با کاریزما کارت، پولت طلاست!

شروع پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز

شروع پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز

اخبار و اطلاعیه‌ها

پذیره نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز همراه با پوشش‌های بیمه‌ای و امکان دریافت مستمری آغاز شد. صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز از نوع صندوق در صندوق بوده و وجوه دریافتی از افراد و شرکت‌ها در ترکیبی از دارایی‌های مالی متنوع و استاندارد نظیر سهام طلا و سایر اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌شود. از آنجایی‌که صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز از نوع صندوق در صندوق است، امکان سرمایه‌گذاری در پربازده‌ترین صندوق‌های دارای مجوز رسمی بازار را دارد.

صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز بهترین راه حل برای دوران بازنشستگی در سازمان‌ها و کارمندان است.

شرکت در پذیره‌نویسی صندوق کاریز

صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز چیست؟

صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی نوع جدیدی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که هدف این صندوق‌ها جمع‌آوری وجوه به منظور بهره‌مندی دارندگان از مزایای این سرمایه‌گذاری در دوران بازنشستگی یا سایر مقاطع زمانی است. در واقع، این صندوق با جمع‌آوری وجوه از کارفرمایان و سایر سرمایه‌گذاران عادی و خرید اوراق بهادار، منافعی را برای دوران بازنشستگی یا سایر مقاطع زمانی سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

انواع واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی تکمیلی

صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی دارای دو نوع واحد سرمایه‌گذاری ممتاز و عادی است. واحد ممتاز متعلق به موسسین است و واحدهای اصلی صندوق همان واحدهای عادی هستند که خود به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. واحد عادی نوع اول: این واحدها به نام کارفرما صادر می‌شوند که می‌تواند معادل یا نسبتی از مبلغ صدور واحد عادی نوع دوم باشد.
  2. واحد عادی نوع دوم: این واحدها به نام نیروی انسانی و از سوی کارفرما صادر می‌شود. برداشت از آن نیاز به درخواست ابطال از سوی کارفرما دارد.
  3. واحد عادی نوع سوم: سایر سرمایه‌گذاران می‌توانند مطابق با رویه پذیره نویسی اقدام به خرید این واحدها کنند. این اقدام نیازی به مشارکت کارفرما ندارد و به نام خود سرمایه‌گذار صادر می‌شود.

واحدهای صندوق بازنشستگی تکمیلی همگی از نوع صدور و ابطالی است. در صورتیکه واحدهای عادی نوع اول (واحد کارفرما) یا نوع سوم درخواست ابطال تمام یا بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری را ارائه دهند، معادل قیمت ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری پس از کسر کارمزد ابطال به حساب سرمایه‌گذار، نیروی انسانی یا کارفرما بر حسب رویه توافقات واریز می‌شود. واحد نوع دوم نیز با تایید کارفرما امکان ابطال دارد

پوشش‌های بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کاریز

صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز مزیت بزرگی نسبت به صندوق‌ها و روش‌های سرمایه گذاری مشابه دارد. کلیه سرمایه‌گذاران صندوق بازنشستگی تکمیلی کاریز تحت پوشش‌های بیمه زندگی کاریزما یعنی بیمه‌های فوت، حادثه و از کار افتادگی قرار می‌گیرند.

بدین صورت که علاوه‌بر بهره‌مندی از سود سرمایه گذاری، چنانچه فرد در طول دوران حضور در صندوق دچار هر یک از موارد مطرح شد‌ه در بیمه‌نامه شود، مبلغ تعیین‌شده (که متناسب با میزان سرمایه‌گذاری فرد در صندوق است) به وی یا ذینفعان قانونی او پرداخت خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون صندوق بازنشستگی تکمیلی می‌توانید مقاله” صندوق بازنشستگی تکمیلی چیست ” را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.