صندوق طلای کهربا، ارزشمند تر از طلا!

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

صندوق اهرمی چیست؟ ابزاری نوین برای افزایش سود سرمایه‌گذاری

1x
: :

779 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

گزارش هفتگی بازار (منتهی به 7 اردیبهشت 1403)

گزارش هفتگی کاریزماتیک بازار سرمایه (هفته منتهی به 7 اردیبهشت 1403)  بررسی جامع کامودیتی‌ها بررسی فرمول گاز خوراک بررسی تخصصی بازار سهام پرتفوی پیشنهادی کاریزما بررسی وضعیت کرک اسپرد پالایشگاه‌ها ​
ادامه
article-featured-image

دیده‌بان بورس کالا (منتهی به 23 اسفند 1402)

دیده‌بان بورس کالای ایران (هفته منتهی به 23 اسفند 1402) بولتن هفتگی بررسی محصولات کلیدی بورس کالا، به همراه نقشه بازار برای بورس کالا ​ ​​​​
ادامه
article-featured-image

دیده‌بان بورس کالا (منتهی به 5 اردیبهشت 1403)

دیده‌بان بورس کالای ایران (هفته منتهی به 5 اردیبهشت 1403) بولتن هفتگی بررسی محصولات کلیدی بورس کالا، به همراه نقشه بازار برای بورس کالا ​ ​​​​
ادامه

ماهنامه لنز بورس کالا (فروردین 1403)

ماهنامه لنز بورس کالا، بررسی تخصصی فروش شرکت ها در بورس کالا (منتهی به فروردین 1403) این ماهنامه به گزارش بخش‌های کمتر پوشش داده شده‌ی بورس کالای ایران، با سه هدف زیر می پردازد که می تواند توسط تحلیل‌گران و ذینفعان بورس کالا و بورس تهران مورد استفاده قرار گیرد: بررسی فروش شرکت های بورسی طی ماه های مختلف در بورس کالا با استفاده از اندیکاتور های مختلف. بررسی تغییرات فروش ماهانه شرکت ها در سطح محصولات به تفکیک حجم و ارزش. بررسی فضای رقابتی شرکت های بورسی و غیر بورسی در بورس کالای ایران. شرکت های فعال در بورس کالا تمامی فروش خود را از طریق بورس کالا انجام نمی‌دهند و بدیهی است که اعداد گزارش شده با گزارش‌های فعالیت ماهانه منتشر شده توسط شرکت‌ها متفاوت باشد، گرچه به عنوان یک ابزار این گزارش می تواند به طور نسبی عملکرد شرکت‌ها را طی ماه بررسی نماید و یک بینشی از فروش شرکت ها طی ماه، قبل از انتشار گزارش‌های فعالیت ماهانه به خواننده منتقل کند. ​ ​​​​
ادامه
استعلام بیمه تکمیلی

استعلام بیمه تکمیلی | چگونگی استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی

استعلام بیمه تکمیلی بسیار حائز اهمیت است چرا که بیمه تکمیلی درمان نوعی بیمه است که برای جبران هزینه درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. با این بیمه می‌توان بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه‌گر اول مانند بیمه تأمین اجتماعی جبران نمی‌شود را توسط آن پوشش داد. بیمه تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل و به‌صورت اختیاری آن را تهیه کنند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ به چگونگی استعلام بیمه تکمیلی خدمات درمانی و استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی پرداختیم. با ما همراه باشید. چگونه استعلام بیمه تکمیلی بگیریم؟ بیمه تکمیلی از آن دسته از بیمه‌هایی است که افراد می‌توانند آن را به صورت انفرادی یا گروهی خریداری کنند. این بیمه تکمیلی توسط شرکت‌های متفاوتی صادر می‌شود، اما این احتمال وجود دارد که برخی از بیمه‌نامه‌ها اعتبار نداشته باشند و با مراجعه به مراکز درمانی، متوجه پایان اعتبار بیمه تکمیلی خود‌ شوید. برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است پیش از استفاده از خدمات بیمه تکمیلی، از اعتبار آن مطمئن شوید. به همین علت سایت استعلام بیمه تکمیلی توسط بیمه مرکزی راه‌اندازی شد. چگونگی استعلام بیمه تکمیلی از دو روش انجام می‌شود که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم: 1- پیگیری وضعیت بیمه تکمیلی با کد ملی در سامانه بیمه مرکزی سامانه بیمه مرکزی طراحی شد‌ه است تا بیمه‌شدگان بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب شرکت‌های بیمه، بتوانند اقدام به تمدید اعتبار بیمه تکمیلی خود کنند و از کد استـعلام بیمه‌تکمیلی و جزئیات آن مطلع شوند. پیگیری وضعیت بیمه در این سایت کاملا رایگان انجام می‌شود و برای عموم مردم آزاد است. طریقه استعلام بیمه تکمیلی از سایت بیمه مرکزی به شرح زیر است: ورود به سایت centinsure.ir ورود به منوی خدمات الکترونیک کلیک در بخش سوابق بیمه ای ورود به قسمت ثبت استعلام جدید در این روش تمامی افراد با هر بیمه تکمیلی از هر شرکت بیمه‌ای می‌توانند اقدام به استعلام بیمه تکمیلی گروهی کنند. بیمه مرکزی تمامی اطلاعات مربوط به بیمه‌های تکمیلی با کد ملی، برای هر یک از افراد ثبت کرده است و تمامی افراد می توانند با مراجعه غیرحضوری به سایت سازمان بیمه مرکزی، مراحل پیگیری وضعیت بیمه را انجام دهند. به این نکته توجه کنید که با وارد کردن اطلاعات هویتی مانند کد ملی، شماره تلفن همراه، سال تولد و… در قسمت گواهی سوابق بیمه‌نامه‌ها می‌توان پیگیری وضعیت تمامی بیمه‌های ثبت شد‌ه فرد را مشاهده کرد (کد ملی و شماره تلفن همراه باید با یکدیگر منطبق باشند و به نام فرد باشد.) بعد از تایید تمامی موارد، پیامکی حاوی کد تایید ارسال می‌شود و پس از گذشت زمان کوتاهی سیستم به طور خودکار پیغامی با عنوان “پیگیری وضعیت بیمه شما با موفقیت ثبت شد‌ه است” به شما نمایش داد‌ه می‌شود. نحوه پیگیری وضعیت بیمه از بیمه مرکزی چگونه است؟ چطور بفهمیم بیمه تکمیلی داریم؟ به سادگی تنها پس از گذشت چند دقیقه از درخواست استعلام، باری دیگر وارد سایت بیمه مرکزی شوید و از قسمت استعلام بیمه مرکزی این بار گزینه پیگیری استعلام را انتخاب کنید و با وارد کردن کد ملی و کد استعلام بیمه تکمیلی (همان کد پیگیری که سیستم به صورت پیامکی ارسال کرده است) اقدام به پیگیری آن کنید. در نهایت با کلیک بر گزینه دریافت نتیجه استعلام بیمه‌نامه، فایل pdf آن را دانلود کنید. ایمیل خودتان را وارد کنید تا انواع بیمه‌های تکمیلی را با تخفیفات فوق‌العاده کاریزما‌بیمه دریافت کنید.   2- چگونگی استعلام بیمه تکمیلی در پورتال شرکت بیمه روش دوم استـعلا‌م قیمت بیمه‌ تکمیلی، مراجعه به وبسایت رسمی شرکت بیمه است. نحوه پیگیری وضعیت بیمه در سایت‌های رسمی مراحل یکسانی دارند اما در برخی مراحل عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه نحوه پیگیری وضعیت بیمه هریک از شرکت‌های بیمه را شرح می‌دهیم. طریقه استعلام بیمه تکمیلی از انواع شرکت های بیمه استعلام بیمه تکمیلی دانا با کد ملی با مراجعه به سایت پرتال مشتریان بیمه دانا با کامل کردن نام کاربری, کد ملی ده رقمی و کلمه عبور پیش فرض, سال تولد به صورت چهار رقمی می‌توان وارد پنل شد. اگر پرسنل آموزش و پرورش باشید، رمز عبور پیش فرض همان کد پرسنلی می‌باشد. در صورتیکه نتوانستید وارد پنل شوید از گزینه ارسال پیام می‌توانید وارد سامانه شوید. استعلام بیمه تکمیلی کوثر با کد ملی پورتال این بیمه تکمیلی همانند هر بیمه تکمیلی دیگر امکان خرید اینترنتی بیمه نامه را فراهم کرده است. برای خرید این بیمه نامه باید مراحل زیر را انجام دهید: به سایت einsure.kins.ir مراجعه کنید. با وارد کردن کدملی و تلفن همراه خود وارد “سامانه کوثر من” شوید. از قسمت بیمه‌نامه‌های من می‌توان سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کرد. در ادامه، می توان در بخش استعلام وصول بیمه نامه، برای پیگیری وضعیت بیمه درمانی خود اقدام کنید. استعلام بیمه تکمیلی البرز با کد ملی با مراجعه به سایت شرکت بیمه البرز می‌توان برای استعلام انواع بیمه‌ها با استفاده از کد ملی اقدام کرد. در ادامه به مراحل پیگیری وضعیت بیمه از البرز می‌پردازیم: ابتدا وارد سایت سایت alborzinsurance.ir شوید. از قسمت بالایی صفحه وارد گزینه اسنعلام و پرداخت شوید. سپس وارد قسمت استعلام کد بیمه شد‌ه شوید. در نهایت کد ملی بیمه‌شده و شماره موبایل خود و همچنین زمان شروع و پایان اعتبار بیمه را وارد کنید. پس از انجام مراحل بالا، فرآیند پیگیری وضعیت بیمه در سایت البرز به پایان میرسد. استعلام بیمه تکمیلی آسیا با کد ملی مراحل پیگیری وضعیت این بیمه همانند دیگر شرکت‌های بیمه، به شرح زیر است: وارد سایت بیمه آسیا به نشانی bimehasia.com‌ می‌شوید.  قسمت خدمات الکترونیک در بالای سایت را انتخاب کنید. وارد گزینه استعلام‌ها شوید. پس از ورود به پنل خود (شماره همراه را به طور صحیح وارد کنید زیرا تمامی پیامک‌ها به این شماره ارسال می‌شود) نام کاربری در این شرکت بیمه به هیچ عنوان قابل تغییر نمی‌باشد. در نهایت از قسمت استعلام هزینه‌های درمانی، استعلام خود را تکمیل کنید. استعلام بیمه تکمیلی معلم با کد ملی برای پیگیری وضعیت بیمه درمان ابتدا باید وارد وبسایت بیمه معلم شد. برای این کار مراحل زیر نیاز است: از قسمت انواع بیمه‌نامه‌ها، بیمه درمان را انتخاب کنید. از بالای صفحه، وارد خدمات الکترونیک شوید. در این قسمت می‌توان استعلام خسارت درمان و وضعیت بیمه‌نامه […]
ادامه
اوراق تبعی

اوراق تبعی و نکات جامع در مورد آن + [ فایل صوتی ]

این اوراق درواقع نوعی از اختیار فروش اروپایی است که در آن به خریدار این اوراق اجازه می‌دهد تا دارایی پایه اختیار که درواقع یکی از سهام پایه می‌باشد با توجه به قیمت سهام در زمان عرضه اوراق و قیمت اعمال بیمه نماید و به‌نوعی کسب بازدهی برای سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد،
ادامه
استعلام بیمه شخص ثالث

استعلام بیمه شخص ثالث + روش‌های استعلام فوری اعتبار بیمه‌ نامه

استعلام بیمه شخص ثالث یا همان بیمه خودرو، به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است، اما گاهی افراد دچار چالش‌های جدی می‌شوند و نمی‌توانند بیمه شخص ثالث خود را استعلام بگیرند. در این مقاله در کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی روش‌های مختلف استعلام بیمه شخص ثالث بپردازیم. در انتهای این مطلب نیز می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهیم.  چگونه استعلام بیمه شخص ثالث بگیریم؟ بیمه شخص ثالث به عبارت دقیق‌تر، بیمۀ اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، در سال 1348 در ایران به تصویب رسید و دارندگان وسایل نقلیه همواره ملزم به داشتن این بیمه‌نامه هستند. بیمه شخص ثالث در کنار بیمه بدنه خودرو، بخش قابل توجهی از خسارت‌ها را پوشش می‌دهد. گاهی به دلایل مختلف نیاز است اصالت و اعتبار بیمه شخص ثالث خودرو یا موتورسیکلت بررسی و تایید شود. بیمه شخص ثالث، در گذشته‌ یک نوع بیمۀ اختیاری به حساب می‌آمد، اما اکنون با در نظر گرفتن حوادث رانندگی و هزینه‌های سرسام‌آور درمان و جبران خسارت‌ها، داشتن این نوع بیمه‌نامه برای تمام وسایل نقلیه اجباری است. این بیمه، خسارت‌های جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث در سوانح رانندگی را پوشش می‌دهد. اجباری بودن این بیمه، باعث شده تهیۀ بیمه شخص ثالث، اولین اولویت افراد بعد از خرید یک وسیله نقلیه باشد، لذا پرفروش‌ترین نوع بیمه نیز به حساب می‌آید. در مطلب جداگانه‌ای به قیمت بیمه شخص ثالث انواع خودروها در سال 1403 پرداخته‌ایم. اگر در خصوص بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌کنیم مقاله زیر را در وبلاگ کاریزما بخوانید. برای استعلام سابقۀ بیمه شخص ثالث، 7 روش وجود دارد که در این مطلب، مختصر و مفید به تمام این روش‌ها اشاره می‌کنیم. نحوه استعلام بیمه شخص ثالث استعلام بیمه شخص ثالث ار جهات مختلف اهمیت دارد. از جمله: سوابق و تخفیف‌های بیمه هنگام فروش خودرو، بر [افزایش] قیمت خودرو تاثیرگذار هستند. ‌ استعلام بیمه‌نامه برای تمدید آن قبل از تاریخ سررسید ضروری است. جهت بررسی اقساط پرداخت‌شده و جلوگیری از تاخیر و جریمه شدن، بایستی اعتبار بیمه شخص ثالث بررسی شود. اگر هنگام تصادف، بیمه‌نامه در دسترس نباشد، به راحتی می‌توانیم با استعلام آن، مشخصات بیمه را ارائه دهیم. اگر بیمه‌نامه را گم کنیم، می‌توانیم در مواقع ضروری اصالت بیمه‌نامه شخص ثالث را استعلام بگیریم. در ادامه، به معرفی روش‌های مختلف استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث می‌پردازیم. 1- استعلام اعتبار بیمه شخص ثالث با پلاک استعلام سوابق بیمه با پلاک خودرو، رایج‌ترین روش استعلام است. معمولاً تمام کارگزاری‌های بیمه، در سایت (یا اپلیکیشن) خود، سرویس استعلام سوابق بیمه با استفاده از پلاک [و البته کد ملی] را دارند. این روش بیشتر برای مشاهده‌ی سوابق بیمه است و برای دریافت جزئیات بیشتر، احتمالاً باید از روش‌های دیگری که در ادامه ذکر می‌کنیم‌، استفاده کنید. 2- استعلام بیمه شخص ثالث از طریق سامانه سنهاب سنهاب، مخفف «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه» است. رویکرد حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی باعث شده تمام اطلاعات مورد نیاز در قالب سامانه نظارت بیمه مرکزی، جهت استعلام در اختیار کاربران قرار بگیرد. با مراجعه به این سامانه، و در بخش میز خدمات الکترونیک، به امکانات مختلفی از جمله «استعلام اصالت بیمه‌‌نامه» دسترسی خواهید داشت. در بخش استعلام اصالت بیمه‌‌نامه، به انواع روش‌های استعلام دسترسی خواهید داشت که در ادامه آن‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم. 3- استعلام بیمه‌ نامه با نرم‌ افزار دولت همراه اگر اپلیکیشن دولت همراه را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، با ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز، می‌توانید از سوابق بیمه شخص ثالث یا بدنه خودروی خود مطلع شوید. همچنین، شرکت‌های ارائه‌دهندۀ بیمه، روی بیمه‌نامه خود، کد QR چاپ می‌کنند. کافیست به اینترنت متصل شوید و با دوربین موبایل خود، کد را اسکن کنید. جزئیات بیمه‌نامه برای شما نمایش داده می‌شود. 4- استعلام بیمه خودرو از طریق پیامک استعلام بیمه خودرو از طریق پیام کوتاه، شاید ساده‌ترین روش ممکن باشد؛ به خصوص برای زمانی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی نداریم. قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که در این روش، سیم‌کارت حتماً باید به نام خود شما باشد و با سیم‌کارتی که متعلق به شخص دیگری است، نمی‌توانید استعلام بیمه‌نامه‌ شخص ثالث بگیرید. برای اینکه بدانیم چقدر تا اتمام بیمه‌نامه زمان باقی مانده است، کافیست یک پیامک به شکل زیر به سامانه 30002621 ارسال کنیم. به جدول زیر دقت کنید: روش اول) شماره بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * 1 زوش دوم) کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * 2 روش سوم) VIN * کد ملی شماره همراه استعلام‌کننده * 3 یکی از 3 روش بالا را انتخاب کنید – تفاوتی ندارد از کدام کد دستوری استفاده می‌کنید. صرفاً توجه داشته باشید که ترتیب وارد کردن کدها از چپ به راست است. مثال استعلام با VIN: 3 * ۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰ * IRFC8521V07044190 5- استعلام بیمه خودرو با استفاده از کد VIN کد VIN، مانند کد ملی برای خودروها است و هیچ دو خودرویی، کد VIN مشابه ندارند! این کد 17 رقمی و ترکیبی از حروف و اعداد است و روی کارت خودرو نوشته می‌شود. برای استعلام بیمه خودرو با VIN، وارد سامانه سهناب شوید و در بخش میز خدمات الکترونیک، «استعلام اصالت بیمه‌نامه» را انتخاب کنید و به تب استعلام با کد VIN بروید. کد 17 رقمی و تلفن همراه خود را وارد کنید. کد تایید برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید نتیجۀ استعلام را مشاهده کنید. 6- استعلام اصالت بیمه شخص ثالث با کد یکتا کد یکتا، در واقع شناسۀ بیمه‌نامه است. با حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی، این کد به بیمه‌نامه اضافه شد و فقط مخصوص همان بیمه‌نامه است. با کد یکتا به راحتی می‌توان هر بیمه‌نامه‌ای را شناسایی کرد.‌ این روش بیشتر برای استعلام و چاپ بیمه از شرکت‌های مختلف کاربرد دارد. برای استعلام اصالت بیمه‌نامه خودرو از طریق کد یکتا: در سامانه سهناب، و در میز خدمات الکترونیک، وارد «استعلام با کد یکتا» شوید. شمارۀ یکتا، کد ملی (هم برای بیمه‌گذار و هم برای استعلام‌کننده) و عبارت امنیتی را وارد کنید. نتیجه استعلام به شما نمایش داده می‌شود. 7- استعلام بیمه‌ نامه با استفاده از شماره بیمه‌ نامه هر بیمه‌نامه شمارۀ مخصوص به خود را دارد. در صورتی که قصد دارید با استفاده از شماره بیمه‌نامه، استعلام بگیرید، بایستی نام […]
ادامه

ماهنامه لنز بورس کالا (اردیبهشت 1403)

ماهنامه لنز بورس کالا، بررسی تخصصی فروش شرکت ها در بورس کالا (منتهی به اردیبهشت 1403) این ماهنامه به گزارش بخش‌های کمتر پوشش داده شده‌ی بورس کالای ایران، با سه هدف زیر می پردازد که می تواند توسط تحلیل‌گران و ذینفعان بورس کالا و بورس تهران مورد استفاده قرار گیرد: بررسی فروش شرکت های بورسی طی ماه های مختلف در بورس کالا با استفاده از اندیکاتور های مختلف. بررسی تغییرات فروش ماهانه شرکت ها در سطح محصولات به تفکیک حجم و ارزش. بررسی فضای رقابتی شرکت های بورسی و غیر بورسی در بورس کالای ایران. شرکت های فعال در بورس کالا تمامی فروش خود را از طریق بورس کالا انجام نمی‌دهند و بدیهی است که اعداد گزارش شده با گزارش‌های فعالیت ماهانه منتشر شده توسط شرکت‌ها متفاوت باشد، گرچه به عنوان یک ابزار این گزارش می تواند به طور نسبی عملکرد شرکت‌ها را طی ماه بررسی نماید و یک بینشی از فروش شرکت ها طی ماه، قبل از انتشار گزارش‌های فعالیت ماهانه به خواننده منتقل کند. ​ ​​​​
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.