خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

106 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه تکمیلی برای زایمان

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان و بارداری + شرایط و نحوه خرید

بیمه تکمیلی برای زایمان نوعی بیمه درمان است که به والدین کمک می‌کند تا دوران بارداری و زایمان را با آرامش بیشتری پشت سر بگذارند. بیمه تکمیلی زایمان به منظور پوشش هزینه‌های مربوط به بارداری و زایمان ارائه می‌شود که شامل هزینه‌های مرتبط با معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و حتی مراقبت‌های پس از زایمان باشد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی بهترین بیمه تکمیلی برای بارداری و زایمان و شرایط بیمه تکمیلی زایمان می‌پردازیم. آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان میشود؟ بله، بیمه تکمیلی درمان می‌تواند شامل زایمان شود اما این موضوع بستگی به نوع بیمه و شرایط آن دارد. بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی بارداری و زایمان را به عنوان بخشی از پوشش‌های خود ارائه می‌دهند. این بیمه‌ها معمولاً شامل هزینه‌های مرتبط به معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، هزینه‌های زایمان (اعم از طبیعی و سزارین) و مراقبت‌های پس از زایمان می‌شوند. بیمه تکمیلی برای زایمان چگونه است؟ بیمه تکمیلی چیست؟ بیمـه تکمیلی نوعی از بیمه است که برای جبران هزینه‌های درمان انواع بیماری‎‌ها به‌کار می‌رود و می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری و حادثه را پوشش دهد. بیمه تکمیلی زایمان یک بیمه درمان است که به منظور تامین هزینه‌های دوران بارداری و زایمان ارائه می‌شود. مهم‌ترین فاکتور استفاده از بیمه درمان زایمان، گذشتن دوره انتظار آن است. برای افرادی که برای اولین بار اقدام به دریافت این بیمه تکمیلی می‌کنند این دوره انتظار تا 9 ماه طول می‌کشد. افرادی که قصد تمدید بیمه تکمیلی بارداری و زایمان دارند، نیازی به گذراندن این دوره انتظار ندارند. برای استفاده از این پوشش بیمه، فرد نباید در زمان خرید بیمه درمان باردار باشد و بعد از سپری کردن دوران بارداری نیز امکان خرید این بیمه درمان برای بارداری وجود ندارد. در بیمه‌های تکمیلی که به صورت گروهی و سازمانی ارائه می‌شود و بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی آن هستند، محدودیتی برای اقدام به دریافت بیمه درمان برای زایمان در حین بارداری وجود ندارد و بدون دوره انتظار است. برای تجربه‌ی زایمانی آرام و بدون دغدغه، بهترین راهکار خرید بیمه تکمیلی زایمان است. با داشتن بیمه تکمیلی بارداری، می‌توان از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا بهره‌مند شد و هزینه‌های زایمان را به حداقل رساند. برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی زایمان و آگاهی از جزئیات بیشتر، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین انتخاب را برای سلامت خود و فرزندتان انجام دهید. انواع بیـمه درمان برای زایمان بیمه تکمیلی زایمان در انواع مختلفی ارائه می‌شود که این بیمه‌های درمان می‌توانند پوشش‌های متفاوتی برای معاینات پیش از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان داشته باشند. در ادامه به بررسی انواع بیمه تکمیلی برای بارداری می‌پردازیم. 1- بیمه تکمیلی گروهی: توسط کارفرمایان به کارکنان خود ارائه می‌شود. این نوع بیمه به دلیل تعداد بالای بیمه‌گذاران، هزینه کمتری دارد و شامل پوشش‌های گسترده‌ای است. بیمه تکمیلی گروهی بدون نیاز به دوره انتظار است. 2- بیمه تکمیلی انفرادی: برای کسانی است که به صورت مستقل و بدون ارتباط با یک سازمان خاص اقدام به خرید بیمه می‌کنند. این نوع بیمه دارای پوشش‌های دلخواه برای فرد است و هزینه آن بیشتر از بیمه گروهی است. بیمه تکمیلی انفرادی معمولا دوره انتظار دارد. کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار زایمان دارد؟ مدت انتظار بیمه تکمیلی زایمان، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خرید بیمه تکمیلـی باید به آن توجه کرد. در دوره انتظار، شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به فرد بیمه‌شده ندارد و خدماتی را در طول این مدت ارائه نمی‌دهد. دوره انتظار بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از شروع بیمه‌نامه، بیمه‌گذار باید منتظر بماند تا بتواند از خدمات و پوشش‌های بیمه تکمیلی استفاده کند. این دوره انتظار معمولاً برای جلوگیری از سو استفاده احتمالی و مدیریت بهتر هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر بیمه‌نامه تکمیلی دارای دوره انتظار شش ماهه برای عمل جراحی باشد به این معناست که تا شش ماه پس از تاریخ شروع بیمه‌نامه، هزینه‌های مربوط به عمل جراحی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و پس از پایان دوره انتظار، این هزینه‌ها پرداخت خواهند شد. دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی تا 9 ماه است اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم مدت زمان این دوره به نوع بیمه بستگی دارد. به همین علت باید خرید بیمه تکمیلی چند ماه قبل از زایمان انجام شود. با توجه به دوره انتظار بیمه، اگر پس از بارداری اقدام به خرید این بیمه تکمیلی کرد، نمی‌توان از پوشش‌های آن استفاده کرد و شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت خسارت ندارد. به عنوان مثال اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 1000 نفر باشد، در دوره انتظار 9 ماه، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه‌های زایمان ندارد، اگر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشند دوره انتظار حذف خواهد شد. هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است. بیمه تکمیلی چقدر از هزینه زایمان را پرداخت میکند؟ همانطور که گفته شد بیمـه درمان برای بارداری به دو صورت بیمه درمان گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌شوند. هر کدام از آنها پوشش‌ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بیمه درمان، میزان پوشش‌ها و سقف تعهدات درمانی در این بیمه است. به این معنا است که وقتی بیـمه درمان با حق بیمه بالایی خریداری شود، پوشش‌ها و سقف تعهدات بالاتری دارد. به عنوان مثال اگر سقف پوشش زایمان در بیمـه درمان ۵ میلیون تومان باشد، به این معنی است که فرد تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را می‌تواند از بیمه دریافت کند؛ البته پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده فرد است. میزان فرانشیز بیمه تکمیلی به نوع بیمه پایه خدمات درمانی و بیمـه درمان انتخاب شده بستگی دارد.  تقریباً بیمه‌های تکمیلی دارای فرانشیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد هستند. در زمان خرید بیمه درمان، حتما باید به سقف پوشش زایمان و میزان فرانشیز آن دقت کرد تا در زمان استفاده از بیـمه و دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشد. بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان چه پوشش هایی دارد؟ برخی تصور می‌کنند هزینه بیمه درمان […]
ادامه
حق بیمه آتش سوزی

حق بیمه آتش سوزی در سال 1403 چقدر است؟

در این مطلب از کاریزما لرنینگ به موضوع حق بیمه آتش سوزی می‌پردازیم. متاسفانه آتش‌سوزی در ایران حادثه‌ای رایج است که گاهی خسارت‌های جانی و مالی ناگواری به همراه دارد. بهترین راه کاهش خسارت‌ها، استفاده از بیمه‌های آتش سوزی است. تفاوتی ندارد مالک هستید یا مستاجر یا صاحب کارگاه و کارخانه یا فروشگاه‌های تجاری؛ می‌توانید انواع بیمه‌های آتش‌سوزی را با پوشش‌های کامل از کاریزمابیمه خریداری کنید. تمام مراحل خرید و صدور بیمه‌نامه آتش سوزی آنلاین است. بیمه‌ آتش‌سوزی، دو مدل پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش‌های اصلی شامل آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار می‌شود که در اصطلاح بیمه به آن آصا می‌گویند. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات کامل‌تر ابتدا مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید: بعد از مطالعه‌ی مقاله بالا، بپردازیم به موضوع اصلی یعنی هزینه بیمه آتش سوزی و هر آنچه به آن مربوط است. حق بیمه آتش سوزی چقدر است؟ حق بیمه یا همان نرخ بیمه آتش سوزی تابع عوامل مختلفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در خرید بیمه‌نامه آتش سوزی (با پوشش‌های اضافی مانند زلزله)، شما سه گزینه‌ روی میز دارید: ملک، کارگاه یا فروشگاه خود را همراه با تمام لوازم و وسایل داخل آن بیمه کنید. فقط ملک خود را در برابر آتش سوزی بیمه کنید. فقط لوازم منزل / وسایل کارگاه خود را بیمه کنید. بعد از انتخاب رویه مد نظر، نوبت به خرید بیمه‌نامه می‌رسد. قیمت نهایی که به عنوان حق بیمه باید بپردازید؛ کاملاً متغیر است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. جدول نرخ بیمه آتش سوزی ۱۴۰۳ نرخ بیمه آتش‌سوزی عدد مشخصی نیست که بتوانیم مستقیماً آن را بیان کنیم. برای اینکه درک بهتری از نرخ بیمه آتش‌سوزی داشته باشیم، بهتر است با جزئیات پوشش‌های شرکت‌های بیمه در خصوص آتش‌سوزی آشنا شویم. بیمه‌ها طرح‌های مختلفی را در خصوص آتش‌سوزی ارائه می‌دهند و هر طرح شرایط خاص خود را دارد. جدول زیر را مشاهده کنید: همانطور که گفتیم نرخ بیمه آتش‌سوزی عدد ثابتی نیست و تابع شرایط و قواعدی است که در ادامه آن‌ها را کامل بیان می‌کنیم‌. نحوه محاسبه حق بیمه آتش‌ سوزی در این بخش، بیشتر روی بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌های مسکونی تمرکز می‌کنیم. مواردی که در ادامه مطرح می‌کنیم برای واحدهای تجاری و صنعتی نیز صدق می‌کنند. با این حال شرایط بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی و تجاری کمی متفاوت است.‌ در بیمه‌نامه آتش‌سوزی ساختمان‌های تجاری مثل انواع مغازه و فروشگاه علاوه بر خود ساختمان، تأسیسات، دکوراسیون، اثاثیه اداری، کالاها و اجناس هم جزو اموال تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی محسوب می‌شوند. قیمت بیمه آتش سوزی برای یک ساختمان مسکونی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌‌اند از: نوع سازه ساختمان متراژ ساختمان ارزش لوازم منزل هزینه‌ی ساخت هر متر بنا جنس مصالح سن ساختمان تعداد طبقات سیستم برق‌کشی ساختمان امکانات اطفاء حریق ساختمان مدت بیمه‌نامه و همینطور پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه نیز در قیمت نهایی بیمه آتش سوزی اثر می‌گذارند. تاثیر نوع سازه در نرخ بیمه آتش سوزی به‌طور کلی چهار نوع ساختمان از نظر نوع سازه داریم: سازۀ بتنی سازۀ فلزی سازۀ آجری سازۀ سنتی (گِلی) نرخ بیمه آتش سوزی به اسکلت ساختمان، کاربری ساختمان و سال ساخت ساختمان بستگی دارد. از نظر شرکت‌های بیمه، هرچه سازه قدیمی‌تر باشد، ریسک بروز حادثه بیشتر است. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که مالکین سازه‌های آجری و سنتی به دلیل مقاومت کم باید بالاترین حق بیمه آتش سوزی را بپردازند. متراژ ساختمان و نرخ حق بیمه آتش سوزی هرچه متراژ یک بنا بیشتر باشد، در صورت وقوع آتش‌سوزی، خسارتی که به بنا وارد می‌شود بیشتر است. متراژ ساختمان یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت نهایی بیمه آتش سوزی است. ارزش لوازم منزل در بیمه آتش سوزی هنگام تهیۀ بیمه‌ آتش سوزی می‌توان اثاثیه منزل را جداگانه بیمه کرد. هرچه ارزش لوازم منزل تحت پوشش بیمه بیشتر باشد، قیمت بیمه آتش سوزی بیشتر خواهد بود. توصیه می‌کنیم هنگام خرید بیمه‌نامه، حتماً نوع لوازم و قیمت آن‌ها را دقیق اعلام کنید. نکته‌ی بسیار مهم که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که آثار هنری در منزل مانند تابلوهای ارزشمند یا به‌طور کلی هر وسیله‌ای که ارزش هنری دارد، شامل بیمه آتش‌سوزی نمی‌شوند و بیمه به‌طور کلی بابت پول، طلا و اشیاء تاریخی-هنری ارزشمند خسارتی به شما پرداخت نمی‌کند. دلیل این موضوع به ارزش‌گذاری این نوع لوازم برمی‌گردد. بعد از آتش‌سوزی این امکان وجود ندارد که به شرکت بیمه ثابت کنیم، برای مثال یک تابلوی هنری ارزشمند، واقعاً چقدر ارزش داشته است. تاثیر هزینه‌ ساخت هر متر در بیمه‌نامه اینکه ساختمان در کدام استان و ناحیۀ شهر واقع شده و ساخت هر متر آن چقدر هزینه داشته است، در قیمت نهایی بیمه تاثیرگذار است. موضوع استان از این جهت اهمیت دارد که امکان وقوع بعضی از حوادث در بعضی از استان‌ها بیشتر است. برای مثال، امکان وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور به دلیل بارندگی فراوان در این استان‌ها بیشتر است. بنابراین نرخ بیمه، مخصوصاً برای پوشش زلزله، برای هر استان متفاوت است. سایر موارد نیز به‌نوبه‌ی خود در نهایی شدن قیمت بیمه آتش سوزی تاثیرگذار هستند. مسلماً اگر مصالح به‌کاررفته در ساخت یک بنا کیفیت لازم را نداشته باشند، ساختمان قدیمی باشد، سیستم برق‌کشی به‌روز نباشد، تعداد طبقات زیاد باشد و…، حق بیمه آتش سوزی به‌ازای هر مورد افزایش پیدا می‌کند، چراکه هر یک از این عوامل به تنهایی ریسک آتش سوزی و خرابی ساختمان را بالا می‌برند. پرداخت حق بیمه آتش سوزی دریافت خسارت آتش‌سوزی از بیمه‌ پروسه‌ی مشخصی دارد که طی آن بیمه‌گزار بایستی یک سری اقدامات را انجام و مدارک مورد نیاز را به شرکت بیمه ارائه دهد. 1- بیمه‌گزار پس از وقوع حادثه، 5 روز فرصت دارد که شرکت بیمه را در جریان قرار دهد. 2- سپس نوبت به ارزیابی خسارت‌ها می‌رسد. در این مرحله باید لیستی از تمام اموال آسیب‌دیده و خسارت‌های واردشده به ساختمان تهیه و در اختیار شرکت بیمه قرار داده شود. 3- ارائه گزارش آتش‌نشانی و مرجع قضایی (در صورت ارجاع پرونده به مراجع قضایی) نیز ضروری است. 4- در صورت نیاز شرکت بیمه مدارک و مستندات بیشتری مانند عکس و فیلم طلب می‌کند و پس از ارسال تمام مدارک و مستندات، پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه انجام می‌شود. پوشش کامل آتش سوزی با کاریزمابیمه کاریزمابیمه انواع بیمه آتش سوزی را با پوشش‌های […]
پخش صوتی
ادامه
بیمه تکمیلی عمل بینی

آیا بیمه تکمیلی شامل عمل بینی می‌شود؟

عمل بینی (رینوپلاستی / سپتوپلاستی) یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است که علاوه بر بهبود ظاهر، می‌تواند مشکلات تنفسی و عملکردی را نیز برطرف کند. اما هزینه‌های بالای این عمل باعث شده تا بسیاری از افراد برای انجام آن به دنبال راه‌حل‌های مالی مناسب باشند. اینجاست که از بیمه تکمیلی عمل بینی به‌عنوان یک گزینه‌ی جذاب و مقرون‌به‌صرفه می‌توان استفاده کرد. بیمه تکمیلی می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های جراحی، مراقبت‌های پس از عمل و حتی مشاوره‌های پزشکی را پوشش و نگرانی‌های مالی بیماران را کاهش دهد. با توجه به افزایش تقاضا برای این نوع عمل‌ها و پیچیدگی‌های فرآیند بیمه، آگاهی از جزئیات و مزایای بیمه تکمیلی جراحی بینی می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی نکات کلیدی و مزایای بیمه تکمیلی عمل بینی پرداخته‌ایم و اطلاعاتی جامع و کاربردی در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید با آرامش و اطمینان بیشتری قدم به این مسیر بگذارید. آیا بیمه تکمیلی شامل عمل زیبایی بینی می شود؟ بله، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بیمه‌های تکمیلی، برخلاف تصور عموم افراد، هزینه‌های عمل زیبایی بینی را پوشش می‌دهند. هدف بیمه‌های تکمیلی افزایش پوشش‌های درمانی است. در مقاله‌ای جداگانه به انواع بیمه تکمیلی و مشخصات آن‌ها پرداخته‌ایم. بیمه‌های تکمیلی به صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شوند. بیمه تکمیلی گروهی، برای مثال اگر از سمت محل کار خود بیمه تکمیلی شده باشید، هزینه‌های عمل جراحی بینی با هدف درمان را پوشش می‌دهند. بیمه تکمیلی انفرادی نیز توضیح خاصی ندارد و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع بیمه می‌توانید می‌توانید مقاله‌ی «بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ قیمت و شرایط بیمه درمان انفرادی» را مطالعه کنید.  قبل از هر اقدامی در خصوص جراحی بینی، باید بیمه تکمیلی داشته باشید. عموماً افراد اطلاعات کاملی در خصوص بیمه تکمیلی ندارند. در  این خصوص در یک مقاله‌ی جامع توضیح داده‌ایم که بیمه تکمیلی چیست و چگونه باید بیمه تکمیلی شویم. حتما این مقاله را مطالعه کنید. برای عمل بینی، اکثر بیمه‌ها هزینه‌های جانبی مثل هزینه آزمایش، هزینه دارو و عکس سی تی اسکن صورت را متقبل می‌شوند. اما توجه داشته باشید استفاده از بیمه تکمیلی برای عمل بینی در صورتی ممکن است که عمل زیبایی بینی در راستای حفظ سلامتی شما باشد. برای مثال اگر انحراف بینی داشته باشید یا دهلیز بینی شما تنگ و تنفس براش شما مشکل باشد، آنگاه می‌توانید از بیمه تکمیلی برای جراحی بینی استفاده کنید. بیایید سوال را بهتر بپرسیم … در چه صورت بیمه تکمیلی عمل بینی را پوشش نمی‌دهد؟ جراحی زیبایی صرفاً برای بهبود ظاهر انجام می‌شود و جنبه‌ی درمانی ندارد. می‌توانیم موضوع را از این زاویه ببینیم که عده‌ای صرفاً می‌خواهند به ظاهر مطلوب خود برسند و سلامتی آن‌ها در خطر نیست. در این صورت استفاده از بیمه‌های تکمیلی برای عمل بینی ممکن نیست. همچنین اگر مشکلی داشته باشید که جزو عیوب مادرزادی باشد و ریشه در گذشته داشته باشد، از آنجایی که این مشکل به قبل از خرید بیمه تکمیلی برمی‌گردد، نمی‌توانید از بیمه‌های تکمیلی انفرادی استفاده کنید. حال فرض کنیم نیاز به عمل جراحی بینی داریم و می‌خواهیم از بیمۀ تکمیلی استفاده کنیم. کدام بیمه‌ها تا چه میزان هزینه‌ها را پوشش می‌د‌هند؟ چه بیمه ای هزینه عمل بینی را می دهد؟ عمل جراحی بینی به دو شکل انجام می‌شود: رینوپلاستی: که ضرورت پزشکی ندارد و صرفاً برای زیبایی و تغییر فرم بینی انجام می‌شود. سپتوپلاستی: که برای برطرف کردن مشکلی مانند انحراف بینی است و ضرورت پزشکی دارد. بیمه‌های تکمیلی عمل جراحی سپتوپلاستی را پوشش می‌دهند. در جدول زیر تعرفه پوشش هزینه‌های جراحی بینی با بیمه درمان تکمیلی در سال ۱۴۰۳ را می‌توانید مشاهده کنید. اگر می‌خواهید از بیمه تکمیلی برای عمل بینی استفاده کنید، به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که طرف قرارداد بیمه‌های زیر باشند. نکته جالب توجه این است که اگر بینی شما دچار شکستگی شدید شود، بیمه تامین اجتماعی تا 60 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. شاید پس از دیدن جدول بالا این سوال برای شما به‌وجود آمده باشد که بهترین بیمه تکمیلی از میان این همه گزینه کدام است و چطور باید بهترین بیمه تکمیلی را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال کافیست مقاله‌ی زیر را بخوانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید: مشکلات بینی تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی عموماً افرادی که نیاز به جراحی بینی دارند، با یکی از سه مشکل زیر دست و پنجه نرم می‌کنند: تنگ شدن دهلیز بینی مخروط داخلی بزرگ در بینی شکسته شدن استخوان بینی تنگ شدن دهلیز و سخت شدن تنفس اگر دیواره‌های اطراف بینی به سمت داخل حرکتت کنند، راه تنفس تقریباً بسته می‌شود و فرد نمی‌تواند به راحتی نفس بکشد. در این حالت تنها راه نجات جراحی است. رشد مخروط داخلی بینی و تنگی نفس مخروط‌های داخلی بینی وظیفه‌ی تمیز کردن هوا ورودی به بینی را بر عهده دارند، اما اگر این مخروط‌ها بیش از حد رشد کنند، آنگاه تنفس سخی می‌شود. باز هم راه نجات در جراحی و کوچک شدن مخروط‌ها است. شکستن بینی و انحراف آن بینی با یک ضربه محکم به راحتی می‌شکند. اکثراً در نزاع‌ها این اتفاق می‌اُفتد. بینی فرد بعد از شکستگی به یک سمت منحرف می‌شود و پزشک باید ساختار بینی را اصلاح کند تا تنفس بیمار به حالت عادی برگردد. هزینه عمل زیبایی بینی با بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که این عمل جراحی مستقیماً بر ظاهر شما تاثیر دارد، باید حتماً به یک بیمارستان واجد شرایط مراجعه کنید و پزشک مجرب جراحی را انجام دهد. عوامل موثر بر هزینه عمل بینی عبارت‌‌اند از: دستمزد جراح هزینه‌های بیمارستان نوع عمل (زیبایی یا درمانی یا ترمیمی) تکنیک جراحی علاوه بر موارد فوق، چند مورد هزینه‌ی دیگر مانند آزمایش‌های پزشکی، داروهای قبل و بعد از عمل و عکسبرداری یا طراحی سه‌بعدی بینی قبل از عمل را نیز باید متصور شد. نحوه دریافت هزینه‌های جراحی بینی با بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌های جراحی بینی، به مراکز جراحی یا بیمارستان‌‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی خود مراجعه کنید. در این حالت هزینه‌‌های جراحی بعد از کسر فرانشیز از محل بیمه پوشش داده می‌شوند و نیازی نیست شما از جیب خود هزینه‌ای پرداخت کنید. اگر با مفهوم «فرانشیز» در بیمه آشنایی ندارید، حتماً مقاله‌ی […]
پخش صوتی
ادامه
بیمه مسافرتی داخلی

بیمه مسافرتی داخلی؛ حامی شما برای گشت و گذار در ایران

بیمه مسافرتی داخلی یکی از ابزارهای مهم برای حفظ آرامش و اطمینان خاطر در سفرهای داخلی است. این بیمه برای پاسخ دادن به نیازهای مسافران در هنگام بروز حوادث و مشکلات غیر منتظره در سفرهای داخلی طراحی شده است.  در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به این موضوع می‌پردازیم که بیمه مسافرت داخلی چیست و چه نکاتی دارد و چگونه می‌توان آن را خریداری کرد. اگر شما نیز دغدغه تامین امنیت و آرامش خود را در سفرهای داخلی دارید، در این مقاله همراه ما باشید. بیمه مسافرتی داخلی چیست؟ بیمه مسافرتی داخلی یکی از انواع بیمه مسافرتی است که به منظور پوشش حوادث در سفرهای داخلی طراحی شد‌ه و همه افراد، چه آن‌هایی که به تنهایی سفر می‌کنند و چه افرادی که با خانواده یا به‌همراه تور به مسافرت می‌روند، می‌توانند از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که این بیمه با بیمه مسافرتی بین‌المللی تفاوت دارد. بیمه مسافرتی برای پوشش سفرهای خارجی طراحی شد‌ه است و تورها و افرادی که به صورت انفرادی به خارج از کشور سفر می‌کنند را تحت پوشش قرار می‌دهد. بنابراین، بیمه مسافرتی خارجی جایگزین بیمه سفر داخلی نمی‌شود. البته در نظر داشته باشید، با اینکه اصطلاح بیمه مسافرتی داخلی یا بیمه مسافرتی یک روزه، بسیار رایج است اما در شرکت‌های بیمه‌، بیمه‌ای با عنوان «بیمه مسافرتی یک روزه» یا «بیمه سفر داخلی» وجود ندارد و این نوع بیمه‌ها با عناوینی همچون «بیمه حوادث انفرادی و گروهی» و «بیمه مسئولیت» شناخته می‌شوند. انواع بیمه مسافرتی داخل کشور چیست؟ بیمه مسافرتی داخلی شامل دو نوع بیمه حوادث و بیمه مسئولیت می‌شود. بیمه حوادث به صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای شرایط مختلف و انواع سفرهای داخلی مناسب است. این بیمه‌ها برای تورهای مسافرتی داخلی و همچنین سفرهای یک روزه و چند روزه فردی تهیه می‌شوند. بیمه مسافر‌تی تور داخلی اگر سفر از طریق تورهای گردشگری و آژانس‌های مسافرتی انجام شود، مسئولیت تمامی حوادثی که در طول سفر رخ می‌دهد، بر عهده تیم گردشگری خواهد بود.  بیمه مسافرتی تور داخلی، وظیفه جبران تمام یا بخشی از خسارات ناشی از این حوادث را بر عهده می‌گیرد. دو نوع بیمه‌نامه حوادث گروهی و مسئولیت، معمولاً توسط مدیران آژانس‌ها و تورها برای پوشش این حوادث خریداری می‌شود. بیمه حوادث گروهی تورهای مسافرتی بیمه حوادث به دو صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. حوادثی که ممکن است برای مسافران در طول سفر رخ دهد، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد.  خسارات جانی و مالی مانند نقص عضو، جراحت، از کار افتادگی موقتی یا دائمی و فوت فرد بیمه شد‌ه در این بیمه‌نامه پوشش داده می‌شود. البته نباید در این حوادث قصد و اراده فرد دخیل باشد.  میزان جبران خسارات سقف مشخصی دارد و بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، موارد اضافی را طبق شرایط خود به بیمه‌نامه اضافه کند. این بیمه‌نامه تنها برای صاحبان تورها نیست و هر فرد یا گروهی که قصد سفر دارد می‌تواند آن را تهیه کند. بیمه مسئو‌لیت تور‌‌های مسا‌‌فرتی بیمه مسئولیت، وظیفه پوشش خسارت حوادثی را که در طول سفر برای کارکنان تورها رخ می‌دهد، بر عهده دارد. این بیمه باید به همراه بیمه حوادث گروهی توسط مدیران تورها و آژانس‌های مسافرتی تهیه شود. در واقع، تورلیدرها و سایر کارمندان تور برای پوشش حوادثی که در حین کار ممکن است اتفاق بیفتد، به این بیمه نیاز دارند. هنگام خرید این بیمه، سرمایه اولیه مشخص شد‌ه و سقف جبران خسارت‌ها بر اساس میزان سرمایه اولیه تعیین می‌شود. فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی از جمله مواردی است که تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار می‌گیرد. حق بیمه مسئولیت و مبلغی که باید برای خرید آن پرداخت کنید نیز بر اساس همین سرمایه اولیه تعیین می‌شود. چه کسانی می‌توانند از بیمه سفر داخلی استفاده کنند؟ استفاده از بیمه های مسافرتی داخلی محدودیتی برای افراد ندارد. به‌طور کلی می‌توان مخاطبان این بیمه‌نامه را در سه دسته زیر تقسیم‌بندی کرد: مسافران انفرادی: کسانی که به تنهایی سفر می‌کنند، می‌توانند در صورت بروز حادثه از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند. مسافران با خانواده و دوستان: سفرهای گروهی با خانواده و دوستان لذت‌بخش‌ است، اما در عین حال ریسک‌های بیشتری نیز به همراه دارد. بیمه سفر داخلی، در صورت بروز مشکل برای هر یک از اعضای گروه، حامی شما خواهد بود. تورها و آژانس‌های مسافرتی: ارائه‌دهندگان تورهای داخلی می‌توانند با تهیه بیمه مسافرتی تور داخلی، ضمن جلب اعتماد بیشتر، مسئولیت‌های خود را نیز در قبال مسافران به نحو احسن انجام دهند. شرایط بیمه مسافرتی گروهی چیست؟ بیمه مسافرتی گروهی، گزینه‌ای ایده‌آل برای تضمین سلامتی و آرامش خاطر مسافران در تورهای گروهی و سفرهای پرماجرا است. این نوع بیمه با ارائه پوشش‌های بیمه‌ای متنوع، حوادث احتمالی را در طول سفر تحت پوشش قرار می‌دهد و به مسافران و برگزارکنندگان تور آرامش خاطر می‌بخشد. شرایط کلی خرید بیمه مسافرتی گروهی در شرکت‌های بیمه مختلف، متفاوت است. اما به‌صورت کلی  شامل موارد زیر می‌شود: حداقل تعداد: برای خرید این بیمه‌نامه، حضور حداقل 10 نفر الزامی است. محدودیت سنی: افراد زیر 80 سال می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند. مدت زمان سفر: بیمه‌نامه مسافرتی گروهی برای بازه‌های زمانی مختلف از 1 تا 30 روز قابل صدور است. سرمایه بیمه: بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به نیاز خود، از بین سطوح مختلف سرمایه بیمه یکی را انتخاب کند. سقف تعهدات: اکثر شرکت‌های بیمه برای پوشش فوت این بیمه‌نامه 50 میلیون تومان است. البته ممکن است در برخی شرکت‌های بیمه این مقدار کمتر و یا بیشتر باشد. سقف هزینه‌های پزشکی: شرکت‌های بیمه 10 درصد سرمایه فوت را برای پوشش هزینه‌های پزشکی به بیمه‌شد‌ه پرداخت می‌کنند. شرکت‌های بیمه دارای بیمه سفر د‌ا‌خلی کدامند؟ در ایران، شرکت‌های بیمه متعددی هستند که اقدام به ارائه بیمه های مسافرتی داخلی می‌کنند. برخی از معروف‌ترین بیمه‌نامه‌های مسافرتی در شرکت‌های معتبر عبارتند از: بیمه مسافرتی داخلی ایران بیمه مسافرتی داخلی سامان بیمه مسافرتی داخلی پاسارگاد علاوه بر شرکت‌های ذکر شده، بسیاری از شرکت‌های بیمه دیگر نیز در ایران وجود دارند که بیمه‌نامه سفر داخلی ارائه می‌کنند. البته برای خرید بیمه مسافرتی داخلی، نیازی به مراجعه به دفاتر بیمه شرکت‌های مختلف ندارید، بلکه می‌توانید از طریق سایت کاریزمابیمه، ضمن استعلام از قیمت و شرایط انواع بیمه‌های مسافرتی داخلی، خرید خود را به‌صورت کاملا آنلاین انجام […]
پخش صوتی
ادامه
بیمه کربلا

خرید بیمه کربلا و اربعین 1403 در سریع‌ترین زمان ممکن

بیمه کربلا که با نزدیک شدن به ماه محرم به دغدغه بسیاری از زائران حسینی تبدیل می‌شود، برای حمایت از مسافران در یکی از بزرگترین سفرهای زیارتی ایرانیان، یعنی سفر به کربلا در ایام اربعین است. اگرچه در این ایام برنامه‌هایی توسط دولت ایران و کشور میزبان برای زائرین در نظر گرفته می‌شود. اما تمامی سفرها و به‌خصوص سفرهای خارجی، می‌توانند با مشکلات و حوادثی همراه شوند. زیارت کربلا نیز سفری معنوی و روحانی است که نیازمند آمادگی‌های لازم از جمله تضمین امنیت و آرامش خاطر زائران است. به همین دلیل، بیمه‌نامه‌ای تحت عنوان بیمه کربلا ایجاد شد‌‌ه است که با ارائه پوشش‌های مورد نیاز مسافران، باعث افزایش کیفیت این سفر زیارتی خواهد شد. باتوجه به سخنان دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین، متقاضیان سفر به کربلا برای خرید بیمه اربعین امسال، باید با انتخاب سه بسته بیمه 80، 90 یا 100 هزار تومانی، اقدام به ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری کنند. این موضوع احتمالا برای بسیاری از مسافران ناآشنا باشد. به همین دلیل، در این مقاله از کاریزما لرنینگ به این موضوع می‌پردازیم که بیمه کربلا چیست، چه مزایایی برای بیمه‌شدگان به‌همراه دارد و چگونه باید بیمه اربعین امسال را خریداری کرد؟ اگر شما هم قصد سفر به کربلا را دارید، در این مقاله همراه ما باشید. بیمه کربلا چیست؟ بیمه سفر کربلا یا بیمه اربعین، نوعی بیمه مسافرتی است که به زائران در صورت بروز مشکل در طول سفر به کربلا در کشور عراق، خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهد. زائران می‌توانند به صورت آنلاین، بیمه سفر کربلا را خریداری کنند. آیا خرید بیمه کربلا اجباری است؟ خرید بیمه زائران کربلا برای تمام افرادی که در زمان اربعین به کربلا سفر می‌کنند، چه به صورت زمینی و چه هوایی، اجباری است. بنابراین تمام مسافران باید اقدام به خرید این بیمه‌نامه و دریافت کد رهگیری آن کنند. در غیر این صورت امکان سفر به کشور غراق در ایام اربعین را نخواهند داشت. بیمه مسافرتی کربلا از چه زمانی آغاز می‌شود؟ در صورتی که بیمه سفر به کربلا خریداری و کارت بیمه زائرین کربلا را دریافت کنید، به محض ورود به کشور عراق، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار خواهید گرفت. همچنین اعتبار بیمه از تاریخ شروع سفر (طبق تاریخ درج شد‌ه در بیمه‌نامه) محاسبه می‌شود و تا پایان سفر (طبق تاریخ درج شد‌ه در بیمه‌نامه) معتبر خواهد بود. تفاوت بیمه عتبات سماح و بیمه سفر کربلا چیست؟ بیمه عتبات سماح و بیمه سفر کربلا دو نوع بیمه‌ای هستند که زائران عازم سفر به عتبات عالیات می‌توانند برای پوشش خطرات و حوادث احتمالی در طول سفر از آن‌ها استفاده کنند. هر دو نوع بیمه برای جبران خسارات و هزینه‌های درمانی ناشی از حوادث و بیماری‌ها در طول سفر به عتبات عالیات طراحی شد‌ه‌اند و پوشش‌های پایه مانند بستری در بیمارستان، هزینه‌های پزشکی، جراحی، دیه و غرامت فوت را ارائه می‌دهند. اما این دو بیمه‌نامه با وجود شباهت‌های فوق، تفاوت‌هایی نیز دارند که شامل موارد زیر می‌شوند: ارائه دهنده: بیمه عتبات سماح توسط سازمان حج و زیارت و از طریق سامانه سماح ارائه می‌شود. خرید این بیمه‌نامه برای سفر به کربلا الزامی است. در حالی که بیمـه سفر کر‌بلا توسط شرکت‌های بیمه مختلف به زائران ارائه می‌گردد و مسافرانی که قصد دریافت خدمات و پوشش‌های بیشتری دارند، می‌توانند از این بیمه‌نامه به‌صورت اختیاری استفاده کنند. پوشش‌ها: بیمه عتبات سماح معمولاً پوشش‌های محدودتر و با سقف تعهدات پایین‌تر نسبت به بیمه سفر کربلا اختیاری ارائه می‌دهد. اما بیمه سفر کربلا اختیاری در طرح‌های مختلف با پوشش‌ها و سقف تعهدات متنوع ارائه می‌شود و زائران می‌توانند با توجه به نیاز خود، طرح مناسب را انتخاب کنند. قیمت: هزینه بیمه عتبات سماح برای همه زائران ثابت و یکسان است. در حالی که قیمت بیمه سفر به کربلا به طرح انتخابی، شرکت بیمـه و سن زائر بستگی دارد. قیمت بیمه کربلا چقدر است؟ با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، سه بسته 80، 90 و 100 هزار تومانی در نظر گرفته شده است که هر یک از زائران باید بر اساس تمایل خود، یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند. باتوجه به سقف پوشش در نظر گرفته شده برای بیمه کربلای سامانه سماح، عده زیادی از مسافران به دنبال خرید بیمه مسافرتی تکمیلی برای سفر اربعین هستنید تا باتوجه به احتمال بروز حوادث مختلف، در صورت ایجاد هرگونه مشکل، پوشش‌ها و خدمات بیشتری از بیمه دریافت کنند. در حال حاضر، امکان خرید بیمه کربلا از طریق سایت کاریزمابیمه به نرخ زیر مهیاست. توجه داشته باشید که مبالغ به تومان هستند. بازه زمانی ۱ تا ۷ روز بازه زمانی ۸ تا ۱۵ روز بازه سنی ۰ تا ۱۲ سال ۴۵,۸۰۰ ۹۱,۶۰۰ بازه سنی ۱۳ تا ۶۵ سال ۹۱,۶۰۰ ۱۸۳,۲۰۰ بازه سنی ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۳۷,۴۰۰ ۲۷۴,۷۰۰ بازده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال ۲۷۴,۷۰۰ ۵۴۹,۴۰۰ پوشش های بیمه کربلا چیست؟ پوشش‌های بیمه کربلا، که به آن بیمه زیارتی عتبات عالیات نیز گفته می‌شود، بسته به شرکت بیمـه و طرح انتخابی شما می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، بیمه‌های زیارتی کربلا پوشش‌های زیر را ارائه می‌دهند: هزینه‌های درمانی این پوشش اصلی‌ترین تعهد بیمه مسافرتی کربلا است و شامل هزینه‌های درمانی در صورت بروز بیماری یا حادثه برای زائر در طول سفر می‌شود. سقف تعهد برای این پوشش در طرح‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است. فوت در صورت فوت زائر بر اثر حادثه در طول سفر، بیمه مبلغی را به عنوان غرامت به خانواده او پرداخت می‌کند. مبلغ غرامت فوت در طرح‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است. نقص عضو و از کارافتادگی اگر زائر در اثر حادثه در طول سفر دچار نقص عضو یا از کارافتادگی دائمی شود، بیمه مبلغی را به عنوان غرامت به او پرداخت می‌کند. بیمه سفر کربلا، که با نام بیمه زیارتی عتبات عالیات نیز شناخته می‌شود، در کنار ارائه پوشش‌های بیمه‌ای متنوع، برخی از موارد و خسارات را نیز تحت پوشش قرار نمی‌دهد. آگاهی از این استثنائات برای زائران گرامی ضروری است تا در صورت بروز مشکل، دچار سردرگمی و چالش نشوند. توجه داشته باشید که بیمه کربلا تنها حوادثی که برای خودتان ایجاد شود را تحت پوشش قرار خواهد داد، بنابراین اگر قصد سفر به کشور […]
پخش صوتی
ادامه
استعلام بیمه شخص ثالث

استعلام بیمه شخص ثالث + روش‌های استعلام فوری اعتبار بیمه‌ نامه

استعلام بیمه شخص ثالث یا همان بیمه خودرو، به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است، اما گاهی افراد دچار چالش‌های جدی می‌شوند و نمی‌توانند بیمه شخص ثالث خود را استعلام بگیرند. در این مقاله در کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی روش‌های مختلف استعلام بیمه شخص ثالث بپردازیم. در انتهای این مطلب نیز می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهیم.  چگونه استعلام بیمه شخص ثالث بگیریم؟ بیمه شخص ثالث به عبارت دقیق‌تر، بیمۀ اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، در سال 1348 در ایران به تصویب رسید و دارندگان وسایل نقلیه همواره ملزم به داشتن این بیمه‌نامه هستند. بیمه شخص ثالث در کنار بیمه بدنه خودرو، بخش قابل توجهی از خسارت‌ها را پوشش می‌دهد. گاهی به دلایل مختلف نیاز است اصالت و اعتبار بیمه شخص ثالث خودرو یا موتورسیکلت بررسی و تایید شود. بیمه شخص ثالث، در گذشته‌ یک نوع بیمۀ اختیاری به حساب می‌آمد، اما اکنون با در نظر گرفتن حوادث رانندگی و هزینه‌های سرسام‌آور درمان و جبران خسارت‌ها، داشتن این نوع بیمه‌نامه برای تمام وسایل نقلیه اجباری است. این بیمه، خسارت‌های جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث در سوانح رانندگی را پوشش می‌دهد. اجباری بودن این بیمه، باعث شده تهیۀ بیمه شخص ثالث، اولین اولویت افراد بعد از خرید یک وسیله نقلیه باشد، لذا پرفروش‌ترین نوع بیمه نیز به حساب می‌آید. در مطلب جداگانه‌ای به قیمت بیمه شخص ثالث انواع خودروها در سال 1403 پرداخته‌ایم. اگر در خصوص بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌کنیم مقاله زیر را در وبلاگ کاریزما بخوانید. برای استعلام سابقۀ بیمه شخص ثالث، 7 روش وجود دارد که در این مطلب، مختصر و مفید به تمام این روش‌ها اشاره می‌کنیم. نحوه استعلام بیمه شخص ثالث استعلام بیمه شخص ثالث ار جهات مختلف اهمیت دارد. از جمله: سوابق و تخفیف‌های بیمه هنگام فروش خودرو، بر [افزایش] قیمت خودرو تاثیرگذار هستند. ‌ استعلام بیمه‌نامه برای تمدید بیمه شخص ثالث قبل از تاریخ سررسید ضروری است. جهت بررسی اقساط پرداخت‌شده و جلوگیری از تاخیر و جریمه شدن، بایستی اعتبار بیمه شخص ثالث بررسی شود. اگر هنگام تصادف، بیمه‌نامه در دسترس نباشد، به راحتی می‌توانیم با استعلام آن، مشخصات بیمه را ارائه دهیم. اگر بیمه‌نامه را گم کنیم، می‌توانیم در مواقع ضروری اصالت بیمه‌نامه شخص ثالث را استعلام بگیریم. در ادامه، به معرفی روش‌های مختلف استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث می‌پردازیم. 1- استعلام اعتبار بیمه شخص ثالث با پلاک استعلام سوابق بیمه با پلاک خودرو، رایج‌ترین روش استعلام است. معمولاً تمام کارگزاری‌های بیمه، در سایت (یا اپلیکیشن) خود، سرویس استعلام سوابق بیمه با استفاده از پلاک [و البته کد ملی] را دارند. این روش بیشتر برای مشاهده‌ی سوابق بیمه است و برای دریافت جزئیات بیشتر، احتمالاً باید از روش‌های دیگری که در ادامه ذکر می‌کنیم‌، استفاده کنید. 2- استعلام بیمه شخص ثالث از طریق سامانه سنهاب سنهاب، مخفف «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه» است. رویکرد حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی باعث شده تمام اطلاعات مورد نیاز در قالب سامانه نظارت بیمه مرکزی، جهت استعلام در اختیار کاربران قرار بگیرد. با مراجعه به این سامانه، و در بخش میز خدمات الکترونیک، به امکانات مختلفی از جمله «استعلام اصالت بیمه‌‌نامه» دسترسی خواهید داشت. در بخش استعلام اصالت بیمه‌‌نامه، به انواع روش‌های استعلام دسترسی خواهید داشت که در ادامه آن‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم. 3- استعلام بیمه‌ نامه با نرم‌ افزار دولت همراه اگر اپلیکیشن دولت همراه را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، با ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز، می‌توانید از سوابق بیمه شخص ثالث یا بدنه خودروی خود مطلع شوید. همچنین، شرکت‌های ارائه‌دهندۀ بیمه، روی بیمه‌نامه خود، کد QR چاپ می‌کنند. کافیست به اینترنت متصل شوید و با دوربین موبایل خود، کد را اسکن کنید. جزئیات بیمه‌نامه برای شما نمایش داده می‌شود. 4- استعلام بیمه خودرو از طریق پیامک استعلام بیمه خودرو از طریق پیام کوتاه، شاید ساده‌ترین روش ممکن باشد؛ به خصوص برای زمانی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی نداریم. قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که در این روش، سیم‌کارت حتماً باید به نام خود شما باشد و با سیم‌کارتی که متعلق به شخص دیگری است، نمی‌توانید استعلام بیمه‌نامه‌ شخص ثالث بگیرید. برای اینکه بدانیم چقدر تا اتمام بیمه‌نامه زمان باقی مانده است، کافیست یک پیامک به شکل زیر به سامانه 30002621 ارسال کنیم. به جدول زیر دقت کنید: روش اول) شماره بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * 1 زوش دوم) کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * 2 روش سوم) VIN * کد ملی شماره همراه استعلام‌کننده * 3 یکی از 3 روش بالا را انتخاب کنید – تفاوتی ندارد از کدام کد دستوری استفاده می‌کنید. صرفاً توجه داشته باشید که ترتیب وارد کردن کدها از چپ به راست است. مثال استعلام با VIN: 3 * ۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰ * IRFC8521V07044190 5- استعلام بیمه خودرو با استفاده از کد VIN کد VIN، مانند کد ملی برای خودروها است و هیچ دو خودرویی، کد VIN مشابه ندارند! این کد 17 رقمی و ترکیبی از حروف و اعداد است و روی کارت خودرو نوشته می‌شود. برای استعلام بیمه خودرو با VIN، وارد سامانه سهناب شوید و در بخش میز خدمات الکترونیک، «استعلام اصالت بیمه‌نامه» را انتخاب کنید و به تب استعلام با کد VIN بروید. کد 17 رقمی و تلفن همراه خود را وارد کنید. کد تایید برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید نتیجۀ استعلام را مشاهده کنید. 6- استعلام اصالت بیمه شخص ثالث با کد یکتا کد یکتا، در واقع شناسۀ بیمه‌نامه است. با حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی، این کد به بیمه‌نامه اضافه شد و فقط مخصوص همان بیمه‌نامه است. با کد یکتا به راحتی می‌توان هر بیمه‌نامه‌ای را شناسایی کرد.‌ این روش بیشتر برای استعلام و چاپ بیمه از شرکت‌های مختلف کاربرد دارد. برای استعلام اصالت بیمه‌نامه خودرو از طریق کد یکتا: در سامانه سهناب، و در میز خدمات الکترونیک، وارد «استعلام با کد یکتا» شوید. شمارۀ یکتا، کد ملی (هم برای بیمه‌گذار و هم برای استعلام‌کننده) و عبارت امنیتی را وارد کنید. نتیجه استعلام به شما نمایش داده می‌شود. 7- استعلام بیمه‌ نامه با استفاده از شماره بیمه‌ نامه هر بیمه‌نامه شمارۀ مخصوص به خود را دارد. در صورتی که قصد دارید با استفاده از شماره بیمه‌نامه، استعلام بگیرید، […]
ادامه
فرانشیز بیمه بدنه

فرانشیز بیمه بدنه چقدر است؟ + نحوه حذف فرانشیز بیمه بدنه

در دنیای امروز، رانندگی با خطرات متعددی همراه است. تصادفات رانندگی، سرقت، آتش‌سوزی و بلایای طبیعی همگی می‌توانند خسارات سنگینی به خودرو شما وارد کنند. بیمه بدنه به عنوان راه‌حلی برای جبران این خسارات، به کمک رانندگان می‌آید. اما در کنار مزایای این نوع بیمه، اصطلاحی به نام فرانشیز بیمه بدنه وجود دارد که می‌تواند برای برخی افراد چالش‌برانگیز باشد. در مقاله دیگری تحت عنوان “فرانشیز بیمه چیست؟” به طور کامل توضیح دادیم که فرانشیز به چه معنی است و چگونه محاسبه می‌شود. حال اگر قصد خرید بیمه بدنه را داشته یا دارای بیمه بدنه بوده و تمایل به استفاده از آن را دارید، باید با تمام نکات این بیمه‌نامه آشنا شوید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی جزئیات فرانشیز در بیمه بدنه و نکات مربوط به آن می‌پردازیم. فرانشیز بیمه بدنه چیست؟ فرانشیز یک کلمه انگلیسی و به معنای حق امتیاز است ولی در زبان فارسی، به‌صورت «خودپرداخت» ترجمه شد‌ه است. در واقع، زمانی که یک خودروی دارای بیمه بدنه دچار خسارت شود، بیمه بدنه تمام خسارت وارده را جبران نخواهد کرد. بلکه جبران بخشی از خسارت به عهده فرد بیمه‌گذار خواهد بود.  شرکت‌های بیمه، انواع متفاوتی از فرانشیز را برای بیمه بدنه در نظر می‌گیرند و عوامل مختلفی مانند نوع خسارت وارد شده به خودرو و… در میزان آن تاثیرگذار است.  برای مثال، فرض کنید در بیمه‌نامه بدنه شما، فرانشیز ۱۰ درصد درج شد‌ه است. در صورت وقوع تصادف رانندگی، شما موظف به پرداخت ۱۰ درصد از مبلغ خسارت خواهید بود و ۹۰ درصد باقی‌مانده توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. به طور کلی، با افزایش درصد فرانشیز در بیمه‌نامه، به دلیل کاهش ریسک شرکت بیمه در جبران خسارات، حق بیمه آن کاهش می‌یابد.  چرا شرکت‌های بیمه، فرانشیز بیمه بدنه تعیین می‌کنند؟ اگرچه وجود فرانشیز بیمه بدنه، برای رانندگان مناسب نیست اما مزایای زیادی را برای شرکت‌های بیمه ایجا می‌کند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است: کاهش ریسک فرانشیز بخشی از خسارت را به عهده بیمه‌گذار می‌گذارد، در نتیجه ریسک شرکت بیمه در جبران خسارات را کاهش داده و احتمال پرداخت غرامت‌های سنگین و متعدد را کم می‌کند. همچنین این موضوع باعث می‌شود که مراجعه متعدد بیمه‌گذاران برای دریافت خسارات جزئی و ناچیز کاهش یابد. کنترل حق بیمه با وجود فرانشیز، شرکت بیمه می‌تواند حق بیمه را به طور متناسب با ریسک خود تعیین کند. به عبارت دیگر، با افزایش فرانشیز، حق بیمه نیز کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند منجر به جذب مشتریان بیشتر شود. افزایش مشارکت بیمه‌گذار فرانشیز باعث می‌شود تا بیمه‌گذار در حفظ و مراقبت از خودروی خود بیشتر دقت کند، زیرا می‌داند که در صورت بروز حادثه، باید قسمتی از خسارت را بپردازد. جلوگیری از کلاهبرداری وجود فرانشیز، انگیزه برای کلاهبرداری در خصوص خسارات را کاهش می‌دهد. انواع فرانشیز بیمه بدنه انواع مختلفی از فرانشیز در بیمه بدنه وجود دارد که عبارتند از: فرانشیز ثابت در این نوع فرانشیز، مبلغ مشخصی به عنوان فرانشیز در بیمه‌نامه درج می‌شود. به عنوان مثال، فرانشیز ۱۰ میلیون تومان به این معنی است که در صورت بروز حادثه، ۱۰ میلیون تومان از خسارت توسط بیمه‌گذار و مابقی توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. فرانشیز درصدی در این نوع فرانشیز، فرانشیز به صورت درصدی از مبلغ خسارت محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، فرانشیز ۱۰ درصد به این معنی است که ۱۰ درصد از مبلغ خسارت توسط بیمه‌گذار و ۹۰ درصد توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. فرانشیز ترکیبی در این نوع فرانشیز، ترکیبی از فرانشیز ثابت و درصدی اعمال می‌شود. به عنوان مثال، فرانشیز ۱۰ میلیون تومان به‌علاوه ۱۰ درصد به این معنی است که ۱۰ میلیون تومان اول خسارت به همراه ۱۰ درصد از مابقی خسارت توسط بیمه‌گذار و ۹۰ درصد از مابقی توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. فرانشیز نوع حادثه در این نوع فرانشیز، برای هر نوع حادثه، فرانشیز جداگانه‌ای در نظر گر‌فته می‌شود. به عنوان مثال، فرانشیز سرقت کلی ۲۰ درصد و فرانشیز تصادف ۱۰ درصد است. فرانشیز سقف تعهدات در این نوع فرانشیز، تا سقف مشخصی از خسارت توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود و مابقی خسارت توسط بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد. برای مثال، در صورتی که سقف پرداخت خسارت در بیمه‌نامه ۳۰۰ میلیون تومان باشد و خسارت وارد شده بر خودرو ۳۵۰ میلیون تومان شود، شرکت بیمه‌ر تنها ملزم به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان بای جبران خسارت خواهد بود و مابقی جبران خسارت باید توسط بیمه‌گذار پرداخت شود. نحوه محاسبه فرانشیز بیمه بدنه خودرو محاسبه فرانشیز در بیمه بدنه به چند پارامتر اصلی بستگی دارد: تعداد دفعات خسارت: هر چه تعداد دفعات خسارت در سال بیشتر باشد، فرانشیز نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد. سابقه رانندگی: سابقه رانندگی بدون تخلف می‌تواند به کاهش فرانشیز کمک کند. تاریخ صدور گواهینامه: رانندگانی که گواهینامه آن‌ها به تازگی صادر شد‌ه است (کمتر از سه سال)، معمولاً فرانشیز بیشتری نسبت به رانندگان با تجربه دارند. نوع خسارت: فرانشیز برای انواع مختلف خسارات مانند تصادف، سرقت و آتش‌سوزی متفاوت است. تناسب بین پوشش‌ها و خسارتی که اتفاق افتاده‌است.  شرایط بیمه بدنه: شرایط و سیاست‌های هر شرکت بیمه در مورد فرانشیز بسیار موثر است. جدول فرانشیز بیمه بدنه ۱۴۰۳ شرکت‌های بیمه مختلف، درصدهای فرانشیز و پوشش‌های اضافی خاص خود را ارائه می‌کنند. با این حال، به طور کلی، جدول زیر به عنوان عرف فرانشیز در سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود: البته توجه داشته باشید که درصدهای فرانشیز در جدول ارائه شده فقط برای دفعه اول محاسبه می‌شوند. پس از هر بار خسارت، شرکت بیمه ۱۰ درصد به فرانشیز اضافه می‌کند. یعنی اگر فرانشیز خسارت بیمه برای مرتبه اول ۱۰ درصد باشد، میزان آن برای دفعه دوم به ۲۰ درصد و برای دفعه سوم به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. البته در صورتی که حداقل خسارت در بار اول کمتر از ۵۰.۰۰۰ تومان، در بار دوم کمتر از ۱۰۰.۰۰۰ تومان و در بار سوم نیز کمتر از ۱۵۰.۰۰۰ تومان نباشد. برای بررسی تفاوت‌های بیمه بدنه هریک از شرکت‌های بیمه و مشاوره و خرید بهترین بیمه بدنه از کاریزمابیمه لینک زیر را کلیک نمایید: حذف فرانشیز بیمه بدنه چگونه انجام می‌شود؟ تمامی بیمه‌های بدنه دارای فرانشیز هستند؛ اما برخی از شرکت‌های بیمه، پوششی تحت عنوان پوشش حذف فرانشیز را نیز ارائه می‌کنند. با پرداخت حق بیمه بیشتر و فعال کردن این […]
ادامه
بیمه عمر مانده بدهکار

بیمه عمر مانده بدهکار چیست و چه ریسک‌هایی را پوشش می‌دهد؟

امروزه با افزایش هزینه‌های زندگی، وام گرفتن به امری رایج برای بسیاری از افراد تبدیل شد‌ه است. اما در کنار تمامی مراحل و دشواری‌های دریافت وام، دغدغه مهمی به نام پرداخت اقساط، همواره ذهن وام‌گیرندگان و ضامن‌ها را به خود مشغول می‌کند. بانک‌ها و موسسات مالی برای اعطای وام، نیازمند تضمین بازگشت پول خود هستند. این موضوع نه تنها به دلیل بدحسابی برخی وام‌گیرندگان، بلکه به دلیل احتمال فوت وام‌گیرنده پیش از تسویه کامل وام، اهمیت پیدا می‌کند. در این شرایط، بیمه عمر مانده بدهکار اهمیت پیدا می‌کند. در صورت فوت فرد وام‌گیرنده پیش از تسویه کامل، پرداخت باقی اقساط به عهده بازماندگان خواهد بود. اما آیا بازماندگان امکان پرداخت تمامی اقساط را خواهند داشت؟ بیمه عمر مانده بدهکار به عنوان راه حلی ایده‌آل، این دغدغه‌ را تا حد زیادی برطرف می‌کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به این سوال پاسخ خواهیم داد که بیمه عمر مانده بدهکار چیست؟ به و بررسی تمام نکات آن می‌پردازیم.  بیمه عمر مانده بدهکار چیست؟ بیمه عمر ماند‌ه بدهکار که به آن بیمه عمر زمانی با سرمایه کاهشی نیز گفته می‌شود، نوعی بیمه ‌عمر است که برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات در صورت فوت وام‌گیرنده طراحی شد‌ه است. در این نوع بیمه، در صورت فوت بیمه‌شد‌ه (وام‌گیرنده) پیش از تسویه کامل وام، شرکت بیمه مانده اقساط وام را به بانک یا موسسه اعتباری پرداخت می‌کند. انواع بیمه عمر ماند‌ه بد‌هکار بیمه عمر ماند‌ه بدهکار به دو صورت گروهی و انفرادی قابل خریداری است. بیمه عمر مانده بدهکار گروهی نوعی بیمـه عمـر است که برای تسهیلات وام‌های گروهی طراحی شد‌ه است. در این نوع بیمـه، یک گروه (مانند کارکنان یک شرکت یا اعضای یک صنف) به‌طور یکجا تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرند. اما در بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی هر فرد می‌تواند با پرداخت حق بیمـه از مزایای این بیمـه نامه استفاده کنند. مزایای بیمه عمر ماند‌ه بد‌هکار مهم‌ترین مزیت این نوع بیمه، تضمین بازپرداخت اقساط وام در صورت فوت وام‌گیرنده است. استفاده از بیمه عمر ماند‌ه بدهکار باعث جلوگیری از ایجاد بار مالی برای خانواده و بازماندگان و ایجاد آرامش خاطر برای وام‌گیرنده و خانواده او می‌شود. همچنین حق‌بیمه این نوع بیمه معمولاً مقرون به صرفه است و افراد می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه‌ای اندک، از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند. پوشش های بیمه عمر مانده بدهکار مهم‌ترین پوشش این بیمه‌نامه، فوت در اثر حادثه است. در این حالت، مبلغی معادل وام دریافتی به بانک پرداخت می‌شود. علاوه بر این پوشش اصلی، بیمه‌شد‌ه می‌تواند با توجه به نیاز خود، پوشش‌های اختیاری زیر را نیز به بیمه‌نامه اضافه کند: افزایش سرمایه در صورت فوت در اثر حادثه غرامت از کارافتادگی بر اثر بیماری معافیت از پرداخت حق‌بیمه در صورت ازکارافتادگی کامل و دائم شرایط عمومی بیمه‌نامه عمر مانده بدهکار بیمه عمر مانده بدهکار مانند تمامی بیمه‌نامه‌های دیگر دارای شرایطی است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود: روش پرداخت حق‌بیمه در اغلب شرکت‌ها به صورت یکجا است. فرد بیمه‌شد‌ه باید دارای اهلیت قانونی باشد. مدت بیمه‌نامه، بسته به مدت بازپرداخت وام دارد.  سرمایه بیمه با توجه به نوع ‌بیمه‌نامه، در طول مدت ‌بیمه‌نامه به‌صورت نزولی است. هر شرکت بیمه برای سن بیمه‌شد‌ه محدودیتی در نظر می‌گیرد که این مورد در شرکت‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در واقع این بیمه نامه دارای اندوخته نقدی با سود مشخص نیست و تنها دارای سرمایه فوت خالص است که این مبلغ نیز در طول مدت بیمه نامه کاهش می‌یابد تا به صفر برسد. بیمه عمر ماند‌ه بدهکار فقط برای پرداخت اقساط باقی‌مانده وام (از تاریخ فوت بیمه‌شد‌ه تا پایان مدت وام) طراحی شد‌ه است. اگر فرد بیمه‌شد‌ه اقساط معوق داشته باشد، بیمه این اقساط و جریمه‌های دیرکرد را پرداخت نمی‌کند. مبلغ غرامت فوت این بیمه‌نامه فقط برای تسویه حساب با بانک یا موسسه وام‌دهنده استفاده می‌شود و در صورت فوت بیمه‌شد‌ه، هیچ مبلغی به خانواده او تعلق نمی‌گیرد. در صورت تسویه زودتر از موعد وام توسط فرد بیمه‌شد‌ه، می‌تواند پس از دریافت نامه تسویه از بانک، درخواست فسخ بیمه‌نامه را به شرکت بیمه مربوطه بدهد. در این صورت، حق بیمه برگشتی محاسبه و به او پرداخت خواهد شد. سقف تضمین بیمه‌نامه سقف تضمین بیمه عمر ماند‌ه بد‌هکار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: شرکت بیمه: هر شرکت بیمه سقف تضمین خاص خود را دارد. نوع وام: سقف تضمین برای وام‌های مختلف (مانند وام‌های قرض‌الحسنه، مرابحه، و …) متفاوت است. مبلغ وام: سقف تضمین معمولاً درصدی از مبلغ وام است. سن و سلامتی وام‌گیرنده: سقف تضمین برای افراد با سن و سلامتی متفاوت، متفاوت است. نرخ بیمه عمر مانده بدهکار هزینه بیمه عمر مانده بدهکار به عوامل مختلفی بستگی دارد. توجه داشته باشید که جدول نرخ بیمه عمر مانده بدهکار در شرکت‌های بیمـه مختلف متفاوت است اما تمامی شرکت‌ها موارد زیر را در نحوه محاسبه حق بیمه عمر مانده بدهکار خود، درنظر می‌گیرند. سن وام‌گیرنده  مبلغ وام  میزان اقساط باقی‌مانده سرمایه فوت درخواستی  مدت بیمه‌نامه  وضعیت سلامتی وام‌گیرنده  ضریب ریسک شرکت بیمه در نظر داشته باشید که برخی شرکت‌ها تمام حق‌بیمه را یکجا برای تمام اقساط می‌گیرند. برخی دیگر امکان پرداخت سالانه حق‌بیمه را نیز به بیمه‌شد‌ه‌ها می‌دهند. کارمزد بیمه عمر مانده بدهکار کارمزد این بیمه‌نامه می‌تواند در شرکت‌های بیمه مختلف، متفاوت باشد. با این حال، کارمزد بیمه‌نامه مانده بدهکار، معمولا ۵ درصد از حق بیمه پرداختی خواهد بود. استعلام بیمه عمر مانده بدهکار مهم‌ترین اقدام پیش از خرید هر یک از انواع بیمه‌نامه‌ها، مقایسه و بررسی بین بیمه‌نامه‌های موجود است.زیرا باید شرایط و تعهدات ارائه شده توسط شرکت های مختلف بیمه را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید بیمه نامه نمایید تا بیمه خریداری شده متناسب با انتظارات شما باشد. برای بررسی و خرید انواع بیمه عمر از جمله بیمه عمر ما‌نده بد‌هکار، استعلام و محاسبه آنلاین قیمت آن می‌توانید به سایت کاریزمابیمه مراجعه کنید. جمع‌بندی بیمه عمر ماند‌ه بدهکار نوعی بیمه‌نامه عمـر است که برای تضمین بازپرداخت اقساط باقی‌مانده وام یا تسهیلات در صورت فوت وام‌گیرنده طراحی شد‌‌ه است. در این نوع بیمه، شرکت بیمه تعهد می‌کند که در صورت فوت بیمه‌شد‌ه (وام‌گیرنده) تا پایان مدت قرارداد، مانده بدهی وام او را به بانک یا موسسه مالی پرداخت کند.  مهم‌ترین مزیت این نوع بیمه، تضمین بازپرداخت اقساط وام در صورت فوت […]
پخش صوتی
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.