خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

118 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه سرقت منزل

بیمه سرقت منزل: بهترین راه برای پیشگیری از دزدی خانه

بیمه سرقت منزل یکی از پوشش‌های فرعی بیمه آتش سوزی است که امروزه با در نظر گرفتن قیمت اثاثیه منزل و متاسفانه افزایش سرقت‌ها و حرفه‌ای‌تر شدن سارقان، داشتن آن از واجبات است. در کنار استفاده از قفل‌های پیشرفته و سیستم‌های امنیتی، داشتن بیمه سرقت لوازم منزل می‌تواند راهکاری مطمئن برای جبران خسارات ناشی از سرقت باشد. این بیمه به شما اطمینان را می‌دهد که در صورت وقوع حادثه، هزینه‌های واردشده به اموالتان جبران می‌شود و نگرانی‌های مالی شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اما بیمه سرقت وسایل منزل دقیقاً چه مواردی را پوشش می‌دهد؟ چگونه می‌توان بهترین بیمه را انتخاب کرد؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی نکات کلیدی بیمه سرقت منازل، شرایط دریافت خسارت و معیارهای انتخاب بهترین پوشش بیمه‌ای خواهیم پرداخت. بیمه سرقت منزل چیست؟ بیمه سرقت منزل، همانطور که از عنوان آن مشخص است، نوعی پوشش بیمه‌ای است که خسارت‌های ناشی از دزدی و سرقت را جبران کرده و هزینه‌های ناشی از مفقود شدن اموال و اشیای تحت پوشش بیمه‌گر را پرداخت می‌کند. این بیمه در دسته بیمه‌نامه‌های اموال قرار دارد و به‌عنوان یکی از پوشش‌های تکمیلی در بیمه آتش‌سوزی ارائه می‌شود. در صورت خرید بیمه آتش‌سوزی، می‌توانید بیمه سرقت را نیز انتخاب کنید. همانطور که گفتیم، بیمه سرقت منازل، زیرمجموعه‌ی بیمه‌ی آتش‌سوزی محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم مقاله‌ی زیر را در مورد بیمه آتش‌سوزی مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی کسب نمایید: به‌طور کلی بیمه سرقت شامل بیمه سرقت از منزل، سرقت از واحدهای تجاری و صنعتی و سرقت بانک‌ها می‌شود. در قرارداد بیمه، شرکت بیمه متعهد می‌شود خسارت‌هایی که بر اثر سرقت به بیمه‌گزار وارد می‌شود را تحت پوشش قرار دهد. اکنون این سوال مطرح می‌شود که بیمه سرقت و آتش سوزی منزل چه پوشش‌ها و شرایطی دارد؟ پوشش‌های بیمه سرقت منزل بیمه سرقت منزل مسکونی سه نوع پوشش زیر را ارائه می‌دهد: خسارت اموالی که به سرقت می‌روند. خسارت اموالی که آسیب می‌بینند. خسارت اموالی که ارزش آن‌ها کاهش می‌یابد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله‌ی خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی مراجعه کنید و این مطلب را بخوانید. 1. پوشش اموال به سرقت رفته پس از وقوع سرقت، شرایط بیمه‌نامه و فهرست اموال تحت پوشش بررسی و پرونده‌ای تشکیل می‌شود. کارشناس بیمه بعد از ارزیابی‌های لازم، میزان خسارت واردشده را تایید می‌کند. سپس شرکت بیمه مطابق با سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه، خسارت اموال سرقت‌شده را به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند. 2. پوشش اموال آسیب دیده در صورتی که در هنگام ورود یا خروج سارق، خسارتی به بخش‌هایی از منزل وارد شود، شرکت بیمه مطابق با ارزش اموال و تا سقف تعهدات تعیین‌شده در بیمه‌نامه، خسارت را جبران خواهد کرد. 3. پوشش کاهش ارزش اموال اموالی که سارق به آن‌ها خسارت وارد می‌کند چنانچه قابل تعمیر باشند، تحت پوشش بیمه سرقت اثاثیه منزل قرار می‌گیرند و شرکت بیمه خسارت آن‌ها را پرداخت می‌کند. منظور از سرقت منزل با شکست حرز چیست؟ منظور از شکست حرز این است که سارق هنگام ورود به منزل با مانعی مواجه شود و آن را از میان بردارد و دست به سرقت بزند. نمونه‌های رایج سرقت با شکست حرز عبارت‌اند از: وارد شدن به منزل از راه‌های غیرعادی مانند استفاده از نردبان و شکستن شیشه باز کردن در ساختمان با استفاده از ابزارهای مختلف ورود به منزل با تهدید افراد سرقت در شب و وارد شدن از طریق پشت بام یا از روی دیوار در هر یک از این شرایط، شرکت بیمه متعهد است خسارت‌های شما را جبران نماید. قیمت بیمه سرقت منزل چقدر است؟ بیمه سرقت منزل به‌عنوان یک بیمه‌نامه مستقل ارائه نمی‌شود و همانطور که گفتیم، یکی از پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی است. به همین دلیل، عوامل متعددی بر تعیین قیمت این بیمه‌نامه تأثیر دارند، از جمله: ارزش و قیمت وسایل خانه: هرچه دارایی‌های داخل منزل گران‌قیمت‌تر باشند، حق بیمه به تناسب افزایش می‌یابد. سال ساخت ساختمان: ساختمان‌های قدیمی‌تر ممکن است به دلیل افزایش خطر سرقت و آسیب‌پذیری بیشتر، هزینه بیمه بالاتری داشته باشند. متراژ ساختمان: خانه‌های بزرگ‌تر معمولاً دارای وسایل بیشتری هستند که می‌تواند مبلغ بیمه را افزایش دهد. از آنجایی که بیمه سرقت و بیمه آتش‌سوزی منزل به‌طور همزمان ارائه می‌شوند، انتخاب یک بیمه‌نامه با پوشش‌های کامل و گسترده اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود هنگام خرید، بیمه آتش‌سوزی را همراه با پوشش شکست حرز انتخاب کنید تا در صورت ورود سارق به منزل از طریق تخریب قفل یا ایجاد شکستگی، خسارت‌های ناشی از سرقت نیز تحت پوشش قرار گیرند. نحوه دریافت خسارت در صورت سرقت از منزل شما به‌عنوان بیمه‌گزار، در صورت وقوع سرقت بایستی اقدامات زیر را برای دریافت خسارت انجام دهید: اطلاع‌رسانی به مراجع انتظامی: پس از وقوع سرقت، در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را به اداره آگاهی و کلانتری اطلاع دهبد. اعلام اولیه خسارت به شرکت بیمه: به‌صورت تلفنی یا شفاهی مبلغ تقریبی خسارت را به شرکت بیمه اطلاع دهید. ارائه لیست اموال مسروقه: ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام خسارت، فهرست دقیق و کاملی از اموال به‌سرقت‌رفته را به‌صورت کتبی به شرکت بیمه ارائه دهید. اطلاع‌رسانی‌های بعدی: در صورتی که پس از وقوع سرقت به اطلاعات جدیدی در خصوص حادثه دست پیدا کردید، بدون تأخیر مراتب را به شرکت بیمه اعلام کنید تا اقدامات لازم صورت گیرد. با رعایت این مراحل، روند دریافت خسارت بیمه‌ای تسریع شده و امکان جبران زیان‌های ناشی از سرقت به شکل بهتری فراهم می‌شود. مدارک لازم برای مطالبه خسارت سرقت از منزل برای مطالبه خسارت از شرکت بیمه لازم است مدارک زیر را در اسرع وقت آماده کنید و به شرکت بیمه تحویل دهید: اصل بیمه‌نامه گزارش پلیس در مورد سرقت گزارش بازدید کارشناس بیمه از محل سرقت و میزان خسارت وارده لیست اموال به‌سرقت‌رفته همراه با محاسبه مبلغ خسارت واردشده شرح سرقت انجام‌شده همراه با جزئیات به‌صورت کتبی موارد استثنا در بیمه سرقت منزل همیشه در بیمه‌نامه‌ها استثنا وجود دارد. در بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی و سرقت هم استثناهایی داریم که پیش از نهایی شدن بیمه‌نامه، بهتر است در مورد این موارد استثنا با شرکت بیمه به توافق برسید و در صورت نیاز حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. موارد استثنا را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید: البته گاهی بعضی موارد تحت هیچ شرایطی تحت پوشش بیمه سرقت قرار نمی‌گیرند. برای […]
ادامه
بیمه کارت سبز خودرو

بیمه کارت سبز؛ چگونه بیمه خودروی بین المللی بگیریم؟

تفاوتی ندارد با خودرو به محل کار می‌رویم یا مسافرت‌های طولانی؛ داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است، اما این بیمه صرفاً خسارت‌های ناشی از حوادث در داخل ایران را پوشش می‌دهد. حال فرض کنید می‌خواهیم با خودروی شخصی به یک کشور خارجی مانند عراق یا ترکیه سفر کنیم. در این صورت قطعاً به بیمه شخص ثالث خارج از کشور نیاز خواهیم داشت که در اصطلاح به آن بیمه کارت سبز می‌گویند. این بیمه از ما در برابر حوادث رانندگی در خارج از کشور محافظت می‌کند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم در مورد بیمه خودروی بین المللی صحبت کنیم. اگر قصد دارید مسافرت خارجی را با خودروی خودتان امتحان کنید، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید. بیمه کارت سبز چیست؟ بیمه کارت سبز خودرو معادل بین‌المللی بیمه شـخـص ثـالـث است و داشتن آن برای سفر به خارج از کشور با خودروی شخصی الزامی است. بیمه‌نامه شخص ثالثی که در داخل کشور تهیه می‌کنید، فقط در محدوده‌ی جغرافیایی ایران اعتبار دارد. اما اگر با خودروی خود به کشور دیگری سفر کنید، باید بیمه بین المللی خودرو را تهیه کنید تا در صورت تصادف یا بروز خسارت، تحت پوشش باشید. برای دریافت بیمه بین‌المللی خودرو داشتن بیمه شخص ثالث معتبر در ایران اجباری است. چنانچه هنوز بیمه شخص ثالث خود را تهیه نکرده‌اید، می‌توانید از طریق دکمه نسبت به مقایسه و خرید بهترین بیمه‌های شخص ثالث اقدام کنید. بیمه ثالث برای خارج از کشور در تمام کشورهای دنیا در دسترس نیست و کشورهای خاصی در مناطق جغرافیایی مشخص اصطلاحاً عضو کارت سبز هستند. چنانچه مقصد شما کشورهایی باشد که در آن‌ها بیمه ثالث بین المللی ارائه می‌شود، در صورت وقوع حادثه در آن کشورها، پوشش شخص ثالث را خواهید داشت و بیمه، درست همانند داخل کشور، خسارت‌های شما را پوشش می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید کشورهای عضو کارت سبز را مشاهده کنید: سیستم بین المللی کارت سبز چیست؟ سیستم بین‌المللی کارت سبز با هدف حمایت از زیان‌دیده‌های تصادفات جاده‌ای طراحی شد. این طرح بر اساس توصیه‌نامه شماره ۵ کمیته فرعی حمل‌ونقل جاده‌ای، که زیرمجموعه کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا است، در سال ۱۹۴۹ پایه‌گذاری شد. فعالیت رسمی این سیستم از سال ۱۹۵۳ آغاز شد و یکی از شروط اصلی عضویت در آن، تصویب قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث در کشور متقاضی بود. در حال حاضر ۴۸ کشور عضو این سیستم هستند که بیشتر آن‌ها در قاره اروپا قرار دارند. از میان این کشورها، آذربایجان و ترکیه دارای مرز مشترک با ایران هستند. ایران نیز در سال ۱۳۵۶ به این سیستم پیوست و از آن زمان بخشی از این شبکه بین‌المللی شده است. در نقاط مختلف جهان، بیمه‌هایی مشابه بیمه کارت سبز وجود دارند که پوشش‌های مشابهی را برای رانندگان فراهم می‌کنند. از جمله این بیمه‌ها می‌توان به کارت زرد و کارت قهوه‌ای در قاره آفریقا، کارت نارنجی ویژه کشورهای عربی، کارت آبی در منطقه آسه آن (ASEAN) و طرح کارت سفید اکو در منطقه اکو اشاره کرد. شرایط عضویت در سیستم کارت سبز برای عضویت در سیستم کارت سبز، کشور متقاضی باید دارای قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی وسایل نقلیه موتوری (Third-Party Liability Insurance) باشد. این شرط اساسی تضمین می‌کند که تمامی دارندگان خودرو در کشورهای عضو از پوشش بیمه‌ای کافی برخوردار هستند. کارت سبز توسط شرکت‌های بیمه‌ای صادر می‌شود که: بیمه‌نامه شخص ثالث را ارائه می‌دهند. عضو دفتر کارت سبز در کشور خود هستند. دفاتر کارت سبز و نقش آن‌ها دفاتر ملی کارت سبز در هر کشور عضو، مسئولیت مدیریت و رسیدگی به خسارات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری را بر عهده دارند. این دفاتر مطابق با قوانین ملی هر کشور عمل کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که خسارات وارده به درستی جبران شوند. در صورت وقوع تصادف با راننده‌ای خارجی که کارت سبز دارد، زیان‌دیدگان می‌توانند با مراجعه به دفتر کارت سبز کشور مربوطه، خسارات خود را جبران کنند. مدیریت و فروش بیمه کارت سبز از طریق دفاتر ملی هر کشور انجام می‌شود. دفتر مرکزی این سیستم در لندن واقع شده و بر فعالیت‌های بین‌المللی نظارت دارد. بیمه کارت سبز چه پوشش‌هایی را ارائه می‌دهد؟ همانطور که اشاره شد، بیمه کارت سبز همان بیمه شخص ثالث در مقیاس بین‌المللی است. بنابراین پوشش‌های این بیمه همان پوشش‌های بیمه‌ی ثالث است که شامل جبران خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث می‌شود. برای آشنایی بیشتر با پوشش‌های بیمه‌ی شخص ثالث، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید: چنانچه در یک کشور خارجی تصادف کنید و مقصر حادثه باشید، بیمه خودرو در خارج از کشور به کمک شما می‌آید و خسارت‌های مالی و جانی طرف زیان‌دیده را پرداخت می‌کند. البته ذکر دو نکته ضروری است و بهتر است قبل از اقدام برای تهیه بیمه خودرو برای خارج از کشور، این دو نکته را بدانید. اول اینکه بیمه کارت سبز مطابق با قوانین کشور محل وقوع حادثه عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد برای راننده مشکلی پیش بیاید. دفتر مرکزی کارت سبز هر سال تعهدات قانونی کشورهای عضو را اعلام می‌کند. دوم اینکه، این بیمه معمولاً خسارات واردشده به خودروی بیمه‌گزار را پوشش نمی‌دهد و فقط برای جبران خسارات اشخاص ثالث طراحی شده است! برای مثال، در ترکیه بیمه شخص ثالث (بیمه ترافیک) برای تمامی وسایل نقلیه اجباری است. هزینه بیمه شخص ثالث برای خودروهای چهار سیلندر برابر ۳۰ یورو است و شما با داشتن بیمه کارت سبز در کشور ترکیه تا ۳۶۰ هزار لیر پوشش جانی و تا ۳۶ هزار لیر پوشش مالی خواهید داشت. کدام شرکت بیمه کارت سبز صادر می‌کند؟ در ایران، تنها شرکت بیمه ایران (IRAN INSURANCE COMPANY) مجاز به صدور کارت سبز است و سایر شرکت‌ها این خدمات را ارائه نمی‌دهند. در تصویر زیر فرم بیمه کارت سبز شرکت بیمه ایران را می‌توانید مشاهده کنید: مدت زمان صدور و اعتبار بیمه بین المللی خودرو چقدر است؟ پس از ثبت درخواست و انجام مراحل مربوط به دریافت کارت سبز بیمه شخص ثالث، این بیمه‌نامه کمتر از یک هفته برای خودروی شما صادر می‌شود. پیش از اقدام حتماً اطمینان حاصل کنید که کشور مقصد عضو کشورهای تحت پوشش کارت سبز است. بیمه شخص ثالث بین‌المللی معمولاً ۱۵ روز اعتبار دارد. اگر مدت زمان سفر شما بیشتر از دو هفته است، می‌توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید و […]
ادامه
تمدید پاسپورت در خارج از کشور

تمدید پاسپورت در خارج از کشور و مواردی که باید بدانید!

تمدید پاسپورت در خارج از کشور از مهمترین دغدغه‌ افرادی است که در خارج از کشور اقامت دارند. گذرنامه از مهمترین مدارکی است که برای خروج از کشور به آن نیاز است. افرادی که در کشورهای خارجی اقامت دارند، تمـدید پاسپورت برای آنها ضروری است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به تمدید پاسپورت افراد خارج از کشور می‌پردازیم. در ادامه با همراه باشید. نحوه تمدید پاسپورت در خارج از کشور ایرانی‌هایی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند از طریق کنسولگری ایران در آن کشور اقدام به تمدید پاسپورت نمایند. البته تنها در صورتی میتوان از این خدمت استفاده کرد که اقامت فرد در آن کشور قانونی باشد و همچنین اعتبار گذرنامه آن پایان یافته یا کمتر از یکسال باقیمانده باشد. مراحل تمدید پاسپورت در خارج از کشور از طریق کنسولگری یا سفارت به شرح زیر است:  بررسی مدارک مورد نیاز: ابتدا باید از طریق سایت رسمی سفارت یا کنسولگری کشور، مدارک و شرایط مورد نیاز بررسی شود. تکمیل فرم درخواست تمدید پاسپورت: فرم مربوطه باید دانلود و با اطلاعات صحیح تکمیل شود. آماده‌سازی مدارک لازم: تمامی مدارک مورد نیاز با دستورالعمل‌های کنسلگری آماده شود. رزرو وقت ملاقات: برخی از کنسولگری‌ها نیاز به رزرو وقت قبلی دارند، بنابراین از قبل هماهنگی لازم را انجام داد. مراجعه به کنسولگری یا ارسال مدارک از طریق پست: بسته به سیاست کنسولگری، ممکن است لازم باشد حضوری مراجعه یا مدارک را پست کرد. پرداخت هزینه تمدید پاسپورت: هزینه‌های تعیین‌شده تمدید پاسپورت پرداخت شود. دریافت پاسپورت جدید: پس از پردازش درخواست، پاسپورت جدید صادر می‌شود و می‌توان آن را دریافت کرد. در روش دیگر تمدید پاسپورت ایرانی در خارج از کشور، می‌توان به‌ صورت آنلاین و غیرحضوری به سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) مراجعه کرد؛ پس از ثبت‌نام در این سامانه و انجام امور تمدید گذرنامه آنلاین در خارج از کشور، یک کد رهگیری از این سامانه ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که بدون دریافت کد رهگیری، تمدید و صدور گذرنامه به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. راهنمای استفاده از سامانه میخک، گام به گام و تصویری در اینجا آورده شده‌است. چه زمان باید برای تمدید اعتبار پاسپورت در خارج از کشور اقدام کرد؟ پاسپورت از زمان صدور تا 5 سال اعتبار دارد. برای سفر به هر کشور خارجی، پاسپورت و گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. با توجه‌ به طولانی بودن دوره تحصیل یا مدت قرارداد دارندگان ویزای کار، ممکن است قبل از اتمام دوره تحصیل یا خدمت نیاز به تمدید پاسپورت دانشجویان خارج از کشور باشد. با در نظر گرفتن زمانی که برای ارسال مدارک، بررسی و صدور پاسپورت طی می‌شود، توصیه کارشناسان این است که 6 ماه قبل از انقضا برای تمدید گذرنامه اقدام کرد. مدارک لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور به شرح زیر است: کد رهگیری از سامانه میخک ارائه گذرنامه تاریخ‌گذشته یا در شرف انقضا تکمیل فرم درخواست تمدید گذرنامه پرکردن فرم اجازه خروج همسر و فرزندان (زنان متاهل و فرزندان زیر 18 سال) تصویر قیم نامه صادره از مرجع قضایی ایران (جهت افراد زیر ۱۸ سال در صورت فوت پدر) اصل شناسنامه و پاسپورت ایرانی و کارت ملی (A4) کپی صفحه اول گذرنامه یا کارت اقامت محل سکونت اصل کارت پایان خدمت یا معافی (برای آقایان) سه قطعه عکس پرسنلی رنگی جدید تمام رخ با زمینه سفید، بدون عینک، کلاه و شال گردن پرداخت هزینه تمدید پاسپورت به صورت نقدی یا اعتباری رسید واریز هزینه به حساب سفارت یا کنسولگری فرآیند چند هفته‌ای برای بررسی‌ امنیتی یا اطلاعاتی تأیید هویت و وضعیت حقوقی پس از آپلود مدارک در سایت میخک و دریافت کد رهگیری شخص باید به صورت حضوری نیز به نمایندگی جمهوری اسلامی در آن کشور مراجعه کند. برای افراد زیر ۱۸ سال حضور ولی قانونی و برای بانوان متاهل حضور همسر ضروری است. به این نکته توجه کنید که حضور همسر و یا پدر به منظور تغییرمحل اقامت با به همراه داشتن اصل کارت شناسایی ایرانی در کنسولی الزامی می‌باشد. همچنین ارائه اصل مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت پایان خدمت یا معافی الزامی است؛ چنانچه فردی اصل این مدارک را در دست نداشته باشد، یکی از بستگان او باید مدارک هویتی را به وزارت امور خارجه در تهران یا دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در اکثر شهرهای بزرگ برساند. نکات مهم در تمدید پاسپورت در خارج از کشور پس از ارسال مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور، باید موارد زیر را در نظر گرفت: کلیه فرم‌ها باید به صورت کامل تکمیل و امضا شوند. در صورت ارسال ناقص، مدارک بدون اقدام برگشت داده خواهد شد. تمامی کپی‌های درخواستی باید کاملاً واضح و خوانا در کاغذ A4 گرفته‌شوند. آقایان بالاتر از 50 سال، نیازی به ارسال اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافی ندارند. کلیه فرم‌های افراد زیر 18 سال باید توسط پدر یا جد پدری یا قیم قانونی امضا گردد. افرادی که شماره شناسنامه ندارند یا شماره شناسنامه آن‌ها با شماره ملی‌شان یکسان است، به جای شماره شناسنامه باید عدد 0 را وارد نمایند. عکس پرسنلی باید رنگی با زمینه سفید و به روز باشد. برای درخواست تمدید گذرنامه در خارج از کشور برای افراد زیر 18 سال در سامانه میخک، گزینه “درخواست گذرنامه برای فرزندم” انتخاب و اطلاعات فرزند درج و تکمیل شود. اگر در داخل کشور هستید و قصد تمـدید گذرنامه خود را دارید، پیشنهاد میکنیم مقاله “شرایط تمدید پاسپورت و مراحل تعویض گذرنامه در ایران” را مطالعه کنید. شرایط تمدید پاسپورت در خارج از کشور شرایط لازم برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور به شرح زیر است: تغییر محل اقامت پایان یافتن مدت اعتبار پرشدن صفحات گذرنامه تغییر یافتن نام و نام خانوادگی و یا تاریخ تولد به استناد شناسنامه ایرانی مفقودی یا مخدوش شدن پاسپورت هزینه تمدید پاسپورت در خارج از کشور هزینه‌ای که افراد برای تمدید گذرنامه در خارج از کشور پرداخت می‌کنند، هر سال توسط هیات دولت تعیین خواهد شد. این عدد بعد از تصویب به سفارتخانه‌ها در سراسر کشورها اعلام می‌شود. هزینه تمدید پاسپورت ایرانی در خارج از کشور در سال ۱۴۰۴ بسته به کشور محل اقامت متفاوت است. به‌طور کلی، این هزینه بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو […]
ادامه
بهترین بیمه مسافرتی برای دبی

بهترین بیمه مسافرتی برای دبی کدام است؟

بهترین بیمه مسافرتی برای دبی را پیش از سفر به امارت باید شناخت. این بیمه مسافرتی اجباری نیست، اما در مواقع ضروری مانند بیماری، گم شدن بار، تأخیر در پرواز یا حوادث غیرمترقبه از مسافر حمایت مالی می‌کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بیمه مسافرتی برای دبی و هزینه آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه مسافرتی برای دبی به چه منظور است؟ همواره سفر به امارات یک تجربه هیجان‌انگیز و تاریخی است که با چالش‌هایی همراه است. یکی از این مشکلات که برای مسافران با هر سن و سالی پیش می‌آید، گرمازدگی است. در این مواقع توریست‌های این کشور در شهرهای دبی، ابوظبی، شارجه، العین، عجمان، راس‌الخیمه، فجیره، ام‌القیون و خور، مجبور به مراجعه به مراکز درمانی می‌شوند که هزینه بالایی دارد. به همین علت در این مواقع بیمه مسافرتی به کمک مسافران می‌آید و بیشتر هزینه‌های درمان را جبران می‌کند. با وجود داشتن بهترین بیمه مسافرتی برای دبی، دیگر احساس تنهایی نکیند، این بیمه مسافرتی همواره همراه مسافران است. برای دریافت بیمه مسافرتی برای دبی میتوان از کاریزما بیمه اقدام به خرید انواع بیمه مسافرتی کرد. آیا برای سفر به دبی بیمه مسافرتی لازم است؟ خیر، از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲، داشتن بیمه مسافرتی برای ورود به دبی الزامی نیست؛ با این حال، توصیه می‌شود برای پوشش هزینه‌های احتمالی، بیمه مسافرتی تهیه شود. هزینه‌های خدمات درمانی در دبی بسیار بالاست که این بیمه مسافرتی هزینه‌های درمانی را پوشش داده و از تحمیل هزینه‌های غیرمنتظره برای مسافر جلوگیری می‌کند. مدت بیمه مسافرتی برای دبی چقدر است؟ اعتبار بیمه مسافرتی برای دبی از تاریخ خروج از کشور شروع می‌شود. این بیمه نامه‌ها می‌توانند در بازه‌های زمانی هفتگی از یک هفته تا یک ساله اعتبار داشته باشند؛ در حالت کلی تا 92 روز متوالی اعتبار دارد. اعتبار بیمه مسافرتی برای بیش از 3 ماه، به این صورت است که باید حداکثر هر 92 روز یک بار به کشور بازگشت و در صورت تمایل دوباره به دبی سفر کرد. پوشش های بیمه مسافرتی برای دبی همانطور که در مقاله “بیمه مسافرتی چیست” گفتیم؛ این بیمه نامه، طیف گسترده‌ای از پوشش‌ها را شامل می‌شود که به فرد کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره، با خیالی آسوده به سفر خود ادامه داد. شرکت‌های بیمه، طرح‌های مختلفی با سقف پرداخت‌ و پوشش‌های متنوع برای بیمه مسافرتی امارات ارائه می‌دهند. در ادامه با برخی از پوشش‌های پایه که در اکثر شرکت‌های بیمه پشتیبانی می‌شود آشنا خواهیم شد. خسارات زیر تحت پوشش بیمه مسافرتی برای دبی هستند: جبران هزینه خدمات پزشکی و درمانی جبران هزینه دندانپزشکی فوری هزینه‌ برگرداندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده هزینه ‌برگرداندن کودک بی‌سرپرست در صورت فوت فرد بیمه‌شده پوشش اتفاق‌های احتمالی برای بار مسافر پوشش لغو سفر جبران خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما جبران تأخیر در آغاز سفر پرداخت و جبران هزینه‌ گم شدن مدارک هویتی هزینه‌ انتقال فوری اعضای درجه یک خانواده بیمه‌شده پرداخت هزینه بازگشت به مبدا در صورت فوت اقوام فرد بیمه‌شده جبران هزینه‌‌های مرتبط با مسائل حقوقی پرداخت هزینه‌ اضطراری برای تحویل دارو انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده در صورت مفقود شدن یا سرقت پول نقد فرد بیمه‌شده، شرکت بیمه مبلغ معادل آن را که فرد به شرکت سپرده است را برای او ارسال می‌کند. برخی شرکت‌های بیمه‌گر ممکن است پوشش‌های متنوع‌تر و سقف پرداخت خسارت متفاوتی داشته باشند. در هنگام انتخاب بیمه مسافرتی حتماً به این نکته دقت کنید. برای دریافت انواع بیمه مسافرتی می‌توان از کاریزما بیمه اقدام به خرید کرد و پوشش‌های هر یک را با یکدیگر مقایسه و در نهایت اقدام به خرید کرد. برای دریافت بیمه مسافرتی خارجی بر روی دکمه زیر کلیک کنید. بیمه مسافرتی برای دبی چه مواردی را پوشش میدهد؟ بهترین بیمه مسافرتی برای دبی در کنار خدمات و مزایایی که دارد، مواردی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد که به شرح زیر هستند: جبران خسارت به بیمه‌شدگان با اقامت بیش از 92 روز متوالی درمان بیماری‌های روانی، اختلالات مشاعر یا درمان این نوع از بیماری‌ها خسارت‌های ناشی از حملات تروریستی، جنگ، آشوب و مشارکت بیمه‌گزار در اقدامات جنایی یا اقدامات نیروهای مسلح هنگام صلح آسیب ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله خسارت‌های ناشی از تشعشعات مواد هسته‌ای و رادیواکتیو صدمات ناشی از شغل‌های پرخطر خسارات ناشی از مشارکت بیمه‌گزار در شرط‌‌بندی یا دعوا (به استثناء دفاع از خود) خسارات ناشی از بی توجهی یا بی احتیاطی جدی بیمه‌گزار صدمات یا مرگ ناشی از خودکشی هزینه‌های درمانی بیماری‌هایی سابق بیمه‌گزار قبل از شروع اعتبار بیمه‌نامه صدمات ناشی از شرکت کردن یا تمرین بیمه‌گزار در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی زیر نظر هر فدراسیونی جبران هزینه خسارت برای افراد مقیم دائم و دانشجویان خارج از کشور خسارات ناشی از حضور بیمه‌گزار در اقدامات عرفا خطرناک مانند موتورسواری، مشت‌زنی و غیره استفاده از وسایل غیر معمول حمل‌ونقل برای سفر هزینه اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون مشکلات ناشی از اپیدمی بیماری‌ها در سراسر جهان اقدامات توانبخشی و وسایل مربوط به آن مانند عصا و عینک هزینه زایمان در خلال سه ماه مانده به موعد زایمان و سقط جنین اختیاری صدمات ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر و داروهای بدون نسخه پزشک پیگیری و پرداخت هزینه‌های مسائل حقوقی در امارات اگر فردی در سفر به دبی با مشکلات حقوقی مواجه شود و به یک وکیل یا حقوقدان نیاز داشته باشد، می‌تواند از خدمات حقوقی شرکت‌های کمک رسان وابسته به شرکتی که از آن بیمه نامه مسافرتی دبی را خریداری‌کرده‌ استفاده کند. این شرکت‌ها خدماتی مانند پیگیری و پرداخت هزینه‌های مربوط به مسائل حقوقی را پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارک شناسایی در امارات، شرکت‌های کمک‌رسان هزینه‌های لازم برای صدور المثنی را تا سقف مبلغ مشخص بر عهده می‌گیرند. هزینه بیمه مسافرتی دبی چقدر است؟ عوامل متعددی بر میزان هزینه بیمه مسافرتی دبی تاثیرگذار است. در حال حاضر تعرفه ثابت و مشخصی برای بیمه مسافرتی امارات وجود ندارد. به طور کلی موارد زیر هزینه بیمه مسافرتی امارات را تعیین می‌کنند: سن مسافر میزان پوشش‌های بیمه سقف تعهدات مالی شرکت بیمه مدت زمان اقامت هرچه سن فرد بیمه‌شده و مدت اقامت بیشتر باشد، بیمه‌شده باید مبلغ بیشتری برای خرید بیمه مسافرتی برای دبی پرداخت کند. لازم به ذکر […]
ادامه
بهترین بیمه بدنه خودرو

بهترین بیمه بدنه خودرو با بیشترین پوشش کدام است؟

خودرو به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند، نیاز به محافظت در برابر خطرات پیش‌بینی‌نشده مانند تصادف، سرقت و حوادث طبیعی دارد. در این میان، بیمه بدنه نقشی اساسی در جبران خسارت‌ها ایفا می‌کند. انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو موضوعی است که بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال آن هستند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از کامل‌ترین پوشش‌ها بهره‌مند شوند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ قصد داریم به بررسی بهترین بیمه بدنه بپردازیم و معیارهایی که در انتخاب مناسب‌ترین گزینه تاثیر دارند را مورد ارزیابی قرار دهیم. بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟ در مقاله‌ای دیگر مفصل توضیح داده‌ایم که بیمه بدنه چیست و قبل از خرید به چه نکاتی باید توجه کنیم. اما اینجا می‌خواهیم در مورد بهترین بیمه برای بدنه خودرو صحبت کنیم. آیا راهی هست که بتوان از یک یا چند شرکت بیمه و بیمه‌نامه به‌عنوان بهترین بیمه بدنه نام برد؟ قطعاً به این پرسش که «کدام بیمه بهترین خدمات بیمه بدنه را ارائه می‌دهد؟» نمی‌توان پاسخ مشخصی داد چراکه شرکت‌های بیمه، خدمات خود مانند حق بیمه را بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو، مدل ساخت، کاربری خودرو و … ارائه می‌دهند.   برای پاسخ به سوال، ابتدا باید یک سری معیارها را مشخص کنیم. سپس شرکت‌های مطرح بیمه را روی کاغذ بیاوریم و آن‌ها را بر اساس معیارهای مشخص‌شده، مقایسه کنیم. پس نمی‌توانیم یک فرمول معرفی و همه‌چیز را بر اساس آن حساب کنیم. اما اگر سخت‌گیری را کنار بگذاریم، باید بگوییم بهترین بیمه بدنه خودرو، بیمه‌ای است که: بیشترین پوشش‌ها را داشته باشد. خسارت را سریع پرداخت کند. و تخفیف‌های خوبی ارائه دهد. پیدا کردن چنین شرکت بیمه‌ای سخت نیست؛ از طریق دکمه‌ی زیر به راحتی می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خودروی خود، بهترین بیمه بدنه را پیدا و خریداری کنید. با این حال اگر می‌خواهید با معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه قدری بیشتر آشنا شوید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید. انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو ۱۴۰۴ برای انتخاب بهترین بیمه بدنه، می‌توانیم معیارهای مختلفی را در نظر بگیریم، اما موارد زیر مهمترین معیارها هستند: پرداخت خسارت توانگری مالی کسر فرانشیز فروش بیمه‌نامه سهولت در صدور بیمه‌‌نامه تخفیفات ویژه بیشترین پوشش و دریافت کمترین حق بیمه ‌بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟ پاسخ به این سوال به این بستگی دارد که شما از بیمه بدنه چه انتظاراتی دارید و چه پوشش‌هایی می‌خواهید. در این مقاله، معیارهای مهم انتخاب بهترین بیمه بدنه را ذکر می‌کنیم که شما با مطالعه‌ی این معیارها می‌توانید مشخص کنید کدام مورد برای شما از همه مهمتر است و طبق همان، بهترین بیمه بدنه خودرو را برای خود انتخاب کنید. 1. بهترین بیمه بدنه از نظر پرداخت خسارت طبق قانون شما برای اعلام و دریافت خسارت، پنج روز فرصت دارید تا به شرکت بیمه مراجعه کنید. در شهرهای بزرگی مانند تهران، با در نظر گرفتن ترافیک و صرف زمان، حتی مراجعه به نمایندگی‌های بیمه نیز خود معضل بزرگی به حساب می‌آید! بنابراین، یکی از معیارهای بسیار مهم برای خرید بهترین بیمه بدنه اتومبیل، تعداد و پراکندگی دفاتر نمایندگی شرکت‌های بیمه است. تعداد مراکز پرداخت خسارت بیشتر در سطح شهر، یک مزیت بزرگ برای شرکت‌های بیمه به حساب می‌آید. در جدول زیر می‌توانید تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های معتبر بیمه را مشاهده کنید: از آنجایی که این موضوع اهمیت زیادی دارد، شرکت‌های بیمه اقدام به تاسیس مراکز پرداخت خسارت به‌صورت سیار کرده‌اند. مزیت وجود مراکز سیار این است که شما در همان صحنه‌ی تصادف می‌توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس داشته باشید تا صحنه تصادف توسط کارشناس بررسی شود. کدام شرکت‌های بیمه پرداخت خسارت سیار دارند؟ در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، البرز، سامان، تعاون و بیمه دی مراکز پرداخت خسارت به‌صورت سیار دارند. جدول زیر در این خصوص اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد. بیمه ایران در این بخش بیشترین امتیاز را می‌گیرد و از نظر پرداخت خسارت در حال حاضر بهترین است. 2. بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر توانگری مالی ابتدا بیاییم مفهوم توانگری مالی را توضیح دهیم. توانگری مالی یعنی یک شرکت بیمه تا چه میزان در پرداخت خسارت‌ها توانمند است. توانگری مالی شرکت‌های بیمه به چهار سطح تقسیم می‌شود. شرکت‌های سطح یک بالاترین و شرکت‌های سطح چهار پایین‌ترین توان مالی در پرداخت خسارت‌ها را دارند. قطعاً شرکت‌های سطح یک قابل اعتماد هستند. در جدول زیر می‌توانید توانگری مالی شرکت‌های بیمه را مشاهده و مقایسه کنید. بیمه ملت را باید در حال حاضر توامندترین شرکت بیمه در نظر بگیریم. اگر شرکتی در سطح پنج قرار بگیرد، بیمه مرکزی وارد عمل می‌شود و احتمالا مجوز فعالیت را در یک یا چند حوزه از شرکت بیمه می‌گیرید. در این جدول مفهوم نسبت توانگری شرکت‌های بیمه را نیز آورده‌ایم. نسبت توانگری یعنی شرکت بیمه نسبت به سرمایه و دارایی‌هایی که در اختیار دارد، چه تعداد بیمه‌نامه فروخته است. آیا بالا بودن نسبت توانگری به معنی برتری شرکت بیمه است؟ بالا بودن نسبت توانگری لزوماً به معنی عالی بودن شرکت بیمه نیست! شرکت‌های بیمه تازه‌تاسیس را در نظر بگیرید؛ این شرکت‌ها سرمایه‌ی زیادی دارند، اما چون تازه‌وارد هستند، بیمه‌نامه‌های کمی فروخته‌اند، بنابراین اگر سرمایۀ این شرکت‌ها را بر تعداد بیمه‌نامه‌هایی که فروخته‌اند تقسیم کنیم، به عدد بالایی می‌رسیم که لزوماً به معنی برتری این شرکت بیمه نسبت به سایر شرکت‌ها نیست! 3. بهترین بیمه بدنه از نظر کسر فرانشیز   فرانشیز (Franchise) در فارسی «خودپرداخت» ترجمه شده است و در اصطلاحات تخصصی بیمه به معنی هزینه‌ای است که باید توسط فرد بیمه‌گزار پرداخت شود. اگر فرانشیز بیمه بدنه شما 15 درصد باشد و در یک تصادف شما 100 میلیون تومان خسارت ببینید، شرکت بیمه 85 میلیون تومان به شما پرداخت می‌کند و 15 درصد خسارت معادل 15 میلیون تومان در این مثال، سهمی است که شما باید از جیب خود پرداخت نمایید. فرانشیز عدد ثابتی نیست و هر شرکت بیمه برای پوشش‌های مختلف، فرانشیز متفاوتی در نظر می‌گیرد. در انتخاب بهترین بیمه برای بدنه ماشین معمولاً به این فاکتور توجه زیادی می‌شود. هرچه عدد فرانشیز کمتر باشد، سهم بیمه در پرداخت خسارت‌ها بیشتر و سهم شما کمتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرانشیز بیمه بدنه، می‌توانید مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید: 4. بهترین بیمه بدنه از نظر فروش بیمه نامه وقتی حرف از فروش بیمه‌نامه […]
ادامه
گواهینامه موتور

شرایط دریافت گواهینامه موتور یک روزه + نحوه ثبت نام

شرایط دریافت گواهینامه موتور امروزه بسیار ساده‌تر از گذشته شده‌ است. از ۱۲ میلیون موتورسوار در ایران، تنها ۶ میلیون نفر، گواهینامه موتور دارند. علت افزایش هزینه گواهینامه موتور سیکلت یک روزه به 805 هزار تومان چیست؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به‌ طور کامل به ثبت نام گواهینامه موتور یک روزه می‌پردازیم. توصیه می‌کنیم که پیش از ثبت نام گواهینامه موتور اقدام به دریافت بیمه موتور سیکلت که یک بیمه اجباری است، کنید. در ادامه با ما همراه باشید. چگونه گواهینامه موتور بگیریم؟ در ابتدا برای استفاده از هر وسیله‌ای، یادگیری و نحوه استفاده از آن اهمیت دارد. قطعا موتورسیکلت و خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین قدم برای استفاده از موتورسیکلت، دریافت گواهینامه موتور است. براساس قانون، جریمه رانندگی بدون گواهینامه موتور و خودرو با یکدیگر تفاوتی ندارد و این مجازات شامل حبس تعزیری، جریمه نقدی یک میلیون تومانی و منع رانندگی با موتورسیکلت تا چند سال است؛ سپس موتورسیکلت به پارکینگ پلیس منتقل خواهد شد. در ادامه به شرایط دریافت گواهینامه یک روزه موتور سیکلت می‌پردازیم. شرایط ثبت نام گواهینامه موتور در بررسی پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، 2 درصد رانندگان مقصر در تصادفات گواهینامه ندارند و در میان این 2 درصد، موتورسواران بدون گواهینامه سهم 70 درصدی را در اختیار دارند و در مواجهه با پلیس هیچ مدرکی ارائه نمی‌دهند. به همین علت از تیرماه سال 1401 در یک طرح آزمایشی، دریافت گـواهینامه یک روزه اجرا شد و مشکلات آن به مرور زمان رفع شد. در نیمه دوم سال 1402، ثبت نام گواهینامه موتور یک روزه، در تمامی شهرهای ایران اجرایی شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی جامع برخط پلیس راهور تهران، سرهنگ احمد کرمی اسد رییس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در تهران است گفت: تا خرداد سال 1403، حدود  ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند. در ادامه شرایط گرفتن گواهینامه موتور را بررسی می‌کنیم. مراحل دریافت گواهینامه موتور سیکلت شرایط جدید دریافت گواهینامه موتور و مراحل آن به صورت زیر است: فرد یا والدین وی، باید موتورسیکلت به نام‌اشان باشد. سن فرد باید بالای 18 سال باشد. او باید معاینات مربوط به سلامت چشم، گروه خونی و غیره را انجام دهد. فرد باید در آزمون آئین‌نامه و تئوری گواهینامه قبول شود. علاوه بر آزمون تئوری، فرد باید در آزمول عملی با موتور سیکلت 200 سی‌سی نیز نمره بالا کسب کند. پس از قبولی در آزمون‌های بالا، فرد باید اقدام به امضای فرم تعهدنامه و منشور قانونی در خصوص قوانین رانندگی موتورسیکلت کند. به این نکته توجه کنید که پس از دریافت گواهـینامه، می‌توان به راحتی اقدام به تمدید پس از اتمام اعتبار آن کرد. همچنین شرایط دریافت گـواهینامه در انواع 250 و زیر 250 سی‌سی کمی تفاوت دارد. همانطور که گفتیم از شرایط گواهینامه موتور یک روزه این است که موتورسیکلت، به نام فرد متقاضی یا والدین وی ثبت‌شده باشد. در مقاله “بیمه چیست” گفته شد، ضرورت این موضوع به این منظور است که از مالکیت قانونی اطمینان حاصل شود و تخلفات مربوط به موتور سیکلت کاهش پیدا کند. بنابراین، متقاضیان باید پیش از اقدام به دریافت گواهـینامه، از ثبت مالکیت موتورسیکلت خود اطمینان حاصل کنند. در کنار ضرورت و الزام بیمه شخص ثالث، مزیت‌ها و حمایت‌های مالی آن از بروز مشکلات جدی، بر کسی پوشیده‌ نیست. توصیه می‌شود که افراد جهت افزایش امنیت و حفاظت از جان و مال خویش، اقدام به خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت کنند. بیمه شخص ثالث، یکی از مهم‌ترین پوشش‌های بیمه‌ای است که خسارات جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث را در صورت بروز حوادث رانندگی جبران می‌کند. برای دریافت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت از کاریزمابیمه، روی دکمه زیر کلیک کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن موتورسیکلت خود را بیمه کنید. مدارک لازم برای گواهینامه موتور یک روزه داشتن این مدارک از قبل، فرآیند ثبت‌نام و دریافت گواهینامه را به‌طور چشم‌گیری سریع‌تر می‌کند. برای ثبت‌نام گواهینامه موتور یک روزه فرد به مدارک زیر نیاز دارد: مدارک مربوط به موتور سیکلت با پلاک ثبت‌شده متعلق به فرد یا والدین او آپلود عکس پرسنلی در سامانه پلیس ۱۰+ احراز محل سکونت در سخا تکمیل فرم تقاضای گواهینامه یک روزه موتور همانطور که در مقاله “بیمه موتور سیکلت چیست” گفته شد؛ وجود بیمه شخص ثالث برای دارندگان موتورسیکلت ضروری است و در صورت نداشتن آن، فرد جریمه می‌شوند. هزینه گواهینامه موتور یک روزه برای نوبت‌دهی گواهیـنامه در یک روز باید هزینه آن را پرداخت کرد و در صورت پرداخت نکردن هزینه نمی‌توان از این خدمت استفاده کرد. هزینه دریافت گواهینامه موتور نسبت به گذشته 60 درصد کاهش پیدا کرده است. براساس بررسی‌های انجام‌شده هزینه دریافت گواهینامه یک‌روزه از 325 هزار تومان در سال 1402 به حدود 805 هزار تومان در سال 1403 رسیده‌است. نکته جالب توجه این است که هزینه ثبت نام گواهینامه موتور قبل از طرح یک روزه، مبلغی حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان بود. در طرح ثبت نام گواهینامه موتور یک روزه علاوه بر کمتر شدن مراحل آزمون، هزینه‌های آن نیز کاهش یافته‌است. تمامی مراحل دریافت گواهینامه موتور مانند معاینات پزشکی، آزمایش خون و آزمون‌های تئوری و عملی تنها در یک روز انجام می‌شود. سایت ثبت نام گواهینامه موتور طرح آسان یکی از سوالات متداول در خصوص شرایط دریافت گواهینامه موتور سیکلت، نحوه نوبت‌دهی و فرآیند دریافت این گواهینامه است. در این بخش، مراحل ثبت نام گواهینامه موتور توضیح خواهیم داد. برای شروع، متقاضیان ابتدا باید به سایت آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان به آدرس iranianmotorco.ir مراجعه کرده و فرآیند ثبت‌نام را شروع کنند. سپس از منوی پایین سامانه روی گزینه “ثبت‌ نام” کلیک کنند. اگر این اولین مراجعه فرد به این سایت باشد، ابتدا باید در قسمت “عضویت” اطلاعات خود را تکمیل کرده و سپس به سایت وارد شود. بعد از تکمیل فرم‌ تقاضای ثبت‌نام، لازم است که شهر سکونت و محل دریافت گواهینامه را انتخاب کرده و مشخصات موتورسیکلت خود را در سامانه ثبت کند. در صورتی که مدارک موتورسیکلت تایید شود، یک پیامک تاییدیه برای فرد ارسال خواهد شد و می‌توان هزینه مورد نیاز را پرداخت و نوبت خود را رزرو کند. سپس فرد به نزدیک‌ترین آموزشگاه معرفی خواهد شد. در این مرحله لازم است زمان […]
ادامه
پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی

پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی شامل چه مواردی است؟

پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی یکی از پوشش‌های مهم در بیمه مسافرتی است که زیان‌های وارد شده در اثر لغو سفر را جبران می‌کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به لغو بیمه مسافرتی می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی به چه منظور است؟ با خرید بیمه مسافرتی می‌توان هزینه‌های احتمالی در سفر را مدیریت کرد. پوشش لغو سفر هم جز آن دسته از خدمات بیمه مسافرتی می‌باشد که برای افرادی مناسب است که ناگزیر مجبور به لغو سفر باشند. لازم به ذکر است که حتما باید دلیل لغو سفر یکی از دلایل معتبر برای شرکت بیمه باشد. اگر به‌ دلایل موجه، سفر فرد کنسل یا لغو شود، امکان دریافت خسارت و هزینه‌های صرف‌شده از شرکت بیمه وجود دارد. شرکت‌های بیمه‌گر یا ارائه‌دهنده خدمات بیمه سفر به مشتریان خود کمک می‌کنند تا در صورت سفر نرفتن به‌ دلایل معقول و موجه، ضرر مالی نکنند. این خدمت تحت عنوان بیمه لغو سفر ارائه می‌شود. قیمت پوشش لغو سفر چقدر است؟ هزینه پوشش لغو سفر به عوامل متعددی وابسته است و نرخ مشخصی ندارد. بنابر اینکه فرد بیمه‌شده در چه شرایطی به‌ سر می‌برد و وضعیت خود یا همراهانش چگونه است، باید علت احتمالی لغو سفر در زمان خرید این پوشش بیمه را حدس بزند و انتخاب مناسبی داشته باشد. عوامل موثر در قیمت پوشش لغو سفر به شرح زیر است: مدت سفر هدف سفر علت لغو و کنسل شدن مسافرت در چه صورت هزینه لغو سفر قابل جبران است؟ همانطور که در مقاله “بیمه مسافرتی چیست” گفته شد، شرایط استفاده از پوشش‌های بیمه مسافرتی می‌تواند به عوامل خاصی بستگی داشته باشد. قرارداد شرکت‌های بیمه، شرایط مشابهی برای سفر دارند، تنها تفاوت آنها در سقف هزینه‌های قابل پوشش است. به همین علت پیش از دریافت بیمه مسافرتی باید شرایط لغو سفر را در بیمه‌نامه‌ها مقایسه کرد. از جمله مواردی که در اکثر شرکت‌های بیمه، برای لغو سفر دلیل موجه محسوب می‌شود، به شرح زیر است: لغو سفر به علت فوت فرد بیمه‌شده کنسل‌شدن سفر به علت فوریت‌های بارداری ممنوعیت خروج و ورود از سوی کشور شرایط اورژانسی و بستری‌شدن فرد تاخیر در حمل و نقل عمومی و از دست رفتن پرواز بستری‌شدن یکی از اقوام درجه یک فرد بیمه‌شده انتخاب بهترین بیمه مسافرتی با پوشش‌های گسترده از جمله پوشش لغو سفر از کاریزما بیمه این امکان را می‌دهد تا بیمه‌ها را مقایسه و بهترین آنها را انتخاب کنید. برای دریافت بیمه مسافرتی از کاریزما بیمه بر روی لینک زیر کلیک کنید. شرایط لغو بیمه مسافرتی برای استفاده از خدمات پوشش بیمه لغو سفر و دریافت بخشی از هزینه‌ها، باید شرایط زیر را دارا بود: شرایط حاد اورژانسی برای بیمه‌شده و همراهان وی فوت بیمه‌شده یا یکی از بستگان درجه یک او قبل از تاریخ سفر (حداکثر یک ماه قبل از سفر) بروز عوارض ناشی از بارداری تا هفته 31 ممنوعیت سفر از ایران به علت اعلام رسمی توسط وزارت خارجه جمهوری اسلامی بعد از خرید بیمه‌نامه از دست دادن پرواز در اثر تصادف یا تاخیر حمل‌ و‌ نقل فرودگاه شرایط ابطال پوشش لغو سفر شرایط و قوانین پوشش لغو سفر و ابطال بیمه‌نامه ممکن است میان شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت باشد. به همین علت باید پیش از دریافت بیمه مسافرتی، حتماً شرایط و مقررات مربوطه را به دقت مطالعه شود. در اکثر شرکت‌های بیمه‌ای شرایط ابطال و انصراف از این پوشش به شرح زیر است: عدم استفاده از بیمه لغو سفر در صورتی که فرد بیمه‌شده به علت عدم دریافت ویزا یا انصراف از سفر از بیمه‌نامه خود استفاده نکند، می‌تواند تا شش ماه پس از تاریخ صدور بیمه‌نامه و ارائه مدارک مرتبط، درخواست ابطال و استرداد حق بیمه بدهد. در نهایت در صورت ابطال بیمه‌نامه به علت عدم صدور ویزا، با ارائه نامه رسمی از سفارت مربوطه، حق بیمه با کسر هزینه‌های اداری قابل استرداد است. سخن پایانی در این مطلب درباره پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی و شرایط احتمالی کنسل شدن سفر صحبت کردیم. با دریافت بیمه مسافرتی می‌توان در صورت لزوم بخشی از هزینه‌های ناشی از کنسلی سفر را جبران کرد. کاریزما بیمه یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه‌نامه است و شما می‌توانید با انتخاب انواع بیمه مسافرتی برای خرید این بیمه مسافرتی اقدام کنید.
ادامه
بیمه مستمری عمر

بیمه مستمری عمر؛ سرمایه‌گذاری هوشمند برای آینده‌ای مطمئن

بیمه مستمری یکی از روش‌های رایج مدیریت مالی با هدف تامین وجوه مالی مورد نیاز در دوران بازنشستگی است. بیمه مستمری نوعی از بیمه‌ عمر است که مزایای متعددی را برای بیمه‌گزار و ذینفعان او فراهم می‌کند. بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری برای دوران بازنشستگی خود را دارند نام‌های بیمه مستمری عمر و بیمه بازنشستگی را شنیده‌اند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی بیمه مستمری و مزایا و معایب آن می‌پردازیم. بیمه مستمری عمر چیست؟ بیمه مستمری عمر یکی از انواع بیمه زندگی و نوعی بیمه اختیاری است. هدف این نوع از بیمه عمر، تامین امنیت مالی فرد و ذینفعان او در زمان بازنشستگی،  فوت و کارافتادگی است. در صورت استفاده از این بیمه نامه، هر فرد می‌تواند با پرداخت حق بیمه مشخص به شرکت بیمه، از مزایای بیمه بازنشستگی استفاده کند.  مهم‌ترین مزیت بیمه نامه مستمری عمر، که از نام آن نیز پیداست، امکان دریافت حقوق مستمری در زمان بازنشستگی است. همچنین این بیمه نامه امکان استفاده ارزان‌تر از خدمات پزشکی و درمانی، دریافت خسارت به دلیل کارافتادگی و فوت را نیز برای بیمه‌شدگان فراهم می‌کند.  انواع بیمه مستمر‌ی عمر بیمه مستمری عمر انواع مختلفی دارد که هر نوع از آن پوشش‌ها و قابلیت‌های مختلفی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند. افرادی که این بیمه را خریداری می کنند، می‌توانند بر اساس نیاز خود اقدام به انتخاب یکی از انواع بیمه بازنشستگی کرده و از خدمات آن استفاده کنند. این بیمه به انواع زیر تقسیم می‌شود: مستمری مدت معین قطعی آنی در این بیمه‌نامه افراد می‌توانند بلافاصله پس از پرداخت حق بیمه به صورت یک‌جا، برای مدت زمان معین، از ۳۰‌ام ماه بعد مقرری دریافت نمایند. این مستمری قطعی است و در صورت فوت بیمه‌شده در طول مدت بیمه‌نامه، مانده اندوخته به ذینفعان پرداخت می‌گردد. مدت معین قطعی با فاصله در این بیمه‌نامه شخص می‌تواند، جهت تشکیل اندوخته مستمری، مبالغی را به صورت یک‌جا یا روش‌های پرداخت دلخواه در فاصله زمانی مدنظر پرداخت نماید. به این ترتیب در این فاصله زمانی، با سرمایه‌گذاری مبالغ پرداختی و احتساب سود به آن، سرمایه‌ای برای پرداخت مقرری تشکیل می‌شود. پرداخت مقرری پس از طی شدن مدت معین و تشکیل سرمایه مدنظر، آغاز خواهد شد و پس از فوت بیمه‌شده در طول مدت بیمه‌نامه نیز مانده مستمری به بازماندگان پرداخت می‌شود.  طرح‌های مستمری که در ادامه توضیح داده شده است، تا زمان حیات بیمه‌شده هستند و با فوت بیمه‌شده، پرداخت مستمری متوقف می‌شود. البته این طرح‌ها شامل گزینه‌ای به نام «دوره تضمین» هستند. با انتخاب این گزینه، در صورت فوت بیمه شده در دوره تضمین، پرداخت مقرری متوقف نشده و مانده اندوخته به بازماندگان پرداخت می‌شود. مستمری مدت معین به شرط حیات آنی در این بیمه‌نامه شما می‌توانید بلافاصله پس از پرداخت حق بیمه به صورت یک‌جا برای مدت زمان معین، از شرکت بیمه زندگی کاریزما مستمری دریافت نمایید. پرداخت مقرری با فوت بیمه‌شده متوقف می‌شود. د‌ر این طرح می‌توان دوره تضمین را نیز تعیین نمود . مستمری مدت معین به شرط حیات با فاصله در این بیمه‌نامه بیمه‌گذار می‌تواند، جهت تشکیل اندوخته مستمری، مبالغی را به صورت یک‌جا یا روش‌های پرداخت دلخواه در فاصله زمانی مدنظر پرداخت نماید. به این ترتیب در این فاصله زمانی، با سرمایه‌گذاری مبالغ پرداختی و احتساب سود به آن، اندوخته‌ای جهت پرداخت مستمری تشکیل می‌شود. د‌ر صورت فوت بیمه شده در طی دوران پرداخت مقرری، تداوم پرداخت متوقف می‌شود. در این طرح می‌توان دوره تضمین را نیز تعیین نمود مستمری مادام العمر با دوره تضمین د‌ر مستمری مادام‌العمر، شرکت بیمه متعهد می‌شود پس از پرداخت حق بیمه به صورت یک‌جا یا بافاصله، پرداخت مقرری آغاز شود و تا هنگام فوت بیمه‌شده ادامه خواهد داشت. پس از فوت بیمه‌شده، در دوره تضمین، مانده اندوخته به ذینفعان پرداخت می‌شود. پس از دوره تضمین، در صورت فوت بیمه‌شده پرداخت مقرری پایان خواهد یافت. مادام‌العمر بدون دوره تضمین در مسـتمری‌های مادام‌العمر، پس از پرداخت حق بیمه به صورت یک‌جا یا با فاصله، پرداخت مقرری آغـاز می‌شود و تا هنگام فوت او ادامه خواهد داشت. پـس از فوت بیمه‌شده شرکت تعهدی در قبال پرداخت مانده اندوخته بـه ذینفعان ندارد و پرداخت مقرری پایان خواهد یافت. پوشش‌های بیمه مستمری زندگی با توجه به اینکه بیمه نامه مستمری از انواع بیمه های به شرط حیات است، اضافه کردن پوشش های بیمه‌ای به‌شرط فوت مانند پوشش‌های زیر به آن امکان‌پذیر است: پوشش فوت به هرعلت: در صورت فوت فرد بیمه شده، مبلغ اندوخته جمع‌شده و سرمایه فوت به ذینفعان او پرداخت می‌گردد. اگر فرد بیمه شد‌ه در زمان دریافت مستمری فوت کند، سرمایه فوت تا پایان دوره تضمین پرداخت خواهد شد.   فوت به علت حادثه: این پوشش شرایطی را مهیا می‌کند که در صورت فوت فرد بیمه‌شده به علت حادثه، سرمایه مشخص شد‌ه در بیمه نامه به ذینفعان آن فرد پرداخت گردد.  از کارافتادگی یا نقص عضو  در اثر حادثه: در صورتی که بیمه شده بر اثر حادثه‌ای دچار ازکارافتادگی یا نقص عضو دائم شود، مبلغی با توجه به درصد ازکارافتادگی و شرایط بیمه‌نامه به او پرداخت خواهد شد. پوشش امراض خاص: در صورت مبتلا شدن فرد بیمه شده به امراض خاص، مبلغی تحت عنوان پوشش امراض خاص و متناسب با نوع بیماری به فرد پرداخت خواهد شد.  مزایای بیمه مستمری عمر بیمه مستمری عمر مزایای متعددی برای بیمه‌شده و خانواده او دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: امکان دریافت مستمری به صورت ماهانه یا سالانه تامین نیازهای مالی در دوران بازنشستگی جبران کاهش درآمد در صورت ازکارافتادگی حمایت مالی از خانواده در صورت فوت بیمه‌شده معافیت حق‌بیمه‌ و مستمری از مالیات امکان بازخرید کردن بیمه در هر زمان امکان دریافت پوشش‌های متنوع و کاربردی مانند پوشش امراض خاص دریافت وام بیمه عمر بدون نیاز به ضامن حق بیمه این بیمه نامه چقدر است؟ هزینه بیمه مستمری عمر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: نوع بیمه مستمری: حق‌بیمه مستمری مادام العمر به طور کلی بیشتر از بیمه مستمری برای مدت معین است. همچنین حق بیمه مستمری برای مدت معین به مدت زمان پرداخت مستمری بستگی دارد. سن بیمه‌شده: هر چه سن بیمه‌شده بیشتر باشد، به دلیل افزایش ریسک شرکت بیمه، حق‌بیمه افزایش می‌یابد. مبلغ مستمری: هر چه مبلغ مستمری بیشتر باشد، حق‌بیمه نیز بیشتر خواهد بود. پوشش‌های بیمه‌ای الحاقی: انتخاب […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.