خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

120 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

انواع بیمه تکمیلی

انواع بیمه تکمیلی در ایران و مشخصات هریک از آنها

بیمه تکمیلی انواع مختلفی دارد که در ابتدا باید آنها را بشناسید و ویژگی‌های هریک را بدانید تا بیمه‌نامه مناسبی را برای خود و خانواده‌تان انتخاب کنید. برخی از بیمه‌ها، تفاوت‌هایی در پرداخت هزینه‌های پزشکی و فرانشیز دارند که باعث تمایز آنها از دیگر انواع بیمه تکمیلی می‌شود. در این مقاله از کاریزما لرنینگ قصد داریم به توضیح انواع بیمه های درمانی و لیست بیمه های تکمیلی بپردازیم و پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی را توضیح دادیم. انواع بیمه تکمیلی در ایران هزینه‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در اکثر مواقع، مردم را با مشکل مواجه می‌سازد. مسلماً شما هم هنگامی‌که دچار یک بیماری خاص می‌شوید یا با تشخیص پزشک نیاز به مراقبت‌های پزشکی و انجام معاینات و آزمایشات مداوم دارید، با هزینه‌های درمانی بسیار بالایی روبرو می‌شوید. برای اینکه بتوانید با پرداخت کمترین هزینه، از بهترین مراقبت‌های پزشکی در مراکز درمانی بهره‌مند شوید، راه‌حل آسانی پیش روی شما است. بیمه‌های تکمیلی درمانی کارآمدترین ابزار پیش رو برای کاهش هزینه‌های درمانی هستند که انواع بیمه درمانی متفاوتی در ایران وجود دارند. هریک از این بیمه‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشتـه که بستـه به شرایط خود و خانواده‌تان می‌توانید بهترین نوع آن را برگزینید. برخی از اسامی انواع بیمه های تکمیلی عبارتند از: بیمه تکمیلی انفرادی بیمـه تکمیلی خانوادگی بیمـه تکمیلی گروهی (سازمانی) بیمه های تکمیلی هر کدام نیازهای خاصی را پوشش می‌دهند و به بیمه‌گزاران کمک می‌کنند تا در برابر هزینه‌های درمانی و حوادث غیرمترقبه محافظت شوند. چند نوع بیمه تکمیلی داریم؟ هر یک از این بیمه‌ها پوشش‌های مختلفی دارند و می‌توانند با توجه به نیازهای فردی یا خانوادگی انتخاب شوند. در ادامه، لیست کاملی از اسم انواع بیمه تکمیلی درمان و مزایا و معایب هریک از آنها را برای شما شرح می‌دهیم: 1- بیمه تکمیلی انفرادی این نوع از بیمه‌نامه‌ها همانطور که از نامشان پیداست، تنها مختص یک نفر بود‌ه و به صورت تکی و جداگانه صادر می‌شوند. بدین معنی که شما با داشتـن یک بیمه پایه می‌توانید به‌راحتی خود را بیمه تکمیلی انفرادی کنید. از این رو، اکثر افرادی که بیمه پایه دارند امکان استفاده از بیمه تکمیلی انفرادی را دارند. بیمه تکمیلی انفرادی شامل افراد زیر است: فریلنسرها زنان خانه‌دار افراد دارای مشاغل آزاد پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی با خرید هریک از انواع بیمه های تکمیلی درمان، از پوشش‌های بیمه‌ای زیر بهره‌مند خواهید شد: پرداخت هزینه‌های زایمان جبران هزینه‌های پاراکلینیکی پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی پرداخت هزینه‌های بستری بیمارستان پرداخت هزینه‌های جراحی سرپایی و عمل‌های جراحی خاص پرداخت هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم (تار دیدن تصاویر) 2- بیمـه تکمیلی خانوادگی بیمه تکمیلی خانواده در حقیقت همانند بیمه تکمیلی انفرادی است که می‌توانید علاوه‌بر خود، اعضای خانواده‌تان را هم بیمه کنید. مهم‌ترین مزیت این دسته از انواع بیمه های تکمیلی این است که حتی افراد فاقد بیمه پایه هم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. افراد دارای بیمه تکمیلی خانوادگی از پوشش‌های بیمه‌ای زیر با سقف تعهدات مختلف برای همه اعضای خانواده بهره‌مند می‌شوند: پرداخت هزینه‌های جراحی‌های تخصصی بیماری‌های مربوط به سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان پرداخت هزینه‌های بیمارستانی ازجمله بستری، جراحی، پوشش شیمی درمانی، رادپوتراپی، آنژیوگرافی قلب و غیره جبران هزینه‌های جراحی‌های مجاز سرپایی مانند شکسته‌بندی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، تخلیه کیست، لیزر درمانی و غیره پوشش هزینه‌های پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، نوار عضله، نوار مغز، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و غیره پوشش خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی، ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی جبران هزینه‌های دندان‌پزشکی همچون ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه پرداخت هزینه‌های ویزیت پزشک و نسخه‌های دارویی پرداخت هزینه‌های زایمان و درمان نازایی و ناباروری جبران هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری درمان عیوب انکساری دو چشم پرداخت هزینه خرید سمعک 3- بیمـه تکمیلی گروهی (سازمانی) یکی دیگر از انواع بیمه تکمیلی که در ایران رواج زیادی دارد، بیمه تکمیلی گروهی یا سازمانی است. این نوع از بیمه‌ها بیشتر توسط کارفرمایان ادارات، شرکت‌ها، کارگاه‌ها و سازمان‌ها برای پرسنل رسمی، پیمانی، قراردادی و حتی کارکنان بازنشسته واحدهای مربوطه خریداری می‌شوند. البته لازم به ذکر است که تنها افراد دارای بیمه پایه (تامین اجتماعی) با شماره کارگاهی آن سازمان مجاز به استفاده از این بیمه‌نامه‌ها هستند. ازجمله مزایای بهترین بیمه تکمیلی گروهی این است که میزان حق بیمه آن کمتر از بیمه‌‌های تکمیلی انفرادی است. به‌علاوه افراد بیمه شد‌ه می‌توانند تمامی اعضای خانواده درجه یک مثل پدر، مادر، همسر و فرزندان یا افراد تحت تکفل خود را تحت پوشش قرار دهند. البته تعیین نوع پوشش‌های بیمه‌ای و همچنین سقف تعهدات برعهده کارفرما است. پوشش های بیمه تکمیلی گروهی انواع بیمه تکمیلی درمان گروهی، دارای پوشش‌های بیمه‌ای زیر هستند: پوشش هزینه‌های پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع سی‌تی اسکن، انواع آندوسکوپی، MRI، نوار عصب (NCV)، نوار مغز (EEG)، نوار مثانه، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و غیره پرداخت هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی جبران هزينه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و… مراکز درمانی و بیمارستان‌ها پرداخت هزینه عمل‌های جراحی تخصصی مانند سرطان، مغز و اعصاب مرکزی نخاع، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان و غیره جبران هزینه‌های مربوط به اعمال مجاز سرپائی شامل شکستگی و در رفتگی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، بیوپسی‌، تخلیه کیست و لیزر درمانی پرداخت هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین و هزينه‌های درمانی نازایی و ناباروری جبران هزينه‌های مربوط به رفع عيوب انكساری چشم مثل عمل لیزیک و غیره جبران هزینه تشخیص بیماری‌ها و ناهنجاری‌های جنین پرداخت هزینه خرید سمعک، عینک و لنز تماس طبی پوشش هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشک جبران هزینه تهیه اعضاء طبیعی بدن پرداخت هزینه‌های ویزیت و دارو جبران هزینه‌های دندانپزشکی انواع بیمه های تکمیلی تامین اجتماعی بیمه تکمیلی تامین اجتماعی نیز همانند هر بیمه تکمیلی دیگر شامل بیمه تکمیلی انفرادی، خانوادگی و گروهی است. با انتخاب هر یک از این انواع بیمه‌های تکمیلی، بیمه‌گزاران می‌توانند به تناسب نیازها و شرایط خود از پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان،  دندانپزشکی، بیمه تکمیلی عمر و بیمه تکمیلی حادثه بهره‌مند شوند و نگرانی‌های مالی ناشی از هزینه‌های درمانی را کاهش دهند. پوشش‌های بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شامل درمانی، حوادث، زایمان، بیمه عمر و زندگی، بازنشستگی، سفر و غیره است. چکیده‌ای از انواع بیمه تکمیلی […]
پخش صوتی
ادامه
استعلام بیمه موتور سیکلت

5 روش استعلام بیمه موتور سیکلت + راهنمای جامع

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت یکی از الزامات قانونی و ضروری برای هر موتورسوار است؛ اما بسیاری از موتورسواران ممکن است ندانند که بیمه‌نامه‌شان هنوز معتبر است یا منقضی شده، یا حتی در هنگام خرید یک موتور سیکلت کارکرده، نیاز داشته باشند که از اصالت بیمه‌نامه آن مطمئن شوند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای استعلام بیمه موتور سیکلت وجود دارد که دسترسی به اطلاعات بیمه‌ای را آسان کرده است.  از استعلام آنلاین بیمه موتور سیکلت در سایت بیمه مرکزی گرفته تا دریافت اطلاعات از طریق پیامک، هر یک از این روش‌ها به موتورسواران کمک می‌کند تا در کمترین زمان از وضعیت بیمه خود مطلع شوند. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی دقیق نحوه استعلام بیمه نامه موتور سیکلت می‌پردازیم تا بتوانید ساده‌ترین و سریع‌ترین راه را برای استعلام بیمه موتور خود انتخاب کنید. استعلام بیمه موتور سیکلت چیست؟ استعلام بیمه موتورسیکلت به معنای بررسی و دریافت اطلاعات دقیق درباره بیمه‌نامه مو‌تور سیکلـت شما است. این کار به شما امکان می‌دهد تا از معتبر بودن بیمه‌نامه، مدت اعتبار آن، میزان پوشش‌های بیمه‌ای، تخفیفات و سایر جزئیات مهم آگاه شوید. اگر نمی‌دانید بیمه موتو‌ر سیکلت چیست و چه مزایایی برای موتور سواران دارد، حتما مقاله زیر را بخوانید: روش های استعلام بیمه موتور سیکلت  چندین روش برای استعلام بیمه شخص ثالث موتور سیکلت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از وضعیت بیمه‌نامه خود مطلع شوید. در ادامه روش‌های مختلف استعلام بیمه موتور را توضیح می‌دهیم: استعلام بیمه موتور سیکلت با کد یکتا استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره بیمه نامه استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره شاسی استعلام بیمه موتور سیکلت با کد ملی استعلام بیمه نامه موتور سیکلت از طریق پیامک استعلام از طریق سایت استعلام بیمه موتور سیکلت اصلی‌ترین روش استعلام سوابق بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، از طریق سایت بیمـه مرکزی است. می‌توانید با مراجعه به سامانه بیمه مرکزی به آدرس centinsur.ir، به بخش «خدمات الکترونیک» رفته و گزینه «استعلام اصالت بیمه نامه» را انتخاب کنید.  در این بخش امکان استعلام بیمه موتور سیکلت با پلاک، کد یکتا، شماره بیمه‌نامه، کد VIN مهیاست که در ادامه به بررسی دقیق‌ آن‌ها می‌پردازیم: استعلام بیمه موتور سیکلت با کد یکتا یکی از روش‌های استعلام بیمه موتور سیکلت بیمه مرکزی، از طریق کد یکتای بیمه‌نامه است. هر بیمه نامه دارای یک کد چند رقمی منحصربه‌فرد به نام کد یکتا است. این کد برای دریافت استعلام از سوابق بیمه نامه‌ و بررسی اصالت آن‌ها استفاده شد‌ه و منجر به کاهش اشتباهات احتمالی در شرکت‌های بیمه می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب گزینه «استعلام با کد یکتا» در این بخش و وارد کردن شماره یکتای بیمه‌نامه، کد ملی، شماره شناسنامه و کد امنیتی، اطلاعات بیمه‌نامه خود را مشاهده کنید. استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره بیمه نامه با داشتن نام شرکت بیمه‌گر و شماره بیمه‌نامه خود، می‌توانید به سادگی استعلام بیمه موتور خود را انجام دهید. شماره بیمه‌نامه که معمولا بین ۱۶ تا ۱۹ رقم است، روی بیمه‌نامه شما درج شده است. کافی است نام شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه، کد ملی بیمه‌گزار و استعلام‌کننده را به همراه کد امنیتی وارد کرده و روی گزینه «استعلام» کلیک کنید. استعلام بیمه موتور سیکلت با کد VIN برای استعلام بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خود، ابتدا کد VIN (شماره شاسی) آن را از روی کارت یا برگ سبز موتور پیدا کنید. سپس آن را به همراه کد امنیتی و شماره تلفن همراه خود وارد کرده و روی گزینه «استعلام با کد VIN» کلیک کنید. استعلام بیمه موتور سیکلت با کد ملی علاوه بر روش‌هایی که تا کنون مطرح شد، می‌توانید برای استعلام بیمه نامه موتور سیکلت با کد ملی خود، وارد سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شد‌ه و از بخش کارتابل شهروندی، بیمه‌نامه‌های قبلی و بیمـه نامه فعلی خود را به‌همراه شرکت بیمه‌گر و تاریخ صدور و ابطال بیمه‌نامه مشاهده کنید. روش انجام استعلام بیمه نامه موتور سیکلت از طریق پیامک در صورتی که قصد استعـلام موتو‌ر سیکلـت خود را دارید اما به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا هر عامل دیگری، امکان استفاده از سایت بیمـه مرکزی را نداشتید، می‌توانید یک پیامک به یکی از قالب‌های زیر به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید: شماره بیمه نامه چاپ شد‌ه * کد ملی بیمه گذار * ۱ نمونه: ۹۹/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۸۹ * ۱۱۳۸۵۹۸۰۰۰ * ۱ کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲ نـمونه: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ * ۰۰۳۸۹۶۴۰۰۰ * ۲ VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳ نمونه: 3 * ۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰ * IRFC8521V07044190  استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره پلاک یکی از سوالاتی که اغلب رانندگان موتـور را به خود درگیر می‌کند، نحوه استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک موتور است. باید بدانید که امکان استعلام بیمه موتور با پلاک تنها برای بررسی تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث و حوادث راننده وجود دارد. توجه داشته باشید که در این روش استعلام تخفیفات، از سوابق آخرین بیمه‌نامه صادر شد‌ه برای پلاک شما در سامانه سنهاب بیمه مرکزی دریافت می‌شود. بنابراین اگر برخی از خسارت‌های قبلی شما هنوز در سامانه سنهاب ثبت نشد‌ه باشد، تخفیفات عدم خسارت تغییر خواهد کرد. استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت اگر قصد استعلام سوابق بیمه موتور سیکلت با کد ملی را دارید، می‌توانید پس از مراجعه به سامانه بیمه مرکزی، به بخش «خدمات الکترونیک» رفته و گزینه «استعلام سوابق بیمه» را انتخاب کنید. سپس گزینه «ثبت استعلام جدید» را کلیک کرده و مراحل زیر را به توجه به تصاویر انجام دهید تا استعلام شما انجام شود. 1. تایید بیانیه حریم خصوصی در این مرحله به شما گفته می‌شود که در ادامه فرآیند برخی اطلاعات هویتی شما دریافت و در سیستم ثبت خواهد شد. در این مرحله باید تیک بخش «تایید» را فعال کرده و وارد مرحله بعد شوید. 2. دریافت اطلاعات استعلام کننده نیاز است تا اطلاعات کد ملی، شماره همراه، شماره تلفن و تاریخ تولد خود را وارد کنید. پس از ورود کد یک کپچا، امکان ورود به مرحله بعد را خواهید داشت. 3. دریافت کد پیگیری پس از ورود اطلاعات، درخواست استعلام شما ثبت شد‌ه و یک کد پیگیری برای شما پیامک خواهد شد. البته توجه داشته باشید که فرآیند استعلام سوابق بیمه ممکن است تا چند دقیقه زمان‌بر باشد. 4. مشاهده استعلام سوابق پس از گذشت […]
ادامه
تمدید پاسپورت مشمولین غایب

تمدید پاسپورت مشمولین غایب خارج از کشور

داشتن پاسپورت معتبر یکی از مهم‌ترین الزامات سفرهای خارجی است، اما برای مشمولین غایب، تمدید پاسپورت چالش‌برانگیز است. اگر قصد خروج از کشور را دارید، بهتر است بدانید بدون پاسپورت امکان تهیه بیمه مسافرتی نیز وجود ندارد! این در حالی است که بیمه مسافرتی برای پوشش هزینه‌های درمانی، حوادث و مشکلات پیش‌بینی‌نشده در سفر بسیار ضروری است! در این مطلب از کاریزما لرنینگ قصد داریم در مورد تمدید پاسپورت مشمولین غایب صحبت کنیم. این مطلب مهم را از دست ندهید! تمدید گذرنامه مشمولین غایب خارج از کشور مشمولین خدمت سربازی که در خارج از کشور اقامت دارند، در صورت داشتن شرایط زیر می‌توانند نسبت به تمدید پاسپورت خود اقدام نمایند. شرایط تمدید گذرنامه مشمولین خارج از کشور عبارت‌اند از: حداقل سه سال اقامت در خارج از کشور نداشتن منع قانونی برای خروج از کشور دریافت مجوز از سازمان نظام وظیفه نداشتن غیبت سربازی یا داشتن معافیت موقت سپردن وثیقه متناسب با نوع سفر (تحصیلی، زیارتی یا تفریحی) ارائه مدارک لازم شامل گذرنامه، مدارک مربوط به نظام وظیفه و غیره تمدید پاسپورت مشمولین فقط در صورت داشتن شرایط بالا امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید در مورد تمدید پاسپورت برای مشمولین اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید: مدارک لازم برای تمدید پاسپورت مشمولین خارج از کشور تمدید گذرنامه مشمولین در خارج از کشور مستلزم ارائه مدارکی است که هویت و وضعیت اقامتی مشمولان در خارج از کشور را نشان دهد. افرادی که قصد دارند گذرنامه خود را تمدید کنند، با در دست داشتن مدارک زیر، باید به سفارت ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند. مدارک لازم برای تمدید پاسپورت غایبین خارج از کشور عبارت‌اند از: گذرنامه قبلی مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه همراه با کپی) عکس بیومتریک با مشخصات پاسپورت مجوز نظام وظیفه برای خروج از کشور افرادی که ضوابط نظام وظیفه را رعایت کرده باشند، با ارائه وثیقه یا دریافت معافیت تحصیلی می‌توانند پاسپورت بگیرند یا آن را تمدید کنند. در جدول زیر میزان وثیقه مورد نیاز برای گرفتن پاسپورت یا تمدید گذرنامه مشمولین غایب، ذکر شده است. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، در کنار تمدید پاسپورت حتماً به بـیـمه مسافرتی نیاز خواهید داشت.‌ برای مقایسه و خرید انواع بیمه‌نامه مسافرتی با کامل‌ترین پوشش‌ها، روی دکمه زیر کلیک کنید: تمدید پاسپورت مشمولین محصل و شاغل دانشجوهایی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، برای تمدید پاسپورت، علاوه بر مدارک ذکرشده، باید گواهی اشتغال به تحصیل نیز ارائه دهند. دانشگاه یا موسسه آموزشی محل تحصیل بایستی این گواهی را تایید کند. علاوه بر این، مشمولینی که در خارج از کشور مشغول به کار هستند، ملزم به ارائه گواهی اشتغال به کار یا مدارکی هستند که اقامت قانونی آن‌ها را در کشور محل سکونت تأیید کند. این اسناد تأثیر قابل‌توجهی در تسهیل تمدید گذرنامه دارند.‌ مراحل تمدید پاسپورت مشمولین غایب خارج از کشور برای تمدید پاسپورت مشمولین خارج از کشور، بایستی به سامانه میخک مراجعه کنید. تمدید پاسپورت آنلاین انجام می‌شود تا کسانی که در خارج از سکونت دارند، به راحتی بتوانند درخواست خود را ثبت و پیگیری نمایند. مراحل تمدید پاسپورت مشمول خارج از کشور به این صورت است: مراجعه به سامانه میخک (mfa.gov.ir) و ایجاد حساب کاربری ثبت درخواست تمدید پاسپورت و بارگذاری مدارک مورد نیاز مانند کارت ملی دریافت کد رهگیری از سامانه برای پیگیری‌های بعدی مراجعه به سفارت یا کنسولگری در روزهای تعیین‌شده برای نهایی شدن تمدید پاسپورت کامل بودن مدارک اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که نتوانید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید، تمدید پاسپورت مشمولین غایب به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود! هزینه تمدید پاسپورت مشمولین غایب هزینه تمدید پاسپورت مشمولین غایب شامل شش مورد است که توسط متقاضی باید پرداخت شود. در جدول زیر، این هزینه‌ها را با جزئیات آورده‌ایم.        هزینه‌های تمدید پاسپورت مشمولین غایب نوع هزینه مبلغ هزینه صدور شناسه گذرنامه 2 هزار و 700 تومان هزینه چاپ گذرنامه 200 هزار تومان عکس بیومتریک 18 هزار تومان احراز هویت 42 هزار تومان هزینه پستی 134 هزار و 797 تومان عوارض شهرداری 20 هزار تومان مجموع هزینه‌ها 419 هزار و 797 تومان ضرورت تمدید پاسپورت برای تهیه بیمه‌ی مسافرتی بیمه‌ی مسافرتی یکی از ضرورت‌های سفر به خارج از کشور است. این بیمه در حقیقت سلامتی و امنیت شما را در مسافرت‌های خارج از کشور ضمانت می‌کند. پس از طی کردن مراحل تمدید پاسپورت، قدم بعدی شما تهیه بهترین بیمه مسافرتی است. کاریزمابیمه این امکان را برای شما فراهم کرده تا مطابق با شرایط خود شامل مدت زمان مسافرت، کشور مقصد و سایر اطلاعات سفر، شرکت‌ها و بیمه‌نامه‌های مختلف را مشاهده و مقایسه کنید و سپس دست به انتخاب بزنید. خرید بیمه مسافرتی را می‌توانید از طریق دکمه زیر آغاز کنید و با خیالی آسوده به مسافرت بروید: جمع‌بندی مطلب تمدید پاسپورت مشمولین غایب برای دو گروه ساکنین خارج از کشور و افرادی که قصد خروج از کشور را دارند اما کارت پایان خدمت یا معافیت ندارند، دغدغه اصلی محسوب می‌شود. بدون پاسپورت معتبر، نه‌تنها امکان سفر، بلکه دریافت خدماتی مانند بیمه مسافرتی نیز وجود ندارد. در این مطلب در خصوص تمدید پاسپورت مشمولین خارج از کشور توضیحات لازم را ارائه دادیم. مشمولین غایب می‌توانند با در دست داشتن مدارک به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه و گذرنامه خود را تمدید کنند. اگر در این مورد سوالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را با ما در میان بگذارید و پاسخ آن‌ها را دریافت کنید.
ادامه
بیمه بارداری در سفر

بیمه بارداری در سفر: راهنمای کامل برای زنان باردار

سفر کردن همیشه همراه با تجربه‌های جدید و خاطراتی فراموش‌نشدنی است؛ اما برای زنان باردار، این تجربه می‌تواند با چالش‌هایی خاص و نگرانی‌های مربوط به سلامت و مراقبت‌های پزشکی، همراه باشد. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای سفری ایمن و بدون دغدغه، تهیه نوعی بیمه مسافرتی به نام بیمه بارداری در سفر است.  بیمه بارداری مسافرتی نه‌تنها آرامش خاطر بیشتری برای مادران فراهم می‌کند، بلکه در مواقع اضطراری، پشتیبانی مالی و پزشکی ضروری را ارائه می‌دهد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی مزایا، شرایط، و راهکارهای انتخاب بیمه بارداری مناسب پرداخته‌ایم تا بتوانید با خیال آسوده‌تری سفر کنید. بیمه بارداری در سفر چیست؟ بیمه بارداری مسافرتی نوعی بیمه مسافرتی است که به طور خاص برای پوشش هزینه‌های مرتبط با بارداری در طول سفر طراحی شده است. این بیمه می‌تواند شامل پوشش‌هایی مانند مراقبت‌های پزشکی مرتبط با بارداری، زایمان زودرس، سقط جنین و سایر عوارض بارداری باشد. بیمه بارداری مسافرتی معمولاً به عنوان یک پوشش اضافی به بیمه مسافرتی استاندارد اضافه می‌شود. برخی از شرکت‌های بیمه ممکن است پوشش‌های خاصی را برای بارداری در قالب بیمه مسافرتی ارائه دهند. در حالی که برخی دیگر ممکن است این پوشش را به عنوان یک گزینه اضافی ارائه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. داشتن بیمه بارداری در سفر چه مزیتی دارد؟ سفرهای هوایی در دوران بارداری می‌تواند با چالش‌های پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو باشد. از جمله این موارد می‌توان به تغییرات فشار هوا، تکان های ناگهانی هواپیما و استرس‌های ناشی از سفر اشاره کرد که همگی می‌توانند منجر به عوارضی مانند زایمان زودرس، فشار خون بالا و دیابت بارداری شوند. در نظر داشته باشید که در برخی کشورها، به ویژه ایالات متحده آمریکا، هزینه‌های پزشکی بسیار بالا هستند و حتی یک ویزیت ساده دکتر می‌تواند هزینه‌های زیادی را به همراه داشته باشد. بیمه بارداری در سفر، پوششی جامع برای این دسته از مشکلات ارائه می‌دهد. این بیمه نه تنها هزینه‌های پزشکی احتمالی را پوشش می‌دهد، بلکه مزایای دیگری مانند مشاوره پزشکی 24 ساعته، خدمات فوریت‌های پزشکی و حتی در برخی موارد، پوشش هزینه‌های بازگشت زودهنگام به کشور را نیز شامل می‌شود. به این ترتیب، بیمه بارداری در سفر آرامش خاطر بیشتری را برای مادر و جنین فراهم کرده و از آن ها در برابر خطرات احتمالی محافظت می‌کند. پوشش‌های بیمه بارداری مسافرتی چیست؟ بیمه‌های بارداری در سفر ممکن است بسته به شرکت بیمه‌گر، شرایط متفاوتی داشته باشند، اما معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند: هزینه‌های پزشکی اورژانسی: این پوشش شامل معاینات پزشکی، بستری شدن در بیمارستان و داروهای مورد نیاز در شرایط اورژانسی مرتبط با بارداری می‌شود. پوشش زایمان زودرس: در صورتی که زایمان به طور غیرمنتظره در طول سفر رخ دهد، هزینه‌های مربوط به زایمان زودرس و مراقبت‌های پس از آن توسط بیمه پوشش داده می‌شود. مراقبت‌های پزشکی برای نوزاد: اگر نوزاد پس از تولد نیاز به بستری شدن داشته باشد، هزینه‌های آن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. مشاوره پزشکی از راه دور: در صورت بروز مشکلات جزئی مرتبط با بارداری، می‌توانید از خدمات مشاوره پزشکی از راه دور برای دریافت توصیه‌های لازم بهره‌مند شوید. سقط جنین: در صورت سقط جنین در طول سفر، بیمه بارداری مسافرتی هزینه‌های مربوط به آن را پوشش می‌دهد. عوارض بارداری: برخی از بیمه‌های بارداری مسافرتی هزینه‌های مربوط به عوارض بارداری مانند پره اکلامپسی، دیابت بارداری و غیره را نیز پوشش می‌دهند. لغو سفر: اگر به دلیل عوارض بارداری یا سایر مشکلات پزشکی مرتبط با بارداری مجبور به لغو سفر خود شوید، بیمه بارداری مسافرتی هزینه‌های مربوط به لغو سفر را پوشش می‌دهد. تأخیر در سفر: در صورت تأخیر در سفر به دلیل مشکلات پزشکی مرتبط با بارداری، بیمه بارداری مسافرتی هزینه‌های مربوط به تأخیر در سفر را پوشش می‌دهد. هزینه‌های بستری در بیمارستان: در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان به دلیل مشکلات پزشکی مرتبط با بارداری، بیمه بارداری مسافرتی هزینه‌های بستری را پوشش می‌دهد. انتقال پزشکی: در صورت نیاز به انتقال پزشکی به بیمارستان دیگر به دلیل مشکلات پزشکی مرتبط با بارداری، بیمه بارداری مسافرتی هزینه‌های انتقال را پوشش می‌دهد. شرایط و محدودیت‌های بیمه باردا‌ری در سفر بیمه بارداری در سفر، مانند هر نوع بیمه دیگری، دارای شرایط و محدودیت‌های خاصی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: هفته‌های بارداری: بسیاری از شرکت‌های بیمه تنها تا هفته ۲۸ تا ۳۲ بارداری خدمات ارائه می‌دهند و بعد از آن ممکن است پوشش بیمه‌ای کاهش یابد یا متوقف شود. سن مادر: برخی از شرکت‌های بیمه ممکن است محدودیت سنی برای مادران باردار داشته باشند. شرایط پزشکی: اگر مادر باردار شرایط پزشکی خاصی داشته باشد، ممکن است پوشش بیمه محدودتر شود یا نیاز به تأییدیه پزشک داشته باشد. برخی از شرکت‌ها ممکن است از پوشش شرایط خاصی مانند بارداری‌های پرخطر یا سابقه سقط جنین خودداری کنند. چگونه بهترین بیمه بار‌داری در سفر را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب بهترین بیمه بارداری در سفر، بهتر است به نکات زیر توجه کنید: بررسی دقیق پوشش بیمه: مطمئن شوید که بیمه تمامی نیازهای احتمالی را پوشش می‌دهد. مطالعه شرایط و محدودیت‌ها: از محدودیت‌های زمانی و شرایط خاص بیمه آگاه شوید. مقایسه شرکت‌های بیمه‌گر: بهترین گزینه را از بین چندین شرکت معتبر انتخاب کنید. مشورت با پزشک: قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید تا از ایمنی سفر اطمینان حاصل کنید. بررسی قوانین کشور مقصد: برخی کشورها ممکن است محدودیت‌هایی برای ورود زنان باردار یا استفاده از بیمه‌های خارجی داشته باشند. پوشش هزینه‌های احتمالی نوزاد: اطمینان حاصل کنید که بیمه شامل هزینه‌های مرتبط با نوزاد تازه متولدشده نیز می‌شود. نحوه خرید بیمه بارداری مسافرتی چگونه است؟ خرید بیمه بارداری مسافرتی معمولاً به چند مرحله ساده تقسیم می‌شود: بررسی شرایط و محدودیت‌های بیمه بارداری مسافرتی انتخاب شرکت بیمه و مقایسه طرح‌ها ارائه مدارک مورد نیاز خرید آنلاین یا حضوری امکان خرید این بیمه‌نامه به‌صورت آنلاین مهیاست. برای مقایسه خرید بیمه مسافرتی می‌توانید از وبسایت کاریزما بیمه استفاده نمایید. این روش سریع و آسان به شما امکان می‌دهد تا با چند کلیک ساده، بیمه مسافرتی خود را تهیه کنید و با اطمینان خاطر به سفر بروید. مدارک مورد نیاز برای خر‌ید بیمه بار‌داری مسافر‌تی چیست؟ برای خرید بیمه بارداری مسافرتی، معمولاً مدارک زیر مورد نیاز است: مدارک شناسایی شامل پاسپورت و کارت ملی  مدارک مرتبط […]
ادامه
بیمه سرقت منزل

بیمه سرقت منزل: بهترین راه برای پیشگیری از دزدی خانه

بیمه سرقت منزل یکی از پوشش‌های فرعی بیمه آتش سوزی است که امروزه با در نظر گرفتن قیمت اثاثیه منزل و متاسفانه افزایش سرقت‌ها و حرفه‌ای‌تر شدن سارقان، داشتن آن از واجبات است. در کنار استفاده از قفل‌های پیشرفته و سیستم‌های امنیتی، داشتن بیمه سرقت لوازم منزل می‌تواند راهکاری مطمئن برای جبران خسارات ناشی از سرقت باشد. این بیمه به شما اطمینان را می‌دهد که در صورت وقوع حادثه، هزینه‌های واردشده به اموالتان جبران می‌شود و نگرانی‌های مالی شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اما بیمه سرقت وسایل منزل دقیقاً چه مواردی را پوشش می‌دهد؟ چگونه می‌توان بهترین بیمه را انتخاب کرد؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی نکات کلیدی بیمه سرقت منازل، شرایط دریافت خسارت و معیارهای انتخاب بهترین پوشش بیمه‌ای خواهیم پرداخت. بیمه سرقت منزل چیست؟ بیمه سرقت منزل، همانطور که از عنوان آن مشخص است، نوعی پوشش بیمه‌ای است که خسارت‌های ناشی از دزدی و سرقت را جبران کرده و هزینه‌های ناشی از مفقود شدن اموال و اشیای تحت پوشش بیمه‌گر را پرداخت می‌کند. این بیمه در دسته بیمه‌نامه‌های اموال قرار دارد و به‌عنوان یکی از پوشش‌های تکمیلی در بیمه آتش‌سوزی ارائه می‌شود. در صورت خرید بیمه آتش‌سوزی، می‌توانید بیمه سرقت را نیز انتخاب کنید. همانطور که گفتیم، بیمه سرقت منازل، زیرمجموعه‌ی بیمه‌ی آتش‌سوزی محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم مقاله‌ی زیر را در مورد بیمه آتش‌سوزی مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی کسب نمایید: به‌طور کلی بیمه سرقت شامل بیمه سرقت از منزل، سرقت از واحدهای تجاری و صنعتی و سرقت بانک‌ها می‌شود. در قرارداد بیمه، شرکت بیمه متعهد می‌شود خسارت‌هایی که بر اثر سرقت به بیمه‌گزار وارد می‌شود را تحت پوشش قرار دهد. اکنون این سوال مطرح می‌شود که بیمه سرقت و آتش سوزی منزل چه پوشش‌ها و شرایطی دارد؟ پوشش‌های بیمه سرقت منزل بیمه سرقت منزل مسکونی سه نوع پوشش زیر را ارائه می‌دهد: خسارت اموالی که به سرقت می‌روند. خسارت اموالی که آسیب می‌بینند. خسارت اموالی که ارزش آن‌ها کاهش می‌یابد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله‌ی خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی مراجعه کنید و این مطلب را بخوانید. 1. پوشش اموال به سرقت رفته پس از وقوع سرقت، شرایط بیمه‌نامه و فهرست اموال تحت پوشش بررسی و پرونده‌ای تشکیل می‌شود. کارشناس بیمه بعد از ارزیابی‌های لازم، میزان خسارت واردشده را تایید می‌کند. سپس شرکت بیمه مطابق با سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه، خسارت اموال سرقت‌شده را به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند. 2. پوشش اموال آسیب دیده در صورتی که در هنگام ورود یا خروج سارق، خسارتی به بخش‌هایی از منزل وارد شود، شرکت بیمه مطابق با ارزش اموال و تا سقف تعهدات تعیین‌شده در بیمه‌نامه، خسارت را جبران خواهد کرد. 3. پوشش کاهش ارزش اموال اموالی که سارق به آن‌ها خسارت وارد می‌کند چنانچه قابل تعمیر باشند، تحت پوشش بیمه سرقت اثاثیه منزل قرار می‌گیرند و شرکت بیمه خسارت آن‌ها را پرداخت می‌کند. منظور از سرقت منزل با شکست حرز چیست؟ منظور از شکست حرز این است که سارق هنگام ورود به منزل با مانعی مواجه شود و آن را از میان بردارد و دست به سرقت بزند. نمونه‌های رایج سرقت با شکست حرز عبارت‌اند از: وارد شدن به منزل از راه‌های غیرعادی مانند استفاده از نردبان و شکستن شیشه باز کردن در ساختمان با استفاده از ابزارهای مختلف ورود به منزل با تهدید افراد سرقت در شب و وارد شدن از طریق پشت بام یا از روی دیوار در هر یک از این شرایط، شرکت بیمه متعهد است خسارت‌های شما را جبران نماید. قیمت بیمه سرقت منزل چقدر است؟ بیمه سرقت منزل به‌عنوان یک بیمه‌نامه مستقل ارائه نمی‌شود و همانطور که گفتیم، یکی از پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی است. به همین دلیل، عوامل متعددی بر تعیین قیمت این بیمه‌نامه تأثیر دارند، از جمله: ارزش و قیمت وسایل خانه: هرچه دارایی‌های داخل منزل گران‌قیمت‌تر باشند، حق بیمه به تناسب افزایش می‌یابد. سال ساخت ساختمان: ساختمان‌های قدیمی‌تر ممکن است به دلیل افزایش خطر سرقت و آسیب‌پذیری بیشتر، هزینه بیمه بالاتری داشته باشند. متراژ ساختمان: خانه‌های بزرگ‌تر معمولاً دارای وسایل بیشتری هستند که می‌تواند مبلغ بیمه را افزایش دهد. از آنجایی که بیمه سرقت و بیمه آتش‌سوزی منزل به‌طور همزمان ارائه می‌شوند، انتخاب یک بیمه‌نامه با پوشش‌های کامل و گسترده اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود هنگام خرید، بیمه آتش‌سوزی را همراه با پوشش شکست حرز انتخاب کنید تا در صورت ورود سارق به منزل از طریق تخریب قفل یا ایجاد شکستگی، خسارت‌های ناشی از سرقت نیز تحت پوشش قرار گیرند. نحوه دریافت خسارت در صورت سرقت از منزل شما به‌عنوان بیمه‌گزار، در صورت وقوع سرقت بایستی اقدامات زیر را برای دریافت خسارت انجام دهید: اطلاع‌رسانی به مراجع انتظامی: پس از وقوع سرقت، در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را به اداره آگاهی و کلانتری اطلاع دهبد. اعلام اولیه خسارت به شرکت بیمه: به‌صورت تلفنی یا شفاهی مبلغ تقریبی خسارت را به شرکت بیمه اطلاع دهید. ارائه لیست اموال مسروقه: ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام خسارت، فهرست دقیق و کاملی از اموال به‌سرقت‌رفته را به‌صورت کتبی به شرکت بیمه ارائه دهید. اطلاع‌رسانی‌های بعدی: در صورتی که پس از وقوع سرقت به اطلاعات جدیدی در خصوص حادثه دست پیدا کردید، بدون تأخیر مراتب را به شرکت بیمه اعلام کنید تا اقدامات لازم صورت گیرد. با رعایت این مراحل، روند دریافت خسارت بیمه‌ای تسریع شده و امکان جبران زیان‌های ناشی از سرقت به شکل بهتری فراهم می‌شود. مدارک لازم برای مطالبه خسارت سرقت از منزل برای مطالبه خسارت از شرکت بیمه لازم است مدارک زیر را در اسرع وقت آماده کنید و به شرکت بیمه تحویل دهید: اصل بیمه‌نامه گزارش پلیس در مورد سرقت گزارش بازدید کارشناس بیمه از محل سرقت و میزان خسارت وارده لیست اموال به‌سرقت‌رفته همراه با محاسبه مبلغ خسارت واردشده شرح سرقت انجام‌شده همراه با جزئیات به‌صورت کتبی موارد استثنا در بیمه سرقت منزل همیشه در بیمه‌نامه‌ها استثنا وجود دارد. در بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی و سرقت هم استثناهایی داریم که پیش از نهایی شدن بیمه‌نامه، بهتر است در مورد این موارد استثنا با شرکت بیمه به توافق برسید و در صورت نیاز حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. موارد استثنا را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید: البته گاهی بعضی موارد تحت هیچ شرایطی تحت پوشش بیمه سرقت قرار نمی‌گیرند. برای […]
ادامه
بیمه کارت سبز خودرو

بیمه کارت سبز؛ چگونه بیمه خودروی بین المللی بگیریم؟

تفاوتی ندارد با خودرو به محل کار می‌رویم یا مسافرت‌های طولانی؛ داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است، اما این بیمه صرفاً خسارت‌های ناشی از حوادث در داخل ایران را پوشش می‌دهد. حال فرض کنید می‌خواهیم با خودروی شخصی به یک کشور خارجی مانند عراق یا ترکیه سفر کنیم. در این صورت قطعاً به بیمه شخص ثالث خارج از کشور نیاز خواهیم داشت که در اصطلاح به آن بیمه کارت سبز می‌گویند. این بیمه از ما در برابر حوادث رانندگی در خارج از کشور محافظت می‌کند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم در مورد بیمه خودروی بین المللی صحبت کنیم. اگر قصد دارید مسافرت خارجی را با خودروی خودتان امتحان کنید، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید. بیمه کارت سبز چیست؟ بیمه کارت سبز خودرو معادل بین‌المللی بیمه شـخـص ثـالـث است و داشتن آن برای سفر به خارج از کشور با خودروی شخصی الزامی است. بیمه‌نامه شخص ثالثی که در داخل کشور تهیه می‌کنید، فقط در محدوده‌ی جغرافیایی ایران اعتبار دارد. اما اگر با خودروی خود به کشور دیگری سفر کنید، باید بیمه بین المللی خودرو را تهیه کنید تا در صورت تصادف یا بروز خسارت، تحت پوشش باشید. برای دریافت بیمه بین‌المللی خودرو داشتن بیمه شخص ثالث معتبر در ایران اجباری است. چنانچه هنوز بیمه شخص ثالث خود را تهیه نکرده‌اید، می‌توانید از طریق دکمه نسبت به مقایسه و خرید بهترین بیمه‌های شخص ثالث اقدام کنید. بیمه ثالث برای خارج از کشور در تمام کشورهای دنیا در دسترس نیست و کشورهای خاصی در مناطق جغرافیایی مشخص اصطلاحاً عضو کارت سبز هستند. چنانچه مقصد شما کشورهایی باشد که در آن‌ها بیمه ثالث بین المللی ارائه می‌شود، در صورت وقوع حادثه در آن کشورها، پوشش شخص ثالث را خواهید داشت و بیمه، درست همانند داخل کشور، خسارت‌های شما را پوشش می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید کشورهای عضو کارت سبز را مشاهده کنید: سیستم بین المللی کارت سبز چیست؟ سیستم بین‌المللی کارت سبز با هدف حمایت از زیان‌دیده‌های تصادفات جاده‌ای طراحی شد. این طرح بر اساس توصیه‌نامه شماره ۵ کمیته فرعی حمل‌ونقل جاده‌ای، که زیرمجموعه کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا است، در سال ۱۹۴۹ پایه‌گذاری شد. فعالیت رسمی این سیستم از سال ۱۹۵۳ آغاز شد و یکی از شروط اصلی عضویت در آن، تصویب قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث در کشور متقاضی بود. در حال حاضر ۴۸ کشور عضو این سیستم هستند که بیشتر آن‌ها در قاره اروپا قرار دارند. از میان این کشورها، آذربایجان و ترکیه دارای مرز مشترک با ایران هستند. ایران نیز در سال ۱۳۵۶ به این سیستم پیوست و از آن زمان بخشی از این شبکه بین‌المللی شده است. در نقاط مختلف جهان، بیمه‌هایی مشابه بیمه کارت سبز وجود دارند که پوشش‌های مشابهی را برای رانندگان فراهم می‌کنند. از جمله این بیمه‌ها می‌توان به کارت زرد و کارت قهوه‌ای در قاره آفریقا، کارت نارنجی ویژه کشورهای عربی، کارت آبی در منطقه آسه آن (ASEAN) و طرح کارت سفید اکو در منطقه اکو اشاره کرد. شرایط عضویت در سیستم کارت سبز برای عضویت در سیستم کارت سبز، کشور متقاضی باید دارای قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی وسایل نقلیه موتوری (Third-Party Liability Insurance) باشد. این شرط اساسی تضمین می‌کند که تمامی دارندگان خودرو در کشورهای عضو از پوشش بیمه‌ای کافی برخوردار هستند. کارت سبز توسط شرکت‌های بیمه‌ای صادر می‌شود که: بیمه‌نامه شخص ثالث را ارائه می‌دهند. عضو دفتر کارت سبز در کشور خود هستند. دفاتر کارت سبز و نقش آن‌ها دفاتر ملی کارت سبز در هر کشور عضو، مسئولیت مدیریت و رسیدگی به خسارات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری را بر عهده دارند. این دفاتر مطابق با قوانین ملی هر کشور عمل کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که خسارات وارده به درستی جبران شوند. در صورت وقوع تصادف با راننده‌ای خارجی که کارت سبز دارد، زیان‌دیدگان می‌توانند با مراجعه به دفتر کارت سبز کشور مربوطه، خسارات خود را جبران کنند. مدیریت و فروش بیمه کارت سبز از طریق دفاتر ملی هر کشور انجام می‌شود. دفتر مرکزی این سیستم در لندن واقع شده و بر فعالیت‌های بین‌المللی نظارت دارد. بیمه کارت سبز چه پوشش‌هایی را ارائه می‌دهد؟ همانطور که اشاره شد، بیمه کارت سبز همان بیمه شخص ثالث در مقیاس بین‌المللی است. بنابراین پوشش‌های این بیمه همان پوشش‌های بیمه‌ی ثالث است که شامل جبران خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث می‌شود. برای آشنایی بیشتر با پوشش‌های بیمه‌ی شخص ثالث، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید: چنانچه در یک کشور خارجی تصادف کنید و مقصر حادثه باشید، بیمه خودرو در خارج از کشور به کمک شما می‌آید و خسارت‌های مالی و جانی طرف زیان‌دیده را پرداخت می‌کند. البته ذکر دو نکته ضروری است و بهتر است قبل از اقدام برای تهیه بیمه خودرو برای خارج از کشور، این دو نکته را بدانید. اول اینکه بیمه کارت سبز مطابق با قوانین کشور محل وقوع حادثه عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد برای راننده مشکلی پیش بیاید. دفتر مرکزی کارت سبز هر سال تعهدات قانونی کشورهای عضو را اعلام می‌کند. دوم اینکه، این بیمه معمولاً خسارات واردشده به خودروی بیمه‌گزار را پوشش نمی‌دهد و فقط برای جبران خسارات اشخاص ثالث طراحی شده است! برای مثال، در ترکیه بیمه شخص ثالث (بیمه ترافیک) برای تمامی وسایل نقلیه اجباری است. هزینه بیمه شخص ثالث برای خودروهای چهار سیلندر برابر ۳۰ یورو است و شما با داشتن بیمه کارت سبز در کشور ترکیه تا ۳۶۰ هزار لیر پوشش جانی و تا ۳۶ هزار لیر پوشش مالی خواهید داشت. کدام شرکت بیمه کارت سبز صادر می‌کند؟ در ایران، تنها شرکت بیمه ایران (IRAN INSURANCE COMPANY) مجاز به صدور کارت سبز است و سایر شرکت‌ها این خدمات را ارائه نمی‌دهند. در تصویر زیر فرم بیمه کارت سبز شرکت بیمه ایران را می‌توانید مشاهده کنید: مدت زمان صدور و اعتبار بیمه بین المللی خودرو چقدر است؟ پس از ثبت درخواست و انجام مراحل مربوط به دریافت کارت سبز بیمه شخص ثالث، این بیمه‌نامه کمتر از یک هفته برای خودروی شما صادر می‌شود. پیش از اقدام حتماً اطمینان حاصل کنید که کشور مقصد عضو کشورهای تحت پوشش کارت سبز است. بیمه شخص ثالث بین‌المللی معمولاً ۱۵ روز اعتبار دارد. اگر مدت زمان سفر شما بیشتر از دو هفته است، می‌توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید و […]
ادامه
تمدید پاسپورت در خارج از کشور

تمدید پاسپورت در خارج از کشور و مواردی که باید بدانید!

تمدید پاسپورت در خارج از کشور از مهمترین دغدغه‌ افرادی است که در خارج از کشور اقامت دارند. گذرنامه از مهمترین مدارکی است که برای خروج از کشور به آن نیاز است. افرادی که در کشورهای خارجی اقامت دارند، تمـدید پاسپورت برای آنها ضروری است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به تمدید پاسپورت افراد خارج از کشور می‌پردازیم. در ادامه با همراه باشید. نحوه تمدید پاسپورت در خارج از کشور ایرانی‌هایی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند از طریق کنسولگری ایران در آن کشور اقدام به تمدید پاسپورت نمایند. البته تنها در صورتی میتوان از این خدمت استفاده کرد که اقامت فرد در آن کشور قانونی باشد و همچنین اعتبار گذرنامه آن پایان یافته یا کمتر از یکسال باقیمانده باشد. مراحل تمدید پاسپورت در خارج از کشور از طریق کنسولگری یا سفارت به شرح زیر است:  بررسی مدارک مورد نیاز: ابتدا باید از طریق سایت رسمی سفارت یا کنسولگری کشور، مدارک و شرایط مورد نیاز بررسی شود. تکمیل فرم درخواست تمدید پاسپورت: فرم مربوطه باید دانلود و با اطلاعات صحیح تکمیل شود. آماده‌سازی مدارک لازم: تمامی مدارک مورد نیاز با دستورالعمل‌های کنسلگری آماده شود. رزرو وقت ملاقات: برخی از کنسولگری‌ها نیاز به رزرو وقت قبلی دارند، بنابراین از قبل هماهنگی لازم را انجام داد. مراجعه به کنسولگری یا ارسال مدارک از طریق پست: بسته به سیاست کنسولگری، ممکن است لازم باشد حضوری مراجعه یا مدارک را پست کرد. پرداخت هزینه تمدید پاسپورت: هزینه‌های تعیین‌شده تمدید پاسپورت پرداخت شود. دریافت پاسپورت جدید: پس از پردازش درخواست، پاسپورت جدید صادر می‌شود و می‌توان آن را دریافت کرد. در روش دیگر تمدید پاسپورت ایرانی در خارج از کشور، می‌توان به‌ صورت آنلاین و غیرحضوری به سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) مراجعه کرد؛ پس از ثبت‌نام در این سامانه و انجام امور تمدید گذرنامه آنلاین در خارج از کشور، یک کد رهگیری از این سامانه ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که بدون دریافت کد رهگیری، تمدید و صدور گذرنامه به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. راهنمای استفاده از سامانه میخک، گام به گام و تصویری در اینجا آورده شده‌است. چه زمان باید برای تمدید اعتبار پاسپورت در خارج از کشور اقدام کرد؟ پاسپورت از زمان صدور تا 5 سال اعتبار دارد. برای سفر به هر کشور خارجی، پاسپورت و گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. با توجه‌ به طولانی بودن دوره تحصیل یا مدت قرارداد دارندگان ویزای کار، ممکن است قبل از اتمام دوره تحصیل یا خدمت نیاز به تمدید پاسپورت دانشجویان خارج از کشور باشد. با در نظر گرفتن زمانی که برای ارسال مدارک، بررسی و صدور پاسپورت طی می‌شود، توصیه کارشناسان این است که 6 ماه قبل از انقضا برای تمدید گذرنامه اقدام کرد. مدارک لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور به شرح زیر است: کد رهگیری از سامانه میخک ارائه گذرنامه تاریخ‌گذشته یا در شرف انقضا تکمیل فرم درخواست تمدید گذرنامه پرکردن فرم اجازه خروج همسر و فرزندان (زنان متاهل و فرزندان زیر 18 سال) تصویر قیم نامه صادره از مرجع قضایی ایران (جهت افراد زیر ۱۸ سال در صورت فوت پدر) اصل شناسنامه و پاسپورت ایرانی و کارت ملی (A4) کپی صفحه اول گذرنامه یا کارت اقامت محل سکونت اصل کارت پایان خدمت یا معافی (برای آقایان) سه قطعه عکس پرسنلی رنگی جدید تمام رخ با زمینه سفید، بدون عینک، کلاه و شال گردن پرداخت هزینه تمدید پاسپورت به صورت نقدی یا اعتباری رسید واریز هزینه به حساب سفارت یا کنسولگری فرآیند چند هفته‌ای برای بررسی‌ امنیتی یا اطلاعاتی تأیید هویت و وضعیت حقوقی پس از آپلود مدارک در سایت میخک و دریافت کد رهگیری شخص باید به صورت حضوری نیز به نمایندگی جمهوری اسلامی در آن کشور مراجعه کند. برای افراد زیر ۱۸ سال حضور ولی قانونی و برای بانوان متاهل حضور همسر ضروری است. به این نکته توجه کنید که حضور همسر و یا پدر به منظور تغییرمحل اقامت با به همراه داشتن اصل کارت شناسایی ایرانی در کنسولی الزامی می‌باشد. همچنین ارائه اصل مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت پایان خدمت یا معافی الزامی است؛ چنانچه فردی اصل این مدارک را در دست نداشته باشد، یکی از بستگان او باید مدارک هویتی را به وزارت امور خارجه در تهران یا دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در اکثر شهرهای بزرگ برساند. نکات مهم در تمدید پاسپورت در خارج از کشور پس از ارسال مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور، باید موارد زیر را در نظر گرفت: کلیه فرم‌ها باید به صورت کامل تکمیل و امضا شوند. در صورت ارسال ناقص، مدارک بدون اقدام برگشت داده خواهد شد. تمامی کپی‌های درخواستی باید کاملاً واضح و خوانا در کاغذ A4 گرفته‌شوند. آقایان بالاتر از 50 سال، نیازی به ارسال اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافی ندارند. کلیه فرم‌های افراد زیر 18 سال باید توسط پدر یا جد پدری یا قیم قانونی امضا گردد. افرادی که شماره شناسنامه ندارند یا شماره شناسنامه آن‌ها با شماره ملی‌شان یکسان است، به جای شماره شناسنامه باید عدد 0 را وارد نمایند. عکس پرسنلی باید رنگی با زمینه سفید و به روز باشد. برای درخواست تمدید گذرنامه در خارج از کشور برای افراد زیر 18 سال در سامانه میخک، گزینه “درخواست گذرنامه برای فرزندم” انتخاب و اطلاعات فرزند درج و تکمیل شود. اگر در داخل کشور هستید و قصد تمـدید گذرنامه خود را دارید، پیشنهاد میکنیم مقاله “شرایط تمدید پاسپورت و مراحل تعویض گذرنامه در ایران” را مطالعه کنید. شرایط تمدید پاسپورت در خارج از کشور شرایط لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور به شرح زیر است: تغییر محل اقامت پایان یافتن مدت اعتبار پرشدن صفحات گذرنامه تغییر یافتن نام و نام خانوادگی و یا تاریخ تولد به استناد شناسنامه ایرانی مفقودی یا مخدوش شدن پاسپورت هزینه تمدید پاسپورت در خارج از کشور هزینه‌ای که افراد برای تمدید گذرنامه در خارج از کشور پرداخت می‌کنند، هر سال توسط هیات دولت تعیین خواهد شد. این عدد بعد از تصویب به سفارتخانه‌ها در سراسر کشورها اعلام می‌شود. هزینه تمدید پاسپورت ایرانی در خارج از کشور در سال ۱۴۰۴ بسته به کشور محل اقامت متفاوت است. به‌طور کلی، این هزینه بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو […]
ادامه
بهترین بیمه مسافرتی برای دبی

بهترین بیمه مسافرتی برای دبی کدام است؟

بهترین بیمه مسافرتی برای دبی را پیش از سفر به امارت باید شناخت. این بیمه مسافرتی اجباری نیست، اما در مواقع ضروری مانند بیماری، گم شدن بار، تأخیر در پرواز یا حوادث غیرمترقبه از مسافر حمایت مالی می‌کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بیمه مسافرتی برای دبی و هزینه آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه مسافرتی برای دبی به چه منظور است؟ همواره سفر به امارات یک تجربه هیجان‌انگیز و تاریخی است که با چالش‌هایی همراه است. یکی از این مشکلات که برای مسافران با هر سن و سالی پیش می‌آید، گرمازدگی است. در این مواقع توریست‌های این کشور در شهرهای دبی، ابوظبی، شارجه، العین، عجمان، راس‌الخیمه، فجیره، ام‌القیون و خور، مجبور به مراجعه به مراکز درمانی می‌شوند که هزینه بالایی دارد. به همین علت در این مواقع بیمه مسافرتی به کمک مسافران می‌آید و بیشتر هزینه‌های درمان را جبران می‌کند. با وجود داشتن بهترین بیمه مسافرتی برای دبی، دیگر احساس تنهایی نکیند، این بیمه مسافرتی همواره همراه مسافران است. برای دریافت بیمه مسافرتی برای دبی میتوان از کاریزما بیمه اقدام به خرید انواع بیمه مسافرتی کرد. آیا برای سفر به دبی بیمه مسافرتی لازم است؟ خیر، از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲، داشتن بیمه مسافرتی برای ورود به دبی الزامی نیست؛ با این حال، توصیه می‌شود برای پوشش هزینه‌های احتمالی، بیمه مسافرتی تهیه شود. هزینه‌های خدمات درمانی در دبی بسیار بالاست که این بیمه مسافرتی هزینه‌های درمانی را پوشش داده و از تحمیل هزینه‌های غیرمنتظره برای مسافر جلوگیری می‌کند. مدت بیمه مسافرتی برای دبی چقدر است؟ اعتبار بیمه مسافرتی برای دبی از تاریخ خروج از کشور شروع می‌شود. این بیمه نامه‌ها می‌توانند در بازه‌های زمانی هفتگی از یک هفته تا یک ساله اعتبار داشته باشند؛ در حالت کلی تا 92 روز متوالی اعتبار دارد. اعتبار بیمه مسافرتی برای بیش از 3 ماه، به این صورت است که باید حداکثر هر 92 روز یک بار به کشور بازگشت و در صورت تمایل دوباره به دبی سفر کرد. پوشش های بیمه مسافرتی برای دبی همانطور که در مقاله “بیمه مسافرتی چیست” گفتیم؛ این بیمه نامه، طیف گسترده‌ای از پوشش‌ها را شامل می‌شود که به فرد کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره، با خیالی آسوده به سفر خود ادامه داد. شرکت‌های بیمه، طرح‌های مختلفی با سقف پرداخت‌ و پوشش‌های متنوع برای بیمه مسافرتی امارات ارائه می‌دهند. در ادامه با برخی از پوشش‌های پایه که در اکثر شرکت‌های بیمه پشتیبانی می‌شود آشنا خواهیم شد. خسارات زیر تحت پوشش بیمه مسافرتی برای دبی هستند: جبران هزینه خدمات پزشکی و درمانی جبران هزینه دندانپزشکی فوری هزینه‌ برگرداندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده هزینه ‌برگرداندن کودک بی‌سرپرست در صورت فوت فرد بیمه‌شده پوشش اتفاق‌های احتمالی برای بار مسافر پوشش لغو سفر جبران خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما جبران تأخیر در آغاز سفر پرداخت و جبران هزینه‌ گم شدن مدارک هویتی هزینه‌ انتقال فوری اعضای درجه یک خانواده بیمه‌شده پرداخت هزینه بازگشت به مبدا در صورت فوت اقوام فرد بیمه‌شده جبران هزینه‌‌های مرتبط با مسائل حقوقی پرداخت هزینه‌ اضطراری برای تحویل دارو انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده در صورت مفقود شدن یا سرقت پول نقد فرد بیمه‌شده، شرکت بیمه مبلغ معادل آن را که فرد به شرکت سپرده است را برای او ارسال می‌کند. برخی شرکت‌های بیمه‌گر ممکن است پوشش‌های متنوع‌تر و سقف پرداخت خسارت متفاوتی داشته باشند. در هنگام انتخاب بیمه مسافرتی حتماً به این نکته دقت کنید. برای دریافت انواع بیمه مسافرتی می‌توان از کاریزما بیمه اقدام به خرید کرد و پوشش‌های هر یک را با یکدیگر مقایسه و در نهایت اقدام به خرید کرد. برای دریافت بیمه مسافرتی خارجی بر روی دکمه زیر کلیک کنید. بیمه مسافرتی برای دبی چه مواردی را پوشش میدهد؟ بهترین بیمه مسافرتی برای دبی در کنار خدمات و مزایایی که دارد، مواردی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد که به شرح زیر هستند: جبران خسارت به بیمه‌شدگان با اقامت بیش از 92 روز متوالی درمان بیماری‌های روانی، اختلالات مشاعر یا درمان این نوع از بیماری‌ها خسارت‌های ناشی از حملات تروریستی، جنگ، آشوب و مشارکت بیمه‌گزار در اقدامات جنایی یا اقدامات نیروهای مسلح هنگام صلح آسیب ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله خسارت‌های ناشی از تشعشعات مواد هسته‌ای و رادیواکتیو صدمات ناشی از شغل‌های پرخطر خسارات ناشی از مشارکت بیمه‌گزار در شرط‌‌بندی یا دعوا (به استثناء دفاع از خود) خسارات ناشی از بی توجهی یا بی احتیاطی جدی بیمه‌گزار صدمات یا مرگ ناشی از خودکشی هزینه‌های درمانی بیماری‌هایی سابق بیمه‌گزار قبل از شروع اعتبار بیمه‌نامه صدمات ناشی از شرکت کردن یا تمرین بیمه‌گزار در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی زیر نظر هر فدراسیونی جبران هزینه خسارت برای افراد مقیم دائم و دانشجویان خارج از کشور خسارات ناشی از حضور بیمه‌گزار در اقدامات عرفا خطرناک مانند موتورسواری، مشت‌زنی و غیره استفاده از وسایل غیر معمول حمل‌ونقل برای سفر هزینه اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون مشکلات ناشی از اپیدمی بیماری‌ها در سراسر جهان اقدامات توانبخشی و وسایل مربوط به آن مانند عصا و عینک هزینه زایمان در خلال سه ماه مانده به موعد زایمان و سقط جنین اختیاری صدمات ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر و داروهای بدون نسخه پزشک پیگیری و پرداخت هزینه‌های مسائل حقوقی در امارات اگر فردی در سفر به دبی با مشکلات حقوقی مواجه شود و به یک وکیل یا حقوقدان نیاز داشته باشد، می‌تواند از خدمات حقوقی شرکت‌های کمک رسان وابسته به شرکتی که از آن بیمه نامه مسافرتی دبی را خریداری‌کرده‌ استفاده کند. این شرکت‌ها خدماتی مانند پیگیری و پرداخت هزینه‌های مربوط به مسائل حقوقی را پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارک شناسایی در امارات، شرکت‌های کمک‌رسان هزینه‌های لازم برای صدور المثنی را تا سقف مبلغ مشخص بر عهده می‌گیرند. هزینه بیمه مسافرتی دبی چقدر است؟ عوامل متعددی بر میزان هزینه بیمه مسافرتی دبی تاثیرگذار است. در حال حاضر تعرفه ثابت و مشخصی برای بیمه مسافرتی امارات وجود ندارد. به طور کلی موارد زیر هزینه بیمه مسافرتی امارات را تعیین می‌کنند: سن مسافر میزان پوشش‌های بیمه سقف تعهدات مالی شرکت بیمه مدت زمان اقامت هرچه سن فرد بیمه‌شده و مدت اقامت بیشتر باشد، بیمه‌شده باید مبلغ بیشتری برای خرید بیمه مسافرتی برای دبی پرداخت کند. لازم به ذکر […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.