرد وام‌های ارز دیجیتال وقتی شخصی قصد دریافت وام ارز دیجیتال دارد، اولین قدم وثیقه‌گذاری دارایی رمزارزی است. در اینجا، یک نکته مهم وجود دارد: ارزش وام دریافتی معمولاً کمتر از ارزش وثیقه‌ای است که ارائه می‌شود. این اختلاف به‌منظور محافظت از وام‌دهنده در برابر نوسانات بازار و افت ارزش دارایی است. پس از تعیین مبلغ وام، کاربر وارد یک قرارداد هوشمند می‌شود که شرایط وام، از جمله نرخ بهره و تاریخ‌های بازپرداخت را مشخص می‌کند. در پایان دوره، اگر وام‌گیرنده توانایی بازپرداخت وام و سود آن را داشته باشد، وثیقه بازپس داده می‌شود. اما در صورت عدم توانایی در بازپرداخت، وثیقه برای جبران مبلغ وام، در اختیار وام‌دهنده باقی می‌ماند. انواع وام ارز دیجیتال وام‌های ارز دیجیتال با توجه به شرایط وثیقه‌گذاری و نوع ارز دیجیتال مورد استفاده متفاوت هستند اما  به طور کلی به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند: وام‌های با وثیقه (Collateralized Loans) و وام‌های بدون وثیقه (Uncollateralized Loans). هر یک از این وام‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه توضیح داده شده‌است. وام‌های وثیقه‌ای (Collateralized Loans) این نوع وام‌ها با استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان وثیقه ارائه می‌شوند. کاربران دارایی‌های خود را در پلتفرم وثیقه‌گذاری می‌کنند و در ازای آن وام دریافت می‌کنند. مقدار وام معمولاً کمتر از ارزش دارایی‌های وثیقه‌گذاری شده است (معمولاً بین 60 تا 80 درصد ارزش وثیقه)، تا در صورت کاهش ارزش وثیقه، ریسک برای وام‌دهنده کاهش یابد. این وام‌ها معمولاً نرخ بهره کمتری دارند و برای کاربران عادی که به دنبال نقدینگی سریع هستند، جذاب به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های مهم این وام‌ها این است که وثیقه‌ها در صورت افزایش قیمت ارز دیجیتال، همچنان محفوظ باقی می‌مانند و وام‌گیرنده‌ها می‌توانند از سود دارایی‌های خود بهره‌مند شوند. وام‌های بدون وثیقه (Uncollateralized Loans) این نوع وام‌ها، که بیشتر در پروتکل‌های دیفای ارائه می‌شوند، نیازی به وثیقه ندارند. اما این وام‌ها بسیار پرریسک هستند و معمولاً برای دوره‌های کوتاه‌مدت (مانند چند ثانیه یا دقیقه) ارائه می‌شوند. فلش لون‌ها (Flash Loans) یکی از معروف‌ترین انواع وام‌های بدون وثیقه هستند که در پروتکل‌های دیفای استفاده می‌شوند. در این نوع وام‌ها، وام‌گیرنده باید وام را فوراً در همان تراکنش بازپرداخت کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد، وام به‌طور خودکار لغو می‌شود. وام‌های بدون وثیقه اغلب برای تریدرها و معامله‌گرانی که به دنبال فرصت‌های آربیتراژ یا استفاده از قراردادهای هوشمند هستند، کاربرد دارند. تفاوت وام ارز دیجیتال و وام سنتی بانکی وام های ارز دیجیتال و وام‌های سنتی بانکی تفاوت‌های اساسی دارند که هر کدام برای نوع خاصی از کاربران مناسب هستند: اعتبارسنجی: در وام‌های سنتی بانکی، وام‌گیرنده‌ها باید از نظر اعتباری بررسی شوند. این فرآیند معمولاً شامل ارزیابی وضعیت مالی و سابقه اعتباری فرد است. اما در وام‌های ارز دیجیتال، نیازی به این اعتبارسنجی نیست و تنها وثیقه‌گذاری دارایی کافی است. سرعت و راحتی: دریافت وام بانکی ممکن است چندین روز یا حتی هفته‌ها طول بکشد، در حالی‌که در وام ارز دیجیتال، به‌ویژه در پروتکل‌های دیفای، فرآیند وام‌گیری می‌تواند در عرض چند دقیقه انجام شود. ریسک کاهش ارزش وثیقه: در وام‌های ارز دیجیتال، اگر ارزش رمزارز وثیقه کاهش یابد، ممکن است کاربران مجبور به افزایش وثیقه یا بازپرداخت وام زودتر از موعد شوند. این مسئله در وام‌های بانکی کمتر مطرح است، زیرا دارایی‌های وثیقه‌گذاری شد‌ه مانند ملک، ارزش پایدار‌تری دارند. نحوه دریافت وام ارز دیجیتال چگونه است؟ فرض کنید که مبلغی توکن برای سرمایه‌گذاری خریداری کرده‌اید و قصد ندارید آن را به فروش برسانید. اما بعد از انجام این سرمایه‌گذاری، به پول نقد نیاز پیدا می‌کنید. در این وضعیت، معمولاً باید دارایی‌های خود را به نقدینگی تبدیل کرده و از سرمایه‌گذاری خارج شوید. چنین مواقعی یک راه دیگر برای تامین مالی، استفاده از سیستم وام‌دهی توثیق است. در این سیستم، شما می‌توانید سرمایه گذاری خود را به‌عنوان وثیقه قرار دهید و در ازای آن وام دریافت کنید. این فرآیند از طریق پلتفرم‌های آنلاین وام‌دهی انجام می‌شود که به‌صورت مستقیم و بدون کاغذبازی‌های بانکی عمل می‌کنند. مزایا و معایب وام‌ ارز دیجیتال جدول زیر برخی از مزایا و معایب وام‌ ارز دیجیتال را بررسی می‌کند: توثیق صندوق‌های سرمایه‌گذاری چیست؟ صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک ابزار مالی می‌توانند در سیستم وام‌دهی نقش مهمی ایفا کنند. توثیق در این زمینه به معنای قرار دادن دارایی‌های صندوق به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام است.  توثیق می‌تواند به کاهش ریسک‌های مالی افراد کمک کند، زیرا صندوق‌ها می‌توانند از دارایی‌های خود برای پوشش بدهی‌ها و هزینه‌ها استفاده کنند. همچنین با استفاده از وام‌های تأمین شده از طریق توثیق، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری صورت می‌گیرد که موجب افزایش سودآوری می‌شود. معرفی پلتفرم وام دهی کاریزما ایکس (CharismaX) کاریزما ایکس از طریق خدمت جدید توثیق صندوق‌های سرمایه گذاری، امکان دریافت وام فوری و بدون پیچیدگی‌های بانکی را برای کاربران خود فراهم کرده‌است. پلتفرم وام ارز دیجیتال کاریزما ایکس به‌عنوان یکی از اولین پلتفرم‌های وام‌دهی و توثیق توکن شناخته می‌شود. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از توکن‌های خود، وام‌های فوری دریافت کنند. ویژگی‌های CharismaX وام‌های کاریزما مزایای قابل‌توجهی دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. […]
ادامه
مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه خودرو

مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه؛ کارت طلایی بهتره یا بیمه بدنه؟؟

مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه از مهمترین کارهایی است که کسانی‌که خودرو ایرانی می‌خرند انجام می‌دهند. شاید برای شما هم سوال باشد که تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی چیست؟ آیا بیمه بدنه خودرو به تنهایی پوشش‌های جامعی را به دارندگان وسایل نقلیه ارائه می‌دهد یا به کارت طلایی هم نیاز است؟!  این مطلب از کاریزما لرنینگ به مقایسه و مزایای این دو پرداخته و فرق بین کارت طلایی و بیمه بدنه ​را به طور کامل توضیح داده‌ است. تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که معتقدند کارت طلایی و بیمه بدنه یکسان هستند، لازم است که در این قسمت به مقایسه بیمه بدنه با کارت طلایی بپردازیم و خدمات هرکدام را کامل توضیح دهیم و مزایا و معایب آنها را توضیح می‌دهیم. خدماتی که بیمه بدنه خودرو تحت پوشش قرار می‌‎دهد بیمه بدنه‌ شامل دو نوع خسارت اضافی و اصلی می‌شود. مهم است که شرایط و مقررات خاص هر بیمه‌نامه بدنه را به دقت مطالعه کرد تا از پوشش‌های آن آگاه شد. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله “بیمه بدنه چیست” را بخوانید تا بیشتر با بیمه بدنه آشنا شوید. در ادامه به انواع پوشش‌های بیمه‌بدنه می‌پردازیم: پوشش خسارت‌های اصلی بیمه بدنه  خسارت‌های اصلی شامل موارد زیر است: هر خسارتی که به علت تصادف با خودروهای دیگر و اجسام ثابت رخ می‌دهد. هزینه‌ای که به علت حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله، صاعقه، وازگونی به وجود می‌آید. آسیب‌هایی که به علت سرقت به خودرو وارد شده‌است. خسارت‌هایی که به علت انتقال خودرو رخ می‌دهد. هرگونه خسارتی که به لاستیک و باتری ماشین وارد می‌شود. مقاله پیشنهادی: خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه چیست؟ پوشش خسارت‌های اضافی بیمه بدنه  پوشش‌های اضافی بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی، بخش عمده‌ای از نگرانی‌های افراد را برطرف می‌کند  بنابراین در زمان انتخاب پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به این موارد هم توجه نمایید. پوشش شکستـن شیشه بر اثر سرقت یا هر بلایای طبیعی پاشید‌ن رنگ و مواد اسیدی به خودرو پوشش‌های اضافی مربوطه به نوسان اقتصادی ایاب و ذهاب و ترانزیت خودرو استهلاک و کاهش ارزش ماشین حذف کردن فرانشیز بیمه خواب خودرو و عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی خدماتی که کارت طلایی تحت پوشش قرار می‌‎دهد خدماتی که کارت طلایی خودروهای ایرانی ایران‌خودرو و سایپا ارائه می‌دهند عبارتند از: تعمیر خودرو و امداد رایگان در صورت مواجه با هرگونه نقص فنی امداد و حمل رایگان خودرو در جاده‌ها و مسیرهای شهری و بین شهری اگر خودرویی قطعه معیوب داشته باشد به طور رایگان تعویض می‌شود. منتقل کردن سرنشینان خودرو در جاده به نزدیک‌ترین شهر خسارت ناشی از تصادف، سرقت و حوادث طبیعی پاشید‌ن اسید بر روی ماشین، ترکیدگی لاستیک و شکستـن شیشه اگر خسارت بیش از 60% قیمت قبلی خودرو باشد امکان تعویض خودرو برای دارندگان کارت طلایی وجود دارد. هزینه براساس نقص فنی مهمترین فرق‌ های بین کارت طلایی و بیمه بدنه چیست؟ در پایین به مهم‌ترین تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی می‌پردازیم: اولین تفاوت بیمه بدنه با کارت طلایی، قیمت آنهاست. بیمه بدنه قیمت خیلی کمتری نسبت به کارت طلایی دارد به همین علت افراد بیشتری تمایل به خرید بیمه بدنه دارند. کارت طلایی با ارائه تعویض خودرو با خسارت بیش از 60 درصد، امداد رایگان و … تفاوت اساسی با پوشش اضافی بیمه بدنه دارد. در بیمه بدنه برای پرداخت خسارت و مکان تعمیرگاه آزادی عمل وجود دارد. این در حالیست در کارت طلایی، تنها باید به نمایندگی ایران‌خودرو و سایپا مراجعه کرد. در بیمه بدنه شما امکان انتقال تخفیف بیمه به اقوام درجه یک بلاواسطه را دارید مانند پدر، مادر، همسر و فرزندان، ولی در کارت طلایی این امکان وجود ندارد. در بیمه بدنه امکان لغو قرارداد وجود دارد ولی در کارت طلایی نمی‌توان قرارداد را لغو کرد. در کارت طلایی هیچ محدودیتی برای دریافت خسارت بدون کروکی وجود ندارد ولی در بیمه بدنه تنها مجاز به یکبار دریافت خسارت بدون کروکی پلیس هست. آخرین و مهم‌ترین تفاوت میان کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو این است که بیمه‌بدنه تمامی خودروهای ایرانی و خارجی را شامل می‌شود ولی کارت طلایی تنها برای خودروهای تولید شد‌ه در ایران قابل استفاده‌ است. بیمه بدنه برای تمامی خودروهای نو و فرسود‌ه قابل استفاده‌ است. کارت طلایی مختص خودروهایی با طول عمر کمتر از 10 سال است. خرید بیمه بدنه به صورت اینترنتی و حضوری امکان‌پذیر است درحالی که برای خرید کارت طلایی تنها باید به نمایندگی مراجعه کرد. استعلام بیمه خودرو با کارت ملی امکان‌ دارد، در حالی که استعلام کارت طلایی نیاز به بررسی کارشناس خودرو دارد. مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه از لحاظ قیمت بیمه بدنه بسیار ارزانتر از کارت طلایی است وباید به این توجه کرد که بیمه بدنه شامل تخفیف عدم خسارت است به طوریکه اگر هر سال از آن استفاده نشود شامل تخفیف سالانه می‌شود این در صورتی است که بیمه بدنه از کارت طلایی بسیار ارزان تر است. بزرگترین مزیت بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی بیمه بدنه برای تمامی خودروهای ایرانی و غیرایرانی، فرسود‌ه و نو قابل استفاده است. کارت طلایی تنها برای خودروهای ایرانی و با عمر زیر 10 سال استفاده می‌شود. در بیمه بدنه هنگام خرید و فروش خودرو می‌توان بیمه و تمامی تخفیفات آن را انتقال داد ولی این امکان در کارت طلایی وجود ندارد. آیا قیمت کارت طلایی در برابر خدمات آن ارزش دارد؟ این تصمیم به عهده خریدار است که بیشتر از چه امکاناتی می‌خواهد استفاده کند و تا چه میزان بودجه برای بیمه کنار گذاشته‌است. به عنوان مثال، راننده‌ای که سفرهای بین شهری زیادی می‌رود، خدمات امداد و حمل رایگان کارت طلایی با پرداخت پول بیشتر، به صرفه‌تر است. اگر فردی خدمات بیشتری از قبیل انتقال تخفیف، بیمه خودروهای بیش از 10 سال و … را بخواهد قطعا بیمه بدنه برای او بهتر است. آیا کارت طلایی قابل انتقال است؟ همانطور که در بالا اشاره شد یکی از بزرگترین مزیت‌های بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی امکان انتقال آن به دیگران است. کارت طلایی ایران خودرو در صورت فروش خودرو، به فرد خریدار منتقل نمی‌شود. امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه به اعضای درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان) امکان‌پذیر است. تفاوت گارانتی و کارت […]
ادامه
خسارت تصادف 50-50

خسارت تصادف 50 50 + قوانین دریافت خسارت آن

تصادف همیشه موضوعی ناگوار در زندگی روزمره ماست. هر تصادفی طبیعتا مقصر و زیاندیده‌ای دارد، سوالی که پیش می‌آید این است که اگر هر دو راننده به یک اندازه مقصر شناخته شوند میزان خسارت را کدام راننده باید پرداخت کند؟ تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت زندان دارد؟ در ادامه، کاریزما لرنینگ به این سوالات که خسارت تصادف 50 50 چگونه محاسبه می‌شود و در صورت بروز حادثه مالی و جانی خسارت از چه کسی گرفتـه می‌شود؟ آیا بیمه شخص ثالث خسارت در تصادف 50-50 را پوشش می‌دهد؟ نحوه محاسبه دیه در تصادف 50 50 چگونه است؟ در تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت قاضی چه حکمی صادر می کند؟ می‌پردازد. خسارت تصادف 50 50 چیست؟ هر تصادفی بنا به تشخیص افسر راهنمایی و رانندگی و کروکی، با درصدهای مختلفی مقصر شناخته می‌شود. خسارت تصادف 50 50 یکی از خسارت های پرکاربرد در تصادف است. در قانون تصادفات پنجاه پنجاه، هر دو راننده یا راننده و عابر پیاده، به یک اندازه مقصر شناخته می‌شوند که باید 50 درصد از هزینه خسارت خودرو طرف مقابل را پرداخت کنند. خسارت در تصادف 50 50 انواع متفاوتی مانند خسارت ناشی از دنده عقب، تصادف زنجیره‌ای و… را شامل می‌شود. گاهی اگر یک نفر مقصر شناخته شود، به حدی خسارت سنگین است که از عهده راننده خارج می‌شود. در اینجاست که  بیمه شخص ثالث به کمک راننده مقصر می‌آید. خوشبختانه بیمه شخص ثالث، خسارت تصادف 50-50 را پوشش می‌دهد. می‌توان با مراجعه به شعب بیمه شخص ثالث، اقدامات لازم برای دریافت خسارت بیمه را انجام داد. قانون پنجاه پنجاه در تصادفات اگر افسر راهنمایی رانندگی خسارت تصادف پنجاه پنجاه تشخیص دهد، هرکدام از راننده‌ها موظف به پرداخت نیمی از خسارت یعنی 50 درصد از خسارت وارده هستند که اگر فرد، بیمه شخص ثالث معتبر داشته باشد می‌تواند با بیمه شخص ثالث آن را پرداخت کند. از آنجایی که بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است، نگرانی از بابت جبران خسارت تصادف پنجاه پنجاه وجود ندارد. اگر هر دو راننده، بیمه بدنه داشته باشند که خسارت مالی با بیمه بدنه انجام می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که با استفاده از بیمه بدنه درصدی به عنوان فرانشیز بیمه بدنه از مبلغ خسارت کسر می‌شود. میزان فرانشیز بیمه به تعداد تصادفات و میزان خسارت در یک زمان معین بستگی دارد. در صورتی که فردی بیمه بدنه نداشته باشد، می‌تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف برای دریافت خسارت از مقصر 50 50 در تصادف اقدام کند و مقصر ملزم به جبران خسارت وارد شده‌است. به بیان ساده اگر یک فرد سومی در تصادف مقصر شناخته شود مانند شهرداری و چاله‌های خیابان، می‌توان به شورای حل اختلاف مراجعه کرد و از شهرداری خسارت دریافت کرد. اگر در خسارت تصادف 50 50 به راننده و سرنشینان جراحتی وارد شود، چه می‌شود؟ در خسارت تصادف پنجاه پنجاه اگر راننده‌ای در سانحه‌ای دچار نقص عضو یا آسیب فیزیکی شود، نیمی از دیه خود را از راننده مقابل دریافت می‌کند. اگر سرنشینان خودرو هم آسیب ببینند، نیمی از دیه را بیمه شخص ثالث راننده مقابل و نیم دیگر را بیمه شخص ثالث راننده خودرو پرداخت می‌کند. در تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت قاضی چه حکمی صادر می کند؟ حرف و حدیث برای نحوه دریافت خسارت در پنجاه پنجاه زیاد است و قوانین آن نیاز به مطالعه و آگاهی دارد. با توجه به ماده ۵۲۸ قانون مجازات اسلامی مصوب شد‌ه در سال ۱۳۹۲، اگر یک تصادف و حادثه‌ای منجر به فوت شود، حتی اگر یک راننده درصد بیشتری نسبت به راننده دیگر مقصر باشد (مثلا 60 به 40 درصد)، طبق این قانون هر دو راننده موظف به پرداخت نصف دیه هستند. به عنوان مثال اگر سه خودرو باهم تصادف کنند، هر یک از رانندگان موظف به پرداخت یک سوم دیه رانندگان و سرنشینان مقابل خواهند بود. خسارت تصادف پنجاه پنجاه منجر به فوت با توجه به نظر قاضی و رای دادگاه ممکن است از 3 ماه تا 3 سال حبس داشته باشد. در تصادف و سانحه‌ای که هر دو راننده فوت کنند، با توافق خانواده آنها، اموال به جا مانده به جبران خسارت به طرف مقابل پرداخته‌می‌شود و هریک از رانندگان مسئول پرداخت نصف دیه طرف مقابل خواهند بود. اگر هر دو راننده بیمه شخص ثالث معتبر داشته‌باشند، شرکت بیمه به جبران خسارت می‌آید. تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت زندان دارد؟ هر تصادفی علاوه بر جنبه خصوصی، یک جنبه عمومی هم دارد. جنبه عمومی با رای دادگاه از سه ماه تا سه سال حبس و جریمه نقدی برای خسارت جانی و مالی در نظر گرفته‌می‌شود. جنبه خصوصی به رضایت اولیای دم و ورثه وابستـه است که در صورت عدم رضایت آنها، محکوم به پرداخت دیه می‌شود. خسارت در تصادف 50 50 راننده و عابر پیاده در اصل تفاوتی میان خسارت تصادف 50 50 خودرو و عابر پیاده با خسارت تصادف 50 50 دو خودرو وجود ندارد. هر کدام از طرفین ملزم به پرداخت نیمی از خسارات دیه هستند. البته از این نکته نمی‌توان گذشت که در برخی منابع آمده‌است که حتی اگر عابر پیاده 50 درصد مقصر باشد، راننده موظف است کل دیه را پرداخت کند ولی در اصل اینگونه نیست. اگر راننده 10 درصد مقصر شناخته شود به میزان 10 درصد مقصر بودنش، باید دیه پرداخت کند. در شرایط تصادف ۵۰ ۵۰، د، داشتن بیمه شخص ثالث می‌تواند افراد را از دغدغه‌های مالی مربوط به خسارت‌های احتمالی برهاند. همین امروز با خرید بیمه شخص ثالث، امنیت و اطمینان خود را تضمین کنید. برای استعلام از قیمت‌ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و خرید بهترین بیمه شخص‌ثالث به کاریزمابیمه مراجعه کنید. چه می‌شود اگر در تصادف پنجاه پنجاه گواهینامه نداشته‌ باشیم؟ راننده‌‌ای که گواهینامه معتبر و مرتبط نداشتـه باشد، شرایط را کمی پیچید‌ه می‌کند ولی این موضوع روی میزان پرداختی خسارت از دو طرف، تاثیری ندارد. اگر برای افسر راهنمایی رانندگی نبود گواهینامه مقصر، محرز شود، مجازات بیشتری برای او در نظر گرفته‌می‌شود. داستان به اینجا ختم نمی‌شود اگر یک تصادف منجر به فوت شود، این امکان وجود دارد که شخص بدون گواهینامه، مقصر شناخته نشود. برای تشخیص شرایط و مقررات باید تمام جوانب را در نظر گرفت تا حق کسی ضایع نشود. سخن آخر خسارت پنجاه پنجاه یعنی چه؟ در هر تصادفی […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.